Stoppen met pil, vertellen aan ouders?

25-06-2012 12:15 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weggehaald i.v.m herkenbaarheid.
Alle reacties Link kopieren
Moet je helemaal zelf weten.



Als jij/jullie dat met jullie ouders willen delen, moeten jullie dat doen.



Er is niemand die daar iets over te vinden heeft...
Ik vind het het leukst om te vertellen dat de zwangerschap een feit is. Proberen gaat niemand wat aan, ook ouders niet.
Alle reacties Link kopieren
Houd er rekening mee dat het na het stoppen met de pil nog best wel even kan duren! Als jullie over een jaar stoppen, kan je best over 2 jaar pas zwanger zijn. (dit gun ik je uiteraard niet!!) wil je dat je ouders elke maand ook zitten te wachten? Dan kan je het vertellen. Zelf vertel ik het ze als het echt zover is, of als ik de medische molen in zou moeten. Dan zou ik hun steun graag willen hebben.



Ik zou dus ook nig geen spullen aanschaffen. Het moet eerst maar lukken (maar misschien ben ik te pessimitisch)
Alle reacties Link kopieren
Je bent nog niet eens gestopt met de pil dus babyspullen shoppen lijkt me wat voorbarig.. Voor hetzelfde geld duurt het nog jaren voordat je daadwerkelijk zwanger bent. Ik denk niet dat ik het al zou zeggen, want misschien lukt het niet meteen en dan krijg je waarschijnlijk wel om de haverklap vragen of je al zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
In december 2011 ben ik gestopt met de pil. Alleen mijn schoonzusje wist dat ik gestopt was met de pil.

24 maart 2012 heb ik positief getest en wist mijn schoonzusje als eerste dat ik in verwachting ben.
Alle reacties Link kopieren
Nee en nee.



Geen zin in opmerkingen als: en is het al zover en alle grappig bedoelde opmerkingen over de vruchtbaarheid van je vriend e.d. etc/ In begin leuk, maar pijnlijk als het langer duurt. En spullen kopen zou ik niet doen je moet maar zien of je uberhaupt zwanger raakt (niet aardig, maar voor vele realiteit, helaas) en bovendien kan het zomaar dat je tijdens je zwangerschap ineens hele andere dingen mooi vind (ook afhankelijk van of het een jongen of meisje wordt etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het nog niet vertellen ,ten eerste duurt het nog bijna een jaar dat je stopt met de pil,daarna kan het nog maanden duren voordat je zwanger bent als je geluk hebt.

En een zwangerschap duurt ook nog eens negen maand,dus je hebt nog tijd genoeg om spullen te kopen.

maar voorpret is altijd leuk natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Weggehaald i.v.m herkenbaarheid.
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd ivm herkenbaarheid
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met de pil hebben we niemand verteld, onze zaak vonden we.

Als je iets wil kopen, koop dan een boek over zwanger worden / zijn. Desnoods online bestellen, komt er ook geen bekende tegen.
Alle reacties Link kopieren
Oh en als je babydingen wil kopen, kan je het laten inpakken als cadeautje. Heb je meteen een smoes voor die eventuele bekende!
Dat zou ik dus niet vertellen, als ik in jouw schoenen stond. Hierdoor leg je druk op jezelf, zal het een (nog) grote(re) teleurstelling zijn als je weer ongesteld wordt.

En met kopen van spullen zou ik ook nog maar even wachten, want wat als het niet wil lukken? Dan zit je dus met spullen waar je niets aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Door te vertellen dat je van plan bent met de pil te stoppen voer je de druk alleen maar op en krijg je veel vragen en gaan veel mensen zich er mee bemoeien. Zou ik echt geen zin in hebben!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Zo ver vooraf zou ik het niet vertellen. Toen ik was gestopt met de pil wisten onze ouders en mijn broer en zijn zus dat wel, maar pas toen ik al gestopt was dus. Nu was ik snel zwanger beide keren, en zijn onze families niet zo dat ze steeds zouden vragen of ik al zwanger zou zijn, dat scheelt.



Spullen kopen zou ik nu echt nog niet doen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Nee, tegen niemand verteld. Pas toen het na twee jaar nog niet was gelukt en we de mm ingingen hebben we het tegen de ouders en wat goede vrienden verteld. Ik vond het fijn dat mensen om ons heen wisten waar we bezig waren, vooral toen we steeds naar het ziekenhuis moesten en ik hormonen ging spuiten. Mijn schoonouders hebben er nooit iets over gezegd/ gevraagd, maar mijn ouders waren juist heel meelevend. Ik vond dat wel prettig. Maar ik zou het dus niet vertellen als je nog maar net gestopt bent.

En babyspullen kopen? Waarom zou je? Als je eenmaal zwanger bent heb je nog 8 maanden de tijd!



Mijn zusje bracht het nieuws dat ze met de pil was gestopt op een grootse manier, compleet met beschuit met muisjes. Maar omdat ze pas 18 was werd dat ook niet zo gewaardeerd... Ironisch was ze een maand later zwanger (en woonde ze twee maanden later weer bij mijn ouders, maar dat even geheel terzijde).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel aan mijn moeder en ook aan mijn zusje verteld. Vooral mijn moeder was erg geeerd dat ik zulke dingen met haar wilde delen, zelf heeft ze nooit een moeder gehad en altijd dat soort dingen gemist (om zelf te kunnen delen met haar moeder). Ze is ook bij de bevalling van de eerste geweest, in het zkh op de gang.

Even goede vrienden als ik niets had gezegd natuurlijk. Ik was meteen zwanger dus nooit opmerkingen gehad, maar ik denk als het niet zo was dat ze er zelf ook niet zo snel op teruggekomen zou zijn. Ze zou het meer van mij uit laten gaan of ik het er over wil hebben of niet.



Kan me voorstellen dat je graag al dingen wil kopen, het is toch wel een hele beslissing en een spannende tijd. De tip over boeken vind ik een hele goeie! Kun je er toch al wat mee bezig zijn. Iets van een bijzonder rompertje als je gaat beginnen is ook leuk maar daar zou ik het verder toch wel bij houden. Je weet nooit hoe lang het nog gaat duren en of je het uiteindelijk allemaal wel gaat gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
ik zou het niet vertellen, volgens mij niks vervelenders dan vrienden en kennissen die iedere maand er om vragen!



maar het lijkt me wel weer fijn als het langer duurt om het met iemand er over te kunnen hebben
Alle reacties Link kopieren
Hier 1 persoon verteld, ivm werk, verder niemand. De rest ging het niet aan.

Je wil toch niet dat je

vriendinnen/ouders/schoonouders deelgenoot zijn van het feit dat je aan het proberen bent om kinderen te krijgen? Ik moet er iig niet aan denken dat ze mij zouden bestoken met vragen of het al zover is.

En als je dan nee zou antwoorden, dan krijg je een opmerking dat je man/vriend wat meer zijn best moet doen of dat kinderen niet gemaakt worden van stil op de bank zitten. Als je dan zover bent, dan opmerkingen naar man/vriend jammer voor jou maar de lol is er nu af, nu wil ze vast niet meer zo vaak.

Dan heb ik je ook nog de vraag of je omgeving wel zit te wachten op deze info.... nou ik denk het niet.

Als je de medische molen in gaat/moet is het vroeg genoeg om een kinderwens met familie/vrienden te bespreken.



Maar ieder zo zijn eigen manier hierin. Nevernooit niet dat ik zou delen wanneer ik zwanger wil worden van nr 2.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden het destijds niet verteld. Vond (en vind) het heel erg privé om over het "proberen" te praten. Ik raakte erg snel zwanger en veel mensen vroegen mij of het een ongelukje was... ??!!?? Nee dus (ik was toen 27, dus ook niet erg jong meer)

Nu zijn we "bezig" voor nr. 2 en er zijn wel wat goede vrienden van op de hoogte (meer omdat er veel mensen vragen wanneer nr. 2 eraan komt. Grr) Ik hoop dat ik snel zwanger raak, want ik hebe r een beetje spijt van het verteld te hebben, aangezien ik nu ook vaak vragen erover krijg...



Dus als ik jou was zou ik het pas vertellen als je eenmaal zwanger bent !
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben niemand verteld dat ik gestopt was met de pil. Het kan daarna nog best lang duren en ik had geen zin om elke keer de vraag te horen of het al zover was. Bovendien vond ik het heel leuk om samen dit geheimpje te hebben Toen ik zwanger was hebben we het wel gelijk aan iedereen verteld! Superleuk al die verraste gezichten, omdat niemand wist dat we er mee bezig waren.
Alle reacties Link kopieren
ik zou inderdaad ook niks vertellen en ook niks kopen. Wij (vriend en ik) hebben samen de afspraak dat we pas spullen gaan kopen als ik daadwerkelijk zwanger ben. Natuurlijk mag kijken etc altijd, maar we kopen niks. Bij ons wil het zwanger worden niet lukken en zijn we in de medische molen terecht gekomen. Dat hebben we wel met onze ouders gedeeld. Ook omdat het best een heftig traject kan worden etc.

Ook heb ik tegen mijn moeder gezegd dat ze niks mag kopen (anders had ze al een hele uitzet bij elkaar geshopt ).



Vind het wel lastig dat mijn ouders het weten. Ze leven heel erg mee enzo, maar ik vind het lastig om dan weer te moeten vertellen dat ik ongesteld ben geworden ;-P



Ik ben wel van het uitzoeken enzo. Dus ik heb wel al gekeken naar opvangmogelijkheden en hoe wij dat zouden willen regelen met werk etc. en lijstjes met leuke (web)winkels, handige dingetjes etc (ik ben van de lijstjes, to-do-lists en nottieblikjes)
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik me kan verplaatsen in je enthousiasme zou ik niks vertellen. Zoals anderen al zeiden, en uit eigen ervaring, het gaat vervelend worden als mensen blijven informeren of het 'al zover is' terwijl jij baalt als een stekker omdat het voor de zoveelste maand niet gelukt is...

Wat babyspullen betreft zou ik helemaal wachten.... In het gunstigste geval houd je over 2,5 jaar pas een baby in je armen en tegen die tijd zijn veel spulletjes sl weer achterhaald. Dat gaat nl heel snel met al die babyspullen en gadgets.
Alle reacties Link kopieren
Hier pas verteld toen ik daadwerkelijk zwanger was en ga pas over 2 weekjes als ik in het 2e trimester aan ben gekomen dingen kopen. Voor die tijd vind ik zelf zonde van het geld. Je weet niet of het goed gaat of het sowieso gaat lukken om kinderen te krijgen en voor het zelfde geld kom je wat veel leukers tegen tijdens de zwangerschap.



Maar iedereen is natuurlijk vrij om te doen en te laten wat ie zelf het beste/fijnste vind en daarnaast zal iedereen er een andere mening op na houden. Dus gewoon doen waar jij je 100% prettig bij voelt.
quote:ikke_natuurlijk schreef op 25 juni 2012 @ 12:33:

ik zou het niet vertellen, volgens mij niks vervelenders dan vrienden en kennissen die iedere maand er om vragen!

Dit dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven