Onze Broekloeders gaan nachtbraken tot ze (Live)-Bevallen!

16-07-2012 20:52 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij Deel 3 van het topic Stoppen met de pil vanaf januari 2012!



We hebben Deel 1 en Deel 2 helemaal vol gekletst, dus tijd voor een nieuw topic!

Inmiddels is het merendeel zwanger en zijn de slapeloze nachten aangebroken. We kletsen over alle zin en onzin over zwanger zijn en natuurlijk zwanger worden. Want ook leven we mee met de meiden die nog op het wachtbankje zitten.

Binnenkort beginnen de eerste zwangerschapsverloven en dan is het wachten op de eerst (live)bevallingen...

Kortom een gezellige boel dus!



Zoals je ziet, hebben we een aardig volle tabel, om het een beetje overzichtelijk te houden, laten we het hierbij!

Maar er zijn genoeg andere topics waarbij je je aan kunt sluiten of open zelf een nieuw topic!



NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?BijzonderhedenKandelaar252ejanuari 201206/08/12 Meisje! Q.

KSCalimero291ejanuari 201215/10/12 Meisje!

KSVerliefdenOnzeker241ejanuari 201203/11/12 Jongen! L.Lauren221ejanuari 201204/11/12 Jongen! T.Lamelle261efebruari 201214/12/12 Meisje! V.Sanne281ejanuari 201217/12/12 Meisje! I.Flower271efebruari 201222/12/12 Jongen! J.Goofy1980322ejanuari 201203/01/13 Jongen! B.Drzttrtje351ejanuari 201204/01/12 Jongen! P.

KSNimnim281ejanuari 201221/01/13 Meisje! R.Aaaanne321efebruari 2012UD 13/02/13 je klopt!Babsje361e januari 2012UD 07/05/13 je klopt!Kena272edecember 2011UD sept.`13 je klopt! 26/2 echo 18/2 intake VK, 7/3 echo VK

Dan hebben we nog onze lieve, trouwe meelezers (en schrijvers): Theepoes, Ipadje en Jilks die om verschillende redenen niet in de tabel staan!!!



We proberen de tabel zo up to date en overzichtelijk mogelijk te houden, schrijf je al een tijdje niet mee dan wordt je uit de tabel gehaald.

Wil je toch graag meeschrijven? Laat het even weten, dat zet ik je weer in de tabel!!!



Hier hebben wij een anoniem forum geopend, die alleen voor leden toegankelijk is. Hier schrijven we persoonlijke info en plaatsen we foto s.
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer verder.....



Theepoes; hoe gaat het nu bij jullie? Zijn jullie een beetje bijgekomen van de schrik? Een hele dikke knuffel voor jou!



Ipadje; ook voor jou een onwijs dikke knuffel. Wat een k**nieuws. Voel je altijd welkom om hier of op het pf te schrijven om je verhaal of wat dan ook even kwijt te kunnen.



Ego; hier is het ontzettemd druk. Ik werk momenteel bijna fulltime ipv 24uur per week. Er moet veel rechtgetrokken worden en collega's zijn schijnbaar vergeten wat eigen verantwoordelijkheid inhoudt, dus ik speel voor politie agent af en toe. Het is mooi om te zien dat er zaken veranderen naa he positieve, maar tegelijk baal ik dat mensen het schijnbaar zelf niet in de gaten hebben en laks worden ( bijv medicijnen niet geven of op hele andere tijden).

Tegelijk thuis nog bezig met de tuin en de hal. Q doet het nog steeds heel goed en blijft een vrolijk meisje. Qua ontwikkeling kan ze nog niet zo heel veel en dat maakt mij wel eens onzeker. Heb in mijn hoofd dat ze misshien al meer zou moeten kunnen en aan de andere kant zien we steeds vooruitgang en zien we heel goed dat ze haar eigen tempo bepaald. Ik kan en wil haar niet vergelijken met andere kindjes, maar doe het toch. Stom!

Doderdag wee naar he cb en over 2 weken weer naar de ka. Ben benieuwd wat ze daar zeggen, maar denk wel dat ze tevreden zijn. Lekker tegenstrijdig zo he?

Ach ze komt er wel, hoe dan ook! Morgen is mevrouw alweer 6! Maanden oud. De tijd vliegt voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Excuses voor de late reactie, maar een drukke dag gehad!

We moesten vanmorgen al vroeg bij de gyn. zijn gelijk inwendige echo gehad, alles zag er goed uit en het hartje klopt al!

Pfff wat een opluchting, al blijvend het spannende weken natuurlijk!

Hij wil ons over 3 weken nog een keer zien, daarna met 12 weken nog een keer en alles dan goed is, mogen we terug naar de vk.



Alle uitslagen waren verder prima, niet echt iets bijzonders.

De reden dat het dus zo lang heeft moeten duren is dus echt dat ik maar af en toe een eisprong heb.



Heb het gelijk aan mijn moeder vertelt en op mijn werk weet nu een directe collega en mijn leidinggevende het.

Die had net vandaag van mijn collega te horen gekregen dat die 8 weken zwanger is, dus dat wordt lekker druk aan het einde van het jaar!



Nimnim jeetje zeg je hebt een pittige dag achter de rug zeg! Volgens mij heb je hele goede adviezen gekregen. Ik hoop dat een 1-malige actie van dochter was!



Aaanne wat een informatie heb jij in een dag gekregen!

Ik kan me voorstellen dat je het enorm vind om hier een goede keuze in te maken.... kan je helaas geen goed advies hierin geven, gevoelsmatig zou ik denk ik niet heel negatief tegenover een stuitbevalling staan... maar dat zeg ik nu!



Kandelaar wat heftig zeg, fulltime aan het werk! En wat slecht dat in jou beroep de verantwoordelijkheid zo ver te zoeken is...kan me voorstellen dat je daar heel erg mee bezig bent.

Ik heb geen idee hoe de ontwikkeling bij premature kindjes loopt. Maar denk dat Q. een gecorrigeerde leeftijd heeft toch?

Wel fijn dat je binnenkort wat controles hebt, hopelijk kunnen ze je daar wat geruststellen!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Kena! Dat zal toch wel een opluchting geweest zijn, ondanks dat het natuurlijk nog geen garanties geeft. Hoe ver ben je nu precies?



De site ligt er steeds uit...
Alle reacties Link kopieren
Was zeker een opluchting, is voor nu het beste nieuws wat we konden krijgen!

Termijn is nu erg lastig temeten, over drie weken stelt hij ud vast.

Ga nu dus maar verder met eigen berekening 6w 1d...
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik. Wat goed dat er dan toch al wel een hartje klopte!

Hoe reageerde je leidinggevende? En die collega die ook zwange is, is dat dezelfde als waar je je nieuwe functie mee doet?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!





Kena: wat ontzettend fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien! De eerste horde hebben jullie gehad, nu gauw de spannende 12 weken voorbij en dan echt genieten!



Kandelaar: leuk je weer te lezen! Druk druk druk dus!

Zag op FB een mooie foto van jullie meisje, knap kind! En volgens mij doet ze het heel goed hoor, geen reden tot zorg!



Nimnim, hoe is het daar? Een betere avond gehad dan avond ervoor?



Hier: kleine vanochtend om kwart voor zes in bad... Pff.. lekker hoor die dunne poep... Zelf had ze weer de grootste schik, nou dan vind ik het helemaal niet erg!



Fijne dag!



Calimero
Alle reacties Link kopieren
Kena, wat heerlijk dat jullie al een hartje hebben zien kloppen!



Aaaaanne, lastig verhaal.... de versie gaat in ieder geval (voorlopig) nodig zijn dus en dat is ook niet de twijfel als ik het goed begrijp. De vraag alleen is wat je daarna moet doen.



Hebben ze ook iets waarmee ze je baarmoedermond weker kunnen maken zodat inleiden toch een optie kan gaan zijn?

Of toch wachten of de kleine niet te koppig gaat zijn en na de versie blijft liggen? Maar dan heb je dus inderdaad het risico van een keizersnee wat op je wacht.



Bevallen in stuitligging, ik wist niet eens dat dat mogelijk was.

Ik zou er zelf denk ik niet snel voor kiezen, klinkt wel eng. Maar goed, ik weet daar te weinig van af.



Zijn jullie er zelf al uit wat jullie gaan doen?



Kandelaar, let je wel goed op jezelf?

Het is mooi om te zien dat je zo'n hart voor je vak hebt en er echt voor gaat, maar vergeet daarbij jezelf niet. Jij bent het belangrijkste, stel je jezelf niet voorop dan kun je er ook niet zijn voor anderen.
Alle reacties Link kopieren
Kandelaar Leidinggevende vond het erg leuk voor me. Kwam natuurlijk niet geheel onverwacht.

Nee de collega die zwanger is, deelt niet dezelfde functie gelukkig.

Ik verwacht niet dat die collega nog kinderen gaat krijgen....



Vandaag maar eens even een beetje energie op doen (lees bijslapen) om de komende 2 nachtdiensten door te komen!
Kena fijn fijn fijn dat het hartje al zichtbaar is en alles goed!

Lekker voor jezelf denk ik dat je er nu met een paar mensen over kan praten, dan kan je ook ergens aankloppen als je onzeker bent. Slaap ze vandaag



Kandelaar hihi, grappig je reeks berichten . Best irritant lijkt me, op je werk, dat anderen gewoon niet fatsoenlijk hun werk doen als je ze niet achter de broek zit. Je bent behoorlijk onmisbaar daar maar op deze manier is het ook niet echt fijn denk ik. Hopelijk lukt het je ook om ze een beetje bij te brengen waarom iets moet, zodat ze zelf wel de noodzaak van op tijd de medicijnen geven ofzoiets gaan zien.

Fijn dat het Q het nog steeds goed doet. Ik heb van zo veel mensen om me heen gehoord dat het ene van hun twee kinderen iets wel of niet kon op een leeftijd dat de andere dat al lang kon, of nog lang niet, terwijl er niets mis was. Dat het zo verschilt per kind weet jij natuurlijk ook al lang en ik kan me heel goed voorstellen dat je je bij Q meteen extra zorgen maakt als het lijkt of ze achter blijft. Ik hoop dat ze je morgen meer gerust kunnen stellen op het consultatiebureau.



Babsje, hoe gaat het met je drukke week, trek je het met minder slaap? En heb je de infoavond al gehad?



Theepoes, heb jij al nieuws over de kijkoperatie? Zoals ik eerder begreep zou je die misschien deze of volgende week kunnen hebben?



Ipadje ik hoop dat het goed met je gaat!



Ego: gisteravond allerlei truckjes geprobeerd om het kindje te laten draaien, helaas. Vanochtend om 7.00 u moest ik naar het toilet en lag het nog in stuit..heel zeker weten, ik voelde boven bij mijn ribben het hoofd, precies zoals gisteren bij de twee echo's. Daarna was het wel erg onrustig. Om 8.45 u stond ik onder de douche, toen voelde ik over mijn buik en dacht nog 'huh?' want het duidelijk aanwezige hoofd was weg, maar ik was ook een beetje gespannen dus echt goed voelen lukte niet. Om 10.00 u begon de arts met een echo, terwijl de verpleegkundige het infuus met weeenremmers aan het klaarmaken was. Arts concluseerde binnen een paar seconden dat het hoofd netjes beneden lag. Het is zelfs helemaal ingedaald (!!!).

(Ik heb het kindje dus toen we in de lift naar huis stonden maar even gezegd dat het goed gedraaid had en gevraagd of het nu alsjeblieft wil blijven liggen met het hoofd beneden )



De arts deed ook nog inwendig onderzoek, wat weer erg pijnlijk was en dit keer ook lang duurde. Hij verklaarde ook waarom: mijn baarmoedermond ligt ver rechts achter, dus hij heeft een hele tijd zitten wroeten voor hij 'm had gevonden en kon er toen ook nog slecht bij om goed te kunnen voelen (ah, vandaar ). Zijn voorstel was om nu de baarmoedermond weker te maken met van die tabletjes, zodat ze morgen of overmorgen zouden kunnen inleiden.

Na heel wat gelees en gegoogle gisteren hadden wij besloten dat als het draaien lukte we liever wilden wachten op een bevalling die natuurlijk op gang komt. We hebben toch het idee dat het dan beter zal gaan, omdat alles dan echt klaar is, dat de weeen in een 'normaal' tempo op gang komen ipv zoals met inleiden enzo. En dat het kindje zelf dan blijkbaar ook vind dat het er klaar voor is. De arts overlegde dit met de gyn (andere dan gisteren) en deze vond het ook goed om het zo te doen, fijn! Wel met het risico natuurlijk dat het kindje weer draait en het alsnog een keizersnede wordt, Deze arts raadde ook een stuitbevalling af omdat het zo groot is. (Bij een kleiner formaat of een tweede bevalling zouden ze het niet afraden). Ze willen wel, mocht het kindje toch weer draaien en het mogelijk zijn (nog niet in stuit ingedaald) wel alsnog een poging tot versie en dan inleiden toestaan, dat stelde ons erg gerust met deze oplossing.



Dus nu zit ik eindelijk de boekjes over 'omgaan met weeen' te lezen op de bank, want verder iets uitvoeren is even van de baan: elke drie stappen levert een harde buik op vanwege al het gerommel waarschijnlijk en van onder doet het nog best pijn van dat gewroet . Maar het kindje zit goedom: jeuj! Dus van mij mag het wel beginnen: vanavond, of morgen ofzo, als alles weer rustig is .



Het helemaal voorbereidt naar het ziekenhuis gaan (het kon tenslotte ook vandaag als ingeleid worden) was trouwens wel een goede generale repetitie. Aaaanneman liet de compleet ingepakte vluchttas per ongeluk thuis staan en ik riep met de auto bij het ziekenhuis bij de verkeerde ingang dat we er in moesten, waarna we moesten keren en bij het achteruitrijden alles sneeuw van het dak op de voorruit schoof .
Ohjee, nou heb ik weer zo'n lang verhaal getypt he? Sorry
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws Aaaanne!

Nu maar hopen dat het kindje blijft liggen waar het ligt!



En jullie hebben in ieder geval een generale repetite gehad die niet vlekkeloos was dus hopelijk binnenkort een goede finale



Voorlichtingsavond hier is vandaag!

Plus we hebben een paar boeken met geboortekaartjes dus we kunnen de komende dagen aan de slag! We zijn niet creatief dus gaan het op bestaande kaartjes houden. En ik moet bekennen dat kaartjes van sites als geboortepost.nl het niet helemaal voor me doen.

Dus ik ben benieuwf!



Oh ja, en nu spijbel ik geestelijk even en zit op het vf
Alle reacties Link kopieren
En lange verhalen zijn leuk
dank je Babsje!



Geboortekaartjes zijn moeilijk! Inderdaad goed doorzoeken tot je echt iets hebt dat je leuk vind hoor. Ik vond ook dat er heel veel sites zijn die meer van het zelfde hebben, je moet echt goed zoeken wil je een heel andere stijl tegenkomen. En dan moet je er nog een vinden die bij jullie past. Heb je nog iets gehoord van de prijzen van die ene site die je laatst postte?



Veel plezier vanavond!
Alle reacties Link kopieren
We hebben in ieder geval online een kaartje gevonden waar we enthousiast over waren en die via een drukker gedrukt moet worden. Vandaar dat we gewoon direct naar de drukker gestapt zijn en nu een paar boeken hebben liggen met HET kaartje er ook in (althans, voorlopig ).



Is ook een relaxte drukker volgens mij, erg relaxed en flexibel, en het voelt goed. Nu de kwaliteit nog



We weten ook de drukkerskosten en e kosten van het kaartje zelf zijn ook te herleiden in het boek.

Ik ga ervan uit dat we er wel uit gaan komen!



Nog heel eventjes en dan zijn wij er vandoor!
Alle reacties Link kopieren
Aaanne inderdaad! Vind het wel fijn dat nu iets meer mensen het weten!

Wat fijn dat je kleintje spontaan gedraaid is!

Nu zijn er gewoon wat meer mogelijkheden dat het allemaal vanzelf goed op gang gaat komen!

Wat een goede berichten voor nu zeg! Fijn!

Haha en inderdaad de generale repetitie achter de rug,nu hopelijk snel voor het echie....



Babsje blijft lastig z`on geboortekaartje, hoop dat jullie iets moois kunnen vinden!

Veel plezier vanavond bij de voorlichting...
Alle reacties Link kopieren
Het kaartje wat ik online gezien had en wat we mooi vonden, blijft nog altijd één van de favorieten. Nu nog even mijn best doen om ook voor andere kaartjes open te staan



De voorlichtingsavond was wel ok. Gaan ze uiteraard ook even droppen dat er ontlasting bij het persen komt kijken

En mocht er een keizersnede nodig zijn, dan is het dus inderdaad te koud op de operatiekamer en wordt zo'n kindje al vrij snel meegenomen. Meestal mag het kindje dan wel op de blote borst van de man op de kraamkamer liggen in die periode... Niet dat ik op een keizersnede zit te wachten, maar mocht het zo uitkomen dan vind ik het wel fijn dat vriendlief en kind bij elkaar zijn en alvast aan elkaar kunnen gaan wennen.



Calimero, om kwart voor 6 's ochtends al in bad? Ivm die dunne poep? Oei, je leven is echt veranderd he



Aaaaanne, alles nog rustig daar?

Want jouw ontwikkelingen zijn wel heel erg spannend en ontwikkelen zich best snel! Ik zie het nog wel eens gebeuren dat je van het ene op het andere moment hier aangeeft dat je kindje geboren wordt zonder dat wij in de gaten hadden dat het al bezig was
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand of het normaal is om 's nachts een soort van spierpijn in (boven?)benen te krijgen?

Of ik nou links of rechts op mijn zij lig, ik krijg het evengoed. Zou een dun kussentje tussen de benen kunnen helpen?



Vanochtend toch met de fiets gegaan, leek ok te zijn totdat ik vlak bij werk was. Bij het draaien naar, blijkbaar, een spekglad stuk fietspad, ben ik kei hard onderuit gegaan. Gelukkig op mijn knieeen en geen stuur of wat dan ook in mijn buik gehad, dus ik neem aan dat alles ok is. Toch?

Het resterende stukje (ik was er bijna) ben ik maar gaan lopen.....
Alle reacties Link kopieren
@kena: wat fijn van je goed kloppende hartje, lekker van genieten!



@babsje: over die ontlasting tijdens de bevalling heb ik me ook erge zorgen gemaakt. Nergens voor nodig! Bij mijn oudste heb ik het blijkbaar gehad (ik heb het na die tijd gevraagd) en zelfs mijn man heeft dit niet doorgehad, ze zijn daar heel subtiel in en zijn het gewend. Bij mijn tweede geen last van gehad (heb ik ook gevraagd, omdat ik zo'n aandrang had, dit bleken puur de persweeën te zijn)



Spierpijn in de bovenbenen heb ik ook last van! Tijdens het eind van mijn zwangerschap en nu nog steeds! Toen ik deze week wou bukken om mijn zoontjes jas dicht te doen kreeg ik er zelfs kramp in. Aan de voorkant, wist niet eens dat dat kon. Gaat wel weer over, maar is dus wel normaal.



Wat schrikken dat je bent gevallen! Gelukkig goed opgevangen.



@aaaanne: veel succes, hopelijk komt je kleintje gewoon op eigen wil en met het hoofdje eerst! Duim voor je



Hier gaat alles zijn gangetje, zoontje doet het geweldig, al krijgt hij wel erg veel voeding binnen, dus vanmiddag maar even langs het inloopspreekuur bij het consultatieburo. Hij mag maar max een liter hebben en 30 schepjes anders zou het schadelijk kunnen zijn voor de niertjes. Hij krijgt momenteel minimaal 1140 en 35 schepjes, dus maar even overleggen wat hiermee te doen. Nu al 2 nachten komt hij maar 1x dat is al een vooruitgang (hij kwam 2x) En overdag ongeveer om de 3 uur.

En hij heeft voor het eerst gelachen Zo leuk!!!
Jeetje Babsje, dat is eng, nu van je fiets vallen! Gelukkig niet raar terechtgekomen dus, als je buik niet geraakt is en niet zeer doet zou ik er helemaal vanuit gaan dat het met het kindje prima gaat (anders dan met jou knieen ).

Ik heb in mijn bovenbenen wel het gevoel alsof ik heel veel gelopen heb, het 'nog net geen spierpijn' gevoel. Benen doen helemaal raar met in bed liggen trouwens, kramp in mijn voeten, onrustige benen. Dat kussentje helpt inderdaad (soms).



Goofy wat leuk, een eerste lach! Dat lijkt me zo'n mooi moment . En teveel eten kan dus ook al, ik leer hier steeds van alles.



Ego: kindje zit nog steeds goedom, al een hele dag . Ik vroeg me gisteravond inderdaad af of er vannacht was zou gebeuren, ik voelde me helemaal beurs van onder, buik voelde trekkerig, harde buiken, ik verloor druppeltjes melk en ik was zo moe! Maar nu voelt het allemaal weer normaler. Ach, het kan best nog 2 weken duren... de 1e komt gemiddeld 8 dagen 'te laat' dus dat is over precies twee weken.
quote:goofy1980 schreef op 07 februari 2013 @ 10:14:

@aaaanne: veel succes, hopelijk komt je kleintje gewoon op eigen wil en met het hoofdje eerst! Duim voor je
Alle reacties Link kopieren
Kena wat fijn dat het hartje klopt!



Goofy: hier had ik hetzelfde probleem met de voeding. Mij is aangeraden een flesje lauwwarm water te geven snachts. Dan gaat de bloedsuikerspiegel niet omhoog en zal hij uiteindelijk minder wakker worden. Ik heb het nu twee nachten geprobeerd en hij was er niet zo van gecharmeerd maar na een uurtje drinken (uitspugen) en huilen is hij weer gaan slapen en sliep hij nog 5 uur door. Voor mij een teken dat hij niet echt honger heeft en ik hem niet te kort doe. Na 3/4 dagen zou hij helemaal door moeten gaan slapen dus ijlen benieuwd,,,,! Die van jou is nog wat jonger dus misschien zou je het eerst met 1 van de twee nachtvoedingen kunnen proberen?



Ego: hier gaat het goed! Huilen. Is veeeel minder. Natuurlijk soms nog wel wat slechte momenten, maar dat mag! Ook ik dus wat gedoe met de voeding, maar dat lijkt nu opgelost (of hij nu doorslaapt of niet, hij krijgt niet meer teveel) hij lacht ook heel veel en gilt soms van plezier! Ik ben weer begonnen met werken. Dat voelt wisselend. Het is erg leuk om mijn collega's weer te zien en even met wat anders bezig te zijn, aan de andere kant heb ik helemaal geen zin om op mijn werk weer verantwoordelijk te zijn etc. Ik heb het al druk genoeg voor mijn gevoel!



Nimnim: wat vervelend dat je meisje zo veel huilt. Heel herkenbaar natuurlijk.... Bij mijn werkte de draagdoek ook het beste.



Anne: ik hoop dat je kindje goed blijft liggen!
Hee Lauren! Ook al weer aan het werk dus, dat zal wel behoorlijk wennen zijn ja! Wat een slimme truck, met dat water drinken. Geniet lekker van je zoontje, dat gillen van het lachen klinkt super leuk .



Vraagje: hoe ver reizen is nog redelijk aan het eind van je zwangerschap?

Vrienden van ons hebben juist een kindje gekregen en ik zie aankomen dat het goed uit zou komen om bijvoorbeeld het weekeinde op kraamvisite te gaan, dat zou dus 3 dagen voor mijn uitgerekende datum zijn. Maar ze wonen een uur rijden met de auto van ons vandaan.

Aan de ene kant ben ik op dit moment een enorme huismus. (Dat blijkt, want ik vind een uur nu ineens ver, normaal niet). Aan de andere kant kan het nog wel even duren voor het kindje bij ons zich aandient en als we nu niet gaan, dan duurt het ook nog wel een tijd voor het er van zal komen hun kleintje te zien denk ik. Bij een eerste duurt het deel met voorweeen etc zo lang dat er dan nog ruim tijd zal zijn om naar huis te gaan lijkt me. Kindje zit nu goedom ingedaald, dus ik hoef niet te gaan liggen als de vliezen breken. Dus het kan wel.

Vooral van de al bevallen dames zou ik willen horen: denken jullie dat het te doen is om nog een uur in de auto te zitten, mochten daar de (voor)weeen beginnen? Is dat uit te houden?
Alle reacties Link kopieren
Ga je thuis bevallen aaaanne, of in het ziekenhuis?

In het laatste geval vluchtkoffer meenemen en worst case (als het heel snel gaat) daar ergens een ziekenhuis opzoeken?



Maar voel je je er zelf goed bij om dat te doen?

Durf je het aan? Zo niet: niet doen!



Het zou wel heel toevallig zijn als de kleine dan net komt, maar die van jou is al best een dwarsliggertje, dus wie weet...

En ik ken ook mensen bij wie er bij de eerste sprake was van stormweeen en bij wie het herl erg snel verliep.... Je weet het matuurlijk nooit zeker van te voren dus het blijft een gok(je).

Ga in ieder geval niet op pad zonder backup plan!
Vluchttas meenemen is een goed idee! En de maxi cosi dus ook.

Ik wil sowiezo in het ziekenhuis bevallen. Dat is vanaf thuis een kwartier rijden (tenzij je door rode stoplichten gaat enzo ). Het is precies in de richting van die vrienden, dus vanuit hen zal ons eigen ziekenhuis 45 min zijn. Dat scheelt eigenlijk niet zo veel bedenk ik me nu. Bij hen is een ziekenhuis vlakbij. Ik zie het eigenlijk wel zitten, als ik me het weekeinde nog lekker voel tenminste. Lijkt me leuk hun kindje nog even te kunnen zien. Vind het alleen heel lastig om in te schatten hoe dat rijden zal voelen als je al weeen hebt .
Alle reacties Link kopieren
Je zult ook de auto inmoeten 15 minuten als de weeen thuis zouden beginnen. En als je last van evt spits hebt misschien nog wel langer!



Maar de vk zal wel eerst thuis met je aan de slag moeten, toch?

Of ben je door de toestanden formeel aan de gyn overgedragen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven