Sinds zwangerschap minder goed zien

25-10-2016 13:47 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Op het moment ben ik ruim 17 weken zwanger en zoals de titel al zegt, ik heb sinds een week of twee het idee dat ik minder scherp zie. Ik draag geen bril of lenzen en ik had altijd, naar wat ik dacht, prima ogen en nergens last van/moeite mee. Natuurlijk meteen op google gezocht en het blijkt wel vaker voor te komen. Ik vroeg me af of mensen dit herkennen? En bleef het een beetje stabiel of werd je zicht steeds minder duidelijk tijdens de zwangerschap? En waar ik ook benieuwd naar ben, was het na de zwangerschap na een aantal maanden over, voor of na borstvoeding?



Misschien kom ik panisch over haha maar ik had gewoon nooit problemen en nu ik er op let, heb ik natuurlijk het idee dat ik geen steek meer zie wat niet zo is. Heb trouwens ook even een meting laten doen bij Specsavers en daar kwam uit: links -1,25 en rechts -0,50.



Thanks alvast voor de reacties.

X
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook bij beide zwangerschappen. Ik heb het niet op laten meten want ik ga toch geen bril aanschaffen voor die paar maanden maar ik merk het met name aan ondertiteling lezen en in het donker buiten. Het wordt ook niet al erger bij mij.

Ik weet niet meer wanneer het beter werd.
Had ik ook last van, maar ik had van te voren ook al -6 met lenzen. Ik heb geen nieuwe lenzen aangeschaft. In de loop van de zwangerschap heb ik wel een bril aan laten meten om andere redenen. Het was heel moeilijk om mijn sterkte toen te bepalen, ik moest er 3 keer voor terug.

Het werd niet erger in de loop van de zwangerschap, ik had er ook met vlagen meer of minder last van. Ik ben 3 maanden geleden bevallen en volgens mij is het wel weer goed gekomen. Ik kan het niet helemaal met zekerheid zeggen omdat ik sowieso wat moeilijke ogen heb.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Lenzen dragen was ook niet fijn. Opticien gaf aan dat dit kan duren tot maanden na borstvoeding. Daarna ga ik mn ogen weer op laten meten.
Alle reacties Link kopieren
Ja ook last van gehad in de eerste zwangerschap kan onder invloed van de hormonen komen. En ga alsjeblieft geen dure bril kopen nog want na je zwangerschap wordt het weer als vanouds. Ik heb 5 jaar geleden dus een dure bril hiervoor aangeschaft en ligt ongebruikt nu in de la. Had dezelfde oogmeting als jij.
Ik had het ook en ben geen brildrager. Ik kon mijn ogen minder goed focussen en was daarbij snel afgeleid. Alles leek wel een grote soep van licht, geluid en snelheid.



Toen ik hierdoor voor de tweede keer rechts achter mij, bijna een auto tijdens het invoegen aantikte op de snelweg, heb ik besloten om niet meer te rijden tot mijn zicht weer normaal was. Dat was rond week 14 van mijn zwangerschap. De kleine is nu 2 maanden en ik kan weer normaal over straat Ik geef geen borstvoeding.
quote:Aurora_Australis schreef op 25 oktober 2016 @ 14:10:

Ik had het ook en ben geen brildrager. Ik kon mijn ogen minder goed focussen en was daarbij snel afgeleid. Alles leek wel een grote soep van licht, geluid en snelheid.



Toen ik hierdoor voor de tweede keer rechts achter mij, bijna een auto tijdens het invoegen aantikte op de snelweg, heb ik besloten om niet meer te rijden tot mijn zicht weer normaal was. Dat was rond week 14 van mijn zwangerschap. De kleine is nu 2 maanden en ik kan weer normaal over straat Ik geef geen borstvoeding.Herkenbaar. Mijn concentratie was ook heel slecht, dat maakte het slecht zien nog erger. Ik ben eens linksaf geslagen waar het niet mocht. Er zat ook een ophoging in de weg en een verkeersbord RECHT voor me. Bord en verhoging heb ik nooit gezien, knalde keihard op die verhoging. Dat bord heb ik echt op een haar na gemist. Mijn concentratie is trouwens nog steeds slecht, dat is niet goed gekomen. Ik ben daarna wel veel voorzichtiger gaan rijden, schrok er enorm van.
Alle reacties Link kopieren
Ik had al een bril en na de zwangerschap mocht ik aan beide kanten driekwart erbij tellen. Die sterkte heb ik nu nog steeds.



Welkom bij de club .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Hormonen tijdens de zwangerschap maken het oogvocht soms wat troebeler/dikker,waardoor je zicht wat achteruit gaat.

Het gaat vanzelf over na de zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het ook. Oogdruk was behoorlijk verhoogd.



Sowieso had ik moeite met prioriteren op de weg dus na een tijdje was het niet meer verantwoord. Ik kon niet meer bepalen wat ik eerst moest doen, waardoor ik echt te laat reageerde op situaties. Denk aan een oranje verkeerslicht naderen met 80 km en dan niet meer aanvoelen dat ik eerst moest remmen, maar meteen terugschakelen naar één omdat ik wilde gaan stoppen. En dan dus keihard remmen op de motor en afslaan. En dan pas remmen...



Normaal rijd ik erg goed (en ook erg veel) dus dit was wel even wennen. Pas na een maand of zeven na de bevalling voelde ik me weer safe op de weg.
quote:Tinkeltje30 schreef op 25 oktober 2016 @ 14:35:

[...]





Herkenbaar. Mijn concentratie was ook heel slecht, dat maakte het slecht zien nog erger. Ik ben eens linksaf geslagen waar het niet mocht. Er zat ook een ophoging in de weg en een verkeersbord RECHT voor me. Bord en verhoging heb ik nooit gezien, knalde keihard op die verhoging. Dat bord heb ik echt op een haar na gemist. Mijn concentratie is trouwens nog steeds slecht, dat is niet goed gekomen. Ik ben daarna wel veel voorzichtiger gaan rijden, schrok er enorm van.



Ja dat soort gekke dingen had ik ook. Als ik nu ergens lees dat iemand een parkeerkelder in is gereden maar dan via de voetgangersingang, vraag ik mij gelijk af of het een zwangere was achter het stuur



Concentratie is bij mij ook nog wel ruk maar kan nu (2 maanden na de bevalling) wel herinneren waar ik het lijstje had gelaten met de dingen die ik moest doen. Die ligt nu niet meer bij de iPhone, tas boodschappen en pak printpapier waarvan ik tot op vandaag geen idee heb waar die gebleven zijn
quote:lionlily schreef op 25 oktober 2016 @ 15:05:

Ik had het ook. Oogdruk was behoorlijk verhoogd.



Sowieso had ik moeite met prioriteren op de weg dus na een tijdje was het niet meer verantwoord. Ik kon niet meer bepalen wat ik eerst moest doen, waardoor ik echt te laat reageerde op situaties. Denk aan een oranje verkeerslicht naderen met 80 km en dan niet meer aanvoelen dat ik eerst moest remmen, maar meteen terugschakelen naar één omdat ik wilde gaan stoppen. En dan dus keihard remmen op de motor en afslaan. En dan pas remmen...



Normaal rijd ik erg goed (en ook erg veel) dus dit was wel even wennen. Pas na een maand of zeven na de bevalling voelde ik me weer safe op de weg.Hartkloppingen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Aurora_Australis schreef op 25 oktober 2016 @ 15:16:

[...]





Hartkloppingen? Erg he. Nu weer, nu ik erover schrijf. Ook van schaamte trouwens
quote:lionlily schreef op 25 oktober 2016 @ 15:18:

[...]





Erg he. Nu weer, nu ik erover schrijf. Ook van schaamte trouwens Nou ik vind dat je best trots op jezelf mag zijn dat je hem met 80kmpu in zijn 1 hebt kunnen douwen en je dan je niet zo de pleuris schrikt dat je van de weg af raakt. Dat verdiend een schouderklopje
Alle reacties Link kopieren
quote:Aurora_Australis schreef op 25 oktober 2016 @ 15:26:

[...]





Nou ik vind dat je best trots op jezelf mag zijn dat je hem met 80kmpu in zijn 1 hebt kunnen douwen en je dan je niet zo de pleuris schrikt dat je van de weg af raakt. Dat verdiend een schouderklopje Ik herinner met het kgggrrrrhgggrrhhhhh geluid nog goed, haha. Ik schrok me de pleuris natuurlijk maar hield hem inderdaad op de weg. Ik herinner me nog wel dat het best moeilijk ging, die versnelling, dus ik heb echt doorgezet
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop reacties, thanks!! Stelt me een beetje gerust haha... Pien, daar heb ik het ook mee, minilettertjes op tv en soms in het donker op de weg. Wel heb ik dat mn rechteroog volgens mij de boel goed corrigeerd waardoor ik met 2 ogen open alles alsnog prima zie. Maar zodra ik dat goeie oog afdek, dan is het zicht in de verte wel best wazig...



En was inderdaad niet van plan een bril aan te schaffen, dat raadde ze bij de opticien ook af en om na de zwangerschap nog een meting te doen. Voor nu zit er niks anders op dan er aan wennen en niet te vaak op te letten denk ik.



En heavy, die auto capriolen haha! Gelukkig heb ik daar geen last van, concentratieverlies...
/verzuurde-oververmoeide-pasbevallen-modus: Nou wacht maar af, Moehahahaha!



Nee grapje. Alle zwangeren hebben andere kwaaltjes. De ene ziet slecht, de ander vermoord verbaal haar partner en de volgende kan van de geur van een openstaand raam al boven de pot hangen. Veel plezier met bevallen en ik wens je veel liefde toe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven