Uitgerekend 2e helft oktober 2017

09-02-2017 20:53 3005 berichten
Hoeraaa, zwanger!

Omdat het toch fijn is om al je kwaaltjes, misselijkheid en onzekerheden, maar ook geluk, blijheid en de eerste schopjes te delen, hierbij een topic!

Wie sluit aan?


Nr Naam # Kind UD Afspraken Geslacht Bijzonderheden Bevallen op:
1 B2L 2e 18 oktober 12 juni controle Een meisje! :heart: 23 oktober
2 hsharon 1e 18 oktober 2 juni 20-wekenecho, 16 mei geslachtsbepaling Een meisje! :heart: 27 oktober
3 Sneeuwwitje 1e 20 oktober 20-wekenecho 31 mei, geslachtsbepaling 12 mei Een meisje! :heart:
4 Mazzel31 2e 15 oktober Een jongen! :heart: 23 oktober
5 EB05 21 oktober 6 juni 20-wekenecho Een jongen! :heart: 7 oktober
6 Missyd 2e 27 oktober 9 juni 20-wekenecho Verrassing! :heart:
7 Pink Lady 2e 21 oktober 22 april pretecho een meisje! :heart: 21 september
8 Miriampiej 2e 16 oktober Een meisje! :heart: 16 oktober
9 -lelie- 2e 27 oktober 13 juni vk, 14 juni 20-wekenecho :heart: 22 september
10 Kikker7 2e 20 oktober 31 mei controle 6 juni 20- wekenecho Verrassing! :heart: 20 oktober
11 Kashri 1e 24 oktober 9 juni 20-wekenecho, 13 mei geslachtsbepaling Een jongen! :heart: 31 oktober
12 Appeltaartjes 1e 23 oktober 1 juni 20-wekenecho Een meisje! :heart: 22 oktober
13 Madelief08 2e 24 oktober 8 juni 20-wekenecho een jongen! :heart: 13 oktober
14 Torina 2e 23 oktober 13 april termijnecho Verrassing! :heart:
Hanne__31, Arinna, Babbes83, Crex, Lientje57, Saar1987, _melon, Marijeens25, MoedervanA :redrose:
anoniem_654b96ba9ca56 wijzigde dit bericht op 06-11-2017 13:40
56.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb over een dagboek nagedacht. Wil wel graag iets opschrijven. Er zijn ook wel grappige boekjes daarvoor op de markt. Maar ik ben bang om nu zo'n boek aan te schaffen, en dan 2 bladzijdes in te vullen, en dat het dan mis zou gaan :( dan zit je net zo'n boek dat dan altijd beladen is... Dus ik dacht misschien gewoon in een schriftelijke ofzo?

Aan de andere kant, de kans dat het goed gaat is vele malen groter dan dat het mis gaat!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het dagboek van Pauline, maar tot nu toe 'schrijf' ik in de 280days app. Daar kan je ook een dagboekje in bijhouden. Het boek van Pauline vul ik eens per week in.



Ik ben er maar gewoon aan begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou geen dagboek bij, maar ik heb wel een grote doos waarin ik van alles heb gestopt wat me herinnerd aan de zwangerschap, bevalling en het eerste jaar. Ik hou nu wel een soort dagboekje bij van het eerste jaar van mijn mini. Die gaat dan ook weer in de doos als hij af is volgende week, dan wordt ze 1.



Kwaaltjes komen en gaan bij mij. Ik herken jullie gevoel ook. Ik denk dat het heel anders is als we straks de eerste echo gehad hebben.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens! Ik bedenk nu dat ik van de vk wel een dagboekje heb gekregen wat je eens per week bij kon houden. Dat heb ik wel gedaan. Daarin werden vragen gesteld waar je antwoord op gaf. Is makkelijker in te vullen. (Zit ook in de doos)
Alle reacties Link kopieren
quote:Appeltaartjes schreef op 24 februari 2017 @ 07:54:

Ik heb over een dagboek nagedacht. Wil wel graag iets opschrijven. Er zijn ook wel grappige boekjes daarvoor op de markt. Maar ik ben bang om nu zo'n boek aan te schaffen, en dan 2 bladzijdes in te vullen, en dat het dan mis zou gaan :( dan zit je net zo'n boek dat dan altijd beladen is... Dus ik dacht misschien gewoon in een schriftelijke ofzo?

Aan de andere kant, de kans dat het goed gaat is vele malen groter dan dat het mis gaat!Tja... dat had ik inderdaad. Weet ook nog niet zo goed wat ik met dat boekje ga doen... nu toch maar een nieuwe besteld, ik probeer positief te blijven....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij de eerste wel heel leuk elke maand een foto van mijn buik gemaakt in dezelfde kleren en hier een collega van gemaakt! Super leuk geworden. Ga ik nu ook weer doen, maar dat is weer iets heel anders natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook erg lang duren tot de 1e echo...Nog 3 weken wachten..Bij mijn eerste kreeg ik al een echo met 6 weken omdat ik veel bloedverlies had en ze wilden kijken waar het vandaan kwam...was zenuwslopend...maar toch wel fijn om zo vroeg al bevestiging te krijgen! Maar nu dus 2 weken langer geduld hebben...Gelukkig is het carnaval....dan vliegen de komende dagen weer voorbij!



Heb ook nog geen dagboekje wat ik aan het bijhouden ben. Heb ik bij de 1e wel gedaan, is ook wel leuk om terug te lezen..Maar wil eerst wat meer zekerheid.



Hier nog steeds zere borsten en met vlagen misselijk. Vooral erg moe. Vorige keer begon bij 5 weken (dat zou dit weekend zijn) mijn misselijkheid echt... (Tot 20 weken continue overgeven)..hopelijk blijft dat deze zwangerschap achterwege haha
Alle reacties Link kopieren
Vandaag precies 3 weken madelief! Komt goed. Ik tel met je mee!!
Alle reacties Link kopieren
Yes... ben weer goedgekeurd voor moeders voor moeders #lekkerpissenvoormnmedelotgenoten
Alle reacties Link kopieren
Haha mooi verwoord Babbes. Wanneer ga jij beginnen? Ik vanaf volgende week (2 maart).
Oh ja zo'n fotocollage wil ik ook! Maar daar moet ik dan eigenlijk nu al een shirtje voor gaan kopen om ook een foto zonder buik te hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwwitje86 schreef op 24 februari 2017 @ 10:30:

Haha mooi verwoord Babbes. Wanneer ga jij beginnen? Ik vanaf volgende week (2 maart).Ik ook vanaf dinsdag
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel nog ontzettend over moeders voor moeders. Vorige x wel gedaan, maar ik ben zo weinig thuis! Ken genoeg mensen die echt niet makkelijk zwanger worden, dus eigenlijk vind ik het gewoon horen dat ik hen help!



Ik had gewoon zwart shirtje aan voor die 9 foto's. Eerst een gewone, later zwangerschapshirtje. Broek paste ik nog bij laatste foto, alleen kon de knoop natuurlijk niet dicht :P
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar gevoel van het zorgen maken. Ga dan ook vanalles op Internet zoeken. .. mijn vriend is arts en herhinnerd me er gelukkig aan dat het vaak gewoon goed gaat en zonder aanleiding ik me geen zorgen moet maken. Gisteren verteld aan familie; supermooi, veel natte ogen en blijdschap maakt het wel extra spannend, ergens was onze cocon wel lekker veilig.

Ga ook inderdaad foto's maken, goede tip van hetzelfde shirt en een doos maken van herinneringen!
Ik heb opeens helemaal geen kwaaltjes meer
Alle reacties Link kopieren
Kashri, dat lijkt me een onzeker gevoel! Hopelijk komt het gewoon snel weer terug, of niet en dat je dan een hele fijne zwangerschap doorloopt zonder kwaaltjes!



Gisteren aan mijn bff verteld. Was super om het eindelijk met iemand te delen, maar ergens ook lastig omdat ik weet dat zij al langer bezig zijn dan wij, en het bij hen maar niet wil lukken...



Vandaag ga ik iemand helpen met verhuizen, al weken geleden afgesproken. Maar zit nu ineens te twijfelen of het wel goed is om nu dozen met boeken te gaan sjouwen...
Alle reacties Link kopieren
Ja lastig met die kwaaltjes! Eigenlijk zou het heerlijk zijn, alleen dan na de eerste echo's! Maar zolang je niet ongesteld ben kashri is dat nog steeds een goed teken!



Appeltaartjes, ik weet dat het advies niet te veel tillen voornamelijk is, omdat het klachten kan uitlokken (rugpijn, bekkenpijn enz.). Het is niet gevaarlijk voor de baby, alleen zelf wil je fit de zwangerschap door! Bij de 1e tilde ik ongeveer tot de bevalling zware dingen, maar had ook vrijwel nergens last van. Dat is dus per lichaam en zwangerschap heel wisselend geloof ik. Maar je kan ook beetje afwisseling zoeken en bijvoorbeeld de dozen uitpakken of zo?



Hier lekker weekendje samen. De kleine gaat uit logeren en wij gaan lekker samen de hort op, uiteten en beetje relaxen Heerlijk zo af en toe!!
Alle reacties Link kopieren
@kashri toevallig dacht ik gisteren ook opeens dat kwaaltjes minder waren. Kan ook dor de hormoonschommelingen in je lijf zijn. Niet teveel zorgen proberen te maken. Zo lang er geen bloed is, is het goed. Probeer maar te genieten vd kwaaltje momenten. Ik werd vannacht wakker door de misselijkheid haha.



Appeltaartje dat tillen maakt vooral uit voor jezelf en niet de baby. Zodra je rugpijn of iets krijgt gewoon tandje terug doen. Ligt aan je eigen lijf en de zwangerschap die je hebt. Bij de 1e nergens last van gehad en met 30 weken nog helpen verhuizen en met 35 weken thuis nog vrolijk wandjes geverfd (stomme nesteldrang haha). En nu met al een kleine die veel getild wil worden kom ik er ook niet onderuit. Kortom gewoon lekker gaan helpen, op tijd pauze nemen en naar je lijf luisteren.



Klinkt als een heerlijk weekend kikker! Geniet ervan!



Ik ga de kleine zo naar opa en oma brengen voor de carnaval. Had toch maar antibiotica als smoes gebruikt. Man was gisteren al gegaan en kreeg meteen van iedereen vragen. Gelukkig zijn we nog een huis aan het bouwen en kon hij zeggen dat dat qua timing echt niet handig zou zijn nu we nog niet weten wanneer het klaar is. ..hopelijk remt dat de vragen weer even. .
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook goedgekeurd voor MVM. Mag morgen beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig mama's voor MVM!



@Kashri, hier ook wisselend hoor! Zag enorm tegen gister op, lange drukke dag.. Helemaal nergens last van, niet moe, niet misselijk.

Vanochtend slaat t ineens weer om en weer misselijk



16 maart intake en echo toch maar eens gebeld!



Afgelopen week ook aan bf verteld, zo leuk, maar ook nog zo onwerkelijk! Maar heb het idee dat ik er nu minder mee bezig ben dan bij vorige zwangerschap. Komt vast omdat ik het nu ook drukker heb en 1 heb rondlopen.
Ondertussen gelukkig alweer een beetje kwaaltjes gehad. Heel stom maar ik maakte me er vannacht best druk om, kon ook niet meer slapen. Zo stom dat je gewoon 0,0 invloed hebt op hoe het gaat (los van goed voor jezelf zorgen). Ik kan niet wachten tot het eerste trimester voorbij is en veel risico's ook een stuk kleiner worden.



Misschien hebben jullie mijn topic ook wel gezien maar ik heb dus besloten niet mee te gaan doen met MvM.



Ik zag trouwens dat er nu een 3e uitgerekend in oktober topic is. Wat vinden jullie van het idee om op te splitsen? In 3 topics? Dan zijn de groepjes wat kleiner.
Alle reacties Link kopieren
Je zou 1-10 okt 11-20 en 21-31 okt kunnen doen, maar dan moeten we 3 nieuwe forums openen want volgens mij kan je de naam niet meer aanpassen. Kleinere groepjes is wel overzichtelijker.



Ik kan ook pas echt blij zij na het eerste trimester. Ben trouwens dagelijks begin van de middag kotsmisselijk en moe... verder gaat t wel.
Ja naam aanpassen kan wel in het mod topic. Maar dan moet natuurlijk wel iedereen het er mee eens zijn.
Dan zou dit topic het 11-20 okt topic worden.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad overzichtelijker kleinere groepjes. Mij maakt het niet veel uit. Vaak bedenken ook mensen dat schrijven toch niet alles voor hun is.



Moet zeggen dat ik het nog wel lastig vind om iedereen beetje te leren kennen. Maar dat zal steeds meer worden.



Heeft het zwanger worden bij jullie lang geduurd? En lukte het vanzelf of was er hulp nodig van de medische molen? Als je het er niet over wil hebben prima, maar soms vind ik het fijn ieders verhaal een beetje te kennen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven