Over jompels, krampjes, tandjes en kletspraatjes

30-07-2012 15:04 2523 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha ladies, alweer het zesde deel van ons gezellige topic - nu met UPDATE want; we gaan een nieuwe ronde in! De inloggegevens om de tabel te wijzigen staan op onze hyves. Iedereen is dus nog steeds vrij de tabel naar wens aan te passen!







En dit zijn we! De meiden die inmiddels een kindje hebben! En laten we Blancheflor niet vergeten, die trouw meeleest en schrijft op dit drukbezochte topic!



naamzwanger / moeder van een...volgend belangrijk momentleeftijdbegonnen op / positieve test opuitgerekendSimoontje85Het is een jongen! geboren op 7-1!!!27eind maart 2011, positieve test op 1-5-11 1e ronde 7 januari 2012 TmaarHet is een jongen! geboren op 26-127gebruikte condooms (maar soms ook stiekem niet)23 januari 2012 Tijger83Het is een meisje! geboren op 20-01 29half maart 2011 28 januari 2012AppelientjexHet is een jongen! geboren op 03-02 311 april 2011, positieve test eind mei (2e ronde)27 januari 2012MimamoHet is een jongen, geboren op 13-02 30eind april7 februari 2012 Mamsvan123Het is een meisje geboren op 10-0230begin april 201115 februari 2012 Doortje87het is een jongen geboren 28-0225begin april 2011 spiraaltje eruit22 februari 2012 Annabellahet is een meisje geboren op 07-0330eind nov, tot eind april condooms23 februari 2012Li_sahet is een jongen geboren op 27-02 23eind april 2011 17 maart 2012 MadavooleyHet is jongen! geboren op 05-04 26Half augustus 201121 april 2012Elisa22Het is jongen! geboren op 21-04 29juni/juli201120 april 2012Anna1983 het is een meisje! geboren op 14-05 30halverwege april 201111 mei 2012McKiwi Het is een jongen! geboren 18-0529feb. 201014 mei 2012Videlle Het is een jongen! geboren op 6-6 25eind maart 2011 11 juni 2012 StrollerHet is een meisje! geboren 14-0631halverwege maart 201110 Juli IngmaghHet is een meisje! geboren 02-0828eind februari 2011. positieve test 29-116 augustusBlondie Het is jongen! geboren op 23-093427-9 01-2012 weer proberen na eerdere MK22 septemberJoella Het is jongen! geboren op 27-0930eind maart 2010 vanaf maart 2011 proberen6 oktober



En deze dappere dames gaan er voor! Zij zijn niet vies van termen zoals eisprong, DDO en streepjes...en houden zo de tribune en Lucky underpants in ere!



naamvolgend belangrijk momentbegonnen opuitgerekendDaizy20 maart 2013halverwege april 2011nvtSimoontje85DDO 17 maart 2013januari 2013nvttijger831e ronde raak! januari 20137 okt 2013?McKiwi 14 maart, terug naar 1 voeding stoppen met borstvoeding en beginnen met hormonen spuitennvt





Klik hier voor ons eerste deel 'Wij gaan voor een kindje! Wie ook? (Maart 2011)



Over jompels en DDO's enzo



Over Jompels en DDO's enzo DEEL 2



Over jompels, echo's en andere (bijna)babyzaken



Over jompels, kwaaltjes en gebroken nachten
Alle reacties Link kopieren
Dames, even snel.. Kinderarts denkt dat Babs alleen ietsjes achter loopt, want hij doet wel alles, alleen nog niet volledig en op zijn eigen tempo. Ze wilt hem wel over 4 weken terug zien.. Als hij zijn hoofdje dan nog steeds niet zelfstandig en volledig kan optillen wilt ze verdere onderzoeken gaan uitvoeren.

Zover dus goed nieuws!



Ik ga weer aan het werk, 1e dagje gaat goed! Komt ook omdat Babs bij vent is (papadag). Waarschijnlijk heb ik t maandag veeeel moeilijker, dan namelijk KDV.



Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Pff ik moet al de hele dag aan Mads en Babs denken. Hoe zal het gaan? Gelukkig was het laatste bericht positief!



Videlle: ik kan me goed voorstellen dat Vriendelle geen idee heeft hoeveel tijd overal in gaat zitten, je kan elke keer maar kleine beetjes doen. Je tranen zullen vast geholpen hebben. De tips van de andere meiden zijn goed. Ik vertelde het verhaal aan kiwiman en die zei dat hij ook nooit gedacht had dat je zo druk kan zijn met een kleintje en dat je zoveel er omheen moet plannen. Gelukkig ziet hij elke dag hoeveel werk het is. Hij kan iet nooit zon opmerking als Vriendelle plaatsen! Kiwiman is immers elke dag thuis.



Over ramen wassen gesproken, ik heb hier tijdens m'n verlof een glazenwasser laten komen en dat was al in geen jaaaaaren gebeurd (oud huis, hoge ramen, niet te doen zelf).



Ik durf het nog niet hardop te zeggen, maar het lijkt erop dat Zespri het licht gezien heeft! Anderhalve week regelmaat flink doorzetten, goed naar hem kijken en nu lijkt t geland te zijn.



Hij slaapt stukke beter en is nu ook al 3x zelf in z'n tweede slaapcyclus gekomen overdag.



Gisteren ook babymassage gedaan. Zo leuk! Zespri vond t heerlijk!!



En shit Daizy, mag ik je bericht nog even negeren tot het echt doorgezet heeft? Ik wil zo graag nog even in de waan blijven..
Alle reacties Link kopieren
Mads! Crosspost! Fijn!!!



Top dat je zo snel wat laat horen ook!
Alle reacties Link kopieren
Ik was inderdaad vrij op dinsdag :d. Vanmorgen aan werk geweest, maar vanmiddag thuis vriend ligt met 41 graden koorts plat. Vond het aan de hoge kant dus even vinger aan de pols en nu thuis. Lijkt langzaam iets beter te gaan. Morgen en vrijdag avond diensten tot 20.00 en dan al weer weekend.



Nou ongesteldheid heeft doorgezet dus echt gewoon ongesteld niks meer en niks minder. Misschien wel heftiger als normaal zelfs.



Ik heb voor volgende week woensdag een afspraak bij de huisarts. En dan horen jullie het wel weer.



Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nu even niet weet of ik wel na de meet kom, weet niet of ik alle baby's en buiken trek, hoewel ik iedereen ook wel een keer wil zien.
Alle reacties Link kopieren
@McKiwi Wat fijn dat het beter lijkt te gaan met Zespri!

@Mads Dat is positief nieuws van Babs. En nu hup Babs, je hoofdje op gaan tillen! En spannend, maandag kdv. Het viel mij gelukkig heel erg mee! L vermaakt zich er goed en slaapt of is vrolijk als ik hem ophaal. Dat maakt al veel goed! Hopelijk gaat dat ook zo bij Babs.

@Anna Goed van je op, op hyves!



Vandaag weer feest met L. Begon vanochtend al, spuugde z'n fles er weer uit. Ons hele bed nat.

Vervolgens fruit hap bijna 2 u na het krijgen er van ook uitgebraakt...z'n fles daarna ook weer. Nu heeft hij 1,5u geleden 50 ml (maar) gedronken. Dat zit er nog steeds in. Hij slaapt ook veel. Is ook wat hangerig. Hij zou toch niet ALWEER ziek gaan worden.

Hopelijk heeft hij nu gewoon last van de warmte en is dit snel weer over.
Alle reacties Link kopieren
@Daizy Hmpf..zucht. Vind je het ook vervelend als de meet er komt? Ik snap het als jij er niet zo veel zin in hebt.

En vriend ziek...ook vervelend. Helemaal met dit weer! Hopelijk zakt zijn koorts snel..41 is inderdaad wel wat aan de hoge kant!
Alle reacties Link kopieren
Daizy, hoe kan dat nou! Die nieuwe lucky underpants wordt 'm dus niet?



Mads, dat klinkt hoopvol! Last van je schouders nu? Over 4 weken dus nog een keertje kijken en dan hopelijk geen vervolg. Had ze nog (meer) tips hoe je Babs in die 4 weken kunt prikkelen en stimuleren? Of niet meer dan wat de fysiotherapeut al had geopperd?



Lisa, eens in de 14 dagen de ramen lappen? Dat doe ik eens per jaar geloof ik haha! Of als er een meeuwenflats op zit, maar dan poets ik alleen de meeuwenflats weg. En een matrozenbedje, geen idee wat dat is, ik ga straks even Googlen. Er gaat echt een nieuwe wereld open als je zwanger bent/een baby hebt, nog steeds kom ik dingen tegen waarvan ik denk; oh?



Anna, ik ga zo mijn Hyvesbericht spieken!



Kiwi, een voorzichtige jompel voor Zespri hoor!



@ opruimen

Bedankt allen voor het meedenken! Vandaag zie ik het allemaal alweer veel rooskleuriger in. Gisteravond in een kwartiertje was alles weer aan kant, het is ook echt een fluitje van een cent. Maar met een huilende/hongerige/vrolijke/spelende baby is het gewoon niet te doen. Vriendelle gaf 's avonds ook nog aan dat het echt niet zijn bedoeling was om me overstuur te maken (nee, dat zou er nog eens bij moeten komen ) en dat hij niet weet hoe het is, omdat hij hoogstens 2,5 uur alleen is met Minidelle. Daarna ben ik er altijd alweer, voor de voeding. En dat de taken die hij op zich neemt (stofzuigen, het vuilnis etc) dingen zijn die niet zo tijdsgebonden zijn. Maar bv eten koken, dat moet gewoon binnen een bepaald tijdsbestek natuurlijk. Ook daarin gaf hij mij gelijk. Nou ja, we hebben dus een goed gesprek gehad en alleen dat al gaf me zoveel meer lucht. Een werkster is voorlopig ook niet nodig, want we hebben echt niet zoveel te doen voor haar. Maar ik kan blijkbaar niet zo goed door die 2 tijdschriften die op de bank liggen heenkijken



Vandaag met Minidelle naar het cb geweest (8 weken oud), hij weegt nu 5430 gram en is 58,5 cm lang. Beiden bovengemiddeld maar nog prima binnen de normaalrange en hij volgt zijn eigen lijntje mooi. En ook Minidelle moest eraan geloven, de eerste prikjes. Na een ietwat vertraagde reactie keihard brullen natuurlijk, met dikke tranen en een "help me nou mama, wat doet ze me áán!" huiltje, dan heeft mijn moederhart het wel zwaar hoor. Maar zodra ik hem weer op mocht pakken was hij - met een beetje nasnikken - stil. Hij ligt nu lekker te slapen. Ben benieuwd of ik nog iets van de bijwerkingen ga merken.



Oh jee, hij laat van zich horen!

Alle reacties Link kopieren
Nou lijk ik wel heel poetserig. Onze ramen (beneden) moeten wel vaak. Onze kat vangt de vliegen en springt daardoor vaak tegen het raam. Vaak erg vies dus haha!
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden even snelle check voor mads/Babs en Ing, niet alles geleZen dus. (wifi bij de receptie) wat fijn mads dat het er voorlopig goed uitziet! En dus nog geen baby bij Ing begrijp ik? Nou ik kom later wel weer even spieken!
Alle reacties Link kopieren
Nog geen baby, maar wel voorwerk. Het gaat allemaal heel langzaam, want ben al vanaf gisteravond om de vier minuten bezig. Vanmiddag werden ze krachtiger maar wat minder frequent en net werd wel 1 hele cm geconstateerd. Er is wat gestript wat nu, een half uurtje later wel wat pijnlijker weeën/harde buiken oplevert. Ik ben benieuwd. Hoop dat het vannacht wat doorzet, want weer een hele nacht nauwelijks vooruitgang lijkt me niks. Maar goed, heb al drie keer een VK op bezoek gehad (vannacht, vanmorgen en net dus) dus ze hebben het druk met me

Ik houd jullie op de hoogte, maar niet van minuut tot minuut hoor. Ga op tijd naar bed straks en hoop morgenochtend wat meer te kunnen vertellen.



Lekker ego berichtje dit
Alle reacties Link kopieren
Oh Ing, spannend hoor! Ik wil wel elke minuut een update, maar spaar je krachten vooral voor het echte werk!



Tijger, ik miste je al een beetje



Minidelle ligt nu in de draagdoek te slapen, al vanaf 3 u vanmiddag. En hij wil (nog) niet drinken. Arme jongen.
Alle reacties Link kopieren
Oh Mads, wat fijn dat het in ieder geval niet zo erg is als jij dacht! Fijn ook dat hij een sprongetje maakt!



@videlle: knuffel voor jouw ellendige momentje. We kennen ze allemaal, denk ik.



@Ing: wat spannend! Eigenlijk is al dat voorwerk heel goed, hoor! Dat zorgt alleen maar voor meer opening, zullen we maar zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Snelle spiek voor rommelende Ing! Wat waanzinnig spannend allemaal! Ik ga vanavond echt nog wel even de dure dataroaming voor jr aanzetten!!!



Daizy wat een k&¤#* nieuws!!!



Mads, bij jou een eerste positieve berichtgeving. Super!!!



Morgen laatste dagje hier, en vrijdag vertrekken via een nachtje N-Brabant naar huis. Verlang wel weer naar een commode, magnetron en vooral naar aparte slaapkamers, want man man man, wat is onze zoon een lawaaipapegaai in z'n slaap. Respect voor alle rooming-inners
Alle reacties Link kopieren
Ff snelle post.



Ing dat klinkt wel als voorwerk ja. Spannend! Ben benieuwd wanneer het echte werk gaat komen. Ik hoop dat je ons wel een beetje op de hoogte houdt . Zet hem op!



Mads wat een goed nieuws. Even die 4 weken afwachten nu en lekker oefenen met Babs. Ben je nu moe na je 1e werkdag?



Ik kom morgen uitgebreider terug maar blijf wel spieken voor ing.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een beetje op mijn skippybal te rollen en ga nu naar bed. Ik hoop dat ik wat rust kan pakken. Ik post alleen als er wat gebeurt hoor. Ik denk dat ik morgenochtend pas weer contact met de VK hoef op te nemen. Het loopt allemaal nog heen vaart. Mag wel trouwens



Ik wens jullie fijne nacht. Niet teveel dure mb'tjes gebruiken hoor!
Net lekker uit eten geweest, maar ik ging even bijlezen en Ing wat spannend!! Je kunt het!



Morgen lees ik weer bij!
Alle reacties Link kopieren
Ing succes voor vannacht!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil Ingmagh ook nog eventjes heel veel succes en weeen wensen :-) je bent gewoon even tussen neus en lippen door gestript haha, tenminste, zo zeg je het want dat zat toch nog niet in de planning?

Heel spannend, ik hoop dat het doorzet, kan me voorstellen dat jullie nou wel kennis willen maken met jullie spruit!
Alle reacties Link kopieren
Kom alleen even snel ingh succses wensen !

Ik hoop dat je nog lekker kan slapen en dan morgen ochtend fit bent ! En dat het dan allemaal vlot verloopt
Alle reacties Link kopieren
Wil jullie allemaal trouwens ook nog heel erg bedanken voor het meeleven vandaag. Doet me echt zo ontzettend goed, geeft me een heel fijn gevoel!! Dank jullie wel Viva vriendinnetjes
Pff het onweert hier verschrikkelijk!

Ik kwam even spieken voor Ing, spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Onweer is nu hier.. Vind het best eng..

Nog niks biij ing?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook wakker van t onweer en dus spieken voor Ing..
Alle reacties Link kopieren
Succes kiwi. Er komt nog genoeg julle kant op! Hier is het nog steeds niet rustig. Onze hobbelolifant slaat op hol

Gaat Plotseling af. Statische lading?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook flink onweer gehad vanacht, werd wakker van een enorme knal boven ons huis. Minidelle heeft gisteren om een uur of 8 gedronken en is daarna weer gaan slapen tot nu. En is gisteren maar 5x voor een voeding gekomen ipv 6 dus: stuwing!



ING, nog wat kunnen slapen of ben je een verse baby aan het baren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven