Stoppen met de pil vanaf januari 2012!

06-01-2012 21:22 2548 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



In deze topic schrijven we met een aantal meiden die vanaf begin dit jaar gestopt zijn met de pil. Ben jij ook gestopt met de pil en zou jij ook graag je ervaringen delen, dan raden we je aan een nieuw topic te openen. Die stroomt vast ook zo snel vol als deze!



Groetjes Inieminie



NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?Bijzonderhedencalimero281ejanuari 2012UD 10/10/12 je klopt!inieminie281ejanuari 2012UD je klopt! Porky2011221januari 2012UD 23/10/12 je klopt! kandelaar242ejanuari 2012UD 31/10/12 je klopt! Lauren87211ejanuari 2012UD nov. `12 je klopt! verliefdenonzeker231ejanuari 2012UD 17/11/12 3 april echo, 10 april intake Sanne1984271ejanuari 2012UD begin dec. `12 3 mei intake en echoKena262edecember 201127 maart--Lamelle261efebruari 201231 maart--Babsje22351e januari 201231 maart --aaaanne311efebruari 20126 april--Nimnim281ejanuari 201210 april--Flower261efebruari 201212 april--Jilks341ejanuari 201213 april--kianneke301ejanuari 201213 april--theepoes241ejanuari 201213 april--Goofy1980312ejanuari 2012(N)OD 14 april--Bollesmurf1986251ejanuari 201217 april--Tallulah271ejanuari 201223 april--Ipadje311enovember 2011---Zus1987251ejanuari 2012-- even pauze (afvallen)ldrzttrtje351ejanuari 2012-- even pauze
Ja als je het meer wilt om een beeld te krijgen van je cyclus dan kan je best temperaturen.

Maar heb je vorige maand je eisprong niet gevoeld dan?
Alle reacties Link kopieren
Vrolijk Pasen allemaal!



Goofy, kan me voorstellen dat deze maand erg lang duurt voor je gevoel! Je moet er wat voor over hebben om december over te slaan haha. Denk daar ineens de laatste paar dagen meer over na omdat m'n nod nadert en soms mezelf betrap op de gedachte..; 'zou het?' en dat ik dan in december uitgerekend ben. Vind het ineens een onwerkelijke gedachte! en inderdaad, best frustrerend, die mensen die ongepland zwanger worden, voelt zo oneerlijk omdat je er zelf zo naar verlangt....



Calimero, lekker die positiekleding! lijkt me gewoon veel lekkerder zitten inderdaad! Heb nu al vaak voor mn menstruatie dat mn buik opzet, kan me goed indenken hoe dat moet zijn als je ruim 3 maanden zwanger bent!



Nimnim; ik ben zo benieuwd! spannend joh! je symptomen klinken goed! Ik kijk ook wel uit naar het moment dat die onzekerheid weg is, gewoon weten dat het kan en mag Ook al komen er dan weer 1001 dingen bij waar we dan weer onzeker over kunnen worden....



Theepoes; lekker uitgeweest dus! heerlijk zeg, even lekker eruit! wij gaan eigenlijk nooit meer stappen, maar dat haal ik altijd wel in als ik ergens in het buitenland ben. Even lekker dansen, zalig!



Kena; fijn dat je nu duidelijkheid hebt, ook al is het natuurlijk jammer dat je niet positief hebt getest. En naar mijn weten is tempen niet betrouwbaar als je het niet op dezelfde tijd doet, dat is de reden dat ik het ook niet doe. Ik heb via internet altijd hele goedkope ovutesten besteld, was best te doen. (gebruik ik nu niet meer omdat ik mn ei toch wel voel en de Ptracker precies klopt)



Babsje; ja wij liggen nu allemaal met onze nod's dicht bij elkaar. Hopelijk 'draai' je volgende ronde gewoon niet meer mee, en ben je zwanger



Heerlijk Jilks, even lekker eruit. Heerlijk genieten dus, ook voor de hond! En wat leuk zo'n onverwachte ontmoeting met onbekenden!



Drzttrjte; fijn dat je er weer bent en dat alles weer koek en ei (om even in de paassferen te blijven) is. Super!



Heerlijk hoe jij je voelt, verliefdenonzeker! ooooo wat klinkt dat fijn! IK WIL OOK!!!!!



Sanne; kan me voorstellen dat je voorbij die datum wilt zijn. Probeer je tot die tijd niet te druk te maken en lekker te genieten meid, het is je gegund!



Hier: heerlijk paasontbijt gehad bij mij thuis. (foto op FB ) en nu lekker even op de bank. Met een wijntje. Tja, niet zo verstandig maar de kans dat het niet is gelukt is is groter dan wel (excuus voor m'n 'glas is halfleeg' mood, maar zo zie ik het) , dus totdat ik niks zeker weet leef ik gewoon mn leven alsof er niets aan de hand is

(al zal ik me natuurlijk geen stuk in mn kraag z**pen nu, maar dat zou ook raar zijn zo op de bank haha) en verder wel erg veel last van gerommel in mn buik. Plopjes, steekjes en m'n darmen, en erg veel honger, werd vannacht zelfs wakker van de honger. Verder eigenlijk niets, heeeeeel soms een steekje in mn borsten of een tinteling. That's it. Ook al is dat gerommel misschien positief, ik wijt het gewoon aan een naderende menstruatie, dat is veiliger voor mezelf.



Meiden, nogmaals fijne Paasdagen! ik ik ga lekker Greys Anatomy kijken!
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, Ipadje, die symptomen klinken wel heul veelbelovend!
Alle reacties Link kopieren
Bericht 2500!
Alle reacties Link kopieren
@nimnim: porky is toch niet zo'n kei in forums, dus ben bang dat ze niet terug komt op het forum. Maar hou haar op de hoogte van jullie verhalen hoor



@uitgaan: ik ging voordat mijn zoon er was minder uit dan nu haha. Zit volgens mij in mijn midlife crisis (kan dat op je 31e?) Vind het nu heerlijk om met mijn vriendinnen uit te gaan, gelukkig vindt mijn man het allemaal best, als hij maar af en toe kan vissen En gelukkig regelen we af en toe oppas en gaan we gezellig samen met onze vriendengroep.



Spannende week met NOD's, Duim duim duim
Alle reacties Link kopieren
Verliefdenonzeker, ik dacht mijn ei-sprong gevoeld te hebben. Achteraf bleek dit dus niet te kloppen....



Ipadje, dank je wel voor je info!

Heb vandaag uitgebreid met man gesproken. Door mijn onregelmatige werk, de druk van een kleintje en 3 super wisselende cyclussen. Wordt het om de dag seksen voor een langere periode mij wat te heftig.

Ik zou dat wel een maand vol kunnen houden, maar ja dat is ook niet echt realistisch.

Daarom toch te starten met ovu-testen, was hier eigenlijk geen voorstander van in een vroeg stadium. Maar nu kunnen we in ieder geval gewoon vrijen als we zin hebben en dan een keertje of 2 of 3 extra als mijn eisprong is!



Goofy, zal ik Porky dan straks maar uit de tabel halen? Vind het wel leuk om de actieve schrijfsters erin te houden, is overzichtelijk en wel zo leuk!!!



Vandaag weer het nodige van mijn vriendin gehoord, haar man lijkt toch wel meer uit te spoken als in eerste instantie gedacht en het lijkt ook allemaal wat langer gaande te zijn. Scheiding lijkt nu echt onvermijdelijk... inmiddels is ze 16 weken zwanger...



Hier is ongesteldheid duidelijk aanwezig... heb er best last van!
Nimnim, en al nieuws?



Kena, fijn dat je voor jezelf iets hebt gekozen waar je je goed bij voelt.

En wat naar dat je zoveel last van je menstruatie hebt.
Alle reacties Link kopieren
Fijne tweede paasdag allemaal! lekker vrij... gisteren had ik een drukke dag, ik verzorgde ook een paasbrunch en daarna bleef iedereen nog hangen. Ik was echt helemaal kapot aan het eind van de dag.



Kena, wat vreselijk voor je vriendin, vooral nu ook blijkt dat het al langer aan de gang is. Gaat het verder wel goed met haar zwangerschap?

Hopelijk is je ongesteldheid weer snel over. Fijn dat jullie het eens zijn over ovulatietesten, een goede beslissing denk ik in jullie situatie!



Verliefdenonzeker, wat klink je heerlijk zwanger! In die fase zit ik nog niet, maar jij hebt dan ook al een mooi kloppend hartje gehoord! Ben benieuwd of mijn vk ook naar het hartje luistert zo vroeg. Morgen ga ik bellen voor een afspraak.



Jilks, jullie trouwplek klinkt prachtig! Wanneer is de trouwdag ook alweer gepland (ongeveer)?



Theepoes, gaaf zo'n 90ies party! Doen wij helaas hier te weinig... Drankje laten vallen, oeps!



Nimnim, was het maar donderdag! Dan 'mag' je testen toch?



Op een gegeven moment hield ik het niet meer om te wachten met testen. Heb toen mijn man gebeld dat hij eerder naar huis moest komen (hij dacht ook: dit doe ik maar een keer, ze is doorgedraaid). Gelukkig liet ik hem niet voor niets komen.



Grappig dat je zegt dat als je eenmaal zwanger bent het wachten minder wordt (want je heb tenminste zekerheid dat er iets in je groeit). Maar ik moet zeggen dat voor mij nu het echte wachten begint, ik kijk zo uit naar een echo!



Sanne, een speciale dag voor jou vandaag, zes weken... Ga je nog iets doen vandaag, beetje afleiding?



Drzttertje, fijn dat alles weer goed zit tussen jullie en leuk dat je weer op het forum bent!



@nieuw naam: wat dachten jullie van: boom, boom, boom, i want a baby in my womb? (Kena, open jij het nieuwe topic dan?)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 6 weken. Heb een goed gevoel over deze zwangerschap, dus ik ga gewoon in december bevallen van een gezonde zoon/dochter.

(Bij de vorige zwangerschap had ik al bloedverlies bij 5 weken en 4 dagen en dat heb ik nu gelukkig niet gehad)

Moet vandaag nog iets uitwerken voor mijn werk, dus dat is al afleiding en we gaan vanmiddag samen koken.



@nieuwe naam Ik vind het een leuke titel:-)



@Dames met NOD ik ben zo benieuwd wie deze week positief gaat testen



@Lamelle hoe voel jij je?Ik moest vannacht 2 keer uit bed om te plassen, heb last van mijn borsten(en ik heb al cup G) en het liefst lig ik om 18 uur op bed zo moe!!!
Alle reacties Link kopieren
@Sanne: Fijn dat je dit keer geen bloedverlies hebt en dat je er zelf ook een goed gevoel bij hebt! Houden zo



Mijn borsten zijn nog hetzelfde (gelukkig maar, want ik heb ook al een grote cup), wel pijnlijke tepels. Verder ook heel moe aan het eind van de dag. Ga lekker rond 22.00 uur naar bed. :-) En een keer eruit om te plassen!
Alle reacties Link kopieren
Nou dat wordt wat mocht ik ooit zwanger worden, moet er nu vaak al standaard 2x snachts uit omdat ik moet plassen :-)
Alle reacties Link kopieren
Ook ik meld mij weer even.

Ik lees de laatste dagen nog wel met jullie mee, maar heb het gevoel even niks bij te kunnen dragen. Zelf ben ik al vanaf donderdag ineens heel onzeker of het met dit kleintje wel goed gaat. En ik wil niet steeds alleen maar negatief zijn en gemaakt vrolijk doen. Die energie heb ik op het moment even niet. Dit betekend niet dat ik het jullie niet gun of van jullie verhalen geniet. Het tegenovergestelde juist! Hoop dat er deze week weer een paar zwangeren bij komen, maar ik heb het nodig even op mezelf te concentreren. Vandaar dat ik er voor nu even voor kies om even mee te lezen. Woensdag heb ik weer controle en hoop dan weer wat gerustgesteld te zijn. Ben dan ook bijna 12 weken, al zegt mij dat op dit moment nog niet zoveel.

Ik zou wel graag in de tabel blijven en zal hopelijk binnenkort ook weer meer reageren. Nu kies ik hier alleen even voor. Hoop jullie dat kunnen begrijpen. Mijn duimen blijven voor jullie draaien!
Alle reacties Link kopieren
@Ipadje Als je straks zwanger bent hoef je misschien niet meer uit bed om te plassen:-)



@Kandelaar Ik wil jullie gewoon een knuffel geven. Kom je hier woensdag wel vertellen hoe de controle is gegaan?
Alle reacties Link kopieren
@kandelaar He meid, wat vervelend voor je dat je je zo onzeker voelt. Doe wat voor jou goed voelt. Als je ons nodig hebt, je weet ons te vinden!

@ipadje 2x per nacht is wel vaak.. is dat normaal voor jou?

@kena wat moet dat zwaar zijn voor je vriendin! Sterkte voor jullie allebei!

@Sanne hopelijk kan je vanaf morgen nog wat meer genieten!! en cup G.. pfff!!

@lamelle wat een leuke en lief verhaal



Gisteravond wist ik zeker dat ik ongesteld ging worden. Had steken in mijn onderbuik, zwaar gevoel. Maar na een paar uur was dat weer weg. Sindsdien nergens meer last van!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,



'k Heb heel lang niets van me laten horen. Maar ik wilde toch even "echt" laten weten dat ik me terugtrek uit het forum. Ten eerste is het erg druk met m'n werk, en wil ik de avonden lekker 'niks' doen ipv (voor mijn gevoel) "verplicht" toch actief meeschrijven en meedoen. En ten tweede wil ik ook wat afstand nemen. Ik merk dat ik er nu echt van baal als ik weer ongesteld geworden ben (afgelopen vrijdag) en nu is de 'magische' grens van 6 maanden bereikt. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen... of al de huisarts bellen of toch maar niet, maar gevoelsmatig denk ik dat ik maar even wat afstand moet nemen van forums zoals deze.



Ik zie dat er al heel veel zwanger zijn. SUPER! Echt van harte gefeliciteerd dames en geniet ervan!!
Alle reacties Link kopieren
Globetrotter lief dat je nog even afscheid komt nemen. Succes met zwanger worden, hopelijk hoef je niet zo lang meer te wachten!
Alle reacties Link kopieren
Lieve kandelaar, heel veel succes woensdag. Komt vast helemaal goed, maar snap al je onzekerheid...je hebt zo'n rottijd achter de rug!!!! kan me voorstellen dat je al je energie even lekker in jezelf en je gezin wil stoppen...je weet ons te vinden!



Globetrotter, lief dat je nog even langs komt. Snap je wel hoor. Probeer je niet te druk te maken, de gemiddelde tijd die er voor staat is een jaar. Begrijp me niet verkeerd, probeer niet te bagatelliseren want ben zelf ook een half jaar bezig, en ben elke keer ook zo aan het balen. Als ik er even doorzit lees ik deze pagina:



http://www.zwangerschapsp ... sen-om-zwanger-te-worden/



En dan ben ik weer wat rustiger, misschien helpt het jou ook. Naar mijn weten doet de huisarts nu nog niks, pas na een jaar weet ik van (meerdere) vrienden en collega's. En toen zij eenmaal bij de huisarts waren moesten ze eerst temperaturen of ovutesten gebruiken. Doe je dat al?

Ik wens je heel veel succes!!!!!



Nimnim, ik duim me suf!
Alle reacties Link kopieren
nou ik ben denk ik echt een idioot, kan geen link plaatsen. Maar google maar eens op kansen om zwanger te worden en dan kom je op de site van de zwangerschapspagina...
Alle reacties Link kopieren
Nou het is me gelukt!! (sorry schrijf in mn eentje de hele pagina vol zo hahahahaha)
Alle reacties Link kopieren
Heb je een vrije dag ipadje? of forum je vanuit het vliegtuig?
Alle reacties Link kopieren
Ja ben lekker vrij hoor! Jammer genoeg hebben we (nog) geen wifi aan boord, maar dan zal het sowieso wel niet de bedoeling zijn dat we met z'n allen gaan spelen met onze gadgets



Ik hoef pas vd week weer, had nog wat extra vrije dagen staan die ik nog niet had opgenomen, en aangezien de planning wat ruimer was voor deze dagen heb ik die nu ingedeeld gekregen. Wel lang vrij zo, voelt net als vakantie!!Ben benieuwd hoe ik dat ooit zal ervaren als er wel een kleintje is en ik ga deeltijden, ik weet 't, dan is het sowieso druk zat, maar ben gewoon niet gewend zoveel thuis te zijn!
Alle reacties Link kopieren
Lekker hoor!! Is je man ook vrij deze dagen, of zit je alleen thuis?

Toen ik mijn studie had afgerond en ik alleen nog een parttime baan had, wist ik me ook geen raad met al die vrije tijd die ik had, al die uren dat ik alleen thuis zat. Maar het went vrij snel hoor! En als je een kleine hebt heb je nog minder tijd om daarbij stil te staan. Het lijkt me heerlijk om veel thuis te zijn met een kindje!
Alle reacties Link kopieren
@Ipadje50 ... bedankt voor de link... ik denk dat al ons nog niet zwangeren hier wat aan hebben :-)



Wij zijn weer terug van onze weekend break. (foto's op facebook in mapje Porlock... alwaar ook de trouw tuin te zien is. Ik zal hem omschrijven als gewoon tuin, omdat ik nog beetje geheim wil houden waar we trouwen).



Ik had informatie hier opgevraagd bij de NHS (ziekenfonds) ... maar is echt allemaal zo verwarrend. Ik kom er niet precies uit wat nu wel en niet hier gebeurt en hoe of wat.

Wat willen jullie eigenlijk? Thuis bevalling? Ziekenhuis bevalling? (of is deze vraag al een keer de revue gepasseerd?)
Alle reacties Link kopieren
Leuke foto's Jilks, en mooie tuin! Erg gaaf!



@bevalling geeeeen idee!! Ik heb mijn verzekering in ieder geval zo gekozen dat ik kan kiezen. En jij, weet jij al wat je wilt (nog even los van wat er vergoed wordt)?

Lijkt jullie verzekeringssysteem een beetje op dat in Nederland?



*even de link van ipadje bekijken..*
Alle reacties Link kopieren
Jilks, ziet er echt schitterend uit!! Prachtig!

Ik zou graag in het ziekenhuis bevallen, ben niet zo van het doe-het-zelven :-)



Denk ook wel dat het snel went, maar ben zo gewend in de helft van de maand in een ander bed te slapen, heb het gevoel dat m'n wereldje erg verandert. Maar verandering betekent in dit geval niet dat het minder wordt, alles wordt beter en mooier juist!



Nou ik ga maar eens wat doen, manlief zit in een of ander computerspel en het huis lijkt wel ontploft.



Tot later! X

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven