Slechte uitslag combinatietest

11-05-2016 21:12 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang proberen en uiteindelijk een ICSI behandeling ben ik nu eindelijk zwanger van onze eerste (13wk). Helaas heb ik gisteren 'slecht' nieuws gekregen: uit de combinatietest bleek dat er een verhoogde kans is dat ons kindje trisomie 13, 18 of 21 heeft. Ik weet dat de kans verreweg het grootst is dat er uiteindelijk helemaal niets aan de hand is, maar de uitslagen die wij kregen waren toch wel flink verhoogd (Down 1:32, Edwards 1:85, Patau 1:92). Schrikken dus... We kunnen nu alleen maar afwachten op de volgende test (NIPT) en hopen dat het loos alarm was, maar helaas duurt dat best lang (nog 3-4 weken). Ik zoek dames die hier ook mee te maken hebben gehad. Ik ben benieuwd hoe jullie er mee om zijn gegaan, wat jullie uitslagen waren, of er ook daadwerkelijk iets mis was en hoe jullie verder zijn gegaan.
******
Na lange tijd in onzekerheid bleek ons zoontje meerdere genetische afwijkingen te hebben. We hebben het moeilijke besluit moeten nemen om de zwangerschap af te breken. Een paar dagen later werd ik opgenomen in het VUmc om te bevallen. Na ongeveer 30 uur werd ons prachtige kleine zoontje levenloos geboren, alles er op en er aan. Twintig centimeter groot. Stichting Still heeft prachtige foto's voor ons gemaakt. Na alle ellende konden we in september eindelijk weer verder met de volgende poging om onze kinderwens te realiseren. De eerste cryo werd terug geplaatst en dat ging goed. De teruggeplaatste cryo is groeide uit tot een zwangerschap, het zat op de goede plek, het hartje klopte en het groeide netjes op schema. Maar helaas werd bij ruim 10 weken op de echo is ineens een flinke afwijking gezien (hygroma colli). Het vruchtje liep ook wat achter op de groei en het hartje klopte nu veel sneller dan zou moeten (ook een aanwijzing voor een chrom. afwijking). We moesten twee weken afwachten tot we een vlokkentest konden doen. Na een week bleek de hoeveelheid vocht alleen nog maar verder te zijn toegenomen, geen goed teken. Bij de echo voorafgaand aan de vlokkentest bleek het hartje van het kindje niet meer te kloppen. Het was over. Het kindje was tot ongeveer 12 weken doorgegroeid. De miskraam werd in het ziekenhuis opgewekt met medicatie, daarna moest ik helaas alsnog een curettage ondergaan om placentaresten te verwijderen. Bijna 2 maanden na de miskraam kregen we eindelijk een uitslag: Turner syndroom... Daarna is chromosomenonderzoek ingezet bij flipman en mijzelf, maar daar kwamen geen bijzonderheden uit.

We zijn sinds februari weer in de running, en mogen weer een cryo laten terugplaatsen. Helaas werkte mijn lichaam niet mee, en ging de tp niet door. Een maand en vele extra echo-onderzoeken later hebben we gelukkig wel een tp gehad. Bij het ontdooien is 1 embryo gesneuveld, maar een tweede embryo kon wel goed ontdooid worden. Helaas ben ik daarvan niet zwanger geworden. In mei gaan we weer verder.

(https://wensmama.wordpress.com)
flipje2 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 12:06
8.30% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Wereldlichtjesdag idd. Hier brandt ook een kaarsje Flip!

Voor F., voor deze kleine mini, voor ons eigen mini en voor alle andere kleintjes die niet groot mochten groeien op de wereld.

Alle reacties Link kopieren
Flip ik weet niets te zeggen alleen dat ik aan jullie denk.. wat een moeilijk jaar voor jullie.. hoop voor jou dat je binnenkort een gezonde kleine bij je draagt...
Flipje, heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Jemig Flipje. Ik had dit helemaal gemist. Wat een oneerlijk sch**tjaar is dit voor jullie. Ontzettend veel sterkte gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds ben je in m'n gedachten...

Hoe gaat het lichamelijk met je? Heb je een beetje afleiding vandaag? Is flipman thuis bij je of moest hij werken?

Veel vragen sorry, hoop dat je de dag doorkomt...
Lieve flipje,



ik kwam gisteren dit gedichtje tegen. Het is geschreven voor een stel die de zwangerschap afbrak vanwege het downsyndroom bij hun kindje, en helaas dus ook vast herkenbaar voor jou.



Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het flip? Denk aan je xx
Alle reacties Link kopieren
Wat mooi Marie!! Die komt hier ook binnen...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lieve Flip, ik lees het nieuws nu pas. Wat een mokerslag moet dat zijn. Ik wens jullie veel sterkte en veel liefde.
Alle reacties Link kopieren
Flip, het is zo stil... gaat het wel? In gedachte bij je!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat goed hoor, dank jullie wel. Ben alweer aan het werk. Ik lees hier wel steeds alles hoor.

Maar weet even niet meer goed wat ik moet zeggen. We wachten nu af. Geen idee wanneer we de eerste uitslagen kunnen verwachten.



Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Nog eens heel veel sterkte ... Weet niet wat ik anders moet zeggen ... Ik hoop dat er iets 'bruikbaars' uit de testen komt waar jullie mee verder kunnen.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Dapper Flip! Ook alweer aan het werk. Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid is.
Alle reacties Link kopieren
Duurt lang helaas. Op 4 januari heb ik een belafspraak, maar dat is nazorg dus dan verwacht ik geen uitslagen. Geen idee eigenlijk wanneer dan wel.



Normaal voeren ze het onderzoek met spoed uit, bij zwangeren die daarna nog een beslissing moeten maken. Dan duurt het 2 weken. Dat is bij ons natuurlijk niet meer van toepassing, dus ze waarschuwden al dat het wel wat langer kon gaan duren. Dit weekend zijn er ook pas twee weken voorbij, dus logisch dat ik tot nu toe nog niets gehoord heb.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Vervelend, al dat wachten. Alweer.

Heb je straks vrij met de feestdagen?

Een dikke knuffel voor jou.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Flipje, hoe gaat het?
Alle reacties Link kopieren
Wachten wachten wachten....

Kerst, raar. Geen baby en niet eens meer zwanger.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog




2017 moet wel jullie jaar worden toch. Ik duim voor je. En denk aan je.
Alle reacties Link kopieren
We hebben ons deze dagen al zo vaak zo anders voorgesteld.



In 2014, toen we hopen dat het snel raak zou zijn.

In 2015, toen we net wisten dat het niet zo makkelijk zou gaan. Maar dat we in 2016 hulp zouden krijgen.

Begin dit jaar, toen we dachten dat we F* nu op schoot zouden hebben.

En dit najaar, bij het maken van de kerst-plannen, voorbereid op een kerstdiner zonder gerookte zalm, biefstuk of wijn.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Lieve Flip - een dikke knuffel en wat herken ik je gevoel
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Flipje ik hoop met heel mijn hart dat 2017 jullie jaar wordt

En uiteraard geldt dit ook voor jou lieve Baggal
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 25 december 2016 @ 11:19:

We hebben ons deze dagen al zo vaak zo anders voorgesteld.



In 2014, toen we hopen dat het snel raak zou zijn.

In 2015, toen we net wisten dat het niet zo makkelijk zou gaan. Maar dat we in 2016 hulp zouden krijgen.

Begin dit jaar, toen we dachten dat we F* nu op schoot zouden hebben.

En dit najaar, bij het maken van de kerst-plannen, voorbereid op een kerstdiner zonder gerookte zalm, biefstuk of wijn.



Lieve Flip, wat schrijf je het raak en herkenbaar op. Vanuit de kerst die hier ook weer een verdrietig randje heeft, denk ik aan je. Hopelijk brengt het nieuwe jaar ons en alle vrouwen met deze diepe wens dat wat we zo graag willen.

Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
quote:botanietje schreef op 25 december 2016 @ 12:15:

[...]





Lieve Flip, wat schrijf je het raak en herkenbaar op. Vanuit de kerst die hier ook weer een verdrietig randje heeft, denk ik aan je. Hopelijk brengt het nieuwe jaar ons en alle vrouwen met deze diepe wens dat wat we zo graag willen.





Mooi gezegd! Ik hoop dat voor jullie volgend kerst het verdrietige randje ook plaats heeft mogen maken voor geluk!

Veel sterkte deze 'feest'dagen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven