Proberen zwanger te worden - deel 3

10-11-2015 20:09 2179 berichten
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.

Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt :-)
naam leeftijd ronde #kind NOD bijzonderheden
flipje2 29/41 ICSI1, tp5 eerste 15 aug? kan alleen zwanger worden via ICSI
3x mk (jun '16, dec '16, jul '17)
Praatje 34/42 58 eerste ? 1 mk (feb '15)
Gaat niet de mmm in
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden! :heart:

Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
naam leeftijd #kind afspraken uitgerekend
Ylva 31/30 eerste afspraken 31 augustus '17
Unicorn32 34/32 eerste 24 november '17
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.

Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
Lieve dames, hierbij een nieuw topic!

Op naar heel veel en lieve baby's!

Nieuwe gegevens (NOD's) graag dikgedrukt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ylva85 schreef op 10 november 2015 @ 15:56:

@unicorn Haha, lekker knus op het wachtbankje! Zeker! Alleen ik weet, wat ik al zei tegen Suze, helaas toch weer genoeg :(. Begin ook weer chagrijniger te worden - erg gezellig... Ik weet het soms even niet meer hoor. En ik wil geen behandeling, ik wil gewoon natuurlijk zwanger kunnen worden.

Was afgelopen dagen wel duizelig bij opstaan (sterretjes) met lichte hoofdpijn en ging meteen weer dingen denken. Mijn moeder had tijdens de zwangerschap altijd een te hoge bloeddruk + ook nog eens ijzertekort namelijk. Vrij idioot, ik heb gewoon stress op mijn werk en stress doordat ik toch weer bezig ben richting de NOD. Vrij irritant. Kan me voorstellen dat ik daar duizelig van word.



En tot slot nogmaals een knuffel voor @Peach... Heb je nog een keer een test gedaan? Ja zeker, vast een stomme vraag :(. Hoop dan dat het snel doorbreekt.



En ik hoop dat ik verder niemand heb gemist , want ik lees alles en leef met iedereen mee!!



Balen zeg dat het eraan zit te komen. Toch blijf ik duimen zolang er geen bloed te zien is! You never know..





quote:gadgetfreak schreef op 10 november 2015 @ 17:12:

Vanmorgen even bij de huisarts geweest. Prettig gesprek gehad over mijn (verwarde) cyclus. Hij kon niet veel doen. Mijn gevoel van die keren dat het wellicht “afgestoten” was ivm die tussentijdse bloedingen, kunnen absoluut kloppen maar hij geeft ook aan dat dit dan alleen maar goed is. Blijkbaar was het niet goed dan.

Uiteraard zei hij nog, probeer het los te laten. En toen heb ik gezegd, iedereen die dat zegt krijgt een stomp op zijn neus. Toen moest hij wel hard lachen. Maar drukte me vervolgens wel op het hart dat de psyche ook echt tegen kan werken.

Tevens gaf hij ook aan dat als ik echt de behoefte had dat ik elders een second opinion mocht opvragen al moet ik dat wel uitzoeken bij de verzekering of dat vergoedt zal worden. Nou ik vind dat nog niet echt nodig dus dat heb ik even on hold gezet. Al met al best een oke gesprek en hij nam me erg serieus en dat was fijn.



Morgen ga ik weer naar de osteopaat!

Ben benieuwd.





Heb je het idee dat het al iets doet, de osteopaat? Afgelopen menstruatie, moest dat dan de heftige zijn? Of aankomende?

Ik heb besloten in het nieuwe jaar ook te gaan (eerst even wisselen van zorgverzekeraar). Wil alles proberen... en kan sowieso geen kwaad!



quote:unicorn32 schreef op 10 november 2015 @ 10:18:

@hier; Gisteren was ik jarig en ik heb een topdag gehad. Toch had ik even een momentje waarop ik besefte dat ik had verwacht voor deze verjaardag moeder te zijn. Suf eigenlijk, want je kan het niet plannen, maar ik was er zo zeker van dat vorig jaar mijn laatste verjaardag als 'niet-mama' zou zijn en dat er dit jaar een kleine zou zijn. Ook werd ik met mijn neus op de feiten gedrukt hoe lang we al bezig zijn Niet dat ik dat opeens was vergeten, maar sommige momenten zoals mijn verjaardag of bijv. kerst benadrukken het gevoel. Ik weet niet of ik het nu duidelijk opschrijf maar weet even niet hoe ik dat anders kan doen

Gelukkig duurde dit momentje niet zo lang en heb ik voor de rest genoten van m'n verjaardag

Nu aftellen naar de NOD. Ik merk toch dat zodra de week van de NOD aanbreekt ik ermee bezig ben. Heb jij dat ook @Ylva? Wij zitten vlak na elkaar! Knus samen op het wachtbankje hihi





Ten eerste: gefeliciteerd met je verjaardag! Fijn dat je een leuke dag hebt gehad!

Ik begrijp PRECIES wat je bedoeld! Ik heb ook al even moeten slikken met Sinterklaas en de kerst in het vooruitzicht. Mijn lieve man zei vorig jaar met kerst: misschien zijn we volgend jaar wel met z'n drieën! En er is in die tijd nog he-le-maal niks gebeurd.. Grr, moedeloos kun je ervan worden he! Fijn dat je je even over dat rotmoment hebt heengezet en hebt kunnen genieten van je verjaardag!
Alle reacties Link kopieren
quote:Flower253 schreef op 10 november 2015 @ 18:36:

@gadget: Wat fijn dat je je serieus genomen voelt zeg!

Met mij gaat het wat minder jammer genoeg. zit erg slecht in mn vel en kan nergens van genieten momenteel..

Vandaag samen met leidinggevende besloten om mn werk te gaan afronden en per 1 december te stoppen met werken. Ik hoop dat ik me dan weer beter ga voelen

Sorry voor de negativiteit haha! Verder groeit mn buik goed en gaat de kleine met de dag harder schoppen!



Dat mag hier ook! Ik vind het heel rot voor je dat je je zo voelt lieve Flower. Jij hebt ook best even moeten wachten op die kleine, en nu is het zover en dan kun je er eigenlijk niet van genieten. Dat wens je niemand toe. Als het je oplucht om er even over te schrijven, gewoon doen he!



quote:peach1990 schreef op 10 november 2015 @ 12:21:

ik baal er flink van en zit ook een beetje in een dip. zit nu op dag 35 en nog niks... ik snap het gewoon echt niet meer.



wij hebben besloten niet de medische molen in te gaan. vooral mij staat dat idee heel erg tegen omdat ik slecht tegen ziekenhuizen en dokters kan. ik wordt daar alleen maar heel gestresst van en dat komt onze relatie vast niet ten goede.



en wat bij mij ook mee weegt is dat ik mijn zoontje ook al heb natuuurlijk. hoe graag ik ook een 2de zou willen wil ik dat niet ten koste van alles en vooral niet ten koste van mezelf want ik weet hoe ik ben. al weet ik niet wat ik zou hebben gedaan als ik nog geen kindje had natuurlijk.



ik heb nu vooral vaak het gevoel dat het bij 1 blijft en dat nummer 2 er niet komt want anders was het toch wel gelukt... en op andere momenten weet ik wel dat het best nog kan maar dan denk ik weer dat ik mijn zoontje te kort doe door er zo verdrietig over te zijn net of hij niet genoeg is (ook onzin natuurlijk) maar zoals gezegt even een kleine dip.Ook een dikke knuffel voor jou. Je hebt al een kindje lieve @Peach, maar een tweede zou natuurlijk enorm welkom zijn! Volgens mij ben jij een hele lieve mama die haar zoontje niks tekort doet. Geniet van je kereltje en wie weet, komt er toch nog een tweede bij. Kop op!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook weer! Drukke dag vandaag hier haha.

Ben net klaar met sporten dus nu even douchen en dan zal ik straks even rustig lezen
The finest pleasure is kindness to others.
Alle reacties Link kopieren
Geweldig!! Weer een nieuw topic en deze komt vol met dansende poppetjes dames. Heb er nu al zin in, hihi!!



Flower; moet heel eerlijk zijn dat ik negativiteit op dit forum niet passend vind. Misschien ben ik de enige die hier zo over denkt maar houd aub voor ogen dat hier mensen op het forum zitten die heel hard aan het knokken zijn om zo'n lief klein wondertje in zich te dragen. Misschien dat je dit soort dingen moet uiten op een 'ik ben zwanger' forum?



Voor de rest ; zet hem op lieve dames, heel veel sterkte en succes!



En de zwangeren?? AUB GENIET!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Minilove schreef op 10 november 2015 @ 21:49:

Geweldig!! Weer een nieuw topic en deze komt vol met dansende poppetjes dames. Heb er nu al zin in, hihi!!



Flower; moet heel eerlijk zijn dat ik negativiteit op dit forum niet passend vind. Misschien ben ik de enige die hier zo over denkt maar houd aub voor ogen dat hier mensen op het forum zitten die heel hard aan het knokken zijn om zo'n lief klein wondertje in zich te dragen. Misschien dat je dit soort dingen moet uiten op een 'ik ben zwanger' forum?



Voor de rest ; zet hem op lieve dames, heel veel sterkte en succes!



En de zwangeren?? AUB GENIET!!!





Niet zo'n leuke reactie Minilove.

Flower heeft maandenlang meegeschreven dus mag hier gewoon haar gevoel uiten. Dat ze nu zwanger is betekent niet dat ze niet meer mee mag schrijven, en ik heb laatst gevraagd hoe het met haar is dus mag ze hier gewoon antwoord op geven.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, ik doe weer mee hoor in dit topic!



Helaas hebben man en ik deze ronde helemaal niet kunnen seksen... Ik was de hele week ziek op de vruchtbare dagen, en het was echt meer dan een week voor de eisprong dat we het voor het laatst hadden gedaan. Maar goed, aangezien het voor ons toch geen drol uitmaakt...



@Flower ik snap het wel hoor... En ik weet dat jullie ook behoorlijk lang hebben moeten wachten en dat je echt wel beseft hoe dat voelt, dus ik heb er niet zo'n probleem mee als je dat hier schrijft. Een zwangerschap is ook niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Hopelijk voel je je snel weer goed!



@peach veel sterkte! Ik hoop dat je cyclus snel weer duidelijker is...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
even volgen, zodat we kunnen feesten als er goed nieuws is
Alle reacties Link kopieren
dag dames!

ik heb even een hele drukke periode op het werk en ben niet zoveel aanwezig.. heb net alles wel bijgelezen.. sorry als ik iemand vergeet..



@Flower wat balen dat je je niet goed voelt. Nog even doorwerken en dan kan je vanaf 1 december lekker uitrusten! Dat is ook belangrijk denk ik, luister naar je lichaam!

Ik vond het trouwens niet storend, Flower schrijft hier - trouwens met een drietal dames die nog overblijven - al heel lang mee en we hebben elkaar er samen bovenop geholpen toen we het moeilijker hadden.. Helaas verloopt niet elke zwangerschap top en is genieten niet altijd mogelijk..



@unicorn en suze: ik heb exact hetzelfde gevoel, ik ben binnenkort ook jarig en had echt gedacht dat ik nu wel al mama zou zijn.. en idd, met die feestdagen in het verschiet.. dan heb je er mss nog meer 'behoefte' aan.. ik toch alleszins wel..



@Praatje: welkom! wel respect idd dat je al zo lang aan het proberen bent. ik deel gadgets mening. Ik zou het zelf niet kunnen.. ik zou gewoon willen weten of er iets mis is. als je dan kiest voor de natuur oké, dat is 1, maar niet weten of er mss iets mis is, is voor mij nog iets anders. Dan weet je dat je het niet voor niets doet. Maar dat is mijn mening..



@hier: vanmorgen weer nr het zkh geweest voor een tweede afspraak. M'n eitje was 15mm, vrijdag moet ik teruggaan en ondertussen moeten we ervan profiteren de gyn is niet zo vriendelijk, beetje kortaf en vragen stellen kan niet echt.. alles moet snel snel gaan, ik voel me echt een nummer.. maar kijk, dit is niet mijn gyn, zij doet de onderzoeken, dus even op de tanden bijten.. m'n man is in het buitenland voor het wrk..
Happiness is only real when shared
Alle reacties Link kopieren
Wow wat een reacties zijn er weer voorbij gekomen



@Lisette wow dat geeft echt hoop wat een leuk nieuwtje



@Suze27 het erbij neerleggen wat de mening van mijn man betreft was moeilijk maar er zijn vele vele gesprekken samen geweest

En wij zijn samen gelukkig dat Is ook belangrijk



@unicorn ik heb heel veel steun van mijn man

Gelukkig wel hij weet wel hoeveel verdriet Het doet als het weer niet gelukt is

Het is uiteindelijk een keuze die wij samen gemaakt hebben



Nog gefeliciteerd met je verjaardag trouwens

Ik snap helemaal met wat je bedoeld met dat die dagen Het benadrukken



@peach ik vind het "leuk"

En dan leuk tussen dikke " "

Om te lezen dat er meer mensen zijn die met een reden niet in de medische wereld gaan

Soms voelde ik mij daar alleen in in die keuze

Maar ik kan ook niet tegen de extra onzekerheid het geeft nog meer spanning en hoop op iets waarvan je niet zeker bent dat je het kan krijgen



@ylva wat lief van je dat je dat zegt



@gadgefreak ja ik weet wat je bedoelt met de kleinere dingen die toch iets kunnen veranderen

Bijv een hormoon kuur of iets dergelijks



Bij de inwendige echo bij de miskraam zagen ze in ieder geval dat het er verder goed uit zag

Er kon best iets innestelen werd me gezegd

Dus daarvan weet ik dat het wel goed is



Succes bij de osteopaat



Ik hoop dat ik verder niemand ben vergeten



Verder hier volop in mijn menstruatie dus weinig nieuws

Gister nog wel wat gegoogled

Mijn man neemt nu vitamine pillen

Want ik las dat veel de sperma kan verbeteren

Wat ik zo nog weet kon selenium zink foliumzuur vitamine c en nog meer een hoop verschil maken

Laten wij het hopen

Iedereen welterusten

Liefs Praatje
Alle reacties Link kopieren
quote:Minilove schreef op 10 november 2015 @ 21:49:

Geweldig!! Weer een nieuw topic en deze komt vol met dansende poppetjes dames. Heb er nu al zin in, hihi!!



Flower; moet heel eerlijk zijn dat ik negativiteit op dit forum niet passend vind. Misschien ben ik de enige die hier zo over denkt maar houd aub voor ogen dat hier mensen op het forum zitten die heel hard aan het knokken zijn om zo'n lief klein wondertje in zich te dragen. Misschien dat je dit soort dingen moet uiten op een 'ik ben zwanger' forum?



Voor de rest ; zet hem op lieve dames, heel veel sterkte en succes!



En de zwangeren?? AUB GENIET!!!



knuffel voor jou meis

Tijdje geleden viel een soortgelijke opmerking bij mij ook compleet verkeerd.

Dit had niets te maken met de zwangere, maar puur met het feit dat ik op dat moment echt niet lekker in mijn vel stak..



Nu kan ik dit weer veel beter hebben en begrijp ik dat het niet altijd rozengeur en manenschijn is en dit evengoed meiden die ook heel erg veel moeite hebben gehad met als ons om zwanger te worden.



Flower, ik hoop dat je je snel beter voelt en kunt gaan genieten. Hopelijk kun je je vanaf 1 december een beetje lekker ontspannen
The finest pleasure is kindness to others.
Alle reacties Link kopieren
Hey lieve meiden,



Ook wil ik in deze topic minder leuk nieuws melden.



Afgelopen maandag heb ik mijn tweede echo gehad. Het vruchtje is niet gegroeit en er is geen hartactiviteit. Dit was echt een keiharde klap in ons gezicht! Wat een keiharde kut wereld is het dan weer!!!



Dan denk je na bijna 1,5 jaar proberen het is gelukt en je bent zoooo blij dat het ook echt gelukt is en dan dit! Echt meiden wat een kutzooi!

Ik heb deze week gesprek in ziekenhuis en volgende week curretage tenzij mijn lichaam het zelf door zet.



Ik blijf aan jullie denken meiden. Jullie verdienen het allemaal zo erg! En hoop zo dat het bij jullie snel raak mag zijn! Het is zo mooi om die positieve test in handen te hebben.



Ik moet door deze periode heen en dat gaat ons lukken. Daarna gaan we positief verder. Wat ik erg fijn vind is dat het op de natuurlijke manier is gelukt dus het kan!!



(Wilt iemand mij uit de tabel halen?)



Jullie zijn toppers meiden! Houd moed ookal weet ik dat dat soms niet altijd gaat. En dat is logisch! Maar geef niet op hoor!



GO GIRLS!! Ik duim voor jullie! En ook voor mijzelf... Als ik weer een beetje bij bedaren ben kom ik gewoon weer eens mee lezen en wie weet ook schrijven!



JULLIE KUNNEN HET 😘😘
Alle reacties Link kopieren
Sjee gurlie... Ik weet niet wat ik moet zeggen, behalve dat ik aan je denk en een knuffel voor je...Heel veel sterkte, wat afschuwelijk...



Voor de rest ook allemaal een knuffel.

Hier geen nieuws.
Let love rule...
Alle reacties Link kopieren
Oh nee gurlie!

Wat vreselijk.. heel veel sterkte!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel lieve meiden



@minilove: ik reageer alleen eerlijk als mij wordt gevraagd hoe het gaat En verder zeg ik er niks over! Sorry dat het verkeerd overkomt op jou, wil niemand voor het hoofd stoten..



@gurlie: Wat afschuwelijk nieuws :( en vreselijk oneerlijk!! Heel veel sterkte en een dikke knuffel!
Everything happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
@ Gurlie Och jeej meiske wat vreselijk! Echt zo erg voor jullie! Neem je rust en de tijd om het te verwerken! Ik denk aan jullie



@Praatje Welkom Knap van jullie dat jullie het zonder het z'huis doen. Persoonlijk zou ik dat niet kunnen maar ben blij voor jullie dat jij en je man hier hetzelfde over denken. Hopelijk is het snel voor jullie weggelegd dat er een klein mensje bijkomt! Ik geloof dat de tabel weer open is dus je kan jezelf erbij zetten of even dik gedrukt hier plaatsten en dan word het voor je gedaan



@Elliepie hmmmm jammer van die gyn. gelukkig niet jullie eigen! Misschien een idee om al je vragen op te schrijven en ze later aan je eigen gyn te stellen, ik weet uit ervaring dat als je eenmaal weer op spreekuur bent je alles vergeten bent! En 15mm klink veel belovend ga er goed gebruik van maken



@Unicorn Happy belated Birthday Fijn om te lezen dat je een leuke dag heb gehad! En volgend jaar heb je een kleintje in je armen of zit ie nog warm in je buik maar die kleine komt er, zeker weten!!



@flower doen waar je zelf goed bij voelt, jij bent de enige die dat voelt en stappen kan ondernemen! Ga je dan al op verlof? Is medische denk ik??



@Flipje aan jou moet ik toch wel heel vaak denken. Jou verhaal heeft mij zo aangegrepen. En ik vind het zo knap dat je zo positief bent! Hopelijk kan je dat vasthouden als jullie het proces in gaan in de kliniek! En om je uitspraken moet ik soms ook wel een beetje lachen, hihi! Ik blijf heel hard voor jullie duimen



@RianH hoe gaat het met jou? Zware laatste loodjes?? Toch al aardig over tijd?? Bijna 2 weken...Succes nog even



Voor de meiden op het wachtbankje: toi toi toi!



@Hier Verder ben ik weinig actief geweest op het forum maar heb alles meegelezen en meegeleefd! Om heel eerlijk te zijn voelde ik me een beetje onwelkom door sommige opmerkingen die er gemaakt worden naar de meiden die EINDELIJK zwanger zijn. We hebben zolang hier meegeschreven en lief en leed gedeeld met elkaar en dan krijg je dingen te horen die bij mij verkeerd worden opgevat (vond ook wel dat dat gezegd mag worden) Natuurlijk is dit een forum voor de meiden die "problemen" hebben met zwanger worden en dan ben je het eindelijk en dan kan je niet eens openlijk blij zijn op het forum.

En het klink heel cliché en misschien echt heel onvriendelijk maar nu ik zwanger ben besef ik wel wat het met je doet, mijn euforische-in-de-gloria-stemming slaat soms wel over in alleen maar zorgen, zeker het eerste trimester! Is het wel gezond? Groeit het goed? Klopt het hartje? Wat als dit wat als dat? Ik dacht ook dat ik 9 maanden op een roze wolk zou zitten maar je maakt wel een nieuwe leven, een heel dierbaar leven wat je het beste gunt in de wereld en waarvan je nu al onvoorwaardelijk houd en soms is dat best beangstigend! Begrijp dat ook lieve meiden!

Ik prijs mijzelf ontzettend gelukkig dat ons de medische molen bespaart word en dat wij op de natuurlijk manier verwekt hebben!

Maar hoe het verder met mij gaat afgezien van de zorgen die ik heb; het gaat goed, ik voel me goed, weinig kwaaltjes. Af en toe wat gerommel daar binnen maar vind ik een goed teken dat er iets gaande/groeit daar binnen.

Ik ben nu 10 weken en 20 nov. de termijn echo. Datum staat voor nu op 8 juni. Ik ben al 2 echo's gehad en het hartje horen kloppen, echt zo bijzonder! (2 echo's omdat mijn cyclus zo onregelmatig was)
Life is a party to be thrown
@Gurlie Ben er helemaal stil van... Dankjewel voor je strijdlustige woorden lieve meid. Heel knap. Hou je taai en veel knuffels.



Ik hoor graag hoe het met onze zwangere chicka's is, door zwangere vriendinnen ken ik inmiddels ook de serieuze ongemakken. Een vriendin van me had zelfs, na 4 jaar proberen (!), een prenatale depressie. En serieus, dat gun je niemand. Of ze nu een kindje krijgt of niet. Maar snap aan de andere kant dat het voor niet-zwangeren soms erg confronterend kan zijn. Toch hoop ik dat dit forum voor beide een steun kan zijn. We moeten immers straks nog met z'n allen naar een foute babybeurs kunnen gaan natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
@gurlie: jeetje! ben er ook even niet goed van

ik hoop dat alles daarbinnen weer snel "proper" is zodat jullie kunnen verdergaan, en het ook weer snel raak mag zijn!!!



@kiml: blij dat alles relatief goed gaat bij jou! ik kan je helemaal volgen in je gevoelens. het is idd niet allemaal rozegeur en maneschijn en rozewolk, en je leeft toch constant in onzekerheid (tot je het elke dag kan voelen)



@allen: begrijp zeker en vast dat het niet altijd leuk is (zeker niet net na NOD) om geconfronteerd te worden met onze verhalen. maar voor sommigen is het toch ook een houvast om verder te blijven doen en de moed niet te verliezen...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel blij om ook gewoon van de zwangeren te blijven horen. We hebben al zo lang met elkaar mee geleefd, en dan wil ik ook wel heel graag horen hoe het verder met jullie gaat! Voor alle meiden die nu in de 'zwanger' tabel staan geldt ook dat het niet zomaar ff snel bingo is geweest.

We proberen elkaar te steunen, en als iemand even een steuntje in de rug nodig heeft kan die dat hier altijd komen halen - zwanger of niet!



Wat ik wel echt BLOED irritant vind zijn die meiden die willen aansluiten en eigenlijk nog maar heel kort bezig zijn, en dat die dan meteen in de eerste ronde zwanger blijken te zijn... En als zó iemand dan nog zou gaan lopen zeuren en klagen ja, dan zou ik die ook willen wurgen...



Maar gelukkig hebben we tegenwoordig een strikt 'minimaal-een-half-jaar-bezig-zijn-beleid' en dat werkt in mijn ogen heel prima. Lekker iedereen die niet in deze club past wegsturen.

En wat mij betreft kunnen we die grens in 2016 wel naar 'minimaal een jaar' doorzetten...



@kiml: Ik ben niet altijd positief hoor! Vanmorgen nog zat ik huilend op de fiets naar mijn werk. Het blijft zo oneerlijk... Maar voor jullie ben ik heel blij, en ik hoop dat je zwangerschap helemaal goed blijft gaan en dat je gewoon af en toe mee schrijft hier!



En wat ik ook echt niet meer trek is als mensen tegen me zeggen dat het ondanks mijn vriend zijn slechte zaad toch vanzelf zou kunnen lukken. Inderdaad, bij sommige lukt het wel, maar 'verminderd vruchtbaar' bestaat in zoveel gradaties!

Bij de meeste mannen waarbij het zaad slecht is, gaat het evengoed nog om een paar miljoen cellen. In ons geval is er nauwelijks beweging te zien, wij moeten niet in miljoenen denken maar in tientallen ofzo. En daarvan zijn de meeste ook nog niet beweeglijk.

De gynaecoloog zei ook niet voor niets dat het in ons geval niet realistisch is om te denken dat het op een natuurlijke manier kan gebeuren. ICSI is nu echt onze enige kans...



Ik heb het er nu ook erg moeilijk mee dat ik nu moet kiezen om de behandeling een paar maanden uit te stellen. Ik weet wel dat het uiteindelijk niet zoveel uitmaakt, maar je wilt het zoooo graag en dan heb je eindelijk de kans en dan moet je zo'n beslissing nemen... Maar de enorme drukte die me op mijn werk te wachten staat combineren met de stress en druk van een ICSI traject lijkt me echt niet goed. Zowel voor mijn werk, als voor de slagingskans van de behandeling....



Pfffffffffff
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Gurlie... Wat ongelofelijk vreselijk $\$¤!£×÷!* oneerlijk!

Ik hoop dat je deze periode snel kunt afsluiten en met goede moed vooruit kunt gaan kijken :(



Praatje, ik kan me voorstellen dat het ook troost geeft om te weten dat bij de inwendige echo alles er goed uitzag. Zo zijn er gelijk toch al een aantal veelvoorkomende afwijkingen afgevallen..



Flipje, dikke knuffel voor jou, ik kan me goed voorstellen hoe moeilijk deze keuze is..

Knap van je om het zo van een andere kant te bekijken dat je zegt dat het uiteindelijk in principe niet meer verschil is die enkele maanden..



@hier, nog altijd de uitnodiging van de specialist aan het afwachten grrr..
The finest pleasure is kindness to others.
Alle reacties Link kopieren
@gadgetfreak

Ik heb sinds maandag weer was roze/rode afscheiding maar nog niet echt menstruatie. Zodra ik ongesteld word moet ik weer naar de gyn. En als ik 5dagen na de kuur nog niet ongesteld ben moet ik ook weer heen.



@gurlie

Echt vreselijk nieuws! Heel veel sterkte:(!
Alle reacties Link kopieren
@gurlie he meid wat $&¤£¥ heel.veel sterkte!



@flower ik vind het ook fijn om gewoon van je te horen. hoop dat je je snel wat beter voelt!



ik wil.ook graag gewoon van de zwangeren blijven horen we hebben lief en leed gedeeld en samen moeite gehad zwanger te raken. en als.je wat moeite hebt gehad met zwanger worden betekent dit niet dat je in je zwangerschap dan niet mag klagen natuurlijk!!

ik gun het allle zwangere dames zo erg! en wil juist graag horen hoe het ze vergaat!



@ praatje ik snap wat je bedoelt hoor!



@flipje dat lijkt me inderdaad een moeilijke keuze. succes en ik hoop dat het gaat lukken en dat jij ook een mooi babytje krijgt.





ik ben ongesteld geworden dus nu ben ik helemaal niet te genieten pfff net chocola en wijn gehaald en dat gaat lekker allemaal op vanavond!
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
quote:peach1990 schreef op 11 november 2015 @ 16:45:net chocola en wijn gehaald en dat gaat lekker allemaal op vanavond!Groot gelijk!!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
@Kim: wat fijn dat je al 2 goede echo's hebt gehad

Ik wordt tot mn verlofdatum in januari voor 100% ziek gemeld bij het UWV en daarna ga je automatisch over in verlof.



@peach: lekker uitchagerijnen, wijn drinken en jezelf voleten! Hopelijk lucht het een beetje op



@flipje: ik bewonder je echt! Ondanks dat het heel zwaar is kom je zo onwijs sterk en positief over!
Everything happens for a reason

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven