Samengesteld gezin en nog een kindje samen na je 35e

06-05-2015 16:22 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben een trotse mama van 3 kids, een zoon van 14 en een meisjestweeling van 6 daarbij ben ik eveneens de trotse liefmoeder van een prachtige dochter van 4. druk druk druk en niet altijd even makkelijk maar met zijn zessen hebben we het goed samen.

Ik ben 35 en mijn partner 32 in eerste instantie moesten we er niet aan denken..nog een kleintje erbij maar nu ieder zjin draai en plaats binnen het gezin gevonden heeft willen wij toch graag nog een kindje van ons samen..dat niet alleen ons met elkaar verbind maar ook al onze kinderen,

In februari heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen en nu zijn we iedere maand druk aan het oefenen hihi.

Ik merk dat mijn omgeving niet altijd positief reageert niet alleen vanwege dat we al 4 kinderen hebben samen maar ook dat ik al 35 ben..en zelf ergens in mijn achterhoofd ben ik "bang" dat het inderdaad misschien wel niet meer lukt..

Zijn er hier nog meer meiden die zich herkennen in mijn verhaal?
Nogal lullig voor de kinderen die pendelen tussen twee ouders, dat er zo'n liefdesbaby komt die beide ouders wél altijd bij zich heeft.



En daarnaast hebben tweede huwelijken/relaties nog veel minder kans van overleven dan eerste, dus wil je de aankomende baby een mogelijk gebroken gezin aandoen?
Alle reacties Link kopieren
Hmmm.. Krijg een deja-vu gevoel. Precies zo'n topic was er ruim een jaar geleden ook al.



Meningen waren destijds niet onverdeeld enthousiast. Maarre... Jullie leven, jullie keuze toch?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
En tof, word je verwekt om iedereen met elkaar te verbinden. Ben je mooi klaar mee als kind.
Alle reacties Link kopieren
Leuk voor de nieuwe beeb, hihi
Ik vind het eerder niet handig in een samengesteld gezin. Leeftijd vind ik niet zo schokkend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis007 schreef op 06 mei 2015 @ 16:25:

Nogal lullig voor de kinderen die pendelen tussen twee ouders, dat er zo'n liefdesbaby komt die beide ouders wél altijd bij zich heeft.



En daarnaast hebben tweede huwelijken/relaties nog veel minder kans van overleven dan eerste, dus wil je de aankomende baby een mogelijk gebroken gezin aandoen?

Dit dus!

Denk liever met je hersenen ipv met je hormonen!
Shoot first, ask questions later!
quote:Thordis007 schreef op 06 mei 2015 @ 16:25:

En tof, word je verwekt om iedereen met elkaar te verbinden. Ben je mooi klaar mee als kind.Afgezien van het feit dat dat echt niet zo werkt natuurlijk. Op z'n best wordt zo'n kind gedoogd, in de praktijk is het eerder een wig in de toch al wankele verhoudingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sharon-Viva schreef op 06 mei 2015 @ 16:28:

[...]



Afgezien van het feit dat dat echt niet zo werkt natuurlijk. Op z'n best wordt zo'n kind gedoogd, in de praktijk is het eerder een wig in de toch al wankele verhoudingen.Ook dat nog ja!
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Je vindt het nu al druk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Liefmoeder? Serieus?

Is de echte moeder niet lief, dan?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang zijn jullie al met zn zessen onder 1 dak?
Liefmoeder?!?!



Djies, het wordt steeds zieliger tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
Voor topics als deze zou ik zeggen: Elninjoo kom er maar in.



Maarre die heb ik hier al tijden niet meer gezien. Haar uitgesproken opvattingen in topics als deze vond ik altijd 'memorabel', (laat ik het zo maar noemen). Toch mocht ik haar wel graag lezen.



Vroeg me al vaker af waar ze was gebleven (vermoed een perma of anonimisatie) en had nooit zin om het hele napraattopic door te spitten.



Maar nu komt dit topic voorbij, moet ik weer aan haar denken en vroeg het me dus weer af.



Sorry voor deze volledige off-topic reactie.



Dan nu weer even on-topic: wat voegt dit nieuwe kind nu wezenlijk toe?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Heb je het er wel eens met de kinderen over gehad? Hoe leuk vind een kerel van 14 een klein babytje? En het feit dat de aandacht van moeders daar straks volledig naar uit zal gaan? Denk je echt dat het verbindend zal werken? Wat Sharon-viva zegt, het is vaak een wig ipv een verbinding.
quote:Vera8 schreef op 06 mei 2015 @ 16:35:

Voor topics als deze zou ik zeggen: Elninjoo kom er maar in.Lees alle reacties nog maar eens, ze heeft al een paar keer gereageerd in dit topic
Alle reacties Link kopieren
Dusss vier kinderen die nu net een beetje hun draai hebben gevonden en dat gaan je hubbie en jij nu fijn overhoop gooien door er nog een liefdesbeeb tegenaan te gooien? Waren die andere kinderen destijds geen liefdeskinderen dan?
Op zich kan ik me wel voorstellen dat je samen met je vriend een kindje zou willen. Echter, je ontkomt er niet aan dat jullie beide een relatie hiervoor hebben gehad en dat neemt allerlei consequenties met zich mee.



De reden om opnieuw zwanger te worden vind ik niet zo geweldig klinken. Verder geef je aan dat je met vier kinderen al druk druk druk bent. Hoe ga je dit in praktische zin oplossen?



Je bent liefmoeder. Die kreet ken ik niet maar bedoel je dat je vriend een dochter van vier heeft die deels bij jullie woont? Dat zou dan betekenen dat je nog geen vier jaar met deze man bent. Een samengesteld gezin doet er zo'n vijf jaar over om een mogelijke balans te vinden. Weet je zeker dat jouw kinderen maar ook zijn dochtertje zich goed voelen in de huidige setting?
Alle reacties Link kopieren
quote:Vera8 schreef op 06 mei 2015 @ 16:35:

Voor topics als deze zou ik zeggen: Elninjoo kom er maar in.



Maarre die heb ik hier al tijden niet meer gezien. Haar uitgesproken opvattingen in topics als deze vond ik altijd 'memorabel', (laat ik het zo maar noemen). Toch mocht ik haar wel graag lezen.



Vroeg me al vaker af waar ze was gebleven (vermoed een perma of anonimisatie) en had nooit zin om het hele napraattopic door te spitten.



Maar nu komt dit topic voorbij, moet ik weer aan haar denken en vroeg het me dus weer af.



Sorry voor deze volledige off-topic reactie.
quote:Vera8 schreef op 06 mei 2015 @ 16:35:

Voor topics als deze zou ik zeggen: Elninjoo kom er maar in.



Maarre die heb ik hier al tijden niet meer gezien. Haar uitgesproken opvattingen in topics als deze vond ik altijd 'memorabel', (laat ik het zo maar noemen). Toch mocht ik haar wel graag lezen.



Vroeg me al vaker af waar ze was gebleven (vermoed een perma of anonimisatie) en had nooit zin om het hele napraattopic door te spitten.



Maar nu komt dit topic voorbij, moet ik weer aan haar denken en vroeg het me dus weer af.



Sorry voor deze volledige off-topic reactie.



Dan nu weer even on-topic: wat voegt dit nieuwe kind nu wezenlijk toe?Ze is er al in hoor
Je hebt samen geen 4 kinderen.! jij hebt er 3 en hij 1 en liefmoeder?

Ik zal wel te oud zijn voor dit soort geneuzel..
Alle reacties Link kopieren
Huh? watte? Liefmoeder?



Och echt; ik haak af.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Het duurt echt jaaaaaaaren om een goed functionerend samengesteld gezin te krijgen.

Lukt echt niet binnen een paar jaar. Tweede gezinnen vallen makkelijker uit elkaar, het jongste kind neemt een uitzonderingspositie in , er zijn alles bij elkaar genomen, genoeg redenen er nog eens heel goed over na te denken.



Je hebt toch geen liefdesbeeb nodig om blij met elkaar te zijn?
Alle reacties Link kopieren
En die jongste is vier ! Richt je nou maar op je samengestelde gezin zonder er gelijk weer een extra kind (die zo fijn van jullie samen is in tegenstelling tot die andere vier) bij te maken.
Alle reacties Link kopieren
Oh God, ik heb iets gemist geloof ik
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven