Proberen vanaf mei 2012!

14-04-2012 14:55 2535 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben inmiddels 18 actieve schrijfsters. De tabel is gesloten. We raden je aan om je aan te sluiten bij een nieuwer topic. Veel succes!



Naam Leeftijd Kind Begonnen NOD/UD Zwanger? Bijzonderheden... Groenk 30 1 april 2012 UD
21/1/2013 week 34 (ma)
je klopt! (20/6)
EEN JONGEN! Koehandel 28 1 april 2012 UD
6/2/2013 week 31 (wo)
je klopt! (2/7)
EEN MEISJE! Barbabientje2 31 1 mei 2012 UD
13/2/2013 week 29 (wo)
je klopt! (16/7)
EEN MEISJE! Tocoala 29 1 april 2012 UD
16/2/2013 week 29 (za)
je klopt! (13/7)
EEN MEISJE! Wiesewies 28 1 mei 2012 UD
18/2/2013 week 29 (ma)
je klopt! (3/7)
EEN MEISJE! Loisje 34 2 april 2012 UD
07/3/2013 week 27 (za)
je klopt! (19/7)
VERRASSING! Schorpioen22 30 1 april 2012 UD
15/3/2013 week 25 (vr)
je klopt! (1/8)
EEN JONGEN! Blomster 35 1 april 2012 UD
26/3/2013 week 23 (di)
je klopt! (27/8)
EEN MEISJE! Sann21 30 1 mei 2012 UD
30/3/2013 week 23 (zo)
jes kloppen! (15/8)
2 JONGENS! Dreamzzz 28 1 mei 2012 UD
18/5/2013 week 16 (vr)
je klopt! (28/9) Suzy83 29 1 mei 2012 UD
15/6/2013 week 13 (za)
je klopt! (17/10) Jayla2 29 1 april 2012 UD
27/6/2013 week 12 (ma)
je klopt! (9/11) Bn1987 25 1 mei 2012 8 dec Ka_bo 23 1 april 2012 11 dec Kroes 26 1 okt 2012 14 dec Sproetje21 29 1 mei 2012 Oempa-loempa 27 1 mei 2012 Smikkie87 25 1 april 2012
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag met je meeschrijven, maar wij beginnen pas vanaf mei volgend jaar met proberen ... Dan ben ik wel erg vroeg aan het meeschrijven. Maar veel succes en plezier en hopelijk ben je snel zwanger!
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 14 april 2012 @ 15:18:

Ik zou graag met je meeschrijven, maar wij beginnen pas vanaf mei volgend jaar met proberen ... Dan ben ik wel erg vroeg aan het meeschrijven. Maar veel succes en plezier en hopelijk ben je snel zwanger!Haha, da's inderdaad wat vroeg Maar je bent welkom hoor! Lijkt me lastig als je nog zo lang moet wachten. Ik vond 8 maanden al lang. Aan de andere kant: als het dan zover is ben je al dat wachten onmiddellijk weer vergeten volgens mij!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik schrijf graag mee! Zat zelfs stiekem al een beetje te wachten tot er een mei topic zou komen 😁 Maar misschien is mei ook nog wel een btj te snel, want ik moet helaas doorverwezen worden naar de gyn om m'n spiraal te laten verwijderen...
Alle reacties Link kopieren
@ Nobiggie: gezellig! En voor mij is het ook nog wat vroeg hoor, heel waarschijnlijk gaan we pas proberen vanaf eind mei, maar vind het desondanks toch leuk om hier mijn ei kwijt te kunnen. Ik zag overigens ook een ander topic over zwanger worden in mei 2012, maar dat is in maart geopend en had maar 1 reactie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat ik niet zo'n trouwe schrijfster zou zijn (al dacht ik dat eerder ook niet te zijn en bleek het wel te zijn ).



Hier beginnen we een maandje later dan jij van plan bent, maar dat komt omdat we gaan trouwen eind aug. Jurk is gekocht, geen plek voor een dikke buik maar wel heel erg de wens voor een tweede (hebben een dochter van net een jaar), dus gaan vanaf eind juni aan de slag (nog 2 menstruaties wachten...) en zien dan wel hoe snel ik zwanger raak...



De omgeving weet dat we graag een tweede willen (kan m'n mond niet meer houden, rammelt aan alle kanten en komen steeds meer zwangeren in de buurt), maar we zeggen tegen iedereen dat we eerst trouwen...
Alle reacties Link kopieren
@ Fee, maakt niet uit, je bent altijd welkom!



Wat leuk dat jullie gaan trouwen, gefeliciteerd! Ik kan me wel voorstellen dat je dat niet met een heel dikke buik wil doen. En wat leuk dat jullie al een dochtertje hebben. Bevalt goed dus
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee!



Ik heb 2 weken geleden mijn laatste pil geslikt en zit nu dus in mijn eerste cyclus zonder pil. Mijn NOD is 1 mei. Ik vind het erg spannend allemaal en het lijkt me leuk om hier met jullie over mee te kletsen
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik schrijf ook graag met jullie mee. Wij gaan vanaf mei ook eindelijk voor een kindje. Onze kinderwens is door praktische zaken al een jaar uitgesteld en ik wil zo graag! Vriend heeft minder moeite met wachten, maar is er inmiddels ook helemaal klaar voor.

Ik ben 30 jaar en mijn NOD is 9 mei, daarna gooien we de condooms weg.
Alle reacties Link kopieren
@ Wiesewies: dank je

Onze kleine bevalt inderdaad uitstekend, is een klein pretlettertje heerlijk vrolijk en makkelijk kindje. Heeft er ook zeker mee te maken dat zij zo goed 'gelukt' is dat we nu 'al' nog een kindje willen...

Hier wilde ik in eerste instantie ook trouwen en dan pas kinderen. Toen wilde vriend niet trouwen dus had ik m'n zinnen gezet op een kind. Toen we vorig jaar 10 jaar samen waren en Feemini 10 weken oud was heef hij me ten huwelijk gevraagd. Omdat hij wil dat Feemini kan lopen dan hebben we een relatief 'veilige datum' daarvoor gekozen. Maar lijkt ons beiden wel heel leuk om op de bruiloft te kunnen vertellen dat we nog een kleintje krijgen (is dan wel heel optimistisch, want dan zou het in de eerste ronde 'raak' moeten zijn).



Je zegt dat je misschien 1 of anders nog 2 menstruaties afwacht, hangt dat ergens vanaf?



@ Jayla: ook spannend, alleen al hoe je eerste cyclus zonder pil verloopt. (Duurde bij mij 10 weken voordat de hele boel weer op gang was gekomen na het stoppen met de pil, had er al 3 testen ofzo tegen aan gegooid )
Alle reacties Link kopieren
@ Fee_tje: leuk dat je dochter zo goed bevalt en dat jullie alweer voor een tweede gaan. Het zou inderdaad erg leuk zijn als het gelijk raak is & je het grote nieuws op je bruiloft kan vertellen. Heeft het bij je dochter lang geduurd voordat je zwanger was?



Dat duurde dan ook lang zeg voordat je cyclus weer op gang was na het stoppen met de pil... Ik ben eerder al eens een poosje met de pil gestopt, omdat ik benieuwd was of de klachten die ik had te maken hadden met pilgebruik. Toen was mijn cyclus eigenlijk gelijk volgens schema, dus daar hoop ik nu weer op



@ Barbabientje: ik kan me voorstellen dat als je kinderwens al een jaar uitgesteld is, dat je nu staat te springen om te beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Hey ik wil ook graag mee schrijven!



Ik ben in oktober gestopt met de nuva-ring om te zien of mijn klachten dan minder werden.

Mijn vriend wil al een jaar of 3 kinderen, (ik stiekem ook) maar ik ben nu eindelijk ook zo ver dat ik de stap durf te maken wilde eerst alles op orde hebben huis, werk enz.



Ik zie dat jullie allemaal weten wanneer jullie NOD is?

Bij mij is het niet heel erg duidelijk heb er in het afgelopen half jaar al 2 testen tegen aan gegooid;)
Alle reacties Link kopieren
@wiesewies, je zegt dat je je plannen graag geheim wilt houden.

Lukt dit ook?



Sinds wij besloten hebben dat wij ervoor willen gaan lijkt mijn mond niet stil te staan over kinderen.

Ik doe mijn best want ik heb geen zin om steeds de vraag te krijgen of het al zover is, want er is natuurlijk altijd die kans dat het niet lukt (waarom weet ik niet maar ik daar heel bang voor).
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Ik wil ook graag met jullie meeschrijven! Ik ben een jaar geleden al met de pil gestopt (niet om zwanger te worden) en nu willen mijn vriend en ik er echt voor gaan, dus hebben we besloten de condooms ook de deur uit te doen. Spannend hoor!

Zijn jullie er ook zoveel mee bezig?
Alle reacties Link kopieren
@ Jayla: snap dat je hoopt dat je cyclus nu ook weer meteen normaal is, hoop ik ook voor je.

Van m’n dochter was ik in de 4e rondje zwanger, maar goed dat zegt niets over een volgende zwangerschap. Situatie is ook niet gelijk: toen nog niet lang gestopt met de pil, nu na de zwangerschap geen pil geslikt maar cyclus varieert nog steeds. Toen ruim 20 kg zwaarder, maar ook dat wil niet zeggen dat het nu net zo snel zou gaan. Enige wat we kunnen doen is afwachten.



@ Ka_bo: geen idee hier zelf wanneer m’n NOD is gezien mijn cyclus niet altijd gelijk loopt (en ik dus nog even wacht). Houd het wel bij in een app, die berekent elke keer aan de hand van de vorige cyclussen wanneer in m’n menstruatie kan verwachten.

En ik kan m’n mond dus ook niet houden gezien iedereen dus al weet dat we er nog eentje willen..



@ Tocoala: hier er ook veel mee bezig, gezien m’n berichten hier Waarschijnlijk ook vooral omdat we nog even moeten wachten…
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, zoveel reacties! Als jullie in de tabel willen, wil je dan je gegevens (leeftijd, NOD etc.) dikgedrukt neerzetten? Dat maakt het voor mij wel overzichtelijk.



@ Fee, klinkt echt superleuk, zo'n kleintje. Kan ze nu al lopen of hopen jullie dat dat tegen die tijd het geval is? En hoe heb je de eerste keer 'zwanger worden' ervaren?



@ka_bo Ik dacht dat ik het makkelijk zou vinden om het voor me te houden, maar het is een stuk moeilijker dan ik dacht.
Alle reacties Link kopieren
@Fee: wat leuk dat jullie gaan trouwen! Ik kan me voorstellen dat je dan nog heel even wilt wachten met zwanger worden, maar ook wel lastig...geduld oefenen dus! Heb je de vorige keer een fijne zwangerschap gehad ? Dat kan natuurlijk (afgezien van een dikke buik in je jurk) ook een reden zijn om even te wachten, dat je niet moe/misselijk wilt zijn op je trouwdag!



@Jayla: toen ik vorig jaar stopte met de pil was mijn cyclus gelukkig direct regelmatig, steeds ongeveer 30 dagen. Voordat ik aan de pil ging was ik heel onregelmatig ongesteld, dus dit is wel heel fijn. Ik hoop dat je snel ongesteld wordt (of niet natuurlijk, meteen zwanger zou super zijn), zodat je weet hoe je cyclus is zonder pil.



@iedereen: een half jaar geleden was ik er echt super veel mee bezig (eigenlijk dagelijks), toen was mijn vriend er nog niet helemaal klaar voor en dat vond ik soms wel lastig. Misschien toch een beetje angst dat hij niet zou willen en het leek wel alsof ik het daarom nog liever wilde. Inmiddels wil mijn vriend het gelukkig net zo graag en nu we er samen naar verlangen is er bij mij ineens veel meer rust. Fijn!



Voor de tabel: Tocoala, leeftijd 28, gestopt met de pil maart 2011, proberen sinds april 2012, NOD 18 april.



Ik zal een kijken of ik ook een leuke avatar toe kan voegen (staat wel zo gezellig). Ik ben eigenlijk alleen een meelezer, maar het lijkt me leuk om hier mee te schrijven. Ik vind het ook moeilijk om het nog een beetje geheim te houden voor de omgeving, dus hopelijk kan ik hier mijn ei kwijt en kan ik dan wat beter mijn mond houden!
Alle reacties Link kopieren
@ Wiesewis: ik weet nog niet of ik in de tabel wil, ik wacht nog even af… (nu toevallig tijd, maar van de week weer druk op het werk dus kijk nog eventjes aan).

Ik snap helemaal dat je NU wilt. Je weet tenslotte ook niet hoe lang het duurt voordat je zwanger raakt. Hoe lang duurt de opleiding van je vriend dan nog? En ben je pas net begonnen met je nieuwe baan? En eigenlijk is het ook zo dat HET ideale moment niet bestaat, als je wilt kun je altijd iets bedenken om nog te wachten.

Kleine loopt nog niet (is net 2 weken 1), maar begint zich sinds dit weekend overal aan op te trekken en kan nu achter een loopautootje gaan staan en daarachter lopen.



@ Tocoala: ik schrijf hier op een ander topic mee sinds de geboorte van m’n dochter en ik vind het wel heel fijn. Je kunt toch je ei kwijt zonder anderen dat weten (zonder ze ‘lastig te vallen’)



@ eerste keer zwanger: vorige keer heb ik ook een tijdje met ‘rammelende eierstokken’ rondgelopen omdat ik eerder wilde dan vriend. Vrij snel zwanger, alles is goed gegaan. In het begin misselijk, moe tot de 20 weken en vanaf de 23 weken, kon vanaf het begin niet meer op m’n buik slapen (favoriete slaappositief) waardoor ik heel erg last van de spieren in m’n schouders had. Vond zwanger zijn an sich niet leuk, vond het eigenlijk niets aan. Nu wil ik niets liever. Bevalling was over voor ik er goed en wel erg in had, was er eentje uit het boekje, doe ik zo weer. Het kind wat eruit voort is gekomen wil ik ook zo nog eentje van…
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel: ka_bo, leeftijd 23, gestopt met nuvaring oktober 2011, NOD ?



Wij wilden pas vanaf juni gaan beginnen i.v.m. vakantie laatste tijd had ik zoiets van waarom wachten. Nu heb ik net een poging gedaan om mijn NOD uit te rekenen en ik verwacht ergens eind mei begin juni dus helaas nog even wachten. Nu is het ineens vervelend dat ik maar 1 x in de 2 maanden ongesteld wordt terwijl ik dat eerst fijn vond!

Hoop dat er snel iemand hier goed nieuws heeft, tot die tijd kunnen we bij elkaar steun vinden om het over van alles en nog wat te hebben wat nu in de omgeving niet gaat.
Alle reacties Link kopieren
ik schijf ook graag mee !!



ik heb lang op mijn vriend moeten wachten , hij was er nog niet klaar voor ( we zijn best ook nog jong ik 24 vried 22)

we hebben 6 jaar een relatie en dat zit zeker goed.



maar hij is om !!! :D we hebben drie weken geleden de condooms weg gedaan, ik geloof dat ik nog nooit zo naar mijn nod data heb uit gekeken. nog 7 dagen :(



voor de tabel: 24 jaar nooit geen pil geslikt, maar sinds 1 april doen we helemaal niet meer veilig;) NOD +-22april
Alle reacties Link kopieren
quote:ka_bo schreef op 15 april 2012 @ 16:37:



Mijn vriend wil al een jaar of 3 kinderen, (ik stiekem ook) maar ik ben nu eindelijk ook zo ver dat ik de stap durf te maken wilde eerst alles op orde hebben huis, werk enz.



Het ging hier precies hetzelfde, ka_bo!! Mijn vriend, eh man (moet nog steeds wennen, zijn nu zo'n 6 mnd getrouwd ) kan nu dan eigenlijk ook niet meer wachten terwijl ik nog niet weet of het handig is om meteen te beginnen nadat m'n Mirena eruit is... Iemand tips/ ervaringen?! Het leek mij namelijk praktischer om eerst uit te vogelen hoelang mijn cyclus is, aangezien ik de afgelopen jaren nooit iets van mijn cyclus gemerkt heb! Maar ik vraag het de gynaecoloog natuurlijk ook nog wel even als het (eindelijk!) zover is!



Het wordt al gezellig druk hier! Vind het nu, ik mee schrijf in zo'n topic met een tabel ook wel heel erg 'echt' worden! Het is eigenlijk ook een mijlpaal in het zwanger worden!



nobiggie, 25jr, stopt in mei, NOD nog onbekend
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven! Ik had me ook al aangemeld op het april-topic maar daar is het niet zo druk meer.



Ik ben 30, vriend is 33 en we hebben nu nog geen kinderen. Ik ben een paar maanden geleden al gestopt met de pil. Niet om toen al zwanger te worden, maar omdat ik er zat van was. En het bevalt goed! Inmiddels heb ik een redelijk constante cyclus (steeds tussen de 32 en 36 dagen zo ongeveer, het wordt langzamerhand steeds iets korter). En nu gaan we er bijna voor! Spannend



Oja, mijn eerste NOD is ongeveer op 5 mei.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en voor de tabel:

misspenny, 30 jaar, proberen vanaf april, NOD 5 mei
Alle reacties Link kopieren
Trouwens @wiesewies, je klinkt net als ik! Ik kan ook nergens anders meer aan denken . En dat terwijl ik toch eigenlijk zo rationeel en relaxed ben. Dat wordt nog wat als ik zwanger ben haha. Ik maak maar de hele tijd cynische grapjes in m'n hoofd om te voorkomen dat ik doordraai ;)
Alle reacties Link kopieren
Heb de tabel aangepast, als er iets niet klopt hoor ik het wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven