Onze Broekloeders gaan nachtbraken tot ze (Live)-Bevallen!

16-07-2012 20:52 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij Deel 3 van het topic Stoppen met de pil vanaf januari 2012!



We hebben Deel 1 en Deel 2 helemaal vol gekletst, dus tijd voor een nieuw topic!

Inmiddels is het merendeel zwanger en zijn de slapeloze nachten aangebroken. We kletsen over alle zin en onzin over zwanger zijn en natuurlijk zwanger worden. Want ook leven we mee met de meiden die nog op het wachtbankje zitten.

Binnenkort beginnen de eerste zwangerschapsverloven en dan is het wachten op de eerst (live)bevallingen...

Kortom een gezellige boel dus!



Zoals je ziet, hebben we een aardig volle tabel, om het een beetje overzichtelijk te houden, laten we het hierbij!

Maar er zijn genoeg andere topics waarbij je je aan kunt sluiten of open zelf een nieuw topic!



NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?BijzonderhedenKandelaar252ejanuari 201206/08/12 Meisje! Q.

KSCalimero291ejanuari 201215/10/12 Meisje!

KSVerliefdenOnzeker241ejanuari 201203/11/12 Jongen! L.Lauren221ejanuari 201204/11/12 Jongen! T.Lamelle261efebruari 201214/12/12 Meisje! V.Sanne281ejanuari 201217/12/12 Meisje! I.Flower271efebruari 201222/12/12 Jongen! J.Goofy1980322ejanuari 201203/01/13 Jongen! B.Drzttrtje351ejanuari 201204/01/12 Jongen! P.

KSNimnim281ejanuari 201221/01/13 Meisje! R.Aaaanne321efebruari 2012UD 13/02/13 je klopt!Babsje361e januari 2012UD 07/05/13 je klopt!Kena272edecember 2011UD sept.`13 je klopt! 26/2 echo 18/2 intake VK, 7/3 echo VK

Dan hebben we nog onze lieve, trouwe meelezers (en schrijvers): Theepoes, Ipadje en Jilks die om verschillende redenen niet in de tabel staan!!!



We proberen de tabel zo up to date en overzichtelijk mogelijk te houden, schrijf je al een tijdje niet mee dan wordt je uit de tabel gehaald.

Wil je toch graag meeschrijven? Laat het even weten, dat zet ik je weer in de tabel!!!



Hier hebben wij een anoniem forum geopend, die alleen voor leden toegankelijk is. Hier schrijven we persoonlijke info en plaatsen we foto s.
Alle reacties Link kopieren
Geeft niks dat je dat niet onthoudt!

Ik heb dinsdag de eerste echo en ben dan net zes weken denk ik....
Nimnim, ik hoop dat je boosheid inmiddels is verdwenen, denk aan jou, je man en R en laat de rest van de wereld maar lekker zelf weten wat ze er van vinden!



Kena, fijn dat je bijna de eerste echo hebt en, gek genoeg: fijn dat je weer wat kwaaltjes hebt . Het blijft gewoon nog een poosje erg spannend voor je waarschijnlijk, niet gek maar wel vervelend. Zoek maar genoeg afleiding.



Babsje, jij alvast veel succes met je enorm drukke week!!!



Wij hebben net een dagje uit gedaan, erg leuk zo van: hee het kan nu nog met z'n tweeen. We zouden eerst morgen gaan, maar vandaag was het zo mooi zonnig (wel koud brrr!) en hetgeen Aaaanneman zou doen vandaag ging ineens niet door, dat kwam goed uit! We zijn met een rondleiding in een heel oude papierfabriek geweest, lekker over zonnige dijkjes gereden en door een mooi oud dorpje gewandeld (ok, gewaggeld ) en daar gesnuffeled in zo'n speelgoedwinkel met allemaal mooi houten speelgoed . Toen nog meer dijkjes naar huis. Nu even uitblazen van het waggelen op de bank en dan als afsluiting uit eten, hmmm (helemaal blij).



Doeg, fijne avond allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Aaanne dat is ook zo, het zal spannend blijven.

Ook na een goede echo dinsdag. Ik zal gewoon moeten afwachten zoals we hier allemaal gedaan hebben!

Wat heb je een heerlijke dag achter de rug en nu waarschijnlijk aan een heerlijke afsluiter van de dag! Lekker genieten!
Alle reacties Link kopieren
Nimnim, blijf vooral je eigen plan trekken in hoe jij vindt dat het goed is. Laat vooral anderen dat niet voor jou bepalen.



Ik hoop dat je je weg erin weet te vinden en je boosheid weet te overwinnen. Het zegt meer over de ander dan over jullie. Sterkte



Zwaai zwaai aan de rest. Hopelijk tot gauw weer!
Alle reacties Link kopieren
En weer eventjes up!



Kena, ik hoop dat je echo morgen goed gaat uitpakken, dan is in ieder geval de eerste horde genomen. Maar het zal inderdaad spannend zijn of er wel of niet al een hartje te zien/horen gaat zijn op die termijn. Ik hoop het voor je!



Aaanne, lekker zeg, een dagje uit! Dat waggelen vind ik vooral erg komisch om te lezen, maar ook omdat ik dan meteen zie wat me nog te wachten staat

Jij was toch tot vrij lang behoorlijk actief met ietwat lange afstanden wandelen? Daar moet je nu vast niet meer aan denken?



Alles nog rustig bij je?



Nimnim, krijgt R. altijd de volledige twee borsten in 1 keer? Of gewoon 1 borst en dan nog een beetje een toetje van de andere borst? Als ze ze alletwee in 1 keer leegdrinkt, heb je dan bij de volgende oproep van R weer voldoende?



Door mijn drukke week heb ik in de ochtend nu even een uurtje extra over om wat dingetjes te doen. Heeft ook zijn voordelen, ik zit nu tenminste weer eens even achter een normale computer ipv op (meestal) mobiel en (soms) tablet voor het Viva Forum. Typt toch een behoorlijk stuk sneller en makkelijker!



Hoe gaat het met de nieuwbakken mama's? Kandelaar, VenO, Lamelle, Sanne, Flower, Goofy, Drzttrtje?

(en uiteraard Calimero, Lauren en Nimnim, maar die zie ik nog regelmatig langskomen )

Heeft iedereen haar draai weer een beetje kunnen vinden met jullie kindje? Of is het nog steeds druk zoekende?

Slapen de kindjes inmiddels alweer stukken beter?

Nog veel last van darmkrampjes?

Gaat het een beetje goed met de vermoeidheden?

Zijn er eigenlijk al veel van jullie weer aan het werk? Ik meen Kandelaar, Calimero en VenO in ieder geval, Lauren zo te zien ook alweer of bijna?



Ik ben heel benieuwd!



Hier inmiddels overigens wel een datum voor het bezorgen van het kinderkamertje, nu keurig in de week die we ook maanden geleden al vooraf aangegeven hadden.

Dus we hebben nu nog ruim 2 weken om het kamertje in zoverre klaar te maken (op te ruimen) dat in ieder geval de meubeltjes op de juiste plek geplaatst kunnen worden.

We houden nog een rommelstukje over, maar dat willen we (behalve ook nog deels opruimen) ook gewoon nog voor een deel bewaren. Door het kamertje min of meer in tweeen te delen (is meer dan groot genoeg) maar we weten nog niet goed op welke manier we dat kunnen/willen doen. We ziten namelijk met een schuin aflopend dak, waardoor gewone schermen niet zullen kunnen staan. Een roomdivider is denk ik ook net niet voldoende om het af te schermen en dan kom je bijvoorbeeld bij een leuk kinderlijk gordijn uit die je misschien wat meer op maat kunt (laten) maken, maar ik ben bang dat dat wellicht te rommelig en/of cheap gaat worden.



Hier nog iemand tips?

Of tips over welk matras we het beste kunnen kopen, of eigenlijk, waar je het beste op kunt letten?

We zijn niet op zoek naar de goedkoopste, maar gewoon naar een goede kwaliteit voor ook niet meteen de hoofdprijs. Maar ja, waar let je op he?
Alle reacties Link kopieren
Babsje meestal drinkt ze idd 2 borsten leeg. Met kolven haalde ik er een paar dagen terug in totaal 100cc uit,. babies moeten per dag 150ml per kg lichaamsgewicht. Zij zal rond de 4kg wegen nu, dus ze moet 600verdeeld over 6 voedingen.ik produceer dus genoeg met bv produceer je nooit exact dezelfde hoeveelheid maar zolang de kleine groeit zal t goed zijn. Je borsten hervullen zich volledig in 2u



Sorry voor de ego berichten...
Alle reacties Link kopieren
Babsje de bouwmarkt verkoopt steunen voor gipsplaten. Die kan je o maat zagen/slijpen, net als de gipsplaten. Zo kan je een nette afscheiding maken bij een schuin dak (gezien bij mijn ouders). De gipsplaten zet je on die 'steunen'
Alle reacties Link kopieren
Hier alles goed

B groeit goed, nu alweer 4,5 kilo! Hij drinkt ook erg veel, nu al 150 cc + 5 schepjes voeding en dat nog om de 3 uur meestal (jammer genoeg 's nachts ook nog meestal 2x, als ik geluk heb 1x) Maar ja, voor de rest slaapt hij goed en hebben we een makkelijk ventje, dus geen problemen hier. Geniet wel van mijn 2 jochies, maar zal ook blij zijn als de kleine wat meer regelmaat heeft en de nachten door slaapt haha. Ikzelf voel me gleukkig ook goed, alleen die extra kilo's gaan er nog niet zo snel vanaf, blij een beetje steken :( Komt goed, nog 2 weken en dan mag ik weer gaan trainen, dan zal het ook wel sneller gaan.

Vind het wel een beetje moeilijk met kleren, niks staat nog leuk met zo'n buik die nog lijkt alsof ik 20 weken zwanger ben :(

Afgelopen weekend verjaardag van goofy-man gehad, best druk, maar wel gezellig.



@babsje: wij hebben inderdaad op het matrasje ook niet bezuinigd, maar weet niet meer hoeveel die koste en waar we hem hebben gehaald, geloof wel bij een baby-speciaal zaak. Geloof dat het matrasje de duurste aankoop zo'n beetje was, maar daar wilden we niet op bezuinigen. We hebben er één die een babysite heeft (voor het eerste jaar) en daarna kan die omgedraaid worden.



@nimnim: rugpijn, check, heb ik ook sneller last van nu. Een week na de bevalling ging ik er goed doorheen, wat echt veel pijn deed. Nu is het wel over, maar af en toe merk ik wel dat mijn rug nog wat zwak is.
Alle reacties Link kopieren
Gefreakte Ipadje heeft een berichtje achtergelaten op het pf!
Alle reacties Link kopieren
Goofy leuk weer van je te lezen!

Wat fijn dat de kleine man het zo goed doet! En straks alweer aan het sporten, tijd vliegt echt zeg!



Babsje wij hebben een matrasje van de Aldi gekocht.

Koudschuim, niet duur, maar absoluut geen rotzooi.

L. ligt er ruim 2,5 jaar op en het is nog steeds een heel mooi stevig matrasje. Ze slaapt `s nachts heerlijk het klokje rond en doet overdag ook nog een tukkie.

Zal dus vast lekker slapen!!!



Zometeen komt mvm langs, altijd even spannend.

En morgen natuurlijk ook een spannende dag....
Kena, alles weer goed getest voor mvm? Ik hoop veel plezier met de echo morgen!



Babsje, ben je je drukke week? goed begonnen?

@matrasje: we hebben er een van IKEA, gewoon iets genomen wat we fijn vonden voelen als je er op drukte.. geen idee. Ik vond het zo raar dat bij de wieg van Prenatal een heel dun keihard marasje hoort. Extra nagevraagd maar dat schijnt zo te horen. Ik heb in mijn achterhoofd dat ik er altijd nog een opgevouwen deketje op kan leggen als het te hard blijkt (mag vast niet maar het voelt zo stom!).

Op je vraag: nee, ik wandel echt niet meer ver, het gaat in enkele honderden meters nu .

wij hebben trouwens ook nog wat rommels in de babykamer. Er is een erg grote (open) kast, de bovenste planken gebruiken we nu voor babyspullen, de onderste staan opbergdozen in. Ik heb hier een stuk van de gordijnstof die ik ook voor de ramen heb gebruikt voorgehangen, zo ziet het er helemaal in stijl uit .



Nimnim en Goofy, de borstvoedingsberichten kan ik niet allemaal volgen, maar waarschijnlijk kom ik over een poosje hier met allemaal vragen over wat jullie nu allemaal vertellen



Goofy, fijn dat het goed gaat met je twee jochies. Is het niet gigantisch druk met twee van die kleintjes? Jammer dat je je figuur nog niet terug hebt, is dat ook 'trager' omdat het je tweede is? Het is trouwens nog geen weer voor strakke truitjes, tegen de tijd dat het lente/zomer is staat alles je vast weer veel beter



Ipadje, ik heb op het pf op je gereageerd.



Vandaag nog aan het schoonmaken en opruimen geweest. Mijn to-do lijst raakt op, ik krijg tijd om op de bank te zitten en de krant en info-boekjes over bevallen te lezen .

Verder maak ik me een beetje druk over dat het lijkt of het kindje weer is omgekeerd, als het morgen nog zo voelt bel ik misschien even de vk. Ik kan wel braaf steeds in kleermakerszit zitten zodat het indaalt, maar als het nu in stuit zit wil ik liever dat het eerst even omkeert voor het indaalt zegmaar.



P.S. Getver, het forum is echt irrant, het vliegt er steeds uit!
Alle reacties Link kopieren
Goofy, leuk om weer wat van je te horen! En om te horen dat je geniet van je twee mannetjes!



Hoeveel kilo ben je in totaal bijgekomen en hoeveel heb je nog te gaan? Straks, zodra het weer een beetje wil, gewoon lekker gaan sporten om de boel nog sneller op gang te krijgen weer?



Aaaaanne, oei, ga je je vervelen? Dan kan je kindje maar beter snel komen . Maar niet in de verkeerde houding natuurlijk, schroom inderdaad vooral niet om de vk even te bellen daarover.

Beter 10x te vaak voor niks gebeld, dan 1x niet gebeld toen het wel nodig was.....



En ja, drukke week is eigenlijk afgelopen vrijdag al voor me begonnen. Mijn ritme wordt helemaal geshaked en dat is in mijn geval iets minder handig . Maar dan ben ik alweer halverwege toch? Ik begin ivm de drukke/veranderde week nu ook iets later op mijn werk (en ga langer door), maar aangezien ik nog altijd op het normale tijdstip op sta, probeer ik mezelf maar nuttig/aangenaam bezig te houden in dat extra (half) uurtje. En zien jullie me ineens toch nog



Gisteravond zijn we bij de VK geweest, kindje groeit goed, goed voelbaar, goed hoorbaar en lag met het hoofdje beneden ergens dit keer. Ze dacht dat het voor ons nu nog niet voelbaar zou zijn dit keer, hoe het kindje lag, maar wellicht over 3 weken..... . Morgenavond een voorlichtingsavond over bevallen... ben benieuwd. Ik hoop dat vriendlief er niet spierwit uit komt . En laat mij maar lekker lang kunnen wennen aan de gruwelijkheden die op me af kunnen komen



Nimnim, een goede en dankbare drinkster dus



Matrasjes.... als ik het goed begrijp is het voor iedereen een beetje op de gok en wat maar een goed gevoel geeft, dus?

Ik moet sowieso nooit te veel keuzes hebben, ik ben niet zo'n goeie met kiezen . Vriendlief ook al niet

Dus dat wordt nog wat!



Kena, heel veel succes vandaag met de echo! Ik hoop dat jullie kindje al zo ver is dat er reeds een hartslag detecteerbaar is
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!





Kena: heel veel succes vandaag! Ik hoop ontzettend dat je straks een mooi klein monstertje ziet met een prachtig flieberend hartje in beeld!



Nimnim: heb je gelezen op het pf! Ik hoop dat je het een beetje naast je neer kan leggen en vooral kan genieten van jullie grietje.



Ipadje: heb ook jou gelezen op het pf! Wat een gedoe en ondanks wat uitslagen toch nog een hoop onzekerheid. Ik hoop dat je de komende dagen je gedachten een beetje kan orderenen en weloverwogen je keuzen kan maken over wat de volgende stappen moeten zijn. Wanneer heb je weer een afspraak (mag ook op of hoor ;))!



Babsje: Fijn dat de kleine het goed doet! Leuk, voorlichtingsavond over bevallen! Hoop dat het een beetje een informatieve bijeenkomst is en niet zo'n slapstick zoals in een ziekenhuis waar wij geweest zijn...

Matrasjes: wij hebben een standaard matrasje van de Prenatal met zo'n Aerosleep ding erover, die laatste hadden we achteraf niet hoeven doen, onze kleine is én geen buikslaper denk ik én er ligt vaak een hydrofiel onder de koppie om als ze wat spuugt we niet elke dag het bedje moeten verschonen...



Goofy: leuk van je te horen en fijn dat de kleine het goed doet! Je zult wel druk zijn met twee van die kleine mannen in huis! Enne, die extra kilo's kwijt raken komt vanzelf, je moet jezelf ook de tijd gunnen om weer in shape te komen, je hebt 2 kindjes gedragen, das niet niks!



Hier: lekker rustig weekend gehad! Schoonouders hebben zondag nog een bliksem bezoek afgelegd; ze zijn krap een half uur binnen geweest, beetje jammer voor manlief, die had graag gezien dat zijn ouders wat vaker en langer zouden langskomen... Gisteren een lekker dagje thuis gehad met de kleine, heerlijk van haar genoten, ze is nog altijd zooooo leuk ;)!

Ze grijpt, draait, schopt, ontdekt haar voetjes en kirt/ krijst/ lacht alsof het een lieve lust is!

Afgelopen nachten slapen wij alleen redelijk bagger, omdat de kleine (nog steeds) aan het hoesten is... 3 weken geleden was ze wat snotterig/vol/verkouden en nu blijft ze maar hoesten, van die lekkere volle, stikhoestjes... Nou ja, zij is super vrolijk en vind het hilarisch als ze hoest en ik haar vervolgens na doe... raar kind... Vraag me alleen af hoe lang dat hoesten mag duren, zal wel bijverschijnsel van KDV zijn...Ach, zolang ze geen koorts heeft en niet benauwd is zal het wel ok zijn!



Zo, nu maar aan het werk *geen zin en kan nog wel uren slapen*...



Calimero
Alle reacties Link kopieren
@Kena Succes vandaag! Ik denk aan je.



Hier alles goed met ons. Alleen zitten er te weinig uren in een dag waardoor ik nog geen tijd heb gevonden om hier weer een keer uitgebreid te reageren. Sorry!
Hoi



Kena, wanneer ga je naar de vk?



Babsje, lekker om te horen dat alles goed gaat! Die infoavond ook nog in je drukke week, jij bent vanavond waarschijnlijk helemaal gaar.. Succes!



Calimero, heel leuk te lezen hoe je van je kleine meid geniet . Jammer dat je schoonouders er maar zo kort waren, waren ze 'op doorreis' ofzo?



Sanne hoi!! Geniet vooral lekker van je kleine! Ik kan me heel goed voorstellen dat aan verzorgen en nog wat huishouden al je tijd op gaat.



Net vk gebeld, ze bellen straks terug of er vandaag nog tijd is om even naar de ligging te kijken, deze week is ivm studiedag extra vol. Ik voel me een beetje bezwaard dat ik om een extra check heb gevraagd, elk beweginkje wat ik nu voel denk ik: heb ik voor niks gebeld? Maar aan de andere kant zit ik me al sinds zondag af te vragen of het nog wel goedom zit.
als er geen bevalling tussenkomt mag ik straks langkomen, fijn.
Alle reacties Link kopieren
Kena succes!



Gisteravond heeft r 4u lang gekrijst vanwege buikkrampjes. Tussendoor 1,5u gedronken aan de borst, tot ze zo vol zat dat t gewoon weer terugkwam. Ook vannacht krampen en nu weer. Slapen lukt haar amper, zo zielig.. En ze blijft maar vragen om de borst, ik denk als troost want ze heeft hartstikke goed gedronken.weet niet zo goed wat i nu moet doen. Dat overlopen voelt ook niet fijn voor haar, maar de speen biedt geen troost bij hevige kramp. Se piept en kreunt in haar korte slaapjes en ik vind t moeilijk van haar zijde te wijken. Moet wel nu, moet al een tijd plassen. Zkometeen maar zien of de draagdoek helpt... Moeders als jullie tips hebben, ik hoor ze graag!!
Alle reacties Link kopieren
*trekt blauwe maillot, badpak met gele S en rode cape aan*



Mama Calimero to the rescue ;)!



Lieve Nimnim, wat ontzettend vervelend om te zien he als zo'n kleintje krampjes heeft. De eerste dooddoener gooi ik er alvast in: het wordt beter, gaat over, bladiebla.



Wat soms helpt: beetje lauwwarm water aanbieden, in een warm badje, in de draagdoek (welk heb je?), met de beentjes fietsen en soms helpt Infacol of Cynababy, al heb ik die laatste twee nooit gegeven vanwege mogelijke bijwerkingen als obstipatie. En bij krampjes hebben ze inderdaad vaak meer zuigbehoefte, vervelend dat de speen dan niet helpt.

In het ziekenhuis gaven ze nog de tip om de kleine dan met de buik op je arm te leggen, te wiegen en 'ssstt'te roepen... dat laatste vind ik wat typisch maar schijnt te werken (bij onze kleine overigens niet)

zo dus: http://www.houseoffarr.co ... -by-danielle/baby_arm.jpg

en dan tegen je buik aan, dan ligt ze stabieler, snap je wat ik bedoel? Lastig...

En blijf vooral je moedergevoel volgen.



Sterkte Nimnim!



Calimero
Alle reacties Link kopieren
Supercalimero dank je lauwwarm water aanbieden in een flesje? Ik heb de bykay net als jij had. Inmiddels heb ik m half omgeknoopt, er kwam een spuitpoepluier tussendoor. En een pakketjesman aan de deur. En schoonouders aan de foon. En nu is t alweer etenstijd. Ze is te moe om fatsoenlijk te drinken, ik moet haar wakker houden en helpen. Inderdaad heel erg om te zien dat je kindje pijn heeft, ik wou dat ik t kon overnemen.

Dat gepiep en gekreun in haar slaap, moet ik me daar zorgen om maken denk je of hoort dat erbij? (graag aan jou als arts en iets ervarenere moeder) pff wat een combi, een huilend kind, slaapgebrek en een op hol geslagen moederinstinct.
Alle reacties Link kopieren
Hee!



Nimnim: ja, een klein beetje (30cc) lauwwarm water in de fles.

De ByKay, fijne doek, zorg dat je haar daarin binnen niet te warm aankleedt, immers, ze heeft 3(!) laagjes stof over zich heen als de doek helemaal geknoopt is.

Vervelend dat dan alles tegelijk komt he! (enne, de foon kun je negeren hoor..)

Ik heb tijdens die krampaanvallen wel gedacht dat het zo wreeds was wat we haar aandeden: uit de buik halen, waar ze ineens moest eten, je lichaam alle kanten op floept, je darmen raar doen...Ik heb ook gewoon eens meegehuild van pure ellende. Dus ik weet precies hoe je je nu voelt...



Wat betreft piepen en kreunen:

Allereerst, eigenlijk geef ik nooit 'persoonlijke' medische adviezen, omdat ik zo via internet natuurlijk geen inschatting kan maken, maar een aantal vuistregels;

- kreunen an sich hoor niet, tenzij er een duidelijke, onschuldige reden voor is (zoals darmkrampjes)

- bij kreunen én koorts --> HA bellen (hoger dan officieel 38.5, maar bij 38 zou ik ook gaan bellen bij zo'n kleintje)

- kreunen en bleek, blauw of anderzins afwijkende dingen --> HA bellen

- bij een niet-pluis-moeder gevoel --> ALTIJD bellen.

En als je zegt dat ze niet wakker wil blijven, is dat vermoeidheid?



Nogmaals nimnim: als je het niet vertrouwt de HA bellen hoor, liever 10x bellen en gerustgesteld worden dan een bezorgde moeder, dat voelt zo'n kleine ook...



Succes!



Calimero
Alle reacties Link kopieren
Ze slaapt!!! In de draagdoek! Er kwam een enorme hoeveelheid lucht uit de kleine meid toen ik haar in de doek plaatste, en toen viel ze als een blok in slaap. De doek zit niet helemaal lekker, hij is veel te groot voor me dus overal zit doek hihi. Calimero jij had je maatje m al verkocht of niet?
Alle reacties Link kopieren
*zucht* loopt de viva-site weer vast..



Lekkere dialoog hebben wij zo Nimnim ;)!



Wat fijn dat ze nu lekker slaapt! Ik hoop dat ze dat even volhoudt! Waarschijnlijk zat die lucht haar goed dwars, zielig he! Jammer dat de doek te groot is, ik weet ook niet of je ze kan inkorten. Hoe heb je de doek geknoopt? Kun je de doek niet nog een keer om je middel slaan?

Ik heb de mijne net verkocht via MP! Jij had em anders met liefde mogen krijgen hoor...



Trouwens, wat ik ook handig vond in het begin en wat houvast aan had was het volgende (weet niet hoe wetenschappelijk bewezen is, maar vooruit):

http://www.dunstanbaby.com/

Er schijnen 5 herkenbare babyhuiltjes te zijn, die, als je er goed oplet, kunt herkennen en zo kan horen wat er mis is.

In ons geval ging het met name wel op voor de boer- poep- en hongerhuiltjes! Misschien heb je er wat aan...



Succes Nimnim!
Haha leuke conversatie hierboven . Fijn dat het helpt Nimnim!



Kena, hoe was jouw bezoek aan de vk?



Mijn vk bezoek werd meteen een hele heisa, dus even een nog al lange egopost. Hebben jullie advies?



Bij de vk. Er was een stagair die ook mocht voelen naar de ligging. Daarna de vk zelf als controle: ja, het ligt in stuit. En: het is groot. Toevallig was er ook een echoscopiste aanwezig, die de vk dingen zou uitleggen over de echomachine. Dus ik weer proefkonijn: echoscopiste uitleggen, vk echoen. Daarna de echoscopiste nog even voor de details en de meting. Conclusie: ja, het ligt in stuit met de benen omhoog (onvolledige stuit?) en het is heel groot.

Toen dosssier er bij: kindje heeft respectivelijk in stuit, dwars, goedom, voor mijn gevoel weer in stuit, weer goedom en nu dus weer in stuit gelegen. Oftewel: het daait alle kanten op. Het was goed dat ik gebeld had, want nu was het advies zo snel mogelijk alsnog een versie. Ze kunnen dat bij de vk doen of in het ziekenhuis. Aangezien het kindje zo draait dacht de vk dat het nuttig zou kunnen zijn om na een versie direct in te leiden, omdat anders de kans bestaat dat het weer terugdraait. Of dat wel of niet verstandig was durfde ze eigenlijk niet goed over te adviseren. Want het is dus: versie en (als die lukt) wachten op een natuurlijke bevalling met de kans dat het draait en het een keizersnee wordt, of: versie en als die lukt direct inleiden, met eigen nadelen. Dus ik werd direct naar het spoedspreekuur van de gynocoloog gestuurd. Aaaanneman zat met auto een eind weg op zijn werk dus ik racen met de bus. Geluk was dat er voor de gyn een operatie tussendoor kwam, waardoor Aaaanneman toch nog op tijd was om het gesprek mee te maken.



De gyn deed weer een echo en meting: ja, stuit, ja, groot. Nog niet ingedaald. Hij controleerde ook of ik al inleidbaar ben. Jeemig dat deed zeer! Zijn conclusie: ik kan er niet zo goed bij (want ik kroop bijna aan de bovenkant die stoel uit omdat het zo zeer deed) maar als het zo zeer doet is het nog niet zo zacht geworden daar, dus niet inleidbaar.

Er is afgesproken om morgen een versie te doen, met weeenremmers omdat ze dat in het zk altijd doen. En dan zeer waarschijnlijk niet overmorgen inleiden, omdat de baarmoedermond nog niet zacht is. Maar dat schijnt ook in een dag te kunnen veranderen.

Dan krijg je dus alsnog de keus: inleiden (= gekluisterd aan bed de hele bevalling) of wachten tot het vanzelf komt (= kans dat het kindje weer draait). Als het draaien niet lukt of het kindje draait terug raadde de gyn heel erg een ks aan, stuitbevalling vond hij helemaal niks. Zwaar en kans op complicaties bij het kindje. Een ks daarentegen is volgens hem vrij risicoloos. Bij een volgende zwangerschap zijn er voornamelijk kleine risico's bij de volgende bevalling, maar behalve dat je in het zh moet bevallen en dat dat weer een ks kan worden valt dat eigenlijk wel mee, aldus de gyn.



Bij thuiskomst belde ik de vk, want ze had gevraagd de afloop te vertellen. Zij bleek een heel andere mening te hebben over ks versus stuitbevalling: ks geeft ten eerste een lange herstelperiode die je zeker niet uit moet vlakken. Daarnaast is er best wel kans op complicaties bij een volgende zwangerschap, waaronder toch echt ernstige. Daarentegen is een stuitbevalling best te doen en niet speciaal gevaarlijk, aldus de vk.



Nou krijg ik dus morgen sowiezo een versie in het zk. Maar de vraag is een beetje wat daarna. Als ik nog niet ingeleidt kan worden is het in eerste instantie makkelijk: afwachten want iets anders zit er niet op. Als ik morgen ineens wel ingeleidt zou kunnen worden, wat willen we dan? Overmorgen inleiden, of afwachten met de kans dat het kindje weer draait en je even later toch een bevalling begint met een stuitligging? En wat zouden jullie doen, stuitbevalling of ks, mocht het zo ver komen?

Edit: ohja, ik ben nu 38+6.
Alle reacties Link kopieren
Hey lieve meiden,



Hier van mij weer eens een teken van leven. De laptop is nog steeds stuk en op de ipad kan ik niet inloggen. Nu toch maar een bericht vanaf de mobiel. Het zal een bericht uit meerdere delen worden om te voorkomen dat ik straks alles kwijt ben.



Kena; ik weet niet of ik je al gefeliciteerd had, maar wauw wat een fanastish nieuws. Hoe laat had je vandaag de afspraak bij de verloskundige? Ik heb vandaag regelmatig

aan je gedacht en hoop dat jullie een prachtig kloppend hartje hebben gezien of nog te zien krijgen.



Aaanne; wat vervelend dat de kleine weer gedraait is en je nu zulke tegenstrijdige berichten krijgt. Ik kan je daar geen advies ingeven. Ik denk dat het heel belangrijk is om naar je eigen gevoel te luisteren, naar waar jullie je goed bij voelen. En stel alle vragen die in je opkomen en maak desnoods een lijstje met voors en tegens. Heel veel sterkte en succes in elk geval. Het wordt nu wel heel spannend voor jullie.



Even plaatsen, zo een vervolg.
Alle reacties Link kopieren
Nimnim; wat zielig dat R zoveel last van de krampjes heeft en ze zo slecht slaapt daardoor. Heb je misschien scherp eten gehad? Of koolsoorten? Misshien dat je in jouw etenspatroon iets kunt ontdekken wat het verergert? Het hoeft natuurlijk niet, maar het is het opletten waardd. Ik denk dat Calimero al hele goede adviezen heeft gegeven en sluit mij er bij aan. Kun ji zelf ook nog een beetje rusten als R slaapt? En wat is R sterk en snel dat ze al zoveel kan.



Calimero; wat hebben jullie toch een prachtig meisje. Kun je haar inmiddels al wat beter achterlaten op de opvang?



Babsje; fijn eindelijk een datum dat de babykamer kan komen! Kun je voor de schuine wand niet met gipsblokkeb een muurtje maken als afscheiding?



Weer even plaatsen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven