Uitgerekend 16 t/m 31 juli 2017

13-11-2016 07:53 569 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na bijna twee jaar proberen houd ik voor de vierde keer een positieve test in mn handen. Ik hoop dat het mij deze keer wel gegund is, want de vorige keren ging het helaas mis. Ondanks de spanning ben ik ook hoopvol en voel ik 'gelukkig' momenteel van alles aan mn lijf, waardoor ik vertrouwen heb dat het voor nu in ieder geval goed zit. Mn oplopende testen ondersteunen dat. Alle keren dat ik zwanger was heb ik een topic geopend en nu dacht ik: ik doe het gewoon weer! Uitgaan van het positieve! Wie schrijft er gezellig met mij mee?



Wil je in de tabel, geef dan even je gegevens door! Heb je aanpassingen? Zet het dan even dikgedrukt neer.

Zou iedereen die dat nog niet heeft een avatar willen uploaden? Zo houden wij de verhalen wat makkelijker uit elkaar



NaamLeeftijdenKindjeUitgerekendAfsprakenmupje12330/322e**14 juli echo 19 decemberkorbakimmy821/261e17 juli _pebble_31/311e*20 juli Frensie8135/321e22 juliecho & intake 19 decemberEspana33/361e23 juliecho 15 december, intake 27 december, termijnecho 28 decembertulpenrood31/401e**23 juli echo & intake 19 decemberEverThine26/321e28 juliecho 15 december, termijnecho 9 januariLavendel_Madelief32/361e*28 juliecho & intake 27 december_imaginairy_31/342e30 juliecho 19 decemberPassiepasje33/322e30 juliecho & intake 22 december, termijnecho 11 januari



april88

Hormonster1982

Autumn_87

Boogschutter_87

Bloempje300

stellarules
Alle reacties Link kopieren
April, jeetje wat heftig ook joh! Gelukkig dat het nu helemaal goed gaat maar wat zal dat zwaar geweest zijn.

Wij hebben ook een zoontje, is alweer bijna 2,5. Tijd gaat zo snel pff en dat hij zo ieniemini was ook niks meer van te zien, hij woog 830 gram bij zijn geboorte en nu een peutertje van bijna 13 kg :-D Wat het nog extra spannend maakte is dat we op vakantie waren toen het allemaal gebeurde dus voor mij nu in ieder geval de komende 8 maanden geen vakantie meer
Alle reacties Link kopieren
En vwb combinatietest, geen idee eigenlijk nog. Bij de 1e niet gedaan en heb me er eigenlijk ook nog niet helemaal in verdiept, nog even over nadenken..
Alle reacties Link kopieren
Hallo!!



Wat een leuk toppic!

Ik kom graag mee kletsen en tot nu toe me verhaal vertellen.

Ik kom dus meteen met de deur in huis vallen????



Ik ben Maaike, 21 jaar, samen wonend met mijn vriend, beide een goede baan.



Begin okt. gestopt met de pil. Onze reis naar zwangerschap ging beginnen. 8 okt. Ongesteld. Volgens berekeningen 22,23 en 24 okt vruchtbaar. Mijn normale cyclus duurt gemiddeld 28 dagen. Had dus begin okt. ongesteld moeten worden. Niet ongesteld geworden. Vorige week getest. Negatief. Vandaag opnieuw getest : ZWANGER 2-3. Ook opnieuw goedkopere test gedaan, ook positief. Zwanger dus!! Uitgerekende datum zou 17-07-2017 zijn.



Heb net aanmeldingsformulier naar de verloskundige gestuurd. Van de week opbellen vooe intake gesprek en termijn echo.



Ik vind het zo spannend. Zo onwerkelijk. Nooit gedacht dat het na 1 x raak zou zijn!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames! Ik zal jullie toevoegen aan de tabel. Gezellig!

Korbakimmy hoe oud is jouw partner?

Hoe weet je de lengte van je normale cyclus? Recent ook een periode geen pil geslikt? Want het verandert over de jaren en ook door het slikken van de pil (na de pil vaak langere of kortere cyclussen). Ik denk op basis van je verhaal en je negatieve test vorige week dat je iets minder ver bent dan je denkt en je uitgerekende datum ook wat dagen naar de toekomst gaat verschuiven als je de echo krijgt,maar dat zie je dan wel! In ieder geval gefeliciteerd, fijn dat het zo mega snel gelukt is.



Ik ga het er met m'n man nog over hebben of we een combinatie test gaan doen of dat we met 10 weken al een nipt in België laten doen en het meteen 'zeker' weten, maar eerst maar eens die eerste paar weken doorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Hormonster ik heb voor de anderen de miskramen/bbz aangegeven in de tabel met sterretjes. Wil jij deze ook bij jouw naam of staat het goed zo? Wat jij wilt! Knuf
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was mijn cyclus altijd al 28 dagen. Dit zal nog steeds zo geweest zijn, aangezien de vruchtbaarheids dagen gebaseerd waren op een cyclus van 28 dagen en dus in die dagen zwanger ben geworden. Volgens die berekeningen dus ook uitgerekens op die datum. De clyrbleu tesr geeft ook aan 2 tot 3 weken zwanger. Morgen zal precies 3 weken zijn als ik het zelf uitreken. Dit klopt dus ook met de test.

Uiteraard horen we dit allemaal als we de eerste echo gehad hebben.



Ohwja mijn partner is 26
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel bloempje voor toevoegen in de tabel! Ik zie bij jou nog geen datum voor een echo staan.. vind je het nog te spannend om een afspraak te maken of andere reden voor? Sorry voor mijn nieuwsgierigheid, vroeg het me af..



Welkom korbakimmy!
Alle reacties Link kopieren
Ohja probeer een avatar in te stellen maar wanneer ik op bewaar gegevens klik krijg ik een foutmelding? Probeer het morgen nog een keer!
hormonster en bloem zo blij dat jullie dit samen mogen doen! dit keer blijven ze plakken en hebben jullie in juli beide een prachtig kindje Hormonster mijn vk zei tegen mij dat het beste was om 9 maanden te wachten omdat je 9 maanden nodig hebt om te ontzwangeren maar bij mij is het nu 7 maanden geworden! Ik denk dat als je lichaam goed hersteld is en je er zelf echt weer klaar voor bent je het altijd kunt vragen toch!
Alle reacties Link kopieren
Vooralsnog kan ik hier niet meeschrijven, heb volgende week pas weer mijn NOD.



Maar ik wil toch even reageren op het goede nieuws van Bloempje, meid gefeliciteerd! Ik ga heel hard voor je duimen dat alles dit keer goed mag gaan! Succes met deze spannende en onzekere weken van afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lief bericht prettymamma! Dank je wel :flower:Geloof dat we allebei ook heel blij zijn.

Jij hebt ook ivf/icsi? Ik dacht wat jij zegt idd. Wat fijn dat jij het na 7 maand al voor elkaar had. Kan ik wat van leren, mits mijn lijf gewoon lekker mee doet natuurlijk
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
Alle reacties Link kopieren
He korbakimmy, gefeliciteerd en welkom!

Fijn dat het zo snel al is gelukt zeg. Heb je al gebeld met een vk voor een eerste echo? En hoe voel jij je?



Ach jeetje april! Wat klinkt dat als een en al narigheid. Heb gewoon met je te doen dat her begin zo moeilijk is geweest.... Deze keer moet het beter gaan voor je/ jullie!!!



Bloem, je mag het erbij zetten hoor.



Hebben jullie een idee hoe lang het zeurderige gevoel in de onderbuik zo blijft? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.



Hier: nog geen idee of we testen laten doen. Eerst maar eens de eerste echo! En dan goed laten informeren.
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
Alle reacties Link kopieren
Hormonstar, nee nog geen afspraak gemaakt. Ik ga hier morgen voor bellen. Las dat de eerste echo vaak tussen 8 en 12 weken gemaakt word? Ik hoop dan dat het bij ons in de 8ste week al kan. Maandag 26dec willen we het graag gaan vertellen maar hebben hier een foto van de echo voor nodig en echte uitgereke de datum! Eerst maar eens op intake gesprek.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor felicitaties lieve mensen!



Ik had nog geen echo gepland, mede omdat ik nog erg vroeg ben (vandaag pas 11-12 DPO). Maar vanochtend mooie donkere test, dus de fertiliteitspoli gemaild en ik heb nu een echo en een gesprek met mn gyn gepland staan op 6 december. Gelukkig mocht ik een vroege echo met 7 weken na alles wat er gebeurt is.



Ja klopt korba, dan ben je nu tussen de 4 en de 5 weken. Sperma kan 3 en soms wel tot 7 dagen overleven in je lijf dus je kan bij wijzen van alsnog bevrucht zijn als je eisprong later was dan verwacht omdat het sperma nog leefde. Maar ie gaat het inderdaad zien. Het is meer dat ik je wilde zeggen dat je dan niet hoeft te schrikken als je ineens wel een halve tot hele week minder ver ben dan je dacht, mocht dat gebeuren. Sommige vrouwen denken dan meteen dat het niet goed zit terwijl er gelukkig niets aan de hand hoeft te zijn

En ja de meeste vks doen een echo rond de 8-10 weken als eerste. Ligt er een beetje aan wat voor vk he hebt. Sommigen van dit groep krijgen eerder een echo door eerdere miskramen/bbz. En mocht je hem echt niet krijgen maar je wilt wel graag een echo foto kan je altijd een betaalde echo laten doen bij een echo bureau. Dat kost bij ons in de buurt 25 euro.

Wij willen het ook met kerst aan onze ouders vertellen



Doen jullie mee aan moeders voor moeders? Ik ga mij weer aanmelden als ik een knaltest heb over een paar dagen. Zo'n mooi doel!



Avatars kunnen soms niet geüpload worden omdat het plaatje te groot is. Vaak doet een ander plaatje het dan wel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn 1e ochtendmisselijkheid (incl spugen) is een feit en gek genoeg ben ik er op dit moment blij mee

Bevestiging dat er toch echt van alles gebeurt in mn lijf... Bij mijn zoontje tot week 20 zo'n 20 keer per dag boven de wc gehangen dus hoop niet op een herhaling en anders kan ik niet anders dan me erbij neerleggen maar voor nu even fijne bevestiging
Alle reacties Link kopieren
Zeurderig gevoel onderbuik geen idee hoelang dat blijft, ik heb er zelf niet echt last van alleen af en toe darmkrampen... sowieso zijn mijn darmen flink van slag, hebben jullie daar ook last van?



Moeders voor moeders zou ik heel graag aan mee willen doen maar gezien mijn misselijkheid nu al en ik geen enkel luchtje kan verdragen zonder misselijk te worden ben ik bang dat het niks voor mij is.. Lees namelijk overal en hoor ook van vriendinnen dat het alles behalve lekker ruikt en mijn maag is sowieso nogal gevoelig..
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal, ik meld me ook graag hier, ook al vind ik het na een eerdere miskraam heel spannend. Hier alleen wat vage klachten, maar het is nog vroeg natuurlijk. Omdat mijn eerdere miskraam een missed abortion was waarbij de hormonen tot het laatst toe stegen haal ik geen geruststelling uit 'krijgen van klachten' of 'niet bloeden', dus het is aftellen tot de echo.

Leeftijd: 31/31, 1e kind, 20 juli uitgerekend, 8 december eerste echo.

Ik hoop dat iedereen hier een mooie gezonde zwangerschap mag hebben
Alle reacties Link kopieren
Iedereen gefeliciteerd met de zwangerschap! Hoop ook voor iedereen een voorspoedig een mooie zwangerschap.



10 dec onze eerste echo. Niet bij de verloskundige maar bij een echobureau. Eerste contact met de verloskundige is gelegd.



Vanmorgen wel wat misselijk geweest. Maar niet extreem ofzo. Wel veel last van duizelingen bij het opstaan. Ook veel honger opeens. Probeer nu dus ook echt goed en geregeld te eten.



Vanmiddag het nieuws aan me beste vriendin verteld. Toch raar om te zeggen: ik ben zwanger haha.
Alle reacties Link kopieren
Haha mupje! Blij zijn met het spugen herken het hoor. Hier vanmorgen ook wat misselijk en blij dat ik was. Denk dat we over een paar weken anders praten ;)



Ik durf nog geen mvm te doen. Wil eerst de 1e echo afwachten en dan als dat goed iz draag ik graag mijn steentje bij! Heb ze al eerder teleur moeten stellen. Dat voelde niet fijn!



Pebble! Welkom!!!! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Dat dit maar een mooie mag worden die uit mag dragen

Het aftellen doen we allemaal hier. Sommigen gebruiken een app waarin je aftelt tot een bepaald moment. 1e echo bijvoorbeeld. Bloem gaf mij die tip en het helpt als je zo de dagen ziet vervliegen.



Waarom heb jij je echo niet bij de vk KK? Gewoon nieuwsgierigheid hoor
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
Alle reacties Link kopieren
Dit ivm dat we er over denken het met kerst te vertellen. De manier hoe we het willen doen hebben we een echo foto nodig. En aangezien ik dan net 9 weken ben kan het zijn dat we nog geen echo gehad hebben bij de verloskundige.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om dat te doen met de kerst! Heb je ook gelijk een extra echo
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Pebble, leuk dat je hier ook meeschrijft! Ik ga je toevoegen.



Wow mupje, NU al misselijk met spugen, dat is heftig zeg. Ik hoop dat die 20x per dag je deze keer bespaard gaat blijven.
Alle reacties Link kopieren
Pebble, gefeliciteerd!!



Korbakimmy, wat leuk dat je beste vriendin het nu weet! Heerlijk he om het hardop te zeggen :-D



Hormonster, haha weet ik wel zeker, ik dacht er gisterenavond al anders over haha ben echt tot in de avond heel misselijk geweest, vandaag gelukkig een stukje minder, heb ook wat beter geslapen, scheelt ook wel denk ik.



Bloempje, ja ik schrok er ook van maar misschien was gisteren een combinatie van want vandaag lijkt het gelukkig een stukje minder heftig dan gisteren.. maar we hebben er alles voor over natuurlijk!



Hier gaat het dus vandaag gelukkig iets beter met de misselijkheid. Ben wel echt extreem moe, gelukkig vandaag maar half dagje werken. Verder heel erg aan het aftellen naar maandag, 1e echo! Zo spannend!!
Alle reacties Link kopieren
8 dec eerste echo bij de verloskundige. En 10 dec bij zn echo bureau haha!!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het welkom meiden Wat fijn de positiviteit hier, nadat sommigen een hoop narigheid hebben moeten doormaken. Krijg er zelf ook gewoon vertrouwen door!



Goede tip van een aftel app Hormonster, ik ga er meteen een zoeken. Iedereen hier telt natuurlijk af ja! Verdrietig dat er zoveel sterretjes bij jou moeten staan, maar heel fijn dat je een succesvolle terugplaatsing hebt gehad en je nu goede hoop hebt!

Bij mij was het zeurderige baarmoedergevoel trouwens voornamelijk aanwezig tussen 3,5 tot 4,5 week…nu is het vrijwel weg. Kan het me niet goed meer herinneren van de vorige keer.



Bedankt voor het plaatsen in de tabel, Bloem. Wil je voor mij nog een echo op 8 december erbij zetten?



Ik neig er ook naar om meteen de nipt te doen, maar wil het er ook eerst over hebben met de vk.



Fijn dat je misselijkheid iets minder is Mupje!



Haha Korbakimmy, lekker 2 dagen vlak na elkaar even in je buik kijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven