PCOS en afvallen

17-10-2016 19:10 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twijfelde even waar dit te plaatsen maar dacht dat hier wel meer vrouwen met PCOS zitten en die ook willen/moeten afvallen.

Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik waarschijnlijk PCOS heb. Dat was wel even schrikken, zeker met mijn kinderwens.

Gelukkig zijn er wel dingen aan te doen. En de eerste stap waar ik zelf hard aan kan werken is Afvallen.

Nu is dit makkelijker gezegd dan gedaan...

Dus ik ben op zoek naar ervaringen en medestanders.

Hoe is het jou gelukt om af te vallen? En heeft dit inderdaad positief effect gehad op de pcos?

Ik kan de tips goed gebruiken!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan helaas geen tips geven maar ik heb ook pcos en wil graag ook afvallen, maar lukt mij ook niet zo goed
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee.



Heb ook een kinderwens en nu na een jaar mega onregelmatige en uitblijvende menstruatie de diagnose PCOS gekregen. Was al een aantal keer bij de gyn. geweest, maar zijn nu doorgestuurd naar de fertiliteitskliniek.

Ik heb geen echt overgewicht, maar een kilo of 5 minder kan zeker geen kwaad.



Sport je al of? Wellicht is hardlopen of als je dat niet wil/kan wandelen een eerste idee?

Verder niet snaaien e.d., maar dat kan je zelf ook bedenken natuurlijk. Aangezien ik ook geen idee heb van een dieet icm PCOS lees ik mee.

Zijn jullie al lang bezig met jullie kinderwens?
Erg lastig dat afvallen hier... heb flinke pcos en de hele stofwisseling is verstoord. Door teveel aan mannelijke hormonen worden de kcal hier vooral omgezet in vet in plaats van in energie.

Heb vorig jaar een traject met een personal trainer gevolgd, zeer intensief en behalve een betere conditie en lege portemonnee heb ik er niet zoveel aan gehad. Afvallen gaat gewoon zeer traag, ook met flink overgewicht. Ik lees dus graag mee voor tips.



Hier trouwens een zoon gekregen na een lange medische molen 5 jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een afspraak staan bij de fertiliteit poli in ziekenhuis in November

(weet sinds juli dat ik pcos heb)



Ik ben 1,73 m

Weeg 84 kg

En ben 23 jaar



Hoe lang en zwaar zijn jullie?
Alle reacties Link kopieren
Lees je eens in over Intermittent fasting. Ik moet nog beginnen maar wat ik lees klinkt goed en logisch.



Gaat puur even over het afvallen, heb geen pcos.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tip.. maar misschien niet de beste...

Ik heb/had het ook en ben ruim een jaar op dieet geweest bij een diëtiste. Ik sportte / bewoog dagelijks (in tegenstelling tot daarvoor ) en zat op een koolhydraatarm dieet. Ik viel in die tijd 10 kg af en ik deed echt heel streng m'n best. Ik moest 15 kg kwijt raken en op het einde ben ik op huwelijksreis geweest 3 weken en daar heb ik mij niet zo aan mijn dieet gehouden en was ik ook weer wat aangekomen. Ik was er zo klaar mee toen ik thuis kwam. Ik heb een afspraak ingepland bij de gynaecoloog en gezegd dat ik op m'n streef zat. De afspraak was 3 weken ver weg. Ik ben aan de modifast gegaan van 500 kcal en ik zat zo op dat streef gewicht!

En helaas lijkt dit de enige manier dat het afvallen ook echt lukt bij mij. Maar.. wel nu voor de 3de keer zwanger :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger heb geen pcos maar ik ben wel 2 jaar geleden met weight watchers 20 kilo afgevallen in 6 maanden. Heb hierbij niet extra gesport maar wel echt goed opgelet. Ik ben toen van 85 kilo naar 65 kilo gegaan. Het voordeel van weight watchers vind ik echt dat je leert om gezond te eten en bewust word van wat je eet. Aan het begin is het even lastig omdat je al die punten moet tellen maar dat leer je vrij snel en met de app die ze hebben word het ook steeds makkelijker. Ik hoop dat je er wat aan hebt ik ga zeker na mijn bevalling weer beginnen nu geniet ik ervan heel slecht ik weet het maar toch nu mag het ff :P



Heel veel succes met afvallen en ik hoop uiteraard op een snelle zwangerschap.
Ik heb PCOS en ik moet zeggen dat afvallen mij niet meer of minder moeite kost dan een ander



Althans ik vind het ook moeilijk om minder lekkers te eten maar als ik een gewoon dieet volg gaan de kilo's er ook gewoon af.



Effect op de PCOS heeft het bij mij niet gehad. Menstruatie was en is onregelmatig. Of ik nu een BMI van 25 of van 22 heb.
anoniem_64eb9f8a1f2df wijzigde dit bericht op 17-10-2016 20:22
Reden: typefout gecorrigeerd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:RMJ schreef op 17 oktober 2016 @ 19:35:





Effect op de PCOS heeft het bij mij niet gehad. Menstruatie was en is onregelmatig. Of ik nu een BMW van 25 of van 22 heb.BMI bedoel je denk ik ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 27; 1.58 en zo'n 63 kilo. Dus ja er kan zeker wel 5kilo af.

Ik sport al zo'n 4x per week.



Ik moet volgende week naar de fertiliteitskliniek. Gyn heeft mij gezegd dat afvallen niet noodzakelijk is. Daarom wil ik ook zeker geen modifast oid gaan doen. Daarnaast op 500cal kan k echt niet leven
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster schreef op 17 oktober 2016 @ 19:25:

Lees je eens in over Intermittent fasting. Ik moet nog beginnen maar wat ik lees klinkt goed en logisch.



Gaat puur even over het afvallen, heb geen pcos.



Dit ken ik nog niet. Ik ga het eens even lezen!



Update: mmm lijkt mij niet wat!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi ik heb ook pcos en toen ik van 69 kilo naar 59 kilo ben af gevallen ben ik spontaan zwanger geraakt! En heb nu een mooi meisje van 12 weken! Ik heb echt heel goed opgelet wat ik at en bedacht me bij alles..Heb ik dit nu nodig? Heb ik echt honger? Ik at "bewust". Mij hielp het!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook mee... ik heb volgende week een afspraak bij de gynaecoloog om te kijken of ik pcos heb.. en moet ook zeker afvallen. Wij zijn al een tijdje bezig voor ons 2e kindje. Ik ben al 3 kilo afgevallen, dus het begin is er, maar ik vind het moeilijk om door te zetten.



Lengte 1.73

Gewicht 120 kilo

Leeftijd 24
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pollewop1989 schreef op 17 oktober 2016 @ 19:47:

[...]





Dit ken ik nog niet. Ik ga het eens even lezen!



Update: mmm lijkt mij niet wat!Google even op Mabel van den Dungen. In feite mag je alles eten alleen in minder uren dan normaal. Afvallen gaat 2x zo snel. En je lichaam herstelt zich tot op celniveau. Het was maar een tip he Succes met afvallen!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn die herkenning! Ondanks dat dit voor jullie natuurlijk heel balen is.

Ik zit in een traject om BAM-moeder te worden en had vandaag een inwendige echo.

Deze echo samen met mijn onregelmatige cyclus maakt dat de belletjes bij de Gyn gingen rinkelen en ze denkt aan PCOS.

De diagnose is nog niet definitief want moet nog bloedprikken en ga naar een special spreekuur maar na wat googlen herken ik wel veel en vermoed ik wel dat ik echt PCOS heb.

Voor mij is afvallen echt heel erg moeilijk. Alleen echt crashen lijkt te helpen maar dat is gewoon geen gezonde optie en dat wil ik niet.



Zat nu te kijken naar: https://www.healthyhormones.eu/

Maar dat is niet goedkoop en geen idee of het echt goed werkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster schreef op 17 oktober 2016 @ 20:04:

[...]





Google even op Mabel van den Dungen. In feite mag je alles eten alleen in minder uren dan normaal. Afvallen gaat 2x zo snel. En je lichaam herstelt zich tot op celniveau. Het was maar een tip he Succes met afvallen!Ga ik doen! Ik waardeer het meedenken heel erg
Ik heb ook PCOS en ben heel erg anti medicatie indien het niet noodzakelijk is, in tegenstelling tot wat vaker het geval is bij PCOS had ik geen overgewicht. Ik heb veel tijd in research gestopt hoe je met eten PCOS kan beïnvloeden en het is me gelukt om naar een regelmatige cyclus te groeien en ben nu 25 weken zwanger van de eerste (na 1,5 jaar proberen waarvan ik mij de laatste 7mnd streng aan het "dieet" heb gehouden)



In het Erasmus ziekenhuis zijn ze ook aan het experimenteren met "PCOS proof" eten maar mijn gyn (Rijnstate) had er weinig vertrouwen in terwijl in Amerika en Engeland ze er al jaren mee bezig zijn en overtuigd zijn van de positieve effecten.



Het komt erop neer dat je moet zorgen dat je bloedsuikerspiegel zo gelijk mogelijk blijft want door de hoge pieken maak je iets aan wat weer omgezet wordt in een hormoon welke niet goed is voor je PCOS (google kan het 10x beter uitleggen dus ik ga het verder niet proberen). De "glycemische index" geeft aan hoeveel invloed een product op je bloedsuiker heeft. Ik heb me hier in verdiept en ben zoveel mogelijk producten met een lage indexcijfer gaan eten en ben helemaal gestopt met de biertjes (maar heb nog wel regelmatig een wijntje gedronken wati iets minder slecht was).



Aan het begin is het heel veel werk omdat je steeds weer moet kijken hoe het met de waarden zit maar dat wordt steeds makkelijker. Fruit en bier heb ik het meest gemist maar ik voelde me er wel veel beter door.



Sporten is heel erg goed maar dan ook juist de duursporten, als je namelijk in één keer heel veel energie verbruikt veroorzaak je ook weer een schommeling. Een uur wandelen is dus beter dan een half uur hardlopen.



In een aantal onderzoeken las ik ook terug dat een groot ontbijt met producten met een laag gi bevordelijk werken dus ik heb mezelf ook aangeleerd iedere dag aan tafel een flink ontbijt te eten.



Ondanks dat ik geen overgewicht had ben ik trouwens wel bijna 10kg afgevallen door dit "dieet" maar ik ben niet minder gaan eten, alleen anders.



Hier heb je een voorbeeld van een lijst met een overzicht van de GI
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sensotouch,



Hier nog 1 met PCOS.

Ik heb de diagnose bijna een jaar geleden gekregen.

En inderdaad het afvallen.. ik vind het lastig !

Het is me gelukt om er 5 kilo af te krijgen (en te houden) .

Ik weet waar het bij mij in zit, ik moet juist meer gaan eten dan wat ik doe, en regelmatiger.

Maar op de 1 of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om zoveel te eten.

Ben afgelopen week begonnen aan de 1e ronde met Femara, (we konden niet eerder beginnen i.v.m. Zika)

In het afgelopen jaar heb ik niet gemerkt dat door de paar kilo die eraf zijn mijn cyclus is verbeterd.

Maar we blijven proberen en sporten, en eten haha!



Heel veel succes.!
quote:Door87 schreef op 17 oktober 2016 @ 19:37:

[...]





BMI bedoel je denk ik ;)Euhm ja stomme autocorrect
Alle reacties Link kopieren
quote:Pollewop1989 schreef op 17 oktober 2016 @ 20:09:

[...]





Ga ik doen! Ik waardeer het meedenken heel erg Graag gedaan, lijkt me vreselijk om PCOS te hebben.
Hier ook pcos met iets overgewicht.

Ben inmiddels 5.5 kg afgevallen sinds de start in de MMM. Door meer te sporten en beter op mijn eten te letten.

Ondertussen ook een leo operatie achter de rug en beide hebben geen postief effect op mijn cyclus gehad. Nog steeds geen eisprong van mezelf. Dus weer met hormonen gestart. Wil er nu nog zo'n 3-5kg af proberen te krijgen.
Krachttraining is trouwens ook goed om af te vallen, beter dan intensieve cardio.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marloes85 schreef op 17 oktober 2016 @ 20:14:

Ik heb ook PCOS en ben heel erg anti medicatie indien het niet noodzakelijk is, in tegenstelling tot wat vaker het geval is bij PCOS had ik geen overgewicht. Ik heb veel tijd in research gestopt hoe je met eten PCOS kan beïnvloeden en het is me gelukt om naar een regelmatige cyclus te groeien en ben nu 25 weken zwanger van de eerste (na 1,5 jaar proberen waarvan ik mij de laatste 7mnd streng aan het "dieet" heb gehouden)



In het Erasmus ziekenhuis zijn ze ook aan het experimenteren met "PCOS proof" eten maar mijn gyn (Rijnstate) had er weinig vertrouwen in terwijl in Amerika en Engeland ze er al jaren mee bezig zijn en overtuigd zijn van de positieve effecten.



Het komt erop neer dat je moet zorgen dat je bloedsuikerspiegel zo gelijk mogelijk blijft want door de hoge pieken maak je iets aan wat weer omgezet wordt in een hormoon welke niet goed is voor je PCOS (google kan het 10x beter uitleggen dus ik ga het verder niet probeeren). De "glycemische index" geeft aan hoeveel invloed een product op je bloedsuiker heeft. Ik heb me hier in verdiept en ben zoveel mogelijk producten met een lage indexcijfer gaan eten en ben helemaal gestopt met de biertjes (maar heb nog wel regelmatig een wijntje gedronken wati iets minder slecht was).



Aan het begin is het heel veel werk omdat je steeds weer moet kijken hoe het met de waarden zit maar dat wordt steeds makkelijker. Fruit en bier heb ik het meest gemist maar ik voelde me er wel veel beter door.



Sporten is heel erg goed maar dan ook juist de duursporten, als je namelijk in één keer heel veel energie verbruikt veroorzaak je ook weer een schommeling. Een uur wandelen is dus beter dan een half uur hardlopen.



In een aantal onderzoeken las ik ook terug dat een groot ontbijt met producten met een laag gi bevordelijk werken dus ik heb mezelf ook aangeleerd iedere dag aan tafel een flink ontbijt te eten.



Ondanks dat ik geen overgewicht had ben ik trouwens wel bijna 10kg afgevallen door dit "dieet" maar ik ben niet minder gaan eten, alleen anders.



Hier heb je een voorbeeld van een lijst met een overzicht van de GIDit vind ik nog wel een interessante methode. Kan je eens een eetlijstje plaatsen van wat je bijv. eet op een dag?
Alle reacties Link kopieren
@marloes85: Dankjewel. Denk dat Healthy Hormones daar ook gebruik van maakt. Weinig suiker en geen snelle koolhydraten.

Ben ook wel erg benieuwd naar wat je dan eet op een dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven