Over jompels, krampjes, tandjes en kletspraatjes

30-07-2012 15:04 2523 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha ladies, alweer het zesde deel van ons gezellige topic - nu met UPDATE want; we gaan een nieuwe ronde in! De inloggegevens om de tabel te wijzigen staan op onze hyves. Iedereen is dus nog steeds vrij de tabel naar wens aan te passen!







En dit zijn we! De meiden die inmiddels een kindje hebben! En laten we Blancheflor niet vergeten, die trouw meeleest en schrijft op dit drukbezochte topic!



naamzwanger / moeder van een...volgend belangrijk momentleeftijdbegonnen op / positieve test opuitgerekendSimoontje85Het is een jongen! geboren op 7-1!!!27eind maart 2011, positieve test op 1-5-11 1e ronde 7 januari 2012 TmaarHet is een jongen! geboren op 26-127gebruikte condooms (maar soms ook stiekem niet)23 januari 2012 Tijger83Het is een meisje! geboren op 20-01 29half maart 2011 28 januari 2012AppelientjexHet is een jongen! geboren op 03-02 311 april 2011, positieve test eind mei (2e ronde)27 januari 2012MimamoHet is een jongen, geboren op 13-02 30eind april7 februari 2012 Mamsvan123Het is een meisje geboren op 10-0230begin april 201115 februari 2012 Doortje87het is een jongen geboren 28-0225begin april 2011 spiraaltje eruit22 februari 2012 Annabellahet is een meisje geboren op 07-0330eind nov, tot eind april condooms23 februari 2012Li_sahet is een jongen geboren op 27-02 23eind april 2011 17 maart 2012 MadavooleyHet is jongen! geboren op 05-04 26Half augustus 201121 april 2012Elisa22Het is jongen! geboren op 21-04 29juni/juli201120 april 2012Anna1983 het is een meisje! geboren op 14-05 30halverwege april 201111 mei 2012McKiwi Het is een jongen! geboren 18-0529feb. 201014 mei 2012Videlle Het is een jongen! geboren op 6-6 25eind maart 2011 11 juni 2012 StrollerHet is een meisje! geboren 14-0631halverwege maart 201110 Juli IngmaghHet is een meisje! geboren 02-0828eind februari 2011. positieve test 29-116 augustusBlondie Het is jongen! geboren op 23-093427-9 01-2012 weer proberen na eerdere MK22 septemberJoella Het is jongen! geboren op 27-0930eind maart 2010 vanaf maart 2011 proberen6 oktober



En deze dappere dames gaan er voor! Zij zijn niet vies van termen zoals eisprong, DDO en streepjes...en houden zo de tribune en Lucky underpants in ere!



naamvolgend belangrijk momentbegonnen opuitgerekendDaizy20 maart 2013halverwege april 2011nvtSimoontje85DDO 17 maart 2013januari 2013nvttijger831e ronde raak! januari 20137 okt 2013?McKiwi 14 maart, terug naar 1 voeding stoppen met borstvoeding en beginnen met hormonen spuitennvt





Klik hier voor ons eerste deel 'Wij gaan voor een kindje! Wie ook? (Maart 2011)



Over jompels en DDO's enzo



Over Jompels en DDO's enzo DEEL 2



Over jompels, echo's en andere (bijna)babyzaken



Over jompels, kwaaltjes en gebroken nachten
Alle reacties Link kopieren
Daizy, wat vervelend he, dat mensen niets van zich laten horen! Ik ken het wel hoor, al moet ik zeggen dat er weinig banen zijn waar ik zo blij van word dat ik er van baal als ik niets hoor. Het is helaas een werkgevers markt, en geen werknemersmarkt. Ze hebben het voor het uitkiezen en kunnen dus ook gewoon even niet van zich laten horen en dan staan de kandidaten nog in de rij. Ik zou overigens ook bellen naar het uitzendbureau. De sluitingsdatum is immers vandaag.



Appelien: ik denk dat het goede nieuws omtrent baan van kiwiman niet meegekregen hebt, omdat je toen op vakantie was, zo rond november/december was het. Kiwiman werkt nu fulltime voor een hele leuke werkgever. Hij is er in alle opzichten op vooruit gegaan en ze zijn erg tevreden over hem. Ze zijn zelfs onder de indruk dat hij zo snel al zo veel heeft weten te bereiken. Het is ook maar 15min fietsen van ons huis!



Ik werk nog steeds op projectbasis voor oude werkgever. In de praktijd komt dat nu al 6 maanden neer op 1 dag per week. Ik werd het een beetje zat om alles tussen de bedrijven door te moeten doen en/of opa's en oma's in te schakelen. Dus nu hebben we de gok genomen en gaat Zespri vanaf vandaag elke woensdag naar het KDV en ga ik elke woensdag naar kantoor (behalve vandaag, want het is een wendag). Ik merk ook dat ik meer werk krijg als ik op kantoor ben, dan wanneer ik uit beeld ben. Dus ik hoop dat het een goede investering blijkt, want met de kosten voor het KDV, reiskosten en natuurlijk de aftrek van mn WW voor de gewerkte uren, leg ik er momenteen alleen maar op toe.



En wat een boefje die Elstar! Wat knap ook dat hij bedacht heeft dat hij er zo wel bij kon! Mijn brandplekje deed nog steeds wel wat pijn onder de douche (verder voel ik er niets van hoor). Knap trouwens dat je helemaal zelf het verband hebt verwisseld!



Videlle: fijn dat Minidelle weer helemaal goedgekeurd is op het CB. En dat ze zn piemeltje mooi vonden! Heerlijk hoe je beschrijft hoe Minidelle groeit en zich ontwikkeld. Wat een lekker ventje hebben jullie!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb vanmorgen nog even gebelt alles is opgestuurd en ik hoor eind van de dag meer of morgenvroeg. Afwachten maar weer.



DDO is bij mij toch onregelmatig kan er dus niet zo heel veel over zeggen. Is afwachten tot eind van de periode .
Alle reacties Link kopieren
Ik neem alvast plaats op de Tribune! Wil iemand even de koekjes doorgeven :-)



Waar zijn je Lucky Pants Videlle?
Alle reacties Link kopieren
Weer afwijzing echt op beetje een erg lullige manier. Ik had teveel werkgevers op mijn cv staan waardoor ze het gevoel hebben dat ik nergens lang blijf. Uhhh ja klopt er staan aantal kortere dingen op o.a zwangerschaps vervanging en uitzendwerk voor bepaalde periode. Maar ik ben bij meerdere werkgevers langer dan 2 en 3 jaar geweest. Is dit zo raar dan in de huidige 'werk'markt. Nou ja helaas op naar volgende, begin wel beetje moedeloos te worden ondanks dat we het wel redden.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ze worden wel erg creatief met redenen voor afwijzing. Zal ook wel bij de tijd horen. Jammer Daizy!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, Kiwi! Ja, Stefan is inderdaad een halve hippie. Moet je z'n huis zien! Ik heb nog nooit zo'n kaal en ongezellig huis gezien in zo'n mooie woonplaats. Maar goed, de man is volgens mij 2 jaar terug gescheiden, dus de vrouwenhand mist indeze.

Hij had me per mail ng uitgenodigd om naar het bv cafe te komen, alleen had ik andere plannen die dag. Anders was ik graag even langs gekomen, gezellig!



En appellientje: sorry voor mijn ecobal verhaal, ik wist niet dat jij ook een had hihihi. Ik vond/vind het het toppunt van biologisch-heid. Maar er is niets mis mee, juist heel veel voordelen. Zie het maar als mijn tekortkoming.

Lieve kleine Elstar, hij gaat soms even door mijn hoofd met zijn armpje. Snik.



Blanche: wilde ook nog steeds op jouw reageren. Vind het heel naar van je broer. Mijn broer heeft ook even flink in de put gezeten tijdens mijn zwangerschap en dat heeft al veel impact gehad. Maar iemand die een constante factor van verdriet en frustratie is en tegelijk je kind is, lijkt me een van de moeilijkste dingen die er zijn. Knuffel voor jouw.





Ik ben helemaal kapot! Zooooo moeeeeee.......

Hij komt minimaal 3 keer en dan heb ik een goeie nacht.

Kolven ging minder op het werk, maar doordat hij dat nu weer regelt krijg ik de cupjes weer vol. Dus daar kan het ook mee te maken hebben. Ik had echt een flinke dip in de bv.

Het dieet gaat redelijk goed. Zijn huidje wordt wel steeds beter, maar soms heeft hij een terugval. Zoals laatst toen ik paprika at. Dat heb ik dus ook maar weggelaten.

Ik heb zin in zondag! Hoop dat ik er een beetje normaal uitzie en dat mijn wallen niet op mijn knieeen hangen.



Verder ben ik een beetje van slag, want een vriendin is er gisteren achter gekomen dat haar man er al maanden een relatie op nahoud met een ander. Dat is begonnen toen ze hoogzwanger was en hun baby is nu een maand of 8. Ze is kapot van verdriet en ik vind het ook zo erg voor haar.
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!



Appelien, ik heb zo met elstar te doen.. Heb me regelmatig aan de grill verbrand en da doet echt nog erg lang pijn. Sneu. :(



Joella, taaie nachten! Het lijkt toch wel een beetje een thema onder vooral de bv baby's te zijn vanaf een bepaalde leeftijd. En het wordt vanzelf beter!



Daizy, balen van de afwijzing. Het zou zo fijn zijn als je snel wat vond!



Kiwi, wat leuk dat je man zijn baan zo leuk vindt. Hoe vindt zespri het op de crèche?



Videlle, wat klink je goed en minidelle ook! Wat een heerlijk berichtje zo



Tmaar, heel leuk dat je weer vaker schrijft en altijd leuk om te horen van je omdat je vergelijkingsmateriaal hebt omdat je meer dan een kindje hebt. Wanneer hoor je meer van de opleiding?



Hier alles prima.. Wel word ik tureluurs van de gezondheid van S. Laatste week heeft ze (durf het bijna niet te zeggen) vrijwel helemaal doorgeslapen (ik lig vana 4 u vaak af en aan wakker, maar goed, zal ik ook wel afleren). Oorontsteking leek afgewend door op advies van de HAP neusspray te gebruiken (helpt bij mij ook vaak). Maar nou is ze weer ziek... Werd gebeld door crèche omdat ze had overgegeven 2 x. Thuis ook nog 2x. Verder is ze best wel verstopt. En bij haar is het zo lastig peilen waardoor het komt. Ik denk zelf door de reintroductie van yoghurt. Ik heb zelf namelijk ook weer last van verstopping. Maar het kan ook komen door een nieuwe ronde rota virus,of doordat ze gisteren voor het eerst een stukje zalm proefde. Nu dus maar eerst komende weken HA eten en dan verder kijken. Ze ligt nu wel lekker te slapen dus dat is fijn.
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve meiden!

Als eerste even wat betreft de meet, ik ga er maar vanuit dat ik niet kom Ik heb het er gisteren met mijn moeder even over gehad, en hoewel ze het goed kon verbergen merkte ik toch wel de teleurstelling toen ze begreep dat ik dan de halve zondag wel zou zijn (en dan vooral aangezien ik kleine man mee neem, oftewel haar kleinzoon dan meteen een halve dag van haar vandaan hou ) Ik kan natuurlijk ook zonder hem komen maar dat vind ik ook een beetje gek.



Anna, jeetje wat vervelend dat S alweer (een beetje) ziek is! Maar goed, ik kan me voorstellen dat het goede slapen dan weer veel goed maakt. Hier ook nog steeds goede nachten, een paar dagen geleden een hele slechte nacht (met uren huilen) maar dat is gelukkig nu wel een uitzondering. Waarschijnlijk had hij ergens last van.

En je hebt gelijk wat betreft het thema ‘slechter slapen’ bij bv, lijkt toch wel vaak voor te komen…hier in de buurt waar ik woon wordt heel veel lang gevoed (voordeel van zo lang verlof is niet hoeven kolven, dan zijn toch wel veel vrouwen erg gemotiveerd om langer te voeden) en als ik de verhalen om me heen hoor, mag ik op het moment echt niet klagen. Veel kindjes die nog 2,3,4 keer of vaker ’s nachts gevoed worden.



Joella, zoals je weet, weet ik hoe het is, erg vervelend joh! Wat Anna ook zei, het wordt beter. Maar chronisch moe zijn is echt heel naar. Knuffel!



Daizy, jeetje wat vervelend wat betreft die afwijzingen zeg! Kan me voorstellen dat je er wel wat moedeloos van wordt.



Appelien, Elstar is echt een boefje zeg! Die foto op facebook, erg grappig om te zien hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen Ik hoop dat zijn arm snel beter wordt. Arme ventje..



Videlle, ik sluit me aan bij de rest, het is zo leuk om je post over Minidelle te lezen! Heeerlijk ventje zo te horen, je geluk straalt echt van je tekst af Overigens, mijn nichtje is zo oud als Minidelle en kruipt ook nog niet, doet ook eigenlijk geen poging. Staan ook niet, ze ligt het liefste op haar rug, is een echte luiwammes wat dat betreft. Kleine man kan al heel lang staan (al sinds hij 7 maanden oud is) maar weigert zonder steun te staan, dan laat hij zich meteen op zijn billen vallen. Lopen aan de hand vind hij wel leuk, maar het schijnt niet in hem op te komen dat hij dat ook zelf kan doen om ergens te komen. Kruipen is veel makkelijker en minder eng!



Even ego: ik heb echt heeeel veel zin in volgende week! Ik heb vakantie en ben dus eerst een weekend weg met mijn ouders en broers, en dan blijf ik nog een weekje met kleine man bij mijn ouders thuis. Voor mij is zo’n weekje Nederland echt zo ontzettend fijn, ik kan het echt heel goed vinden met mijn ouders (zijn erg close) dus dat is echt een weekje 'hotel pappa en mamma'. Alle tijd om veel met vriendinnen af te spreken, lekker uit te slapen (opa en oma passen op kleine man) etc etc. Elisaman gaat dinsdag een paar vrienden bezoeken in Bonn en omgeving, en dan terug naar Berlijn. Dus die heeft ook een soort ‘weekje vrij’

Ik hou het even hierbij, mijn ‘grote man’ wil ook aandacht
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi meiden,



Zo ook weer even een berichtje van mij. We hebben het hier verteld aan de ouders, broers en zussen en en goede vriendin. De reacties waren wisselend. Iedereen was wel heel blij, maar met name mijn moeder vond het toch wel heel snel. Mijn broer en ik zitten ook zo dicht op elkaar en ik vind dat erg leuk, maar mijn moeder heeft het als erg zwaar ervaren... Tja, we merken het wel. Zwaar is het toch wel.



Verder hebben we een kleine terugslag met Welpje. Ze wordt nu opeens om 4 of 5 uur weer wakker en wil dan drinken. Vervolgens slaapt ze tot 7-7.30. Maar ach, ik vind het niet zo erg. Zolang het maar weer niet 5x per nacht wordt.



Elisa, klinkt heerlijk je vooruitzicht voor volgende week. Persoonlijk denk ik, als je een hele week bij je ouders bent, kun je toch wel een paar uurtjes naar de meet? (ik ben er niet zondag overigens maar ik ben misschien ook wat makkelijker met die dingen) Overigens is Anna ook al een keer zonder S. gekomen omdat die toen niet in haar hum was.



Daizy balen van je werk, maar zoals de rest zegt, het is echt een werkgeversmarkt. Ze hebben zoveel keus... Het is gewoon lastig.



Anna balen dat S. zoveel ziek is. Hopelijk knapt ze snel op!



Appelien, hoe is het nou met Elstar?



Simoon, is het met je, al een voorgevoel over deze ronde? Hebben jij en Simoonman weer jullie best gedaan?



Joella, balen he die nachten. Ooit wordt het beter, haha, maar nu lijkt het eindeloos. Toch moet ik zeggen - wij hebben dus 5 maanden nauwelijks geslapen - dat je er aan went. Het gaat steeds beter.



Ik ga eens even Welpje aankleden.
Alle reacties Link kopieren
Zo na een avond met kop thee met chocolade erbij en vriend die zegt dat ze helemaal gek zijn om mij te laten lopen voel ik mij weer een stuk beter .



Vanmorgen weer even aan zoeken geweest naar vacatures en kom ik 1 tegen op het gemeentehuis hier, 18 uur maar met salaris wat zij betalen kan het prima uit. Dit weekend even een brief maken. Sluitingsdatum is eind volgende week. Wel toeval want de vacature is vandaag net geplaatst.



Zou wel lekker zijn want deze baan is op loop/fietsafstand. Lopend nog geen 10 min en met de fiets 3 min.



Denk dat we nu wel weer in de 2 helft van mijn cyclus zijn. Wordt weer spannend en lange wachten is weer begonnen voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Goeie morgen!

Hier nog geen geweldige nachten, maar we slapen in ieder geval weer wat beter tussendoor. Het blijft ook zo wisselvallig, de ene nacht heeft ze aan 1 voeding genoeg, de volgende nacht spookt ze van 11 tot 6. Vannacht was ze alleen rond 4 uur ontroostbaar (en ik blijkbaar zo moe dat vriend op een gegeven moment zei: Ing, ik heb hier E, ze ligt al even te huilen... Ik had niks gehoord ) en had ze om 12 en 3 gedronken. Dat viel me dus mee. Vanaf 4 uur heeft ze op mijn buik geslapen, toen vriend haar neerlegde begon ze meteen rustig te worden, wat kan het dan zijn he?!

Overigens heb ik bij de zwangerfit drie dames zitten die flesvoeding geven en ook nog doorwaakte nachten hebben. Dat stelt mij juist altijd weer erg gerust. Gedeelde smart enzo.



Elisa, als je wilt komen zonder je jongetje, kan dat best hoor. Anna heeft dat de vorige keer ook gedaan omdat S toen niet lekker in haar vel zat. Wij vinden het in ieder geval niet gek! Gezellig juist!



Even over die ecobal he (los van de discussie over duurzaam enzo) die hebben wij dus ook, ooit gekregen van Nuon ofzo, omdat we groene stroom hadden. Ik vond het voor geen meter werken (wij hebben een groene met gaatjes geloof ik). Later zag ik een aflevering van kassa of de keuringsdienst ofzo, en daarin bleek dat maar 1 van de vijf geteste ballen ook daadwerkelijk zeep kon vervangen, de rest deed dus echt niks! Zal eens kijken of ik het nog kan vinden. Sindsdien gebruik ik het ding dus niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ok, dit is 'm

http://www.trosradar.nl/u ... ing/23-04-2012/wasballen/

Wij hebben dus die groene met gaatjes (de ecowasbal) en alleen de blauwe werkte echt ofzo.
Alle reacties Link kopieren
dames, het is al even geleden, maar ik kom weer eens ouderwets klagen over mijn schoonfamilie Over paar weken viert schoonvader 60e verjaardag. Nou willen ze dat vieren met een borrel vanaf 5 uur. Beetje onhandig, als je perse wil dat kleinkinderen erbij zijn, want die moeten op een gegeven moment naar bed, maar soit. Ik met man overlegd; is het wel handig dan voor mij en voor S, moeten we niet oppas regelen, maar met man afgesproken dat we gaan proberen S daar op bed te leggen, man wilde dat graag eens proberen. Ze laten een cateraar komen voor het eten. Ze weten van dieet van mij en S.

Maar nou willen ze niet aan cateraar vragen of hij iets kan maken dat ik mag eten en zelf gaan ze ook niks regelen dus nou moet ik zelf eten meenemen dat ik dan daar in de magnetron kan stoppen. Ja want je kon toch niet zomaar gaan vragen naar de ingredienten in het eten. En "onze manier" van eten (rapley) dat gaf zo'n rommel voor S en kon dat niet anders? Ik denk dat het allemaal ingegeven is doordat ze dieet voor mij en S onzin vinden en dat ze niet willen dat er ophef over is ivm de vrienden van golf en de buren enzo. Nou wil ik ook altijd het liefste zo geruisloos ander eten eten (want 100x uitleggen van dieet i s niet per se een hobby) maar ik denk dat het veel opvallender is als ik daar mijn eigen eten in de magnetron ga stoppen en S in een andere ruimte te eten moet geven dan dat zij zelf even iets regelen voor ons... Verder mocht S dan wel blijven slapen, maar nichtje van S slaapt er ook, en dan moesten wij maar zelf aan zwager vragen of hij logeerbedje mee kon nemen, dat wilden schoonouders niet doen (waarom is mij een raadsel) want misschien wilde nichtje wel in het "echte" bedje en dan kon S niet ofzo.

Al met al duidelijk dat ze alles teveel moeite vinden. Man was erg boos dat het duidelijk is dat ze besloten hebben niet meer hun best te doen voor mij. Jammer alleen dat ze by extension ook problemen creeren voor S, want ze mag toch echt bepaald eten niet (zeggen ook altijd, dat mag ze niet van jullie hè; eh, nee, ze is allergisch en ze krijgt er buikpijn van. We onthouden haar niet taart om haar te pesten ofzo).

Man was er erg sneu van, ik vind het ergens wel lekker overzichtelijk dat ze nu tenminste openlijk niet meer hun best doen ipv mooi weer spelen en bitchen achter mijn rug. Zal nog leuk worden, die borrel
Alle reacties Link kopieren
Oh, pfff... Het is dat je je man ermee hebt als jij hun gaat bashen. Ik zou er enorm opstandig van worden. Ik zou echt het meest geweldige eten voor mezelf maken en meenemen en dan heel erg duidelijk gaan zitten eten. En S juist de meest rotzooi makende etenswaren geven. Haar spaghetti met saus laten rapleyen ofzo. Of broccoli met rijst. Of ik zou tijdens het eten weggaan om buiten de deur te eten. En dat dan ook tegen iedereen zeggen *insert evil smiley* Schijt aan iedereen die golft enzo. Hebben ze wat te bespreken de eerstvolgende keer. Maar ja... dan kan je het wel helemaal shaken... Dus gedraag je je weer zoals dat wordt opgedragen door de sociale verwachtingspatronen. Ik zou die mensen echt een keer de waarheid willen vertellen. Grrr!



Mocht je een campingbedje willen lenen, wij hebben er eentje staan die we voorlopig toch niet gebruiken (en we hebben een travel cot tegenwoordig). Breng ik 'm een keer langs.
Alle reacties Link kopieren
Hai ladies,



@Ingmagh, kan me voorstellen dat je ontzettend moe bent! Die gebroken nachten zijn ook zo zwaar! Ik durf het bijna niet te zeggen, maar Babs komt nu ’s avonds rond 22.00 uur, dan rond 03.00 uur en dan is hij om 06.00 uur klaarwakker… nog steeds niet ideaal, maar ik vind het heeeeeerlijk! Eindelijk kan ik wat slaap inhalen. Een paar keer per nacht op zijn (voor voeding of iets anders, maakt niet uit) is gewoon rete zwaar!! Hoop dat deze fase van E snel voorbij is!



@Tijger, wat spannend dat je het verteld heb aan aantal familieleden! En ja… wisselende reacties, dat is jammer, maar waarschijnlijk zal je altijd wisselende reacties hebben en is nooit iedereen eensgezind.

Vervelend van de kleine terugslag met Welpje, maar gelukkig is het inderdaad een kleine terugslag! Al lijkt me het wel zwaar als zwangere… hoeveel weken ben je nu? Erg moe? Wanneer ben je uitgerekend?



@Anna, herkenbaar! Hier word ik ook erg tureluurs van Babs zijn gezondheid. Na zijn buikvirus had hij nog niet eens 2 weken erna alweer een oorontsteking en 2 ontstoken oogjes. Pff!!! Wij zitten nu te overwegen om naar een homeopaat te gaan.. geen idee of het wat is, maar vinden nu wel dat Babs errrrug vaak ziek is.

Hoop dat S. snel weer beter is!

En wat vervelend dat je schoonouders weer bezig zijn!



@Joella, achhh, arme Joella! Ik heb zo met je te doen!! Pff.. minimaal 3x! Ik ken het, want na elk ziekenhuisbezoek of elke griep/ziek zijn, komt Babs ook minimaal 3x. Rete zwaar is het!

Hopelijk lag het inderdaad aan de flinke dip in borstvoeding en gaat hij snel weer beter slapen!

Kan me voorstellen dat je van slag ben over het vreemdgaan van de man van je vriendin! Hier heb ik het mijn vriendin ook meegemaakt, was er toen ook enorm van slag. Ik snap gewoon echt niet hoe iemand zoiets kan doen. Sterkte voor je vriendin!



@Appelien, ik heb nog helemaal niet gereageerd op Elstar zijn verbrande armpje. Wat enorm heftig zeg, wat moeten jullie geschrokken zijn!! En ik sluit me aan bij de rest, voel je absoluut niet schuldig, want een ongeluk zit echt in een klein hoekje, vooral met van die kleine ondeugende draakjes!! Maar ik snap het wel hoor… in het ziekenhuis is Babs uit z’n bedje gekukeld.. ik kon gelukkig zijn val breken, waardoor er niks aan de hand was, maar ik voelde me zo schuldig.. heb echt tranen met tuiten gehuild, want ik was z’n slechte moeder. Maar ik zie nu ook wel in dat zoiets gewoon kan gebeuren, net als dat bij jou ook het geval is!!

Gelukkig heeft Elstar er nu niet meer zoveel last van. Hoop dat het snel genezen is!

Wat een deugniet is Elstar ook haha, op de wheelybug gaan staan!!! Kunnen jullie geen traphekje plaatsen, zodat hij de keuken niet meer in kan? Hij is namelijk wel heeeel slim!

Lief dat je naar me vraagt! Het gaat zowel met Babs als met mij op dit moment goed.. kan ’s nachts weer ietsjes meer slapen dan in de nachten van de afgelopen periode, maar ben nog steeds wel erg moe van afgelopen periode. En tjsa… de perikelen met schoonfamilie. Toevallig heb ik ze vorige week na 3 maanden weer eens gezien… was wel oke, maar goed, zal wel weer binnenkort er iets te horen over krijgen, dat ik ongeïnteresseerd was ofzo iets, niet bij de familie wil horen, niks wilde eten, we te vroeg naar huis gingen etc. Maar ik probeer me er niet meer zo heel druk om te maken en op zich gaat dat oke!



@McKiwi, oooh eerste KDV dag van Zespri! Raar he! Ik vond het zelf ook een heel raar gevoel geven, op de één of andere manier onnatuurlijk. Wel fijn dat je nu inderdaad 1 hele dag aan je werk kan spenderen i.p.v. elke keer kleine beetjes.



@Videlle, mooie statistieken van Minidelle!! Ik moet morgen weer en dan krijgt hij weer prikjes… ahhhhhhh! En wat super fijn dat Minidelle zo goed slaapt! Dat hij steeds meer een jongetje word i.p.v. een baby herken ik ook wel heel erg. Babs is echt een enorme beer. Toevallig zei ik van de week nog tegen man, kan je je nog voorstellen dat hij een baby is geweest? Ik kan het me gewoon echt slecht voor me halen, hij is gewoon al zo groot!



@Tmaar, inderdaad super leuk om weer wat van je te lezen!! En wat geweldig van je opleiding. Ik duim zo enorm voor je dat je toegelaten word. Als ik je zo erover hoor praten ben je wel echt ontzettend gemotiveerd!! Die foto van Spookje op hyves met die casette, haha geweldig! Volgens mij lijkt Spookje qua uiterlijk op jou en Draakje op je man, is het niet?



Man heeft een weekje cursus op een uurtje rijden van ons huis, dus hij komt de hele week ’s avonds thuis en serieus.. wat een LUXE! Ik vind het gewoon zo raar dat dit normaal gesproken zo bij iedereen gaat, dat je man na het werken gewoon thuis komt. Wat een heerlijkheid! Ik zei al, neem maar lekker ontslag, hier kan ik wel aan wennen haha. Maar goed, dat is helaas geen optie! Hoop dat we snel ons huisje verkopen, zodat man iets in de buurt kan gaan zoeken voor zijn werk. I.v.m. een tweede ontslagronde op mijn werk (reorganisatie) hebben we de zekerheid van 1 salaris wel echt nodig.



Nou, fijne avond ladies!
Alle reacties Link kopieren
Dames ik ben er zondag niet bij. Zit met vervoer, vriend is de auto nodig ivm met bestuur voor zijn sport. :(
Alle reacties Link kopieren
Wat een nacht! Gisteravond een hele moeie E naar bed gebracht om half acht (het duurde tot 8 uur voor ze echt rustig sliep hoor, ze valt in slaap, schrikt, begint te huilen en dan moet het weer opnieuw. Ben blij dat vriend wel het geduld heeft om er zo lang mee bezig te zijn), ze werd wakker om 22.45 om te drinken, heb haar om 23.15 weer in haar bed gelegd en werd vanmorgen door de wekker wakker gemaakt! Ik moest haar "wakker maken" om te drinken omdat ik niet 's ochtends ga zitten kolven. Maar goed, aan de borst sliep ze ook nog half door. Eenmaal verzadigd werd ze wakker (6.25 ofzo) en wilde ze niet meer slapen. Arme vriend die op zijn vrije dag altijd "lekker samen uitslaapt", het werd lekker samen spelen



Jammer dat je er niet bij bent Daizy! Kunnen we je niet ergens op een station ofzo oppikken?
Alle reacties Link kopieren
Je zou theoretisch gezien nog bij ons in de auto kunnen Daiz! Dan is de auto wel flink vol, maar het kan wel. Ik weet waar je (ongeveer) woont. Dus zeg het maar!



Mijn eisprong is tot nu toe een vraagteken deze cyclus. Ik zou hem begin deze week moeten hebben, maar ik heb het idee dat hij nog steeds niet is geweest. Zit op dag 21 of 22 van mijn cyclus. Mogelijk? Ik ben wel een leek op dit gebied merk ik hoor..... Ik heb wel wat hormonale veranderingen geconstateerd (lees: pukkeltjes), maar niet de bekende steek, glibberige afscheiding enz.'



Ik moet ook nodig even bijlezen meiden, want ik ben er helemaal niet aan toegekomen deze week.



Dikke smok (=kus) eerst voor nu!
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

Even een vraag tussendoordie ik nog niet eerder voorbij heb zien komen, geloof ik??



Maar: hoe hebben jullie het nu 'geregeld' als gezin als: er iemand van jullie weg valt. Of jullie beiden? Wie gaat er voor jullie kind(eren) zorgen? Zijn de dames die getrouwd zijn op huwelijkse voorwaarden of in gemeenschap van goederen? En hoe gaat dat nu met een kind? Zetten jullie daar wat voor opzij?

Hebben jullie dit 'op papier' staan?

Wij willen dit binnenkort gaan regelen en ik ben wel benieuwd wat jullie hebben gedaan en waarom?
Alle reacties Link kopieren
He Joella,



Even snel een antwoord op je vraag. Wij zijn om huwelijkse voorwaarden getrouwd, maar dat was op zich nog niet zo relevant. Het ging om je testament. Daarin staat dat alleen onze kinderen kunnen erven (en niet hun partners, ook niet als die in GvG zijn getrouwd) Daarnaast zijn de peetouders van Welpje in dit testament aangewezen als voogd. Dit zijn hele lieve mensen en wij hebben bewust voor hun gekozen (ze kwamen zelf met het aanbod) omdat wij dachten dat als wij een broer of zus zouden kiezen en er altijd een familie tekort wordt gedaan. Deze mensen weten wij zeker van dat zij allebei de families zouden bezoeken met Welpje. Ook staan hun opvoedideeen erg in lijn met onze ideeen. Wat er gebeurd is dat wij hun aangewezen hebben in het testament. De kantonrechter die beslist hierover, gaat hier ALTIJD mee akkoord. Staat er niks in je testament dat kiest de kantonrechter. Maar stel, mijn moeder zegt: ja maar ik wil de kinderen, dan kan dat dus niet... Echter, onze vrienden zijn niet verplicht het te doen. Op het moment zelf wordt het aan hun voorgelegd. Je hoeft het dus niet aan mensen te vragen. Je kan zelf ieder willekeurig iemand en naam opgeven. De notaris vertelde dat soms de man of vrouw een andere voorkeur heeft. Dan ligt het er maar net aan wie er het eerste gaat. (bijv bij gescheiden ouders). Daarnaast hebben wij deze mensen als bewindvoerder voor de financiën van Welpje aangewezen tot haar 23e. Ze moet dan alle grote uitgaven in overleg met hun doen. Tot slot hebben we vastgelegd dat de voogden in ons huis mogen wonen, mochten ze dat willen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is!
Alle reacties Link kopieren
Appelien, ik had het ook op de hyves gezet, maar ook even hier: als je wilt dat ik je kom ophalen (want om nou met zijn tweeen achter elkaar aan te rijden) dan doe ik dat met plezier hoor! Jullie hebben waarschijnlijk een grote stoel die we dan eventueel om moeten zetten naar mijn auto of ik de maxicosi naar jouw auto, dan kunnen we de benzine delen en is het beter voor het milieu! Laat maar even weten, kan ook via fb ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Oh en Joella, wij weten het nog niet echt... Hypotheek technisch is wel alles geregeld, en wij hebben wel het gezag geregeld bij de rechtbank (ik ben niet getrouwd, we hebben een samenlevingscontract). Volgens mij betekent dat, dat als een van ons komt te overlijden, het kind volledig door de andere ouder wordt opgevangen. Of heb ik dat mis?

Waar we nog niet over hebben nagedacht is wat er met E gebeurt als we allebei komen te overlijden. Dat vind ik erg ingewikkeld. De zus van mijn vriend is qua leeftijd het meest logisch, maar haar manier van denken ten opzichte van E staat mij niet aan. Verder zijn al mijn broers en zusje (een stuk) jonger en de ouders van mijn vriend helemaal te oud (nu al de 70 gepasseerd). Dus dan blijven mijn ouders over. Ook niet ideaal. Het is vervelend om over na te denken, maar wij zijn er nog niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Oh en meiden, HEEL VEEL plezier morgen! Ga aan jullie denken met mijn brakke -doch nuchtere- hoofd! Verzinnen jullie een leuke titel voor ons nieuwe topic?
Alle reacties Link kopieren
Lieverds! Ik kom morgen zonder Zespri. Kiwiman vindt t wel heel jammer dat ik Zespri anders een hele dag mee zou nemen. Ik vind t ook wel jammer, want ik wil ons ventje natuurlijk graag showen, maar ik snap kiwiman ook wel. En zo kan ik lekker met jullie kleintjes knuffelen.



Ook gaat t me niet lukken om zelfgemaakte tapenade en pesto mee te nemen. Mijn vader ligt onverwachts weer in t ziekenhuis met complicaties van een operatie van twee weken geleden. We zijn de afgelopen dagen bij m'n moeder geweest ter ondersteuning en rijden nu pas weer naar huis. Ik koop wel wat bij de avondsuper.



Maar ik heb wel onwijs veel zin in morgen!!!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje McKiwi, wat naar! Heel veel sterkte voor je vader. Jammer dat Zespri niet meekomt, ik was benieuwd naar jullie mannetje! Heeft Kiwiman hem een tijdje niet gezien dat hij hem nu liever thuis houdt? We gaan maar gauw weer een noordelijke meet houden.



Och shit, Tijger, jij kunt morgen niet... Dat is ook zo... Jammer! En had/gaf je gister een feestje (afgaande op FB)?



Ing, lastig is dat hè. Ik had het er net ook nog met Simoonman over. Wij hebben best veel keus qua broers/zussen, dat is fijn, maar maakt het ook nog wel weer extra lastig. Ouders zou ik niet zo snel kiezen, mede omdat de kans groot is dat die ook wegvallen terwijl je kind nog niet zelfstandig is.



Meiden, ik heb super veel zin in morgen! We ga ik de sneeuwradar even in de gaten houden, hopelijk gaat het weer geen roet in het eten gooien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven