uitgerekend 15-31 oktober 2017

25-02-2017 13:26 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

allemaal gefeliciteerd .

vinden jullie het ook leuk om mee te schrijven in een kleine groep ? (met tabel )

lijkt me leuk om met een groepje van maximaal 10/15 dames gezellig te kletsen over de zwangerschap.



NaamLeeftijd (v/m)# KindjeUitgerekendGeslachtAfsprakenBijzonderhedenyo_wy28/281e kindje20 oktobernnb- klopt!sneeuwwitje8630/321e kindje24 oktobernnb07-04 termijnecho klopt!Kashri27/331e kindje25 oktobernnb04-04 termijnecho-lelie-27/312e kindje25 oktobernnb13-04 intake + tweede echo klopt! Miskraam nov '16 Appelsap51e kindje27 oktobernnb27-03 eerste echoEnitreg29 oktobernnb21-03 echo (in ziekenhuis)Olivia19902e kindje29 oktobernnb22-03 tweede echo klopt!



Zwangeres, Babbes83



gebruikersnaam: uitgerekendoktober2017

wachtwoord: uitgerekendoktober
Wauw, dinsdag al, dat is vroeg! Fijn hoor. Dat komt echt in de buurt. Is de echo bij de Vk zelf of in een aparte praktijk?
Heel erg vroeg maar de rest vd week zijn ze gesloten dus dit was echt de enige optie. Gewoon bij mijn eigen verloskundige, zij doet daar echt niet moeilijk over gelukkig. Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik bij elke controle een echo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige ronde een miskraam gehad en de gyn was daar heel duidelijk over. 1 op de 6 gaat mis, daar kun je helemaal niks aan doen, het is gewoon een fout in de ontwikkeling en daarom breekt je lichaam het af. En elke ronde gooi je de dobbelsteen opnieuw en heb je opnieuw kans van 1 op 6 dat t misgaat. Je kunt het simpelweg niet voorkomen. Wil niet zeggen dat ik niet doodsbang ben en ook aan het wachten ben tot ik weer bloed zie...
Alle reacties Link kopieren
Olivia: succes morgen! Hopelijk kunnen ze je gerust stellen.



Onze echo is vervroegd naar volgende week maandag. Ivm met bloedingen ben dan 8 weken.



Babbes: laat ik vaak hetzelfde cijfer gooien. Gelukkig zijn de meeste miskramen vroege 5/6 weken en zijn de meeste al aardig opweg naar 7/8. We kunnen er niet meer aan doen dan goed voor onzelf te zorgen helaas



enitreg: lekker genoten maar thuis is altijd fijn! Moeheid in de avond vallen mijn ogen gewoom dicht.



Zwangeres: veel sterkte
Bedankt! Nog een paar uurtjes. Ik ben ontzettend zenuwachtig.



Lelie: Wat spannend zeg. Hoe denk je er zelf over?



Babbes: mooi verhaal maar ik kan er niets mee. Het lukt mij niet om zo erover te denken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het stiekem wel jammer dat er 2 topics zijn.
Olivia, hoe was de echo? Ben erg benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar!



Ik heb vanochtend mijn eerste echo gehad, en het is goed gegaan. Vond het van tevoren allemaal reuzespannend, dus het was een grote opluchting om een kloppend hartje te zien!
Alle reacties Link kopieren
Te gek sneeuwwitje! Gefeliciteerd!! Hebben ze ook iets gezegd over de termijn? Of was dat nog te vroeg?



Ik mag pas over 12 dagen, duurt lang! En volgende week ook nog eens een vet drukke week op m'n werk waar ik best tegenop zie. Maar komt vast goed, de tijd verstrijkt gelukkig zonder dat we daar wat aan hoeven doen .
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa superfijn! Ze schatte in dat ik 7,5 weken zwanger ben, volgens mijn eigen berekeningen ben ik nu 7 weken en 2 dagen. De volgende keer (op 7 april) krijg ik te horen wanneer ik precies uitgerekend ben, maar dat zal dus op mijn berekende datum zijn (24 oktober) of misschien een dag of 1, 2 eerder.



Ik kan me voorstellen dat het lang duurt, ik was zelf ook echt wel aan het aftellen. Maar zoals je zelf al zegt: het komt vast wel goed, en je hoeft er niets voor te doen om de tijd voorbij te laten gaan :-)
Wij hebben dinsdagochtend ook een kloppend hartje mogen zien . Ze schatte mij op rond de 6 weken en dat klopt. Wel kan er nog van alles misgaan dus blij durf ik nog niet te zijn. Over 14 dagen weer een echo.



Sneeuwwitje gefeliciteerd!! Wat een opluchting of niet?
Alle reacties Link kopieren
Fijn zeg Olivia! Ben je er nu iets rustiger onder?

Ik vind het zeker ook een hele opluchting! Vond het heel spannend, mijn moeder had bij haar eerste zwangerschap geen kloppend hartje bij de eerste echo, en op de een of andere manier denk ik altijd dat het bij mij sowieso lastiger zal gaan dan bij haar. Hopelijk heb ik het mis! :-)
Tot nu toe heb je het mis, toch?



Echt rustiger ben ik niet omdat het nog geen garanties geeft. Wel heb ik het idee dat de meeste miskramen gebeuren voordat het hartje gaat kloppen. Durf ik niet op te googlen dus daar hou ik mij een klein beetje aan vast.

Ik vind het zware weken, kan er niets anders van maken
Oh wat fijn voor jullie beiden! Ik moet nog 2,5 week wachten. Duurt zo lang!
Alle reacties Link kopieren
@Olivia: ja dat is ook zo, garanties heb je nooit, maar het luchtte mij wel op om te zien dat het in ieder geval tot nu toe goed is gegaan. En de kans op een miskraam is inderdaad al veel kleiner dan een paar weken geleden. Probeer er ook van te genieten dat het is gelukt om zwanger te worden en je voor nu op schema ligt!



@Appelsap: ah ja dat duurt inderdaad nog lang zeg! Kreeg je niet de optie om eerder te komen?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ook ik zou het leuk vinden om mee te schrijven. De andere twee topics van oktober zitten al aardig vol... ik ben morgen 8 weken zwanger van ons eerste kindje. Heel spannend allemaal en ik ben erg benieuwd of het ook daadwerkelijk allemaal goed ontwikkeld.. ik ben 28 en mn vriend ook. 14 maart de eerste echo. Ik ben niet zo handig met zn tabel, dus wil iemand mij erbij zetten ik heb behoorlijk last van misselijkheid. Het is wel met de dag verschillend.. gister overgeven en kokhalsen en vandaag weer niks aan de hand..

Volgens mijn eigen berekening is mijn uitgerekende datum 20 oktober..
Alle reacties Link kopieren
Welkom Jo_Wy!

De echo komt er al bijna aan zie ik, vind je het spannend? Bij mij zijn de kwaaltjes ook heel wisselend, misselijkheid heb ik eigenlijk elke dag wel last van, maar soms moet ik er om 6 uur al uit om iets kleins te eten en soms kan ik ook langer blijven liggen. Vanaf deze week ook heel vermoeid. Hopelijk neemt het allemaal weer af over een paar weekjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me helaas af. Echo was niet goed, er was wel een vruchtzak maar geen vruchtje. Moet nu een week afwachten op een natuurlijke miskraam en anders waarschijnlijk Curretage. Ik voel me heel verdrietig dat dit me 2x achter elkaar bij 7 weken moet gebeuren, het is gewoon niet eerlijk. Maar ja, de natuur beslist. Ik wens jullie heel veel geluk in jullie zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Jo_Wy, gefeliciteerd. Het andere oktober topic zit wel vol, maar is wel een heel fijn topic. Je bent altijd welkom als je wilt.
Alle reacties Link kopieren
Jo-wy: gefeliciteerd welkom! Spannend nog een paar dagen voor de echo.



Sneeuwwitje en olivia gefeliciteerd met jullie kloppende .



Wachten duurt zo lang. Gelukkig mag ik iets eerder komen voor de echo. Heeft ook het nadeel dat ik dan die 9w niet voorbij ben.

Ben wel van mening dat als het eenmaal klopt de kans zoveel kleiner is op een miskraam.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel lelie. Wachten is lastig he? Wanneer mag je nu komen voor de echo? Ik hoorde laatst ergens dat wanneer het hartje klopt bij 8 weken de kans op een miskraam al is gezakt naar 3% en dat 'ie zakt naar nog minder bij 12w en 16w, dus inderdaad: als het nu klopt is de kans op een miskraam nog maar heel klein.
Alle reacties Link kopieren
gisteren voor de echo geweest klopt. zou volgens mijn eigen berekening 7 1/2 - 8 weken zijn ze zette me terug op 7 weken. dat is nog niet helemaal duidelijk ivm schuinligging. 13 april intake en 2e echo.

kan nog wat bloedverlies krijgen ze zag nog iets zitten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie welkom!

Het is vrij rustig op de groep zie ik..





Ik heb de echo gehad gister! Ik was best nerveus en gelukkig zag het er goed uit. Hartje klopt en ze schatte me op 9 weken en 2 dagen ipv 8 weken en 4 dagen. Kon er zelf nog niet veel aan zien. Een grijze vlek in een grote zwarte zee . Ik ben dus iets verder, maar de ud kon ze niet zeker zeggen, dat is bij de volgende echo beter te zeggen vertelde ze. Ik heb volgende week een afspraak bij de verloskundige en met haar moeten we dan afstemmen wanneer de volgende echo is.



Wil het dan ook hebben over m'n misselijkheid. Ik heb gister gelijk dat ik thuis kwam en na de echo weer zoveel overgegeven.. vandaag voel ik me ook weer beroerd maar ben gewoon aan 't werk en slik het maar weg... bah... hoe blij ik ook ben met de zwangerschap, mijn misselijkheid neemt nu even de overhand..
Alle reacties Link kopieren
Hee Jo_Wy, gefeliciteerd met de echo! Hartstikke fijn voor je :-) hoe is het nu met je kwaaltjes?

Hier is het inderdaad wel heel erg rustig, misschien is het leuker voor je om aan te haken bij de Uitgerekend 2e helft oktober 2017 groep?
Alle reacties Link kopieren
Jo-wy: gefeliciteerd met de goede echo. Hopelijk ben je al wat minder misselijk.



Sneeuwwitje deze groep is inderdaad een stuk minder actief helaas. Aansluiten bij de andere is zeker een aanrader

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven