Stoppen met de pil vanaf januari 2012!

06-01-2012 21:22 2548 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



In deze topic schrijven we met een aantal meiden die vanaf begin dit jaar gestopt zijn met de pil. Ben jij ook gestopt met de pil en zou jij ook graag je ervaringen delen, dan raden we je aan een nieuw topic te openen. Die stroomt vast ook zo snel vol als deze!



Groetjes Inieminie



NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?Bijzonderhedencalimero281ejanuari 2012UD 10/10/12 je klopt!inieminie281ejanuari 2012UD je klopt! Porky2011221januari 2012UD 23/10/12 je klopt! kandelaar242ejanuari 2012UD 31/10/12 je klopt! Lauren87211ejanuari 2012UD nov. `12 je klopt! verliefdenonzeker231ejanuari 2012UD 17/11/12 3 april echo, 10 april intake Sanne1984271ejanuari 2012UD begin dec. `12 3 mei intake en echoKena262edecember 201127 maart--Lamelle261efebruari 201231 maart--Babsje22351e januari 201231 maart --aaaanne311efebruari 20126 april--Nimnim281ejanuari 201210 april--Flower261efebruari 201212 april--Jilks341ejanuari 201213 april--kianneke301ejanuari 201213 april--theepoes241ejanuari 201213 april--Goofy1980312ejanuari 2012(N)OD 14 april--Bollesmurf1986251ejanuari 201217 april--Tallulah271ejanuari 201223 april--Ipadje311enovember 2011---Zus1987251ejanuari 2012-- even pauze (afvallen)ldrzttrtje351ejanuari 2012-- even pauze
Alle reacties Link kopieren
@ipadje, mijn email adres voor hier is mijn username hier, bij onze vrienden van gmail, en daarachter natuurlijk weer een .com



Mocht het te cryptisch zijn, geef maar een gil. Ik ga vandaag of morgen een poging wagen (heb een bejaarde scanner die geen vriendjes is met mijn nieuwe pc, maar als het goed is nog wel met mijn oude laptop die gisteravond een mooi blauw scherm gaf bij het afsluiten..... En gek genoeg heb ik, als ras-pessimist, er volop vertrowen in dat het gaat lukken . En worst-case type ik het stuk over, kan snel typen )



Maar goed, ik vond het wel wat verontrustend om te lezen. Aan de andere kant kreeg ik ook zeker niet het idee dat het hopeloos was. Hopelijk kan je er iets mee. Of nog beter, hopelijk is het gewoon raak en komt er over ruim 8 maanden een leuke koter uit jouw buik!
Alle reacties Link kopieren
Babsje, volgens mij heb ik je gemaild!



Alvast bedankt!



Verliefdenonzeker, vervelend dat je je zo voelde! je lijf is natuurlijk heel hard aan het werk, er is heel wat gaande. Gelukkig hielp het pak tucjes :-)
Alle reacties Link kopieren
Theepoes, het is ook heel leuk hoor! Zou niet anders meer willen, maar het is na ruim 10 jaar ook een manier van leven geworden. Soms heel pittig, maar altijd variatie. Andere collega's, passagiers, bestemmingen, werktijden en dagen vrij. Soms niet leuk al die variatie en energievretend om altijd maar weer opnieuw elkaar te leren kennen maar (oooooo wat klinkt dit weer zweverig!) het maakt je leven wel heel rijk. Al die gesprekken, tranen van het lachen, tranen van verdriet en ook botsingen maken dat je zeer flexibel wordt (al wil ik soms thuis in een hoekje kruipen om even niet te hoeven socializen) Ook de werktijden heb ik een haat-liefde verhouding mee, vaak super, en veel vrij, maar dat komt door de nachten en de nachten die je wel maakt zijn vaak niet de Nederlandse nachten waardoor je totaal van slag bent zodra je terug bent. Maar toch heeft het iets moois en vind ik het vaak stiekem heerlijk om vechtend tegen de slaap in een donkere kist met 400 snurkende mensen de oceaan over te vliegen. En samen helpen we elkaar er altijd door!



(zo dat was even een lang verhaal over mn werk, ben niet aan het werven hoor )
Alle reacties Link kopieren
@ipadje: je werk klint geweldig, maar ik hou niet zo van vliegen haha, dus niks voor mij! Ik vlieg wel, maar ben altijd blij als ik weer op de grond ben geland. Ik snap echt niet dat zo'n groot gevaarte in de lucht kan zweven, denk dat ik het daarom eng vind.



Nog een week en dan moet ik ongesteld worden en dan kunnen we er eindelijk voor gaan, wat duurt deze maand nog langer dan normaal zeg! Maar ja, ik heb tijd zat denk ik altijd maar, of mijn zoon nu 2 jaar en 4 maand, of 2 jaar en 5 maand of 2 jaar en 6 maand is voordat de 2e er is, het maakt allemaal niet zoveel uit, maar ben wel erg ongeduldig hoor!



@Kena: ???? Hoe is het ermee
Alle reacties Link kopieren
@ipadje, mail is ontvangen! Als ik thuis ben van werk ga ik een poging wagen om het te scannen!
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag!





Nog nieuws aan het NOD-front?



Goofy Ongeduldig, volgens mij zijn en waren we dat allemaal: als je eenmaal besloten hebt dat je (weer) graag zwanger wilt worden, dan het liefst nog gisteren ;)!



Hier net de stad in geweest: mijn stappers bij de DHL opgehaald, aangezien ze het na één poging onder werktijd al opgegeven hadden... En ja hoor, heb een positiejeans gekocht: meiden, ik zeg je, wat een genot! Een skinny, in een maandje kleiner dan normaal omdat ik nog steeds lichter ben dan voor mijn zwangerschap!

T was een psychologische drempel, maar het voelt heerlijk! Niet meer dat gedruk op je onderbuik! Direct iets leuks erboven gekocht! Samen met mijn nieuwe gympies ben ik een echte MILF-in-wording al zeg ik het zelf... Hihi!



Nu een beetje de huisvrouw uithangen: wasje draaien en stofzuigen!



Doeg!



Calimero
Alle reacties Link kopieren
Haha Calimero, wat leuk dat je jezelf MILF in wording noemt

En lekker genieten van de zwangerschapskleding, ik vond het altijd erg leuk om aan te hebben en te kopen, verheug me er alweer op....



En ongeduldig zijn we inderdaad allemaal, denk dat we daarom ook op een forum zitten om steun te zoeken bij elkaar. De meeste mannen snappen dat ongeduld niet.



Vanavond gezellig bijkletsen en dansen met mijn vriendinnetjes, zal nog maar eens van de rosé genieten

Dat is het voordeel dat ik nog niet zwanger ben, ik geniet nu extra van de rosé, want 'straks' is het voorbij
Alle reacties Link kopieren
Dag dames, ik kom ook nog even om het hoekje kijken.

Ben gewoon zo moe dat ik weinig achter de laptop zit...

Verder eigenlijk de hele dag een raar gevoel in mijn maag. Ben benieuwd hoe ik me volgende week ga voelen:-)

Vandaag bij de V&D gekeken naar babykleertjes. Zo schattig!Nog niets gekocht voor de baby. Alleen het 9 maanden boek, maar wil komende week wel iets halen voor de baby. Morgen ben ik alweer 5 weken en 5 dagen. Het gaat best snel!



Ben erg benieuwd hoe het is met Kena en de rest van de dames met een naderende NOD?



Nog plannen voor de paasdagen?Wij gaan eerste Paasdag gourmetten met vriend's jongste dochter en haar vriendje en tweede Paasdag gaan we wel even kijken wat we gaan eten. Waarschijnlijk zelfgemaakte knoflooksoep.



Fijne Paasdagen!
Alle reacties Link kopieren
Knoflooksoep? Doe mij daar eens het recept van :D



Weinig nieuws hier. Menstruatiepijn is over. Vandaag 2x heel misselijk geweest maar ik heb ook ontzettend kort geslapen, dus daar zal het wel door komen. Dinsdag is mijn NOD, we'll see. Volgende week is mijn moeder jarig, het lijkt me heel leuk om haar een omamok of zo te kunnen geven



Calimero wat fijn dat je nieuwe broek zo lekker zit. Dan voel je je een stuk lekkerder!



Pizza ligt in de oven, ik duik op de bank met mijn nieuwe magazines. Fijne avond/fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
quote:ipadje50 schreef op 06 april 2012 @ 11:42:

Theepoes, het is ook heel leuk hoor! Zou niet anders meer willen, maar het is na ruim 10 jaar ook een manier van leven geworden. Soms heel pittig, maar altijd variatie. Andere collega's, passagiers, bestemmingen, werktijden en dagen vrij. Soms niet leuk al die variatie en energievretend om altijd maar weer opnieuw elkaar te leren kennen maar (oooooo wat klinkt dit weer zweverig!) het maakt je leven wel heel rijk. Al die gesprekken, tranen van het lachen, tranen van verdriet en ook botsingen maken dat je zeer flexibel wordt (al wil ik soms thuis in een hoekje kruipen om even niet te hoeven socializen) Ook de werktijden heb ik een haat-liefde verhouding mee, vaak super, en veel vrij, maar dat komt door de nachten en de nachten die je wel maakt zijn vaak niet de Nederlandse nachten waardoor je totaal van slag bent zodra je terug bent. Maar toch heeft het iets moois en vind ik het vaak stiekem heerlijk om vechtend tegen de slaap in een donkere kist met 400 snurkende mensen de oceaan over te vliegen. En samen helpen we elkaar er altijd door!



(zo dat was even een lang verhaal over mn werk, ben niet aan het werven hoor )



Kan me het helemaal voorstellen! Alleen het continue socializen lijkt me erg vermoeiend... En maar blijven lachen! Volgens mij zitten er regelmatig grote zeikerds tussen...



Zo heeft elke baan zijn leuke en minder leuke kanten!
Alle reacties Link kopieren
Goofy: Geniet van het dansen en de rose! Wij gaan morgen ook even stappen en ik zou zo graag willen weten of ik zou kunnen drinken of niet... Maar ja, moet maar niet... Moet maar 'even' een weekje wachten!



Sanne: Lijkt me heel verleidelijk om tussen de babykleertjes te lopen! Goed zeg, dat je niks gekocht hebt! Ik zou me niet in kunnen houden denk ik (nu al bijna niet voor m'n nichtje op komst... )

Knoflooksoep? Dan is het maar goed dat jullie het beide eten! Haha!



Calimero: huppa! Over die drempel heen! Je wordt al bijna een echte moeke! ;-)(of MILF natuurlijk, haha!) Maar fijn dat je broek zo lekker zit! En nog zo mooi slank! Super! Dat vind ik altijd zo wonderlijk bij sommige zwangeren, dat je van de achterkant niet ziet dat ze zwanger zijn. Dan draaien ze zich om en krijg je een dikke buik te zien! Mooi!
Alle reacties Link kopieren
En hoe is't met Kena?
Alle reacties Link kopieren
Geen nieuws... vandaag de hele dag gewerkt, dus moest vroeg op!



Ipadje, echt super om je verhaal over je werk te lezen! Echt geweldig met hoeveel passie je werk doet!



Calimero, wat leuk je eerste positiekleding, ik vond het net als Goofy ook geweldig om erin te lopen!

Het duurde bij mij helaas wel heel erg lang voordat ik echt een buik kreeg... dus toen die er eenmaal was, was ik ook super trots!



Goofy, ik herken die ongeduldigheid ook! Ik heb altijd wel de instelling gehad, van je moet blij zijn met wat je hebt... maar een 2e zwangerschap zou ook zo leuk zijn!



Nu een heerlijk weekend vrij! Hopelijk wordt het een beetje redelijk weer!

Vandaag veel gezeur op het werk, dan merk je echt dat je bijna alleen met vrouwen werkt... dat is soms wel eens irritant. Een nuchtere man in het midden zou dan weleens welkom zijn!
Alle reacties Link kopieren
@Nimnim Dit is het recept van de knoflooksoep

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=597280



Echt zo lekker!



Vanmiddag ga ik eieren schilderen samen met de kinderen van de kinderen van mijn schoonzusje. Hoezo ingewikkeld?:-)

Kan ik alvast een beetje oefenen voor als de spruit in mijn buik zo oud is.

Hoewel ik best onzeker ben over het zwanger zijn enzo ben ik zo blij dat mijn vriend de vader van mijn kind is en dat ik straks ook echt een eigen gezin heb.



Fijne zaterdag!
Alle reacties Link kopieren
@Kena: jammer dat je nog geen nieuws hebt... Was je trouwens regelmatig ongesteld toen jullie voor jullie eerste kindje gingen?



Alleen maar vrouwen op het werk lijkt met wel lastig. Ik werk veel zelfstandig, maar als we dan eens met de (ook voornamelijk vrouwelijke) collega's samen komen, is het al snel een kippenhok en praat/schreeuwt iedereen door elkaar.



@Nimnim: iedere zwangerschap is anders, maar het blijft toch bizar wat er allemaal wel niet kan gebeuren. Ik probeer er inderdaad niet teveel aan te denken en gewoon gezond te eten en lekker op tijd naar bed.

Je symptomen klinken goed!



Eind volgende week weten we weer zoveel meer, Theepoes en Ipadje, ik hoop ook voor jullie heel hard mee!



Leuk Calimero, een skinny-positiebroek! Lijkt me ook een hele stap om dat te kopen...



Lekker Goofy een rosétje! :-)



@Sanne: we zitten echt zo dicht bij elkaar. Jij vandaag 5 + 5 en ik 5 +1. Krijg nu ook gevoelige borsten en ben wat sneller moe, maar that's it, nog geen misselijkheid! *duimen dat dit zo blijft*
Alle reacties Link kopieren
Ik had net even de tabel erbij maar zie dat nog veel meer meiden hun nod volgende week hebben, Jilks, Flower en Kianneke! Daar moeten toch een aantal zwangeren tussen zitten :-)



Hoe zou het met Aaaanne zijn?
Alle reacties Link kopieren
Daar moet toch een aantal zwangeren tussen zitten! Brr, als je dat zo zegt krijg ik er de zenuwen van! Wat zou het supersuperleuk zijn!! Ik heb er gewoon zoooo'n zin in!
Alle reacties Link kopieren
Negatief getest, ben er van overtuigd dat ik niet zwanger ben.

Ga niet meer testen en wacht af wanneer ik ongesteld ga worden.



Lamelle, ik was de vorige keer de eerste ronde zwanger, dit was direct nadat mijn spiraaltje verwijderd was. Vanaf mijn 16e altijd pil en spiraal gehad. Dus ik kan niet zoveel over mijn cyclus zeggen.
Alle reacties Link kopieren
@Kena Jeetje wat balen zeg!Hoop dat je snel ongesteld wordt.



@Lamelle ja we zitten echt dichtbij elkaar. Ben nog niet misselijk, maar wel de hele dag een raar gevoel in mijn maag. Ben ook moe en mijn borsten zijn museumstukken voor mijn vriend:-)

Heb je al een afspraak gemaakt bij de VK?En welk zwangerschapsdagboek heb jij gekocht?



@Dames met naderende NOD ik duim voor jullie!!!
Alle reacties Link kopieren
Inieminie, op pagina 94 staat de up-to-date tabel.



We hebben echt een hele club NOD`s bij elkaar wat super spannend! We kunnen de komende dagen volop aan het duimen slaan!!!

Hoop dat de positieve testen niet aan te slepen zijn!
Alle reacties Link kopieren
Hee Kena! Wat rot... Weer een negatieve test. Een hele lange cyclus dus! Vind ik niet leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me wel een beetje lonely, zo in mijn eentje rond mijn NOD datum . Maar gelukkig komt dat ook omdat veel dames hier niet meer op een NOD aan het wachten zijn



Hier is het even de komende tijd (en afgelopen tijd) heel hectisch om diverse redenen, dus al blijf ik jullie heel actief volgen, ben ik vermoedelijk nog altijd grotendeels in de meelees modus en minder in de meeschrijf modus.



Nu alvast: toi toi toi voor de dames met een naderende NOD!
Alle reacties Link kopieren
Even kort berichtje vanaf mobiel.Het is hier heerlijk! De tuin ligt er prachtig bij, krijg spontaan zin om eerder te trouwen. We hebben een aantal cateraars gesproken en meer info over hoe en wat als je op een niet officiele vrouw lokatie wilt trouwen.



Verder veel aan zee en in exmoor gewandelt. De hond krijgt super veel aandacht van allerlei vreemdelingen dus die is ook helemaal in zijn nopjes.



Qua buik is het nog steeds aan het rommelen, benieuwd naar mijn NOD.
Alle reacties Link kopieren
Spannend weekje volgende week hier met de NOD's.

Ik duim ook!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ben ongesteld geworden!

Een opluchting, nu kunnen we weer verder...



Moet eerlijk gezegd zeggen, dat ik het wel erg lastig vind om nu een vruchtbare periode aan te wijzen en een NOD te bepalen.



Heb nu een cyclus van 33, 24 en 40 dagen gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven