Raak schieten in 2016

23-06-2016 20:16 2427 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic kletsen we over zwanger worden. Sommigen van ons zijn inmiddels al zwanger dus we hopen dat dit langzaamaan een schrijfgroepje voor zwangeren wordt! We trekken nu al een tijdje samen op en kennen elkaars verhalen. We kunnen nieuwe schrijfsters niet weigeren, maar het is erg prettig om het overzichtelijk te houden om zo elkaars verschillende trajecten goed te kunnen blijven volgen.



naamrondenodraak?bijzonderhedenpatsy84315/9 2e kindje, 28 juli uitgerekendpadme84211/7 1e kindje, uitgerekend 31/3/17, een zoonMissFields24/9 1e kindje, 23 juni uitgerekend, een zoonDock1938222/7 2e kindje, uitgerekend 28 maart, een dochterIkkebenik111-22/7 2e kindje, uitgerekend 18 maart, een zoonEach28/9 1e kindje, uitgerekend 16 juni, een dochterKoortje1451511/111e kindjeThjs622 of 23/011e kindjeRosie198994/8 1e kindje, uitgerekend 16 april, een zoonOreo_229/9 1e kindjeMince1 1e kindje, 15 mei uitgerekend, een zoonRieta12344/12 1e kindjeDaantje1987425/11



Knyn, Rubber_Ducky, Huismus5, Frazer en Wortelsap: jullie hebben al een tijd niet meer gereageerd, dus voor het overzicht zijn jullie even uit de tabel gehaald. Mochten jullie er weer in willen, dan kan dat natuurlijk!!

Mutsie91 staat even on hold ivm een grote reis. Als je weer zover bent ben je weer van harte welkom in de tabel, Mutsie!
Alle reacties Link kopieren
Koortje en thjs. Ik duim heel hard voor jullie!! En veel plezier natuurlijk deze dagen.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd Ikke! Als hij overdwars ligt zou je denken dat hij maar een piepklein stukje hoeft te draaien

Misschien is het ook gewoon mijn beeld ervan hoor, en is de realiteit heel anders. Graag lees ik je ervaringen, wie weet dat het op mij straks ook van toepassing is en dat ik toch alsnog wel kies voor een versie. Bij ons is de kans groot dat we het bij één kindje laten en ik zou het ontzettend jammer vinden als ik dan een keizersnede moet. Naja, ik probeer het op het moment een beetje los te laten, hopelijk besluit hij zelf nog eventjes te draaien.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook net voor controle geweest en hier ook een dwarsligger. Nou is dat met 33 weken nog niet heel erg, maar wie weet. Er wordt wel extra op gelet. Stom, bij mijn eerste nooit druk om gemaakt en toen ging het ook gewoon goed, maar nu weet ik meer en vind ik het toch spannender. Mijn bloeddruk was ook ineens best hoog (voor mijn doen, verder prima waarde) en aangezien ik bij de eerste pre-eclampsie had (voorloper van zwangerschapsvergiftiging) wat werd aangekondigd met een hele hoge bloeddruk schrik ik er toch van. Wordt toch weer extra op gelet.



Thjs en Koortje, veel succes/plezier de komende week

Koortje, ben je verder nog onder controle bij de gyn? Of gaan jullie nog even zonder hulp aan de gang?



Rieta, hoe is het met je verkoudheid? Ik heb ook wel een paar nachten neusspray met xylometazoline gebruikt zodat ik 's nachts kon slapen. Moet je wel op een gegeven moment mee stoppen anders blijven je slijmvliezen erop reageren. Maar nu is het zo goed als voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Wat een dwarse babies hier in het topic. Grappig dat ze allemaal hetzelfde doen.

Het kan bij onze knul ook nog wel dat ie draait hoor maar bij bijna alle controles ligt hij zo, of in stuit.

De verloskundige benoemde de optie van een versie en dan meteen de vliezen breken. Dit dan uiterlijk in week 38. Anders kan de bevalling spontaan beginnen en (zoals ze dat zelf zei) hangt er dalijk ineens een arm uit. .

Maar de gynaecoloog zal hier morgen meer over vertellen. Zei bepaalt uiteindelijk in overleg met ons het beleid.

Ik schrok vandaag vooral van met week 38 al bevallen. Mijn dochter is in week 42 gehaald. Dus dan is dit wel andere koek. Ik heb dan nog een week of 3 om me voor te bereiden. Dat klinkt meteen zo kort. Maar goed ik draaf door nu. Dat heeft geen zin. We wachten morgen maar weet af en kijken dan verder.
Alle reacties Link kopieren
"...dan hangt er dadelijk ineens een arm uit"
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel dames, ben wel aan de ovulatie testen. Alleen zie ik al 4 dgn een ligt streepje, terwijl het vorige keer op dag 18/19 een dikke streep staat en nu niet.

Dus zit een beetje met ik ga nog aantal dagen testen of ik laat het zo. Denk dat ik deze maand of geen eisprong heb of heel erg laat. Mijn LF is rond de 12..



Jeetje wat een dwarsliggers hebben jullie zeg;)

Hopelijk draaien ze nog voordat jullie gaan bevallen!



Padme wilde jij nog een fb forum openen of hoe staaan/stonden mensen hier tegenover?
Alle reacties Link kopieren
Succes koortje, ook voor jou!

Wanneer zit jij in je vruchtbare periode?
Alle reacties Link kopieren
Dat was ook mijn reactie padme! Het gezicht van mijn man was echt goud waard!



Een fb groep zie ik niet zitten. De voorwaarden voor een facebookaccount vind ik verre van prettig. Een WhatsApp groep vind ik prima.
Grappig "dan zie je zo een arm"



Ik ben nog steeds verkouden, heb nog geen neusspray gebruikt.

Wel gisterenavond en eergisterenavond met daffalgan bed in, want enorme hoofdpijn.

Het gaat wat op en af, als ik net wakker ben, voel ik me wel goed.

Maar de energie is snel op.

Wel vaak duizelig nu ook.

Hopelijk is het morgen al wat beter, en gaat het tegen volgende week helemaal de goede kant op.

Het rusten doet wel deugd momenteel, voel dat ik er precies wel heel erg nood aan heb.



Jeetje, al die koppige kindjes hier...

Ik hoop voor allen dat ze toch nog gaan draaien en je natuurlijk kan bevallen.



Tjhs, ik had ook met de testen bijna 5 dagen licht streepje, en plots de 6e dag een knalstreep.

Gewoon lekker blijven genieten, en niet elke dag van jetje geven
Alle reacties Link kopieren
Nou, wat dan wellicht een idee kan zijn: dat we een whatsappgroepje aanmaken die we in eerste instantie gebruiken voor het sturen van foto's van onszelf (mits je dat wilt), buikenfoto's, babyfoto's (als het eenmaal zover is), kinderkamertjes etc. En dat we 'het gesprek' nog wel hier op het forum plaats laten vinden. Dit ook zodat de mensen die om privacy redenen geen telefoonnummer willen geven, nog wel gewoon mee blijven kunnen draaien in alle ontwikkelingen bij iedereen (en niet opeens buiten de boot vallen omdat alles via WA gaat).



Maar dat is mijn visie erop...Hoor natuurlijk graag hoe iedereen hier dat verder ziet
Alle reacties Link kopieren
Haha nou hij houdt van verassingen ons knulletje. Vandaag lag hij netjes in hoofdligging en was hij goed gegroeid. We mogen nu terug naar de verloskundige. De kans is natuurlijk aanwezig dat hij eigenwijs weer dwars gaat liggen maar dan verwijzen ze ons vanzelf weer terug. Hij was in ieder geval nog niet ingedaald en weegt nu zo'n 2200 gram. Het gewicht met 40 weken wordt tussen de 3000 en 3500 gram verwacht. Geen hele zware maar ook niet echt zorgwekkend.

Hij heeft wel hele lange benen denken ze.



Ik vind het een goede padme! Om hier te kletsen en op WA beeldmateriaal te delen met diegene die dat willen.
Alle reacties Link kopieren
Pfff gaat hard nu hè, als het al over ligging voor de geboorte gaat...
Alle reacties Link kopieren
Joehoe, ik heb ook verlof!!!!!!! Eindelijk...
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn Dock!!! Lekker genieten van de rust...Heb je al plannen of ga je eerst eens even lekker relaxen?
Alle reacties Link kopieren
Ja eerst even relaxen. En een plan maken voor wat ik allemaal nog wil doen...
Alle reacties Link kopieren
Wauw dock, dat is snel gegaan!!

Lekker van genieten!

Ik heb volgende week vakantie en daarna is het voor mij nog 11 weken ploeteren... of naja..er valt nog wel een vakantie binnen...



Groei momenteel heel hard.. Schrik er best wel van.. Als je me 30weken zou schatten zou ik het wel snappen..
Alle reacties Link kopieren
Geloof dat hier het moment is aangebroken dat ik het zwaar begin te vinden (bijna 34 weken). Letterlijk dan. Ik ben al moe van eventjes naar het dorp heen en weer lopen. Slapen ging altijd perfect, maar is de afgelopen nachten ook minder. Als ik zit op een stoel dan wordt de baby gewoon een soort van nijdig en begint hij enorm venijnig tegen mijn ribben te bewegen (heb weinig ruimte in mijn buik) Conclusie is echt dat ik gewoon niet meer comfortabel kan zitten of liggen eigenlijk...



Verder merk ik dat ik het lastig vind me voor te bereiden op de bevalling, nu hij nog in stuit ligt. Ik merk dat ik me niet teveel wil 'verheugen' op de thuis-en-in-bad-bevalling die ik in mijn hoofd heb, omdat de kans gewoon echt klein aan het worden is dat dát nog lukt. Maar ik weet niet echt waar ik me dan op moet voorbereiden. Een keizersnee zat namelijk helemaal niet in mijn 'systeem'.
padme, doen ze dan sowieso keizersnee bij stuit?

Anders eens rondvragen of je geen oefeningen of bewegingen kan doen of houding aannemen om te probere, het kindje te laten draaien?

Spijtig voor je dat je wss toch niet thuis zal kunnen bevallen... maar als er risico is is het wel veiliger voor beiden om in het zh te zijn hé...



Nog een paar spannende weken voor de boeg dus...

Benieuwd wanneer de 1e forumbaby komt



Terwijl bij sommigen alles al klaar is voor de komst van de baby, moeten wij er hier stilaan aan beginnen

In het weekend een hele mooie buggy-maxi cosi-draagmand 2e hands kunnen kopen, amper gebruikt in zeer goede staat.

Ook kregen we wat zaken mee van mijn zus die ze nu niet meer nodig heeft omdat de kleine daar al te groot is.

Plots allemaal spullen dus, gaat je hoofd even van tollen



Maar maakt het wel echter natuurlijk...

Ook fijn is dat mijn buikje begint te groeien, de buurvrouw zei gisteren dat het nu wel te zien is dat ik zwanger ben.

De erge misselijkheid is zo goed als over (soms nog slecht momentje maar meer goede dagen)

Gisteren door het zonnetje plots heel wat energie gehad en eens een deel van het huis helemaal onder handen genomen.

(en daarna bij osteopaat, jeetje wat deed dat pijn, nek bekken alles mooi vast maar nu wat losser al)



dock, geniet van je verlof!
Alle reacties Link kopieren
Houd vol Padme. Het is niet gek dat je het veel rustiger aan moet doen. Ik plan ook 1 activiteit (en even naar de supermarkt fietsen is zo'n activiteit) per dag. Als ik daarnaast wat opruim in huis dan ben ik wel door mijn energie heen.

Bij yoga leerden we om op handen en knieën te zitten en je rug hol en bol te maken om wat ruimte en soepelheid te creeeren. Of op je rug liggen met je benen in een hoek van 90 graden tegen de muur. Schijnt ook ruimte te geven. Misschien helpt het je. En de kleine kan nog draaien toch? Mijn schoonzusje heeft haar eerste ook in stuit gebaard. Was geen pretje, maar kon wel....



Rieta, fijn dat je je wat beter voelt! Het zonnetje gister was lekker hè?



MissFields, ben je nog op vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Je weet het nooit Padme, met bevallen. Ik heb bij mijn eerste een schitterend geboorteplan geschreven met wat ik allemaal wel en niet wilde. Daar is eigenlijk niks van gelukt. Het enige dat daadwerkelijk is gegaan zoals beschreven, is dat mijn man met dochter is meegegaan toen zij naar de kinderarts ging. Ik wilde heel graag op de baarkruk bevallen. Heb er wel opgezeten, maar ik vond het niks. Mijn man is grotendeels niet aanwezig geweest. Het ziekenhuis dacht namelijk dat het nog wel even ging duren. Het is destijds ook bijna een keizersnede geworden omdat mijn dochtertje teveel dipte met haar hartslag.

Ik begrijp heel goed dat het lastig is om je er aan over te geven, maar soms is dat wel het beste. Ik heb voor nu alleen aangegeven dat ik niet alleen wil zijn als het begonnen is, en dat mijn man weer bij de baby moet blijven als die naar de kinderarts moet. Verder zie ik wel hoe ik mijn weeën op ga vangen en of het een keizersnede wordt of toch een gewone bevalling. Een stuitbevalling ga ik niet doen. In overleg met de verloskundige heb ik dat al besproken. Dat zijn keuzes die je ook echt wel hebt volgens mij. Hier in ieder geval wel.

Je kunt hier in het ziekenhuis trouwens in de meeste kamers ook in bad. Er is ook een kamer met een bevalbad. Wellicht is dat ook iets waar je naar kunt kijken.

Nogmaals, ik begrijp heel goed dat het lastig is, maar een bevalling is zo onvoorspelbaar...
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar kom ik nu achter Werd er een tijdje terug nog gezegd door de verloskundige 'ach, maar drie procent van de vrouwen eindigt met een baby in stuit, hij draait nog wel', wordt dat nu niet meer zo hard geroepen tegen me. Ik ga het maar moeten loslaten denk ik. Zoals ik er nu tegenaan kijk wil ik geen stuitbevalling (als het dan opeens een spoedkeizersnee wordt, lijkt dat me echt vreselijk onrustig voor mezelf) en ik wil ook geen versie proberen. Misschien dat ik daar in de komende periode nog anders over ga denken, maar dat is hoe ik het nu zie. Dus óf hij draait alsnog en daalt in, of ik wil een geplande keizersnee. Maar ach, we gaan het wel zien...
Ik duim voor je dat hij toch nog lekker draait zodat je natuurlijke bevalling kan hebben
Alle reacties Link kopieren
Jeetje meiden, bizar dat er mensen hier al bijna gaan bevallen!



Mijn ervaring is ook dat het goed is een bevalplan te maken maar dat er in de praktijk vaak weinig van terecht komt.

Als ik bedenk wat er echt uitgekomen is van mijn plan, dan is dat alleen dat ik in het ziekenhuis bevallen ben, daar houdt het dan ook wel mee op. En dat is zelfs nog bijna niet gelukt. Toch is het wel goed om je voorkeuren op papier te zetten en aan te geven waar je wilt dat men op let, ik had ook een VK die ik niet eerder gezien had dus die kent je dan verder ook niet.



Op jouw termijn kan hij nog makkelijk draaien toch padme?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even benieuwd hoe het met iedereen gaat.. Hier lage buikpijn.. Beetje menstruatie achtig.. Moet maar even rustig aan doen deze vakantie..
Alle reacties Link kopieren
Haha nou t gaat hier nog prima. Wel vandaag ook heel veel gedaan. Peuter is ziek (hopelijk de waterpokken) en wilde even flink door t huis heen. Dus toch alles gestofzuigd en gedweild en ondertussen peuter vermaakt en verzorgd. Nu betaal ik de prijs en zit ik met een onrustige buik op de bank.

Van de week ook al een avond harde buiken kunnen timen. Keurig elke 5 minuten en een minuut lang. Alleen de heftigheid nam af dus niet gebeld. Niks aan de hand ook want daarna gewoon gaan slapen.

Dus ik denk each dat ik net als jij wat rustiger aan moet gaan doen. Maar dat mag ook wel met 36 weken .

Maar het is inderdaad wel een signaal dat je serieus moet nemen. Zeker als t nog lang geen tijd is om te bevallen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven