Uitgerekend 14 t/m 20 augustus 2017

04-01-2017 21:26 489 berichten
:cheer2: Joehoeee wij zijn zwanger!!! :cheer2:

Lekker schrijven over alles wat ons bezig houdt tijdens onze zwangerschappen!
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bloempie8
(28/29)
Eerste 16 augustus Jongen! :heart: Bevallen op 7 augustus! :love:
Geluksboompje
(30/34)
Eerste 13 augustus Jongen! :heart: Bevallen op 9 augustus! :love:
Wanhopia
(34/33)
Eerste 21 augustus Jongen! :heart: Bevallen op 13 augustus! :love:
Skopje
(30/41)
Eerste 13 augustus Meisje! :heart: Bevallen op 15 augustus! :love:
Estrella
(32/34)
Tweede
(4 jr)
17 augustus Jongen! :heart: Bevallen op 18 augustus! :love:
Stjerna
(33)
Eerste 22 augustus Jongen! :heart: Bevallen op 22 augustus! :love:
Cupcake1988
(28/28)
Eerste 19 augustus Meisje! :heart: Bevallen op 25 augustus! :love:
Beetje-vreemd
(38/23)
Derde
(13 + 11 jr)
17 augustus Jongen! :heart:
Kleinedingen
(28/31)
Eerste 18 augustus :heart:
Sleepingbeauty87
(29/31)
Eerste 20 augustus Verrassing! :heart:
:hug: Eva777, phlee87 & Babbes


Inloggen: Augustus-2017 en wachtwoord: Augustus
anoniem_324163 wijzigde dit bericht op 05-09-2017 22:21
68.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje cupcake dat is wel slecht! Ik heb me ook rond de 12 weken al aangemeld. Ik kreeg toen binnen enkele weken een boekje met de post waar ook dat lijstje in zat. Daarna nog een telefonisch gesprek gehad om de intake te plannen. Ik krijg dan het boek over borstvoeding en een koeka wikkeldoek. Leuk! Misschien even contact opnemen met het kraamzorgbureau?



Skopje mooi dat je klachten minder worden! En flink aan de klus zo te lezen.. Supermooi vind ik dat, een houten vloer! Ja ik ben ook zo'n eeuwige twijfelaar over cursussen en yoga enzo. Helaas is de zwangerschapsyoga hier op een tijdstip die mij niet echt past. Ik denk dat ik gewoon op eigen houtje lekker ga zwemmen ofzo. Ik heb ook best wat kleertjes die ook prima voor een meisje kunnen trouwens. Wit, grijs, mintgroen.. Er is veel leuks te koop! Superlekker hoor een weekje naar Madeira, jaloers! Wij gaan de tuin nog (laten) aanpakken in mei dus geen vakantie voor ons.



De naam... Nog steeds 1 kanshebber en die voelt goed. Wij zijn er wel uit denk ik nog steeds geen kriebels om te weten wat het wordt? Lijkt me ook wel erg leuk hoor, een verrassing!



Mijn volgende afspraak/controle bij de vk is ook 19 april!
Alle reacties Link kopieren
Skopje goed om te lezen dat het beter met je gaat! En lekker op vakantie, heerlijk! Wij zijn ook met de tuin nog bezig net als geluksboompje straks. Misschien een weekend weg en anders blijven we gewoon thuis. En flink aan de klus! Ja je kunt het beter nu gedaan hebben dan straks als de baby er eenmaal is. De cursus zwemmen is hier op zaterdagochtend of dinsdag avond na 9 uur. Dat is me echt veel te laat! En ik twijfel of ik het straks nog wel leuk vind de hele tijd dat omkleden na het zwemmen en haar drogen etc. Het wordt alleen maar zwaarder merk ik.



De naam hadden wij al van voordat we zwanger waren haha. Bij ons is de twijfel veel groter over de achternaam.



Hier ben ik losgegaan met het roze! Ik had nog zo gezegd 'ik wil echt niet alles roze roze' maar helaas . Het blijft gewoon leuk om te kopen maar ik probeer nu echt de knip erop te houden. Vooral omdat het weer onvoorspelbaar is en ik heb volgens mij echt veel met korte mouwen gekocht. Kan er wel een lange romper onder doen of een vestje maar dat zit voor de baby misschien niet zo heel lekker. Dus voordat ik straks een complete zomergarderobe heb aangeschaft probeer ik nu niets meer te kopen en kan ik na de bevalling alsnog met spoed iets bestellen mocht het echt slecht weer zijn.



Geluksboompje: ik denk dat ik dat ook maar even ga doen ja. Ik lees bij Skopje ook dat de afspraak al gepland staat, hier echt niet niets gehoord. Ik moest wel een contract tekenen bij 12 weken en dat was het dan. Wat leuk een koeka wikkeldoek! Ik geloof dat ik niets krijg bij de kraamzorg..



Hier gister ook weer behandeling gehad bij de bekkenfysio. Opzich gaat het een stuk beter alleen gister heeft ze me wat hard aangepakt en gemasseerd (overigens heerlijk) maar nu heb ik wel last van mijn rug.



En wij hadden gister echt een geluksmomentje!! De baby trapt al zo hard dat je het gewoon aan de buitenkant ziet! Ik heb het dus kunnen filmen en mijn vriend heeft het nu echt goed kunnen voelen. Die kleine meid van ons laat zich goed voelen, genieten is dat!



Ik moet vanmiddag weer op controle bij de vk.
Alle reacties Link kopieren
Over de achternaam gesproken.. wij hebben vanmorgen de erkenning vast laten leggen bij het gemeentehuis. Wij hebben voor mijn vriend zijn achternaam gekozen omdat we in de toekomst nog willen trouwen. Dat lijkt me erg leuk straks met ons kindje erbij!



Wat bijzonder dat je het al voelt aan de buitenkant! En dat je het zelfs op film hebt vast kunnen leggen! Hier nog niet. Soms gaat hij echt te keer maar als ik of mijn vriend dan onze hand erop leggen dan houdt hij op of gaat ie snel ergens anders wiebelen. Ik voel hem ook heel laag, en mijn placenta ligt natuurlijk voor. Verder voel ik het wel elke dag als ik maar even rustig zit. Gisteravond toen ik op bed lag kon ik er gewoon niet van slapen hihi.



Haha ja jullie meisje heeft al een hele garderobe, leuk toch. Ik moet juist nog wat zomerkleertjes kopen. Je hebt wel gelijk wat betreft zwemmen, dat gedoe met aankleden enzo. Zomers heb je wel minder kleding aan en is je haar sneller droog, dat scheelt weer sterke met je rug!
Alle reacties Link kopieren
Geluksboompje: ja bij ons is de achternaam echt een ingewikkelde kwestie. Ik kan er niet in detail over treden maar de keuze is niet voor de hand liggend. Er spelen bij ons een aantal factoren mee o.a. dat we juist niet willen trouwen in de toekomst. Ons kindje wordt een mix dus qua uiterlijk verwacht ik niet dat ze heel veel op mij lijkt, als ze dan ook nog een andere achternaam heeft kan ik net zo goed een tante of oppas zijn bij wijze van. Op zich heb ik daar geen probleem mee omdat wij als gezin weten waar we staan maar kan me heel goed voorstellen dat het wel handiger is voor de buitenwereld om allemaal dezelfde naam te hebben. Sowieso zal ik altijd mijn eigen naam blijven gebruiken omdat ik veel te trots ben op mijn afkomst zeg maar.



Ja je zag haar gister echt gewoon stampen aan de buitenkant! Hier echt een druk kindje volgens mij. Ik voel haar ieder uur denk ik 10 minuten? Vooral tijdens en na het eten gaat ze even tekeer. Maar wat jij ook zegt als ik wil voelen dan stopt ze heel vaak! Gewoon even blijven liggen en wachten vaak begint ons kleintje dan toch weer met trappelen.



Controle bij de vk gehad en alles was goed. Nu in totaal 5 kilo bijgekomen. Jeetje als je zo een getal op de weegschaal ziet wat je nog nooit hebt gezien, ik schrok er van! Haha 67 kilo nu. Ik weet natuurlijk dat het van de zwangerschap is maar het blijft even raar om te zien dat getal.
Alle reacties Link kopieren
Skopje, wat geweldig dat je minder pijn hebt! Goed nieuws. Leuk dat je met het verven aan de slag gaat. Wow, een vakantie op Madeira in het verschiet. Top! Kan je niet pas later aangeven hoeveel uren je wilt blijven werken? Of moeten ze dat al zo snel mogelijk weten? Mij is gevraagd of ik eind mei al wil doorgeven hoeveel maanden ik met onbetaald verlof ga. Ik heb nu een fulltime baan en kan er geen parttime baan van maken (parttime werken is hier niet gewoon), dus is een aantal maanden eruit gaan na mijn betaald verlof de beste optie. Weet de rest van jullie al hoe jullie het willen gaan doen qua werk als jullie verlof afloopt?



Wat betreft de naam zijn wij eruit. We hebben de laatste tijd nog wel naar andere opties gekeken, maar bleven steeds bij deze terugkomen. Er wordt hier continu gevraagd hoe de baby gaat heten en ik moet dus steeds uitleggen dat volgens Nederlandse traditie de naam pas na de geboorte bekend wordt. Vandaag kreeg ik de vraag of we een bijgelovig volk waren ofzo, maar ik denk dat dat het niet is. Ik heb uitgelegd dat we het beschouwen als iets heel intiems, echt een privé-aangelegenheid, en dat je als toekomstig ouder niet gelijk alles hoeft te delen met de buitenwereld, want die heeft toch altijd gelijk zijn mening klaar. Hier krijgen kinderen trouwens de achternaam van de vader en van de moeder, dus we hoeven niet te kiezen. Als je trouwt, hou je ook gewoon je eigen achternaam.



Geluksboompje, bedankt voor de uitleg over de kraamzorg. Leuk om te weten. Jeetje zeg, 18 van die hydrofiele doeken. Je kan dan bijna een winkel beginnen, hihi. Ze zijn inderdaad super handig, hoor. Hulp tijdens de eerste week lijkt me heel fijn.



Ik heb ook de afspraak bij de VK weer achter de rug. De cursus die ze aanbieden begint eind mei. Het zijn in totaal 6 bijeenkomsten. Hartje weer gehoord en ik moet zoals ik al dacht aan de steunkousen, haha. Jep, vorige keer heb ik spataderen aan mijn zwangerschap overgehouden en volgens mij is er nu alweer een nieuwe bijgekomen. Wat ik me wel zit af te vragen, is hoe dat straks met die hitte en die kousen moet, maar goed, dat zien we dan wel. Moeten jullie ook standaard die Sullivan-test doen op zwangerschapsdiabetes? Ik heb ´m half mei.



Cupcake, wat bijzonder dat je al de bewegingen van buitenaf hebt kunnen zien van de kleine. Volgens mij krijgen jullie een heel energiek meisje!
Alle reacties Link kopieren
Estrella: ik weet niet of het sullivan-test genoemd wordt maar bij mijn praktijk is het inderdaad ook nu standaard dat iedere zwangere 2x in de zwangerschap getest wordt op suiker. Ik heb de eerste test rond de 13/14 weken gehad en in de toekomst krijg ik er dan nog een, die is nog niet gepland. Ik denk ook dat wij een actief kindje krijgen met een eigen willetje. Kan het wel plaatsen hoor haha het is echt iets van mijn familie . Nou hoeft dat voor mij niet zo perse maar ach misschien valt het straks wel allemaal mee en is ze toch lief Wel super fijn dat jullie kindjes automatisch 2 achternamen krijgen, dan hoef je die moeilijke keuze al niet te maken!



Geluksboompje: hier nog navraag gedaan over de kraamzorg maar ze bellen tussen weer 28 en 32 dacht ik en dan maken ze meteen de afspraak... Erg laat vind ik wel maar kan er helaas geen invloed op uitoefenen.



Qua werken: ik werk nu ook 36 uur, hiervoor heb ik 24 uur gewerkt en dat beviel me ook prima. Echter mijn valkuil is wel dat ik ook op mijn vrije dagen werk en dingen oppak (work-a-holic of hoe noemen ze dat). Ik denk dat ik voor 24, 28 of 32 uur ga zodat ik op z'n minst 1 vrije dag heb en dat mijn mama-dag kan zijn. Of dat financieel haalbaar is moeten we nog even afwachten want ik ben wel hoofdverdiener.
Alle reacties Link kopieren
Hey wat grappig Estrella dat kinderen de achternaam van beide ouders krijgen. Dat wist ik niet! Vind het altijd erg interessant om te lezen dat het in andere landen weer heel anders is! Bij jullie is het dus normaal om de naam te delen. Nee dat doen wij ook niet. Werken jullie allebei fulltime? Hoe werkt dat dan, gaat jullie zoontje 5 dagen per week naar een opvang? Ik ken de term sullivan ook niet. Mijn glucose was goed tijdens het eerste bloedonderzoek dus denk niet dat ik nog een keer hoef te testen. Hoop dat ik in ieder geval niet zo'n vies drankje hoef te drinken op de nuchtere maag haha. Wel nog extra bloedonderzoek straks vanwege mijn bloedgroep.



Wat betreft werk. Ik werk ongeveer 20 uur en wil dat proberen te blijven doen. Ik werk flexibel dus 15-20 uur is voor ons prima. Wel zou ik ook nog graag onbetaald verlof opnemen als alles goed loopt met borstvoeding. Ik kijk heel erg op tegen kolven op het werk. Er is geen speciale ruimte (ik weet het, dat zijn ze verplicht) en daarom zou ik niet weten hoe ik dat moet doen. Moet dit nog maar even bespreken op het werk..



Cupcake mooi dat je weer bent goed gekeurd! Ja gaat nu hard met de kilo's, hoort erbij ik tikte de 70 ook aan afgelopen week. Lang geleden was ik 72 kilo op mijn zwaarst maar met 5-6 kilo minder zat ik lekkerder in mijn vel. Nu dus straks nog zwaarder hihi. En zo leuk hè om onze kindjes zo duidelijk te voelen de hele dag door!
Hier is die suiker test alleen als ze verdenkingen hebben op zwangerschapsdiabetes. Gelukkig maar, want heb er inderdaad geen leuke verhalen over gehoord met dat vieze drankje.



Qua naam hebben wij besloten dat het mijn vriend zijn achternaam wordt. Ons kindje is ook een mix, maar wij hopen over een aantal jaar toch ook nog te trouwen.



Ik werk nu fulltime en dat blijf ik ook doen i.v.m kostwinnaar. Vriend werkt 3 dagen, dus die dagen regelen wij opvang.
Alle reacties Link kopieren
Oh hier was de suikertest gewoon net als iemand die suiker moet prikken voor diabetes. Een klein prikje in mn vinger en dat was het. Is nu nieuw en ik moet dat straks nog een keer. Volgens mij is het allemaal maar gewoon wat extra controle uit voorzorg. Ik ben niet bekent met suiker oid.



Bloempie mijn vriend werkt helaas fulltime maar zijn werk is vrij lastig bij verlof of parttime werken. Voor mij is dat gemakkelijker ondanks dat ik kostwinner ben ga ik toch iets minder werken. Misschien lukt het ons wel dat vriend een dag in de week verlof kan opnemen voor een papa dag. Dat zou wel leuk zijn. Leuk dat jullie ook een mix krijgen!! Ben zo benieuwd hoe ons meisje eruit ziet. Ze zal denk ik geen 1-op-1 kopie van een van ons zijn maar echt een mix met kenmerken van beiden als ik zo naar familie kijk. Ben echt benieuwd haha.
He meiden

Lekker weekje vrij gehad!



Wij zijn er nog niet uit qua naam vind het echt zo meoilijk!!

Ik moet van de week ook weer naar de verloskundige. Ben ook al zo'n 6 kg aangekomen. Best schrikken als je zo boven de 70 uitkomt haha...



Wij zijn getrouwd dus kindje krijgt naam van mijn man. Ik werk 32 uur ga straks 24 uur werken.



Sinds vandaag voel ik ukkieukkie harder trappen denk dat mijn man het ook moet kunnen voelen binnenkort. Voelde het zelf aan buitenkant maar hij was er niet.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden! Hoe gaat het? Leuk paasdagen gehad?



Sleepingbeauty heerlijk een weekje vakantie gehad! Leuk dat jij de kleine ook al goed voelt. Ik voel het ook heel duidelijk nu, mijn vriend heeft het ook gevoeld afgelopen weekend. Het was net even speelkwartier hier, ik zag het zelfs aan de buitenkant! Volgens mij lag zijn hoofdje aan de zijkant want ik voelde een harde bol hihi. Vanochtend weer goedgekeurd bij de vk.



Spannend cupcake hoe jullie meisje eruit komt te zien. Willen jullie ook een 4d echo laten maken nog? Aan de ene kant ben ik erg nieuwsgierig naar hoe hij eruit ziet maar lees soms wel eens teleurstellende berichten over een 4d echo. Ze moeten maar net goed liggen..
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan geen 4d echo doen denk ik. Maar vanuit de gedacht dat we straks al zoveel weten over het kindje dat we het uiterlijk ook wel even een verassing willen houden. Mis nu hoor ik ook vaak dat het kindje niet zo goed lijkt op de echo mja ik laat me toch graag nog met 1 ding verassen straks haha.



Hier is het al ruim een week zichtbaar aan de buitenkant en kleintje is soms echt erg druk. Het gaat beter met mijn gevoel richting de baby maar het blijft wennen en zo onwerkelijk. Wel steeds meer last van hormonen. Gister flinj uitgevallen tegen partner. Hij heeft zo een dom e smoke ding en zit die dat altijd binnen te roken en dan heb ik al 200x gezegd dat het stinkt en dat hij dat buiten moet doen maar dat is blijkbaar teveel gevraagd. Had het echt even gehad vieze meloen geur of wat voor smaak hij dan ook rookt grrr.

Wij moeten vandaag naar de gemeente voor de erkenning. Ben benieuwd!



Hier soms ook last van een harde bol of iets haha ik denk juist meer dat het dan de billetjes zijn maar ik heb echt geen idee hoe ze ligt! Soms trapt ze heel laag zit ze te tikken tegen mijn blaas en soms zit ze boven mijn navel maar dat is dan echt maar 1 trap en dan ligt ze weer anders.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat snap ik helemaal hoor, kan me voorstellen dat je het niet fijn vind als hij dat in huis rookt. Ik heb er ook wel last van, die hormonen. Maar bij mij uit zich dat in een soort smetvrees haha. Ik vind dat mijn vriend z'n handen niet vaak genoeg wast dus 'zie' overal bacteriën. Hij wordt gek van mijn gezeur achja hoort erbij. Ik haal overal wel weer een doekje overheen



Ik denk dat wij het ook niet gaan doen, die 4d echo. Zelfde gevoel als jou, leuke verrassing juist.



Ohja, het kunnen ook nog billetjes zijn! Haha. Ik voel het getrappel ook vaak bij mijn blaas of juist wat hoger. Nog een paar weken zei mijn vk, dan kun je vaak voelen hoe ze ongeveer liggen.



Doen jullie wel eens een dutje smiddags? Ik ben nog steeds snel moe, vind het knap dat sommige hier nog steeds fulltime aan het werk zijn.. Echt slapen lukt me niet maar ga af en toe smiddags wel even 1,5 uur op bed
Alle reacties Link kopieren
Hee hallo!!



Pasen was hier idd gezellig, leuk met familie en kids van vriend gegeten en spelletjes gedaan! Daarna echt effe bijtanken hahaha! Toch erg vermoeiend...



Geluksboompje, ik heb vanmiddag weer controle gehad, erg toevallig! Hier ook een erg beweeglijk kindje, iedere x als t hartje geluisterd wordt hoor je eerst een paar keer bonk bonk haha! Maar alles was verder goed. Ons kindje wordt geen reusje, maar groeit verder helemaal prima. Bij mij werd idd ook gezegd dat ze bij de volgende afspraak kan voelen hoe ie ligt, erg leuk! Nu ook een bloedprikset meegekregen voor dat rhesus negatief gebeuren, stelt niets voor en maar bij 4 vrouwen in heel NL was er iets uitgekomen gaf vk aan. Moet ik in de 27e week bloedprikken, jij ook Geluksboompje?



Verder alleen op ijzer ook nog prikken, niet op suiker etc, dus das mooi.



Ik ben zelf aan t twijfelen of ik vriendlief een echo cadeau ga doen voor z'n verjaardag. Hij is nl volgende week jarig en vind het miss leuk om hem met kids mee te nemen, zodat het met name voor kids ook wat meer echt wordt! Maar ik twijfel nog, vind het ook weer veel geld voor n half uurtje kijken haha.



1vd 3 kids heeft afgelopen weekend ons kindje ook gevoeld, heel bijzonder! Hij wil al iedere x aan mijn buik voelen of ie al iets voelt, dus ik gaf aan als ik m voel zal ik je wel even roepen. Echt super leuk! Rest vh weekend vroeg ie hele tijd en voel je m weer?? Super schattig!



Gelukkig van irritaties/hormonen niet superveel last! Alleen van de kilo's die erbij komen wel... of ja, tis nu al zon 8kg en vind ik echt best veel! Moet er straks ook allemaal weer af zeg maar.... vk gaf aan dat gemiddeld 12-15kg bij n zwangerschap is en dat t zich nu nog gaat verdubbelen. En opzich is mijn eetpatroon gewoon prima, totdat we savonds lekker op de bank zijn gekropen haha!



Geluksboompje, ik lig ook elke middag op de bank! Echt wel 1-2uur want anders trek ik t ook niet! Heb me zelf ook al verwonderd over de echte fulltimers, wat dar betreft is m'n opstart in reïntegratie nog niet zo verkeerd! Nu 3 halve dagen werken en dat bevalt me prima! Zoals t er nu naar uit ziet heb ik op 30 juni al m'n laatste werkdag!! Das al over 9weken!! Das echt heel kort! Moet nl 6 wk van tevoren stoppen omdat ik nog "ziek" ben en ik niet verwacht nog fulltime te werken binnen de 9wk, vind ik overigens ook niet erg, want ik geniet gewoon extra van zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
wij hebben trouwens ook nog even getwijfeld over achternaam... de mijne is wat aparter, of ja komt minder vaak voor en heeft n leuke betekenis. Die van hem is standaard en vooral hier in t dorp komt ie veel voor. Maar 3 kids hebben al zijn naam, dus toch voor zijn achternaam gegaan omdat dan de kids daar altijd een verbinding mee hebben, vind ik namelijk ook een hele mooie en fijne gedachte.



Ik denk dat als t ons eerste kindje samen was dat ie wel mijn achternaam had gekregen haha! Maar goed, ik vind het zo ook prima!
Alle reacties Link kopieren
Een bloedprikset mee gekregen skopje? Moet je dan zelf prikken ofzo of moet je dat meenemen naar het ziekenhuis oid? Ik moet inderdaad in week 27 bloedprikken gewoon bij de verloskundige. 16 mei. Dan moet ik 30 mei weer de uitslag bespreken en als de baby dan rhesus positief is moet ik een injectie. Ik heb gelezen dat er 2 soorten zijn: rhesus D-negatief en rhesus C-negatief. Jij bent zeker die laatste? Daar is geen injectie oid voor. Ik ben D-negatief. Ben wel een beetje bang voor die prik haha. Gelukkig gaat mijn vriend mee met de volgende afspraken.



Wat leuk dat 1 van de kinderen van je vriend de baby ook al gevoeld heeft! Lijkt me bijzonder dat ze alles zo bewust mee maken. Ik vind het idee van een echo cadeau geven wel leuk hoor! Ook leuk voor de kids inderdaad. Maar inderdaad wel prijzig voor een half uurtje.. Schiet het wat op met jullie vloer en babykamer? Gaat nu snel hé, voor mij voelt het nu ook al bijna als aftellen tot ons verlof! Toch wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zo moe is.. Gewoon aan toe geven maar



Ohja cupcake! Ik ben wel benieuwd voor welke achternaam jullie gegaan zijn. Kan beide achternamen eigenlijk ook in Nederland?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik twijfel nog steeds over de achternaam! Skopje wat jij ook zegt: mijn achternaam is uniek, ik ben de laatste generatie zelfs van de hele familie! Alleen maar meisjes en geen jongens. Achternaam van mijn vriend is hier echt dezelfde als het halve dorp! En dat zijn nogal wat tokkies en ik heb liever niet dat mijn gezin of onze kinderen daarmee in verband gebracht worden. Mijn vriend komt uit een ander dorp waar die naam ook veel voorkomt maar waar er niet die negativiteit omheen dit, in het dorp waar we nu wonen is dat dus wel zo.



Vind het heel moeilijk. Het gaat tegen traditie in en dat is misschien wel hetgeen dat het moeilijk maakt. Iedereen verwacht altijd de naam van de man. We moeten straks en ik hoop stiekem dat we het nog even kunnen uitstellen want vriendlief zit nog steeds te mokken op de bank omdat ik gister boos werd om zijn elektrische sigaret . Denk wie moet er nu boos zijn jij of ik? En dan heb ik ook nog last van extra hormonen.
Alle reacties Link kopieren
Oei Cupcake, das best lastig, want je hebt het dus vanavond vast moeten leggen... Inmiddels dus de knoop doorgehakt? Wij hebben erkenning al vrij vroeg gedaan, maar had nog niet helemaal in de gaten dat je dan ook echt de achternaam kiest haha! Maar goed, in deze was dat maar goed ook, want toen is ook gewoon de keuze echt gemaakt Wat is het bij jullie geworden?



Haha cupcake, die "hormonsters" ook he! Hahaha zo noemen vriendinnen ze, maar gelukkig heb ik daar geen last van! Lastig dat er nog steeds irritatie is na discussiepuntje van gister? Inmiddels nog wel over gepraat of nog steeds een mokkend vriendje..?





Geluksboompje ik ben inderdaad RHC negatief en RHD positief, das het verschil dan denk ik! Ik hoef idd sowieso geen injectie! Bij jou dus even afwachten wat er uit je onderzoek komt. Fijn dat je vriend meegaat, voelt toch wel een beetje als extra steun. Hier ging vriendlief ook mee vandaag, gewoon omdat ie graag betrokken wil zijn (superlief!) en 't scheelt, tis 2min van zijn werk af toch wel leuk dat ie er bij is en ook even het hartje kan luisteren!

Dat setje is voor een of andere onderzoeksstudie naar dat RHC neg-gebeuren, of ik daar aan mee wilde doen. Tja geen probleem, veel plezier ermee!



Jaaa ons kamertje gaat nu echt de goede kant op! Vriendlief heeft hard gewerkt en inmidddels issie geschuurd, gebeitst en 1e keer vernist (moet nog n 2e keer) en dan kan ie beginnen aan het plafond. En gisteren heb ik bedacht dat ik ook nog graag een radiatorombouw wil en een klein stukje verlenging van de commode (de commode kan niet strak tegen de muur aan vanwege verwarmingsbuis en vloerconstructie, dus dat stukje kan mooi als extra verlenging dienen haha), zo net nog even gekeken en hij vind het geen probleem!! Hahaha heerlijk zo'n klusman die ook nog echt van aanpakken weet (en mijn plannetjes zonder mokken uitvoert hihi).

Zelf heb ik vandaag het ledikantje afgemaakt, of ja de laatst verflaag erop gesmeerd en oooh die wordt ook zo mooi. Echt ik word nu al helemaal verliefd op het kamertje! Gelukkig issie maar klein want anders bleef ik maar ideeën bedenken en bedenken enz enz enz.... haha! Nu kan ik beginnen aan de commode en daarna aan de muren :-) dus ook ik hoef niet stil te zitten, maar ben alleen iets beperkter in mn energie. Maar heb er lol in en dat vind ik erg fijn om te merken!
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds een mokkend vriendje... bah soms echt kinderachtig hoor maar dan ben ik er zelf ook wel snel klaar mee. Mijn poging om een hand uit te steken wordt dan genegeerd dus dan doe ik dat ook niet meer. Wel jammer want de naam ligt dus nu vast als zijn achternaam. Ik had er echt nog even over willen praten en nu kan dat niet meer .

Ja misschien moet ik het laten rusten en maar gewoon accepteren. Als ze later trouwt is ze weer van die naam af hahaha. Maar ik merk gewoon wel dat het me iets doet, ik weet niet wat maar ik vind het heel lastig om deze keuzes te maken voor ons kindje.



Skopje wat zijn jullie lekker bezig met het kamertje! Hier is ook pas geverfd en staat het kamertje er al in. Ik moet alleen alles nog laten ophangen en een lamp zien te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Mooi dat het opschiet met de kamertjes! Leuk hè skopje, zo blij worden van het kamertje als het zo mooi wordt. Wat voor kleur geef je de meubels?



Hier ook bijna klaar. De laatste inkopen bij ikea staan nog op het lijstje. De cosleeper hebben we ook aangeschaft. Vriend had wat overtuiging nodig maar het is een bednest geworden. Ik ben er echt verliefd op, echt een prachtig bedje is het. Fijn idee dat hij straks dicht bij ons slaapt!



Cupcake wat jammer dat je vriend zo lang blijft mokken zeg. Hopelijk trekt hij snel bij en wordt het weer gezellig! Blijft ook een lastige keuze hoor met die achternaam..
Alle reacties Link kopieren
Ja vooral als je 'gedwongen' die keuze moet maken. Wij staan nogal neutraal in het leven denk ik en een huwelijk heeft voor ons geen meerwaarde maar dat maakt het wel lastiger.



Nu krijg ik ook nog niet bericht zijn er geruchten gaan dat zijn werkgever failliet is dus dat doet de situatie ook niet goed helaas. Nja er is nog niets uitgesproken zag ik dus misschien is het ook maar een gerucht.



Welk bednest hebben jullie gekocht? En komt de kleine dan tussen jullie in te liggen? Wij gaan toch niet voor een bednest omdat er ook wel risico's aanzitten. Maar we hebben nog geen alternatief. Misschien slaapt de kleine wel meteen op haar kamertje en anders kan ik altijd het bedje nog naast ons bed zitten zodat ik niet zo ver hoef te lopen elke nacht.



Wij hoeven alleen nog een babyfoon, kinderstoel (kopen we bij de volgende mamamazzeldagen) en easybase voor in de auto te kopen.



Zijn er hier dames met al kinderen die een auto met 3 deuren hebben? Vind je dat handig? De auto van mijn partner is niet meer veilig om kinderen in te vervoeren en hij rijd er zelf elke dag maar 1 km mee naar het werk. De auto willen we dus vervangen maar nu twijfel ik of we eer 3 of 5 deurs moeten kopen. Het wordt een klein autootje te denken valt aan een c1, 107 of aygo. Iets in die richting. Het is de tweede auto maar hij zal toch af en toe ons kindje moeten vervoeren als ik bijv niet thuis ben met de grotere auto. Is dat handig/onhandig 3 deuren?
Alle reacties Link kopieren
Oh jij bedoeld een babynest denk ik? Bednest is een merk cosleeper. Hij komt niet bij ons in bed, dat vind ik niet veilig. Het is een 4 in 1 bedje en kan vast gemaakt worden aan ons bed. De zijkanten kun je open klappen en je kunt 'm heel gemakkelijk mee nemen op reis.



Wij hebben een 5 deurs, 1,5 jaar geleden aangeschaft. Daarvoor ook een 3 deurs en ons leek dat niet praktisch. Wij hebben maar 1 auto maar met een tweede auto is het misschien wel iets minder belangrijk? Maar als de optie er is zou ik toch voor 5 deurs gaan. Verder geen ervaring. Het kan wel hoor, mijn buurvrouw heeft met 3 kinderen ook een 3-deurs hihi.



Ow slecht nieuws wat betreft werk is altijd stressvol! Hopelijk valt het mee.. :(
Alle reacties Link kopieren
Ooh ja ik dacht inderdaad dat je zo een baby nestje had gekocht! Fijn zo een co alweer systeem. Ons bedje kun je een zijkant afhalen en eventueel kunnen we dat misschien tegen het bed aanschuiven. Moeten we even proberen of dat past qua hoogte. Ik denk ook dat ik voor gemak ga want ik ben niet zo een fan van kinderen op de voorste stoel vervoeren en ik ben bang dat dat met een 3-deurs wel sneller gaat gebeuren.



Op zich zijn die kleine autootjes ook niet meer zo heel duur, dat scheelt weer haha. Ik ga later mijn auto ook nog omruilen voor een station of mpv maar voor nu met 1 kindje is de auto groot genoeg en 5 deuren. Is dus een later plan.
Alle reacties Link kopieren
Poeh ja dat inruilen voor een grotere wagen kan al snel met kinderen haha. Ik dacht dat onze auto best ruim was.. Valt tegen, de joolz past er ingeklapt wel in maar dan moeten we wel aan 1 kant het achterwiel eraf halen. Gelukkig kan dat heel makkelijk bij de day.



Nee klopt, je hebt best leuke kleine autootjes voor een leuke prijs! Een bedje waar je een zijkant uit kunt halen kan ook goed aan het bed aangeschoven worden als er plek voor is!



Ohja, babyfoon vergeet ik steeds! Hebben jullie ook al gekeken naar het geboorte kaartje?
Alle reacties Link kopieren
We hebben wel even globaal naar kaartjes gekeken en de stijl die ik wil is me helder. Ik ga er in een later stadium denk ik pas echt voor zitten. Voelt nu nog te vroeg om ook dat al helemaal geregeld te hebben haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven