Uitgerekend 11 - 20 mei 2017

08-09-2016 20:44 1313 berichten
Hallo dames,

Hier gaan we dan, wegens zoveel enthousiaste dames, verder schrijven zodat we ook een persoonlijke klik met elkaar kunnen maken en de groepjes overzichtelijk blijven. Dus ben je tussen 11 en 20 mei 2017 uitgerekend dan ben je van harte welkom om hier mee te schrijven!

Onze tabel met zwangeren! Gefeliciteerd allemaal! :cheer2:

Meeschrijven mag altijd!
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Lien17
(28/32)
Eerste 17 mei 2017 Meisje :heart: Bevallen op 21-04-2017 :love:
Miza
(27/38)
Derde 14 mei 2017 Meisje :heart: Bevallen op 02-05-2017 :love:
Zwanger3
(30/35)
Derde 15 mei 2017 Jongen :heart: Bevallen op 08-05-2017 :love:
littleone2
(26/31)
Tweede 21 mei 2017 Jongen :heart: Bevallen op 19-05-2017 :love:
Chandalier
(27/35)
Tweede 22 mei 2017 Jongen :heart: Bevallen op 21-05-2017 :love:
Sombrerito
(31/33)
Eerste 21 mei 2017 Meisje :heart: Bevallen op 22-05-2017 :love:
Herfstblaadje
(27/30)
Eerste 20 mei 2017 Jongen :heart: Bevallen op 25-05-2017 :love:
huisjeboompjebeestje1987
(29/36)
Eerste 10 mei 2017 Meisje :heart:
Mince
(29/34)
Eerste 12 mei 2017 Jongen :heart:
Haaknaald
(31/33)
Eerste 19 mei 2017 Jongen :heart:
We wensen Jufmevrouw, Cupcake1988, tZonnetje, Jody84, MissField, LaDay en loisje heel veel sterkte!

Wegens het langer (minimaal 1 week) niet meeschrijven zijn uit de tabel gehaald: Lihan, Niikka, Chantal 30, Immi84 en Regen. Meeschrijven mag altijd en dan zetten we je weer terug in de tabel!

Je kunt zelf je gegevens wijzigen in de tabel, met de inloggegevens van het algemene account:

Gebruikersnaam: uitgerekend1120mei
Wachtwoord: Viva2017
anoniem_307803 wijzigde dit bericht op 29-05-2017 12:24
47.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik trap het spits wel af hier! Hoop dat we hier onze gesprekken en ervaringen kunnen blijven delen
Alle reacties Link kopieren
Dat hoop ik ook, tijdens mijn vorige zwangerschap op een ander forum gedaan en dat was heel fijn



Ik ben mama van een dochtertje van 9 maanden. Deze zwangerschap kwam best als een verassing. Ik ben misschien ook zo onzeker omdat ik het eigenlijk best wel snel vind. Maar ook wel weer heel blij natuurlijk.

Kan me van de vorige zwangerschap herinneren dat ik hele gevoelige borsten had en ik was heel moe. Verder geen klachten.

Nu heb ik zoals ik eerder zei, menstruatie-achtige krampen en ik ben wat moe-er. Verder niets.



Vorige zwangerschap verliep prima. Wel eerder moeten stoppen met werken ivm harde buiken en een zware job.

Geboren met ruim 41 wkn, dmv inleiding.



Mij lijkt fb wel fijn omdat dat privé is en daar helemaal niemand mee kan mee lezen.

Hier kan toch iedereen in ;)



Oh en voorlopige uitrekenen datum 14-05
Alle reacties Link kopieren
Ooh leuk zo twee Kids lekker dicht op elkaar! Wel pittig maar later zullen ze er wel veel plezier van hebben .



Voor ons het eerste kindje en het is ook hier heel snel gegaan, helemaal niet zo snel verwacht maar oh zo blij!



Klachten tot nu toe alleen pijnlijke tepels. Heb af en toe wel nog kramp. Tot woensdag was ik erg moe maar opeens vanaf woensdag niet zo heel erg meer. Ook dat ik geen puf heb om iets te doen is ook weer minder, doe nu wel weer de gewone dingen. Heb een paar dagen gehad dat ik niet eens van de bank af kwam haha (foei)
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,



Ik wil ook wel mee kletsen:). Ik ben 15 mei 2017 uitgerekend. Ik ben al mama van een zoontje van net 3 jaar. Na een vroege miskraam en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap/miskraam had ik afgelopen week eindelijk een positieve test in mijn handen zonden bloedverlies gehad te hebben. Aankomende maandag gelijk ziekenhuis bellen voor 6 weken echo(vanwege de eerdere miskramen), ben nog op vakantie. Daarna maar aanmelden bij een VK.



Qua kwaaltjes heb ik last van lage rugpijn(vooral 's ochtends), steekjes, moe, vlagen misselijk begin van middag, veel plassen en gevoelige borsten/tepels.
Hallo

Bij deze kom ik er ook bij. Schema krijg ik niet ingevuld, maar zal wel aan mij liggen hoor.

Hier ook voorlopige datum 15 mei.

Twee kindje voor ons, onze eerste meid is 13 maanden.

Hier ook totaal geen klachten eigenlijk tot nu toe, maar kan me ook niet meer echt herinneren of ik dit de vorige keer wel had?

Eerste afspraak bij verloskundige 1ste week oktober, tot die tijd dus gewoon spannend.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig:)! Volgens mij ben je alleen nog ingelogd als uitgerekend1120mei.

Ik krijg het schema ook niet ingevuld helaas. Dit is ronde 12, 2de kindje en ik ben 29 en mijn vriend 33 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal even kijken of ik het Schema voor jullie krijg ingevuld dalijk! Alleen degene die is ingelegd onder de beheerder naam is nog even 'anoniem' haha!.



Geef even je gegevens door.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanochtend nog eens getest. Vorige test was het streepje heel licht, wilde kijken of hij nu donkerder was. Helaas, hetzelfde :(

Nog niet veel zekerder dus..



Woensdag komt MvM dan word ik nog eens getest geloof ik.



Ik ben 26 en mijn man is 30, eerste echo 29 sept, afspraak voor intake is nog niet gemaakt.



Verder nog steeds geen kwaaltjes, behalve buikkrampen :(

Aaaah waarom heb ik dit gevoel? :( Niet fijn.

Mijn man is juist heel blij en ik een heel stuk minder..

Het is nog steeds heel onwerkelijk, misschien komt dat na de eerste echo
Alle reacties Link kopieren
Dank je cupcake1988! Mijn gegeven staan in bericht hierboven.

Geen fijn gevoel Laday. Ik zou niet meer testen als ik jou was brengt je alleen maar in de war.

Zeg ik, die morgen ook nog een keer gaat testen;). De test in Frankrijk is iets anders dan in NL en wil toch nog even zeker weten.

Qua kwaaltjes zegt het natuurlijk niks. Zolang je geen bloed verliest is er niks aan de hand!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de tabel voor jullie aangepast! Alleen diegene die onder de beheerdersnaam heeft gereageerd kan ik nog niet helemaal invullen. Ik heb alleen vorige week vrijdag 3 testen gedaan en zaterdag samen met mijn vriend een CB test gedaan. Daarna geen test meer gedaan. Moet zeggen ik heb de behoefte wel maar dan komt mijn verstand heel nuchter erdoor: geen bloed dus nog steeds zwanger!



Leuk dat jullie al een kindje hebben, dan zal het babyshoppen dit keer misschien wat minder uitgebreid zijn? Lijkt mij echt zo leuk om te gaan winkelen en ik wil ook echt naar de 9 maanden beurs nu het kan haha! Ik ga wel pas echt shoppen na de 12 weken denk ik of zelfs na de geslachtsecho. Wij willen denk ik toch weten wat het gaat worden, kunnen we wat gerichter spulletjes kopen. Een naam voor een meisje hebben we al alleen voor een jongen wordt het moeilijk en mijn gevoel zegt nu dat het een jongen is .
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, dit is inderdaad wat rustiger..andes is het een dagtaak om alle berichtjes terug te lezen! Wij hebben besloten dit weekend onze ouders in te lichten en we hebben er zo'n zin in! We hebben een filmpje gemaakt met allerlei fotos van onze laatste vakantie (met smoes dat we een filmpje van de vakantie hebben gemaakt) en daarna komen dan allemaal foto's van mij met een steeds dikker wordende buik. Met uiteindelijk de uitgerekende datum erbij. We hopen dat ze de hint snappen haha. Het was ff 'n werkje maar het is heel leuk geworden. Het is een animated GIF (als iemand dat wat zegt haha)..de foto's veranderen automatisch. Ben zo benieuwd hoe ze reageren. Mijn schoonouders weten dat wij gestopt zijn met de pil (is ter sprake gekomen en we wilden er niet over liegen). Mijn ouders zijn daar heel discreet in geweest en weten dit dus niet. Hoewel we al een jaar zijn gestopt met de pil. Dus verwacht dat mijn ouders heel erg verrast zullen zijn.



@namen; wij hebben al heel wat jaren een mooie meisjesnaam..jongensnaam is lastiger met elkaar eens te worden..gelukkig hebben we nog even ;)



@geslacht; wij willen het graag weten wat het wordt en gaan er ook niet geheimzinnig over doen. Lijkt mij heel lastig (heb nogal mijn hart op mijn tong/ben open boek) dus we zeggen het gewoon. Het zal 'n verrassing genoeg zijn als je bevalt hihi.



@kleding; gelukkig nog geenlast vanknellende kleding al lijkt het mij wel helel leuk om een buikje te gaan krijgen.



@klachten; ik merk het vooral in vermoeidheid, kom de werkdag nog maar net door maar 'savonds dan echt een wrak. Overdag geregeld hoofdpijn en trekken in mijn lies. Kan me over algemeen niet echt motiveren tot het werk en dat terwijl ik nog maar 2mndbij een nw bedrijf werk..dus wordt nog een uitdaging komende tijd goed werk af te leveren.



Wat is het lang wachten tot 8 weken, dat we de intake en echo bij de VK krijgen..de tijd lijkt wel voorbij te kruipen!!
Alle reacties Link kopieren
Ik test ook niet meer, had test van etos. Maar die zijn toch niet zo fijn.

Er staat een streepje, en bij mijn vorige zwangerschap zei de huisarts, een streepje is een streepje.

Dus ik ben echt zwanger, en verlies geen bloed. Maar evengoed, zo onzeker :(



Hihi shoppen, was heel leuk! Wij hadden met 9 weken de hele inboedel al gekocht ;)

Dit keer wachten we nog even. Had vorige keer ook met 32 wkn ofzo de box al in de woonkamer staan. Dat was pas vervelend, en zeker omdat ik "overtijd" ging hahaha. die heeft me weken aangestaard die box ;)



Wij hadden bij mijn dochter alleen een meisjes naam en het werd een meisje. Dit keer hebben we nog geen idee.

Maar ik denk wel wederom meisje.

Wij hebben vorige keer met 13 wkn een geslachtsbepaling laten doen, dat doen we nu weer kan niet wachten tot 20 weken



Straks moet ik mijn aandacht verdelen, ik ben benieuwd hoe dat zal zijn hihi.
Alle reacties Link kopieren
Tzonnetje: ha wat een leuk idee! Hoe heb je dat dan gemaakt dat je buik groter is geworden want dat is die eigenlijk nog niet toch lees ik? Wel een heeel leuk idee. Mijn ouders en schoonouders weten het al ze reageerden allebei heel super! Mijn ouders schrokken wel een beetje omdat ze het niet zo snel hadden verwacht. Ik had mijn moeder verteld dat ik gestopt was met de pil maar nu bleek dat ze dat niet had meegekregen en dus was het een verassing haha. Omdat we in januari een grote reis gepland hebben waren ze er van overtuigd dat het dus pas na onze reis zou gaan gebeuren. Mijn schoonmoeder loopt al weken te zeggen dat ze graag een kleinzoon of dochter wilt (ze heeft er al 3) van ons haha. Toen we haar het rompertje gaven wist ze het meteen maar durfde ze het niet uit te spreken. Ze dacht dat we een grapje maakte haha.



LaDay: Oh wauw met 13 weken al een geslachtsbepaling dat is vroeg maar lijkt me ook heerlijk! En het is wat je zegt met die box haha ook een risico dat je elke keer tegen die spullen aan loopt te kijken .



Hier nog iets meer dan 2 weken dan hebben we de eerste echo. We zijn nu wel al ons verlof aan het bekijken zodat als de baby er is mijn partner toch ietsje langer dan 1 week thuis kan blijven bij ons, misschien 3 weken. En onze grote reis gaat voorlopig wel nog door. Ik heb nu niet echt last van super vervelende symptomen (houd er wel rekening mee dat dat nog kan komen). We hebben afgesproken dat als ik me niet lekker voel of het risico (malaria, zika) te groot wordt, we niet gaan. Dan gaan we in 2018 gewoon met baby
Alle reacties Link kopieren
Wanneer gaan jullie trouwens de baby dozen etc bestellen? Ik zie deze nu echt vaak voorbij komen in mijn feed op Facebook haha, cookies hé!
Alle reacties Link kopieren
Leuk joh tZonnetje hoe jullie het bekend gaan maken

Wij vertellen het nog aan niemand, pas na de eerste echo.

Ga aantal dagen later met mijn moeder op citytrip, mooie gelegenheid dus ;)

Die zullen het wel te snel vinden verwacht ik.. maar ach ja ieder zijn ding hè ;)



Zwangerboxen heb ik al lekker vroeg besteld, zaten 0,0% biertjes in ;) kwam goed uit hahaha



Nu denk ik dat ik met alles wat later ben, datis toch anders met een tweede. Je kent het allemaal al hè.



Ik was alleen net begonnen met diëten, dag later kwam ik erachter dat ik zwanger ben.

Even overlegd met mijn coach en ik mag gewoon door gaan ! Gelukkig, wil nog wel wat kg kwijt
Alle reacties Link kopieren
Wow dat jullie allemaal al zo bezig zijn met namen, geslacht, verlof, babydozen etc. Ik wil eerst een goede echo voordat ik te enthousiast word. Is waarschijnlijk zelfbescherming door de eerdere miskramen. Hoop dat ik snel mee kan doen/ het mijzelf toe laat te genieten .
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat als de echo goed is ik de baby dozen meteen ga aanvragen haha. Weet niet hoe dat gaat of hoe vaak je een baby doos mag aanvragen dus maar even wachten tot het goed zit.
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik breek even in. Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!

Vorig jaar rond deze tijd schreef ik mee in een topic Uitgerekend in 2e helft mei. Inmiddels is mijn zoontje alweer 4 maanden en kan ik me geen leven zonder hem meer voorstellen.



Ik duim voor goede echo's, voorspoedige zwangerschappen en blozende baby's in mei!
Alle reacties Link kopieren
Miss.Speeseend wat lief!
Alle reacties Link kopieren
Das zo'n onwerkelijk idee dat je een jaar verder ineens 'n babytje van 4 maanden hebt



@Kaatje..ik wilde er ook niet eerst teveel aan toe geven hoor maar het is heel latig niet te hard van stapel te lopen hihi. Al zal ik heel opgelucht zijn als alles OK is de eerst afspraak bij de VK. Teveel om me heen gezien dat het niet altijd gaat zoals je hoopt. Ik koop ook nog niets voor de baby tot dat moment.;)
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Hebben jullie nog plek voor een meeschrijver? Ik ben 12 mei uitgerekend van ons eerste kindje! Ik vind het heel spannend en nieuw allemaal, dus zou graag ervaringen met jullie uitwisselen. We hebben heel licht getest op vakantie en daarna gelijk bij het ziekenhuis laten checken dmv bloed prikken. Die stond al ingepland, omdat we bezig waren met IUI. Heb wel nog een beetje moeite om het echt te geloven, vooral omdat we er twee jaar lang elke maand op gehoopt hebben dat het raak zou zijn, dus ik wacht vol spanning de eerste echo af.

Ik ben overigens 31, mijn man 34.

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag aansluiten!! Na een poos proberen, vorig jaar in de medische molen beland.



Bleek verklevingen te hebben, en is in 2 operaties hersteld, men kon niet met zekerheid zeggen of alles nu "in orde" was.

Laatste operatie was met kerst, en gister, omdat ik nog steeds niet ongesteld was (is helaas niet altijd even regelmatig) en ik wat last van misselijkheid, diarree en " menstruatieklachten" heb getest... Na alle "witte" testen, dan toch eindelijk een plus in beeld, wauw!



Pin me er niet op vast, maar verwacht tussen 10 en 15 mei te zijn uitgerekend..



23 september hebben we de eerste echo :-) Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Zeker nog plek voor meer schrijvers

Welkom en gefeliciteerd!



Wat fijn dat het na zo'n lange tijd gelukt is !! Wat een fijn gevoel zal dat zijn, hopelijk een goede eerste echo. Blijft toch altijd spannend.

Zeker bij een tweede zwangerschap, je weet nu wat er allemaal mis zou kunnen gaan. Maakt me heel onzeker.



Ik heb al de hele dag maagpijn :( dit had ik de vorige keer niet.



We hebben het vandaag aan onze beste vrienden en schoonvader en mijn moeder verteld.

Iedereen enorm verbaasd dus niemand reageert echt enthousiast. Dat is wel jammer. Reacties zijn meestal, "dat is wel snel he". Maar goed laterna wel enthousiast gelukkig



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag precies 5 weekjes als het goed is .



Trouwens hebben jullie al nagedacht over de controles en testen zoals de nekplooimeting? Gaan jullie dat doen en waarom wel of waarom niet? Wij krijgen bij onze eerste echo uitleg erover zodat ik eventueel nog snel van verzekering kan wisselen.



Ohja welke zorgverzekering hebben de dames die nu van hun eerste kindje zwanger zijn? En gaan jullie deze nu al uitbreiden of wachten tot het kindje er is of januari? Ik twijfel erover omdat ik best goed verzekerd ben. Zo een gezinnen verzekering is toch al meer gericht op minimaal de leeftijd van een peuter/kleuter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven