Uitgerekend 1e helft april 2017 - deel 2

29-08-2016 20:52 267 berichten
Een nieuw topic met de tabel onder een algemene nick. Wachtwoord is de gebruikersnaam maar met een hoofdletter a.



NaamLeeftijdKindje?GeslachtUitgerekendBevallenMuppet198431-342eMeisje3 aprilkruimel2332-311eJongen7 april 3 maartMupsy30-312e*Meisje6 april 22 maartXervy31-311eMeisje12 april 23 maartminnim27-311eMeisje10 april 30 maartPalmboompje12331-323eJongen11 april 13 aprilmoorkop9025-271eJongen3 april 14 april



Bloempje300, Piony, Jayla2, Arinna



Lieve IcedT, Duna_2015, Tomaat86, Anemoon15, Pinkpearl & Raisingirl - we hebben al een tijdje niks van jullie gehoord, maar hopen ook dat jullie ondertussen je lieve kindje in de armen hebben mogen sluiten!
Alle reacties Link kopieren
Voordat je jaloers wordt Mupsy, waar ik woon is het nu -12 en later deze week -22 ;) Dit is niet de tijd van het jaar dat ik blij ben dat ik hier woon...!



Kort samengevat de regels:

Als het bedrijf aan bepaalde criteria voldoet (minstens 21 werknemers geloof ik, en nog zoiets) dan mogen ze je niet ontslaan voor het opnemen van 12 weken verlof. Dat geldt mogelijk alleen voor fulltimers. Ze kunnen natuurlijk alsnog een reorganisatie hebben of je ontslaan om andere redenen, maar niet omdat je zwanger bent/verlof opneemt.

En dat is het qua wat de wet voorschrijft. Hoe veel betaald verlof er is hangt volledig van het bedrijf af. Als je paycheck to paycheck leeft dan ga je vaak na twee weken ofzo alweer aan het werk omdat je het je gewoon niet kunt veroorloven om thuis te blijven. Het is echt een schande. Het hangt wel van de staat af - in Californië is het beter geregeld.
Alle reacties Link kopieren
@minnim. jeetje dat is koud zeg! wat apart dat het verlof daar zo "slecht" is geregeld. ik had het idee dat Nederland een van de minste verlof weken had, maar zo te horen valt dat dan nog wel mee.



@Buik. ik vindt het nog best wel meevallen. hij is wel duidelijk aanwezig als een zwangerschapsbuik, maar volgens mij is hij niet groter dan tijdens de vorige zwangerschappen. vindt het prima zo en mijn rug ook haha



even een vraagje. hoe doen jullie dat met het kamertje schilderen? doen jullie partners dat of laten jullie dat doen? ik had begrepen dat je als zwangere niet in de verf lucht mag zijn, maar ik wil zo graag het kamertje nog verven en manlief vindt het onzin dus wil het niet doen misschien toch maar iemand inhuren dan.
Ha Palmboompje:

Er wordt in februari geschilderd. Dit doet mijn man. Maar volgens mij mag je gewoon zelf schilderen als het verf op waterbasis is. 99% van de verf voor binnen (bij de bouwmarkten) is op waterbasis.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon meegedaan met schilderen hoor! Inderdaad geen verf op olie basis gebruiken, goed ventileren, en als het nodig is rust nemen!
Alle reacties Link kopieren
Minnim, oh heerlijk haha!! Ik hou meer van kou dannvan warmte al zal het best tegenvallen als het dag in dag uit zo ontzettend koud is!

Inderdaad net wat Palmboom zegt.. Apart dat het zo 'slecht' geregeld is! Hoop dat het een beetje te doen is tot aan je bevalling! Lijkt mij erg zwaar.



Palmboom.. Vroegah was de meeste verf op oliebasis en werd inderdaad afgeraden om als zwangere te verven, maar tegenwoordig is de meeste verf op waterbasis, wat niet schadelijk is. W el word er geadviseerd om voldoende te luchten, maar het kan wel!
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,



Hoe gaat het met iedereen?



Hier is het kamertje al bijna klaar, alleen nog gordijntjes en dan kan ik straks los met inruimen en bedje opmaken



Buikje groeit goed maar valt mee qua grootte als ik zo om me heen kijk. Komt straks vanzelf wel denk ik. Wel vanmiddag voor het eerst problemen met laarzen aantrekken hihihi. Er was er een aan het protesteren dat ik te ver naar voren wilde buigen...



Ik maak me eigenlijk geen zorgen meer. We gaan ervan uit dat het allemaal goed is. We hebben eind van de maand een groei echo, ben benieuwd.



Nog 5.5 week dan al met verlof (6 weken van te voren). Gaat snel meiden!
Ja het gaat zó snel... gelukkig wel! Ben er wel klaar mee (hoewel de kleine wel nog moet blijven zitten).

Fijn dat t kamertje bijna klaar is! Mijn man is deze week begonnen met het breekwerk. De kamer zal eind februari klaar zijn.

Lastig met je laarzen. Hahaha... hier ook een zeer bescheiden buik. Kan eigen winterjas nog gewoon aan.

O en lekker bijna met verlof... het aftellen kan beginnen.

Ik ga eind februari/ begin maart met verlof, maar werk al eigenlijk heel lang niet meer.



Al last van nesteldrang? Hier nog steeds niet. Ben nog nóóit zo ongeorganiseerd geweest als nu. Ik laat alles op zn beloop gaan.

Ben wel begonnen met een zwangerschapscursus, maar ik weet nog niet echt wat ik daar van moet vinden. Hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het inmiddels met iedereen?



Hier gaat het goed, druk met werk, merk wel dat concentreren me slechter af gaat... We hebben gisteren de wandelwagen en het autozitje binnen gekregen, zo leuk om alvast in elkaar te zetten! De kamer mist nog steeds wel een aantal belangrijke dingen (zoals een matras), want over een paar weken hebben we ene babyshower (jaja, dat krijg je in de VS :P) dus dat wachten we af voor we meer kopen.

We hebben een zwangerschapscursus gedaan, was een lange dag vol informatie. Wel interessant. Hebben jullie een 'bevallingsplan'?
Ha Minnim, fijn dat jullie de wandelwagen en het zitje binnen hebben gekregen. Ging het goed het inelkaar zetten/ opbouwen ervan? Mijn mam moest toch wel ff wat you tube filmpjes bekijken .

Pfff een hele dag cursus dat is wel heftig ja. Hier is het een paar avonden of ja een uurtje. Wel fijn dat je nog aan het werk bent, ja dat je je minder kunt concentreren kan ik me helemaal voorstellen.

En wat leuk een babyshower!!! Dat wordt hier ook steeds vaker gedaan. Vriendinnen wilde m al voor mij organiseren, maar heb de boot afgehouden, trek ik écht niet. Ben al blij als ik de dag zo doorkom. We vieren het als de baby er is . Met een wijntje hahaha...



Hier helaas hetzelfde... ben geen goede zwangere vrouw, maar nog even volhouden. Het bevallingsplan hebben we wel al, maar nog niet besproken (baby wordt wel eerder gehaald) en ik ga in het ziekenhuis bevallen. Buiten de babykamer hebben we zowat alles. Maar een wiegje wel al, ze slaapt in het begin op onze kamer.



Het komt nu wel allemaal erg dichtbij, spannend hoor!!! Ben ook benieuwd hoe het met de rest gaat.
Alle reacties Link kopieren
Minnim, wat leuk dat je alles al zo binnen hebt en dat je een babyshower krijgt. hopelijk zijn het ook cadeautjes waar je dan echt iets mee kunt ik heb bij de eerste 2 geen babyshower gehad. Al mijn vriendinnen wel, dus ben er al op een flink aantal geweest, maar deze werden allemaal georganiseerd door de familie en ik geloof dat mijn zusjes er het belang niet zo van inzien ;) dus ik verwacht deze keer ook niks. ben er bij de vorige 2 zwangerschappen wel een beetje verdrietig om geweest, maar ik heb nu met mijn man afgesproken dat als mijn verlof begint, we met de oudste 2 een middag vrij inplannen (valt precies in de voorjaarsvakantie) en dan gaan we samen lekkere hapjes eten, rompertjes versieren en kopen hun een cadeautje voor me. heb ik toch het idee van een babyshower nu bij de laatste haha en voor de kinderen is het een leuke manier om met de komst van de baby bezig te zijn.



bevallingsplan heb ik nog niet, maar ik weet ook niet of ik dat echt ga maken. misschien dat ik alleen een aantal kleine punten noteer wat de vorige keren niet naar wens is gegaan. zoals zomaar zonder waarschuwing die prik voor de placenta terwijl ik zo trots was dat ik alles op eigen kracht had gedaan en hechten zonder verdoving want ze zeiden "dat voel je nu bijna niet" nou dat deed meer zeer dan de bevalling zelf. de vorige keren waren de verloskundigen heel behulpzaam en ze voelde goed aan wanneer ze me met rust moesten laten of juist moesten helpen dus ik verwacht dat dat nu ook geen probleem gaat zijn. over het algemeen zit ik toch waarschijnlijk de halve bevalling onder de douche haha
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Hoe gaat het met iedereen?

Hier alles al wel zo'n beetje in orde, de grote dingen tenminste. Nog wel wat wensen maar die bewaar ik maar voor de cadeaulijst, zou niet weten wat ik anders zou moeten vragen.



Wij hebben nog geen geboorteplan. Weet ook niet of ik dat wel opstel. Het loopt waarschijnlijk toch niet zoals je verwacht



30 weken echo was goed. De witte darmpjes waren ook weg heel fijn Kleintje is alleen al erg eigenwijs en liet hij/zij het gezichtje niet zien We mogen dus over 4 weken nog een keer kijken
Alle reacties Link kopieren
hallo dames, hoe gaat het met iedereen? al een beetje begonnen met aftellen? er zullen er wel al een paar zijn waarbij het verlof al begonnen is of bijna gaat beginnen... spannend!



Mijn verlof begint officieel volgende week donderdag maar aangezien ik tijdens mijn zwangerschap alleen op maandag, dinsdag en donderdag werk en de plek waar ik werk met carnaval iedereen zaterdag t/m dinsdag betaald verlof geeft heb ik dus aanstaande donderdag al mijn laatste werkdag
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat alles goed was bij de echo, kruimel!!



En palmboompje, al bijna verlof, nou ben ik wel een beetje jaloers hoor! Ik kan niet wachten. Al moet ik zeggen, als het op m'n werk normale gang van zaken was zou ik het prima vinden om te blijven werken, thuiszitten is ook maar saai. Maar het is hier allemaal chaos en stress en continue verandering, dus ik ben het wel zat. Maar het is voor mij ook nog maar uiterlijk 9 weken (en dat is als ik 2 weken uitloop) dus dat valt best mee!



Dit weekend was de babyshower, het was leuk! Gezellig, en cadeautjes krijgen is natuurlijk altijd leuk
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu met iedereen? Morgen ben ik 35 weken, het komt al echt dichtbij! De afgelopen week was best zwaar, ik heb opeens veel meer brandend maagzuur en ben volledig uitgeput. Niet handig in deze drukke periode op werk. Komende week nog een groot project afmaken (wordt een uitdaging, het is nogal slecht gedefinieerd) en dan hopelijk daarna alles overdragen en collega's ondersteunen ipv zelf grote projecten hebben. Daar kijk ik naar uit.

Leuk was wel dat ik ook op werk een babyshower had! Alleen moet ik nu voor iedereen een Thank you note schrijven en ik ben zooooo mooooeeeee...



Hoe gaat het bij jullie? Is de kamer klaar? Wij zijn er grotendeels klaar voor, nog een paar dingen maar die zijn ofwel besteld, of die bestellen we binnenkort.



Voelen jullie de baby veel? Ik wel, als ik lig vooral. Het blijft vreemd, en leuk!
Minnim: ja het komt echt dichtbij .

Wat rot van je maagzuur en dat je zo uitgeput bent en het dan ook nog zo druk hebt op je werk. Toch je rust proberen te pakken.

Leuk dat je een babyshower op je werk hebt gekregen. Succes met het schrijven van de tank you notes en de laatste loodjes.



Hier nog steeds hetzelfde (misselijk, spugen, BI) maar het eindpunt nadert. Baby ligt nog in stuit, maar we wachten het af.

Kamer is nu zo goed als klaar. Alles is gewassen (met dank aan moeders) en staat klaar.
Alle reacties Link kopieren
he wat naar dat je nog steeds zo moet spugen Xervy. gaan ze een draaipoging doen als de baby niet uit zichzelf draait? en wat heerlijk dat je moeder heeft geholpen met wassen zeg!



Minnim. ik weet niet of je er iets aan hebt hoor, maar ik had tot eergisteren ook zo ontzettend veel last van maagzuur. ik probeer nu vooral niet te bukken (heb zon bejaarde grijptang voor speelgoed van de kinderen e.d op te ruimen haha) en ik drink niks meer met koolzuur en eet geen chocolade meer. (mijn 2 verslavingen, maar ik merk dat ik juist daar maagzuur van kreeg) en na het avondeten drink ik alleen nog een glaasje magere melk / optimel s'avonds en ik heb het hoofdeinde van mijn bed verhoogd met een kussen.

een hele opsomming van dingen, maar sinds ik dit stapsgewijs allemaal ben gaan aanpassen is mijn maagzuur een heel stuk minder geworden. het was zo erg dat ik er snachts wakker van werd en soms zelfs van moest overgeven, dus vandaar al mijn "wanhoop pogingen" om uit te vinden hoe ik het kon voorkomen en dit lijkt goed te gaan nu. misschien zit er iets bij waar je iets mee kan.



Hier ook 35 weken nu en sinds deze week begonnen met alles wassen en de laatste dingen bestellen. Mijn zoontje heeft vorige week de babykamer verlaten en deelt nu een kamer samen met zijn zus dus ik kan nu alles gaan opruimen / schoonmaken

Baby is hier ook erg beweeglijk, maar het zijn meer kleine duwtjes en draaibewegingen. geen harde of pijnlijke schoppen meer. Kan merken dat de ruimte daarbinnen krap wordt.

Volgende week een groeiecho en ik ben heel benieuwd of hij een beetje op schema ligt. mijn zoontje was al 55 cm bij de geboorte dus had de hele tijd het gevoel al een baby van een maand te hebben ipv een newborn baby haha.
Palmboompje: ja het gaat écht snel nu. Spannend zeg! En wat rot van je maagzuur. Ik hoop dat de laatste loodjes niet te zwaar worden. Spannend een groeiecho, ben benieuwd!

Hier is niet meer gesproken over een groeiecho. Heb er met 33 weken wel een extra groeiecho gehad, mijn buik was "te dun". Maar gelukkig alles goed (geen grote baby, kleine 3kg, maar wel binnen de gemiddelde curve, prima dus).



Ik ben nu "overgeleverd" aan de gyneacoloog. Een draaipoging (versie) en stuitbevalling heb ik geweigerd. Moxa-therapie heb ik wel gedaan, maar heeft niet mogen baten. Ben er (een beetje) klaar mee. Of ze draait zichzelf (zeer kleine kans, maar is er wel nog) óf een geplande keizersnede.



Ja ik krijg ontzettend veel hulp, daar ben ik ze ook erg dankbaar voor.
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!



Jaaa.. spannend he!! 'Opeens' is de bevalling zo dichtbij! Al ben ik er ook wel aan toe!



Hier ook baby in stuit.. of nou ja.. diagonaal eigenlijk. Ik heb er echt van alles aan gedaan om haar te laten draaien.. van oefeningen waarbij ik op mijn kop lig tot ijscompressen op mijn buik leggen tot moxa therapie, maar ze draait nog geen millimeter. Ik heb er dan ook een hard hoofd in dat ze uit zichzelf nog gaat draaien. Wij hebben daarom wel gekozen voor een draaipoging, maar het is inderdaad een rotte beslissing om te maken Xervy! Wij hebben ook enorm getwijfeld, maar omdat de risico's van een keizersnede zoveel groter zijn, kiezen we toch voor de draaipoging. Aanstaande donderdag staat de afspraak gepland. Ben dan precies 37 weken. Zie er wel een beetje tegenop!



Xervy, wanneer gaan ze een evt keizersnede plannen? Pff.. ook wel spannend dat je dan weet wanneer de baby komt!

Vervelend dat je nog steeds niet lekker bent. Je hebt geloof ik wel een zware 9 maanden achter de rug. Gelukkig zijn we er bijna!!!



Palmboom, ooooh z'n grijpding moet ik ook hebben haha!!! Hier kan ik ook amper bukken en sindsdien lijkt het wel alsof mijn handen van glibber zijn ofzo.. ik laat werkelijk ALLES uit mijn handen vallen.

Oeh.. 55 cm is inderdaad groot! Was hij ook zwaar?



Minnim.. jeetje.. wat een respect voor jou! Ik werk vanaf week 34 niet meer en was er echt aan toe. Middagdutjes zijn nu echt noodzakelijk. En dan ben jij nog gewoon die-hard aan het werk tot aan je bevalling. Ik vind het maar slecht geregeld in Amerika voor zwangere vrouwen. Ik hoop dat je het nog een beetje trekt en het op je werk ook steeds meer kan loslaten!



Kruimel, wat een geweldig nieuws van de witte darmpjes die weg zijn!!



Behalve dan dat de baby dwars ligt gaat het hier gelukkig goed. Wel snel moe en ik heb mega nesteldrang.. wat niet echt een goede combinatie is. Gelukkig bijna klaar met huis.. alleen hier en daar nog wat dingen aanpakken.



Is jullie conditie nu ook zo dramatisch? Als ik 1 verdieping op moet ben ik al gesloopt!



Succes met de laatste loodjes allemaal! Ik ben benieuwd :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik kom ook weer eens lezen!



Fijn om te lezen dat het gelukkig goed gaat met iedereen, op de bekende klachtjes na.



Kruimel wat fijn van de witte darmpjes!



Xervy wat moet jij er klaar mee zijn! Einde in zicht, eindelijk.



En wat balen van de stuitliggingen.. Mupsy een vriendin van mij heeft ook een draaipoging gedaan en dat was succesvol! Alleen best pijnlijk voor jezelf schijnt... Succes donderdag!



Palmboompje; Ohh zo herkenbaar dat maagzuur... Ik eet rennies alsof het snoep is. Schijnt ook een heel fijn (homeopatisch?) drankje te zijn bij de apotheek wat super goed werkt. Daar wil ik nog even voor gaan kijken.



Minnim ben je nu lekker klaar met werken? Ik heb ook tot 36 weken gewerkt en het was ZWAAR. Al ben ik blij dat ik nu iets minder lang hoef te 'wachten' dan als ik met 34 weken met verlof had gegaan.



Hier is nu alles af op de gordijnen en plankje na! Deze week hoop ik toch echt bericht te krijgen van Hema want pas als die dingen hangen kan er een plank boven de commode. Verder is alles af, gewassen en gestreken met dank aan moeders. Tas staat klaar met maxi-cosy. Het huis is ook lekker op orde, niet te netjes maar alles gewoon schoon en opgeruimd. Op dit moment ben ik 37+1 en de baby ligt al sinds 32 weken ingedaald en 'vast' in het bekken. 2 weken geleden kreeg ik ineens behoorlijke steken down under en dat bleken indalingsweeen te zijn, errug pijnlijk maar zo laag ligt het nu. Ik ben zooo benieuwd wanneer het komt. We zijn er bijna met zn alle!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, zo veel reacties!



Xervy, jeetje, dat je gewoon nog steeds misselijk bent. Wat een nachtmerrie. Maar nu is het echt bijna voorbij! Sterkte met de laatste loodjes. Kan me voorstellen dat je de draaipoging niet gaat proberen, heb gehoord dat het pijnlijk is, je hebt wel genoeg ellende gehad.



En dan dus Mupsy, sterkte donderdag, hoop dat het werkt en mee valt!!! En dat je vermoeidheid ook een beetje afneemt of in elk geval niet erger wordt.



Palmboompje, bedankt voor de tips! Extra dik kussen zodat m'n hoofd 's nachts hoger ligt had ik net gedaan idd, dat helpt al veel. Maar bij mij was het niet zo ernstig, vervelend dat je er van moest overgeven! Maar fijn dat je nu echt de babykamer kan doen!



Moorkop, wauw, je bent er helemaal klaar voor! Succes!



Ik ben ook bijna helemaal klaar, tas is gepakt, kamertje is klaar op boekenkast na (nog niet een leuke gevonden)... Komt goed dus. Werk blijft vervelend maar goed, straks zit ik lekker thuis met een baby! En dan kunnen ze het allemaal uitzoeken Ik hoop wel dat ik niet erg vroeg beval want ik heb nauwelijks tijd om over te dragen en dat moet natuurlijk wel gebeuren.

Baby ligt hier ook al een paar weken met hoofd naar beneden, maar is volgens mij nog niet ingedaald. Woensdag weer een check up. Die zijn altijd fijn - ik heb helemaal geen grote buik dus ik vind het prettig om elke keer te horen dat de baarmoeder op schema ligt!
Alle reacties Link kopieren
Xervy. nou een keizersnede is ook geen ramp toch als je daar vrede mee hebt. als de baby uiteindelijk maar gezond geboren wordt. dit is en blijft het allerbelangrijkste. hopelijk wordt er toch nog gedraaid op het laatste moment.



Mupsy. succes met de afspraak. hoop voor jullie dat het werkt. mijn zoontje was idd wel groot met zijn 55 cm, maar niet echt heel zwaar. hij woog net geen 3,7 kilo dus iets boven gemiddeld maar niet extreem ofzo. gewoon een lange jongen, maar mijn dochter is ook maar een lang, dun ding. hebben ze helaas niet van hun moeder haha.

Mijn man is in zijn familie de kleinste met 1,88 en ik ben ook de kleinste in mijn familie met mijn 1,71 dus denk dat het daardoor komt.

en dat met je conditie dat herken ik wel haha. ik liep laatst met mijn man al pratend de trap op en ik moest gewoon even op bed gaan zitten om weer op adem te komen haha.



Vandaag hebben wij een liggings / groei echo gehad en de baby ligt al sinds hij een week of 20 is met zijn hoofdje naar beneden, dus had ook niet anders verwacht dan dat dat wel goed zou zijn. Hij is ook opgemeten en zit nu rond de 2,8 kilo en loopt qua groei helemaal gemiddeld. ze schatten hem op 3,4 kilo met 40 weken dus ben benieuwd. bij mijn andere kinderen zaten ze er allebei maar 20 gram langs. al blijft het een schatting natuurlijk.



De klossen worden morgen bezorgd en morgen ga ik ook maar eens de ziekenhuistas inpakken. bij de vorige bevalling begonnen ruim 2 weken voor de bevalling al de voorweeen / indalingsweeen / vervelende ongesteldheidskrampen en nu voel ik echt nog nada, noppes, niks! ben nu ook "pas" 36 weken, maar begin wel benieuwd te worden wanneer het ongemakkelijke gevoel gaat beginnen.
Hoe gaat het met iedereen? Bijna april!!!



Hier weer nieuws. Onze dochter ligt nog in stuit en na een uitvoerig gesprek met de gyneacoloog is het besluit gemaakt dat het een geplande keizersnede wordt, dus heb nog veel afspraken gehad om alles te bespreken. De datum is gepland, dus nu kunnen we écht aftellen. We hoeven dus gelukkig niet te wachten tot de uitgerekende datum.

Ik zal een gentle c-section krijgen, dus zal ons dochtertje geboren zien worden.

Ben echt klaar met zwanger zijn .
Alle reacties Link kopieren
Oh, spannend Xervy! Ik kan me voorstellen dat je er klaar mee bent, je hebt wel echt aan zware tijd gehad. Het eindpunt is in zicht! Het wordt dus ergens begin april? Succes!



Ik heb nu zo nu en dan kramp, vergelijkbaar met ongesteldheid krampen. Verder eigenlijk nog niks dus ik ga er vanuit dat het nog even duurt. Ondanks dat het nu natuurlijk in principe elk moment kan gebeuren. Ik vond deze pagina, dan kun je uitrekenen wat de kans is dat je op/voor een bepaalde datum bevalt, vinden jullie misschien ook leuk:

https://datayze.com/labor-probability-calculator.php



Verder is hier alles in huis klaar en gewassen, de tas is gepakt, we hebben wat geregeld voor de huisdieren... Dat is een fijn gevoel. Maar ik hoop dat het nog even duurt, tot in april, want ik denk dat ik er dan echt klaar voor ben :P
Alle reacties Link kopieren
Nou na een hele lange afwezigheid hier nog even een berichtje van mijn kant. Fijn te lezen dat het goed gaat met iedereen en Xervy: pittige zwangerschap: einde is in zicht!



Hier liep alles anders.. zoon kwam 3 jaar geleden te vroeg en onze dochter is ondertussen ook al ruim 3 weken geleden met 34 weken geboren. Weer braken m'n vliezen sontaan te vroeg en uiteindelijk werd het een paar dagen later een spoedsectio omdat de hartslag van onze dochter ineens niet meer ok was. Onder algehele narcose ook nog want ruggenprik werkte niet en er was veel haast bij. Dus ik heb er niks van meegekregen en vriendlief mocht er dus ook niet bij zijn. Dat is heel gek, technisch gezien konden ze daarna ieder kind aanwijzen als zijnde dit is jouw dochter, aangezien je geen idee hebt.. Heftige tijd allemaal weer, gelukkig doet ze t heel goed en mocht ze na 8 dagen zh al naar huis met 35 weken, liet de artsen versteld staan! Ons minimeisje was bijna 2500 gram bij geboorte dus dat was meer dan netjes! Met mij lichamelijk goed al baal ik ervan dat ik zo weinig mag na de kz, voel me flink beperkt. En alles moet nog wel een plekje krijgen... qua emoties enzo.



Hoop voor jullie dus dat jullie allemaal netjes de termijn uitzitten ;). Nu is ze 38 weken, heel gek idee dat ze er al bijna 4 weken is maar eigenlijk nog in m'n buik had gezeten.. geniet van jullie verlof!!
Alle reacties Link kopieren
2x hoeft niet.... ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven