Uitgerekend 23-31 augustus 2017! Deel2

18-12-2016 20:01 2160 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger en uitgerekend zijn tussen 23 en 31 augustus 2017!

Jullie kunnen zelf de tabel bewerken met deze gegevens:


Als het niet lukt, kun je ook de wijzigingen dik gedrukt doorgeven dan doet iemand anders het voor je!
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Diene10
(23/26)
Eerste 19 augustus Meisje :heart: Bevallen op 1 augustus! :love:
Justmsd
(?/?)
Tweede 21 augustus Meisje :heart: Bevallen op 6 augustus! :love:
Marly89
(28/34)
Derde 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 16 augustus! :love:
Renske023
(26/33)
Tweede 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 17 augustus! :love:
Cupcake1988
(28/28)
Eerste 19 augustus Meisje :heart: Bevallen op 25 augustus! :love:
Kipkerrie
(32/32)
Tweede 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 29 augustus! :love:
Tozie
(28/28)
Eerste 27 augustus Meisje :heart: Bevallen op 30 augustus! :love:
Yelley
(37/38)
Tweede 24 augustus Meisje :heart: Bevallen op 4 september! :love:
SanPellegrino
(31/40)
Eerste 25 augustus Meisje :heart: Bevallen op 4 september! :love:
Wiennie
(25/27)
Tweede 2 september Meisje :heart: Bevallen op 5 september! :love:
Ikjuh
(27/27)
Tweede 24 augustus Meisje :heart:
Johma23
(29/27)
Tweede 28 augustus Jongen :heart:
Snowy89
(27/31)
Eerste 26 augustus Jongen :angel: Eind april 2017, in eeuwige herinnering :hug:
:redrose: Maisnon3, Pianella2016, Summermom, kerstcadeautje, Skippybal10
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:54
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
68.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de echo goed was Marly en Renske!



Kijken/luisteren ze bij de intake naar het hartje? Ik geloof van niet he? Zou het wel graag willen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd meiden met goede echo!



Tozie, ik had bij de intake niet het hartje gehoord volgens mij doen ze dat pas met 12 weken. Ik weet nog met de zwangerschap van mijn oudste dat de vk vertelde dat die straling van dat apparaat voelbaar is voor de baby en ze dat daarom met 12 weken pas doen. Dat was iniedergeval ruim 6jaar geleden.. misschien dat het nu weer heel anders is.



Ik heb met mijn vorige zwangerschap gesmeerd met kokos olie en die beviel prima smeren helpt niet tegen straie maar doordat je je huid soepel houd geloof ik wel dat het helpt met het oprekken van je huid en dat je sneller scheurtjes krijgt op een hele droge huid.. maar ik kan het ook helemaal mis hebben haha.



Ik heb precies 1 week rust gehad in mijn hoofd het is echt ongelooflijk. Mijn vriend begint de dagen van de termijn echo af te tellen (die is volgende week maandag) en nu begint de angst weer om alsnog slecht nieuws te krijgen.

Hoe groot is de kans eigenlijk dat het alsnog misgaat na een kloppend hartje gezien te hebben tussen de 8 en 10 weken? Iemand enig idee..?
Alle reacties Link kopieren
Tozie, ik heb het hartje ook niet gehoord, wel uiteraard zien knipperen.



Justmsd. Ik heb die angst ook, bang dat het alsnog mis gaat.. maar volgens mij is de kans nu wel 97% dat het goed gaat geloof ik.

Ik heb volgende week woensdag ook de termijn echo met bijna 11 weken. Hopelijk kan ik na die echo echt gaan genieten!!

Bij mijn moeder ging het trouwens ook een keer met 11 weken mis...

Ik moet zeggen dat ik door dit forum best onzeker ben geworden, omdat het bij toch redelijk veel meiden mis is gegaan, Maarja we moeten ons niet zo gek laten maken. Elke dag dat het goed gaat is er weer 1 en ben ik zo blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Diene ik denk hetzelfde als jou: elke dag is er een. En zolang er geen bloed is ga ik er gewoon van uit dat het goed is. Maar dit zijn toch nog steeds kritieke weken? Ik ben ook steeds aan het googlen hoe vaak het voor komt dat het dan nog misgaat (na een kloppend hartje). Maarja echt wijzer wordt je er ook niet van.



Ik wil woensdag met de intake zo graag nog een keer kijken! Haha. Even teken van leven.



En diene in meerdere topics gaat het zo 'vaak' mis. Wij zijn geen uitzondering.
Just ik herken die angst ook wel hoor. Ook al heb ik met 7 wkn al een hartje gezien ben ik toch steeds weer bang dat het mis kan gaan. Helemaal omdat ik toch nog heel af en toe roze afscheiding heb. En verder dus nergens last van heb op gevoelige borsten na.

Hopelijk vanavond weer even kijken tijdens de intake!
Alle reacties Link kopieren
ik heb dat ook steeds van er kan iets mis gaan, ik kijk enorm uit naar de eerste echo donderdag ik mag gaan om 15 uur, wat is dat spannend, dan om te weten of alles oké is , het hartje misschien horen kloppen...

nu begint het te naderen, ik kan precies nog niet blij zijn tot ik de echo heb gezien denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Hey dames, wat vervelend dat jullie zoveel onzekerheid hebben. Het is natuurlijk ook allemaal erg pril en onzeker. Ik merk zelf dat ik sinds enkele weken wat meer rust heb en er wat meer vertrouwen in heb. De eerste echo en de intake bij de verloskundige hebben hierbij geholpen. Ook leer ik mijn "nieuwe" lichaam beter kennen. Krampen heb ik nu elke dag aan het einde van de dag, maar nooit bloedverlies. Het is het groeien van mijn baarmoeder. Ook het komen en gaan van kwalen herken ik nu: eerst maakte ik mij daar grote zorgen om. Ik herken erg dat vertrouwen en onzekerheid elkaar afwisselen. Elke week is weer een stap dichter bij een gezond kindje. Voor nu zit ik in een periode van vertrouwen (en verheugen!) en dat is fijn Dat wens ik jullie allemaal toe!
Alle reacties Link kopieren
Mijn onzekerheid begint nu weg te ebben, omdat ik de termijn voorbij ben waarbij het de eerste keer mis ging. Ik heb npg geen echo gehad, dus het zit in mn achterhoofd dat het alsnog mis kan zijn, maar ik probeer er ook vooral van te genieten..



Hartje luisteren deden ze bij mijn eerste pas met 14 of 15 weken voor het eerst, wat daar de reden van is weet ik niet, maar dat is hier in ieder geval standaard..



Volgens mij is de kans dat je als je al een kloppend hartje gezien hebt 97% dat het een goede afloop heeft! Dus hele grote kans dat het nu gewoon goed gaat!
Hier een fijne intake gehad!

Ook even een echo gehad! Dit x gewoon via de buik. Wat een verschil zeg in een week tijd!

Als ik pech heb moet ik onder behandeling van het zkh ipv vk, mijn bloeddruk was iets hoog dus volgende week bij de gyn ook even laten meten tijdens de controle. Cystes waren hier al iets gekrompen trouwens!
Oh en Johma onze vk zei toevallig na de echo uit der zelf dat de kans dat het nu nog mis gaat 6% is.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Snowy weer een echo en alles goed dus! Super. En fijn dat de cystes zijn gekrompen. Hmm hopelijk mag je toch bij de vk blijven.



Lastig dat sommige nog zo bang/onzeker zijn. Ik weet de percentages niet maar de kans is echt een heel stuk kleiner na een kloppend hartje! Ergens ben ik juist minder onzeker door m'n miskraam. Ik heb toen 3 uur liggen creperen van de pijn en was daarna een kraan die open stond (bloed) dus denk nu maar dat zolang dat niet is het goed zit (al weet ik ook wel dat het ook anders kan verlopen)



Yes man had ineens ook wel zin om het binnenkort te vertellen. Als maandag weer alles goed is vertellen we het in de loop van die week aan zoon en daarna ouders en schoonouders en dan vrijdags heb ik een avondje met vriendinnen en dat weekend de rest van de familie en vrienden. Nog ff kijken wanneer ik het op het werk vertel. Vind met 9-10 weken (na dat vertelweekend) wel vroeg maar ben ook bang dat ze het anders via via horen.



En nog ff leuke manier verzinnen hihi.
Alle reacties Link kopieren
Oh.. dat vind ik ook nog wel een acceptabel cijfer Snowy, fijn dat je nog even een echo kreeg en dat de cystes al wat geslonken waren.



Mijn miskraam was een missed abortion, tijdens de 1e echo geen fanatiek kloppend hartje, week later deed het helemaal niks meer. Er zat toen wel al bloed om het vruchtje heen, dus waarschijnlijk had het enkele dagen daarna alsnog een 'spontane miskraam' geweest. (En die termijn ben ik nu voorbij, dus vandaar dat er wat meer vertrouwen gekomen is nu) Ik heb toen medicatie gekregen om het verder op te wekken.



Wij gaan het maandag als de echo goed is vertellen aan ouders/schoonouders. Dat weekend erna gaan we met vrienden weg, dus in de rest van de week willen we het alvast zoveel mogelijk aan broers/zussen te vertellen. In die week ook nog 2 avonddiensten, dus het wordt krap.. We hebben een boekje van nijntje die een broertje/zusje krijgt.. daarin hebben we de naam van Nijntje veranderd in de naam van onze kleine, ik ben benieuwd hoe snel de kwartjes vallen..



Hebben jullie al verder nagedacht over combinatietesten?
Alle reacties Link kopieren
Snowy fijn dat je een goede intake hebt gehad! Hopelijk is je bloeddruk de volgende keer wat lager.



Ik moet zeggen dat ik voor de echo heel onzeker was, maar nu wel wat minder.

Over een week heb ik de termijn echo met 10.5 weken en daarna willen we het aan de rest van de familie en vrienden vertellen, wanneer we die zien. Met 12 weken op het werk.

Mijn ouders en schoonouders weten het sinds afgelopen weekend.



De combinatietest gaan wij niet doen..

Het is een kans berekening waarbij je nooit zeker weet of je kindje 1 van de 3 syndromen daadwerkelijk heeft en daarnaast zou je kindje nog allerlei andere afwijkingen kunnen hebben die niet meegenomen wordt in de test. Daarnaast heb ik met mijn leeftijd het minst kans op een kindje met een afwijking. Hoe denken jullie er over?



Ik voel me voor de rest heel erg zwanger.

Ik slaap 's nachts erg slecht omdat ik gemiddeld 3x per nacht misselijk wakker wordt. Ook 's ochtends moet ik op starten. Ik krijg elke ochtend een ontbijtje op bed van mn man, wat een beetje helpt tegen de misselijkheid/duizeligheid.
Alle reacties Link kopieren
Spannend he! Volgende Maandag hebben wij de termijn echo als alles goed is willen we het ons dochtertje(6) vertellen en de dag erna (toevallig verjaardag van dochterlief) onze dochter aan de familie laten vertellen. Voor onze vrienden willen we dan wat leuks verzinnen iets van een foto met een hint ofzo.



De percentages zijn wel geruststellend maar de onzekerheid is er nog wel.. wij zullen maar net die 6% zijn.. heb besloten om er niet teveel mee bezig tezijn tot maandag gelukkig is de echo al om 10:15 dat is wel fijn zo vroeg.



Combinatietest lang over nagedacht maar uiteindelijk besloten om het niet tedoen. De reden daarvan is dat het om een percentage gaat (en je dus eigenlijk nogsteeds niet veel wijzer bent) of anders alsnog een vruchtwaterpunctie wat het risico op een miskraam weer vergroot..



Wat hebben jullie besloten?
Alle reacties Link kopieren
Just precies om die reden heb ik bij de jongens geen combinatietest gedaan (het is maar een kansberekening en het vervolg is een punctie met kans op miskraam). Ik las echter laatst dat je na een verhoogde kans uit de combinatietest tegenwoordig recht hebt op een volledig vergoede nipt, m'n gyn bevestigde dit. Daar zitten geen risico's aan. Om die reden besloten het nu wel te doen.



Grappig Just en Johma jullie ook maandag vertellen dus. Lijkt me spannend hoe je dochter gaat reageren Just. Ik ben ook benieuwd wat zoon ervan vindt (oudste is 3,5 jongste van net 2 zal het nog niet snappen). Ben wel bang dat hij het de dag erna al verklapt maar dat is niet zo'n probleem. We proberen het gewoon binnen een week iedereen te vertellen.



Brr diene vervelend die misselijkheid, maar wel heel lief dat ontbijtje op bed.



Het is maar goed dat ik weinig klachten heb want man zit nu weer in het buitenland voor zijn werk dus dan zijn de ochtenden flink aanpoten. 6.30 opstaan en 8.10 op m'n werk met tussendoor hard werken haha.
Alle reacties Link kopieren
Spannende maar ook leuke tijd he! Ik kijk uit naar het vertellen hoor. Ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat!



Wij hebben gekozen voor een NIPT, omdat de combinatietest een kansberekening is en dit geen zekerheid geeft. Dit gaan we in Antwerpen doen en we willen het liefst de uitslag afwachten alvorens het te vertellen. Maar alles op z'n tijd: eerst een goede termijn echo met 10w 2dagen en dan zien we verder. Soms vind ik het tergend langzaam gaan deze eerste weken
Alle reacties Link kopieren
@ san ben jij ook van België dat je naar antwerpen gaat voor de nipt test,



hier in België ga je eigenlijk altijd bij een gynaecoloog en zie je enkel een verloskundige bij de bevalling.

wij mogen morgen om 15 uur gaan ben benieuwd. hier kunnen we het eigenlijk nog niet aan onze dochter vertellen ze word morgen 15 maand en zal dit nog niet begrijpen.

ik wil eigenlijk ook wel de nipt test doen, gewoon om toch die 3 uit te sluiten.



@ snowy wat goed dat de cyste al ietsje kleiner is.
Alle reacties Link kopieren
Wiennie: nee ik woon in NL. Maar hier in NL is de NIPT test nog niet op keuze verkrijgbaar: pas vanaf april 2017. Daarom moeten wij uitwijken naar België. Althans, onze verloskundige kan ook het bloed afnemen en naar Gendia sturen, maar dat kost € 600. In het UZA zijn de kosten verlaagd naar € 290, dat scheelt enorm. Dus gaan wij naar Antwerpen. Als je Belgische bent, dan vergoeden sommige verzekeringen de NIPT. Helaas zijn er geen NLse verzekeringen die het vergoeden, maar goed. Vanaf april 2017 in NL dus ook op verzoek (en niet alleen na slechte uitslag combi-test, zoals nu) een NIPT test en die kost dan geloof ik iets van € 175. En zal met aanvullende verzekeringen in de toekomst ook wel vergoed worden.



Jij morgen de echo he? Spannend, veel plezier & een mooie echo gewenst.
Spannend dat een aantal het binnenkort al bekend gaan maken buiten de familie!

Ik wacht de termijnecho af voordat ik het aan vrienden ga vertellen. Alle mensen dichtbij weten het al die weten hoe veel moeite zwanger worden heeft gekost.



Combinatie test; eerst wilde ik het echt doen ivm afwijking in familie vriend. Maar vk heeft ons verteld dat het veel te ver weg is en maar eenmalig is in de familie dus een heel kleine kans. En je blijft toch in onzekerheid stel het word 1 op 1000 ofzo.

En de nipt vind ik echt te prijzig om voor bijna 600 voor te moeten betalen.

San; heeft jou vk verteld dat je het voor zoveel minder in België zelf kunt laten doen? Dat scheelt dan een hoop en miss toch nog over nadenken.



Wiennie spannend morgen de echo!
Alle reacties Link kopieren
quote:Snowy89 schreef op 18 januari 2017 @ 11:50:

San; heeft jou vk verteld dat je het voor zoveel minder in België zelf kunt laten doen? Dat scheelt dan een hoop en miss toch nog over nadenken. Yes, daar begon ze zelf over. Het is bij het UZA (universitair ziekenhuis Antwerpen), dus gewoon een betrouwbare partij. Google er maar op. Wij willen gewoon zekerheid, 2 syndromen zijn niet verenigbaar met het leven, dat wil ik graag zsm weten. Iedereen maakt natuurlijk haar eigen keuze hierin!
Alle reacties Link kopieren
San waarom dan niet eerst de combinatietest zodat je kans hebt dat de nipt vergoed wordt? Dan kan je bij een lage kans nog zien wat je doet...

Ik vind 290 euro (en dan nog reiskosten) een hele smak geld voor zoiets, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marly89 schreef op 18 januari 2017 @ 13:59:

San waarom dan niet eerst de combinatietest zodat je kans hebt dat de nipt vergoed wordt? Dan kan je bij een lage kans nog zien wat je doet...

Ik vind 290 euro (en dan nog reiskosten) een hele smak geld voor zoiets, maar dat is natuurlijk persoonlijk.



Ik snap je vraag hoor, logisch! Twee redenen: 1) Tijd. Ik ben mij nu al zo aan het vruchtje aan het hechten, hoe eerder duidelijkheid, hoe beter. Anders gaan er toch weer 2 weken extra overheen. 2) Kansberekening vs feiten. De combinatietest meet een kans, de NIPT geeft duidelijkheid. En ja, het kost meer geld, maar een kind kost zo'n 21 jaar van je leven geld, dus wij zien dat niet als reden om in onzekerheid te zitten :-)



Jammer dat we er nu nog relatief veel moeite voor moeten doen, vanaf april is het in NL ook gewoon verkrijgbaar. Ik weet zeker dat binnen enkele jaren de meerderheid van de zwangere vrouwen die kiest voor screening, kiest voor een NIPT ipv de combinatietest. In andere West-Europese landen is dat ook gebleken.



Ik wil nog even kwijt dat iedereen gelukkig haar eigen afweging mag en kan maken hierin, net zoals over bevallen, wel/geen borstvoeding, opvoeding, etc.
Alle reacties Link kopieren
Ja snap wel dat de combinatietest maar een kans is (daarom vind ik dat ook niks) maar aangezien je daarmee kans hebt op een vergoede nipt vind ik het wel de moeite waard.



Ja een kind kost zeker nog jaaaaren geld maar ik vind dit veel te veel geld voor maar 3 afwijkingen.



Het is inderdaad ieder z'n eigen keuze, maar ik vind het wel leuk om meningen te delen.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook voor de combinatietest. Nipt kan als het een verhoogde kans is nog.



Net intake gehad. Ze vroeg meteen of ik weer even wilde kijken ter geruststelling, omdat ik dus helemaal niks voel. Dat deed ze via de buik. Een prachtig vlekje met weer een mooi knipperend hartje. Hij is alweer een cm gegroeid ten opzichte van vorige week. Hij is nu 1,8 cm. Wat gaat dat snel! En er zijn weer twee dagen van de UD af. Staat natuurlijk nog niet vast, maar ik vind het wel grappig.



Na het gesprek kreeg ik een mooie tas mee met daarin allerlei leuke spulletjes (soort blije doos) en super leuk woezel en pip logeerkoffertje.



Sorry voor de egopost maar ben weer in de wolken
quote:tozie schreef op 18 januari 2017 @ 19:08:



Na het gesprek kreeg ik een mooie tas mee met daarin allerlei leuke spulletjes (soort blije doos) en super leuk woezel en pip logeerkoffertje.

Ik had gisteren ook zo'n lief koffertje van woezel en pip gekregen met wat spulletjes erin!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven