Uitgerekend 1e helft april 2017 - deel 2

29-08-2016 20:52 267 berichten
Een nieuw topic met de tabel onder een algemene nick. Wachtwoord is de gebruikersnaam maar met een hoofdletter a.



NaamLeeftijdKindje?GeslachtUitgerekendBevallenMuppet198431-342eMeisje3 aprilkruimel2332-311eJongen7 april 3 maartMupsy30-312e*Meisje6 april 22 maartXervy31-311eMeisje12 april 23 maartminnim27-311eMeisje10 april 30 maartPalmboompje12331-323eJongen11 april 13 aprilmoorkop9025-271eJongen3 april 14 april



Bloempje300, Piony, Jayla2, Arinna



Lieve IcedT, Duna_2015, Tomaat86, Anemoon15, Pinkpearl & Raisingirl - we hebben al een tijdje niks van jullie gehoord, maar hopen ook dat jullie ondertussen je lieve kindje in de armen hebben mogen sluiten!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het aanmaken van dit nieuwe topic!



Nou dames zonder of met weinig klachten... Niet meer onzeker zijn want ik heb net een kloppend hartje gezien! Het was net een klein cashewnootje

Ik moest met een volle blaas komen maar ik had iets te enthousiast water gedronken dus ik moest zó nodig dat ik het bij de verloskundige bijna niet kon ophouden Ze begon dus meteen met de echo maar mijn blaas was té vol dus ik moest er eerst weer wat uitplassen . Haha lekkere binnenkomer...



Ik ben wel een week minder ver dan gedacht, dus nieuwe uitgerekende datum is 12 april.

Over drie weken mag ik alweer voor een echo!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Tomaat! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Tomaat! En haha, die volle blaas, ja dat kan ook te ver gaan... Fijn dat je mocht plassen



Anemoon en Palmboompje, succes deze week!
Alle reacties Link kopieren
@ moorkop, xervy, raisingirl, pinkpearl, minim, IcedT en Tomaat: gefeliciteerd met de mooie echo!



@ palmboompje: ik zou het gewoon vertellen. Dat lijkt me wel zo eerlijk en ook zo makkelijk voor jezelf. Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten Wat heb je uiteindelijk gekozen?



Ik snap die onzekerheid wel. Heb er ook wel wat last van. Volgende week de 2e echo en hoe dichterbij het komt, hoe meer zorgen ik me weer ga maken. En natuurlijk lees ik ook overal van die verhalen waar mijn vertrouwen niet echt beter wordt. Pffff... hoe langer ik zwanger ben, hoe onzekerder ik word. Had het eigenlijk andersom verwacht



@ Hier: ik was echt heel misselijk, maar de medicijnen hebben goed geholpen en voor nu ben ik redelijk goed van de misselijkheid af. Zelfs nu ik medicijn-vrij ben, ben ik misselijkheid-vrij. Is echt heel fijn! Krijg nu weer hoop dat we toch gewoon op vakantie kunnen gaan over een paar weken

Ik ben ook echt enorm opgeblazen. Heb nu al een keer de vraag gekregen of het er niet 2 zijn... dat wordt nog wat!

Voor wat betreft combinatietest, wachten wij af wat de persoon van de prenatale screening gaat zeggen. Zij gaat ons ongetwijfeld duidelijk informatie geven over wel of niet vanalles onderzoeken
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wie de tabel en het topic gemaakt heeft maar top! Volgens mij heb je dan een ander email adres nodig? Nouja het is er in ieder geval.



Gefeliciteerd Tomaat! Haha die blaas, dat had ik wel eens gehoord ja dat je vol moet blijven. Ik had 'm inwendig omdat mijn darmen het zicht flink blokkeerden omdat ze vol zaten.... *kwaaltjes*



Nog maar 6 echo's en dan heeft iedereen de eerste onzekere tijden gehad... Ik duim voor die laatste 6 hartjes!



Duna; ja precies dat heb ik ook! Elke nieuwe stap ben je weeer onzeker. Als die baby er eenmaal is ben je de rest van je leven bezorgd. Dat zegt mijn moeder altijd, kom je nooit meer vanaf.



En bij jou hebben de medicijnen dus ook geholpen, bij mij ook, zo fijn hè!
Alle reacties Link kopieren
Ah nieuwe topic gevonden!



Tomaat gefeliciteerd!!



Ook ik heb deze week m'n 2e echo en ik moet eerlijk zeggen... vind het net zo spannend als bij echo 1. In de omgeving de afgelopen weken paar voorbeelden gezien van dat het nog met een week 10 en zelfs 1 met 12 nog fout gaat.. daardoor blijft t wel erg spannend allemaal. Ook bij zoon had ik dit wel in het begin, totdat ik hem voelde schoppen en vanaf toen was het goed en wist ik dat ie er zat ;).



Misselijkheid lijkt hier wat af te nemen, wel mega moe! Gister eerste werkdag weer gehad, nou was compleet kapot toen ik thuis kwam hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Tomaat. haha ik moest wel lachen om je verhaal. zie ik mezelf ook helemaal overkomen. gefeliciteerd met het kloppend hartje!



Duna, vervelend he die onzekerheid. ik weet nog dat het voor mij persoonlijk minder werd toen ik de baby voelde schoppen, op het einde tot vervelends toe ;) maar daar moeten we nog wat weekjes op wachten helaas.

Met het werk is het min of meer goed gekomen. ik heb last minute vrij gekregen, omdat "mijn man op zakenreis moest" was niet gelogen want hij zit momenteel in parijs ;)



Morgen de echo.. spannend.. ik mag gelukkig al s'ochtends vroeg. ik heb 1,5 week geleden matchende adidas schoenen besteld voor mijn kinderen (lekker kneuterig) en de baby versie en de planning was om ze aan te doen als ik op bezoek ga bij mijn ouders en als ze dan zeggen.. hey jullie hebben allemaal dezelfde schoenen dan zeg ik.. ja matchende voor de hele familie en dan haal ik de baby versie uit mijn tas... maar nu is 1 paar ergens vast komen te zitten in wageningen en het andere paar is gisteren bezorgd in een hele verkeerde maat.. zit wel mee zeg haha.

Waarschijnlijk als ik het mijn dochter vertel dan is ze toch bezig met iedereen die ze tegen komt te vertellen dat mama een baby in de buik heeft, dus zo kan het ook prima. vond het van die schoenen alleen wel grappig omdat het een familie grapje is (wij kopen altijd in turkije op vakantie allemaal een adidas pak en als we hem dan aan hebben roept mijn dochter altijd... hey dezelfde!!)
Muppet, moorkop, duna: fijn dat de medicijnen helpen. Hier helaas niets. Huisarts gaf aan dat ik gewoon pech heb... Moet het de volgende week maar eerlijk aan mijn werkgever gaan vertellen.



Palmboompje: leuk idee zeg! Jammer dat het met de levering zo fout gaat. Balen...



Wanneer gaan jullie het vertellen? Wij hebben het al tegen onze ouders gezegd, omdat ik er zo ziek van aan ben. Niet origineel ofzo. Gewoon tussen neus en lippen door
Alle reacties Link kopieren
Als de echo goed is willen we het de ouders, broer en goede vrienden vertellen. Ik ben dan waarschijnlijk 10,5 wkn. Ik wilde eigenlijk wachten tot de 12 weken grens maar ik ga die week erop met vakantie met vriendinnen dus zal het hen ook al moeten vertellen (ivm drinken/eten).



Ik zit eraan te denken om de ouders een boekje van pluis en opa en oma te geven. Voor m'n schoonouders is het het eerste kleinkind.
Alle reacties Link kopieren
ik heb het tot nu toe alleen aan 1 collega verteld.. ja en aan de tandarts vorige week, want die vroeg erna i.v.m foto's maken haha.



mijn ouders vertel ik het na een goede echo en dan wanneer ik ze toevallig zie (zie ze bijna wekelijks wel) bij de 2e zwangerschap kwamen we onverwacht langs en toen zei ze meteen "wat doe jij hier nu ineens? ben je zwanger ofzo?"

Op het werk pas nadat mijn ouders het weten omdat mijn vader er ook werkt... wel zo handig.



schoonfamilie en vrienden gewoon wanneer we ze toevallig zien de komende weken.



ik had dit keer ook de intentie om te wachten tot na 12 weken, maar ik kan daar echt niet tegen. Bij ieder klein leugentje voel ik me zo gigantisch slecht. ik weet dat het nergens over gaat, maar ik kan echt heel erg slecht liegen. die collega die het wist had het ook meteen door. Mijn zusje woont in het buitenland en komt toevallig volgende week langs dus die vertel ik het dan ook al. is persoonlijk wel leuker als via skype of de app.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal!



Wij hadden het onze ouders meteen al verteld en onze broers/zussen vertellen we het als we ze zien binnenkort.
NaamLeeftijdKindje?GeslachtUitgerekendDataMupsy30-312e*1 april2 september echomoorkop9025-271e 3 april23 september termijnechoMuppet198431-342e 3 april2 september vervolgecho zh, 9 september gesprek artsDuna_201531-331e 4 april5 september 2e echoPinkPearl31-362e 4 april5 september 2e echokruimel2332-311e5 april1 september intake, 12 september echoAnemoon1532-301e5 april30 augustus echoTomaat8630-311e 12 april29 augustus echo en intake VivaBaby201733-491e 7 april5 september intakeNiezo25-271e8 aprilminnim27-311e 10 april29 septemberIcedT29-321e 10 april3 oktoberikxi8431-331e11 aprilRaisinGirl33-361e 12 april20 september vk-afspraakPalmboompje12331-323e11 april13 sept. termijnecho, 20 sept. intakeXervy31-311e 19 april12 september echo

Bloempje300, Piony, Jayla2, Arinna



Ik moet nog even oefenen met de tabel aanpassen
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen een mooi kloppend hartje gezien!

Voor nu een dagje naar voren gezet. 11 April ipv 12 April, maar over 2 weken hebben we weer een echo en dan wordt het pas definitief . Heb al de hele dag een glimlach die niet over gaat
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Palmboompje!
Proficiat
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd !
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond, long time no see! Ik meld me ook maar weer eens even, heb jullie enigszins verwaarloosd de afgelopen tijd. Ben ontzettend druk geweest met werk en allerlei sociale activiteiten daarnaast en ben gewoon ontzettend moe. 'S avonds dus ook de puf niet meer om de laptop aan te slingeren. Voel voor mezelf ook een beetje de druk op iedereen te willen reageren maar hoe langer ik niet geschreven heb, hoe lastiger dat natuurlijk wordt. Dat ga ik dus vanavond ook lekker even niet doen!



@Arinna: Ik weet niet of je hier nog meeleest of niet. Wat ontzettend verdrietig dat je uiteindelijk toch ons clubje hebt moeten verlaten. Het kwam natuurlijk niet helemaal meer onverwacht en ik las ook wel dat je er al wel een beetje mee vrede mee had maar het blijft natuurlijk klote nieuws! Ik hoop dat je snel weer een positieve test in je handen mag hebben.. Dat kom je dan wel even hier melden toch?!



@DeRest: Wat zijn er veel mooie hartjes in onze tabel bij gekomen, zo ontzettend fijn! Gefeliciteerd allemaal! Ook ik was gisteren ein-de-lijk aan de beurt en ik was ontzettend zenuwachtig. Eerst vroeg de VK hoe het ging en alles maar het enige wat ik dacht was "maak die FFing echo"!! Dat deed ze natuurlijk uiteindelijk wel en uitwendig zagen we al een ieniemienie babytje met een prachtig knipperend hartje! Wat bijzonder! Voor beter beeld vroeg ze of ik ik nog een inwendige wilde dus dat hebben we ook nog gedaan. Alles zag er helemaal prima uit, zowel hartje als babytje als baarmoeder. Wat een opluchting zeg! Ik zat redelijk goed qua datum, ben uiteindelijk 1 dagje opgeschoven naar 6 april nu. Twaalf september mogen we alweer langskomen voor de termijnecho!



Gisterenavond hebben we het eindelijk ook mijn ouders en broer verteld en dat was ook alweer zo bijzonder. Niemand had verwacht dat we nu met dit nieuws zouden komen maar iedereen was zo lief en enthousiast. En wat fijn om er nu wat echt over te kunnen praten. Overigens voelde ik me vandaag echt heel beroerd, en kreeg ik nu op het werk ook de vraag of ik zwanger was. Voelt niet fijn erover te liegen maar aangezien het incidenteel is dat ik me zo slecht voelde heb ik het toch nog even niet verteld. Heb ook al bijna vakantie en daarna kan ik het gewoon vertellen. Komende week vertellen we het nog wat mensen in onze naaste omgeving maar het werk moet dus nog even wachten..



Fijne avond nog allemaal, ik ga proberen weer wat vaker langs te komen!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Anemoon!



Poffertjes baal ervan dat ik zolang moet wachten. Ik hoop stiekem dat ze morgen met de intake toch ook even naar het hartje wil luisteren
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je niet ontmoedigen kruimel maar ook hier werd er nog niet naar het hartje geluisterd, dat doen ze later pas. Zou natuurlijk wel leuk zijn dus ik hoop dat je morgen toch alvast iets te weten komt. Het is inderdaad een beetje vaag of dat nou kwaad kan of niet in het eerste trimester. Zal wel meevallen maar waarschijnlijk "better safe than sorry" principe. Succes morgen!
Alle reacties Link kopieren
Hoe ver ben je nu dan Anemoon? We hebben ongeveer dezelfde datum namelijk volgens mij? Ben vandaag 9 weken
Alle reacties Link kopieren
Anemoon gefeliciteerd!



Ook hier hadden ze niet naar het hartje geluisterd. Alleen gekeken via een inwendige echo. Dat was me van te voren wel al verteld dat de echo met 8 weken inwendig zou zijn, maar je kunt er altijd naar vragen toch?



Wij hebben het vandaag onze dochter verteld en ze stelt me toch een vragen, echt hilarisch. Net vroeg ze nog of de baby kleren aanheeft, dus ik zeg nee. Roept ze ineens "maar dan zit hij met blote billen in jouw buik" en begint ze te giegelen haha. Ze wou ook al weten hoe de baby erin was gekomen. Gelukkig was het antwoord "dat heeft papa gedaan" genoeg. Dit gaat me nog wat worden de komende weken
Alle reacties Link kopieren
Ik moet gewoon geduld hebben
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd palmboompje en anemoon!!

Op mijn werk weten ze ook nog niks hoor anemoon, ondanks dat ik vaker moe en misselijk ben dan fit. Ze zeiden al; zwanger? Maar zolang het af en toe is houd ik mn mond.



Hahaha palmboom, geweldig! Die uitspraken van kinderen zijn altijd zo cute...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven