Over jompels-maal-twee, blije baby's en dwaze dreumessen

10-03-2013 15:52 1007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha ladies, alweer het ZEVENDE deel van ons gezellige topic - uiteraard weer met tabel want; we zijn een nieuwe ronde in gegaan! De inloggegevens zijn bekend. Iedereen is dus nog steeds vrij de tabel naar wens aan te passen!







Voordat we van start gaan eerst even een kennismakingsrondje!



naamwie ben ikbezig/moeder/compleetSimoontje85Gezellige nuchtere vrouw met een goed gevoel voor humorMoeder van Blonde God (m) en Teddy (m)!!!TmaarAltijd druk en nu (alweer) aan de studie, onderwijl in verwachting!Moeder van Draakje (v) en Spookje (m), met een derde op komstTijger83Zeer behulpzaam en zet mezelf zonder klagen op de laatste plaats als dat moetMoeder van Welpje (v) en Kitten (v)!!!AppelientjexStille wateren hebben diepe grondenMoeder van Elstar (m), en - hoewel het soms kriebelt - nog geen plannen voor een JunamiMimamoJoviaal en gezellig, zo kun je mij wel omschrijvenMoeder van Minimo (m) en mimamini (v)!Mamsvan123Mijn glas is altijd halfvolCompleet met 4 prachtige dochtersDoortje87Ondernemend en zelfstandig, heb je het dan over mij of mijn zoon?Moeder van T, en na ons trouwen kunnen we rekenen op nummer 2 & 3!Li_saDruk met werk en opleiding en kind, maar ik ben verknocht aan het forumMoeder van L (m) en zwanger van een broertje of zusje! MadavooleyAfwachtend, romantisch, op en top vrouwMoeder van S (m), (nog) geen plannen voor een tweede Elisa22Een laatbloeier op het forum, dat ben ik!Moeder van Kleine Man, en in 't geniep bezwangerd van nummer 2! Anna1983Een wereldvrouw, van reizen tot wetenschap, ik doe het allemaal! Moeder van S (v), en verechrikt doch verheugd net de komst van nummer 2 & 3! McKiwiIk ben een oermoeder, maar hou ook van werken en mijn sociale leven hoor! Moeder van Zespri (m), en Tui (v)! VidelleDe schrijfster van dit geheel, aangenaam! Moeder van Minidelle (m) en Babybink (m) IngmaghIk heb een mening en steek die gelukkig niet onder stoelen of banken. Altijd in voor een leuke discussie!Moeder van E (v) en - tegen de verwachtingen in - nog geen acute kriebels voor een tweedeBlondieEen ruim hart en gastvrij, dan heb je het vast over mij! Moeder van Blondini (m), en Broertje!!! JoellaIk hou wel van gezelligheid en dus ook van het forum! Moeder van Minijo (m), en zo is het voorlopig goed!DaizyDoor omstandigheden - begrijpelijkerwijs - niet altijd even veel aanwezig, maar zeker onderdeel van de groep! Hartstikke zwanger!! En dan ook nog eens van een tweeling!!BlancheflorAls laatste in de rij, maar ik hoor er helemaal bij! Bijzondere status; startdatum zomer 2015 en de pil is alvast de deur uit!



En deze dappere dames gaan er - weer - voor! Zij zijn niet vies van termen zoals eisprong, DDO en streepjes...en houden zo de tribune en Lucky underpants in ere!



naamvolgend belangrijk momentbegonnen opuitgerekendDaizy het zijn er 2, een m en een v! Regelmatig controle dus! halverwege april 20114 decemberElisa22 18 juni eerste echo april 2014 februari 2015? Doortje 2 meiden op komst! nvt maart 2015 Anna1983 2 jongens op komst! juni 2014 maart 2015 li_sa januari 2014 juni 2015Tmaar 2015?



Klik hier voor ons eerste deel 'Wij gaan voor een kindje! Wie ook? (Maart 2011)



Over jompels en DDO's enzo



Over Jompels en DDO's enzo DEEL 2



Over jompels, echo's en andere (bijna)babyzaken



Over jompels, kwaaltjes en gebroken nachten



Over jompels, krampjes, tandjes en kletspraatjes
Alle reacties Link kopieren
Tijger, hoe is het nu? Hoop dat alles ok is... En hoe is het met Welpje?



Door, wat ben je toch ook een schat dat we weer bij jou mochten komen! Super! Hoop dat je niet teveel werk ervan hebt gehad...



En wat vind ik het weer leuk om jullie en jullie knapperds weer te zien! En jammer dat ik niet met iedereen persoonlijk gesproken heb. De kinderverjaardag ging best ok, en het etentje was bij ons thuis, dus uiteindelijk heeft Blondini een aardige dag gehad.



Heb trouwens nog een vraag over hapjes... We zijn 1,5 week geleden begonnen met gepureerde courgette. Dat ging best ok, een blokje (vers, uit zo'n bakje in de vriezer) per keer. Na een paar dagen gingen we wortel proberen en dat was niet zo'n succes. Na een paar dagen banaan gprobeerd en dat gaat af en aan. We geven hem op doordeweekse agen rond een uur of 18.00 uur, als hij van het KDV komt en voordat hij zijn fles krijgt. Gisteren 2 blokjes (in de ochtend) maar vandaag weer prut (avond). Ik denk dat het aan het tijdstip ligt. Maar men adviseert ook om het hapje tussen 2 flessen te doen, maarja, dan slaapt hij altijd. Dus wat is handig? Vragen of ze het willen geven op het KDV? En dan in de avond, hoe kunnen we dat doen? Want als hij thuiskomt wil hij de fles. Dus dan komt er geen hapje in e na de fles heeft hij geen trek meer. What to do?



Beetje onbelangrijke vraag in het licht van de vader van Tijger, sorry...!
Alle reacties Link kopieren
Is niet erg hoor Blondie! Ga zo zelf ook weer werken. Het leven gaat door en ik hou jullie op de hoogte via fb.



Ik kan je ook niet echt helpen met je vraag want wij doen natuurlijk Rapley. Maar wij hebben vanaf dag 1 ons eetschema aangehouden. Dus ontbijt snack lunch snack diner en tussendoor bv op verzoek...
Alle reacties Link kopieren
E lag juist vandaag twee keer echt enorm lang te slapen. Vanmorgen van 10 tot 1 (ik ben drie keer gaan controleren of ze het nog wel deed. We leggen haar tegenwoordig overdag op haar buik en ze sliep zo lang dat ik echt dacht dat er iets was ofzo), en vanmiddag van 4 tot half 6. Ik ben helemaal verbaasd! En als ik nou ook nog wat nuttigs had gedaan met die tijd... Nee hoor, foto's geplakt en uitgezocht, verder niks. Ik ben gewoon een emotionele doos dat ik daar dan lekker lang in blijf hangen. Maar wel leuk om te doen. En lekker rustig.



Ik had gisteren alleen maar even heel kort wat laten weten, omdat ik thuis de belastingaangifte moest doen. Blegh... Maar goed, we krijgen iets terug (een half autostoeltje zoals vriend dat zo mooi meteen weer weet uit te geven) en gelijk de voorlopige toeslagen voor komend jaar ingevuld. Die snapte ik niet, want ik vulde al mijn gegevens in (ik werk een dag minder, dus verdien minder, maar het is ouderschapsverlof dus mijn jaarsalaris van 2011 moet vergeleken met het verwachte jaarsalaris van 2013) en krijg zeg maar 15 autostoeltjes meer terug dan de voorlopige aanslag die ik al krijg. En omdat ik zó bang ben dat het niet klopt, wacht ik wel tot maart 2014 voordat ik aanvraag. Misschien krijg ik het echt, dan ben ik super blij



Ik ga weer even voor de tv hangen. Deze post staat al even open...
Alle reacties Link kopieren
blondie, die hapjes, in het begin vond ik het ook puzzelen (ook met Rapley trouwens). Minidelle kreeg toen nog 6 voedingen, en sliep ook veel. Maar hij had ook niet echt een ritme. Dus toen hebben we de regel gehanteerd dat hij iets kreeg op de momenten dat wij aten én hij ook wakker was. Dus was hij wakker als wij zaten te ontbijten of lunchen? Dan kreeg hij lekker wat fruit. Was hij wakker met het avondeten? Dan lekker groenten mee-eten. En tussendoor kreeg hij ook fruit (als hij rond 10 u of 15 u wakker was) en dan aten wij ook ons tussendoortje.



ING, hopen dat het toch klopt, zou een lekkere meevaller zijn!!!



Werkse Tijger, geef Welp een knuffel van ons en gup een aai
Alle reacties Link kopieren
Tijger hoe is het nu? Knuffel voor jullie!



Blondie, ook wij bleven wel aanhoudend iedere dag iets aan te bieden. Bij ons was dit meestal rond het middaguur. Al na een weekje kon hij het redelijk (gepureerd of fijn geprakt) en is het op het kdv gestart. Daar ging hij gewoon in het ritme mee van het kdv en dat is om 9/9.30u fruit eten. Dat viel toevallig qua flessen ook zo uit. Ik heb nooit zo gek veel rekening gehouden met die flessen in het begin, omdat ze toch nog niet heel veel binnen kregen en omdat minimo het eigenlijk meestal gewoon wel at (dat is gewoon een vreetzakje op z'n tijd).



Simoon het is wisselend qua slaapjes hier. Op het kdv slaapt hij nog maar 1 keer, omdat als ze hem 's ochtends in bed leggen (en dat is dan op z'n vroegst om 9.30/10u) ze hem 's middags niet meer kunnen laten slapen. Ik heb duidelijke de voorkeur voor 's middags aan gegeven, want anders is er niets mee te doen rond etenstijd. Het is dan wel pittig voor hem hoor! 6.15 wakker, soms niet eens meer een hazeslaapje in de auto en dan tot 12.30 wakker en slapen. Hij slaapt op het kdv ook niet zo fantastisch, max 2 uur. Na 2 dagen kdv slaapt hij op vrijdag alles weer bij meestal.

Maar hoe doen ze dat dan met blonde op het kdv? Wordt hij dan om 9u weg gelegd? Hoe zit het dan met fruit eten?

Thuis slaapt hij soms nog na de papfles (ja lekker makkelijk) nog wat uurtjes door en dat is dan tot 9/10u ongeveer. Maar als hij pas om 8u wakker is of zo, dan wordt het meestal niet meer.

Hij zit duidelijk in de overgang, maar heeft er soms wel moeite mee om met 1 slaapje rond te komen. Hij ligt trouwens 's avonds tussen 19-19.30u op bed en wordt meestal rond 7u wakker, maar soms ook pas om 8,30u en op dagen dat wij werken en hij wakker kan worden van ons, soms al om 5.30u... maar dan blijft hij mooi liggen totdat ik klaar ben om hem eruit te halen.

Wat knap dat blonde al kan lopen trouwens!!!



Ga snel verder! zwaai!
Alle reacties Link kopieren
Zucht, en de hoestbuien zijn weer terug.... Vorige week heeft Blonde z'n eerste BMR prik gehad en hij is nu duidelijk wat minnetjes. En dat stomme hoesten, oh, wat worden we daar gek van... Hij zelf vast ook en er is zo weinig dat echt helpt!



Tijger, hoe is het? Ben je de nacht een beetje doorgekomen? Erg pittig hoor, wat er nu allemaal op je afkomt...



Mim, op het kdv legden ze hem gewoon weg als hij moe is. Soms probeerden ze het te rekken. Hij ging daar soms om 8:30 alweer slapen. Ik dacht de laatste tijd ook dat ie naar 1 slaapje ging, maar hij gaat nu ineens weer langer slapen overdag. Misschien dat het lopen hem veel energie kost?
Alle reacties Link kopieren
Helaas vandaag weer ongesteld geworden, wel voor eerst op dag 28 die heb ik nog niet eerder gehad :S.



Net gebeld en afspraak gemaakt ze wilden eerst over 3 week pas, maar gewoon op mijn strepen gaan staan. Aangegevens dat ik eerst weer een cyclus gevolgd wil worden eens kijken of het ook echt iets doet. Kan donderdag terecht en dan gaan we weer een rondje meekijken is er niks dan gaat de volgende ronde clomid erbij. Blij dat ik even op mijn strepen ben gaan staan anders was maar weer afwachten wanneer ik opnieuw ongesteld ga worden en dat kan met beetje pech bij mij 56 dagen duren.



wel teleurgesteld, maar ook positief omdat eindelijk beweging in zit om zo maar te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Das een mooie cyclus lengte Daizy! Wat goed dat je op je strepen bent gaan staan. Dat mag wel na zo lang wachten. Hoe is het met solliciteren?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat er wat gaat gebeuren Daizy, hopen dat het controleren deze cyclus voldoende is en de clomid in de kast mag blijven!

Simoon, hoe staat het bij jou? De DDO komt ook dichterbij, toch?



E vond het vannacht wel weer genoeg geweest na de voeding van 4 uur. Ze lag vrolijk te brabbelen en te spelen tussen ons in rond half vijf en was met geen mogelijkheid in haar bed te krijgen (spelen is veel minder leuk als je niet naar neuzen van ouders kunt grijpen). Dus het was een vroegertje! Maar hé, ze was hartstikke vrolijk, dus ik vind het prima.
Alle reacties Link kopieren
Solliciteren, is momenteel een ramp. Veel afwijzingen, een gesprek vervolgens een afwijzing ectect.

Maar ja is ook wel te verwachten aangezien ze momenteel voor callcenterbaan ook al HBO willen hebben.



Op moment heb ik nog 2 lopen. 1 bij de gemeente niet erg uitdagend wel dichtbij (5 min lopen). Andere is 45 min rijden wel een erg leuke en uitdagende baan. Maar goed eerst weer afwachten en kijken of ik wel op gesprek mag.



Morgen weer naar ziekenhuis vind dit keer best een beetje spannend wat er komen gaat, eigenlijk erg vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Wat balen Daizy...

Wel fijn van je kort(re) cyclus deze keer toch?



Tijger, hoe is het met je vader?' Had nog geen FB update voorbij zien komen en maakte me een beetje zorgen....



We zitten thuis nog steeds te stoeien (zeg maar gerust klooien...) met de hapjes van Blondini. 2 weken geleden zijn we begonnen. We zijn inmiddels voor mijn gevoel nog niets opgeschoten. Gisteren bij het KDV heeft hij een paar hapjes peer gekregen. Nog steeds niet al teveel. En Blondieman belde net op, hij is thuis vandaag met Blondini en krijgt er geen hap in. Meneer houdt de lippen stijf op elkaar en wil alleen de fles. Heb even KDV gebeld met de vraag hoe ze dat dan gisteren geflikt hebben. Ze adviseerde om 2 weken achter elkaar hetzelfde te proberen, gewoon om hem te laten wennen. We hebben vorige week 5 dagen achter elkaar courgette gegeven en dat ging op een gegeven moment nog wel redelijk. En toen zijn we worteltjes gaan proberen, wat dus voor geen meter ging. En daarna banaan ook niet.

Maar verwachten we niet teveel nu? Is het normaal om na 2 weken nog steeds heel erg te wennen aan gepureerd voedsel op een lepeltje en er niets van te willen? Het is natuurlijk ook heel raar na 5,5 maanden alleen maar melk uit een speen.

Of kan het zijn dat hij nu in een sprong zit en daardoor ook slecht of niet wil eten? Flessen gaan sinds een week namelijk ook niet helemaal meer op.

Hij is nog geen 6 maanden en ik maak me ook geen echte zorgen, maar ik had gehoop en stiekem ook wel verwacht dat hij na een paar dagen al wel enigszins gewend zou zijn, maar niet dus.



We hebben nu besloten om het even te laten rusten en dan over een paar dagen weer te proberen. En dan maar 2 weken achter elkaar hetzelfde. Eens kijken hoe dat gaat.



Misschien gewoon een keer een stuk fruit of groente geven dat hiji het zelf kan proberen? Alleen stopt hij alles in zijn mond (logisch in deze fase) maar dan ook echt proppen en grote dingen in 1 keer, als een leeuw die een stuk vlees verscheurt, met zijn hoofd heen en weer enzo. Ik denk dat als ik hem dan stukken geef, hij ze in 1x in zijn keel duwt.....



Tips anyone?
Alle reacties Link kopieren
Blondie, even snel vanaf mn werk. Ik heb een filmpje op onze prive facebook gezet van Zespri die een peer verschalkt. Allereerst zie je hem klungelen met vasthouden, maar daarna propt hij bijna een kwart peer in 1 keer in zn mond. Dit doet hij heel vaak, en heel af en toe kokhalst hij even, maar hij gaat weer stug door.



Misschien kan je beginnen met een hele rijpe peer? Ik vond het ook erg spannend hoor, zon klein wurmpie. Nu doe ik Rapley meer op gevoel en weinig met mooie wetenschappelijke onderbouwing, maar daar kunnen Tijger, Anna of Ing wel wat over zeggen denk ik?



Stronken broccoli worden hier ook professioneel verorberd.



Overigens eet Zespri hier ook heel verschillend. De ene dag wel 2,5 boterham, 2 stukken fruit, een halve rijstwafel en een heel bord eten, de andere dag een halve boterham,1 stuk fruit, drie stukken broccoli en wat pap..
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen wetenschappelijke onderbouwingen hoor! E krijgt wat wij eten, of iets van fruit ofzo. Maar zoals gezegd: ze eet nog nauwelijks iets, en dat hoeft volgens mij ook helemaal niet. Banaan gooit ze meteen op de grond, peer vindt ze heerlijk en op de meeste groentes sabbelt ze zoveel mogelijk aan, er komt nog niet veel binnen.

Wat je zou kunnen proberen Blondie, om B eens bij je op schoot te zetten en een stukje te geven, een schijf peer met een gaatje voor zijn vingers, of een stukje courgette (omdat hij dat blijkbaar lekker vindt) als een frietje. Als hij rechtop bij jou op schoot zit, moet de kokhalsreflex ook goed werken. En zolang jij rustig blijft, komt B ook weer tot bedaren hoor. Nooit alleen laten eten, maar ook niet te krampachtig ingrijpen, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Tja Blondie, ik zou me gewoon niet te druk maken. Hoeveel kinderen van een jaar kunnen niet eten? (zonder lichamelijke complicaties) Het komt echt wel. Wij zijn hier met 6 maanden begonnen. Meteen met broodkorst. Lekker op sabbelen en alles in repen/frietjes. Wortels, komkommer, courgette, peer. En tja, de eerste 2 maanden at ze weinig. (nou gaf ik ook bv dat scheelt wel qua voedingsstoffen) Maar ze gaan wel echt eten hoor!
Alle reacties Link kopieren
Blondie, ik sluit me aan bij mijn voorgangsters. Minidelle at in het begin ook minimaal. En Rapley werd hij zelf alleen gefrustreerd van op een gegeven moment. Ik gaf wel altijd 2 dingen (althans, ik bood 2 dingen aan) en dan mocht hij 'kiezen'. Bijvoorbeeld wat stukjes aardappel en wat stukjes courgette. Hij was dan ook echt benieuwd naar de verschillen. En gooide daarna vrolijk 1 van de 2, of soms zelfs allebei, op de grond. Haha. Later wilde hij sneller eten dan hij zelf kon, dus toen zijn we gaan prakken en hapjes gaan voeren. Maar altijd wel met 'iets' a la Rapley erbij.

Nou ja, mijn samengevatte boodschap:

- ik zou niet snel 2 weken hetzelfde geven (zou ik ook niet leuk/lekker/interessant vinden)

- ik zou eten blijven aanbieden maar er geen 'ding' van maken, tot 1 jaar mag hij bijna op melk leven

- ik zou er niet teveel over in zitten, als hij met 8 maanden pas gaat eten is dat ook prima

- ik zou kijken wat bij jou en Blondini past, misschien is dat wel zoals Ing zegt lekker op schoot laten zitten tijdens het eten en hem zo kennis laten maken met het fenomeen eten.



Daizy, vervelend van dat solliciteren. En goed dat je zo op je strepen bent gaan staan. Je houdt ons wel op de hoogte toch?



Simoon, wanneer heb je je DDO ook alweer?



Tijger, ik las je update op Facebook. Wat een rollercoaster is en blijft het zeg. Wel fijn dat je ons op de hoogte houdt.



Hier weer vreselijk druk (of eigenlijk nog steeds). 2 dagen gewerkt deze week, morgen opleiding en volgende week 2 dagen vrij. En ik heb alleen maar het idee dat ik als een kip zonder kop rondren, mailtjes beantwoord, collega's te woord sta en uit de brand help en ondertussen 100 dingen vergeet. Vandaag ook met een collega gebrainstormd hoe ik (het gevoel van) de druk kan verminderen en van geen enkele oplossing word ik heel blij. Nog maar eens goed overdenken welke oplossing het meest haalbaar en logisch is. Het maakt het zo lastig dat ik alles ook nog eens leuk vind! Soms wou ik dat ik een ongeïnteresseerde, onbetrokken en onverantwoordelijke typmiep was, lijkt me zo lekker om met je verstand op 0 en zonder ambities te kunnen werken. Maar direct daarna bedenk ik me weer hoe leuk mijn werk eigenlijk is, haha, gelukkig hoor ik mijn collega's en vriendinnen ook wel eens verzuchten dat ze soms graag een dagje saai werk (denk aan lopende-band-werk in een koekjesfabriek ofzo) zouden willen doen. Ik ben dus heel normaal met deze abnormale gedachte



Nou, ik ga maar weer voorbereiden op morgen, dan is er alweer een werkweek voorbij gevlogen!
Alle reacties Link kopieren
n.a.v. het filmpje van Zespri vandaag.

Mijn plukkebol duwt zichzelf met Stokke kinderstoel en al continu weg van tafel. Hij weet zijn (rechter) voet tegen de onderkant van het tafelblad (daar zit zo'n soort dwarsbalk) te barricaderen en duwt zichzelf dan zover weg tot zijn been gestrekt is. Vervolgens kan hij dus naar hartelust knoeien, maaien met zijn armpjes, zijn schort leegkiepen op de grond, tsja, wat niet eigenlijk?? Best wel grappig, maar ook onhandig. Ik neem aan dat dit voor hij 18 is wel afneemt, maar mocht iemand een gouden tip hebben...graag! Want hij slaat nu ook lepeltjes yoghurt weg bijvoorbeeld, en die belanden dan al-tijd op zijn broek. Ik doe de wasmachine wel weer aan hoor, maar als hij aan tafel zou blijven zitten zoals Zespri zou die broek niet eens vies worden!
Alle reacties Link kopieren
Even snel voor videlle:

Een blad op je stokke stoel kopen. Flinke investering maar het is het me helemaal waad. Veel belandt dan op het blad. Ook handig om eten op te leggen à la rapley. Daarnaast helpt een silly Billy slab met mouwen ook goed. Ik vind ze persoonlijk veel beter werken dan die van die Ikea want die lekken bij mij door.

Ook nog een kleurrijk zeil op de vloer en dan heb je het denk ik wel gehad qua maatregelen.

Ok er komt soms nog wat op z'n broek omdat hij gaat lopen frunniken met arme tussen het blad, maar komt weinig voor. Yoghurt en aardappels in het haar kan ik moeilijk voorkomen maar dat is er zo weer uit te wassen natuurlijk.

Minimo zit vooral bij avondeten ook niet zo stil en zet zich ook af van de tafel en slaat soms de lepel uit m'n hand maar ik word er zelf steeds bedachtzamer op en stop soms ook gerust. Ik ben blij als hij straks zelf de yoghurt kan eten met lepel (is zo lastig te rapleyen hè?). Nu lanceert hij de yoghurt met lepel de kamer in ipv in z'n mond.

Vroeg het laatst op het kdv, maar daar gaan ze pas bij de dreumesgroep (gaat hij ongeveer bij 1,5 jr in) oefenen met vork en lepel en zo.

Maar het hoort er vrees ik nu gewoon bij dat geklieder. Oh en een heel leuk spelletje hier is om je volle slab omhoog te doen in je gezicht en kiekeboe spelen... We lachen er maar om en ik moet zeggen dat de smeerboel me steeds minder irriteert, het went .
Alle reacties Link kopieren
hi dames! na 2 slapeloze nachten is de eerste voortand EINDELIJK door!



Blondie, toen S begon met eten ging het met een lepeltje eten best goed gelijk al. Maar eigenlijk alleen fruit want gepureerd hartig eten heeft ze nooit gewild (raar eigenlijk). Tegelijkertijd begonnen we dus met rapley en wij hebben ook maar wat aangeprobeerd maar inmiddels gaat vrijwel alles rapley goed. Dat duurde wel een maand of 4 maar nu rapleyt ze alles, van fruit tot rijst tot vlees. Ze vindt niet zoveel groenten soorten lekker overigens, maar goed, dat overleven we wel. Vooral doperwtjes zijn een hit. Ik heb me net als Ing nooit druk gemaakt om kokhalzen, dat kan ze prima. Heel soms verslikt ze zich maar dan klop ik haar ophaar rugje endan gaat het weer.

S eet op een grote eetdag (gisteren, na 2 matige dagen) 4 boterhammen, 2x fruit, een koekje of cracker en avondeten. En dan een keer of 4 de borst.



Videlle, S duwde zich ook steeds weg, een maand of 2 lang. We zetten haar dan op precies zo'n afstand dat ze niet kon duwen maar nog net bij de tafel kon. Erg irritant maar het ging vanzelf over, gek genoeg, van de een op de andere dag. Maar hier gaan er nog erg vaak 2 outfits per dag doorheen en sowieso heeft S ALTIJD aan het eind van de dag een helemaal besmeurde outfit aan. Ondanks IKEA schort (dank voor tip Simoon! mouwen zijn wel te wijd dus soms verdwijnt haar handje, maar goed). Tja, ik ga niet blijven wassen, denk ik maar.

En herkenbaar, het typmiep verhaal. Ik stond gisteren bij de appie en hoorde cassieres tegen elkaar zeggen dat ze over 5 minuten klaar waren. Toen dacht ik ook wel even, ohh, hoe fijn zou dat zijn als het zo duidelijk was wanneer je werk klaar was, en dat je dan ook niks over hoefde te dragen enzo!



Ik werk inmiddels trouwens 3 d per week thuis.Best gek, maar het is zoveel efficienter met schrijven. En ik hoef mijn boeken niet van hot naar her te slepen. Volgende week deadline voor deelhoofdstukken dus ik zit braaf elke dag van 0830 tot 17 achter de laptop. En we hebben eindelijk interesse in ons huis om te verhuren als we in LA zijn. Zo fijn! Via de alumni organisatie van mijn eerste studie, vooral.



Oh ja, appelien, jij vroeg nog of vent S nu beter kon troosten. Op zich gaat het prima, hoor, maar S is nog nooit zo eenkennig geweest als nu. Het grootste deel van de tijd mag ik de kamer niet eens uit, zelfs niet als vent of oma of de lievelingsjuf op de creche er is. Tja, het gaat vanzelf over denk ik maar. En als we in amerika zijn en vent is de hele dag bij haar zal het ook wel weer veranderen denk ik.



Simoon, hopelijk deze ronde raak. Al voortekenen?



Daizy, spannend, sollicitaties. En goed dat je snel in het ziekenhuis terecht kunt.



Oh en is het een idee om te kijken of we nog een NH meet kunnen doen voor dat wij 3 maanden niet in het land zijn? Zal ik wat suggesties op FB gooien voor data?
Alle reacties Link kopieren
Zo ik ben er weer, de arts was eigenlijk erg tevreden over het feit dat mijn cyclus korter lijkt te worden. Deze ronde weer volgen, volgende week weer heen. Kijken of er een eisprong is zo niet medicatie erbij. Is er wel een ei maar geen sprong ook medicatie ect. En ze wil eventueel een samelevingsonderzoek doen.

Volgende week even afwachten of er dan wat te zien is. Alles was nu mooi schoon geen cystus ect.
Alle reacties Link kopieren
Nee, nog geen voortekenen meiden, Ook een beetje een gekke cyclus, geen idee wanneer m'n eisprong was op basis van fysieke symptomen. Theoretisch gezien had ie twee weken geleden moeten zijn, dus ik ga er zondag wel een testte tegenaan gooien mocht ik niet ongesteld geworden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve dames!



Wat handig die facebook groep! Goed idee Mim! Op facebook kom ik sowieso vaak genoeg, dus lekker makkelijk om alles te volgen. Heb het forum wel een beetje verwaarloosd de laatste paar dagen, waarvoor excuses



Ik ben heerlijk bij mijn ouders, al is het 'drukker' dan verwacht want mijn ouders zijn allebei ziek (buikgriep) en dus ben ik een soort verpleegster en probeer ook nog leuke dingen met kleine man te doen. Maar ik klaag niet hoor, ik vind het echt zoooo heerlijk om in Nederland te zijn! :-) Net heerlijk met mijn broers en schoonzus gegeten, en lekker bijgekletst. En gisteren de hele dag met mijn beste vriendinnetje en haar zoontjes doorgebracht, dus hadden we drie lieve kleine mannetjes om ons heen



Blondie, wat betreft eten, ik sluit me bij de rest aan: het is echt geen drama wanneer het nog niet goed gaat met de bijvoeding, de eerste maanden (en zelfs tot een jaar) hebben ze gewoon vooral nog melk nodig. Het zou kunnen dat hij ineens wel heel veel gaat eten, of niet, en in beide gevallen kan je er niet zoveel aan doen. Ik vind Rapley op zich super, maar soms komt er bij ons ook wel een prakje op tafel voor kleine man die we er met een lepel inschuiven. Soms eet hij echt heel goed (veel brood, groente, fruit, etc) en soms ook heel weinig. Ik vind het nog steeds wel lastig om het los te laten en me er niet (te) druk over te maken, maar dat is volgens mij wel het beste wat je kan doen.



Simoon, spannend, zondag testen! Ik heb echt geen idee hoe mijn eisprong voelt, dus vind het altijd wel bijzonder wanneer vrouwen op die manier weten wanneer ze vruchtbaar zijn, zeg maar. Maar kan me voorstellen dat het voor jou wel gek is als je het niet merkt!



Tijger, hoe is het nu met je vader? En Welp, is ze nog ziek?



Daizy, fijn dat er bij jou nu "actief meegekeken' wordt zeg maar.



Videlle, is er geen manier om de stoel neer te zetten zodat hij hem niet weg kan schuiven? Dat heb je vast al geprobeerd, maar toch...kleine man heeft zo'n periode ook wel gehad, dan zetten we hem (net als Anna en S) iets verder van de tafel zodat hij er niet meer bij kan, maar er niet veel ruimte is tussen tafel en broek, zeg maar. Overigens wordt zijn broer ook vaak vies omdat hij dingen laat vallen die ook altijd op zijn broek belanden...zijn broeken zijn eigenlijk nooit schoon. Een nat doekje erover en hij gaat 's avonds in de was Overdag andere kleren aan doe ik zelden, want hij vindt omkleden vreselijk. Dus ja, ik heb een vies kind, haha!



Kiwi, prachtige filmpjes op facebook! Genieten hoor, je kleine mannetje te zien. Hij ziet er echt happy uit (en wat kan hij goed eten! Het smaakt hem echt zo te zien!)



Ing, even tussendoor, ik vind foto's uitzoeken heel nuttig hoor! Ik besteed de tijd dat kleine man slaapt heel graag aan zulke dingen. Lekker ervan genieten dat er rust in de tent is en dat soort ontspannende dingen doen, heeeerlijk. Het huishouden komt later wel.



Oja Simoon, vroeg jij het nou van de slaapjes? Kleine man slaapt ook nog twee keer per dag, 's ochtends om half 11/11 uur en dan nog om 16 uur. Hoewel het ook wel voorkomt dat hij zo lang slaapt (zijn ochtendslaap) dat hij de tweede slaap overslaat en vroeger naar bed gaat. Dat hangt een beetje van zijn dag af.



Hier laat ik het weer even bij, knuffel voor de rest!



Had ik al gezegd dat ik de meet zo leuk vond trouwens? Ik vond de meet zoooo leuk! Jullie zijn zo leuk, onze kindjes zijn ook allemaal zo leuk! Zo, klaar, dat moest ik even kwijt. Volgende keer meet bij mij. Jullie zijn welkom hoor!
Hmmm die foto's op facebook lukt me gewoon niet, ik weet echt niet wat ik fout doe, haha! En ze zijn zooo leuk :( Ik vraag vriend zondag wel even om ze in een album op internet te zetten, dan deel ik de link via facebook. Ik dacht dat ik toch wel wat meer wist van computers enzo... haha!



Ik vond de meet erg gezellig, T vond al die kindjes ook geweldig! hij kan er alvast aan wennen want waarschijnlijk gaat hij binnenkort ook naar een kdv, ik heb bij mijn baan buitenshuis een vast contract aangeboden gekregen voor 3 dagen in de week. Ik werk er nu 1 dag, dus ik wil eigenlijk max naar 2 dagen, aangezien ik nog andere werkzaamheden heb.

Woensdag heb ik een gesprek, dus ik hoop dat ik er 2 dagen uit kan slepen (eventueel 2 langere dagen) Even afwachten dus!

Ik ben wel erg trots dat ze me zo'n mooi contract aanbieden, ze zijn dus erg tevreden



Daizy, wat spannend weer! Wel heel goed dat je nu op strepen bent gaan staan, anders kun je natuurlijk blijven wachten. En fijn dat je cyclus korter lijkt te worden!



Blondie, qua eten sluit ik me aan bij de rest! Gewoon blijven proberen dus, en geen zorgen hoor!



Tijger, hoe is het nu?! Wat een zorgen zeg! En welp ook nog ziek, gaat het alweer beter met haar?!



Simoon, spannend weer! Maar je denkt dus zelf van niet deze ronde? Wij zitten trouwens ook een beetje te klooien met slaapjes, T slaapt meestal nog 2 keer, maar af en toe slaat hij s'ochtends over (of slaapt hij heel kort) dan wordt het dus 1 slaapje. Wel irritant op dit moment, want er leek net een ritme in te zitten, haha! helaas!



Videlle, ik zag dat je met de 30 day shred was begonnen vind je het wat? De eerste keren vond ik het ook meevallen, maar het lijkt steeds zwaarder te worden, haha! Nou ja, hier al 2 cm. bij mijn post zwangerschaps buikje eraf, dus ik klaag niet.



Elisa, super leuk dat je er ook was. wel balen dat je ouders ziek zijn, ik hoop dat ze nog even opknappen voordat je weer terug gaat.



Wij hebben echt een super drukke week... pff.. ik zou blij zijn als het zondagavond is. We hebben woensdag bij familie gegeten en vriend riep heel blij dat T nog nooit echt ziek was geweest... nou jullie raden het al. Sinds gisteren koorts en een ontstoken oogje, die zat vanmorgen helemaal dichtgeplakt. Nou ja, ook weer goed voor de weerstand als hij eens iets heeft, toch?!



Fijn weekend alvast allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Meisjes! We staan op pagina 3! Komt vast door Facebook, ook al is het vaker rustig in het weekend.

Heb een flinke verkoudheid te pakken...pfff. De 2e nacht achtereen met hoofdpijn uit bed gegaan voor pc- tjes.

Maar dat drukt het goede nieuws niet hoor! We hebben al een paar bezichtigingen gepland voor huizen...



M is zo'n schatje...hij doet het supergoed!



Simoontje: ben je ongesteld geworden of heb jij heel toevallig, terwijl niemand eraan dacht (behalve ik) een roze streep op de test gezien vandaag????
Alle reacties Link kopieren
Nee helaas, een negatieve test vanmorgen. Maar ook nog niet ongesteld. Dit is dag 30, vorige cyclus was ook 30 dagen, daarvoor waren er een paar van 32. Aangezien ik geen idee heb wanneer mijn eisprong geweest is, heb ik ook geen idee welke dag dit p/o is en of testen wel zinnig is geweest. Dus even afwachten de komende dagen, het blijft spannend!



Ben benieuwd waar jullie huizen gaan kijken! In de omgeving waar je het over had, R en P? Of hier in de buurt?
Alle reacties Link kopieren
Toch nog wel spannend Simoontje! Geen rood is nog OK toch?

Ik blijf nog even lekker zitten op de tribune hoor!



Joella, wat een fijn nieuws en spannend huizen kijken!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven