Over jompels, krampjes, tandjes en kletspraatjes

30-07-2012 15:04 2523 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha ladies, alweer het zesde deel van ons gezellige topic - nu met UPDATE want; we gaan een nieuwe ronde in! De inloggegevens om de tabel te wijzigen staan op onze hyves. Iedereen is dus nog steeds vrij de tabel naar wens aan te passen!







En dit zijn we! De meiden die inmiddels een kindje hebben! En laten we Blancheflor niet vergeten, die trouw meeleest en schrijft op dit drukbezochte topic!



naamzwanger / moeder van een...volgend belangrijk momentleeftijdbegonnen op / positieve test opuitgerekendSimoontje85Het is een jongen! geboren op 7-1!!!27eind maart 2011, positieve test op 1-5-11 1e ronde 7 januari 2012 TmaarHet is een jongen! geboren op 26-127gebruikte condooms (maar soms ook stiekem niet)23 januari 2012 Tijger83Het is een meisje! geboren op 20-01 29half maart 2011 28 januari 2012AppelientjexHet is een jongen! geboren op 03-02 311 april 2011, positieve test eind mei (2e ronde)27 januari 2012MimamoHet is een jongen, geboren op 13-02 30eind april7 februari 2012 Mamsvan123Het is een meisje geboren op 10-0230begin april 201115 februari 2012 Doortje87het is een jongen geboren 28-0225begin april 2011 spiraaltje eruit22 februari 2012 Annabellahet is een meisje geboren op 07-0330eind nov, tot eind april condooms23 februari 2012Li_sahet is een jongen geboren op 27-02 23eind april 2011 17 maart 2012 MadavooleyHet is jongen! geboren op 05-04 26Half augustus 201121 april 2012Elisa22Het is jongen! geboren op 21-04 29juni/juli201120 april 2012Anna1983 het is een meisje! geboren op 14-05 30halverwege april 201111 mei 2012McKiwi Het is een jongen! geboren 18-0529feb. 201014 mei 2012Videlle Het is een jongen! geboren op 6-6 25eind maart 2011 11 juni 2012 StrollerHet is een meisje! geboren 14-0631halverwege maart 201110 Juli IngmaghHet is een meisje! geboren 02-0828eind februari 2011. positieve test 29-116 augustusBlondie Het is jongen! geboren op 23-093427-9 01-2012 weer proberen na eerdere MK22 septemberJoella Het is jongen! geboren op 27-0930eind maart 2010 vanaf maart 2011 proberen6 oktober



En deze dappere dames gaan er voor! Zij zijn niet vies van termen zoals eisprong, DDO en streepjes...en houden zo de tribune en Lucky underpants in ere!



naamvolgend belangrijk momentbegonnen opuitgerekendDaizy20 maart 2013halverwege april 2011nvtSimoontje85DDO 17 maart 2013januari 2013nvttijger831e ronde raak! januari 20137 okt 2013?McKiwi 14 maart, terug naar 1 voeding stoppen met borstvoeding en beginnen met hormonen spuitennvt





Klik hier voor ons eerste deel 'Wij gaan voor een kindje! Wie ook? (Maart 2011)



Over jompels en DDO's enzo



Over Jompels en DDO's enzo DEEL 2



Over jompels, echo's en andere (bijna)babyzaken



Over jompels, kwaaltjes en gebroken nachten
Alle reacties Link kopieren
Oh Appel en Elstar, ik schrik zelfs als ik het lees! Ik hoop dat hij de nacht goed door is gekomen, dat hij er niets aan overhoudt, jeetje wat schrikken. Maar het had ons allemaal kunnen overkomen, voel je alsjeblieft niet schuldig!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje appel! Wordt er gewoon beroerd van. Hoe is het nu met hem?
Alle reacties Link kopieren
Bah wat naar!

Hopelijk gaat het vandaag iets beter en geneest het snel.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie lieve reacties!

Elstar is de nacht verrassend goed doorgekomen, hij sliep tot 8.15. En heel even een minuut gehuild om half 2 maar daarna was het weer stil.

De kleine bikkel is nu ook gewoon vrolijk en ondeugend als vanouds en lijkt er geen last van te hebben (misschien alleen iets pieperig als normaal). Dat zal morgenochtend wel anders zijn als ze het opnieuw gaan verbinden. Ik denk alleen niet dat ik hem in bad kan doen als zijn arm verbonden is?

@doortje gelukkig is het bij jou weer goed gekomen!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig gaat het goed appelien, wat super zielig voor Elstar!



Bedankt voor alle lieve woorden over mijn broer en ook fijn de herkenning. Het drukt inderdaad eens stempel op het gezin en dat is soms heel zwaar maar het is soms aan de buitenwereld niet makkelijk uit te leggen, pff.



Liefs en een fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ach arme Appelien en Elstar! Jeetje wat een schrik! Ik sluit me aan bij de rest, zoiets had ons allemaal kunnen overkomen, je moet je niet schuldig voelen hoor!

Dikke knuffel voor jullie drie! En ik hoop dat Elstar goed de nacht is doorgekomen.

En ik denk ook dat hij er niks aan over houdt, ik heb bij kinderen ook wel enorme brandwonden gezien en die genezen echt wonderbaarlijk goed (meestal beter en sneller dan bij volwassenen).

Nogmaals dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Oh jeeh Appelien, lees het nu allemaal pas. Wat een schrik. En sjonge wat zijn die kleintjes snel soms he. Ik sluit me aan bij de rest: hoop op een snelle genezing en je schuldig voelen heeft geen zin!
Alle reacties Link kopieren
Oh, appelien, wat een verhaal... Hoop dat hij zo lekker vrolijk en doenerig blijft, wat een veerkracht hebben die kleintjes he!

Ik weet niet of de plek gewoon nat mag worden? Want dan zou je ook het verband eraf kunnen halen en hem badderen en dan opnieuw verbinden. Als het niet nat mag worden kun je er ook een zakje omheen doen, gewoon een pedaalemmerzak en dan een haarelastiek om de bovenkant en eventueel wat schilderstape (niet te strak). Zo verbond mijn schoonzus haar gipsen been ook in Spanje. Ik neem alleen niet aan dat Elstar zijn handje zoet boven water houdt. Het is niet waterdicht natuurlijk, alleen waterafstotend...
Alle reacties Link kopieren
Appelien, veel te late reactie natuurlijk, maar zou hem inderdaad gewoon niet in bad doen. Het verband moet echt niet nat worden (is slecht voor de genezende huid) en dat is bij zo'n kleintje lastig te voorkomen (hoewel wat Ing zei wel mogelijk is, maar lijkt me een gedoe). Afwachten hoe het er morgen uit ziet!

Heeeel veel succes morgen!
Alle reacties Link kopieren
Wond zag er vanochtend schoon uit. Zit nu alleen weer op 1e hulp want elstar heeft ineens 40,5 graden koorts! Ben erg ongerust. Ze denken hier dat het toeval is maar willen er toch even naar kijken. Natuurlijk lange wachttijd dus dan zit je hier met een ziek kind te wachten. Pfff irritant!
Alle reacties Link kopieren
Ahhh die elstar toch! Ben je inmiddels geholpen? Oorzaak kunnen vinden? Heb het met jullie te doen. Dikke knuf!

(en inderdaad: voel je niet schuldig over wat er is gebeurd! Dit had ons allemaal kunnen overkomen)
Alle reacties Link kopieren
Nee we wachyen kog steeds. ik heb hier zon hekel aan!! En elstar is hartstikke ziek en wil het liefst slapen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet zoiets zo lang duren hè? Snap ik nooit zo goed. Ja en elstar is niet meer zo klein dat hij lekker bij jou op schoot kan slapen of zo. Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid en kan elstar gauw z'n eigen bedje in.
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor al mijn ge-egopost

Maar jeetje, wat gaat het in-efficient bij zo'n 1e hulp. Uiteindelijk 3,5 uur gezeten. Ik dacht dat je 1 dokter zou zien die alles zou doen. Maar nee: eerst uren wachten (wat ik echt niet vind kunnen met een klein kind, elstar wilde slapen, voelde zich beroerd, het werd ondertussen weer etenstijd voor hem.... ) Dan zie je dus echt allemaal verschillende mensen. Eerst een verpleegkundige zien die zijn hartslag gaat meten (?). Weer lang wachten. Dan een co, die stelt vragen en bekijkt de wond, dan even overleggen met de arts, weer wachten, komen ze samen terug, stelt die arts weer dezelfde vragen en bekijkt ook de wond, dan weer een andere co, die stelt dezelfde vragen, ook die moet overleggen met een arts, komen ze weer samen terug, weer dezelfde vragen, dan gaan ze elstar nog even lichamelijk inspecteren. Het arme kind is inmiddels helemaal overstuur en wil alleen maar naar huis en zijn bedje toe.



Zegt de kinderarts ook nog: ja hij heeft pas net 40 graden koorts, het is gewoon een virus, hij is ook erg verkouden. Als het nou al 3 dagen was, je moet de koorts gewoon even aankijken. Dus toen zei ik ook: ik wil hier helemaal niet zijn, ik ben hier alleen maar omdat ik in eerste instantie me zorgen maakte vanwege de brandwond en de koorts samen! Ik had het liefst direct naar huis gegaan toen ik hoorde dat de koorts er los van stond! (wat al gelijk werd gezegd toen ik aankwam, want de verpleegkundige achter de balie had hem die ochtend nog gezien).

Haha ik was echt ontzettend chagrijnig. Uiteindelijk dus neusspray gekregen. Als het na 3 dagen nog is de h.a. bellen. Hij grijpt ook naar zijn oortjes maar ze kon er niet goed inkijken vanwege oorsmeer.

Maar goed, het is wel ontzettend zielig voor het mannetje, hij ziet er zo sneu uit! We maken ons wel zorgen om de kleine man... Lag net lief te slapen maar hoor hem nu weer huilen...
Alle reacties Link kopieren
oh appelien wat sneu. Ik kan me voorstellen dat je erg baalt van de EHBO post. Ik vind dat bij de HAP ook al altijd. Ik hoop dat Elstar er snel bovenop is.Door je verhaal zijn wij ook wel weer extra bezig met kindveilig maken. Nog niet aan toegekomen maar t moet nu echt.



We zijn ook een beetje bang dat S weer een oorontsteking krijgt, dus nu preventief neusspray spuiten. Verder is ze begonnen met kontschuiven en ging ze vandaag voor het eerst zelf staan! Erg trots haha. En ze bedenkt zelf spelletjes: een rood rond blokje heen en weer gooien en rollen, en als papa aftelt zich achterover laten vallen enzo, erg gezellig allemaal.



Verder had S vrijdag bij schoonouders geslapen. Was prima gegaan, vrolijk en prima geslapen, maar nog niet 1/3 van gewoonlijke hoeveelheid melk gedronken en ook nauwelijks gegeten. Is dan echt spanning waardoor ze niet eet. Voor ons was t zoals gebruikelijk ongemakkelijk, maar wel leuk om te zien dat zij heel enthousiast zijn over S. En lekker uit geweest vrijdag.



Joella, hoop dat je kleintje snel beter gaat slapen. Vermoeiend he?



Mim, wat fijn dat minimo zo sociaal is en het zo goed doet!



Kiwi, wat spannend dat zespri naar de creche gaat! is hij al weze wennen? en wat leuk van je baan! lekker, weer aan de slag! En S rapleyt wel vlees. Gemalen vlees (bv kalfsworstjes vandaag) maar ook kipfilet in heel kleine stukjes gescheurd. S vindt vlees zo lekker dat we haar nu eerst groenten gaan aanbieden, anders komt ze aan groenten niet eens toe omdat al het vlees eerst helemaal opgaat

En hoe was het met Stefan?



Wij gaan nadenken over oppas aan huis voor na de zomer. Wat we nu betalen (kleine 1000 euro) kunnen we ook oppas aan huis voor krijgen (niet dezelfde uren, van 0745-1815, maar die gebruiken we in praktijk ook niet op de creche en we betalen er wel voor). We vinden de creche heeeeel fijn, maar het zou voor ons best relaxed zijn om niet te hoeven rennen 's ochtends en iemand te hebben die kleine huishoudelijke dingetjes zou kunnen doen. Wordt een afweging van sociale voordelen van de creche en geen stress meer met oppas aan huis...



Anyway. Gaan even voor de week voorbereiden! Fijne avond allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meisjes!



Even stiekem vanaf mijn werk, want ik kom anders gewoon echt niet aan reageren toe. Lees vaak in de trein naar werk even bij, maar vind reageren vanaf mijn telefoon niet relaxed en mijn reistijd is daar ook te kort voor. ’s Avonds zit ik de komende weken helaas nog aan de scheikunde, dus dan ook geen forumtijd.



Het is hier inderdaad nog steeds heel druk, maar er is licht lucht aan de horizon! Ivm herkenbaarheid zet ik hier niet neer hoe en wat (komt zondag wel), maar het komt er op neer dat ik een paar relaxte maanden tegemoet ga, vanaf mei. Ben ik wel aan toe!



Dank voor jullie lieve berichten tav de selectieperikelen. Doet me goed! Het is gewoon een spannende tijd. Het ene moment ben ik er van overtuigd dat het allemaal gaat lukken, maar het andere moment word ik toch weer onzeker. Nou ja, nog heel even in spanning en dan duimen voor positief nieuws.



Videlle; Lees nu pas de berichten over je werk op Hyves. Wat een toestand zeg….. Kan me goed voorstellen dat je even niet meer met plezier naar je werk gaat! En wat naar dat het gesprek zo rot is verlopen….. Is er al meer ‘officiële’ duidelijkheid betreft de locatiewissel van de persoon in kwestie?



Wbt het getob met minidelle qua avondfles: Spookje gaat ook nog gewoon met een fles naar bed. Hij heeft anders echt honger. We bieden hem uiteraard overdag voldoende eten aan, maar het lukt hem nog niet zo goed om het aantal eetmomenten te beperken. Ik vind dat prima. Hij heeft het echt nog nodig en dat was met Draakje destijds ook zo. Ging vanzelf over. De hele dag door eten is natuurlijk niet goed, ook ivm de tandjes, maar ik denk niet dat die fles ’s avonds nou zo’n drama is.



Wbt zijn ontwikkeling; Als ik Spookje en draakje vergelijk is Spookje ook een slome duikelaar. En natuurlijk zijn meisjes over het algemeen sneller, maar als ik Spookje vergelijk met de andere mannen hier, is het ook niet echt de snelste. Het zit gewoon in zijn karakter, heeft echt een ‘laisser faire’ houding. Daarentegen is hij in alles ook een stuk relaxter dan Draakje was (en is). Vind alles wel best en zit de hele dag een beetje naar iedereen te lachen. Toch leuk juist, dat elk kind zich op zijn eigen tempo ontwikkelt. En dat je even geen grote ontwikkelingen ziet, wil natuurlijk niet zeggen dat ze er niet zijn.



Blanche; Dikke knuffel! Het is logisch dat ik jullie gezin veel om je broertje draait, maar het lijkt me soms ook gewoon behoorlijk vervelend dat dat zo is.



Anna: Wat relaxed van je kapster! Het kan zo’n zoektocht zijn om een goede te vinden! Wij zijn best veel verhuisd de afgelopen jaren en dat is echt niet relaxed qua kappers.



Ing: Heftig, de diagnose van je broer. Al lijkt het me aan de andere kant ook wel een soort van opluchting. Misschien is zijn gedrag nu wat beter te plaatsen. Slaapt E weer iets beter?



Kiwi: Wat heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat met Zespri! Je klinkt gelukkig en terecht ook! Wbt het rapley’en van vlees: Wij zijn pas vlees gaan geven toen Spookje genoeg tanden had om er iets mee te kunnen. Ook ivm de verteerbaarheid van vlees vond ik het heel prima om dat rustig op te bouwen. Hoe was Stefan?



Wbt het al dan niet laten huilen: Een beetje jengelen mag en hebben sommige kindjes echt nodig om in slaap te vallen (werkt bij Spookje heel goed, Draakje werd alleen maar hysterisch, dus daar ging ik echt meteen naartoe), maar echt overstuur laten huilen doe ik niet. Bij onze kinderen werkt dat ook totaal niet. Ze huilen zichzelf alleen maar hysterisch, tot overgeven aan toe. Daarbij vind ik het ook een hele nare gedachte dat mijn kind me iets wil vertellen (ze huilen immers niet zomaar) en dat ik dat dan zou negeren. Als ik zelf iets kwijt moet/me onprettig voel zou ik het ook niet relaxed vinden als de mensen om me heen me dan gewoon zouden negeren. Aan de andere kant kan ik me ook heel goed voorstellen dat je op een gegeven moment wanhopig wordt als je kind maar blijft huilen en dan alles probeert. Maar oordoppen indoen en aan hun lot overlaten…. Ik zou dat echt niet kunnen.



Appelien; Wat vreselijk voor Elstar! En wat een schrik voor jullie! Brandwonden zijn ook zo naar en pijnlijk, lijkt me heel rot om dat bij je kleintje te zien. Wel eens met Simoon, een ongeluk zit echt in een klein hoekje. Zet ons allemaal weer goed op scherp…… En natuurlijk voel je je vreselijk schuldig, maar voor wat het waard is; Elke ouder overkomt vroeg of laat zoiets. Draakje had een keer haar hand tussen de gleuf van de kamerdeur (kant van het scharnier) en ik trok de deur tot 2 x toe dicht (had niet door dat ze daar stond en snapte niet waarom de deur niet dicht wilde). Als ik het typ krijg ik weer de rillingen……. Oh, en Spookje is een paar weken geleden met zijn hoofd op de granito vloer geknald omdat hij probeerde zelf in het Bibabad te klimmen koprollen. Ik keek 1 seconde de andere kant op omdat Draakje me iets vroeg en het was gebeurd….. Gelukkig alleen een oppervlakkige wond, maar het had ook een stuk ernstiger kunnen zijn. En zo kan ik nog wel wat dingen noemen…. Hopelijk geneest zijn armpje snel!



Anna; Ik hoop dat S niet weer oorontsteking krijgt! Arm meisje…… Wel heel fijn dat het zo goed ging bij schoonouders, ondanks jullie eigen gevoelens tegenover hun. Wij hebben geen contact meer met schoonvader, maar toen we dat nog wel hadden voelde dat ook lastig, maar we vonden wel dat Draakje en opa recht hadden op elkaar. Helaas heeft hij het definitief verpest, maar het blijft lastig.



Wbt de oppas aan huis; Lijkt me heerlijk! Geen gehaast meer, S kan slapen en wakker worden wanneer ze dat wil. En tegen de tijd dat samen spelen belangrijk wordt, kan ze ook prima naar de peuterspeelzaal.
Hoi meiden!



Eindelijk heb ik even tijd om wat uitgebreider te reageren!



T zijn verjaardag was echt heel erg leuk. Donderdag hebben we het rustig gehouden en zijn alleen de opa's en oma's komen eten, ik had een stapel pannenkoeken gebakken. T vond de slinger in de woonkamer ook reuze interessant.

Gisteren is de rest van de familie en vrienden geweest, hij is echt mega verwend en genoot van alle aandacht. Iedereen ging ook op tijd weer naar huis, dus toen heeft hij even bijgeslapen. Ik voelde me echt helemaal gelukkig, ons kind is enorm geliefd bij iedereen, dat voelt goed!



Appelien, jeetje wat een gedoe bij de 1e hulp, irritant al die doktoren, co's en noem het maar op, en Elstar helemaal oververmoeid, echt dom dat ze daar niet even rekening mee houden. Ik hoop dat het snel weer beter gaat met de brandwond!



Joella, hoe gaan de nachten nu? Was het etentje gezellig?!



Mim, bedankt voor de goede uitleg over de speen. Als ik het zo lees moeten we binnenkort maar een beetje gaan afbouwen Haha en Paulien bij WIDM heeft inderdaad open mond gedrag...



Anna, wat fijn dat het logeren bij je schoonouders goed ging! Echt super dat S nu zoveel beter slaapt... het had ook wel lang genoeg geduurd, toch Ik hoop niet dat ze weer oorontsteking krijgt (heeft ze dat dus al een keer gehad?)



En wat betreft oppas aan huis.. dat hebben wij dus bijna altijd. Ik vind het ideaal, je komt thuis wanneer je wilt en je kindje is in zijn eigen omgeving.

Het enige nadeel vind ik dat T dan weinig tot niet met andere kindjes speelt, maar daarom gaat hij volgend jaar ook naar de peuterspeelzaal, ik denk dat dat ook prima is.



Tmaar, ik ben benieuwd waardoor je het weer wat rustiger krijgt! En wat grappig om te zien dat de ontwikkeling van kindjes zo verschillend kan zijn! Leuk dat je zondag ook komt!



T slaapt nu gelukkig even, dus ik plof even op de bank. Hij wilt de hele dag lopen (aan onze handen) en ik heb spierpijn! (Ben begonnen met 30 days shred) dus even uitrusten.



Tot snel allemaal, ik heb al enorm veel zin in zondag!
Alle reacties Link kopieren
Goeie morgen!

Hier is het best een beetje druk op het werk, dus ik hoor niet te reageren nu. Maar om weer zo'n lange post te voorkomen, toch maar even een berichtje van mij.

Ik vind dat Paulien in WIDM ook wel een heel erge overbeet en een heel smalle bovenkaak heeft. Of is dat óók kenmerkend voor iemand met een open mond? (Ik zit er sinds al deze posts enorm op te letten trouwens. Denk de hele tijd: "Ing, mond dicht" )

E slaapt redelijk 's nachts. Ze is nog twee keer wakker, meestal rond 2 uur en rond 5 uur. Nadeel nog steeds dat ik na 5 uur niet meer slaap en ik dus best wel vroeg wakker ben. Maar gisteren bijvoorbeeld gingen we om 21.00 al naar boven en sliep E 40 minuten later, dus heb ik nog best een hele lange nacht gehad. Dat was maar goed ook, want E was gisteren jantje lacht - jantje huilt. Ze was of onwijs aan het praten en lachen, of ze gilde de hele buurt bij elkaar. Ik was ivm het mooie weer lopend naar de pedicure, twee keer drie kwartier en was gesloopt aan het einde van de dag! E had twee keer 20min in de doek geslapen, maar de rest van de dag niet. En nu ze een beetje verlatingsangstig wordt, kan ik niet achter een deur verdwijnen of ze begint te piepen. Verder is het een schatje hoor, ze begint met haar hoofdje scheef naar ons te kijken. Waar ze dat vandaan haalt, geen idee, maar wel lief om te zien. We zullen het zondag nog druk krijgen met elkaars kinders bewonderen!
Alle reacties Link kopieren
Haha Ing even snel: ja die overbeet en smalle bovenkaak is juist een kenmerk van open mond gedrag!!! Paulien is een tikkie overdreven voorbeeld ervan, maar juist wel handig, want nu weten jullie direct wat ik bedoel



Kom later weer terug deze week! Snelle zwaai!
Alle reacties Link kopieren
Mim, zo verhelderend! Ik heb mezelf op mijn 10e ofzo aangeleerd om mijn mond dicht te houden, maar ik had toen (heb ook vreselijk lang geduimd hoor) wel een giga-overbeet én een smalle bovenkaak die met zo'n heerlijke 'spin' is opgerekt door de orthodontist!



Ing, vermoeiend zeg, zo'n Eetje lacht Eetje huilt dag. Heeft Minidelle ook wel eens, wat ben ik dan blij als Vriendelle thuiskomt. Haha.



Appel, hoe is het nu met Elstar?



Tmaar, leuk dat je weer wat vaker schrijft meid! En bah, wat naar van je Draakje-en-Spookje avonturen! Ik wéét rationeel gezien ook dat het ons ongetwijfeld ook gaat gebeuren, maar gevoelsmatig vind ik het nu al verschrikkelijk. Gelukkig ben jij daar als voorbeeld dat het dan meestal wel losloopt



Door, ik heb de 30 days of shred ook nog op mijn To Do lijstje staan, maar ik ben nog niet begonnen! Vertel me vooral je bevindingen! Spierpijn had ik overal al gelezen haha. Ik sleep mezelf zo naar de sportschool. Je moet immers ergens beginnen



Ik ben gisteren ook naar het CB geweest trouwens. Stats: 8130 gr, 70,5 cm (bij 9 maanden). De verpleegkundige vond zijn piemeltje ook erg moi (pfieuw! toch wel een opluchting hoor, want de uroloog zien we pas over een maand!). Ook vond ze hem heel stabiel zitten dus we mochten fietsen (dat doen wel al 2 weken hehe) en ze vond hem ook al heel sterk en stabiel staan. Ze dacht dat hij misschien wel eerder ging lopen dan kruipen. Deed Vriendelle overigens ook, dus "het zit in de familie". Ook zei ze dat Minidelle in principe met 3 flessen af kan. Hij drinkt er nu dus nog 4. Maar de laatste dagen laat hij wel steeds meer tijd tussen zijn 1e en 2e fles zitten. Dat vond ze prima, want dan gaat hij zelf aangeven wanneer er eentje kan vervallen. Ze gaf nog als tip dat we nu dan eerst brood (of fruit of...) aan kunnen bieden en dáárna de fles. Maar dat doen we nu al wel en dan drinkt hij nog steeds die fles leeg.



En even pochen, Minidelle slaapt ZO goed nu we geen speen meer doen!!!! Hij slaapt meestal lekker door, nadat we hem om 22.30u nog een papfles geven, soms tot wel half 8! Voor ons enorm luxe, want 3 weken geleden werd hij nog continu om 6 uur wakker. Vanochtend werd hij helaas wel weer om kwart over 6 wakker, maar die andere ochtenden, wat een luxe! En geen speentje meer, we merken er eigenlijk niets van.



Hij heeft sowieso een enorme ontwikkeling doorgemaakt, wordt steeds meer een jongetje ipv een baby. Zegt nu de hele dag pa-pa-pa-pa, wil staan, is nog druk aan het blazen (soms met een fluit-geluid erbij), vindt het fantastisch om in bad te gaan, wil stappen en lopen aan onze handen, kan soms wel 20-30 minuten zelf spelen met blokjes of een ballon ofzo. En hij vindt het leuk om 'hutten te bouwen'. Dan gaan we samen onder een gebreide deken zitten en dan wordt hij zo enthousiast. Als hij de deken op de bank ziet liggen, dan duikt hij er al zowat onder. Zo leuk!



Wat een heerlijk weer was het vandaag he? Ik heb lekker op mijn werk in de tuin geluncht, uit de wind, in de zon, daar kan ik zo van genieten. Gisteren, toen Minidelle sliep, ook heerlijk anderhalf uur op het balkon tijdschriftjes zitten lezen. Lekker verstand op 0 en een beetje lummelen. Vandaag op werk wel weer een beetje gedoe, zie de Hyves.



Ik ga nu echt naar de sportschool! Dag dames! Heb zin in zondag!!
Alle reacties Link kopieren
Oh meiden, Zespri is vandaag voor het eerst bij het KDV geweest! Het was zo raar! Ik weet nog van Joella dat ze zei dat het zo raar was toen ze alleen thuis was. Ik wist ook niet wat ik moest doen (en er was genoeg te doen!). Toen heb ik mn moeder maar gebeld haha. Het ging verder wel goed, maar ik ben benieuwd hoe het morgen gaat. We hebben een rommelig 'ritme', met gekke slaapjes, net geintroduceerde fles kv in de middag etc.



Stefan was een heel andere man dan ik me had voorgesteld! Had jij dat ook Joella? Ik dacht veel meer aan een nette man, beetje saai misschien. Maar t was juist een halve hippie met oorbellen en heel bruin.



Tmaar, wat leuk om weer van je te horen! Ik ben wel erg nieuwsgierig naar je plotselinge vrije tijd



Mim, volgens mij heb ik ook open mond gedrag. Tenminste, er is me relatief vaak gevraagd door tandartsen etc, of ik veel geduimd heb vroeger. Nu schijn ik dat 1 keer gedaan te hebben (er is een foto van, zo bijzonder was het), en ik heb nooit een speen gehad. Ik hoop erg dat Zespri mooiere tanden krijgt dan ik, maar helaas heeft kiwiman ook niet een prachtig gebit, ondanks de vele beugels die we beiden gehad hebben.



Ing, haha ja ik denk nu ook veel: ik moet mn mond dichthouden!



Doortje, het klinkt als een super fijne verjaardag. Inderdaad lijkt me het ook heel fijn om te merken dat jullie zoontje zo geliefd is bij zoveel mensen.



Appelien, hoe is het met Elstar? Ik heb gisteren toevallig mn pols gebrand aan de hete koekepan. Niet lekker! Het brandde best nog wel even (uurtje) en bij mij is het alleen oppervlakkig. Maar gisteravond onder de douche deed t ineens erg pijn toen er water op kwam. Ik moest meteen aan Elstar denken en de vraag of je hem in bad kan doen. Misschien doet dat wel flink pijn bij hem. Ik laat je vanavond nog wel even weten als het vandaag nog pijn deed onder de warme douche
Alle reacties Link kopieren
Even een hele snelle zwaai en een dikke knuffel voor Elstar em Appelientje! Zin in zondag!
Alle reacties Link kopieren
@kiwi het gaat prima met elstar, maandag was hij ineens weer koortsvrij (dus waar het nou vandaan kwam? Zondag nog 40,5 met een vlekkerige huid, en maandag ineens 'beter'). Ik heb hem zondagavond wel in bad gedaan, maar zijn armpje omhoog gehouden. Vandaag was vriend weer op controle gegaan en ze hadden gezegd dat hij niet in bad mocht omdat het absoluut niet nat mag worden. Maar met een washandje wassen kan ook prima natuurlijk.

Hij lijkt geen last van pijn te hebben gelukkig. Wel heeft hij ontdekt dat hij verband om zijn arm heeft en probeert het eraf te trekken (vanochtend zat hij in zijn bedje lekker te spelen en had zijn verbandje al voor een groot deel eraf gehaald). Daardoor heelt de wond recht onder zijn pols niet zo goed. Vandaag is het verband dus beter vastgemaakt met tape. Gister heb ik het zelf verwisseld! Ik was alleen dus zonder hulp. Trots op mezelf! Best een gedoe met spartelend kind maar het ging goed. Wond ziet er erg naar uit overigens (het zijn 2 plekken).



@kiwi kon je een beetje genieten van je vrije momentjes? Hebben jij en vriend nou allebei een baan? Het is een beetje langs me heen gegaan geloof ik!



@videlle haha dat blazen doet elstar ook! Met getuite lipjes blaast hij hard in en uit. Heel grappig. En wat goed dat minidelle zo goed slaapt! Yeah!



@anna jammer dat je er zondag niet bent! ik vroeg me verder af, hoe gaat het troosten van S. nu door vriend? Ging een tijdje terug toch niet zo goed? Ik heb het andersom dat ik me soms afgewezen voel door elstar. Had jij toch ook Doortje met T.? Toen ik hem laatst vast had ging hij steeds huilen en strekte zijn armpjes naar papa uit. Bij papa was het goed en was hij stil, en als ik hem dan weer overnam ging ie weer piepen . En laatst toen oma er was wilde hij ook de hele tijd naar oma als ik hem vasthad. Ik had echt zoiets van jahoor! Wat is dit nu weer? Wat doe ik verkeerd? Gelukkig verkiest hij mij nog wel boven een vreemde .



@mads hoe gaat het met jou? En hoe gaat het eigenlijk met jou perikelen in de schoonfamilie?



Verder heeft elstar niks geleerd van het oven-avontuur. Hij kruipt er nog altijd vrolijk heen! Toen ik vandaag 1 sec. de andere kant op keek stond ie ineens op zijn wheelybug met zijn handjes aan het gasfornuis (zie foto's facebook)! Had ie gewoon de wheelybug naar het aanrecht geduwd (hij kan er nog niet echt op zitten want kom niet met voetjes bij de grond) en was erop gaan staan! Wat is het ook een slimmerik!
Alle reacties Link kopieren
Blegh ben vandaag echt even een baaldag.



Heb meerdere sollicitatie's de deur uitgedaan, 1 bedrijf helemaal niks gehoord terwijl de vacature nog steeds op de website staat. Ander bedrijf netjes bevestiging gekregen met de mededeling dat er contact na de sluitingsdatum opgenomen zou worden en dat ik rekening moest houden met 7 maart. Nou sluitingsdatum is zondag geweest helemaal nada niks.



En dan nog functie bij uitzendburo netjes gereageerd op gesprek bij uitzendburo zelf geweest dame was helemaal positief. Ze zou maandag mijn referentie bellen (heeft ze ook gedaan, die gene heeft nog even gebeld om te zeggen dat zij gebeld had) en daarna mijn motivatiebrief met cv en haar aanbeveling naar bedrijf sturen. Ze zou mij kopie van deze brief doen. Ook weer niks gezien of gehoord, gisteren rond 3 even gebeld zij was in gesprek ik zou zo snel mogelijk terug gebelt worden, je raad het al ik moet nog steeds gebeld worden. Ik weet dus dat vandaag de sluitingsdatum is voor doorsturen na het bedrijf. Zit nu echt te denken wat moet ik doen nog keer bellen of het laten.



Bah vind allemaal zo raar op deze manier ga je niet met mensen om!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bellen Daizy, je kunt het moeilijk af laten hangen van een vergeetachtige medewerkster bij het uitzendbureau. Misschien heeft ze het allang gedaan en is ze alleen vergeten jou de kopie te sturen (ik geloof graag in de goedheid van de mens, kan me voorstellen dat jij er na deze drie gebeurtenissen wat minder in gelooft).

Hoe is het met de eisprong, zou vandaag moeten zijn met een DDO op de 20e, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven