plotseling indalen en druk beneden

02-05-2016 23:24 15 berichten
nu weet ik eventjes niet of dit iets is waar ik mij zorgen om moet maken... Ik herken dit sowieso niet van mijn andere zwangerschap.



Toen ik net opstond voelde ik mijn baby " vallen", hij is echt een heel stuk gezakt/ingedaald. Hij zat erg hoog ( tegen mijn bovenste ribben aan) en nu voel ik zijn koppie of kont ietsjes boven mijn navel zitten. Ook voel ik een druk daar beneden. Alsof ik op zijn hoofd of billen zit ( hij ligt al weken in stuit). De druk is eigenlijk best wel pijnlijk.



Verder nergens last van en voel hem ook nog gewoon goed bewegen maar moet ik mij hierom zorgen maken of is dit normaal?
Alle reacties Link kopieren
Hoe ver ben je in je zwangerschap?
33 weken, de laatste keer dat ik deze druk heb gevoeld was tijdens het persen bij mijn vorige bevalling. Heb nu geen weeën of harde buiken oid. Baby beweegt ook nog goed.
Als de baby is ingedaald maar nog niet vast ligt in het bekken kun je last van een pijnlijk schaamhaar hebben. Gaat over als de baby echt helemaal is ingedaald. Als je je zorgen maakt zou ik even de verloskundige bellen. Ja, ook vanavond nog want anders slaap je misschien slecht.
Nou het is niet echt mijn schaam been dat pijn doet. Echt mijn geboortekanaal ( om het netjes te houden haha) doet echt pijn. Het voelt ook alsof alles helemaal opgezwollen is terwijl dat niet zo is. Ik herken dit gevoel ook echt niet, ooj niet dat een baby vanuit het niets een heel stuk zakt... Zit toch een beetje te twijfelen om te bellen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij gebeurde hetzelfde rond die periode. Ik stond op uit bed en voelde zo het kind naar beneden zakken. Raar en pijnlijk. Mijn buik had ook ineens een andere vorm (stuk lager).

Uiteindelijk heeft hij er tot 42 weken ingezeten
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Als je je zorgen maakt moet je natuurlijk bellen.

Volgens mij heeft hij nu nog zoveel ruimte dat hij makkelijk van links naar rechts, en boven en onder kan floepen, en soms ook heel zwaar op je bekkenbodem kan aanvoelen.
Dan bel je toch even? Zullen ze je vast niet kwalijk nemen, als je je zorgen maakt.

Iets soortgelijks heb ik wel eens gehoord, maar niet zelf ervaren.
Heb je dat bal tussen je benen gevoel?
Ja de vorm van mijn buik is nu ook veranderd idd veel lager. Bijkomend voordeel is dat ik ineens weer lucht krijg en mijn maagzuur weg is. Maar vond dit zo'n raar gevoel! Had ik bij de vorige helemaal niet.
quote:AnDu schreef op 02 mei 2016 @ 23:40:

Heb je dat bal tussen je benen gevoel?Yep
quote:AnDu schreef op 02 mei 2016 @ 23:40:

Heb je dat bal tussen je benen gevoel?Ook alsof alles daar beneden helemaal opgezwollen is. En alsof mijn lippen eraf gaan knallen... Sorry kan het niet beter omschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad bellen als je je zorgen maakt.



Indalen is vroeg met 33 weken.

Tenminste dat is mij verteld mijn laatste zwangerschap.



Het schijnt dat je 2e kindje meestal veel later gaat indalen omdat de ruimte er al is en dan kan hij gemakkelijk terug draaien ??



Maar het is uiteraard verschillend per zwangerschap.



Nog gefeliciteerd trouwens
quote:Lovely1987 schreef op 02 mei 2016 @ 23:41:

[...]



Yep



Dat heb ik ook gehad in dezelfde termijn ongeveer. Dat is inderdaad inhalen. Een vervelend gevoel en heeft een paar dagen geduurd tot ze met haar lijfje de andere kant van mijn buik innam.



Als je het niet vertrouwd altijd bellen maar als er geen andere klachten komen dan zou ik er wel vertrouwen in hebben.
Toch maar eventjes gebeld en idd is het normaal. Mocht ik harde buiken krijgen moest ik eventjes terug bellen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven