Uitgerekend 23-31 augustus 2017! Deel2

18-12-2016 20:01 2160 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger en uitgerekend zijn tussen 23 en 31 augustus 2017!

Jullie kunnen zelf de tabel bewerken met deze gegevens:


Als het niet lukt, kun je ook de wijzigingen dik gedrukt doorgeven dan doet iemand anders het voor je!
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Diene10
(23/26)
Eerste 19 augustus Meisje :heart: Bevallen op 1 augustus! :love:
Justmsd
(?/?)
Tweede 21 augustus Meisje :heart: Bevallen op 6 augustus! :love:
Marly89
(28/34)
Derde 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 16 augustus! :love:
Renske023
(26/33)
Tweede 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 17 augustus! :love:
Cupcake1988
(28/28)
Eerste 19 augustus Meisje :heart: Bevallen op 25 augustus! :love:
Kipkerrie
(32/32)
Tweede 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 29 augustus! :love:
Tozie
(28/28)
Eerste 27 augustus Meisje :heart: Bevallen op 30 augustus! :love:
Yelley
(37/38)
Tweede 24 augustus Meisje :heart: Bevallen op 4 september! :love:
SanPellegrino
(31/40)
Eerste 25 augustus Meisje :heart: Bevallen op 4 september! :love:
Wiennie
(25/27)
Tweede 2 september Meisje :heart: Bevallen op 5 september! :love:
Ikjuh
(27/27)
Tweede 24 augustus Meisje :heart:
Johma23
(29/27)
Tweede 28 augustus Jongen :heart:
Snowy89
(27/31)
Eerste 26 augustus Jongen :angel: Eind april 2017, in eeuwige herinnering :hug:
:redrose: Maisnon3, Pianella2016, Summermom, kerstcadeautje, Skippybal10
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:54
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
68.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk die cadeautjes!



Ego-posts mogen hoor, ik denk dat iedereen hier met hetzelfde doel zit. Lekker vrij kunnen praten en advies krijgen en daar hoort bij dat we onze meningen en gevoelens kunnen ventileren.



Wij gaan misschien toch ook wel voor de combinatietest, met het odee dat we eventueel een Nipt test als vervolg kunnen doen..
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk dat je zo in de wolken bent Tozie!
Alle reacties Link kopieren
Maar als je dan een verhoogde kans heb betaal je toch ook gewoon dat belachelijk hoge bedrag voor de nipt test? Of wordtie dan wel vergoed?
Alle reacties Link kopieren
Dan wordt ie vergoed, justmsd.
Alle reacties Link kopieren
Dan wordt ie vergoed, maar dat is volgens mij pas als de kans 1 op 200 is dat het kindje 1 van die 3 syndromen heeft. (Dan noemen ze het pas een verhoogde kans). Ik ga in mn intake gesprek nog even details vragen en daarna nemen we een beslissing.



Hebben jullie ook zo'n verschrikkelijke dorst? En wat drinken jullie zoal. Ik vind een paar glazen water/spa rood/thee lekker, maar dan wil ik ook wel eens wat anders. Maar de rest vd dag opvullen met fris wil ik ook niet..
Is idd pas bij 1 op 200. Stel je hebt 1 op 1000 dan zou ik alsnog in spanning zitten de rest vd zwangerschap omdat normaal voor je leeftijd het maar 15 op 10.000 zou zijn volgens het boekje. Daarom gaan wij het waarschijnlijk niet doen.

En onze vk zei dat mocht je kindje 13 of 18 hebben het vaak ook al op de termijnecho te zien is.
Alle reacties Link kopieren
Lastig he, al die vragen die dit met zich meebrengt? Ik hoop dat iedereen tot een keuze komt waar zij zich goed bij voelt.



Sinds gisteren weer erg weinig kwalen en dan ga ik toch weer twijfelen of alles wel goed zit. Ik zat toch in zo'n positieve vibe vol vertrouwen? Ja, die is dus weer weg, haha. Ondertussen hecht ik mij al steeds meer aan het mini kindje. Of misschien aan het idee van het mini kindje, want ik voel fysiek nog niets. Argh, lastig dit!



Dorst en honger: check, als een paard. Veeeeel thee en spa rood hier.
San maak je geen zorgen over de kwaaltjes! Ik heb echt totaal nergens last van! In het begin dat ik af en toe wat misselijk was maar meer ook niet. Nu soms wel wat moe.



Dorst hier ook wel wat meer!

Honger eindelijk niet echt. En als ik savonds wel erge honger heb rond etenstijd kan ik bijna niets eten omdat ik zo snel vol zit.
Alle reacties Link kopieren
hier net terug van de gynaecoloog, alles was in orde, mooi kloppend hartje en 7w5d uitgerekend voor 2 september, vermits lange cyclus zei de gynaecoloog alles zag er goed uit. ik mag 16 januari terug en de week daarna gaan we voor de nipt test gaan
Alle reacties Link kopieren
Fijn voor je wiennie!



San ook ik heb helemaal nergens last van! En gisteren toch echt een prachtige echo gehad. Anders gewoon vragen aan je vk. Tenminste ik kan altijd bellen of langskomen wanneer ik twijfel zei ze. Ook is er elke week een hartjesspreekuur. Dan mag je even naar het hartje komen luisteren. Jammer dat het altijd onder werktijd is. Kunnen jullie ook zoiets bij jullie vk?
Alle reacties Link kopieren
Fijn wiennie!



Ik heb sinds 2 dagen ook minder klachten. Voordeel: veel beter geslapen.

Nadeel: toch een beetje onzeker of alles goed zit..



Hier ook meer honger, behalve tijdens het avond eten. Ik eet met de lunch een extra boterham. En vaak heb ik s ochtends ook net wat meer nodig i.v.m. Misselijkheid/duizeligheid. Dan eet ik bijv. Een banaan.

Als ik 's nachts wakker wordt vind ik het ook fijn om wat te eten tegen de misselijk. Vaak eet ik dan wat stukjes appel of een beetje vanille vla.



Tozie zo'n hartjes spreekuur hebben wij helaas niet.. ik heb gelukkig woensdag al wel de termijnecho. Kijk er naar uit! Ben benieuwd hoe anders het er uit ziet na 2 weken
Alle reacties Link kopieren
Ja kans van 1 op 1000is lastig want dat is wel meer als de beste uitslag (1 op 5000) maar niet genoeg voor de vergoede nipt. Maar dan kun je nog wel zelf de nipt betalen natuurlijk. Helemaal geen test is voor mij ook wel een optie maar m'n man wil liever wel een test. En dan vind ik combi + evt nipt prima.



Oh typ straks verder. Man is weer terug na 3 dagen buitenland hihi
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik weer...



Dorst, heel herkenbaar. Drink overdag water en thee maar savonds een glaasje cola light.

Grappig diene dat snachts appel of vla je helpt minder misselijk te zijn, als ik eraan denk dat snachts te eten word ik al misselijk haha.



Wat fijn wiennie dat alles goed was. Huh 16 januari klopt niet neem ik aan..?



Pff het wordt tijd dat we het gaan vertellen want dan kan ik m'n zwangerschapsbroeken gaan dragen, moet echt sjorren om m'n broek dicht te krijgen, niet fijn!
Alle reacties Link kopieren
Marly 16 februari sorry

Ik loop ook met men broeksknop open omdat die te veel aanspant.



Diene hier eet ik ook om misselijkheid wat te voorkomen. Smorgens corn flakes. Vervelend als je al een kindje rond lopen hebt je ineens misselijkheid hebt en snel wat moet eten.



Ik ben wel niet imuun tegen speeksel van kleine kinderen he ben ze gezien in mijn bloed. Dus na elke luier speelgoed vast nemen moet ik handen wassen en ontsmetten. Mag ook geen zoentjes van dochter krijgen. Hebben jullie hier al van gehoord ?
Alle reacties Link kopieren
Daar heb ik ooit iets over gehoord ja wiennie. Maar 7 maanden geen kusjes van je kindje krijgen dat kan toch niet? En dan dus ook nooit van dezelfde vork eten, slokje uit je glas laten drinken etc. lijkt me onmogelijk! Wordt daar standaard op onderzocht in België? Geen idee of ik wel immuun ben.
Alle reacties Link kopieren
Nee wiennie hoe bedoel je dat precies? Dat je weerstand heel laag is...?



Nou meiden qua eten is het bij mij echt niet meer normaal. Ik heb de heledag een honger gevoel zelfs als ik eet en als ik niet eet word ik misselijk.

Ik zal het nodig hebben denk ik dan maar.. maar het ergste is ik heb alleen maar trek in hele slechte dingen. Daardoor heb ik nu best wel een buik wat ik echt verschrikkelijk vind want het is niet eens door de zwangerschap :(



Herkent iemand dit? Of iemand tips? Ik doe de boodschappen thuis dus de verleiding is erg groot.
Alle reacties Link kopieren
Marly, Haha ja ik kan me voorstellen dat je er niet aan moet denken 's nachts, maar ik heb de afgelopen weken zoveel dingen geprobeerd. En dit werkt bij mij het beste tegen misselijkheid en ik krijg er niet zo'n vieze smaak van.



Justmsd. Ik herken het niet echt. Ik heb wel meer honger, maar niet perse in slechte dingen. Het helpt bij mij wel om gewoon een extra boterham te eten met de lunch, dan heb ik daarna minder snel trek.

Ben je al veel aangekomen?



Ik merk wel dat mn broeken nu strak beginnen te zitten, had gisteren voor het eerst geen riem om. Ook gisteren toevallig in de uitverkoop al een zwangerschapsbroek gekocht. Heb ik die al vast in huis. Zwangerschaps panty's draag ik nu sinds een week.



Waar ik echt enorm last van heb zijn puisten!! Het ziet er echt niet uit. Krijg er ook veel opmerkingen over. Hebben jullie daar nog tips voor?
Alle reacties Link kopieren
Snowy: grappig dat jij ook veel minder kwaaltjes hebt dan eerst. Mijn borsten doen ook geen pijn meer. Wel nog misselijk en moe, maar ja, dat moe kan ook aan de winter liggen (dan ben ik altijd vermoeider). Ik probeer mij er niet teveel zorgen om te maken (lukt soms wel. soms niet). En fijn dat je zo snel vol zit, ik lijkt wel onverzadigbaar, vooral voor slechte dingen! Heb een mini buik, maar da's dus gewoon vetjes..



Wiennie, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad, gefeliciteerd! Dat van allergisch voor speeksel van andere mensen ken ik niet, lijkt mij ook vervelend.



Tozie: dat stelt gerust! Ook zo fijn voor jou dat je een mooie echo hebt gehad. Hartjesspreekuur o.i.d. hebben ze niet, maar daar zou het nu toch nog te vroeg voor zijn, toch? Volgens mij luisteren ze met 16 weken voor het eerst naar het hartje. Ik moet gewoon de echo van 30 januari afwachten.



Diene: jij hebt dus ook minder kwalen. Hmmm.. misschien hoort het erbij rond deze fase, dat het wat afneemt? De herkenning stelt mij in ieder geval iets gerust. Wat eet jij netjes meer, een boterham, een banaan. Dat ga ik vanaf nu ook doen, klaar met taart, cake, snoep en chips. Panty's zitten bij mij ook niet meer lekker, waar heb jij die zwangerschaps panty gekocht? Meer pukkels heb ik wel gehad, heel vervelend. Benzac crème eigen met van de apotheek raad ik aan. Tube kost iets van 4 euro en is sterk spul. Kan je je hele huid mee insmeren, of alleen de pukkels aanstippen ermee (ik doe dat laatste, want het is vrij sterk spul). Fijn dat je echo woensdag is



Marly: irritant zeg, dat je oude broeken niet meer goed zitten! Wanneer willen jullie het ook alweer vertellen?



Justmsd: ik heb dus precies hetzelfde. Ik kom wel aan m'n groenten en fruit enzo, maar ik eet véél en ook ongezonde dingen. Koek hier, blokje kaas daar. Echt niet goed, want het moet er straks ook allemaal weer af. En ik heb ook al weinig energie om te sporten. Ok, het roer om, back to normal vanaf nu. Vanmorgen al goed ontbeten met havermout en fruit. Tip is: het niet in huis halen! Wij hebben nog veel chips etc. over van O&N en het ligt dus echt voor het grijpen
Alle reacties Link kopieren
ik heb het even opgezocht : Cytomegalovirus (of CMV) dit is een virus die je bv vooral van kinderen kan krijgen dit word bepaald in een bloedonderzoek, indien je imuun bent zeggen ze dit niet maar ik ben niet imuun. dus ik moet alle acht nemen om geen besmetting te krijgen omdat dit de nodige risico's bevat.

ik wist dit bij eerste kindje ook maar als je geen kinderen hebt is dit gemakkelijk maar wanneer je kinderen hebt en na elke keer dat je speelgoed of in contact met speeksel komt je handen moet wassen ... mijn kind raakt alles aan, krijgt nu nog tanden heeft dus extra speeksel is dit echt moeilijk
Alle reacties Link kopieren
San: ja sinds 2-3 dagen gaat het echt heel erg goed! Ik ben vandaag 10 weken dus ik heb mn piek dan misschien al wel gehad..



Het is niet zo dat ik helemaal niet ongezond eet hoor. Eet ook gerust af en toe een kroketje met de lunch en s avonds wat chocola, maar gelukkig heb ik daar niet meer zin in dan normaal.

Ik ben nu 1 kilo aangekomen overigens. Jullie?



Dat benzac spul heb ik al geprobeerd voor mn zwangerschap, maar dan droogt mijn huid echt super erg uit. Krijg dan allemaal schilfers. Misschien een idee om het alleen op de puistjes zelfs te smeren ja! En anders moet ik er maar mee dealen..
Alle reacties Link kopieren
Oh en die zwangerschapspantys heb ik bij de h&m gekocht. Ik vind ze niet super zitten, dus ga binnenkort even bij de Hema kijken, daar koop ik ze normaal gesproken
Alle reacties Link kopieren
Wauw dat jullie al aan de zwangerschapskleding mogen. Ik pas alles nog precies hetzelfde. Ook geen grotere borsten ofzo terwijl dat wel overal te lezen is.



Ikjuh hoe was je intake vandaag?



Ik dacht dat ik de enige was met een honger naar ongezonde zooi haha. Fijn om te horen dat jullie ook zoveel eten en drinken haha.



Slapen jullie ook zo slecht? Ik lig elke nacht minstens een uur klaarwakker in bed. Gisteren om 21u naar bed gegaan omdat ik zo moe was en ben toen van 1 tot half 4 wakker geweest. Moet geen gewoonte gaan worden!



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Maar wiennie wanneer is jou bloed dan gecontroleerd? Lastig ja om dan het speeksel te ontwijken.



Tozie helemaal niet raar toch dat je je broek nog gewoon dicht kan. Is je eerste toch?



Hier zie je het eigenlijk echt goed. Vandaag lekker thuis dus kon ik een zwbroek aan, heerlijk maar daardoor nog zichtbaarder. We gaan het de hele volgende week vertellen van zoon op maandag tot de laatsten op zondag. Ben nog aan het brainstormen op hoe te vertellen. Vrijdag komen m'n vriendinnen koken en eten hier, iemand ideetjes? Ik dacht eerst aan roze blauwe dingen bij het toetje, maar wil niet tot het toetje wachten hahaha. Iemand een idee voor iets bij binnenkomst ofzo? of misschien flapt zoon het er gewoon meteen uit, maar moet wel iets hebben als hij dat niet doet. Lastig!



Zin in ongezond eten herken ik. Chips vooral! Liefst elke avond echt schandalig. En heb in 10 jaar voor het eerst weer crackers gegeten en ben nu helemaal verslaafd!



Diene balen van die puistjes. Ik had dat alleen rondom de positieve test zegmaar. De fabeltjes zeggen dat het dan een meisje wordt ;)
Alle reacties Link kopieren
Haha marly ik was ook al aan het brainstormen daarover! Mijn idee was een fles 0,0% wijn op tafel te zetten. Kijken wie het het snelst opvalt haha..



San ik doe met je mee hoor met het roer om! Havermoutje hou ik me nog wel netjes aan iedere ochtend. Vanaf vorige week met een smoothie van fruit en groenten erbij. Maar derest van de dag is het een drama. Ik sport ook niet meer sinds een 3 weken geen energie voor en zo misselijk terwijl ik normaal 3x per week ging.



Ben nu 2 kilo aangekomen maar je ziet het echt goed dat buikje. Nu weet ik dat je het al sneller kunt zien bij een 2e kindje maar met 10 weken al? Of zou het echt alleen mn ongezonde zooi zijn..
Alle reacties Link kopieren
Tozie ik pas mn eigen broeken ook nog hoor, maar zwangerschaps panty's zitten net wat lekkerder.



Marly, ik had foto tompoucen met de echo bij de Hema besteld, misschien is dat een idee.



En zeg maar gerust puisten! En ik ken het fabeltje. Alleen had ik sinds ik gestopt ben met de pil al wat onzuiverheden en nu wordt het met de week erger.. achja er zijn ergere dingen in het leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven