Per ongeluk zwanger, wie is de vader?

20-05-2011 20:50 1194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik bezwijk op dit moment zowat aan een panic-attack.

5 minuten geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben. Dit is absoluut niet de bedoeling. Wat het nog erger maakt is dat ik niet weet wie de vader is. Ik heb ook geen idee hoelang ik al zwanger ben, aangezien ik de pil altijd doorslik en mijn laatste menstruatie al een paar maanden geleden heeft plaatsgevonden.

Ik ben 24 jaar en heb geen relatie. Mijn vrijgezelle studentenleven is al een tijdje erg wild en ik heb meerdere bedpartners in korte tijd gehad. Ik slik al jaren trouw de pil, maar blijkbaar is er iets misgegaan.

Weet nu echt even niet wat ik moet doen. Het liefst zou ik een ticket boeken naar ver weg, verdwijnen en nooit meer terugkomen, maar dat kan natuurlijk niet.

Ik ben dol op kinderen en wil ze heel graag, maar niet nu.. en niet op deze manier. Een kind moet toch op zijn minst kunnen weten wie de vader is?! Wat voel ik me dom dom dom!! Stomme trut die ik ben..

Heb het nog niet aan iemand verteld, ook niet dat ik me zorgen maakte. Hoe ga ik dit in godsnaam aanpakken? En die mannen..wat ga ik zeggen? Een aantal ken ik goed en kom ik regelmatig tegen. Ik zie het al voor me: Hoi ja hoe is het? Goh ehh ik moet wat vertellen.. ik ben zwanger en jij zou wel eens de vader kunnen zijn, maar dat weet ik ook niet zeker.

Abortus is niet echt een optie, ik kan me niet voorstellen dat ik dat ooit zou doen. En wat ik me net bedenk, ik heb al die tijd gewoon alcohol gebruikt en zelfs laatst nog xtc, wat heb ik dat kind aangedaan?!



Wat een zooitje heb ik ervan gemaakt, ik kan wel janken.



Ik moest mijn verhaal even kwijt om niet gillend gek te worden. Dit was het wel even.

Nu maar naar vriendin één om het te gaan vertellen.



(Ik zet het er maar even onder: ik ben gaan testen omdat ik al een paar weken menstruatie achtige kramp in mijn onderbuik heb, dacht eerst aan een soa dus heb me laten testen (dit doe ik sowieso zeer regelmatig) maar dat was het niet, dus toen een zwangerschapstest gedaan.)
Alle reacties Link kopieren
Jee sterkte!
Alle reacties Link kopieren
-
Alles komt goed..........
Alle reacties Link kopieren
Sterkte!!!!
Ik wil ook een motto
Alle reacties Link kopieren
Staat er op de zwangerschapstest niet hoe lang je zwanger bent?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Oke.

Rustig blijven. Tot tien tellen.

Als jij echt goed de pil hebt geslikt, kun je er niets aan doen.

De pil is nou eenmaal niet 100% safe.



Als je geen abortus wil, bel je de huisarts en laat je hem je doorverwijzen voor een echo.

Hier kunnen ze behoorlijk nauwkeurig zien hoe oud de zwangerschap is.

Misschien dat dit je aardig op weg helpt, en dat je zo wat kandidaten weg kan strepen?
Alle reacties Link kopieren
En verder zou ik snel met een verloskundige afspreken. Wie weet is je zwangerschap nog maar zó pril dat je je minder zorgen hoeft te maken over schade aan het kind door drank en drugs en dat het bovendien ook nog geen abortus heet als je besluit dat je in deze situatie toch geen kindje op de wereld wilt zetten.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte in deze situatie!
Alle reacties Link kopieren
Van clearblue heb je testen die zeggen hoelang je zwanger bent. Dan kun je wellicht wat mannen van je lijstje schrappen? Hoeveel mannen zijn er geweest afgelopen tijd?
Alle reacties Link kopieren


Heeft er wel een tijd gezeten tussen de verschillende bedpartners en weet je de data nog ongeveer? Anders kun je misschien terugrekenen, zodra je een echo krijgt?

(En vergeet dan niet de 2 weken die je 'gratis' krijgt ervan af te trekken)

Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je uberhaupt getest?

Ben je bijvoorbeeld de sinds een week kotsmisselijk?
Alle reacties Link kopieren
sorry hoor,.... je neukt zonder condoom met verschillende mannen?????

Je houdt wel van een risicootje zo te horen.....



Als abortus geen opties is zou ik als de donder verantwoordelijker gedrag gaan vertonen en een afspraak maken met je huisarts.

En daarna inderdaad al die mannen onder ogen komen en vertellen dat ze mogelijk vader worden.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, je hebt er inderdaad een zooitje van gemaakt. In ieder geval maandag naar de huisarts gaan, verwijzing naar gyn halen en echo laten maken. Dan weet je hoever je bent en kun je wellicht terugrekenen welke mannen in aanmerking kunnen komne om de vader te zijn. Of misschien kun je dan al wat mannen uitsluiten als vader? Verder zou ik aan de huisarts of gyn vragen wat xtc met zo'n pril vruchtje doet of kan doen. En een soa-test lijkt me ook wel op zijn plaats.

Fijn dat je een vriendin in vertrouwen kunt nemen.
Alle reacties Link kopieren
-
Alles komt goed..........
Alle reacties Link kopieren
Jeetje... Wat een rotsituatie
Alle reacties Link kopieren
Sterkte ja.... en een



Nu dat je weet dat je zwanger bent: meteen stoppen met die pil.



Wanneer ben je voor het laatst ongesteld geweest? Dokter bellen en vragen om een termijnecho. Dan weet je tenminste hoe ver je bent. Het zou kunnen zijn dat je niet meteen daarvoor terecht kan. dat het nog te vroeg is om het te kunnen bepalen ofzo.



En ik geloof dat alcohol nog niet meteen een verwoestende uitwerking hoeft te hebben al je echt nog maar NET zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
Tja, dit is iets waarvan je niet wil dat het je overkomt.

Kan je voor jezelf nog terughalen met wie je wanneer precies het bed hebt gedeeld? Probeer het voor jezelf in kaart te brengen. Klinkt misschien stom, maar misschien dat je dan wanneer de verloskundige vaststelt hoeveel weken je zwanger bent kunt achterhalen wie de vader van het kind is.

En nog een advies waar je nu misschien niet bij stilstaat of waar je aan wil denken, maar een soa-test is nu zeker geen overbodige luxe als je zoveel onbeschermde contacten hebt gehad. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor de gezondheid van je kind.

Sterkte....
Alle reacties Link kopieren
bel maar een verloskundige ... ipv de huisarts

daar zit je beter op je plek hoor
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat een fijne reacties al zo snel, bedankt voor de sterktewensen!



Ik ben gaan testen omdat ik al een paar weken een soort menstruatie achtige kramp in mijn onderbuik heb. Dacht eerst een soa dus heb me laten testen (dat doe ik sowieso zeer regelmatig) maar dat was het niet, dus toen maar een zwangerschapstest gedaan, et voila..



Maandag bel ik direct mijn huisarts en ga ik zo snel mogelijk proberen een echo te regelen. Tussen sommige bedpartners zat niet eens een week, dus het wordt nog al een klus om erachter te komen hoe het zit.

Wat een ramp..



Nu ga ik er even vandoor, nogmaals bedankt voor de berichtjes.
Alle reacties Link kopieren
Nou zeg wat een verhaal.. Sterkte!

Probeer wel even te kalmeren voor je overhaaste beslissingen gaat nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:liselore schreef op 20 mei 2011 @ 20:59:

sorry hoor,.... je neukt zonder condoom met verschillende mannen?????

Je houdt wel van een risicootje zo te horen.....



Als abortus geen opties is zou ik als de donder verantwoordelijker gedrag gaan vertonen en een afspraak maken met je huisarts.

En daarna inderdaad al die mannen onder ogen komen en vertellen dat ze mogelijk vader worden.



Ze heeft zichzelf al zitten uitschelden over hoe stom ze is geweest en heeft ´voor straf´ een zwangerschap kado gekregen.

Is het echt nodig daarna iemand hier nog zo neer te halen?

Het enige waar ik het mee eens ben is dat ze verplicht is de mogelijke vaders op de hoogte te brengen. Maar dan wel nadat ze bij een verloskundige vast heeft laten stellen hoe lang ze nu zwanger is en wellicht verschillende mannen uit heeft kunnen sluiten.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg! Idd is sex hebben met meerdere personen zonder condoom niet slim, maar daar heb je nu niets aan.



Sterkte met de keuze die je neemt. Ik hoop dat je beslissing kunt nemen waar je helemaal achter staat.
Alle reacties Link kopieren
Bel nou meteen de verloskundige, je hebt geen doorverwijzing nodig, kost alleen maar tijd. Laat zo snel mogenlijk een termijnecho maken, die zijn vrij nauwkeurig.
Alle reacties Link kopieren
Wat zal je geschrokken zijn!



Bel morgen de verloskundige om een echo te laten maken en de huisarts om een SOA test te laten doen.

Als je weet dat je geen abortus wilt laten doen, en het kindje wilt houden, haal dan ook even foliumzuur en begin met het slikken daarvan en stop met alcohol drinken en drugs gebruiken. Verder eerst maar even laten bezinken en morgen stappen ondernemen.. Wie de vader is komt later, eerst moet je meer duidelijkheid zien te krijgen.

heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Zo snel mogelijk een echo laten maken, hoe vroeger hoe beter te bepalen is hoe lang je zwanger bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven