Steeds vermoeider ipv minder

25-06-2016 09:16 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag wellicht dat iemand dit herkend.

Ik ben 12 weken zwanger inmiddels. De eerste weken was ik weleens met vlagen wat misselijk maar het was allemaal goed te handelen en voelde me verder redelijk goed.



Nu merk ik echter dat naarmate ik verder in de zwangerschap kom ik juist steeds vermoeider word ipv minder. Ik ven de laatste dagen niet vooruit te branden hoeveel rust ik ook neem. Emotioneel vlieg ik alle kanten op.



Ik herken dit helemaal niet van mijn eerste zwangerschap toen was ik in het begin veel misselijk maar zakte dat steeds verder af.



Iemand die dit herkend?
Ik denk dat geen enkele zwangerschap met elkaar te vergelijken is, mocht je je zorgen maken om je gevoel, zou ik contact met je verloskunde opnemen. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Hoi ,

Ik ben nu 23 weken en bij mij is het ook steeds erger geworden.



Ik zou even voor de zekerheid je vitamines na laten kijken , bij mij is dat de oorzaak.



Ik had vitamine A,B12 en D tekort , nu ik medicijnen heb merk ik dat de vermoeidheid een stuk minder is.
Alle reacties Link kopieren
Laat eens prikken op ijzer. Als ik een laag HB had, was ik ook niet vooruit te branden.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik ben twee zwangerschappen een verlept kasplantje geweest. Bij nr twee moest ik vanaf 25 weken ook halve dagen gaan werken, en vanaf 33 weken stoppen. Met mijn bloedwaarden was niets mis, het had echt alleen te maken met de zwangerschap. Hard werken voor je lichaam, nieuw leven creëren.
Alle reacties Link kopieren
Ik had hetzelfde, tussen 10 en 15 weken kon ik niks en moest ik echt om 20u naar bed, of smiddags een half uurtje slapen. Ik sliep snachts ook slecht.



Bij mij ging het vanaf 15 weken plotseling beter! Nu met 19 weken kan ik eindelijk sochtends ook weer bijna alles eten.

Dus die 12 weken drempel is niet heilig, soms duurt het wat langer.



Gewoon aan toegeven werkt het beste, sterkte!
Bij 12 weken begon ik pas wat serieus te merken. Pas na een week of 16 begon het langzaam beter te worden en met 20 weken zat ik weer vol energie (toen was ik ook pas weer op mijn startgewicht).



Het kan dus alle kanten nog op
Alle reacties Link kopieren
Ik was mijn hele zwangerschap moe moe moe. Kan er achteraf nog om lachen, dat ik gewoon wachtte tot er familie of vrienden over de vloer kwam zodat zij eten en drinken voor me konden pakken. De trap op kostte zoveel energie dat ik amper nog boven kwam.



Vaak gaat het over ergens tussen de 12-16 weken, ik hoop het voor je. Maar ga er niet te erg van uit, dat deed ik wel en baalde echt dat m'n lichaam niet gewoon weer deed wat ik wilde. Voelde me zo'n aansteller.
quote:Frizz schreef op 25 juni 2016 @ 09:59:

Ik was mijn hele zwangerschap moe moe moe. Kan er achteraf nog om lachen, dat ik gewoon wachtte tot er familie of vrienden over de vloer kwam zodat zij eten en drinken voor me konden pakken. De trap op kostte zoveel energie dat ik amper nog boven kwam.



Vaak gaat het over ergens tussen de 12-16 weken, ik hoop het voor je. Maar ga er niet te erg van uit, dat deed ik wel en baalde echt dat m'n lichaam niet gewoon weer deed wat ik wilde. Voelde me zo'n aansteller.Dat had ik ook! Vanaf week vijf (!) kon ik mezelf alleen nog maar hijgend een trap op slepen. Volgens de verloskundige omdat je dan meer bloed door je lichaam moet laten pompen en niet iedereen trekt dat even goed. Ik had twee zwangere collega's die vrolijk door huppelden dus dat contrast was wel groot. Ik had het ook bloedheet de hele tijd dus mijn collega's zaten in oktober met het raam open omdat ik niet tegen de hitte kon
Alle reacties Link kopieren
3x tot 12 weken beetje moe geweest maar vrolijk doorgefietst, en tussen 12en 20 weken echt beroerd van de vermoeidheid.

Daarna weer redelijk goed gekomen :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 25 juni 2016 @ 10:03:

[...]



Dat had ik ook! Vanaf week vijf (!) kon ik mezelf alleen nog maar hijgend een trap op slepen. Volgens de verloskundige omdat je dan meer bloed door je lichaam moet laten pompen en niet iedereen trekt dat even goed. Ik had twee zwangere collega's die vrolijk door huppelden dus dat contrast was wel groot. Ik had het ook bloedheet de hele tijd dus mijn collega's zaten in oktober met het raam open omdat ik niet tegen de hitte kon Dat had ik ook heel snel, ademtekort. Was gewend voor werk rond te lopen tijdens telefoontjes, dat moest ik echt staken. Maar de vermoeidheid zat echt in een tekort aan energie. Pas na de bevalling realiseerde ik me hoe heftig het was (want ik constateerde tijdens de kraamweek ineens dat ik vrolijk de trappen op en af rende, wat had ik dat gemist! ).
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste zwangerschap stond ik met 39wkn nog te schilderen op n trapje.. stom.. ik weet het.. maar ik voelde me zo goed! Bij de tweede was ik de hele zwangerschap vermoeider en veel eerder zat.. ook dankzij mijn dreumes.
Ik denk dat je een eerste en tweede ook gewoon niet kan vergelijken omdat je nu ook nog de hele dag achter een kind aanrent en dat deed je de eerste keer niet. Daarbij kan elke zwangerschap anders zijn. Je kunt het aan de verloskundige voorleggen, misschien kun je bloed laten prikken om te kijken of daar nog winst te behalen is. Anders zit er niets anders op dan proberen je rust te nemen wanneer je kunt.
Eerste kindje, ben al vanaf week 6 hele dagen misselijk, het is een weekje weggeweest. Maar is weer helemaal terug.. Vermoeidheid kwam met de misselijkheid mee... Ben nu wel minder misselijk, maar de moeheid overheerst..

Ik kan een paar uur per dag wat rustig doen, maar dan heb ik wel savonds of hele erge hoofdpijn of steken in mijn buik...

Het is niet anders, wat ik het lastigste vindt is dat ik mij een aansteller voel.. Met name op mijn werk en bij familie.. Moeheid is klote, maar is zo niks zeggend ofzo..
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de verhalen tot nu. Hb is goed 8.2 dus daar ligt het niet aan.

Het zal inderdaad wel verschillen met de eerste omdat ik nu de zorg heb van een dreumes.



Maar zoals tem831687 ook zegt moeheid is idd zo niets zeggend..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben deze zwangerschap de eerste 16 weken heel moe geweest. Bleek wel een vitamine D tekort te hebben, toen ik bij ben gaan slikken, leek dat wel effect te hebben. Na ongeveer 16 weken kreeg ik weer meer energie. Nu ben ik 35 weken en slaat de vermoeidheid weer toe. Je doet er niks aan, de ene zwangerschap is de andere niet. Bij mijn eerste was ik de meest vitale zwangere ooit, tweede en derde keer was het een ander verhaal.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
De eerste twaalf weken heb ik nergens last van gehad. Opeens werd ik echter misselijk tussen week 14 en 19. Gelukkig ging het daarna weer beter. Want met 20 weken gingen we drie weken naar Amerika.. Ik heb op een gegeven moment mijn tabletten (vitaminen en ben foliumzuur door blijven slikken) in de ochtend geslikt ipv in de avond. Dat scheelde wel in de ochtendmisselijkheid bij mij.
Met 15 weken werd t hier beter en sinds 28 weken lig ik elke middag op de bank te slapen compleet gesloopt. 1e zw schap hele tijd topfit geweest.
Je HCG is rond week 12 ook gewoon nog heel hoog he? Week 8 t/m 12 zijn het hoogst geloof ik. Maar het goede nieuws is dat het al wel aflopend is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven