Raak schieten in 2016

23-06-2016 20:16 2427 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic kletsen we over zwanger worden. Sommigen van ons zijn inmiddels al zwanger dus we hopen dat dit langzaamaan een schrijfgroepje voor zwangeren wordt! We trekken nu al een tijdje samen op en kennen elkaars verhalen. We kunnen nieuwe schrijfsters niet weigeren, maar het is erg prettig om het overzichtelijk te houden om zo elkaars verschillende trajecten goed te kunnen blijven volgen.



naamrondenodraak?bijzonderhedenpatsy84315/9 2e kindje, 28 juli uitgerekendpadme84211/7 1e kindje, uitgerekend 31/3/17, een zoonMissFields24/9 1e kindje, 23 juni uitgerekend, een zoonDock1938222/7 2e kindje, uitgerekend 28 maart, een dochterIkkebenik111-22/7 2e kindje, uitgerekend 18 maart, een zoonEach28/9 1e kindje, uitgerekend 16 juni, een dochterKoortje1451511/111e kindjeThjs622 of 23/011e kindjeRosie198994/8 1e kindje, uitgerekend 16 april, een zoonOreo_229/9 1e kindjeMince1 1e kindje, 15 mei uitgerekend, een zoonRieta12344/12 1e kindjeDaantje1987425/11



Knyn, Rubber_Ducky, Huismus5, Frazer en Wortelsap: jullie hebben al een tijd niet meer gereageerd, dus voor het overzicht zijn jullie even uit de tabel gehaald. Mochten jullie er weer in willen, dan kan dat natuurlijk!!

Mutsie91 staat even on hold ivm een grote reis. Als je weer zover bent ben je weer van harte welkom in de tabel, Mutsie!
Goeie instelling zuster!



Ik weet mijn nod niet, heb helaas echt een chaos cyclus. Ging weer van 27 naar 40, zit nu op dag 8 van een nieuwe.. ik ga maar uit van 34 ofzo, dan is het rond 21 juli! Nog niet spannend nu dus



Vorige keer hadden we geluk, meteen zwanger uit een cyclus van 60 dagen. We zouden eigenlijk na die cyclus beginnen, maar omdst het al zolang duurde de condooms maar laten zitten. Ik ben teleurstellingen dus nog niet gewend! Maar weet wel dat het nu waarschijnlijk anders zal gaan.
Oh die van jou dus morgen al, dat is wel spannend!
Alle reacties Link kopieren
Ja de druk een beetje loslaten is inderdaad wel het beste maar soms makkelijker gezegd dan gedaan.

Patsy, wat een geluk dan de vorige keer met zo'n onvoorspelbare cyclus.



Ik ben net ongesteld dus mijn nieuwe nod is ongeveer 19 juli. Mijn cyclus is gelukkig wel regelmatig en met 28 dagen lekker overzichtelijk.



Doen jullie nog aan ovulatietests of iets dergelijks?
Ik vind de titel juist wel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Dock misschien is het leuk om een tabel in te voegen? Zodat we kunnen zien wanneer de nod's zijn.



Patsy wat vervelend zo'n onregelmatige cyclus.



Dock ik word alleen maar zenuwachtig van ovulatietesten en ik denk dat dat niet goed is voor het zwanger willen worden. Dus ik doe geen ovulatietesten meer. Jullie wel?
Alle reacties Link kopieren
Lievezuster, wij doen ook geen ovulatietests. Heb het de vorige keer wel geprobeerd maar werd er geen wijs uit. Toen wel getemperatuurd, maar dat was ook meteen de ronde dat ik zwanger werd, dus had het verder niet echt nodig.



Ik zal eens proberen om een tabel te maken (heb er geen ervaring in), maar tot nu toe zijn we nog met z'n drietjes, dus best overzichtelijk
Alle reacties Link kopieren
Ja dat klopt dat is wel overzichtelijk!

Jeetje, net weer een vriendin die verteld dat ze zwanger is.. veel zwangere om me heen momenteel! Maar gelukkig kan ik het weer hebben toen ik tijdje niet ongesteld werd had ik het daar moeilijk mee. Nu niet meer gelukkig. Gun het iedereen zo erg!
Dus lievezuster, al ongesteld? Hoop van niet!



Ik heb ook wat zwangere vriendinnetjes, maar tot nu toe erg blij voor ze! Misshien ook omdat ik nog niet bezig was.



Ik heb na stoppen met de pil 3 cyclussen ovulatietesten gebruikt omdst ik wilde weten of alles wel werkte. Maar werd ik niet blij van omdat ik wel 2x een eisprong had, maar veel te korte lutuele fase. 4 en 7 dagen. Google zegt dat dat te kort is om in te nestelen. Ik hoop er maar op dat die steeds langer wordt, zou goed kunnen denk ik nu mijn eigen hormomen weer balans aan het zoeken zijn. Laatste cyclus kon ik eisprong niet vinden. En nu stop ik voorlopig met die dingen!
Alle reacties Link kopieren
Jaa, ik vind die testen maar niets!

Hopelijk wordt de lutale fase wat langer doordat je hormoonhuishouding niet op orde was.



Volgens de app zou er eergistere ongesteld moeten worden. Maar ik had het idee dat ik mijn ei 2 dagen later had.

Nog geen ongesteldheid te bekennen, hopelijk wordt ik het snel.

want heb niet idee zwanger te zijn en mijn man wilde graag dat ik gisterem teste deze was omo-wit zoals ik verwachte.

ben niet echt teleurgesteld.. hopelijk snel ongesteld
Alle reacties Link kopieren
Ik vond die testen ook vrij onhandig. Maar kennelijk moet jij nog even ontpillen Patsy?



Lievezuster, ik hoop dat je dan maar snel ongesteld wordt, dan is dat maar voorbij hè. Je man zit er dus ook behoorlijk op te wachten als hij graag wilde dat je een test ging doen?



Bij mij ook wat zwangere vriendinnen inderdaad. Toen we nog niet bezig waren maar hadden afgesproken dat we na onze vakantie zouden beginnen, vond ik dat alleen maar leuk, maar nu we zelf bezig zijn wel confronterend... Nou ja, dat is dat loslaten dus. Ik doe mijn best
Ons rustige topic :D



Al ongesteld zuster? Of toch nog iets.leuks te melden?



Hier nu dag 14, verwacht eisprong tussen dag 21 en 28 ofzo. Maar wie weet eerder, dus vanaf nu eigenlijk voor het eerst bewust een kindje maken haha. Leuk!
Vanaf nu dus ook af en toe de afweging om alcohol te laten staan.. dat is wel gek. In de winter drink ik soms maanden niet, maar de zomer zit altijd vol leuke plannen waardoor het eigenlijk elke week wel raak is. Dilemma hoor.. hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik zocht eigenlijk ook nog een topic om mee te schrijven...maar zie alleen maar volle topics voorbij komen. Komt in deze ook een tabel? Want dat vind ik wel handig



Even kort: Ik 31, mijn vriend 27 en we zitten op dit moment in de 2e ronde. Ik ben enorrrrrm lang aan de pil geweest (ooit heel vroeg gestart omdat dat goed zou zijn voor mijn huid). Mijn eerste cyclus liep volgens planning dus ik ben benieuwd wat deze tweede ronde doet. Ik verwacht niet snel zwanger te zijn, vanwege al die jaren aan de pil. Maar wie weet NOD is 11 juli.



Om aan te haken op de vraag hierboven: ik drink eigenlijk nooit alcohol dus heb daar weinig mee van doen. Merk wel dat ik 'bezig' ben met mijn eten. Maar doe op dit moment nog niets anders dan anders.
Alle reacties Link kopieren
Hee goedemorgen, ik schrijf graag mee. De afgelopen weken zo'n beetje met vriend besloten om alle AC af te bouwen (eerst gestopt met pil en vanaf deze maand met condooms). We gaan dus niet actief proberen zwanger te raken, maar de natuur zijn gang laten gaan en maar eens zien wat er gebeurt! Nog geen kinderen dus dit is best wel een 'dingetje' zo! (ook om het voor het eerst zo op te schrijven, niemand weet ervan )



Wat patsy zegt heb ik ook, ik vind het wel lastig om nu beslissingen te nemen op het gebied van eten en drinken. Ik ben gestart met foliumzuur omdat ik weet dat je het best al een soort spiegel opgebouwd moet hebben voordat je zwanger wordt. Maar ik drink een of twee keer per week wel gewoon alcohol en dan zijn het meestal 2-3 bier/wijn. Ik wil me nog niet meteen als een zwangere gedragen en op een alcoholstop gaan.



Ik ben 30 en vriend midden-30, vanaf vorige week gestopt met condooms en NOD is 4 juli.



Oh, en daarvoor 12 jaar aan de pil geweest.... Geen idee of het ontpillen al helemaal gelukt is.



Tabel zou leuk zijn maar ik weet niet hoe je die maakt!
Alle reacties Link kopieren
quote:MissFields schreef op 01 juli 2016 @ 10:59:

Oh, en daarvoor 12 jaar aan de pil geweest.... Geen idee of het ontpillen al helemaal gelukt is.





In de eerste ronde had ik allemaal kwaaltjes waardoor ik echt ging denken 'is het in één keer raak?' Door hier op het forum veel te lezen kwam ik erachter dat de signalen van ontpillen erg lijken op de eerste tekenen van zwanger zijn (en mja, misschien ook wel de eerste tekenen dat je ongesteld wordt). Lekker handig van de natuur!



Ik merk zelf dat ik de klachten van vorige maand nu niet meer heb, dus misschien ben ik ontpild? Geen idee of dat zo snel al kan...
Alle reacties Link kopieren
Oh, welke foliumzuur gebruiken jullie? Ik had eerst 'normale' van de apotheek. Die is nu bijna op en heb een potje van Davitamon Mama gekocht.



Waar ik trouwens heel blij mee ben is een invulboek van Pauline Oud. Het heet 'Zwanger/niet zwanger'. Allemaal leuke invulvragen voor als je bezig bent met zwanger worden. Ik ben toch al erg van dat soort boekjes en ik vond het jammer dat ik nog niet kon beginnen met het invullen van een boek omdat ik nog niet zwanger ben...Toen vond ik deze
Ik gebruik foliumzuur van een huismerk, Etos geloof ik. Foliumzuur is foliumzuur. Het staat bij mij op de eettafel want anders vergeet ik het.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,



Als jullie het goed vinden sluit ik mij hier ook aan. Ik zit ook nog in een ander forum, maar deze spreekt mij ontzettend aan.



Ik ben gister ongesteld geworden, had me er al op ingesteld aangezien helemaal niks voelde. Dus we gaan vrolijk verder naar ronde 2 ????.



Wat betreft het foliumzuur heb ik ook van davitamon. Zijn vrij kleine pilletjes en dat vind ik wel fijn ivm het doorslikken.
Alle reacties Link kopieren
Oeps, even een paar drukke dagen gehad, maar ik zie dat er nieuwe schrijfsters bij zijn! Gezellig!

Ik heb ook maar meteen een tabel aangemaakt, en dat is gelukkig gelukt

Als er iets in moet wijzigen, laat dan maar weten. Tekst even dik gedrukt maken is handig.



Patsy, de eerste keer heb ik wel heel voorzichtig gedaan met alcohol maar toen ik na 6 rondes nog niet zwanger was vond ik dat ik niet meer zo streng hoefde te doen en ben ik gewoon (gematigd) alcohol blijven drinken tot ik wist dat ik zwanger was. En toen ik dat dus wat meer losgelaten had, werd ik zwanger... Met eten let ik ook nog niet op. Eerst maar eens zwanger zijn.



Padme, je weet inderdaad maar nooit hoe snel dat ontpillen gaat. Bij de een is dat zo voorbij en bij de ander duurt het maanden. Hopelijk is het voor jou snel! Ik gebruik trouwens ook gewoon foliumzuur van de Kruidvat.



Knyn, ongesteld worden is niet zo fijn, maar wel fijn dat je vrolijk door gaat naar ronde 2!



Hier is inmiddels mijn ongesteldheid weer voorbij en zijn we goed bezig in ronde 2
Alle reacties Link kopieren
Fijn die tabel Dock!



Toen we de beslissing gemaakt hadden dat ik met de pil ging stoppen ben ik er zoooo mee bezig geweest. Had ook meteen de neiging om anders te gaan eten en bijvoorbeeld mijn cola te laten staan. Toen zei een vriendin van mij (de enige die weet dat we het aan het proberen zijn) dat ik zeker nog geen dingen moest laten staan zo lang ik nog niet zwanger ben.



Wat ik echt een desillusie vind is het feit dat je wanneer je nog gewoon aan de pil bent, soms opeens zo onwijs bang bent dat je misschien zwanger bent (ongepland dus zeg maar)....Toen ik stopte dacht ik dus ook echt na drie dagen zwanger te zijn Inmiddels is het wat meer bezonken dat het zomaar eens lang kan gaan duren. Hadden jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
quote:Very__Cherry schreef op 23 juni 2016 @ 20:22:

"Raak schieten"???

Laat me raden, jij komt straks aan met een geboortekaartje met -wink wink- rijmpjes over mama's donkere tunnel en papa's vlabuks.



Vlabuks

Jappeta jappeta jippie ja jee, joepeti joepeti jep jep jahoe
Ja, padme84. Herkenbaar.

En de teleurstelling/verbazing nadat we gedurende een paar weken veel seks gehad hadden en je dan dus niet zwanger blijkt te zijn en dat je dan denkt "hoe is het mogelijk dat het niet gelukt is?"
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat dus Ducky
Alle reacties Link kopieren
Oh heeeel herkenbaar!!! Dat je na al die pogingen niet zwanger bent en verhalen hoort van vrouwen die van een one nicht stand zwanger zijn geworden!
Alle reacties Link kopieren
Haha nicht = night

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven