Uitgerekend 14 t/m 20 augustus 2017

04-01-2017 21:26 489 berichten
:cheer2: Joehoeee wij zijn zwanger!!! :cheer2:

Lekker schrijven over alles wat ons bezig houdt tijdens onze zwangerschappen!
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bloempie8
(28/29)
Eerste 16 augustus Jongen! :heart: Bevallen op 7 augustus! :love:
Geluksboompje
(30/34)
Eerste 13 augustus Jongen! :heart: Bevallen op 9 augustus! :love:
Wanhopia
(34/33)
Eerste 21 augustus Jongen! :heart: Bevallen op 13 augustus! :love:
Skopje
(30/41)
Eerste 13 augustus Meisje! :heart: Bevallen op 15 augustus! :love:
Estrella
(32/34)
Tweede
(4 jr)
17 augustus Jongen! :heart: Bevallen op 18 augustus! :love:
Stjerna
(33)
Eerste 22 augustus Jongen! :heart: Bevallen op 22 augustus! :love:
Cupcake1988
(28/28)
Eerste 19 augustus Meisje! :heart: Bevallen op 25 augustus! :love:
Beetje-vreemd
(38/23)
Derde
(13 + 11 jr)
17 augustus Jongen! :heart:
Kleinedingen
(28/31)
Eerste 18 augustus :heart:
Sleepingbeauty87
(29/31)
Eerste 20 augustus Verrassing! :heart:
:hug: Eva777, phlee87 & Babbes


Inloggen: Augustus-2017 en wachtwoord: Augustus
anoniem_324163 wijzigde dit bericht op 05-09-2017 22:21
68.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Woehoe wat fijn! Gefeliciteerd!

En heb je vannacht wat beter geslapen?
Jaaa wanhopia. Super!! Ben echt heel blij voor je.



Voor de rest hopelijk ook snel wat hartjes.



Ik heb sinds vorige week geen bloedverlies meer gehad dus hopen dat het nu zo blijft. Vandaag nog 2 weken tot de termijnecho. Vind het nu alweer lang duren. Hahahahaha
Alle reacties Link kopieren
Joepie, fijn Wanhopia! Lekker van genieten en hopelijk heb je nu een goede nacht gemaakt.



Fijn bloempie! Mijn bruinverlies is ook eindelijk gestopt vorige week. Verlies af en toe wel, heel smakelijk dit sorry, slierten slijm. Zal er wel bij horen..
Alle reacties Link kopieren
quote:Geluksboompje schreef op 11 januari 2017 @ 08:43:

Joepie, fijn Wanhopia! Lekker van genieten en hopelijk heb je nu een goede nacht gemaakt.



Fijn bloempie! Mijn bruinverlies is ook eindelijk gestopt vorige week. Verlies af en toe wel, heel smakelijk dit sorry, slierten slijm. Zal er wel bij horen..Die sliertjes heb ik ook, hoort er gewoon bij.
Alle reacties Link kopieren
Wanhopia gefeliciteerd
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, dank voor de felicitaties, ik ben ook opgelucht en blij, het is zoveel echter nu geworden.

Heb vannacht iets beter geslapen en voel me gelukkig iets beter vandaag, als in ik heb wat kunnen eten en het binnen kunnen houden. Ben nog wel thuis gebleven van werk omdat ik echt de energie niet kan vinden om me om te kleden, op te maken en de reis naar mijn werk te maken. Heb er serieus veel stress van. Ik ben daar dus begonnen in januari en zit nu in mijn proefperiode. Ik ben van plan om open kaart te spelen, maar ja dat zal dus inhouden dat ze de proeftijd niet verlengen ben ik bang. Ik weet het allemaal echt niet, misschien moet ik ook maar even contact opnemen met UWV. Ik voel mij zo ontzettend kut en de stress etc. Echt zo niet leuk :( Ik kwam erachter dat ik zwanger ben nadat ik het contract had ondertekend en voelde me toen al meteen kut omdat ik wist dat ik niet voluit kan gaan, of aan de verwachtingen zou voldoen. Het is allemaal zo dubbel. Ik word gek van mijzelf!



Ik heb ook een hond en die wordt super verwend door ons, dus ik ben bang dat hij heel erg jaloers zal worden. Maar ik heb gelezen dat je de hond overal bij moet betrekken en dat het dan vanzelf wel goed komt dus dat gaan we dan ook doen. Moet binnenkort beginnen met dat hij in zijn mand/bench gaat slapen want hij slaapt nu gewoon bij ons in bed, ons hondenkindje...



Fijn dat de data bekend zijn voor diegenen die het nog niet wisten, en hoop op meer kloppende hartjes! Vervelend het bloedverlies bij sommigen maar dat hoeft niet direct slecht te zijn toch?



Ik ben ook voornemens om de combinatietest te doen en zonodig de NIPT. Heb het besproken met vriend en we staan er hetzelfde in gelukkig. Al zegt een kansberekening niet zo heel veel, de vk zei dat ze een stel had die een goeie combinatietest hadden maar toch een kindje met down hebben gekregen...ik zei toen direct nou dan wil ik de NIPT gelijk maar die is dan voor je eigen rekening (500 euro ofzo) Ach ja, eerst maar afwachten tot de 20 weken echo, en dan er pas over stressen. Ik ben namelijk continu aan het piekeren en daar wil ik een eind aan maken. Is alleen maar beter voor mij en de baby en mijn gemoedstoestand. Die klote hormonen maken me gek, zit nu alweer met tranende ogen, omdat ik blij ben dat ik hier mijn ei kwijt kan, en ook tegelijkertijd omdat ik een felicitatie krijg van een nicht van vriend. Een en al drama.



Hoop dat het beter gaat met jullie in ieder geval. @Sjterna83, ik had in het tabel gezien 2 papa's, en ik zal het vast hebben gemist in het vorige topic maar zou je dat misschien kunnen uitleggen? Thans ik denk dat je een draagmoeder bent voor een stel, maar heb ik dat goed?



Het zonnetje schijnt hier en ik denk dat ik maar even een stuk ga lopen met de hond, even frisse lucht en gedachten op 0. Ik heb zelfs een beetje opgeruimd en ben van plan om vanavond te koken, laatste tijd was het allemaal van de makkelijke voor vriend en niets voor mijzelf maar dat is niet goed. Wat ik zeg, ik ben echt jantje lacht, jantje huilt en vind er geen reet aan zo!
Slowly getting there....
Alle reacties Link kopieren
Wanhopia, fijn dat je beter hebt geslapen. Maar heel rot dat je zo'n stress krijgt van je werk.

Wat zou je nu meer rust geven?



Tuurlijk wil ik de situatie met mijn twee vaders uitleggen. Ik ben geen draagmoeder, maar ben gewoon de moeder van ons kindje. Ik ben al lang single en heb een grote kinderwens. Zo'n 1,5 jaar geleden heb ik via de stichting meerdangewenst de twee vaders leren kennen. Zij hebben ook een grote kinderwens. En het klikte meteen. Het was eigenlijk liefde op het eerste gezicht, maar dan vriendschapsliefde.

Samen hebben we een jaar de tijd genomen onze vriendschap op te bouwen en onze kinderwensideeen vorm te geven. We hebben heel veel gepraat, gedroomd, gelachen en beleefd samen.



Nu ben ik via Zelf inseminatie zwanger van de biologische vader. Maar beide vaders zijn evenveel vaders voor ons( niet volgens de wet helaas, maar wie weet komt daar verandering in)

We gaan ons kindje in co-ouderschap op laten groeien. Mijn mannen wonen om de hoek en het eerste jaar bouwen we het heel rustig op. Ik wil sowieso borstvoeding geven en ook geen abrupte overgangen (vanwege de hechting), en dat willen zij net zo.



Stel gerust alle vragen die jullie hebben, want begrijp dat het niet standaard is.
Alle reacties Link kopieren
Wanhopia, allereerst heel hartelijk gefeliciteerd met de goede echo. Wat heerlijk voor jullie! Heb je nog tips gekregen van de VK om met de misselijkheid om te gaan? Naar dat je zoveel stress ervaart door je werk. En je hormonen en de moeheid maken je misschien extra emotioneel nu! Ik vind de vraag van Stjerna erg treffend, bij jezelf nagaan wat je nu het meeste rust geeft en dat doen! Als dat nog een paar dagen thuisblijven is voordat je je situatie gaat bespreken op je werk, dan is dat gewoon nodig! Heel veel sterkte!! Ik hoop dat je je snel wat beter voelt.



Stjerna, mooi omschreven hoe de klik er vanaf t begin al was met de twee vaders en dat jullie zo op één lijn zitten met alles! Ik ben gelijk even naar de site van de stichting gegaan.



Terwijl ik jullie schrijf vanaf de bank, ligt mijn zoontje op me te slapen. Hij is vannacht ziek geworden, 40 graden koorts en overal pijn (ik vrees dat hij de griep heeft). Zo zielig. Ik heb vannacht bij hem geslapen.
Alle reacties Link kopieren
@Wanhopia, gefeliciteerd!! Ik heb meteen even het hartje toegevoegd! Jeeeeej, is toch een hele opluchting he....! Nu even rustig focussen op wat je wilt qua werk en hoe je daar een goede weg in gaat vinden. Zoveel stress in je proefperiode en nu je ook zwanger bent is niet fijn, maar een keuze heb je ook niet meteen gemaakt. Misschien is open kaart spelen niet verkeerd, wanneer loopt je proeftijd af? Is het heel gemeen om te zeggen, wacht je proeftijd af en speel dan open kaart? Ik snap dat dat absoluut niet fijn voelt en niet eerlijk is, maar op die manier kun je iig niet direct aan de kant worden gezet en kun je samen kijken naar diverse opties. Gaat het echt niet, kun je alsnog in goed overleg besluiten om te stoppen? Ik weet helemaal niet of het zo werkt hoor, maar das even iets wat in mijn gekke gedachten opkomt haha.

Oei maar jullie hond moet wel gaan wennen dan, van samen in bed naar alleen in de bench... Idd op tijd mee beginnen is niet verkeerd!



@Stjerna, ik kan me voorstellen dat achter de laptop een heel stuk relaxter is! Haha fijn dat dat weer gaat! Ik doe nu nog alle oefeningen met yoga, maar ik heb wel de "relaxte" variant, yin yoga. Die is niet intensief, maar vooral ontstressend en ontspannend :-)



Gisteren heb ik het dus idd aan mijn studievriendinnetjes verteld, echt supergrappig! de 2 oudste kids van vriendin met "nieuwe" baby waren nog even op en ik als kindervriend nr. 1 zat daar natuurlijk weer even mee te spelen. Zegt een andere vriendin ineens: het verbaast me dat Skopje nog niet zwanger is! Ik kreeg n knalrode kop, maar dat zagen ze niet, omdat ik met de kids aan t spelen was.

Daarna vroegen ze hoe het met me ging, ik een stukje ziekteverloop uitgelegd en hoe het nu ging: ja het gaat nu wel beter, maar het vervelende vind ik dat ik er over n half jaar wééér uit lig.... En ja dan voor 4 maanden... Met een big smile op mn gezicht! haha dus ze moesten nog even nadenken en toen ineens YEAHHHH echt echt echt?? WOww super!! En iedereen ontzettend enthousiast. 2 meiden zijn dus net bevallen en die kwamen al aan met oooh we hebben nog zwangerschapsbroeken en shirts, wil je die?? Oooh superleuk voor jullie! Dus ja, fijn om het te delen.

ook daar nog even gesproken over combinatietest, misschien dat we toch naar België rijden voor de NIPT. Vriendin gaf aan dat een iemand in haar omgeving eerst combitest had gedaan en net boven de kansbepaling zat om doorverwezen te worden voor een NIPT. Maar dus net er boven, dus wel stress. Dat stel heeft ervoor gekozen om als nog naar België te rijden voor de NIPT om toch zekerheid te hebben. En kosten waren niet 400/500 euro maar lager dacht ze. Tja nog een optie kan er ook nog wel bij haha! Gelukkig wonen we in Brabant, dus hoeven we niet het hele land door!



Vandaag ook meteen het meest rotte gesprek gehad met 1 vriendinnetje, waarvan ik weet dat zij ook een kinderwens hebben maar het allemaal nog niet zo best gaat. Had haar uitgenodigd op de thee en dus met veel pijn en moeite aangegeven dat ik in verwachting was. Echt killing om te zien dat het haar zo'n pijn doet. Ze is namelijk tot nu toe niet open geweest over de moeite die zij hebben en de hele MMM waar ze al geruime tijd in zitten, maar gelukkig na mijn aankondiging daar wel een hele tijd over gesproken. Maar jeetje, wat is het dan oneerlijk verdeeld op de wereld.. Pfff vond dat heel heftig, maar wist ook dat ik dit gesprek face-to-face moest voeren. Het maalt nog steeds door mijn gedachten...



Verder gaat het hier zijn gangetje, wel met vlagen misselijk aan het worden (dat had dan weer niet gehoeven) en vandaag met bedrijfsarts mijn re-integratie besproken, vanaf februari ga ik arbeidstherapeutisch beginnen met 2x 2 uurtjes werken in de week. Gelukkig erg laagdrempelig en ik zie er op dit moment nog niet gruwelijk tegen op. We gaan het zien!



Sleepingbeauty en kleine dingen, zijn jullie al helemaal zenuwachtig voor mogen of juist gruwelijk nieuwsgierig om die kleine wondertjes te zien? Heel veel succes alvast!!
Alle reacties Link kopieren
@Stjerna: bedankt voor je toelichting mbt je 'situatie' Kreeg meteen weer tranen toen ik het las, wat ontzettend mooi zeg! Wat hebben jullie dat goed en mooi gedaan met de vriendschap opbouwen en wensen bespreken! Echt wauw gewoon



@Estrella: bedankt en het is inderdaad een opluchting, een kloppend hartje. Heb de standaard tips gekregen mbt misselijkheid en probeer dat ook te doen, kleine beetjes eten over de gehele dag. Heel veel beterschap voor je zoontje, griep kan zo vervelend zijn.



@Skopje, Thanks voor het toevoegen van het hartje. En wat je zegt mbt proeftijd uitzitten en het daarna vertellen did cross my mind as well maar het voelt zo niet goed aan. Maar aan de andere kant, als dat betekent dat ik dan wel een inkomen behoud en dat UWV niet moeilijk gaat doen wil ik dat wel overwegen/proberen. Ik heb nu in ieder geval gezegd dat ik morgen naar de huisarts moet en dat ik bel als ik meer weet. Vriend zei je kan dan zeggen dat je er nu achter bent gekomen dat je zwanger bent (is niet helemaal eerlijk maar ja) Of ik zeg dat ik er maandag weer ben, de lange dagen bespreek onder het mom van contract van 40 uur en life/work balance wat het bedrijf zogenaamd hoog in het vaandel heeft staan en dat ik niet 12 uur per dag van huis wil/kan zijn. Ik weet het echt niet...

Ik zou het meest rust krijgen van normale werkdagen en dat ze weten van mijn situatie en dat ik weet wat ik kan verwachten aan inkomsten aankomende periode.



Ik moet ook zo een soort gesprek aangaan met een goede vriendin, zij gaat het IVF traject in binnenkort. Vind het lastig om het gesprek te hebben, en wat je zegt: misschien is het beter face2face...of maak ik er meer van dan het is en kan ik het gewoon aan haar persoonlijk vertellen voor ik het in de groepsapp gooi. Twijfels twijfels twijfels..

Leuk dat je vriendinnen zo leuk reageerden btw, en al die spullen zijn natuurlijk mooi meegenomen lijkt mij. En fijn dat je achter je reïntegratie plan staat en dat het laagdrempelig is. Geeft je ook rust kan ik me voorstellen.



Gelukkig nu niet zo heel erg misselijk, heb zelfs een beetje pasta op en behalve lucht en zure oprispingen hoef ik niet over te geven geloof ik. Ben wel onwijs aan het gapen dus ga mijn mandje maar weer eens opzoeken.



Zo fijn dat jullie met me meedenken meiden, nogmaals dank!



En sleeping en kleinedingen: heel veel succes en geluk voor morgen
Slowly getting there....
Wanhopia; Als je weet dat je vriendin in traject zit zou ik zeker even aandacht er aan besteden en het face to face zeggen. Niet makkelijk, maar de moeite en het verdriet van de mmm is zoveel groter.

Heb het zelf ook ervaren helaas.

En kon het stukje aandacht altijd enorm waarderen.

Misschien ook wat grieperig geweest? Lastige keuze m.b.t. je werk je kan toch aangeven dat je het niet trekt i.c.m. zwangerschap deze lange dagen. Of als je zwanger zijn nog niet wil vertellen laat je dat achterwege. Zulke lange dagen zijn slopend....



Stjerna; bijzonder te lezen hoe jullie dat opgepakt hebben. Erg mooi!



Esrrella; Beterschap voor de kleine



Super zenuwachtig voor morgen! Jullie horen van mij
Sleeping en kleine dingen. Heel veel plezier vandaag. Hoop op hele mooie echo's voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Sleepingbeauty en kleine dingen, Veel plezier vandaag. Ik duim voor prachtige kloppende hartjes!



Estrella, hoe is het met je zieke kindje?



Skopje, wat fijn dat je weer gaat beginnen in feb. Gelukkig zie je er niet tegen op. Kijk je er wel naar uit? Of dat ook niet?



Als ik je een tip mag geven: Belangrijk dat je dan goed je grenzen blijft bewaken en aanvoelen, dan komt het vast goed. Het zal waarschijnlijk met ups en downs gaan. Dus tzt niet schrikken van de downs, die horen er echt bij. Rustig aan!

Geniet nu nog even van je rust.



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Even kort via mn telefoon, zal later even uitgebreider reageren

Vanmorgen de echo gehad en mooi kloppend hartje gezien! De baby zagen we ook al even bewegen. Zo bijzonder en fijn!!!



24 jan hebben we de termijnecho gepland staan.
Alle reacties Link kopieren
Jeeeeej kleinedingen, wat fijn!! Gefeliciteerd
Slowly getting there....
Fijn kleine dingen! Lekker van genieten.

De termijnecho dagje eerder dank ik. Haha.
Alle reacties Link kopieren
Nog een hartje!!!

Kleine dingen geniet ervan, leuk he dat het al beweegt.
Alle reacties Link kopieren
Joehoeee gefeliciteerd kleine dingen! Nu lekker genieten van het goede nieuws! jippie!!



@Stjerna, ik zie er wel tegenop, maar meer ook omdat ik weet dat dit niet meer mijn baan gaat zijn voor de lange termijn. Ik ben goed in wat ik doe, maar tis gewoon niet waar mijn hart ligt en dat heeft er o.a. voor gezorgd dat ik nu in deze situatie ben beland. Maar tis voor mij een hele overwinning om wel weer te gaan, want ook op de werkvloer heb ik veel oefening nodig. En met hulp van psych gaat dat hopelijk goed komen, al zal mijn karakter nooit helemaal veranderen, ik wil mensen gewoon graag vooruit helpen, maar t moet niet zo zijn dat iedereen van mijn goedheid profiteert. En je tip is welkom! En daar ligt meteen ook het gevaar. Op dit moment voel ik nog steeds mijn grenzen niet, ik denk ook omdat ik te lang helemaal niets "gevoeld" heb, maar ik ga het nu gewoon ervaren. Het fijnste vind ik mijn zwangerschapsverlof dat dan toch al snel weer komt kijken. Voor ik volledig aan de gang ben, ben ik alweer bijna met verlof, dus die periode is te overzien. En dan maar gewoon stap voor stap :-) Ik houd jullie op de hoogte!
Even snel reageren mooi kloppend hartje gezien
Alle reacties Link kopieren
Jeej sleepingbeauty!!! Super fijn en gefeliciteerd!!
Slowly getting there....
Jaah sleeping goed nieuws!! Super voor je. Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Kleinedingen en sleepingbeauty gefeliciteerd!! Super zeg!



Ik wil ook zo graag duurt lang...



Estrella beterschap met je zoontje! Hopelijk knapt hij snel op.



Skopje leuke reactie van je vriendinnen! Ik heb het vandaag ook 1 van mijn vriendinnen verteld, zij wist al dat we bezig waren omdat het niet lukte/lang duurde. Heel leuk. Heerlijk over baby's gekletst dus, fijne middag.
Alle reacties Link kopieren
Jeahh Sleepingbeauty ook bij jou een kloppend hartje! Gefeliciteerd! Superfijn!



Geluksboompje, wachten duurt lang idd.. t weekend doorkomen en dan mag je "al"!! Nu is t wel echt aftellen geblazen hoor! Voordeel van die tijd is dat je op jouw eerste echt al wel echt een soort van minimensje ziet, die van mij was gewoon nog een cashewnootje op t tijdstip van echo (ik moet toch iets proberen om t wachten draaglijker te maken...) fijn om te horen dat je t gedeeld hebt met n vriendin, heerlijk is dat hè! Lekker wegzwijmelen en dromen over hoe het over n goed half jaar zal zijn, fijn!! Nog even op de tanden bijten, want jij bent onze volgende!
Alle reacties Link kopieren
Ja geluksboompje, wat Skopje zegt: bij jou zal het echt al een vorm van een klein babietje hebben, bij mij is het ook echt een beetje een raar frumseltje met een donkere plek, waar de hersenen zitten wat nu nog vloeistof is werd mij gezegd. Geduld is een schone zaak!
Slowly getting there....
Spannend Geluksboompje; ik mag over 3 weken weer!

2 februari!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven