Uitgerekend 2e helft augustus 2017. Wie ook?

06-01-2017 16:16 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



Er zijn al wel topics met uitgerekende datum in augustus, maar die zijn allemaal vol, vandaar een nieuwe.



Ik ben 17 augustus uitgerekend Heb volgende week dinsdag mijn eerste echo. Spannend!! Ben inmiddels 8 weken zwanger.



Zijn er nog meer zwangeren die mee willen schrijven en ervaringen delen? Leuk & gezellig!



Groetjes, Sara.
gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk dat je dinsdag al een echo hebt.



Ik vind die 'volle' tabellen altijd zo'n gedoe. Snap best dat je wil kletsen! Het is gewoon een leuke en spannende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Ik ben 16 juli uitgerekend en bijna 13 weken zwanger, heb al een zoon van 3. Is het jouw eerste?



Maandag heb ik de combinatietest, spannend dus
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Stokske! Het is ook mijn tweede. Vorig jaar mei een miskraam gehad met 10 weken zwangerschap en nu dus in december weer zwanger geraakt. Ben ik echt heel blij mee! Wij hebben nog een zoontje van 3 jaar. Voel je je goed? Ik ben vooral heel misselijk. Echt super vervelend, want heb nog niets verteld op m'n werk, maar moet wel steeds overgeven.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Toverspiegel! Jaah zeker fijn, kan eindelijk gaan aftellen. Hadden bij mijn vorige zwangerschap een echo met 10 weken, omdat je met 8 weken nog niet altijd duidelijk een hartje hoort kloppen, maar toen was het dus een miskraam. Dus ik heb nu gevraagd of ze toch een vervroegde echo kunnen maken of iig proberen het hartje beluisteren. dat geeft meer zekerheid. Hoever ben jij? En is het je 1e zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
De eerste weken erg misselijk geweest, nu gaat het wel beter. Wordt alleen snel flauw en moet dat snel wat eten. Vorige keer is dat de hele zwangerschap gebleven en ook veel aangekomen.



Wat naar van je miskraam. Helaas weet ik waar je over praat. Ik heb in augustus een miskraam gehad met ruim 9 weken. Nu ook extra echo's gehad voor de gemoedsrust.
Alle reacties Link kopieren
Ah jij ook. Hoe heb je het ervaren? Vond het zelf erg heftig en het viel me ook tegen hoeveel pijn ik ervan had. Wist niet dat zo'n klein vruchtje al zo'n grote impact heeft op alles.



Ik heb daarom ook eerder een echo. Vraag me alleen af of ik wel echt een echo krijg dinsdag of dat ze alleen naar het hartje luisteren. 8 weken is best vroeg voor een echo volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het er heel moeilijk mee gehad. Lichamelijk viel het mee, maar ik was echt wel een paar weken van slag. En zelf nu ik weer zwanger ben kijk ik er nog wel eens op terug en vind ik het nog vreselijk. Ook vervelend dat je je zorgen maakt die eerste weken. Dat is nog steeds niet helemaal over. Ik denk dat je een echo krijgt. Met 8 weken kan je het hartje volgens mij nog niet horen.
Alle reacties Link kopieren
Ja het is ook heel moeilijk. Zeker omdat je er al een paar weken op voorbereid was. Je bent een band aan het opbouwen en die wordt opeens afgebroken. Je bent ook even het vertrouwen in je lichaam kwijt. Hopelijk gaat het deze zwangerschap wel goed en kun je er meer van genieten. Maar het blijft die eerste maanden lastig. Dat merk ik ook bij mezelf. Ik denk steeds: als ik die echo maar heb gehad, dan kan ik er wel van genieten. Gelukkig is ie morgen, dus hoef ik ook niet zo lang meer in spanning te zitten. Al die stress..



Dat zeiden ze al ja dat je soms het hartje nog niet goed hoort kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames.



Ik ben zwanger van de eerste. Nu 13+1 en uitgerekend op 27 aug!



Hoe gaat het allemaal met jullie?



Wanneer gaan jullie om een echo voor het geslacht?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Annewan!



Gefeliciteerd met je zwangerschap! Voel je je goed?

Ik ben vandaag 14+1. Heb woensdag een termijnecho en hoop dat de vk dan het geslacht kan zien en anders met de 20 wk.

Wanneer heb jij je volgende echo?



Dit topic is niet zo heel actief. Ikzelf lees/schrijf mee met het topic 'uitgerekend begin augustus 2017'.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag mee schrijven! Ben zwanger van de 2e en uitgerekend op 21/8. Wij hebben 6 maart de geslachtsbepaling. Hoe voelen jullie je?
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd spruit!



Ik heb morgen controle bij de verloskundige. Helaas geen echo.

Hopelijk plannen we die nog en anders wachten tot de 20-weken echo,



Voel me nu ik over de 12 weken heen ben eigenlijk heel goed! Geen misselijkheid en bijna niet moe meer.

Heerlijk! Jij? Erg veel last gehad van zwangerschapskwaaltjes?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sara1990 schreef op 20 februari 2017 @ 15:40:

Hoi Annewan!



Gefeliciteerd met je zwangerschap! Voel je je goed?

Ik ben vandaag 14+1. Heb woensdag een termijnecho en hoop dat de vk dan het geslacht kan zien en anders met de 20 wk.

Wanneer heb jij je volgende echo?



Dit topic is niet zo heel actief. Ikzelf lees/schrijf mee met het topic 'uitgerekend begin augustus 2017'.



Hey Sara!



Alles gaat goed, op enorme exceem uitbarstingen in mijn gezicht na en galsteen problemen waar ze nu niets mee kunnen, maar ik ben blij!



Wanneer mijn volgende echo is weet ik niet, ik heb er nu 3 gehad.

A.s Dinsdag heb ik een gewone controle, tot nu toe heb ik alleen echo's gehad.

Wat doen ze bij zo'n controle?



Zaterdag heb ik een pret echo om het geslacht te bepalen:) Dat word mijn 4e echo.



Hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Ik loop bij de gyn door de vorige zwangerschap. Heb er al 3 echos op zitten.



Bij een gewone controle meten ze je bloeddruk en checken ze de hartslag van de baby.



Hoe gaat jullie zwangerschap tot nu toe? Ik voel de kleine al iedere dag wel een schopje geven. Ook ben ik in tegenstelling tot mijn vorige zwangerschap echt niet misselijk geweest. Slapen is wel echt een ramp, ik heb ineens energie voor 10.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Hey Spruit.



Wel grappig, wij noemen onze ongeboren baby Spruitje hihi.



Ik heb tot nu toe nog nooit het hartslagje gehoord, is dat niet gek?
Alle reacties Link kopieren
Ik nu bij de 2e gekgenoeg ook niet. Bij mijn eerste lieten ze die al bij de eerste echo horen. Zolang ze het zien kloppen is vast alles goed. Wij noemen de baby Harry haha
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een controle afspraak gehad. Hebben idd bloeddruk gemeten en hartje geluisterd. En ze nemen meestal de bloeduitslagen door als je geprikt hebt. Die waren gelukkig allemaal goed! Hartje hoorden we niet, want de beeb was superdruk en beweeglijk dus de verlosk maakte alsnog een echo en ze zei dat als we het hartje zien kloppen dat het ook goed is. En omdat hij zo beweeglijk was zei ze dat het wel goed zat met die hartslag



Vervelend annewan van die galstenen. Heb het nooit gehad maar wel gehoord dat je er flink last van kan hebben. Kunnen ze er nu in de zwangerschap niks mee of helemaal niet.



Wij gaan misschien ook nog een pretecho laten maken, 20 weken echo staat wel gepland al maar is pas eind maart. Wil graag alvast gaan shoppen!
Alle reacties Link kopieren
@spruit, slapen is bij mij ook een ramp. Zie elk uur wel voorbij komen en als ik wel in slaap val, heb ik van die gekke dromen, als ik wakker wordt heb ik standaard hoofdpijn. Hoop dat het nog beter wordt want kan echt niet tegen te weinig slaap.



schopjes voel ik nog niet. meestal met 16 weken of later toch? Misschien zijn het je darmen? Kijk er wel heel erg naar uit! Het eerste contact, ook voor leuk voor papa! Waarom loop je nu bij de gyn?
Alle reacties Link kopieren
Aah leuk dat je nog een echo kreeg! Ik voel het echt al schoppen haha, baby reageert ook als ik een beetje tegen mn buik duw en mijn hand erop leg. Bij mijn eerste voelde ik het ook al met 13 weken. Ik heb eigenlijk ook al een buik alsof ik 20 weken zwanger ben.



Die gekke dromen en wakker worden met hoofdpijn heb ik ook. Best maf he. Ik loop bij de gyn omdat ik bij mijn vorige zwangerschap zwangerschapssuiker heb gehad en een keizersnede omdat de ontsluiting niet vorderde.



Ik kan niet wachten tot ik het geslacht weet! Kan ik eindelijk gaan shoppen.



Jullie al shop plannen?
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder joh zo vroeg al! Geniet er maar van en ook leuk voor manlief als hij het voelt.

Ik heb ook al een mooi buikje, mensen denken vaak dat ik al verder heen ben. Was voor de zwangerschap al wat aangekomen, dus zou nu niet meer weten hoeveel ik nu met zwangerschap aangekomen ben. Misschien maar een keertje op de weegschaal staan. Maar voel me happy zo dus ja waarom in de stress schieten van een paar kilo's extra. Ga daarna wel weer extra m'n best doen om ze eraf te krijgen.



Krijg je deze keer ook een keizersnee? Ik moest eigenlijk ook naar de gyn nu, omdat ik bij vorige spoedkeizersnee heb gehad. Navelstreng zat 2x om het hoofdje van mijn zoon. Ze willen nu weten of ik weer een keizersnee wil of een natuurlijke bevalling. Wil heel graag dat laatste, dus was afspraak met de gyn. nu niet nodig. Wel in week 30 langs om die natuurlijke bevalling door te spreken en even checken hoe het litteken eruit ziet.



Shoppen, moet bijna alles nieuw want bij eerste zwangerschap heb ik bijna alles geleend van zus, Kinderwagen sowieso via Marktplaats, maar zijn nog steeds best duur zag ik.

M'n zus zei gisteren dat sommige dingen van uitzetlijst echt niet hoeven. Zij kocht geen badje, maar ging samen met baby gewoon in grote bad. Kolfset kocht ze pas als de borstvoeding echt op gang kwam en dat kwam het niet, dus gelukkig nooit aangeschaft. Als het een meisje is kan ik alle kleertjes van haar lenen en misschien koop ik wat zelf. Heb jij nog veel bewaard van je 1e zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag natuurlijk bevallen. Volgens de gyn is die kans nu 80% dat dat ook lukt. Hoezo gaan ze naar jouw litteken kijken? Daar heb ik nog niks over gehoord. Nou ging mijn herstel wel heel snel. Ik ging na 24 uur al naar huis, lopend. Vorige keer ben ik ingeleid met 38 weken door de suiker. Dat wil ik absoluut voorkomen dit keer. Lijkt mij heftig als de navelstreng 2x om het hoofdje zit!



Ik heb eigenlijk alles nog van mijn eerste zwangerschap. Ik ga nu wel een kolf kopen als ik melk geef. Vorige keer werkte het niet zo. Ik schrok eigenlijk een beetje van de hoeveelheid kleding die ik nog heb.



Vind dit "groepje" wel lekker overzichtelijk zo haha!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik er toch af en toe last van had, kijken ze er even naar. Hoort bij hun check zei de verlosk. WoW dat is snel!! Heb je daar achteraf geen last van gehad? Ik moest 6 weken rustig aan doen..

Ja was het ook. Toch kijk ik niet vervelend op mijn bevalling terug. Alhoewel die wel drama was, maar mijn pijngrens schijnt hoog te zijn, dus heb niet zoveel last van de weeën gehad en dat scheelt al een hoop.



Ja haha als het bij ons twee blijft wel ja.
Alle reacties Link kopieren
Heey dames.



Heb net de echo gehad met 14 weken en het is een meisje:):):)
Alle reacties Link kopieren
@annewan, aah leuk! Gefeliciteerd! Nu lekker babyshoppen? Dat ze het al zagen met 14 weken, ik moet wachten tot 16. We zijn al aan het aftellen naar volgende week.



@sara, Ik heb eigenlijk ook geen weeen gevoelt hoor. Vond het ook allemaal reuze meevallen. De gyn zong zelfs op de OK haha. Ga jij een "puf cursus" doen? Ik weet het nog niet.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven