Uitgerekend 1e helft april 2017 - deel 2

29-08-2016 20:52 267 berichten
Een nieuw topic met de tabel onder een algemene nick. Wachtwoord is de gebruikersnaam maar met een hoofdletter a.



NaamLeeftijdKindje?GeslachtUitgerekendBevallenMuppet198431-342eMeisje3 aprilkruimel2332-311eJongen7 april 3 maartMupsy30-312e*Meisje6 april 22 maartXervy31-311eMeisje12 april 23 maartminnim27-311eMeisje10 april 30 maartPalmboompje12331-323eJongen11 april 13 aprilmoorkop9025-271eJongen3 april 14 april



Bloempje300, Piony, Jayla2, Arinna



Lieve IcedT, Duna_2015, Tomaat86, Anemoon15, Pinkpearl & Raisingirl - we hebben al een tijdje niks van jullie gehoord, maar hopen ook dat jullie ondertussen je lieve kindje in de armen hebben mogen sluiten!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het meevalt Kruimel! Wel een hoop gedoe om niks dan uiteindelijk. Maar fijn!



Moorkop, ik heb nog helemaal niks uitgezocht om de kamer in te richten, in mijn hoofd moet ie eerst leeg zijn en dan kan ik gaan plannen. Maar dat gaat dit weekend gebeuren denk ik, afgelopen weekend al veel gedaan. Sowieso wel fijn om eens al die troep op te ruimen
Kruimel: Gelukkig dat het allemaal meevalt! Goed nieuws.

Minnim: alvast veel plezier.



Hier is de babykamer uitgeruimd. De stukadoor komt in januari en dan gaan we kijken voor een babykamer.

Morgen de 20 weken echo. Hopen dat ze nu eindelijk kunnen zeggen wat het geslacht wordt en uiteraard dat alles goed is.



Krijgen jullie ook al steeds vragen van de vk en gynaecoloog hoe je gaat voeden? Of je in het ziekenhuis wil bevallen? Etc etc?

En gaan jullie een zwangerschapscursus volgen? Ik wil het wel doen, maar weet niet of ik dit trek ivm de misselijkheid en het braken
20 wekenecho alles goed! En het wordt toch een meisje.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Xervy!



Cursus zat ik van de week ook aan te denken, ga ik wel doen denk ik. Ik weet al dat ik van plan ben in het ziekenhuis te bevallen dus daar krijg ik geen vragen over. Voeden heb ik ook nog geen vragen over gehad eigen. Maar ik heb nog niet zo veel afspraken gehad.
Alle reacties Link kopieren
@ Kruimel: Wat een opluchting dat alles in orde is! Wel frustrerend dat het allemaal zoveel langer duurde doordat de afspraak niet goed gemaakt was, je zult wel op zijn geweest van de zenuwen.



@ Xervy: Ha fijn dat alles bij jullie ook goed is! Waar ik wilde bevallen vroeg de VK me volgens mij al bij de eerste afspraak. Ziekenhuis, haha, daar hoefden we het niet lang over te hebben. Wat betreft voeding trouwens ook niet, ik wil borstvoeding gaan geven (in elk geval zo lang ik verlof heb) maar het is natuurlijk afwachten of dat allemaal gaat lukken.



Qua kamertje hebben we al voorzichtig op internet rond gekeken maar moet eerlijk zeggen dat ik het qua meubels toch wel veel van hetzelfde vind. Dit weekend gaan we denk eens maar weer een echte winkel in. ;) Ik herken je opruim gevoel ook wel minnim. Wij wonen pas sinds 2 jaar in ons huis en kwamen van een appartement dus hebben in principe meer dan genoeg ruimte. Het kamertje moet leeg maar qua vloer en muren hoeft er dus verder eigenlijk niks te gebeuren. Toch wil ik ook alle andere kamers en zooi nu opgeruimd hebben en ik ben al met een plan bezig. Manlief vindt het een beetje onzinnig geloof ik...
Minnim: thx! dan zullen de vragen nog wel komen. Vond het frappant dat ze het zo vaak aan me vragen.



Anemoon: hahaha ja de babykamers lijken idd veel op elkaar online. Wel grappig van jullie opruim gevoel. Ervaar juist totaal niet. Mochten jullie je vervelen... Ik weet nog een adres



Wij gaan ook naar het ziekenhuis voor de bevalling. Qua voeding gaan we meteen voor flesvoeding. Heb me wel aangemeld voor de cursus. Begint jaar, zie dan wel of ik het trek of niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is alleen maar blij dat we opruimen, ik ben altijd veel chaotischer dan hij dus hij is blij dat ik al m'n laatjes eens uitzoek etc Morgen gaan we naar een baby winkel om eens wat dingen in het echt te bekijken. En een vriendin heeft ons net een wiegje aangeboden dus dat is fijn, ik hoop dat ze nog meer spullen kwijt wil

Xervy, dat opruim gevoel komt voor jou vast ook nog wel, is vrij biologisch geloof ik
Minnim wat leuk zeg! Heel veel plezier morgen. Ideaal zo'n vriendin. Ben benieuwd of je morgen al met wat leuks thuis komt.



Hahaha ben benieuwd of ik dat nog krijg. Normaal ben ik juist super netjes en gestructureerd, nu de omgekeerde wereld.
Alle reacties Link kopieren
hoi dames.



ik dacht ik kom hier weer eens even bijlezen. al heel lang niet gedaan. Hoe gaat het met iedereen? we zijn nu allemaal ruim over de helft gelukkig!



ik heb inmiddels eindelijk een laptop van het werk gekregen om thuis te werken, jeeej! nu nog kijken of ze ook wat te doen hebben voor me haha. over vragen m.b.t bevalling en voedingen heb ik al alles laten weten bij de verloskundige. ik geloof al met de 10 weken echo, toen werd er al naar gevraagd. voeding was niet echt een moeilijke keuze aangezien bij de 2 oudste de borstvoeding prima ging. ik heb bij de oudste na 6 maanden afgebouwd en met de jongste na 9 maanden. ik was met beide kinderen met borstvoeding steeds in 5 a 10 minuten klaar terwijl een flesje een halfuur duurde. ook een praktische keuze dus ;) er komt zelfs nu al een klein beetje melk uit dus mijn lijf is er al klaar voor haha.



met de bevalling laat ik het helemaal afhangen van de situatie. ik heb een kind op school en een kind thuis en geen familie in de buurt wonen dus het ligt er heel erg aan wanneer en hoelaat de bevalling begint. of we nog opvang kunnen regelen e.d. ik vindt het belangrijker dat mijn kinderen geen stress of nare herinneringen krijgen aan het feit dat ze meegesleept moeten worden naar het ziekenhuis en mij in de auto pijn zien hebben dus als het moet gaat thuis gewoon de slaapkamer deur op slot.

Al denk ik dat ik het wel snel door ga hebben als het zover is. dat is dan weer het voordeel van de derde. ik weet donders goed wat weeën zijn ;) de week dat ik uitgerekend ben ga ik voor de zekerheid de jongste een dag of twee meer naar het kinderdagverblijf doen. komt de baby niet dan is het waarschijnlijk wel fijn om de rust te hebben in huis.



de opruimdrang herken ik ook wel.. ik denk dat ik elk laatje en kastje al een keer gehad heb haha. wij willen als ik weer aan het werk ga na de bevalling het huis te koop zetten en vanwege alle babyspullen alvast ergens in de maand Maart de foto's laten maken dus ik probeer alles mooi en netjes te krijgen / houden. komt mooi uit met de nestelingsdrang ;)
Alle reacties Link kopieren
Leuk Palmboompje, je hebt het al helemaal gepland!



Wij hebben kleuren uitgekozen voor de baby kamer, nu even kleine beetjes verf halen om te testen of het idd mooi zal worden zo.

Wiegje staat alvast klaar, hebben we dit weekend gekregen - zo fijn dat we vrienden hebben die aan hun max aantal kinderen zitten ;)

Ledikant (en commode) hebben we uitgekozen en bestellen we waarschijnlijk binnenkort.

Zo wordt het wel wat!
Alle reacties Link kopieren
Hier staat de babykamer van zoon nog. Behang van 1 muur moet eraf en dan worden alle muren heel licht roze geverfd. Ik ga het aankleden met leuke posters en letterbakken met wolkjes, regenboogjes, etc.



Iemand vroeg nog naar de kinderwagen. Voor zoon hadden we een Joolz Day Earth in parrot blue. Top wagen hoor, maar ik wilde nu graag de Bugaboo Buffalo in soft pink. Dus de Joolz voor een mooie prijs verkocht en de Bugaboo aangeschaft. Man vond het overigens belachelijk haha, maar ik mocht toch :P



Ik ben vorige week begonnen met een cursus Zwangerfit. Het hele theorie gedeelte over bevallingen is voor mij niet van toepassing (geplande keizersnede dit keer), maar ik wilde wel graag een beetje in beweging komen en ik vond het de vorige keer ook wel gezellig om andere zwangere dames te leren kennen.
Palmboompje: fijn dat je alles al zo goed geregeld hebt en dat je thuis kunt werken.

Ik kan het me voorstellen dat het een beetje puzzelen wordt met de bevalling als je al kindjes hebt, maar je weet tenminste wel wat kan komen .



Minnim: ideaal dat je het wiegje van vrienden gekregen hebt!



Pinkpearl: de kamer van je zoon is toch helemaal perfect, net zoals je al zegt... andere kleur op de muur en klaar. Leuk die verdere aankleed ideeën en fijn dat je man overstag is gegaan met de nieuwe kinderwagen.



Inmiddels hebben we hier ook al veel geregeld. Alleen kan de kinderkamer er pas in februari in ivm de stukadoor. Maar ik verwacht dat we dan nog voldoende tijd hebben.

De kinderkamer wordt neutraal geverfd en kleden veel aan met kleurtjes. Ik heb het geluk dat mijn moeder kunstschilder is en dus mooie schilderijen gaat maken.



Ben laatst bij de arbo arts geweest (deze was gelukkig veel vriendelijker) en ze heeft me geheel afgekeurd voor de rest van mijn zwangerschap. Daarom ga ik 6 weken voor de uitgerekende datum met zwangerschapsverlof.

Na mijn zwangerschapsverlof ga ik 3 dagen (24 uur) weken ipv de huidige 40.

Wij hebben zowel het geslacht én de naam van ons dochtertje meteen aan iedereen kenbaar gemaakt.



Ik wens jullie een hele fijne zwangerschap!!!
Ha ik dacht schrijf maar weer eens...

Hoe is het met iedereen? De Kerst een beetje overleefd?

Hier nog een beetje van hetzelfde.

Gisteren bij vk geweest, echo gehad, alles was goed! En voor de 1e keer naar de Prenatal geweest (goede dag). Hele uitzetlijstje bij elkaar gesprokkeld (heb ik dat ook gehad). Volgens mij waren ze erg blij met mij .

Eind januari starten we met de kamer (stukadoor) dan is ie februari klaar. Alleen nog even de meubels bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de echo goed was Xervy! Wel rot dat je geheel afgekeurd bent. Maar het is allemaal voor een goed doel!

Wat heb je zoal gekocht bij de Prenatal? Of wat vind je het leukste dat je gekocht hebt?



Kamertje hier gaat goed! Hij is helemaal geverfd en we hebben een ledikant gekocht en al in elkaar gezet. Bijpassende kast is besteld en komt waarschijnlijk vandaag aan, die zetten we dan dit weekend in elkaar. Het wordt dus echt al wat.

Verder gaat het z'n gangetje. Ben moe en verkouden maar dat zou ik zonder zwangerschap ook zijn :P
quote:minnim schreef op 28 december 2016 @ 14:12:

Fijn dat de echo goed was Xervy! Wel rot dat je geheel afgekeurd bent. Maar het is allemaal voor een goed doel!

Wat heb je zoal gekocht bij de Prenatal? Of wat vind je het leukste dat je gekocht hebt?



Kamertje hier gaat goed! Hij is helemaal geverfd en we hebben een ledikant gekocht en al in elkaar gezet. Bijpassende kast is besteld en komt waarschijnlijk vandaag aan, die zetten we dan dit weekend in elkaar. Het wordt dus echt al wat.

Verder gaat het z'n gangetje. Ben moe en verkouden maar dat zou ik zonder zwangerschap ook zijn :P



Verkouden wat rot, heel veel beterschap! En is de kast aangekomen? Het schiet dus al behoorlijk op met de kamer. Leuk!

Zou het ook graag eerder af willen, maar de stukadoor kon niet eerder. Heel veel plezier met het opzetten van de kast.



Ik heb de hele uitzetlijst van de kraamzorg bij de Prenatal gekocht (excl. kamer, box en kinderwagen, dat regelt mijn man). Ik had eindelijk een goede dag en ik dacht ik ga nérgens anders meer heen. Nu koop ik alles, dan heb ik dat ook gehad.

Super leuke roze dekentjes, kleertjes, flessen, vanalles teveel om op te noemen. Had 2 winkelwagentjes van de winkel vol... oeps .
Alle reacties Link kopieren
Ja, de kast is aangekomen, ligt nu in stukken in de babykamer en we gaan hem dit weekend in elkaar zetten! Het wordt voor jou in februari vast ook superleuk om het kamertje te doen

Haha, ja dan is de Prenatal inderdaad vast blij met je! Wij krijgen ook een meisje maar gaan niet voor roze, kamertje is zeegroen/geel/grijs.



Voor iedereen, hebben jullie al een naam in gedachten? Delen jullie dat met anderen? Wij hebben een naam maar delen hem niet.
Mooie kleuren! Fijn dat de kast gekomen is!



Onze babykamer wordt wit geverfd (of ja nét niet wit). De meubels zullen wel wit zijn. Wel met roze aangekleed en schilderijen.

De naam hadden we al erg vroeg. Hebben we meteen bekend gemaakt aan iedereen net zoals het geslacht.

Sommigen vonden het raar dat we de naam kenbaar maakte, maar de meesten vonden het wel bij ons passen (kenbaar maken vd naam). Hahaha
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



allereerst voor iedereen de beste wensen!



wat leuk al die aankopen en kamertjes.

hoe gaat het verder met iedereen? flink actieve kindjes in de buik? mijn placenta zit voor dus ik voelde tot vorige week de baby maar lichtjes schoppen, maar nu voelde ik wel goede stevige schopjes bovenin mijn buik. had dus al het idee dat hij gedraaid was en bij de controle bleek dat ook zo te zijn. stiekem toch wel een heerlijk gevoel. (daar denk ik over een aantal weken vast anders over haha)



gaan jullie nog een pret / 3d / 4d echo laten maken? wij hebben over 2 weken een afspraak staan voor een 4d echo. pas de vierde keer dat we de baby gaan zien buiten de 6 weken, de 10 weken en de 20 weken echo, dus heb er al echt wel zin in! eerste keer ook dat we de andere 2 kinderen meenemen. kunnen ze alvast een beetje "kennis maken" met hun broertje,



de naam zijn we eindelijk min of meer uit. tenminste.. we hebben nu een naam die we beide wel ok vinden. wij zijn echt een ramp met het vinden van een naam die we allebei leuk vinden. we hebben zo'n andere smaak op dat gebied en willen allebei niet toegeven haha. maar misschien dat we nog een keer een andere naam tegenkomen die we leuker vinden. onze andere zoon wisten we ook pas rond de 30 weken geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik kom ook weer eens schrijven! Allereerst: happy new year!

Hebben jullie ook tig keer de cheesy uitspraak gehoord? "Dat het voor jullie maar een heel mooi bijzonder jaar mag worden met de kleine!" Haha ik vond dat zo grappig.



Leuk dat we nu allemaal een beetje met hetzelfde bezig zijn, kamertje enzo! Wij hebben van de week de kamer binnen gekregen die we pas 2 weken geleden gekocht hebben dus ondanks feestdrukte echt snel geleverd. Alles is in elkaar gezet maar dat is het dan ook. Nu nog 1 muur verven, plankje hangen en gordijnen bestellen. Ook de box en maxi cosy hebben we al. Ik wacht nog even met voedingskussen en wippertje.



Ook de wagen konden we ophalen, het is de Joolz Day 2 geworden! Net vers 2 weken in de winkels maar echt the best of both (day en geo) zat er in, vonden wij, en hij rijd zo ontzettend soepel.



Ik heb net als Xervy heeel veel bij prenatal geshopt, met de Sale nu en via een personal shop. Voor ons idee nog iets bespaard...



En qua naam... We hebben al heel lang 1 naam die we beiden heel leuk vinden en komen gewoon niks anders tegen. Ik kijk zo af en toe nog wel maar volgens mij hebben we ons bij deze naam neergelegd dat het 'm word haha.



Kruimel met jou beeb is ook alles goed? Hopelijk maak je je niet teveel zorgen meer!



Palmboompje, zelfde hier qua placenta maar moet zeggen dat ik nu al weken de hele dag door schopjes krijg en het echt duidelijk voel. Kan er geen genoeg van krijgen!

Leuk, een pretecho! Nu zie je echt een mooi gezichtje met dit aantal weken. Ik wilde eigenlijk ook nog maar vriend vond het overdreven na nu 5 echo's en nog 1 die ik krijg ivm placenta. Leuk om de andere kids mee te nemen!
Palmboompje: wat fijn dat je je kindje voelt.

Hier ook de placenta voor, maar voel haar ook al (druktemaker).

Wat spannend voor je 2 kindjes, dat ze mee mogen naar de 3d/ 4d echo. Super leuk! Nog veel succes met de naam.



Moorkop: ideaal dat jullie de kamer zo snel gekregen hebben. Bijna alles in kannen en kruiken dus. Wat fijn! Heerlijke winkel die Prenatal!



Ook uiteraard de beste wensen voor 2017! Fijne jaarwisseling gehad?



Wij krijgen over 4 weken de pretcho.

Ivm zh opname en veel controles heb ik al super veel echo's gehad, maar wilde persé deze ook. Gelukkig mijn man ook.



Hebben jullie al echt een buik? Ik dacht dat ik wel een forse had, maar in vergelijking met anderen die net zover zijn is het een bescheiden buikje (en ben nogal slank). Hahaha.



Alleen nog de kamer en babyfoon en dan hebben we voor zover alles...
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Grappig, bij mij zit de placenta ook voor. Ik voel haar nu de afgelopen paar weken echt veel bewegen. M'n man heeft het nog niet kunnen voelen helaas maar dat komt binnenkort vast ook wel.



We doen geen pret echo, het is allemaal al duur genoeg :P
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,



Gelukkig nieuwjaar!!



Haha Moorkop!! Inderdaad werd dat zn beetje DE uitspraak van iedereen bij de beste wensen.



Ook weer een teken van leven van mij :-) Ondanks dat we met z'n allen niet zo heel veel schrijven, vind ik het leuk dat we wel blijven schrijven!



Kamer: leuk om te lezen dat jullie al zo lekker met het kamertje bezig zijn! Ons appartement staat helaas al weer een aantal jaren te koop, en hebben daardoor geen kamer meer vrij voor de baby (2 slaapkamerd). Baby komt dus bij ons op de kamer. Hebben een klein hoekje vrij kunnen maken waar we vorige week een combiledikant hebben neergezet. We gaan de muur nog wel wat verder aankleden met leuke lijstjes enzo, zodat ze wel dr 'eigen' plekje heeft.



Pretecho: toevallig hebben wij er zaterdag een staan! Maar deze krijgen wij van mijn ouders. Als we het niet hadden gekregen, hadden we het niet gedaan. Ben wel heel erg benieuwd en heb er wel zien in. Erg nieuwsgierig!



Placenta: nou.. Wat een toeval.. Hier ook aan de voorkant! Bij mijn zoontje had ik m aan de achterkant en moet zeggen: wat een verschil! Die placenta is gewoon echt een mega stootkussen. Of mijn dochter is gewoon mega rustig in vergelijking met mijn extreem druk zoontje haha..



Xervy: ik heb inderdaad wel al echt een buik, maar dit is natuurlijk niet mijn eerste. Mijn buik nu (26+5) is ongeveer net zo groot als 36 weken bij mijn zoontje haha.



Naam: ik vond dat wel een dingetje hoor. Net als palmboom hebben man en ik allebei een andere smaak dus er werd heel de tijd een veto uitgesproken. Wilden bijna ons kindje maar veto noemen MAAR we zijn er gelukkig uit! En zijn allebei eigenlijk wel heel zeker dat dit DE naam is.



Xervy: wij houden de naam geheim tot aan de geboorte, maar vind het helemaal niet gek dat jullie de naam al gedeeld hebben. Ik heb een vriendin in Amerika wonen en daar is het de normaalste zaak dat je de naam al verteld zodra je het weet.



Baby uitzet: op de combiledikant na nog niet zoveel gekocht, maar wij hebben de grote dingen nog staan van ons zoontje. Gaan deze binnenkort even tevoorschijn halen om alles te wassen etc en dan te kijken wat we precies nog allemaal nodig hebben. Zal voornamelijk bestaan uit hydrofiele luiers, kleding, aankleedkussen en hoes en dat soort dingen.



Wat gaat het opeens snel he. 2017 gewoon!! Toen ik net zwanger was leek dat zoooo ver weg! Nu is het gewoon al bijna februari.. De maand wanneer ik met verlof ga! (Derde wek pas, maar toch!)



Hoeveel weken van tevoren gaan jullie? Ik ga 6 weken van te voren. Met zoontje ben ik 4 weken van te voren met verlof gegaan, maar met 37 weken bevallen. Nu met al een rond lopen vind ik het met die dikke buik al best zwaar worden.. Dus kijk er nu al naar uit dat ik middagdutjes kan gaan doen in verlof! Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Oh grappig, ik woon zelf in Amerika en mensen vinden het normaal dat we de naam niet delen. Hoewel er inderdaad ook niet van opgekeken wordt als de naam wel gedeeld wordt.



Dat in Amerika wonen heeft wel invloed op m'n verlof. Ik kan in totaal 12 weken vrij nemen (gedeeltelijk onbetaald). Ik ben van plan om tot de bevalling te werken. Gelukkig kan ik vanuit huis werken dus dat zal ik de laatste week waarschijnlijk doen als het nodig is.
Het gaat inderdaad erg snel... gelukkig ook.

Hier ook 6 weken van te voren met verlof. Vanuit zw het verlof in, dan ben je verplicht om 6 weken van te voren verlof te nemen...



In Amerika werkt het idd anders met verlof, zoiets had ik eens gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Minnim.. Denk inderdaad dat ik het een beetje verkeerd verwoord heb.. Bedoelde er meer mee wat jij zegt: dat het daar, naast het geheim houden van de naam, het ook heel normaal is om de naam wel te vertellen.

Maar wat cool dat je in Amerika woont! Ook al ben ik er nog nooit geweest, Amerika lijkt mij zooo leuk!

Van de 12 weken verlof in totaal wist ik niet. Zelfs nog gedeeltelijk onbetaald!! Ik vind de 16 in Nederland al weinig.. Laat staan 12!! Lijkt mij erg pittig om door te werken tot de bevalling, maar snap ook wel weer dat je alle tijd met je baby wilt door brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven