Onze Broekloeders gaan nachtbraken tot ze (Live)-Bevallen!

16-07-2012 20:52 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij Deel 3 van het topic Stoppen met de pil vanaf januari 2012!



We hebben Deel 1 en Deel 2 helemaal vol gekletst, dus tijd voor een nieuw topic!

Inmiddels is het merendeel zwanger en zijn de slapeloze nachten aangebroken. We kletsen over alle zin en onzin over zwanger zijn en natuurlijk zwanger worden. Want ook leven we mee met de meiden die nog op het wachtbankje zitten.

Binnenkort beginnen de eerste zwangerschapsverloven en dan is het wachten op de eerst (live)bevallingen...

Kortom een gezellige boel dus!



Zoals je ziet, hebben we een aardig volle tabel, om het een beetje overzichtelijk te houden, laten we het hierbij!

Maar er zijn genoeg andere topics waarbij je je aan kunt sluiten of open zelf een nieuw topic!



NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?BijzonderhedenKandelaar252ejanuari 201206/08/12 Meisje! Q.

KSCalimero291ejanuari 201215/10/12 Meisje!

KSVerliefdenOnzeker241ejanuari 201203/11/12 Jongen! L.Lauren221ejanuari 201204/11/12 Jongen! T.Lamelle261efebruari 201214/12/12 Meisje! V.Sanne281ejanuari 201217/12/12 Meisje! I.Flower271efebruari 201222/12/12 Jongen! J.Goofy1980322ejanuari 201203/01/13 Jongen! B.Drzttrtje351ejanuari 201204/01/12 Jongen! P.

KSNimnim281ejanuari 201221/01/13 Meisje! R.Aaaanne321efebruari 2012UD 13/02/13 je klopt!Babsje361e januari 2012UD 07/05/13 je klopt!Kena272edecember 2011UD sept.`13 je klopt! 26/2 echo 18/2 intake VK, 7/3 echo VK

Dan hebben we nog onze lieve, trouwe meelezers (en schrijvers): Theepoes, Ipadje en Jilks die om verschillende redenen niet in de tabel staan!!!



We proberen de tabel zo up to date en overzichtelijk mogelijk te houden, schrijf je al een tijdje niet mee dan wordt je uit de tabel gehaald.

Wil je toch graag meeschrijven? Laat het even weten, dat zet ik je weer in de tabel!!!



Hier hebben wij een anoniem forum geopend, die alleen voor leden toegankelijk is. Hier schrijven we persoonlijke info en plaatsen we foto s.
Alle reacties Link kopieren
Aaanne heerlijk dat verlof, doen en laten waar je zin in hebt!

Ik ben er nu al aan toe!!!!

Hihi ja het lijkt inderdaad een beetje een poep-topic.... laat ik nou ook al last van obstipatie te hebben.



Theepoes krijgt morgen alle uitslagen... heel veel succes meisje ik duim keihard voor je!!!!



Babsje knuffel voor jou meid... voor de zorgen rondom het werk van je vriend.



Heb mij ook aangemeld bij het uitgerekend topic... wel weer gezellig om een aantal pril zwangeren "om mij heen" te hebben!

Maare ik blijf jullie trouw hoor!
Oh, het is vandaag, Theepoes, ik duim ook!



Kena, nu al toe aan verlof, haha, maar ik kan het me wel voorstellen, ziek kind en crematie, pff, ik hoop dat jij straks eindelijk rustig zwanger kan zijn. Hoe gaat het met L vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Haha, nou ik ben zo heerlijk moe... van de week een vrije dag gehad, bijna niks gedaan en `s avonds toch onwijs moe mijn bed ingerold.

Nu 2 avonddiensten tot 23.30 uur dus gok dat ik as weekend ook moe ben!



Gisteren heeft ze 2x een half klysma gehad met redelijk resultaat. Vandaag psz dag dus hoeft ze van mij niks te hebben.

De burgemeester komt vandaag op de psz een verhaaltje voorlezen!



Calimero jij kent wrs ook wel kindjes met obstipatie, wat is jou ervaring met microlax?

Ik ken het bij volwassenen en vaak als je er dan `s morgens 1 inbrengt dan gaan die darmen flink aan het werk en komt er gedurende de dag wel regelmatig wat.

Bij L. breng ik er eentje in, binnen een half uur heeft ze dan wel wat resultaat, maar vooral wat dun (dus hoeveelheid niet goed te beoordelen). Rest van de dag komt er niks meer...
Alle reacties Link kopieren
Mogguh!





Spannende dag voor theepoes! Denk aan je! Hoop dat jullie met een goed gevoel thuiskomen en jullie meer duidelijkheid hebben en een en ander snel tot een zwangerschap mag leiden!

*hug*



Kena: spannend dat je eerder bij de gyn terecht kan? Hoever zou je dan zijn? En er is dan vast een prachtig klein monstertje te zien met een krachtige hartslag!

Microlax: niet heel veel ervaring mee, wel weet ik dat als er een flinke verstopping zit een microlaxje niet zoveel doet (micro zegt eigenlijk al genoeg ;)) Ik heb meer ervaring met de Klyx, daar zou L een halve van mogen hebben. Klyx geeft vaak wel wat meer buikkrampen, dus tja...Nogmaals: als het allemaal niet opschiet moet je een keer een verwijzing vragen naar de KA hoor! Heb je enig idee waarom ze elke keer 'vastloopt'? Doe anders effe op pf, wie weet kan ik nog wat slimme dingen zeggen ;)



Aaannne: het nachtbraken is dus voor jou ook volop aanwezig, rot! Maar, wen er al vast maar aan (lekkere dooddoener...)...

Hoop dat die kleine gewoon lekker snel komt (uiteraard na 37 weken)!



Babsje: vervelend van werkgedoe van vriend....! Dat soort stress moet je er eigenlijk nu niet bij hebben...



Nimnim: *schreeuw naar de wolk* Fijn dat jullie aan het genieten zijn! Aangezien ik een KS heb gehad kan ik je geen goede 'onderkantje' tips geven... zorg in ieder geval dat wat er uit moet, zo zacht mogelijk is ;) dus veel drinken, veel vezels en desnoods aan de roosvicee laxo ;)! Enne, verder frequent de onderkant spoelen, niet schrobben en geen knellende, broeierige onderkleding aan? Enne, niet om een partypooper ;) te zijn, maar dat vloeien kan nog weer erger worden als je wat actiever wordt he.... Dus niet dat je over een week of wat super gezellig buitenloopt en nou ja, je snapt em...



Ego: hier nog altijd alles prima! Eigenlijk geen nieuws! Heb van de week gedroomd dat de kleine al kan lopen... UHUH..

Enne, mevrouw doet dus niet meer aan doorslapen... gisteravond 12 uur de fles en 5 uur was ze weer wakker, kunnen rekken tot 6 uur, maar de eerdere 8-9 uur doorslapen redt ze niet meer... ze lijkt niet meer honger te hebben, want ze drinkt 's avonds haar fles niet altijd leeg en de laatste fles laten vervallen zodat ze in een lange diepe slaap komt, nou ja, dat heeft van de week ook niet gewerkt omdat mevrouw toen om 3 uur dacht: hallo, eten! Nou ja, er komt vast wel weer een keer een beter, langer slaap ritme in... Gisteravond zijn we lekker vroeg (half 10) op bed gegaan en om 12 uur de fles gegeven, komen we toch aan 6 uur slaap, best netjes ;)!

(grappig hoe blij je kan zijn met 6 uur slaap, waar je normaal, vroegah enkel genoegen nam met 8...)



Nu weer aan het werk, al ben ik behoorlijk afgeleid; wil een nieuwe draagdoek, een geweven en zie door de bomen het bos niet meer, zie super mooie doeken, maar wel prijzig...heb al wat vragen gesteld op het draagdoekentopic maar kan maar niet beslissen welke doek het moet worden...en heb je enig idee hoeveel online shops met draagdoeken er wel niet zijn *zucht*.... vervelend hoor onderzoek doen :P



Nou daaaahaaag!



Calimero
Alle reacties Link kopieren
Theepoes, ik duim voor je
Alle reacties Link kopieren
He meiden, wil jullie even laten weten hoe het in het ziekenhuis was...



Mijn hormonenverhouding was goed. Terwijl ik juist dacht dat dat het probleem was.

Maar er was ook naar chlamydia gekeken, en daar bleken wel antistoffen van in mn bloed te zitten. Dit kan zorgen voor verklevingen of verwijde eileiders. Om dit goed te bekijken krijg ik een kijkoperatie (baarmoederfoto slaan we over, omdat dat niet van belang was in dit geval, waarom weet ik even niet meer). Verder gaan ze mn cyclus monitoren om te kijken of ik wel een eisprong heb.

Daarnaast is mans zaadskwaliteit laag. Nog geen tien procent goede zaadcellen. Maar wel een goede hoeveelheid (maar ja, daar heb je dan weer niet zoveel aan). Hij is verwezen naar de uroloog om te kijken of er iets aan gedaan kan worden. Die 9% is wel genoeg om zwanger van te worden, maar dan wel met behandeling...



Het was wel even schrikken en ook wel teleurstellend... Ik zou terug naar mn werk, maar toch maar naar huis gegaan... Even laten bezinken. Maar verder kunnen we nog niks. Weer afwachten wat de volgende onderzoeken zullen laten zien...
Alle reacties Link kopieren
Poehoeh, theepoes, bij beiden dus wel reden om verder te kijken. Heftig



Bij vriendlief hier was de kwantiteit de eerste keer ook goed en de kwaliteit wat minder. Bij de tweede keer testen viel de kwaliteit weer binnen de normen, aldus fa (toen we dat hoorden was ik ook 8 weken zwanger).

Een van de dingen die zij noemde was dat voor een betere zaadkwaliteit we beter elke dag aan de slag konden gaan. Dus ik vermoed dat met name regelmatige zaadlozing bedoeld werd. Bij de tweede test hebben we ook minder dagen tussen laatste keer seks en de testproducyie ingelaten. Dus wie weet had ze wel een punt.



Tsja, en nu natuurlijk allemaal goedbedoelde adviezen en tips waar je misschien helemaal niet op zit te wachten en dan maar gewoon lekker overslaan hoor!



Toch om te beginnen maar het ondergoed van je man aanpakken. Als hij regelmatig met laptop op schoot zit: niet meer doen! Of een laptop matje oid eronder doen.



Regelmatige zaadlozing: levert volgens mijn fa wel wat minder kwantiteit op maar wel betere kwaliteit wellicht.

Bij een eventuele volgende zaadtest: help hem even in zoverre de regels voor productie het toestaan. Vriendlief was bij de tweede test ook een stuk relaxter dan toen het de eerste keer moest (eng!).



Ik weet niet of je vriend rookt, maar hij kan er dan beter meteen mee stoppen. Idem qua blowen oid.

Verder ook de alcohol laten staan of gigantisch matigen. Dat schijnt allemaal ook zijn invloed op kwaliteit te hebben.



Wordt je vriend ook op chlamydia getest om zeker te weten dat er niet nog een besmettingshaard aanwezig is?

Wat moet hij trouwens specifiek bij een uroloog gaan doen?

Wordt bij jou ook het progesteron gehalte getest ongeveer een week na eisprong?



Maar goed, is allemaal goedbedoeld maar je zit er wellicht helemaal niet op te wachten.



Dus tot slot nog maar een hoop knuffels voor jullie
Alle reacties Link kopieren
Ps puur op basis van zaadkwaliteit zou iui mogelijk moeten zijn. Dan bewerken ze de goede kwaliteit zaadcellen.



Is er al bekend wanneer jij de kijkoperatie gaat krijgen?



En blijf vooral met elkaar praten en van elkaar genieten. Dat blijft heel belangrijk
Alle reacties Link kopieren
Heej allemaal,



Ik val meteen met de deur in huis. Kom afscheid nemen van het topic. Kan het vast niet laten om af en toe te lezen en misschien zelf een keer een update te doen of reactie te plaatsen, maar kan mezelf geen actief lid meer noemen.



Zit af en toe met vragen over baby's en dan zoek ik het forum weer op. Hoewel iedereen wel aangeeft het niet vervelend te vinden denk ik dat dit topic daar niet voor bedoeld is.



De dames die proberen zwanger te worden wens ik alle geluk en gezondheid toe. En sterkte in de tijden dat je het even niet meer ziet zitten. Kan me alleen maar aansluiten bij Babsje. Blijf praten en genieten!



Kena, ik hoop dat je een voorspoedige zwangerschap zult hebben en er ook vollop van kunt genieten!



En de rest. Ook voor jullie en jullie prachtige kindjes heel veel geluk en gezondheid voor de toekomst gewenst!



Liefs Bollesmurf!
Alle reacties Link kopieren
Ooooooooooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh zucht! Net een hele reactie getypt... nu weer weg...



Geen zin om weer opnieuw te schrijven...



Even kort:

Chlamydia is niet meer actief. Geen behandeling. Geen test voor man.



Progesteron wordt inderdaad ook naar gekeken.



Kijkoperatie moet tussen dag 4 en 12, omdat ze niet het risico willen lopen dat ze bij het doorspuiten van de eileiders een bevrucht eitje wegspoelen. Zou toch zielig voor dat hoopje cellen zijn...



Uroloog, omdat man als baby zijnde een 'behandeling' in zijn geboorteland heeft gehad bij de huisarts. De huisarts heeft daarbij zijn balzak helemaal leeggeknepen omdat hij dacht dat er urine in zat. Vaag verhaal, maar zo is het gegaan. Lijkt me niet echt een verantwoordelijke behandeling. Daarna is zijn bal niet meer ingedaald. Hij schiet zo nu en dan terug en dan ook weer naar boven... Dus de uroloog kan er misschien wel wat mee...



Praten en genieten: komt helemaal goed! Net de stad in geweest en lekker gebak besteld, juist omdat we niks te vieren hebben

Verder waren we heel actief bezig met al die tips die je beschreef. Maar we hebben bedacht dat we niet zo hysterisch moeten doen. Gewoon zo nu en dan een biertje voor man is geen probleem. En de rest doet ie niet. Geen laptop op schoot, geen telefoon in de broekzak, niet blowen, enz... dus dan zal het allemaal wel meevallen. Helemaal nu de kans op een natuurlijke zwangerschap miniem is...
Jeetje Theepoes, dat is wel schrikken zeg, twee redenen voor extra onderzoek, bah! Het goede nieuws is dat er wel genoeg goed zaad van je man is voor een zwangerschap op zich, maar pfft, heftig om nu dus eigenlijk al te weten dat het een traject wordt. Heel grote voor jou want die heb je wel nodig. Ookal ben je lekker gebak gaan eten: goed zo wat dat betreft.

Je NOD was rond deze tijd, toch? Dus dan zou je volgende week/de week er op die kijkoperatie kunnen hebben, of moet je op een wachtlijst? En gaan ze dan sowiezo doorspuiten, of is het kijken en eventueel spuiten?

En (sorry voor het vele vragen, als je er geen zin in hebt sla je ze maar lekker over) kan je al aan verder terwijl ze je cylcus monitoren, of moet je daardoor eerst weer maanden wachten?

Sterkte met dit te laten bezinken en nog een extra



[Bollesmurf en Calimero, ik reageer later vanavond op jullie, eten is bijna klaar. ]
Alle reacties Link kopieren
Theepoes wat heftig allemaal! Heel goed dat je lekker een gebakje bent gaan eten! Je weet nu dus zo goed als zeker dat er weinig kans is op een natuurlijke zwangerschap. Poe... Dat is nogal wat! Gelukkig komen de artsen wel gelijk in actie en zijn er zeker nog mogelijkheden! Ik hoop dat dit traject in sneltreinvaart zal verlopen en dat ook jij snel zwanger zult zijn! Het is je zo gegund! Heel veel sterkte voor jullie 2!
Calimero, je bereidt me met jouw teksten wel goed voor op weinig slaap . Maaruh, als je je slaap gebruikt voor dromen dat ze gaat lopen dan snap ik wel dat ze je steeds wakker blijft maken . Ik hoop dat je meisje snel naar een ritme gaat met een langere periode slaap in het midden!



Bollesmurf, jammer dat je het topic verlaat, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je nu heel weinig tijd hebt, geen zin, niet meer die behoefte aan een topic zoals bij het zwanger worden. De meeste net-moeders zijn beduidend minder actief en ik zal dat zelf ook worden verwacht ik. Ik heb er geen problemen mee als mensen maar af en toe langskomen, maar ik snap dat het voor jou prettiger voelt het zo een beetje 'af te sluiten'. 't Was leuk met je te schrijven en ik wens je heel veel geluk met je gezinnetje!
Alle reacties Link kopieren
Bolle smurf: jammer dat je ons gaat verlaten! Kom vooral nog eens langs als je daar zin in hebt!



Calimero: herkenbaar hoor die nachten van jullie! Het leek hier eerst ook alsof hij door zou gaan slapen en heeft dat ook 1 nacht gedaan. Nu komt hij om hij op de vreemdste tijden. Vannacht opeens al om 2 uur! Hij heeft door die vreemde nachten ook al 3 keer een fles teveel gehad (gelukkig niet achter elkaar) Erg onhandig. Maar ik wil hem ook geen honger laten lijden... Nu lijkt hij met zijn voedingen wek weer de goede kant op te gaan. Hij slaapt verder wel goed na de voeding snachts dus daar klaag ik maar niet teveel over.

Overdag slapen gaat minder. Vaak erg korte slaapjes (nog geen uur) en kan daarna echt niet meer verder slapen. Ook moeite met inslapen. Ik vind het lastig om te zien wanneer hij moe is. Ik ben vaak bang dat hij oververmoeid is maar eerder in bed leggen is ook niet altijd een succes. Het blijft dus een beetje zoeken. Er is in ieder geval nog totaal geen ritme.



Ik moet weer gaan! Tot snel!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen deze morgen!





Allereerst Theepoes: wat k*t dat er bij jullie beide reden is tot nader onderzoek. Wat ontzettend naar om te lezen dat er zelfs een kijkoperatie aan te pas moet komen. Ik hoop dat jullie steun bij elkaar vinden en samen vol vertrouwen de volgende stappen kunnen nemen, waarbij ik hoop dat al deze ellende snel voorbij is en jullie een kindje mogen krijgen, hoe dan ook.

Ik 'bewonder' de manier waarop jullie hiermee omgaan en hoe jullie er in staan en denk, net als bij Ipadje, dat wat de uitkomst ook gaat zijn, jullie hier samen door heen komen!



Bollesmurf: wat jammer om te lezen dat je ons gaat verlaten, al begrijp ik het wel. Mama zijn kost nu eenmaal veel tijd en dan heeft het forum geen prioriteit. Ik denk niet dat je moet denken dat het forum niet voor babyvragen is hoor! Ik vind het helemaal niet vervelend, te meer omdat de meeste verse moeders met dezelfde vragen zitten!

Ik wens je in ieder geval heel veel geluk en gezondheid met jullie jonge gezinnetje!



Kena: heb je gelezen op het pf mbt L. Ik denk dat je goed beschreven hebt wat de oorzaak is van de problemen, dit is iets wat ik vaak gehoord heb en sorry dat ik het zeg, maar kan soms echt hardnekkig zijn en veel geduld en begrip vereisen van paps en mams. Laat je niet te lang aan het lijntje houden, ga eventueel naar de HA terug en vraag een verwijzing voor de KA. Je hebt speciale poeppoli's, waarbij ze veel ervaring hebben met dit soort problemen. Laatste: bij obstipatie is er een verhoogde kans op blaasontsteking, mocht L weer een keer koorts hebben, laat dan ook een keer en plasje checken...

*einde medische modus*



Verder is het hier wel erg rustig he lately, behalve dan Aaannnee en Babsje en Kena, leuk om jullie te lezen!



Hier: gisteren heeft de kleine een onrustige dag gehad op het KDV, mede omdat de leidsters haar geen voeding hebben gegeven omdat het haar 'tijd' nog niet was... Hmprf... als mijn meisje honger heeft, heeft het echt geen zin haar te laten wachten, wij voeden op verzoek en ik heb dit ook duidelijk daar besproken, als het weer een keer voorkomt dan toch maar even melden dat ik dit niet prettig vind. Ook vind ik het bijzonder te noemen dat hun visie is, als kinderen op hun buik rollen, ze niet terug te draaien als het hen zelf niet lukt, omdat ze het dan niet leren... right.... nou ja... zal wel goed gaan, maar vind het wat bijzonder..

Vanmorgen schreeuwde de kleine om 6 uur weer moord en brand terwijl ze om 23.00 190cc gedronken had, bleek ze de broek weer mega vol te hebben, zat weer doodleuk op haar rug... Eenmaal verschoond en weer een fles in d'r mik lag dat rare kind weer te gillen van plezier bij paps in bed.. Ze begint nu echt te ontdekken dat als je maar heel erg je best doet je heul heul veel lawaai kan maken, hihi! En hoe gekker je doet, hoe leuker ze het vindt, maf kind!

Mijn ByKay doek heb ik verkocht en gooi ik vandaag op de post. Ik denk dat ik een mooie zomerdraagdoek van Calin Bleu ga bestellen, leuk leuk leuk!

Oh enne, alle nog zwangeren stop even jullie vingers in jullie oren, of nou ja, sla dit stukje even over:

Ik heb de laatste week als ik mijn haren borstel echt zo mega veel haren die uit mijn kop vliegen. Het schijnt dat je in de zwangerschap veel meer haar krijgt en die dan nu weer kwijt raakt, maar lijtk echt alsof mijn haar dunner wordt.. Nu heb ik een ontzettend dik bos haar, dus kan het wel 'lijen', maar toch... leuk hoor dat ontzwangeren ;)

Gauw maar weer zwanger worden *proest*...



Nou, nu gauw aan het werk, bijna weekend (ofwel 3 dagen meisje non stop knuffelen)



Calimero
Alle reacties Link kopieren
Theepoes wat een k*t nieuws voor jullie zeg fijn dat er meteen actie wordt ondernomen, hopelijk weten jullie snel waar je aan toe bent. Die onzekerheid lijkt me erg heftig. Sterkte en blijf lief voor elkaar, samen kunnen jullie dit aan!



Gebroken nachten: check! Al mogen wij absoluut niet klagen. Zelfs na een regeldag slaapt de kleine meid's nachts minimaal 4u achter elkaar. Overdag komt ze ongeveer om de 3u voor voeding. Ik hoop dat ze die regelmaat zal aanhouden!



Bollesmurf jammer dat je ons gaat verlaten. Zoals calimero al zegt, ook met baby vragen kan je hier terecht. Dus mocht je daar behoefte aan hebben, of
Alle reacties Link kopieren
.. Ons erg gaan missen, je blijft welkom. Heel veel gelukbgewenst!



Stomme telefoon, soms zie ik de laatste regels van mijn bericht niet meer. Grom..



R doet dingen die ze nog niet hoort te kunnen. Ze is al 2x van rug op buik gerold, ze krijgt een enorme glimlach als ze een kusje op haar wang krijgt en ze draait haar hoofd in de richting van geluiden. Voor een deel zal t vast reflexmatig zijn, of een ongelukje maar t blijft opvallend. We oefenen nu met t optillen van haar hoofdje vanuit buikligging. Als t lukt wordt ze heel blij, lukt t niet meteen dan wordt ze heel driftig. Cute! Ze heeft elke avond last van krampjes, erg zielig.



Ik heb een beetje dom gedaan.. Veel teveel gelopen en getild en te weinig gerust. Heb nu behoorlijk laat van rug, buik en onderkant. Stom stom stom!



Meiden fijne dag!
Hee wat een knappe meid Nimnim

Vervelend dat je ook na het bevallen zo op moet letten niet over je grenzen te gaan. Ik hoop dat het lukt vandaag rustig te doen zodat het snel weer beter gaat. Hoe gaat het nu met je bekken trouwens? Is dat over omdat het gewicht weg is, of is het nog steeds een zwakke plek?



Calimero, beetje gek dat ze op de creche zo reageren op de gevraagde voeding. Het lijkt me dat als aan het begin besproken is dat jullie voeden op verzoek, ze wel meteen hadden kunnen aangeven als ze dat niet doen. En als ze toen aangaven het wel te doen, dat het weer typisch is als het dan niet gebeurd. Draaien vind ik lastig... zij zullen er wel verstand van hebben? Draaien ze kindjes ook niet terug als ze tegen de zijkant zijn gerold ofzo, waardoor terugdraaien moeilijker wordt? Of wanneer het moet huilen?



Ik zat trouwens gisteravond oude afleveringen ven Keuringsdienst van waarde te kijken en er is er ook een over de prijs van kinderopvang (van afgelopen herfst, qua prijzen nu waarschijnlijk al weer verouderd, maargoed, ook interessante stukjes over de bedjes die ze daar hebben enzo).
Alle reacties Link kopieren
Theepoes meis, wat een vreselijk heftige (dubbele) diagnose.

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.

Aan de ene kant wil ik je zo graag een positieve boost geven, zoals jij altijd zo positief op iedereen kan reageren, maar ik weet ook dat dat voor nu misschien wel enorme dooddoeners zijn.

Ik kan mij voorstellen dat je op dit moment even mailing hebt aan alle dingen die je zelf zou kunnen doen om een zwangerschap een klein beetje te kunnen bevorderen, dat lijkt nu ineens allemaal zo weinig zinvol.

Ik wens je veel sterkte om dit nieuws een plekje te geven en veel kracht om de komende onderzoeksperiode door te komen.



Bollesmurf wat jammer dat je "afscheid" van ons neemt, maar als dit voor jou op dit moment beter voelt, dan is het goed!

Weet dat je altijd welkom bent, om even te buurten of een vraag te stellen of wat dan ook!

Het was leuk om met je geschreven te hebben!



Nimnim auw wat naar dat je je lichaam te veel belast hebt.

Het is inderdaad zou dat je hele bekkenbodem na de bevalling nog zwak is en uit vorm dus dat je lichamelijke activiteiten weer langzaam moet oppakken.

Dat wist jij natuurlijk al lang, maar ja als je je goed voelt, wordt je weleens enthousiast.



Mmm ik dacht ik in deze zwangerschap wel wat nuchterder zou staan en meer zoiets zou hebben van we zien wel.

Nu merk ik dat dat toch zo niet werk. Heb de afgelopen week heel erg last van gespannen/zere borsten gehad, nu is dat sinds gisteravond duidelijk minder geworden. De twijfels slaan dan wel weer keihard toe hoor.
Goh, rustig hier!

Lastig Kena, dat je toch aan het twijfelen raakt. Maar dat is misschien juist na een miskraam extra logisch? Het gaat vast goed nu



Ego-onnuttige opmerkingen: ik heb de hele dag zo'n jeuk aan mijn tepels! Er komt ook elke keer wat vocht uit, handig hoor, voorbereidingen .

En ohja, gisteren bij de vk gehoord dat het nog steeds goedom zit en zelfs een beetje (ok, nog weinig voor 38 wk) is ingedaald!
Alle reacties Link kopieren
En weer even up



Het is hier inderdaad van het ene op het andere moment heel erg rustig. Ik vrees dat ik me daar zelf ook schuldig aan maak door tijd en puf gebrek en dan eerder geneigd ben om actief te reageren over de onderwerpen waar ik zelf op dit moment meer mee heb of van weet.



Dat betekent ook zeker niet dat ik niet heel graag meelees met alle nieuwbakken mama's :-). Dus blijf vooral schrijven en ervaringen vragen van de anderen, uiteraard alleen als jullie daar zelf behoefte aan hebben



En Calimero, wat weet jij alles toch leuk op te schrijven .

Dat met het kdv is wel erg apart als je dat vooraf ook zo aangegeven hebt! Ik zou er zeker wat van zeggen... Heb je dat inmiddels ook gedaan?



Wat vond je trouwens lastig aan de ByKay doek?



Jippie, Aaaaaanne, kindje begint in te dalen!



NimNim, wat lastig zeg, dan voelt het goed om iets te doen en dan blijk je achteraf weer gestraft te worden voor al het goed dat je probeert te doen. Toch maar even een tandje terugdraaien....



En R is een snelle dame zo te horen



Kena

Het is ook niet niks het krijgen van een miskraam. En ik kan me voorstellen dat dat in je achterhoofd blijft deze zwangerschap. Probeer er toch tevens van te genieten



Theepoes, is het nieuws al een beetje ingezonken?

Ik hoop dat de vervolgstappen snel gaan komen en dat het er goed uit gaat zien voor jullie



Ipadje, binnenkort je afspraak, toch?

Heel veel sterkte en ik hoop dat het er daarna duidelijker is en er wat positiever uit ziet
Alle reacties Link kopieren
Ps mijn drukke drukke drukke week is sinds gisteren begonnen dus ik verwacht niet echt actief te zijn hier.
Alle reacties Link kopieren
Aaanne heerlijk he die voorbereidingen! Hopelijk gaat het na de bevalling ook allemaal goed functioneren!



Babsje heel veel succes met je drukke periode!!! Enne blijf goed aan je/jullie zelf denken he!



Vandaag weer wat meer "kwaaltjes" Ik probeer echt mijn best te doen om het piekeren los te laten...

Wat komt dat komt en ik zal er geen invloed op kunnen hebben.

Maar soms nemen die hormonen echt een beetje de overhand....
Alle reacties Link kopieren
Up! Als Aaannes UD dichterbij komt zullen we hier vast vaker te vinden zijn met z'n allen.



Meiden ik ben zooooo ontzettend boos op t moment. Jullie kunnen er weinig mee, maar ik moest mijn verhaal echt even kwijt, daarom staat t op het pf.



Gisteren gekolfd, ik haalde er 100cc uit *trots* W vond het geweldig om de fles te mogen geven. Daar dronk R erg goed uit (we gebruiken de Tommie Tippee uit 1 van die gratis pakketten). Ze is ook dol op speentjes uit die pakketten (difrax en bibi newborn).



R heeft een lange nacht gemaakt. Eerst 4u tussen 2 voedingen (22.30-2.30u) en toen geslapen tot 8.30u. Na die voeding kreeg ik haar met geen mogelijkheid in slaap, ze was er echt tegen aan t vechten. Na een uur slaap-kindje-slaap zingen heb ik t opgegeven en haar mee naar beneden genomen. Om 11.30u heeft ze heel goed 1 borst leeggedronken en toen viel ze in een diepe coma, waar ze nu nog in ligt. Mijn rechterborst staat op springen, ik kan niet wachten tot het 14.30u is haha! (Ze krijgt normaal altijd 2 borsten) Raar kind.. ze begint een lekker ritme in haar voedingspatroon te krijgen maar haar slaappatroon is echt messed up (is dat raar bij zo'n ukkie of hoort t erbij?). Inmiddels bakeren we haar ook niet meer in trouwens. Bij een aantal van jullie was inbakeren na een tijdje juist nodig om de kleine goed te laten slapen, hier moesten we ermee stoppen om diezelfde reden.



Topictitel: we zijn nog steeds broekloerders en nachtbrakers meiden.. dus wat mij betreft mag dat in de titel blijven staan.
Alle reacties Link kopieren
Kena probeer er vertrouwen in te houden (makkelijker gezegd dan gedaan!). Wanneer krijg je de eerste echo? En hoever denk je nu te zijn? Ik weet dat je daar al iets over gezegd hebt, maar de laatste 2 weken gaat er errug veel langs mij heen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven