Tabel - Zwanger worden in 2016!

28-12-2015 19:48 2256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil je graag zwanger worden in 2016 en op dit forum lief en leed met elkaar delen? Praat dan gezellig mee in dit topic! De tabel is gesloten.



NaamLeeftijdStartRondeN.O.D.ZwangerUitgerekend?Bijzonderheden88kiki28januari 2016xxEerste kindjesalacia28januari 2016424 meiEerste kindjeSade778332zsm0xEerste kindjeJaim201623februari/maart 2016111 maartEerste kindjeHakunamatata9026januari 2016619 juniEerste kindjeMevrouw_X30maart 20160Eerste kindjebelle8828maart 201656 juliEerste kindjeUilenkopje27november 2015627 aprilEerste kindjeNanny9421november 2015428 juniEerste kindjeTeja29201615 mei1e kindje via IUIBloempje18729maart 2016230 aprilEerste kindjeCarmen8828januari 201639 maartEerste kindjeProfessor8629november 2015415 maartnovember 2016Eerste kindjevalkgezicht27januari 2016120 maartEerste kindjeWomen198926november 2015411 januari22 september 2016Eerste kindjeineke120227november 201529 januari19 september 2016Tweede kindje-elle-30december 20151x 1 november 2016Eerste kindje
Wat leuk Sade dat je hier komt kletsen!

Jeetje 2 mk al.... Heftig zeg, sta je er nu ook anders in?? Lijkt me toch onzekerheid met zich mee nemen... ;-(

Ja voor mannen is het toch ook anders.. Die voelen niet wat wij voelen.. Al probeer ik dat (soms tot het smerige toe;-) wel te vertellen, maar dan zie ik hem denk, dat had ik niet willen weten..... haha
Alle reacties Link kopieren
Oh, en btw voor de tabel, ik ben 32 jaar en de start is zodra ik niet langer dan 2 dagen meer ongesteld ben.

Dus as soon as possible



Ik heb vanwege mijn laatste mk waarbij helaas niet alles natuurlijk wegging een pil gehad die ik 10 dagen moest slikken 2x per dag en ben inmiddels al weer 2 weken ongesteld( Wat ook hoorde na duie pil genomen te hebben , dit heeft mijn lijf moeten resetten) met af en toe een of twee dagen niets. Maar vanaf morgen dan 3 dagen niets gaan wij ervoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inderdaad ook heel benieuwd naar hoe m'n lichaam weer functioneert zonder pil. Slik de pil inmiddels ook alweer een jaar of 13/14.



We hebben het er wel vaker over gehad, maar steeds onder het mom van 'we zijn er nog niet aan toe, het komt wel'. Met kerstavond beide tot het inzicht gekomen dat het moment nu wellicht toch daar is om het te gaan proberen, dus nog erg pril. Ga wel deze week foliumzuur pillen aanschaffen en laatste pil slik ik ook deze week. Dat gaat dan ineens wel snel voor m'n gevoel :-)



We zijn volgend jaar alweer 9 jaar samen. Net een nieuw huis en beide een vaste baan, dus dat moet wel goed komen. Het voelt gewoon heel spannend, omdat je er geen controle over hebt haha.



@ bloempje187: dank voor de tip over de app, heb ik gelijk gedownload. Was zelf al aan t nadenken of en hoe ik dit soort dingen zou gaan bijhouden.
Alle reacties Link kopieren
@valkgezicht: goeie reden, ik heb soms spijt dat ik mijn mond niet kon houden. Mij ouders, zusjes en een goede vriendin weten het. Ik was een maand voor het stoppen met de pil begonnen met foliumzuur. We zijn inderdaad 'echt' begonnen: om de dag sex en ik houd in de gaten wanneer ik ovuleer (met tests en symptomen). Het voelt nog niet gedwongen of geregeld, we hadden sowieso rond de 3-4 keer per week sex dus dat is ongeveer hetzelfde gebleven. Alleen toen ik een paar dagen geleden een smiley op de clearblue test had, besprong ik hem met de woorden "bezwanger me!" Vond ie heel grappig...



@bloempje: ik zou grof geld betalen voor zo'n oude agenda! Ik schreef het altijd op toen ik nog niet aan de pil was, zou zo handig zijn om dat nog eens in te zien.
Alle reacties Link kopieren
@bloempje187 Ik sta er zodanig in dat ik al weet wat het is en hoe bijzonder het is om zwanger te mogen zijn en dat dit ook extreem mijn eierstokken heeft laten wakker schudden. Voor mijn eerste zwangerschap was ik lang leve de lol en we zien het allemaal wel nu ben ik er veel meer mee bezig.



Ik had het er laatst ook over met mijn vriend en ik zei hem toen dat ik de onbevangenheid zo mooi vond. Dat is helaas wel weg. Ik zal nu ook pas met 4 a 5 maanden of iig zo lang mogelijk wachten met het anderen te vertellen.

Sommige mensen kunnen zo hard, vreemd of bot reageren na een mk.

Laten we hopen dat jullie je onbevangenheid mogen houden!
@Sade: 2 weken ongesteld....



@Salacia: Heel handig die app! Ik probeer er elke avond wat in te zetten, gewoon om het goed bij te houden voor mezelf.. En dan liever in me telefoon dan op papier wat over slingert en mijn moeder bijv nét vindt



@Professor: Hahaha mijn vriend zou volgens mij zou mijn vriend eerst helemaal in een duik liggen!!!

En die agenda's; sowieso al leuk om er weer eens in te kijken met allemaal plaatjes van de leukste boybands Volgens mij was ik niet zo van het bijhouden. Mocht ik een dochter krijgen dan zal ik deze ervaring zeker met haar delen!
Alle reacties Link kopieren
@sade: wat heftig! Ik wil iets liefs typen, maar heb er even geen woorden voor. Ik hoop dat het snel helemaal goed gaat.
Snap ik helemaal Sade!

Erg zeg dat er mensen zijn die dan zo reageren... Onbegrijpelijk!!!
quote:Professor86 schreef op 28 december 2015 @ 21:21:

@sade: wat heftig! Ik wil iets liefs typen, maar heb er even geen woorden voor. Ik hoop dat het snel helemaal goed gaat.



Dat heb ik nou ook...

Dikke virtuele voor jou!



(voel me nu al verbonden met jullie!)
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder hoe snel dat gaat op zo'n forum, dat verbonden voelen!
Alle reacties Link kopieren
Bloempje en professor, het is nu eenmaal zo, ooit komt het goed bij voorkeur snel.

Die 2 weken ongesteldheid komt vanwege die pil (ik ben de naam kwijt) die ik heb moeten slikken omdat mijn cyclus na die laatste mk helemaal in de war was. Mijn huisarts zei dat dit normaal zou zijn.



Het is echt heel lief dat jullie empathie tonen alleen wil het wel graag op dit topic wat opgewekter houden en de moed er ook graag in houden. Ik wilde dit kwijt omdat ik dus niet weet hoe het met mijn cyclus is. Ik doe mee op goed geluk! Mag overigens van mijzelf aankomende dagen nog lekker wat wijntjes drinken maar begin januari stop ik daar ook mee en begin ik ook weer aan de foliumzuurtabletten.



Hoe zit dat bij jullie allen?
Alle reacties Link kopieren
@sade: geen probleem, we houden het lekker positief!



Ik zit nog na te denken over wijntjes enzo. En dan vooral voor oud en nieuw. Ik wil niet meteen heel krampachtig doen, het is pas de tweede ronde en de kans dat ik al zwanger ben is klein. Maar ja, ook voor de periode ervoor is het belangrijk om niet teveel te drinken. Foliumzuur slik ik al een paar maanden.



Ik denk dat ik gewoon tijdens mijn menstruatie en de dagen erna wel lekker wat drink en de overige tijd niet. Dan zit ik voor mijn gevoel wel goed.
Snap ik Sade, Laten we het positief houden!

Was je cyclus daarvoor wel gewoon regelmatig??



Foliumzuur, ik ben daar nog niet helemaal uit.. Ik heb al wel uitgezocht welke ik zou willen, (ben een hele slechte pillenslikker, dus wil de kleinste van de kleinste heb stiekem bij de kruidvat alle potjes bekeken en die van het eigen huismerk zien er prima uit. Heb ze alleen nog niet mee genomen, spannend dat toch iemand je ziet en ten tweede weet ik nog niet wanneer wij gaan beginnen... Daardoor maakt het het lastig wanneer ik hier mee ga beginnen.. Wat zouden jullie doen??
Alle reacties Link kopieren
@Bloempje: ik zou het gewoon lekker kopen, maar als je het echt wil verbloemen: koop het potje, een kaart waarop iets staat van 'gefeliciteerd met jullie huwelijk' en vraag of ze het potje in willen pakken.
Alle reacties Link kopieren
@ Sade: heftig inderdaad! We leven met je mee, hopelijk wordt 2016 een top jaar voor ons allen. Het is je gegund. Erg naar ook om te lezen dat er mensen zijn die bot kunnen reageren in zo'n situatie, heel bijzonder!



Ik stop met de pil en begin met foliumzuur, maar zal nog wel een drankje drinken bij gelegenheid zolang ik nog niet zwanger ben natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Of foliumzuur online bestellen !:)
@Professor; Dat vind ik echt een super oplossing!!! die had ik nog niet gehoord

Online bestellen heb ik ook al aan gedacht ..

Maar wanneer zouden jullie daar dan mee starten, gewoon zo snel mogelijk, kan verder toch geen kwaad voor je lichaam als er nog niks specifieks gebeurd?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vaak dat je het beste voordat je stopt met de pil aan foliumzuur kan beginnen: Foliumzuur
Alle reacties Link kopieren
@professor en Bloempje, een vriendin van mij die inmiddels 2 gezonde kinderen op de wereld heeft gezet had voordat ze van haar tweede zoon zwanger werd een gesprek met haar huisarts die haar vertelde gewoon af en toe een lekker wijntje of een paar te drinken, maar je moet doen waar je je goed bij voelt.



Ik heb zelf foliumzuurtabletten van de tuinen gekocht, ook omdat wij hier thuis nogal biologisch zijn qua eten en dergelijke maar van de kruidvat zal ook prima zijn.
Ook als je nog geen datum hebt voor start? Ik heb het wel tegen me vriend gezegd, dat als hij zegt we gaan er voor, ik dan nog wel eerst 4 weken foliumzuur moet slikken.. Dus miss maar verstandig, ook al weet ik nog geen startdatum, dat ik daar mee ga beginnen.. Dan kunnen we gelijk van start als hij er klaar voor is
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook overal dat het geen kwaad kan dus zou er gewoon mee beginnen bloempje.

@ Sade: ik ben ook van plan die van de tuinen te gaan kopen.
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,

Graag zou ik ook willen meeschrijven. Vorige topic is een beetje dood gebloed.

Ik ben 26 en mijn man is 30. In november zijn we begonnen met de eerste poging. In maart was ik al gestopt met de pil. Helaas is er bij mij nog steeds geen regelmaat in te vinden. Ik deed temperaturen maar nu deze periode wil deze maar niet omhoog terwijl ik eigenlijk al rond de eisprong zou moeten zitten. Erg frustrerend allemaal.

Om deze reden willen we ook in mei een verre reis te gaan maken. Al twijfel ik soms nog wel...wat als ik nu toch zwanger raak is het dan verstandig? Maar we willen ons ook geen belemmeringen opleggen.

Hebben nu om de dag sex, al sinds het begin, om de kansen te vergroten. Helaas heeft dit nog geen resultaat gehad. Proberen er nu losser mee om te gaan en wie weet helpt het.
Alle reacties Link kopieren
Hi women1989, welkom! Ik snap dat het frustrerend is, soms wou ik dat we bet als bavianen gewoon rode billen kregen bij vruchtbaarheid...



Over de verre reis: misschien kan jeeen datum in je hoofd nemen en als je dan nog niet zwanger bent gewoon boeken? Of het gewoon doen en niet te ver, als je nu zwanger zou raken kan je rond mei nog reizen toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik zet je trouwens morgen in de tabel!
Welkom women1989!

Goedemorgen andere dames. Fijne dag vandaag. Ik moet nog 2 dagen werken, dan lekker vrij tot 4jan :-)

Ik reageer vanavond op je berichtje women.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven