Over jompels, krampjes, tandjes en kletspraatjes

30-07-2012 15:04 2523 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha ladies, alweer het zesde deel van ons gezellige topic - nu met UPDATE want; we gaan een nieuwe ronde in! De inloggegevens om de tabel te wijzigen staan op onze hyves. Iedereen is dus nog steeds vrij de tabel naar wens aan te passen!







En dit zijn we! De meiden die inmiddels een kindje hebben! En laten we Blancheflor niet vergeten, die trouw meeleest en schrijft op dit drukbezochte topic!



naamzwanger / moeder van een...volgend belangrijk momentleeftijdbegonnen op / positieve test opuitgerekendSimoontje85Het is een jongen! geboren op 7-1!!!27eind maart 2011, positieve test op 1-5-11 1e ronde 7 januari 2012 TmaarHet is een jongen! geboren op 26-127gebruikte condooms (maar soms ook stiekem niet)23 januari 2012 Tijger83Het is een meisje! geboren op 20-01 29half maart 2011 28 januari 2012AppelientjexHet is een jongen! geboren op 03-02 311 april 2011, positieve test eind mei (2e ronde)27 januari 2012MimamoHet is een jongen, geboren op 13-02 30eind april7 februari 2012 Mamsvan123Het is een meisje geboren op 10-0230begin april 201115 februari 2012 Doortje87het is een jongen geboren 28-0225begin april 2011 spiraaltje eruit22 februari 2012 Annabellahet is een meisje geboren op 07-0330eind nov, tot eind april condooms23 februari 2012Li_sahet is een jongen geboren op 27-02 23eind april 2011 17 maart 2012 MadavooleyHet is jongen! geboren op 05-04 26Half augustus 201121 april 2012Elisa22Het is jongen! geboren op 21-04 29juni/juli201120 april 2012Anna1983 het is een meisje! geboren op 14-05 30halverwege april 201111 mei 2012McKiwi Het is een jongen! geboren 18-0529feb. 201014 mei 2012Videlle Het is een jongen! geboren op 6-6 25eind maart 2011 11 juni 2012 StrollerHet is een meisje! geboren 14-0631halverwege maart 201110 Juli IngmaghHet is een meisje! geboren 02-0828eind februari 2011. positieve test 29-116 augustusBlondie Het is jongen! geboren op 23-093427-9 01-2012 weer proberen na eerdere MK22 septemberJoella Het is jongen! geboren op 27-0930eind maart 2010 vanaf maart 2011 proberen6 oktober



En deze dappere dames gaan er voor! Zij zijn niet vies van termen zoals eisprong, DDO en streepjes...en houden zo de tribune en Lucky underpants in ere!



naamvolgend belangrijk momentbegonnen opuitgerekendDaizy20 maart 2013halverwege april 2011nvtSimoontje85DDO 17 maart 2013januari 2013nvttijger831e ronde raak! januari 20137 okt 2013?McKiwi 14 maart, terug naar 1 voeding stoppen met borstvoeding en beginnen met hormonen spuitennvt





Klik hier voor ons eerste deel 'Wij gaan voor een kindje! Wie ook? (Maart 2011)



Over jompels en DDO's enzo



Over Jompels en DDO's enzo DEEL 2



Over jompels, echo's en andere (bijna)babyzaken



Over jompels, kwaaltjes en gebroken nachten
Alle reacties Link kopieren
Laatste berichten vorig topic:



Anna schreef:

ing, ik weet niet of je langer fietsen nog fijn vindt, maar anders zou je ook kunnen varen of met de auto kunnen: theetuin het einde in Zuiderwoude is heel leuk. Te fietsen vanuit Amsterdam centraal (en dus vast ook bij jou vandaan).

Verder: in de tolhuistuin in Amsterdam noord is ook altijd wel wat leuks te doen in de zomer. En natuurlijk Artis ZOOmeravonden.



Blondie, lekker nestelen!



Stroller, S is ook pas sinds 3 weken oid, sinds dat ze 8 weken is ofzo, langer dan 1 uur wakker na een slaapje. En Diva is gecorrigeerd natuurlijk pas ook 3 weken (na je uitgerekende datum) dus dat vind ik helemaal niet gek klinken...



Joella, lekker bijna klaar met werken! Heb je veel plannen tijdens je verlof? Camping?



Hier goed geslapen vannacht, van 2245 tot 0520! Hopelijk nieuwe trend. Bij gyn geweest, BM is wel leeg nu (qua vocht/bloed) maar er waren nog wat witte vlekken te zien in de bm wand, dus kijkoperatie blijft staan voor donderdag. Ook prima, heb ik zekerheid dat het dan (hopelijk) klaar is. Oh en weet niet of ik al verteld had, maar heb me idd ziek gemeld op werk.Mag wel gewoon op vakantie en na vakantie mag ik laten weten of ik me beter wil melden. Heel fijn, geeft hoop rust.

Nu laatste dingen voor vakantie regelen (spiegel zodat we S ook in auto kunnen zien, zwemluiers, etc), veel zin in!
Alle reacties Link kopieren
Goeiemiddag ladies!



Was gezellig met Mim en heb minimo ein-de-lijk eens in het echt kunnen bewonderen. Wat een heerlijk ventje - nou ja, in vergelijking met Minidelle natuurlijk een hele vent al! Lekker aan het kletsen, lachen, al heel goed kunnen zitten met hulp en lekker staan. Ik kan me er echt helemaal niets bij voorstellen dat Minidelle dat over een maand of 3 ook allemaal kan.



Sowieso vind ik de tijd maar snel gaan. Minidelle is alweer bijna 8 weken oud! Ik weet nog dat ik het zwanger worden maar lang vond duren (onzin) en dat de zwangerschap zelf ook maar langzaam vorderde voor mijn gevoel. Misschien ben ik erg ongeduldig als ik het nu zo typ haha. Maar na de geboorte vliegt de tijd echt voorbij. Minidelle kan nu al zoveel meer dan een paar weken geleden, hij is lekker veel wakker en aan het kijken, lacht veel, begint een beetje te kletsen (huuu...uhhhhh....oehoe....). Het gaat zo snel en ik wil er niets van missen! Dus opeens, gisteravond, was ik best wel 'bang', over 4,5 week ga ik weer werken en dat wilde ik even helemaal niet! Want wat zou ik dan wel niet allemaal missen in de dagen dat hij naar het kdv gaat?

Mim heeft me gelukkig gerust gesteld dat dat héél normaal is haha.



Maar een GROTE MEET, lijkt mij dus hartstikke leuk. Als ik zo kijk naar de uitgerekende data zou ik denken begin september? Een keer in het weekend? En dan kunnen we dus kiezen uit Doortje haar huis of de camping van Joella



Anna, soms denk ik bij jou dat je de hele dag wetenschappelijke artikelen opzoekt als iemand op het forum iets roept haha! Leuk ook dat je hebt genoten van het bijzondere-thema-feest. En ik zag dat S weer lekker langer gaat slapen, joepie!



Mim, je zag er goed en heerlijk ontspannen uit, ook al was minimo vanochtend vroeg wakker! We hebben het helemaal niet over jouw weekend gehad, alleen maar over baby's, werk, het forum, haha. En ik snap wel dat mimaman het stil vond, minimo is een lekkere kletskous.



Joella, bijzonder dat je vriendin het helemaal nog niet wist! Leuke reactie dus. En ach, iedereen is er anders aan toe bij 30 weken. Ik ging toen nog rustig ver weg en stukken wandelen, was heel actief tot de dag van de bevalling haha. Anderen gaan juist liever cocoonen. Niets mis mee maar gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt. Ben ook wel heel benieuwd naar de naam. Tipje van de sluier op Hyves? Heb het namen-topic al helemaal doorgespit op de Hyve maar kon het niet zo snel vinden. Wel de Arabische naam, maar dat wordt 'm waarschijnlijk niet?



Ing, nog steeds met buik! Net op de Hyves gespiekt en toen zag ik ook mijn eigen buiken. Ik mis mijn buik Ik vond het zo gezellig dat Minidelle in mijn buik zat, ik had echt een 'wij tweetjes tegen de wereld en niemand kan ons wat maken' gevoel. En ik heb echt tot de dag van de bevalling gewacht tot ik een prachtige grote ronde bol zou krijgen zoals Appelien en Simoon aan het einde hadden, terwijl ik nu denk; mijn buik was - vooruit, niet zó groot en rond, maar - echt heel mooi! Dus, geniet!



Blondie, bij jou gaat het ook zo snel zeg. Ben benieuwd of de therapie aanslaat voor je dwarsliggertje En als ik je naam goed teruggevonden heb op de Hyves; heel leuk! Zo werd ik genoemd toen ik nog een buikbaby was Toen ik geboren werd heeft één van de oma's heel verbaasd gevraagd, maar ze zou toch ***** heten? Euhm, nee, haha.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic! Leuke titel Videlle!



Ben benieuwd wat er in dit deel allemaal gaat gebeuren: geboortes, eerste stapjes, tandjes, een jompel voor Daizy.... Meid, ik gun het je zo! Als Videlle haar lucky underpants aandoet dan neem ik ijsjes mee voor op de tribune!!!

Ik zit er al, komen jullie ook? :-)
Alle reacties Link kopieren
Kijk, fris uit de wasmasjien!







Maar ook even een nieuwe gekocht, misschien was zijn portie 'luck' naar Ing gegaan en is 'ie nu leeg. Dus:



Alle reacties Link kopieren
Hahahaha hi-la-risch!
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!



Anna, ik woon onwijs dichtbij de theetuin. Kunnen er inderdaad wel een keer heen lopen! Vandaag doen we in ieder geval nog helemaal niks. Vriend heeft net hardgelopen en ik zit lekker een boek te lezen. Vanavond pannenkoeken eten en dan morgen iets ondernemen. Toch wel lekker voortuitzicht hoor!
Alle reacties Link kopieren
Jeej! Nieuw topic! Dit wordt t topic van Daizy, let maar op!



Zo, hier weer een dag in het ontrafelen van het brein van onze lieve Zespri. Binnen drie uur voeden heeft hier geen zin, aangezien hij dan erg moet spugen. Voor ons is 45min slaap na ong 60-75min wakker zijn dus niet genoeg. Dan is hij zo verdrietig en/of boos. Soms ook overstuur, maar dat maar 1 à 2x per dag.



We hebben ontdekt dat hij na z'n 45min slaapje wel rustig is als we hem regelmatig iets anders aanbieden om te zien en hem daarbij met rust laten. Vooral bladeren/bomen/struiken zijn een hit. Hij ligt er dan rustig een half uur naar te kijken en tegen te kletsen. Dan weer met een speelste in de maxicosi os in de box tegen een kussen omhoog uit het raam kijken.



Maar goed, hij slaapt dus niet, al huilt hij nu wel iets minder. Pff ik vind t zo lastig om te weten wat hij wil. Zijn jullie babys wel makkelijk te 'lezen'?



Oh even 'good christian bitches' kijken. Tot zo!
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw topic! Nr 6 al!



Even op m'n telefoon spieken naar voorgaande reacties.



@Anna M'n moeder houdt wel van zon, maar niet extreem. Veel moedervlekjes had ze altijd al (heb ik ook). En dat is al een vergroot risico. Nu snel achter ons laten. Begin sept moet ze weer onder 't mes. Protocol in NL. Dan wordt de plek + nog meer opnieuw weggehaald.

Afgelopen week een begrafenis gehad van een vriendin van de familie. Aan kanker overleden. Dat zet je dan wel aan het denken, hoe anders het bij ons ook allemaal af had kunnen lopen.



En gelukkig was je vrijgezellenfeest toch leuk!



@mckiwi Dat slecht slapen van zespri had L ook! Echt vreselijk. Hij was zo moe en kon de slaap maar niet te pakken krijgen. Inbakeren heeft uiteindelijk bij ons een beetje geholpen. Verder hielp niet veel...en het wordt gelukkig beter! Ook ik heb L in die periode veel gedragen.

Hoe gaat het slapen nu? werkt het inbakeren een beetje?



L slaapt inmiddels weer best goed! Gisteren 21.30 - 07.15. Hij ligt er nu al in vanaf 20.00u. Ik ben benieuwd tot hoe laat hij het morgen ochtend red! Ik hoop minimaal 06.30u.



@Videlle Top dat de auto zo fijn is!



@Ing Zou mooi zijn als jullie uk zich snel laat zien. Helemaal nu je vriend thuis is de komende twee week. Ik zoef zo snel naar hyves op foto's te kijken!

Enne +9. Ik ben jaloers Ik sta nog steeds op +5 ...L is inmiddels 5 maand haha.



@Daizy Hoe gaat het met jou? Nog steeds 'opvallende' borsten? Of is er al weer rood in zicht.....

Dit moet toch echt jouw topic worden! Ik gun het je zo!



@Mim Zoals je hier boven ergens kunt lezen L slaapt weer door! Gelukkig! Het voelt echt als uitslapen als hij zich pas om 7 uur laat horen! Verder ben ik lekker aan het genieten van de vakantie. Wat afspreken met vriendinnen, winkelen en deze week laatste dingen voor de vakantie voorbereiden/kopen.



We gaan a.s. vrijdag een weekje naar Den Haag, Kijkduin. Schoonouders gaan ook aantal dagen mee. Handig - oppas in de buurt. Dus vriend en ik hebben besloten ook een aantal dingen lekker met z'n tweetjes te gaan doen. Vinden opa en oma alleen maar heel erg leuk



Antwerpen klinkt erg leuk! Ben er zelf nog nooit geweest.



@Joella Nog 3 dagen en dan VERLOF! Nog even doorzetten Wat een leuke verrassing voor je vriendin dat je kwam met een dikke buik! En wat fijn dat je man zich weer fijner voelt! Ik ben ook benieuwd naar jouw buikfoto!



@Stroller Wat fijn dat jullie Diva zo goed groeit. En ook al lekker aan het hardlopen! Fanatiekeling!



@blondie Jaa ook een buikfoto van jou Probeer maar te uploaden!

Leuk he, dat alles thuis steeds meer vorm krijgt. Vond het zelf zo heerlijk om in het babykamertje te freubelen. Kleertjes ophangen etc.
Alle reacties Link kopieren
@Kiwi Dat 'lezen' van je kind wordt steeds makkelijker. Bij ons tenminste. Ik snap L nu alweer zoveel beter dan vorige maand. In het begin was het soms echt gissen wat er aan de hand was.

Maar ook L houdt van uitdaging. Wil vaak nieuwe dingen zien. Wij wisselen het speelgoed in box nu dan ook af en toe om met wat andere dingetjes.

En aandacht...daar is L helemaal gek op! Wij kregen elke keer mee vanuit het kdv dat L zo'n makkelijk jongetje is dat veel slaapt. Thuis wilde hij toen helemaal niet slapen. Die prikkels had hij toen blijkbaar nodig!
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!!!



@Videlle: Ik ben zo blij met mijn verlof, dan kan ik mij eindelijk op de baby richten. Mijn huis van boven tot onder schoonmaken, inkopen doen, uitrusten op de camping, lezen etc....

Ik heb ook zin in een grote meet! Ik dacht dat we al min of meer hadden besloten om dit bij Door te doen, omdat zij zo centraal woont. En hoogzwanger een grote meet organiseren lijkt mij niet zo'n goed plan, eerlijk gezegd. Ook al zou ik het hardstikke leuk vinden als jullie allemaal naar de camping kwamen.



@Kiwi: oei wat vervelend is dat he? Dat baby's nog niet kunnen praten. Lijkt mij ook lastig, hoor!



@Lisa: wat fijn dat het met je moeder allemaal is meegevallen. Maar de schrik zit er inderdaad goed in op zo'n moment!

Ik heb buikfoto's op Hyves gezet (en facebook, maar niet de blote buik). Als ik de foto vergelijk met 20 weken dan ben ik wel giga gegroeid, hoor!
Alle reacties Link kopieren
Helaas dames weer rood, hoewel mijn borsten nog steeds aanvoelen als een soort van siliconen opgevuld iets. Vanmorgen tocht roze tot rood heeft nog niet echt doorgezet, maar zal morgen wel komen. Morgen even de huisarts bellen voor een afspraak volgende week woensdag dan is nalijk mijn eigen huisarts er weer als het goed is. (vakantie vervanging is er nu)
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!!!!



Leuke titel Videlle, fijn dat je het voor ons hebt aangemaakt.

Dat dit inderdaad het topic mag worden dat Daizy een jompel krijgt. En dit wordt sowieso het topic dat Ing, Joëlla en Blondie hun jompel omzetten in een baby! Spannend! Ik heb ook wel weer zin in 'live' bevallingen en zo.



Daarover gesproken; Ing alles goed? Het zou wel mooi zijn als de baby zich aandient in de vakantie van je vriend. Was deze vakantie bewust zo gekozen? Kan hij nog wel vrij nemen als je overtijd loopt en dan pas bevalt of wat is het plan eigenlijk?

Tsja en leuke tips om te doen en niet te ver weg: naar zee en dan niet teveel lopen, maar gewoon lekker thee/koffie drinken in een tentje. Filmpje pakken, lunchen, uit eten, bootje varen (ik geloof dat er vanuit A'dam CS ook een boot gaat richting IJmuiden, heb je een leuk tripje, daar lekker wat drinken aan zee en dan weer terug), shoppen!!! (al is dat wel lastig omdat je natuurlijk niet weet of het nou een jongen of een meisje wordt), samen thuis koken/bakken, lekker gaan zwemmen (subtropisch zwemparadijs). Tsja en ik ging wel gewoon wat verder weg zo in de laatste weken. Als je je man maar bij je hebt, denk ik dan. Echt meestal loopt het zo'n vaart niet hoor. Het kan natuurlijk wel, maar zoals ik het hier lees en je gaat van het gemiddelde uit, heb je echt wel voldoende tijd om terug te rijden. Ik voelde al wat aankomen op een verjaardag en dat was uiteindelijk 30u eerder dan dat ik bevallen ben...

Vooral jezelf niet teveel binden aan thuis, want dan duurt het wachten alleen maar langer.



@videlle: ja was erg gezellig gisteren! Gaan we vaker doen!

Minidelle is echt al weer groter geworden t.o.v. eerste keer dat ik hem zag, maar toch ook weer zóóó klein in vergelijking met minimo. Echt bijzonder hoe snel je went aan een groter wordend kind en dat die van alles kan en dat je dan weer minidelle in je armen hebt die alleen maar lekker bij je ligt, heel zoet en af en toe glimlacht! Maar echt, straks kan minidelle dat ook allemaal!



@ GROTE MEET: ja ik ben voor! Was ik altijd al en mijn voorstel is ook eerste weekend september. Dat is nog 3 weken voor uitgerekende datum van Blondie en als we het bij Door doen, is het ook hooguit half uurtje rijden voor haar dus prima te doen i.p.

Dus what about zaterdag 1 september of zondag 2 september? Door moeten we anders een dataprikker starten?

Ik vond het zo jammer dat ik er niet was bij de meet noord-holland... Als de grote meet nog steeds niet gepland gaat worden, ben ik in staat een nieuwe noord-holland meet te plannen. Ik woon zo dichtbij en ben vaak genoeg in de hoofdstad te vinden, kan ik net zo goed een keer een kopje thee komen drinken of andersom natuurlijk! En stroller woont ook al zo dichtbij!



@joella: succes met de laatste werkdagen!

Oh wat heb je al een mooie grote buik! Zo groot is hij volgens mij bij mij niet eens geweest of hooguit de laatste dagen. Hopelijk gaat het nu met vochthouden beter, nu de temperatuur ook weer aan het dalen is (alhoewel er morgen weer 1 warme dag tussen zit geloof ik).



@lisa: fijn dat het beter gaat met L. Hopelijk houdt ie het vast! Grappig dat je naar Kijkduin gaat. Is zo lekker dichtbij voor sommigen hier, maar voor jou natuurlijk andere kant van NL. Ik ben wel fan van Kijkduin, leuker dan Scheveningen (vind ik dan). Hopelijk hebben jullie een beetje mooi weer!



Hier nog steeds aan het afbouwen met bv. Ik zit sinds gisteren op 1x per dag. Vorige week donderdag (toen 2x pd kolven) had ik echt even een dieptepunt, er kwam ineens zo weinig uit!! Dat was wel een momentje... Natuurlijk bouw je af met het doel dat je productie minder wordt, maar om dat ineens met zo'n grote sprong te zien, is dat wel confronterend. Vanochtend kwam er ook weer meer uit, maar ja dat is logisch want van 2 naar 1. Gisterenavond wel harde borsten en vannacht ook gelekt, maar het ging nog wel. Ben benieuwd hoe lang ik nog 1 keer per dag moet kolven totdat mijn borsten niet meer vollopen.

Na vandaag nog 1 dag werken en dan ben ik 2,5 week vrij. Nog steeds niets geboekt, maar misschien boeken we ook niets. We gaan dit weekend sowieso naar mijn ouders in Brabant (vrij t/m ma) en gaan van daaruit ook uitstapjes maken.



Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen!



@McKiwi, ik vind het net als lisa steeds makkelijker worden om babybella te 'lezen'. Ik stoeide ook in die weken waarin ze weinig sliep en vaak wakker werd met wat er nou aan de hand was maar het is bij ons vanzelf over gegaan uiteindelijk. Veel meer dan hem rust geven en troosen en knuffelen kun je nu niet doen.

@Daizy, oh nee toch! Hoop dat je huisarts jullie doorverwijst zodat je wat meer duidelijkheid krijgt.

@Joella, heerlijk he verlof! Lekker alles op je eigen tempo doen en je richten op de komst van de baby :-)

@mimamo, jee al bijna helemaal afgebouwd. Ik geef nog 's ochtends en 's avonds, maar ik wil het over 5 weken als we op vakantie gaan afgebouwd hebben. Maar ik vind het best moeilijk, het is ook zo fijn. Heb je de avond voeding in 1 x laten vervallen of eerst nog wat afgekolfd?



Babybella heeft sinds een week ongeveer 1 x per dag diarree, altijd s middags of 's avonds.Nou ben ik vorige week naar de dokter geweest maar die vond het niet verontrustend. Na het een dagje weg is geweest is het nu weer terug. Ze heeft zondag en maandag vriendlief ondergepoept toen ze bij hem op schoot zat (hihi moest er ook wel om lachen), maar zo waterig dat het dus langs haar luier gaat. Vriend is wel meer bezorgd dan ik, ik denk dat het met de rijping van haar darmpjes te maken heeft.Zouden jullie hiermee toch weer naar de HA gaan of is het 'normaal' ?
Alle reacties Link kopieren
Wij zetten elke keer de wekker uit, maar dan slapen we gewoon tot 10 uur. Ik was wel heel veel wakker vannacht, elk uur plassen, onrustige darmen (en uiteindelijk pas net naar de wc. Hoe frustrerend!) en tussen zes en zeven zelfs een uurtje elke 8 à 10 minuten een lange kramp. Maar nog steeds geen pijn. Het blijft wel wat onrustig, maar als dat wat afzakt gaan we vanmiddag inderdaad maar eens wat doen. Ik denk naar het bos ofzo en dan ergens wat drinken en weer terug. Ik ben de laatste tijd een enorme huismus, zou best de hele dag op de bank een boek kunnen lezen maar zo is vriend niet.



De meet ben ik voor. 2 september kan ik, 1 september niet. Datumprikker lijkt me een goed plan. Gewoon via Hyves?



Trouwens, vriend heeft twee weken verplichte bouwvak. Was niet veel aan te plannen dus.. Maar hij mag, als de baby zich pas later aandient, gelukkig wel nog vrije dagen opnemen gelukkig. Dat doen we dan nádat de kraamzorg weg is.
Alle reacties Link kopieren
Hai dames,



Pff.. morgen is het zover.. dan moet Babs naar de kinderarts en begint mijn werkleven weer. Aan de ene kant ben ik wat meer gerustgesteld over Babs, omdat hij in de afgelopen 2 weken opeens een enorme sprong heeft gemaakt qua motoriek. Hij kan nog steeds niet zijn hoofd volledig optillen, maar het gaat de goede kant op. Daarnaast pakt hij sinds pas ook ein-de-lijk dingen vast!! ZO LEUK! Kan hem nu eindelijk speeltjes aangeven die hij dan ook echt aanpakt. Ik ben er ook achter gekomen dat ik helemaal gek ben op baby speelgoed haha.. kind komt bij mij naar boven! Maaaaaaaaar daardoor hebben we toch hele goede hoop dat het allemaal wél goed zit, maar hij op de één of andere manier gewoon iets achterloopt. Er zit nog steeds wel die angst dat er iets niet goed zit hoor, dat zeker… vooral omdat hij zijn hoofdje nog steeds niet zelfstandig kan optillen, dus het blijft een dubbel gevoel. Gelukkig horen we morgen meer!!



@Mimamo, ik heb echt totaal geen zin om te werken, maar dat komt meer omdat ik mijn werk niet leuk vind. Dood saai! Ik heb geen burn out, maar een born out Als ik mijn werk wel leuk had gevonden, had ik er waarschijnlijk wel naar uitgekeken. Ik kijk er trouwens wel naar uit om me weer onder de mensen te begeven!! Doe ik nu natuurlijk ook wel, maar met werken is het toch anders. Probeer al een tijd iets anders te vinden, maar dat is er nog niet van gekomen helaas. Toen ik zwanger raakte heb ik het even op een laag pitje gezet (ze zien me aankomen met dikke buik) en nu willen we graag een eengezinswoning kopen, en is het wel handig als ik een vast contract heb i.v.m. de hypotheek. Dus waarschijnlijk zit ik er nog wel even. Gelukkig hoef ik maar 2 dagen te werken dankzij ouderschapsverlof, dus dat maakt dat het allemaal reuze mee valt!

Je weekend Antwerpen klinkt hartstikke gezellig! En wat leuk idee om fietsend de stad te verkennen.. is inderdaad weer eens wat anders dan winkelen!!

Wat doe je het ook goed met het afbouwen van de borstvoeding! Kan me wel voorstellen dat je een dieptepuntje bereikte toen er opeens zo weinig uit kwam, maar je kan echt trots op je zelf zijn hoor, fulltime gekolfd!!!



@McKiwi, wat vervelend dat Zespri zo slecht slaapt! Zoals je wellicht nog wel herinnert, Babs slaapte ook mega slecht, terwijl hij ook kapot moe was. Zelf zeg je het idee te hebben dat Zespri ook moe is… wat ik gedaan heb om Babs goed te laten slapen is door middel van een ritueel en blijven volhouden. Het duurde wel even.. ik denk zeker 3 weken, maar nu slaapt hij echt bijna altijd heel makkelijk. Mijn ritueel was dat ik Babs in mijn armen nam en naar zijn kamertje ging. De gordijntjes dicht doe en een muziekje van de babyfoon aanzette. Dan keek ik op de klok en ging ik hem 5 minuten wiegen, af en toe wrijf ik over zijn voorhoofd, zodat hij zijn oogjes dicht doe. Als de 5 minuten voorbij zijn leg ik hem in zijn ledikantje (wakker of niet). Dan wrijf ik nog even over zijn voorhoofd, geef ik hem een kus en ga ik zijn kamer uit. In het begin ging dit niet goed hoor, dan liet ik hem max. 5 minuten huilen en ging ik weer naar hem toe, haalde ik hem uit zijn bedje en ging ik hem weer 5 minuten wiegen En zo bleef ik doorgaan totdat hij sliep. Ik hoor je denken en ja in het begin was ik inderdaad de hele dag bezig om hem alleen maar te laten slapen, maar nu is het echt een eitje! Ik merk ook aan Babs dat hij er veel vrolijker onder is!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!!

En wat de andere dames zeggen, het word steeds makkelijker om je kindje te ‘lezen’. Het is ook een kwestie van heel veel uitproberen en dingen uitvogelen. Ieder kindje is anders. Op een gegeven moment weet je gewoon dat hij iets wel of niet leuk vind en vanuit daar begin je hem steeds beter te begrijpen!



@Blondie, ik heb even gespiekt op Hyves en wat een leuke naam!! Begint toch wel steeds wat echter te worden he, nu de babykamer een beetje vorm begint te krijgen enzo! Spannend hoor!!



@Anna, fijn dat het vrijgezellenfeestje uiteindelijk toch leuk was!!

Helemaal geweldig dat je niet meer vloeit!!! Vloei je nog steeds niet? Ik hoop het zo voor je, dan kan je ein-de-lijk een keertje gaan herstellen!! Wel fijn dat je na je verlof je gewoon ziek mag melden, ik zou inderdaad ook pas aan de slag gaan als je helemaal hersteld ben, anders blijf je er denk ik alleen maar last van houden.

Hoe heeft S. vannacht geslapen? Heeft ze de trend van gisteren aangehouden? Ik hoop het!



@Videlle, super dat je een nieuw topic hebt aangemaakt en inderdaad een hele leuke titel! Tijd vliegt inderdaad voorbij he, Minidelle alweer bijna 8 weken!! Ik had het er toevallig gisteren nog over dat in je kindertijd de tijd zo lang duurt.. kan me nog herinneren dat ik bijvoorbeeld 9 jaar was en het een eeuwigheid duurde voordat ik 10 was. Nu heb ik het idee alsof de jaren in weken voorbij vliegen.



@Joella, joehoeee bijna verlof!! Kan je je eindelijk uitleven op het inkopen doen. Hihi, leuk hoor!! En wat ben je geweldig mooi zwanger, hele mooie buik!!



@Ingmagh, inderdaad, zou wel mooi zijn als jullie kleintje zich deze week zou aandienen!! Als ik je zo hoor, zou ik haast denken dat het niet meer lang duurt, vooral omdat je het over je darmen hebt. Toen ik z’n last had van mijn darmen, braken niet veel later mijn vliezen Het legen van de darmen kan namelijk betekenen dat je lichaam zich klaarmaakt voor de bevalling!! Spannend!!!!



@Annabella, wat betreft die diarree.. is babybella nog vrolijk, alert en heeft ze voldoende plasluiers? Dan denk ik dat het geen kwaad kan, maar als jullie je er niet prettig bij voelen, zeker weer naar de huisarts gaan hoor, beter een keer teveel!!



Zo.. ik ga me nog even op de bank nestelen met mijn boek!!
Alle reacties Link kopieren
jee mads, wat een lange post! Heeeel veel sterkte morgen, zal wel spannend voor jullie zijn. En wel superfijn dat hij zo'n mooie sprong gemaakt heeft. Pakken doet S ook nog niet. Althans, ze heeft vooral nog niet door dat ze haar handen ook sámen kan gebruiken en dat ze dan meer kan dan met één hand. Ach ja, komt vanzelf, denk ik.

Helaas geen absolute voortzetting van de stijgende lijn, maar ze sliep wel 5 uur aan één stuk (2215 voeding en toen 0345 weer), dat was ook al fijn.

Was net op het CB (s weegt met 11 weken al 5935! beertje) en de CB verpleegkundige zei ook, doorslapen, joh ze is nog niet eens drie maanden! Merk dat ik inderdaad ben gaan denken dat ons clubje normaal is qua doorslapen terwijl dat niet echt zo is kennelijk (en heb toch idee dat flesvoedingsbabies dan ook nog wat sneller doorslapen, hoewel daar officieel natuurlijk geen bewijs voor is). Totdat mijn verlof over is vind ik eigenlijk ook dat ik niet mag mopperen omdat ik overdag nog kan slapen.

Minder was dat ze in de 3 seconden dat ik haar zonder luier van weegschaal naar aankleedtafel tilde, mijn hele tshirt ondergeplast heeft... boefje. Had gelukkig ook vest bij me, dus heb in alleen een vest boodschappen gedaan



Joella, supermooie buik inderdaad!



Annabella, wat naar van de diarree. Ik zou ook jezelf nog een termijn gunnen (bv 3 dagen aankijken) en anders gewoon weer naar de HA.
Alle reacties Link kopieren
Hè Daizy, dat meen je niet! Ik hou nog steeds de hoop dat het niet doorzet hoor.



Ing, hoe is het met je krampjes? Ik heb toch sterk het vermoeden dat je vandaag of in ieder geval deze week een uk op de wereld gaat zetten hoor. En ben benieuwd of het een jongen of meisje wordt! Heb je zelf een voorgevoel eigenlijk?



Kiwi, ik vind Minidelle ook lastig om te lezen hoor! Als hij huilt, dan wil hij wel echt iets, maar wat dat vind ik lastig te achterhalen. Soms is het duidelijk (huilen 3 uur na de vorige voeding = honger! en huilen afgewisseld met plots weer rustig en vrolijk zijn = krampjes/windjes) maar soms ook niet. En dan haal ik twintigduizend trucjes uit de kast die geen van allen baten en dan ben ik de wanhoop nabij. Om vervolgens een scheet te horen, of een grote geeuw te zien of... Hoe is het vandaag gegaan?



Mads, heel veel succes morgen! Ik hoop dat alles goed is met Babs, het is in ieder geval een goed teken dat hij nu een ontwikkelingsspurtje doormaakt.



Lisa, fijn dat je mannetje weer doorslaapt!



Hier vanavond even een instortmomentje gehad. Ik ga mijn hart hier ook maar even luchten hoor. Ik worstel soms best wel met het hele alles-om-Minidelle-heen-plannen. Alles kost nu zoveel meer tijd, boodschappen doen is niet meer een kwestie van hup, even naar de super en klaar is Kees. Nee, ik moet rekenen hoe laat ik voed en alles daarvoor al klaar hebben liggen zodat ik direct doorkan. Minidelle in maxi-cosi, draagdoek mee, in de winkel in draagdoek, wagentje voor de boodschappen, thuisgekomen eerst Minidelle weer uit maxi-cosi halen en in bed/box leggen, dan boodschappen uitpakken en inruimen. Man, ik ben er 3 keer zo lang mee bezig als eerst. En dat geldt voor alles.

Nu pas kom ik er dus ook achter dat ik heel graag een opgeruimd huis heb, met de was fris in de kast en niet wekenlang op het wasrek, met de vaatwasser uitgeruimd, geen rondslingerende spuugdoeken en hydrofielen, en met Minidelle is er gewoon méér (troep, was, boodschappen) en alles kost ook drie keer zoveel tijd. En je kunt het dus niet plannen.

Toen Vriendelle vanavond thuiskwam en zei dat de woonkamer opruimen "echt maar 10 seconden tijd" was, barstte ik in tranen uit. Ik erger me er ook al een paar dagen aan, maar ik heb die tijd gewoon niet. Want er zijn wel 20 dingen die gedaan moeten worden elke dag, en ik heb maar tijd voor 10 dingen, dus ja, er zijn er altijd 10 die niet gedaan zijn. Heb ik hem ook - snikkend - gezegd. Hij schrok er wel van, realiseerde zich niet dat ik er zelf ook zo mee worstelde en toen ik zei wat ik vandaag allemaal wél gedaan had, zei hij ook dat hij zich verkeek op wat er allemaal moet gebeuren. Dus dat is wel heel fijn hoor, maar ik ben soms gewoon niet zo blij met mezelf.



Ook omdat ik nog zo jong ben (in de ogen van anderen helemaal). Ik wil niet klagen dat ik het soms zwaar vind, omdat ik bang ben dat mensen dan zullen zeggen dat ik dus maar even had moeten wachten met het krijgen van een kind, een soort "zie je wel/ik zei het toch". En daar zit ik niet op te wachten. Want ja, het is soms zwaar, en ik had me hier geen voorstelling van kunnen maken vooraf, maar het is ook veel leuker dat ik had durven hopen!



Misschien ben ik een beetje streng voor mezelf...Heel misschien...
Alle reacties Link kopieren
@Anna Klopt wij hebben over het algemeen voorbeeldige kindjes hier wat het slapen betreft. Helaas was L toch enige tijd uitzondering (hier). S doet het goed met haar al bijna 6 kilo. L is 5 maand en 7 kilo (met hem op de weegschaal gestaan).

Heb hem ook zelf gemeten. Ongeveer 68 cm. Kan het zelf niet zo precies natuurlijk!

Beetje jammer van het onderplassen Maar gelukkig had je een vest bij je!



@Mads Heel veel succes/sterkte morgen. Wat ontzettend fijn dat Babs al wat vooruitgang maakt. Toch hopen op een positief antwoord van de kinderarts.

Krijgen jullie gelijk antwoorden? Of eerst een soort onderzoek?

En ook succes met werken. Jammer dat je niet zo'n zin hebt om weer te gaan werken en dat je werk niet echt super bevalt! Hopelijk komt er toch binnenkort een keer een kans om iets leukers te vinden.



Vandaag met L naar de fysio geweest. Zijn afplatting (naar rechts) wordt toch steeds weer erger. Dus nu weer allemaal instructies mee gekregen. Het is niet zo erg dat hij er een helmpje voor zou moeten (is de fysio ook geen voorstander van zei ze.)

Nu opnieuw in de zijlig, extra handdoeken er onder om het vaster te laten liggen. In een matrozenbedje en strak laken om hem heen.



Iemand nog tips over het opmaken van een matrozen bedje. Op internet las ik met een laken met elastiek, alleen die van het ledikant is dan veel te klein. (En het bovenste gedeelte bij zijn schouders ligt dan ook niet mooi.)



Verder vandaag nog bij Daizy's werk geweest. Heb nog naar je gekeken meid! Was je wel aan het werk? Heb een hoop leuke dingen kunnen kopen voor m'n klas voor volgend jaar. Nepbloemetjes enzo!



@Mim Kijkduin is voor ons idd een mooi stukje rijden. Wel grappig he, dat iedereen zo wisselend woont. Voor ons echt vakantie, richting zee!
Alle reacties Link kopieren
@Videlle Dat je er even door heen zit snap ik heel goed. Ik hou ook van een opgeruimd huis en kom ook overdag echt niet aan al m'n dingen toe! Helemaal niet als ik werk (nu vakantie, dus dan lukt er weer meer).

Ik raak daar zelf ook behoorlijk gestresst van. Dus ik ken het gevoel echt heel goed!

Vriend begreep het hier eerst niet, hij snapte ook niet hoeveel werk het is om L te verzorgen. Maar nu ziet hij het gelukkig ook in en helpt steeds meer.



Ik probeer mezelf maar te verplichten dingen af en toe maar eens te laten. Zo hangt de was hier helaas ook wel eens een dag langer aan de lijn (of ik gebruik de wasdroger een keer vaker).

Zijn m'n ramen al 4 weken niet gewassen ofzo...(normaal doe ik dat 1 x in de 2 week ongeveer), en verzamelt zich er altijd een bult strijkwerk. Af en toe rust nemen en even op de bank ploffen als L slaapt is namelijk toch ook wel erg fijn!



En even klagen dat het zwaar is...mag van mij hoor Ik ben nog jonger dus ik zal geen commentaar leveren. Want ik vind het af en toe ook wel even pittig, maar je krijgt er ook zoveel leuke en mooie dingen voor terug!
Alle reacties Link kopieren
Och videlle Ik ben zelf helemaal niet kritisch huishoudelijk (de dames van de NH meet, zo ook jij,. zullen wel gezien hebben dat ik geen neat freak ben), dus ik kan wel zeggen dat je het minder belangrijk zou moeten vinden, maar als jij dat wel vindt dan heb je daar niks aan. Maar is het misschien een idee om maar 1 keer per week boodschappen te doen? Dat doen wij al sinds ik werk, omdat ik het zonde van mijn tijd vind om 5x pw 20 minuten aan boodschappen te besteden. Het vergt iets meer plannen (welk vlees in de vriezer, welke groenten zijn langer houdbaar) maar het scheelt zooooveel tijd... en nu vind ik het een leuk uitje, dus ga ik op vrijdagavond als vent thuis is rustig in mijn eigen tempo naar de appie en tilt vent de boodschappen daarna naar boven. Scheelt een hoop stress, en alleen de laatste 2 dagen kun je niet echt kiezen wat je eet, maar dat vind ik niet zo erg.

En is huishoudelijke hulp misschien een optie? hebben wij, en ik zou er echt een extra baan voor nemen om dat voor altijd te kunnen blijven betalen. Is je huis in elk geval 1x pw echt goed schoon zonder stress.



Daizy, had helemaal niet gereageerd op jouw bericht. Wat klote voor je. Heeft het inmiddels al doorgezet? En weet je al wanneer je naar de HA kunt?



Mimamo, lekker, je weekend! wilde nog reageren op het gesprek dat jij met Videlle had over weer werken (en wat je eerder ook al aan mij schreef). Nu het zo soepel met S gaat (nog steeds korte slaapjes overdag op 1 na maar verder een heel tevreden baby) begin ik me overdag ook wat te vervelen. Vind het nog doodeng om S naar het KDV te brengen; in september gaat ze wennen (hebben 2 weken de tijd, dus da's ruim) en ze vindt andere baby's superleuk, dus wat dat betreft zou het goed moeten gaan, maar ik ben daar nog wel heel zenuwachtig over. Zal ook wel normaal zijn, denk ik maar.



Lisa, balen van de voorkeurshouding. Hier was om en om aan hoofd en voeteneinde slapen voldoende, maar dat zal je vast al geprobeerd hebben... Ik weet dat Pacco ook een matrozenbedjes systeem heeft, heb je daar al naar gezocht?



Ga nu nog even in auto prutsen - auto spiegel blijkt niet in onze auto te passen, dus ga nog even proberen... onhandig!
Hoi!



Mads, heel veel succes morgen!!



Videlle, wat vervelend dat je er even doorheen zat! Wij doen het zoals Anna, 1 keer pw boodschappen en wij zijn erg makkelijk! Haar tips vind ik wel handig, dus een hulp inhuren misschien??



Daizy, nee hè?! Wat enorm balen weer!! Nu worden jullie doorgestuurd toch?!



Meet in sept lijkt mij ook goed en leuk!!!



Het was eventjes kort, maar ik ga weer even verder! Kom morgen weer even langs
Alle reacties Link kopieren
Daisy wat ontzettend kl*te zeg! Ik had stiekem toch wel een beetje hoop, net als wat andere dames hier... Ik geef je bij deze een hele dikke Echt goed dat je contact opneemt met de huisarts. Dit was je 3e ronde temperaturen toch? En dan kon je daarna contact met de HA opnemen, begrijp ik het goed?

Misschien wel fijn dat je nu in ieder geval een stap kunt nemen, of niet?



Videlle, ook een voor jou! Tuurlijk mag je hier je hart luchten! daar zijn we ook voor! Ik kan me voorstellen dat alles zoveel meer tijd kost en je gewoon ontzettend veel met en om zo'n kleintje bezig bent. Eerlijk gezegd ben ik ook heel benieuwd hoe ik dat ga trekken straks, ik ben ook een bezige bij en natuurlijk pas je je aan aan zo'n kleintje, maar ik ben benieuwd hoe ik dat in de praktijk ga brengen... Wij hebben sinds een jaartje ook een schoonmaakster en dat is zo fijn! Ze komt 3 uur per 2 weken maar het scheelt ons al zoveel tijd! We merken het nu ze op vakantie is. We hebben het vorig weekend weer zelf gedaan en dan ben je er zo lang mee bezig. Tuurlijk stofzuigen we ook en doen wat kleine dingen in de week dat ze niet komt. Maar het is me het geld meer dan waard! Ik kan me voorstellen dat dat straks ook fijn is, als de kleine er is. Scheelt toch weer.



Dank voor jullie reactie op de naam trouwens :-)



Anna, wat fijn dat je niet meer vloeit! En zeker met het oog op jullie vakantie! Ik zeg: bubbels mee, hmmm!



Lisa, wat vervelend dat L. toch nog last heeft van afplatting aan 1 kant. Hopen dat de maatregelen helpen!



Meet in september lijkt me prima, camping of Doortje thuis maakt me niet uit. Uhh bedenk me nu dat ik niet weet waar de camping is. Maar ik heb een auto, dus dat moet zeker lukken! Heb geen voorkeur voor 1 of 2 september, ik kan allebei!
Alle reacties Link kopieren
Meld met baby nog lekker binnenin. Het is wat drukker dan normaal, dus ik ben benieuwd. Ga nu snel wat in huis doen voor het te warm wordt en dan daarna misschien lekker een boek lezen ofzo. Wordt er mooi weer voor!
Alle reacties Link kopieren
dames, ik heb een datumprikker aangemaakt op de hyves en jullie allemaal een uitnodiging verstuurd!



(en wat een ijverige schoonmaakdames - Lisa 1x per 2w ramen lappen - dat gebeurt bij ons 2x pj, en dan doet de schoonmaakster het... *schaam*)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven