Uitgerekend (1e helft van) maart 2016

01-07-2015 22:39 1349 berichten
Alle reacties Link kopieren
NAAMLEEFTIJDKINDJEUITGEREKENDBIJZONDERHEDENPrulleke85291e8 maartMaechtje291e9 maartRoosje_24241e7 maart LisaSimpson343e8 maartVFM0307341e8 maartKipje86291e4 maart Suus11312e4 maart, 17 sept pretecho (met geslachtsbepaling)BeertjeNick352e3 maart , weet het geslachtAapkees301e1 maart Fliepke273e7 maart , tweeling met 23 wkn zwangerschap verlorenMaart2016292e12 maart Starfish07043e13 maart, dochter met 23 wkn zwangerschap verlorenWwwiets372e9 maart Kippenmama261e17 maart , 11 sept pretechoGerrit87271e10 maart Peertje26262e21 maart WRCmaart2016302e19 maart Lineke82322e13 maart Lanie0315271e11 maart Just-us173231e7 maart
Alle reacties Link kopieren
Ik! Paar dagen geleden positieve testen! Moet wel zeggen, het voelt onwerkelijk en heb totaal geen klachten! Behalve uitblijven menstruatie dan. Het is mijn eerste keer zwanger, dus helemaal nieuw dit. Wel super gewenst trouwens! Erg blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd suus en kleincadeautje!



Ik schrijf graag mee Maandag positief getest, hier voelt het ook nog zo onwerkelijk! Heb wel wat last gehad van zeurderig gevoel (vergelijkbaar met eisprong/menstruatie krampen) en slaap slecht terwijl ik overdag moe ben. Maar ben vooral heel heel erg blij en ook een klein beetje zenuwachtig over deze eerste 12 weken volgens mijn arts ben ik 2 maart uitgerekend maar ik had een late eisprong (temp) en dan kom ik zelf uit op 6 maart. Zo spannend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal! Ik schijf graag mee! Afgelopen vrijdag positief getest, volgens eigen berekening 8 maart uitgerekend. Ik schrij ook mee in de andere 'uitgerekend in maart' groep, alleen die groep is een beetje doodgebloed doordat iedereen naar facebook over is. Ik vind het nog een beetje vroeg om mijn id kenbaar te maken, wil daarom nog graag ff forummen



Hier ook eerste kindje. Maandag 20 juli eerste echo.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal en gefeliciteerd! Ik zou ook graag meedoen. Ik ben er net achter dat ik in verwachting ben (van nummer 1). Ik had al een paar dagen het idee dat er iets aan de hand was maar vanmorgen pas een test gedaan (derde dag na NOD) en ja hoor, deze keer is het raak! Best een opluchting, want we waren er al acht maanden mee bezig en nu weet ik in elk geval dat ik wel zwanger kan worden zonder hulp van de medische molen. Ben ook nog een beetje zenuwachtig voor de eerste twaalf weken, en het is allemaal nog heel onwerkelijk.



Als ik zelf ga rekenen (nou ja, als ik het internet dat voor me laat doen) kom ik uit op een uitgerekende datum van 9 maart.



Vraagje: wanneer hebben jullie voor het eerst naar de verloskundige gebeld? Ik wilde zelf eigenlijk een week wachten om te voorkomen dat 'ie niet blijft zitten en dat ik dan terug moet bellen van 'nee, laat maar', maar ik zie hier mensen die blijkbaar al allemaal afspraken hebben staan. Wanneer hebben jullie gebeld?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!



Ik ben als goed is ook begin maart uitgerekend. Afgelopen vrijdag alweer bijna een week geleden positief getest!

20 juli eerste afspraak bij de verloskundige.

Spannend! Want het is ook ons eerste kindje.
Alle reacties Link kopieren
Haai,

Ik ben ook zwanger, sinds zaterdag weet ik het.

Het is ons 3e kindje.



ook ik heb al een afspraak bij de VK staan.



Moet zeggen dat ik ook bij een 3e het heel spannend vind. Maar vergeet het soms ook omdat ik er nog 2 heb waar ik druk mee ben.

Zou graag mee schrijven
Alle reacties Link kopieren
Heey Meiden,



Allereerst gefeliciteerd! Ik schrijf ook graag mee.



Ik had afgelopen woensdag een positieve test na 13 maanden proberen. Het is allemaal wat onwerkelijk, ben ook bang dat het misgaat. Dit wordt ons 2e kindje. Dat druk hebben herken ik wel. Met de eerste dacht ik er elke minuut van de dag aan. Ik heb 23 juli de eerste afspraak bij de verloskundige. Dat worden 3 lange weken!



Ik voel mij 's middags goed. In de ochtend wat misselijk, maar niet noemenswaardig. Warschijnlijk voelt iedereen zich wat slap met dit loeihete weer



Ik denk zelf dat ik tussen 2 en 5 maart ben uitgerekend (onregelmatige cyclus)



Tot binnenkort
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie meeschrijven! Gefeliciteerd allemaal

@ klein cadeautje, herkenbaar dat het zo onwerkelijk voelt. Pas als het buikje begint te groeien, wordt het echt

@ moon_beam & roosje-24, is het jullie eerste kindje?

@ prulleke85, Fb is wel echt heel leuk om op een gegeven moment te doen hoor! Is een gesloten groep he..

@ maechtje, ik bel vk met 6 weken zwangerschap om een afspraak voor half augustus te maken (dan ben ik ca. 10 weken)

@ LisaSimpson, grappig dat je het weer spannend vind. Herken ik wel (dit is mijn 2e kindje)

@ ranonkel_tje, wat fijn dat het gelukt is! Kan me voorstellen dat het extra spannend is omdat het even geduurd heeft. Niet te druk maken hoor!



Met mij gaat het (nog) heel goed. In mijn vorige zwangerschap begon de misselijkheid in week 6 en stopte pas in na 20 weken. Hoop echt dat dat me deze keer bespaard blijft!
Alle reacties Link kopieren
quote:Met mij gaat het (nog) heel goed. In mijn vorige zwangerschap begon de misselijkheid in week 6 en stopte pas in na 20 weken. Hoop echt dat dat me deze keer bespaard blijft!



Jee, wat heftig! Ik hoop dat het beter gaat deze keer!



Ik was zelf maandag en dinsdag misselijk, met name 's avonds, maar gisteren en vandaag heb ik nergens last van. Ik heb alleen een beetje een wee gevoel in mijn maag en totaal geen eetlust, en dat wil in mijn geval wat zeggen want ik eet normaal gesproken alles wat los en vast zit. Zelfs die chocoladereep in de koelkast ging er niet doorheen. Maargoed, dat komt misschien ook wel door het weer. Ik was er een beetje bang voor; als ik zo vroeg al misselijk wordt, hoe moet dat straks?



Ik denk dat ik wacht tot ik een week overtijd ben en dan de VK bel. Ik zou het wel fijn vinden om nog langs te kunnen komen voor we op vakantie gaan.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
@suus11 ja het word ons eerste kindje als alles goed mag gaan! Is altijd spannend hoor. Kan het nog niet geloven. In mei gestopt met de pil en vorig week positief getest!! In 1 maand tijd! Dacht dat zal wel ff duren bij mij, die pech zal ik wel hebben.. Dus niet.

Voel me topfit dus ben heel benieuwd over 3 weken. Stiekem wil ik nog van het weekend nog een test doen of het echt waar is omdat ik niks merk. Maar heb er al 5 versleten vorige week haha.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig had ik los van de misselijkheid nergens last van tijdens mijn vorige zwangerschap. De tweede helft van de zwangerschap was top, heb ook gesport tot 39 weken. Super fijn!



Leuk, Roosje-24! Super fijn dat het zo snel gegaan is. Ik heb daar ook veel geluk mee, maar is zeker niet vanzelfsprekend. Volgens mij heb je wel genoeg getest hoor, hahahahaha.



Hoe reageerden de vaders op het nieuws?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik schrijf ook graag mee! Vanmorgen positief getest, voor ons tweede kindje. Meteen de eerste ronde raak haha, het dringt nog niet echt door.

Bij de eerste (onder een andere nick) ook hier meegeschreven, en dat lijkt me nu weer erg gezellig.

Bij de eerste trouwens erg misselijk en moe geweest de eerste maanden dus ik geniet nog even van opstaan zonder overgeven :p
Alle reacties Link kopieren
Bleh, ben vandaag wel misselijk hoor! Maar dat heeft misschien ook wel met het weer te maken. Toen ik opstond was het nog niet zo erg.



NijntjeKonijntje, jij ook gefeliciteerd!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Hoi nijntjekonijntje, gefeliciteerd! Weet je nog vanaf welke week je bij de eerste zwangerschap last kreeg van misselijkheid?
Alle reacties Link kopieren
Gefeli, NijntjeKonijntje! Hoe oud is je eerste kindje? Leuk dat het zo snel raak was, maar ook wel schrikken. Hier ook de 1e ronde, ook bij mijn eerste kindje trouwens!



@ Maechtje, balen van de misselijkheid! Hoop echt voor je dat het met het weer te maken heeft.



Hoe oud zijn jullie, dames? En waar komen jullie vandaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf net 31 geworden en woon in Haarlem. Nog iemand uit die regio?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag ook positief getest en ben dus waarschijnlijk uitgerekend rond 8 maart 2016.

Het voelt nog heel onwerkelijk...

Even laten bezinken dus maar hè...

Dit is ons eerste kindje, ik ben 34 en kom uit Brabant.
Alle reacties Link kopieren
Jeeeej, leuk nieuws VFM0307.

Gefeliciteerd
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel !



Jij ook gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Jullie ook allemaal gefeliciteerd natuurlijk!

Ik kom ook uit Brabant, en ben 27. Er zit straks net iets minder dan twee jaar tussen beide kids. Gelukkig kan mijn dreumes net een paar weken lopen, dat scheelt een hoop :D

Mijn man geloofde het nog niet echt dat ik zwanger kon zijn, zelf had ik al een vaag vermoeden aangezien ik wel ongesteldsheidsklachten had, en niet te genieten was (of ben) maar mijn menstruatie niet op gang kwam. Het was wel een hele lichte streep, maarja, een streep is een streep he. Ik heb geen hele regelmatige cyclus maar ik verwacht ergens rond 8-10 maart uitgerekend te zijn.



@prulleke: volgens mij werd ik vanaf een week of zes misselijk. Met 7 weken heb ik me toen ziek gemeld op het werk omdat ik me zo moe en ziek voelde :( na de eerste echo met 8 weken halve dagen gaan werken, en uiteindelijk pas met 16 weken weer volledig hele dagen. Toen was de misselijkheid zo'n beetje over en ook de ergste vermoeidheid. Ik ben dus erg benieuwd hoe deze zwangerschap zal gaan
Alle reacties Link kopieren
Alweer gefeliciteerd!



Ik ben 34 en kom uit Noord-Holland. (Zijn jullie trouwens niet bang om herkend te worden door vriendinnen etc . Hier op het forum? )



Mijn man mocht als eerste kijken op de test, tja heel blij natuurlijk. Ik geloof dat er bij ons iets van "eindelijk" uitkwam. We hebben de afgelopen maanden heel wat tests gedaan. Bij de eerste was het de eerste maand al raak. Ze schelen straks zo'n 2,5 jaar.



Hier ook al wat misselijk, maar het is te doen. Vorige keer heb ik gelukkig geen 1 keer boven de wc gehangen, maar vervelend was het wel.



Net een fles alcoholvrije rose gekocht, scheelt weer een paar nieuwsgierige blikken van de visite
Alle reacties Link kopieren
Sow, heftig Nijntje.

Ik ben 29 jaar en kom ook uit Brabant. Zwanger dus van de eerste. Eerder al wel een keer zwanger geweest, maar miskraam. Was toen niet misselijk, nu ook (nog) niet. Beetje gek, maar ik hoop dat dat nog wel iets komt. Lijkt me geruststellend



Haha ik heb net ook een fles alcoholvrije wijngekocht, men houdt mij ook in de gaten



Morgenochtend komt Moeders voor Moeders, ben benieuwd naar de test van haar. Fijn als die knalt.



Voor de rest is het kwartje nog niet echt gevallen. Voel me niet 'zwanger' wel wat hoofdpijn en dikke opgezette buik (darmen). Maar verder niks. De vorige keer kon ik aan niets anders denken en was ik de hele dag aan het dagdromen, nu niks van dat. Denk dat het besef pas komt bij de echo of wanneer we het aan mensen gaan vertellen.



Hebben jullie het al aan iemand verteld?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 32 en kom uit Groningen. Totaal nergens last van! Heb het wel gisteren aan mijn moeder verteld, waren een dag op de camping op bezoek en kon het niet voor me houden. Nog geen afspraak met de verloskundige gemaakt, wacht ik nog even mee. Bang dat het mis gaat, ofzo.
Alle reacties Link kopieren
29 (ik weiger deze maand dertig te worden, maar het schijnt toch echt zo te zijn) irgendwo in Limburg.

Misselijkheid is gelukkig al weer iets gezakt en ik heb net een half pak eierwafels naar binnen gewerkt. Zo'n vreetbui is overigens niet echt een zwangerschapssymptoon, dat doe ik altijd.



@VFM: gefeliciteerd!



@Prulleke: Hoe gaat dat Moeders voor Moeders-gebeuren in zijn werk? Ik wil best meedoen maar van hun website werd ik niet echt wijzer en ik wil wel weten hoe dat in zijn werk gaat voor ik me eraan waag.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven