Uitgerekend 15-31 aug 2016

06-12-2015 10:40 656 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve viva meiden,



De tabel is vol!

Meeschrijven mag altijd .



Er ontbreken nog een aantal gegevens in de tabel, willen jullie deze dikgedrukt onder aan een bericht zetten?

Dit geldt ook voor nieuwe gegevens die in de tabel moeten, zo is het makkelijker om alles toe te voegen en de tabel up-to-date te houden!



NaamLeeftijdKindUDAfspraken / Echo'sSparkling00226-312e15 augustus meisje .Donkey_24-361e11 augustus ? Jayla2 ? - ?2e13 augustus ? Appletree8629-302e ? ? ClaireDunphy27-271e ? ? Stephanie199421-233e19 augustus28 december Rrachidi Lailamo24-231e7 augustus ? Goldstrike28-331e2 augustus22 december intakeFlower-0426-261e16 augustus5 januari afspraakRose1988 ? 1e ? 29 december vroege echo83angel toos1325-291e ? 14 januari afspraakBeschuitje2626-272e15 augustus4 januari echoZomer2830-361e18 augustus14 januari echoLin120626-281e23 augustus7 januari echo & 13 januari intake gynorigineel29-301e22 augustus 6 januari echo



Liefs,

Sparkling002
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag meeschrijven, maar ik ben als het goed is 11 augustus uitgerekend. Ik zag inderdaad al dat het andere topic vol zat. Misschien is het een idee om hier een algemeen augustus topic van te maken?
Gefeliciteerd dames! Alleen de tabel is "vol" meeschrijven mag altijd natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
@Donkey_. Dat is misschien een goed idee! Kan ik de topictitel nog aanpassen? In ieder geval welkom!



@ana_isabel. Dat is lief aangeboden! Maar wordt het dan niet te druk en chaotisch? Is misschien moeilijker alles nog te volgen..
Klopt hoor sparkling Dat is het nu soms al, maar ik vind het vervelend als mensen denken dat ze niet mee "mogen" schrijven,omdat er "vol" staat.
Alle reacties Link kopieren
@ana-isabel: je hoeft je wat mij betreft absoluut niet vervelend te voelen! Uiteindelijk is het fijner als er wat meer kleinere groepjes zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Sparkling en Donkey,



Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik ben denk ik rond 13 augustus uitgerekend, maar schrijf ook graag met jullie mee :-) ik las al een poosje met het andere augustus-topic mee, maar toen ik zelf een positieve test had, hadden ze daar net de tabel gesloten... Maar goed idee om hier verder te schrijven met meiden die wat later in augustus uitgerekend zijn!



Voor mij is het ook de tweede, we hebben een zoon van 2 jaar. We zijn al een poosje bezig voorbode tweede. In oktober 2014 heb ik een missed abortion gehad, kwamen er met de 10-weken echo achter dat het hartje met 8.5 week gestopt was met kloppen en toen volgde een curretage. Dit jaar had ik in augustus en september ook al een positieve test, maar dat ging bij 5.5-6 weken alsnog mis, werd toch nog 'ongesteld'. Daarom ben ik nu wel heel behoudend en kan ik er moeilijk van genieten.



Sparkling, voor jou ook de tweede, hoe oud is je eerste?



Donkey, is het voor jou de eerste of heb je ook al 1 (of meer) kindjes?



Hoe voelen jullie je?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan je een moderator vragen om de topictitel aan te passen, Sparkling



Dit is voor mij de eerste zwangerschap. Donderdag moest ik eigenlijk ongesteld worden, maar het bleef uit. Vandaag waren we samen vrij dus heb ik gewacht tot vandaag om te testen. En die was dus positief.

We hebben er 4 rondes over gedaan, valt nog erg mee dus qua tijd, maar het voelde wel als een eeuwigheid haha.



Ik heb 0,0 symptomen, wat natuurlijk heerlijk is, maar misschien komt het nog. Eerlijk gezegd hoop ik wel dat er nog iets komt want ik voel me erg onzeker. Ik had van het weekend nog wat digitale zwangerschapstesten gekocht en die krijg ik dinsdag binnen dus dan ga ik nog eens testen. Zolang ik geen symptomen heb zal ik dat wel blijven doen haha.



Hebben jullie last van symptomen?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Donkey dat het zo snel gelukt is! Al herken ik dat ongeduldige wel hoor, als jet het eenmaal in je hoofd hebt, wil je ook het liefst dat het gelijk raak is...



Hier ook nog geen symptomen hoor, had donderdagnacht (vrijdag deed ik de test) juist zelfs het gevoel in mijn buik dat ik ongesteld zou worden. Bij mijn vorige zwangerschap(en) kwamen de kwaaltjes ook pas bij 6 weken, dus ik probeer me er nu nog niet druk om te maken.
Alle reacties Link kopieren
@Jayla2: gezellig! Maakt absoluut niet uit dat je iets eerder bent uitgerekend. Dat zal wel pittig zijn af en toe, met een 2 jarige. Wat naar om te horen van je eerdere zwangerschappen, heel begrijpelijk dat je nu wat terughoudender bent met deze zwangerschap. Maar vertrouw op je eigen lichaam!

Die van mij is een dik half jaar. Ik heb op dit moment nog nergens last van, alleen af en toe wat steekjes en rommelende darmen.



@Donkey_ Dat is inderdaad behoorlijk snel! Maar wachten duurt altijd te lang, haha. Niet onzeker zijn over het "wegblijven van symptomen". We zitten nog in een erg vroeg stadium. En vooral met een eerste zwangerschap is het moeilijk om misschien lichte signalen te ontdekken. Een streep is een streep!



Allemaal nog van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb - een soort van - tabel gemaakt in de openingspost gemaakt.

Ik ben zo vrij geweest om jullie twee alvast toe te voegen Jayla2 en Donkey_, mochten jullie dit liever niet willen of nog gegevens willen toevoegen, laat maar weten!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ik schrijf graag mee. Alleen heb ik niet heel veel tijd om te reageren... Ben er echt net achtergekomen dat ik zwanger ben. Shock!! 1 X onveilige sex gehad en gelijk raak. We hebben een dochtertje die deze maand 1 wordt.. Ben er heel blij mee, maar zit toch wel over in wat ze op m'n werk vinden (stom he?)..



Maar als ik een tijdje niet reageer excuses alvast.. Dan komt dat later even :-)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Appletree86, en gefeliciteerd! Er is geen minimum aantal keer reageren verplicht om mee te schrijven hier hoor:)! Mocht je in de tabel willen, moet je het maar laten weten! Dat is inderdaad heel erg snel gegaan, kan mij voorstellen dat het "even schrikken" is. Al is het geringe leeftijdsverschil wel fijn voor de kleintjes, niet? Waarom denk je erover na wat ze er op je werk van vinden? Iets toch niets geks aan
Alle reacties Link kopieren
Appletree, gefeliciteerd, leuk als je ook meeschrijft!



Sparkling, ziet er goed uit die tabel, dat maakt het wel overzichtelijk als er nog meer meiden mee komen kletsen. Voor jou is het zwanger zijn dan nog helemaal niet zo lang geleden :-) is het bewuste keuze om twee kindjes kort op elkaar te krijgen? Lijkt me erg leuk, maar ook wel pittig. Als zal het met een peuter-puberende tweejarige ook niet altijd makkelijk zijn. Momenteel is alles 'nee nee mama'
Alle reacties Link kopieren
@Jayla2: Ja precies, zag dat het gebruikelijk was bij de zwangerschapstopics

Is een bewuste keuze geweest, alleen dat het zo snel zou lukken hadden we nooit verwacht!

We zijn gezegend met een heel lief kindje op dit moment, dus nu is het nog allesbehalve moeilijk.

Maar als ik jou zo hoor, komt die periode nog



Wanneer gaan jullie trouwens een afspraak maken met de verloskundige?

Ik denk dat ik wacht met bellen tot na de feestdagen.
Alle reacties Link kopieren
Sparkling: wat leuk dat jullie bewust zo snel voor een 2e kindje zijn gegaan.

Ik zou graag in de tabel staan. Man is 30 en ik 29. En ons eerste kindje wordt deze maand 1.



De vorige keer kreeg ik al met 8 weken een echo. Dus wilde eigenlijk morgen al bellen om een afspraak te maken.. Na de feestdagen klinkt zo ver weg toch?



Jayla; die leeftijd lijkt me echt lastig! Ik ben twee en ik zeg nee.. Dan begint het echte opvoeden..
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik zou me graag willen aansluiten bij jullie nu nog kleine groepje. Afgelopen week getest en dus positief!!! Ik heb nog geen idee wat de UD is aangezien mijn eisprong later is dan gemiddeld, maar het zal ergens augustus zijn. Ik zag inderdaad ook dat het andere augustus groepje vol is dus fijn dat jullie een nieuwe zijn gestart .

Even kort voorstellen: mijn vriend en ik zijn beide 27 jaar en het zal ons eerste kindje worden. Aan symptomen heb ik vooral groeiende en pijnlijke borsten. Verder nog weinig.

Hopelijk mag ik bij jullie aansluiten!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Claire! En gefeliciteerd!!

Spannend he de eerste zwangerschap?

Ik man het allemaal nog niet echt bevatten. Zit zelfs al te denken om nog een X te testen om het zeker te weten. De controlestreep was lichter dan de teststreep, die was echt dik roze.. Is dat raar??



Claire dumpt, jij bent Ook fan van modern family aan je naam te zien ik hou echt van die serie. Even off topic
Alle reacties Link kopieren
Appletree86 & ClaireDunphy, beiden van harte welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Leuk dat jullie willen meeschrijven, ik heb jullie aan de tabel toegevoegd



@Appletree86: klinkt wel ver weg, maar december is sowieso al een drukke maand, en meestal heb je toch niet voor 8 weken een eerste afspraak. Is trouwens helemaal niet gek dat je streep lichter is dan de controlestreep, elke 36/48u verdubbelt je HCG volgens mij. Wanneer je de test over een paar dagen weer een keer zou doen, knalt die zeker! Welke test heb je trouwens gebruikt?



@ClaireDunphy: groepje is nu nog klein, maar denk dat veel dames die het tweede deel van aug. zijn uitgerekend nog niet allemaal getest hebben.



Hebben jullie trouwens al naar je zorgverzekering gekeken voor 2016?
Alle reacties Link kopieren
Jaa maar de teststreep was juist donkerder dan de controlestreep.. Vroeg me af of de controlestreep niet sowieso donkerder moet zijn..



Wat zorgverzekering betreft ga ik nog even goed naar kijken. Wil me extra verzekeren omdat ik perse in het ziekenhuis wil bevallen met ruggenprik. Vorige bevalling duurde 2 dagen en was een hel met alleen maar rugweeen en een kindje dat als sterrekijker bleek te liggen.. Nu wil ik eerder naar het ziekenhuis en goede verdoving.. Al is het wel zo als je op eigen houtje naar het ziekenhuis gaat en uiteindelijk een ruggenprik krijgt het sowieso medische noodzaak is en je geen eigen risico hoeft te betalen.. Maar je kan de eigen bijdrage voor de kraamhulp ook verzekeren. Ik denk dat het wel uit kan. Maar moet het nog wel checken. Ben wel benieuwd wat jullie gaan doen.



Heb vorige zwangerschap 0 kwaaltjes gehad (ben daarom denk ik gestraft met een helse bevalling) ga er nu een beetje vanuit dat deze zwangerschap weer appeltje eitje wordt. Maar vind het wep super spannend allemaal..
Alle reacties Link kopieren
@appletree: inderdaad fan van Modern Family haha. Ik moest een nieuwe naam bedenken en zat ondertussen dat te kijken, dus vandaar

En het lijkt me als je teststreep donkerder was dan de controlestreep dat dat alleen maar goed is toch! Ik had nog een test liggen, net maar even gedaan. Binnen 30 seconde super donker dus dat is mooi.



Ik wil me vanavond aan gaan melden bij de verloskundige, dat is nog wel even een ding. Dan is het zo echt! Maar ook wel heel erg leuk, ik ben benieuwd wanneer ze dan een afspraak willen (lees overal zulke verschillende verhalen).



Een zorgverzekering uitzoeken is een goeie! Heb laatst al even zitten neuzen maar dat ga ik deze week nog even verder uitzoeken. Als jullie tips hebben hoor ik het graag!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal dames!



Ik ga zo (als ik moet plassen haha) nog even een test doen, gewoon voor de zekerheid haha.

En ik denk dat ik mij inderdaad meteen inschrijf bij de verloskundige, bij deze moet ik online een formulier invullen en dan word er contact opgenomen.

Ik hoop stiekem dat het nog in december kan.



En even voor mij als leek hoor. Maar bij de eerste echo is dat altijd inwendig? Soms hoor ik ook wel dat het al gewoon op de buik gedaan kan worden.

Ik ben wat dat soort dingen betreft ongelofelijk preuts dus als ik het nog eventjes uit kan stellen dan doe ik dat graag hahah



Voor de tabel, ik ben 24 en mijn vriend is 36.
Alle reacties Link kopieren
Oeh dat spannend Donkey, ik ga voor je duimen! Laat je het nog even weten?

De echo's die ik voor de 10-weken grens heb gehad probeerden ze altijd eerst uitwendig, maar mijn baarmoeder ligt wat ver naar achter en daardoor toch inwendig voor meer duidelijkheid. Ik ben ook wel beetje preuts hoor, maar voor de echodames is het dagelijkse kost en ze stellen je heel erg op je gemak, tenminste bij mij wel.



Clair, fijn dat jij net nog een duidelijke teststreep had, geruststellende gedachte!



Sparkling, leuk dat jullie wens dan uitgekomen is van 2 kindjes dicht op elkaar :-)



Appletree, hopelijk dit keer weer goede zwangerschap en dan ook maar een goede bevalling erachteraan, want die van eerste klinkt verschrikkelijk



Ik ga met 6 weken de verloskundige bellen, eerder durf ik denk ik niet, omdat het 2x vlak voor die tijd mis ging dit jaar. Beide keren had ik al een afspraak gemaakt in het ziekenhuis voor bij 7-8 weken i.v.m miskraam-verleden, en het afbellen daarvan voelde zo rot...



Ik heb het vorige maand uitgezocht wat betreft zorgverzekering en ben overgestapt naar Delta Lloyd, met het oog op een mogelijke zwangerschap in 2016. Ik heb nu alleen een basisverzekering, maar je kan 1x per jaar alsnog een aanvullende verzekering afsluiten. En hun goedkoopste aanvullende verzekering heeft goede voorwaarden voor wat betreft zwangerschap/bevalling. Denk aan vergoeding combinatietest (ook zonder medische noodzaak), vergoeding eigen bijdrage ziekenhuisbevalling zonder medische noodzaak, vergoeding eigen bijdrage kraamzorg, ¤200 lactatiekundige, ¤200 voor cursussen rondom bevalling. Kost ¤11.50 per maand, dat gaan we er dus wel uithalen dan :-)
Alle reacties Link kopieren
@appletree86 dan had ik niet goed gelezen. Want zoals al is gezegd, is dat alleen maar positief! Dan is je hcg waarde gewoon al relatief hoog.

Ik kan me met zo'n bevalling goed voorstellen dat je nu goed voorbereid wilt zijn wat betref ziekenhuis. Wanneer er inderdaad sprake is van bijvoorbeeld een ruggenprik, wordt het medisch en dan volgens mij altijd vergoed. Bij veel zorgverzekeringen hebben ze de vergoedingen van van o.a. Bevalling ziekenhuis zonder medische indicatie of kraamzorg drastisch verminderd of zelfs helemaal geschrapt. Ik zag dat bijvoorbeeld Zeker met aanvullend pakket of PMA met aanvullend2 prijs/hoogte vergoedingen wel goed zijn, zou zeker eens kijken.



@clairedunphy ja het wilt nogal eens verschillen wat betreft afspraken en echo's bij verloskundigen. Volgens mij is de eerste afspraak meestal rond de 8weken (met of zonder echo) en een grote afspraak rond 12-13 weken, maar dat weet ik niet zeker!



@donkey_ de eerste echo hoeft absoluut niet inwendig te zijn. Ze proberen het altijd eerst uitwendig, maar mocht het dan niet (goed) te zien zijn, kiezen ze ervoor om het inwendig te doen. Ik was bij mijn eerste zwangerschap ook wel wat preuts, maar na een bevalling en de week kraamzorg, verdwijnt dat als sneeuw voor de zon.



@jalya2 begrijpelijk dat je nu wat later belt. Ik hoop dat het allemaal goed mag gaan deze keer bij je!

Wel een goede tip van die verzekering, ik ga het vanavond eens nakijken. Wist namelijk niet dat je daar je aanvullend pakket in de loop van het jaar kon toevoegen.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik kan er niet meer omheen. Deze test zegt ook echt dat ik zwanger ben :D

Ik ga zo meteen het formulier van de verloskundige invullen.



Wanneer willen jullie het eigenlijk familie en vrienden vertellen? En mogen collega's het ook meteen weten of wacht je daar nog mee?



Wij hebben voor onze ouders een voorleesboekje voor opa's en oma's gekocht. Die gaan we inpakken en volgende week geven. Ik ben heeeel erg benieuwd. Mijn moeder gaat huilen denk ik, die wilt zo graag.

Mijn broer zal ik het ook diezelfde week vertellen want hij woont nog bij mijn ouders dus het lijkt me niet handig als ze het nog stil moeten houden vooe hem en dat wil ik ook helemaal niet.

De broers en hun vriendinnen van mijn vriend gaan we het weekend daarna vertellen want dan vieren we kerst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven