Uitgerekend '3de helft' november 2016

18-03-2016 19:12 216 berichten
Omdat er zoveel zwangeren zijn dat twee topics niet genoeg zijn!



NaamLeeftijdUDj/m?kindjeafsprakenbijzonderhedenangel-flower31/3118 november1e23mei controle,1 juni pretechocombinatie test uitslag was goedhuisjenr16november11 april, 22 aprilMarismuis33/3417 November?2e24 Juni controle vk en 28 Juni 20 weken echo2 miskramen gehadschorpioentje8530/3022 november1e13 aprilLivy872926 november1e9 juni controle2 miskramen gehadDenba9026?18 november13 aprilBailcork99026/3219 november1e12 april intake 19 april echoMisspumpkin30/3413 november2de9 mei combinatietest 19 mei vkKaboutertje427/3220 november2e27 april 20-weken echoFemmie_8728/3622 novemberwillen we niet weten1e5 juli 20-weken echo; 9 juli controleLady-love27/2920 november1e en 2e5 juli echo (20 wkn)Mutsje94 22/24 18 november JONGEN!! 1e kindje 19 mei bespreking? 9 juni geslachtsbepaling
Alle reacties Link kopieren
Nou dan sluit ik me graag hier aan. Voorlopige uitgerekende datum 18 november. 7 april eerste echo.

Vind het zo spannend, omdat mijn beste vriendin afgelopen maand een miskraam heeft gehad met 10 weken. Durf ik er nog niet echt van te genieten. Als mijn zwangerschapsklachtjes even wat minder zijn denk ik gelijk...... owh jee het gaat toch nog wel goed he.
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat ik ook in november ben uitgerekend... Ik moet 11 april naar de vk en 22 april voor een echo



( ik heb begin april een feestje! Help... Ik neem altijd een lekker wijntje, dus ze gaan er naar vragen... Wat moet ik zeggen? )
Het wachtwoord om de OP aan te passen (voor bijvoorbeeld een tabel) is 'november'!
Alle reacties Link kopieren
quote:huisjenr16 schreef op 18 maart 2016 @ 19:42:



( ik heb begin april een feestje! Help... Ik neem altijd een lekker wijntje, dus ze gaan er naar vragen... Wat moet ik zeggen? )Zeg dat je een blaasontsteking hebt en penicilline (=antibiotica, gaat niet samen met alcohol) gebruikt
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Goed idee!



Ik voel me Super zwanger... Bij de 1e was ik totaal niet ziek! En nu.... Ik hang alleen nog maar boven de pot! Ik heb ook onzettende last van m'n bekken! Maar om nu al de ziektewet in te gaan...



Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
hoi, kan ik soms ook meeschrijven? Alle andere topics zijn vol..



Volgens mijn eigen berekening, via een site, rond 5 nov uitgerekend.
Alle reacties Link kopieren
Owh huisje balen dat je zo ziek bent. Ik ben wel een beetje misselijk maar gelukkig niet tot overgeven aan toe. Enige wat echt wel lastig is is de vermoeidheid en de pijn in mijn borstel.

En ik zit ook met een vrijgezellenfeest in mijn maag. Nog een goed excuus verzinnen voor het niet drinken.

Word het je 2de kindje? Dan is het helemaal lastig om zo.ziek te zijn.



Aan de andere kant merk ik dat ik de klachten ook wel "fijn" vind zodat ik nog steeds het idee heb zwanger te zijn. Omdat ik heel.bang ben dat het mis gaat.



Welkom pinguin

Hoe voel jij je? Word het je eerste kindje?



Wie hebben jullie het allemaal al verteld?
Alle reacties Link kopieren
Alcohol is wel een dingetje voor iemand die eigenlijk altijd een wijntje drinkt eh?! Antibiotica is een goede 'smoes' en angel flower; zou je kunnen voorstellen te rijden met het vrijgezellenfeest?



Huisje16; lijkt mij ook echt super balen zo misselijk te zijn!



Die angst herken ik ook wel angel flower, ik heb eigenlijk echt nergens last van, behalve wat gevoelige borsten. Heel soms denk ik een licht gevoel van misselijkheid te bespeuren maar is ook niet noemenswaardig. Ik fiets nog naar m'n werk, loop nog hard..

Ik heb pas op 7 april een afspraak bij de verloskundige, dus tot die tijd probeer ik er zo nuchter mogelijk mee om te gaan.



Het is ons eerste kindje.



Wij hebben het nog aan niemand verteld; houden het nog voor ons samen. Kunnen we ook niemand passeren. En wil echt wachten tot na de afspraak + eventuele combinatie test.



En jullie?
Wij hebben het onze ouders wel verteld, kunnen het ook echt bijna niet voor ons houden. Dus waren al blij het überhaupt met iemand te kunnen delen. Na de eerste echo dan onze beste vrienden en andere familie. en na de 12 weken echo mag iedereen het weten.



Ik heb je in de tabel erbij gezet. Is nog best lastig! haha
Alle reacties Link kopieren
owh wacht dat laatste berichtje was dus van mij
Alle reacties Link kopieren
Misschien ook omdat ik me totaal niet zwanger voel .. dat ik het echt nog te 'eng' vind om het te vertellen. Ben er ook heel nuchter in ofzo, het kan nog alle kanten op.



En vind het heel bijzonder om samen zo'n geheim te delen aan te andere kant lijkt het me ook wel weer heel fijn om het er met een ouder over te kunnen hebben, moeder of schoonmoeder, maar ach nog een paar weekjes.



Wil jij een combinatie test laten uitvoeren?
Alle reacties Link kopieren
ohw en thnx voor 't toevoegen in de tabel!
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Ik heb vanmorgen positief getest, zo blij! Mag ik met jullie meeschrijven?



Ik schat zo in dat ik nu 4 weken en twee dagen zwanger ben, uitgerekende datum 28 november.



Wij zijn nu sinds bijna een jaar bezig met de zwangerschapswens. Afgelopen augustus was ik zwanger, maar helaas bleek met de echo op 9,5e week dat het vruchtje met 7 weken was gestopt met groeien. In december was ik opnieuw zwanger, maar dat werd na een paar onzekere weken (week overtijd-negatieve testen, erna heel licht positief) vanzelf afgestoten. Nu dus opnieuw zwanger en (met negatieve gedachten op de achtergrond) vol goede hoop. De test was vanmorgen in ieder geval knal positief!



Met wijntjes sta ik ook altijd vooraan, dus voor diegenen die er nog niets van mogen weten moet ik ook een goed excuus verzinnen.... Al ben ik open geweest over mijn eerste miskraam, dus ik ben bang dat die excuusjes niet geloofd zullen worden! Bovendien ben ik een erg slechte leugenaar... haha



Met hoeveel weken gaan jullie voor een eerste echo?
Alle reacties Link kopieren
welkom Livy kan me voorstellen dat je voorzichtig blij bent. Ik hoop en duim voor je dat 3 keer scheepsrecht is en je nu eind november een mooi kindje mag verwelkomen.

Ik ben na verschillende verhalen in mijn omgeving ook heel bang dat het mis gaat. Kan er nu ook nog niet echt van genieten. Wat natuurlijk eigenlijk heel erg zonde is.

Ik heb met 8 weken mijn eerste echo.



en ja pinguinlove wij willen wel een combinatie test laten doen. Dit onder andere omdat mijn vriend een oom heeft gehad met down.

Volgens genetisch onderzoek was dat een niet erfelijke variant. Maar toch.......
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik doe graag mee!



Ik heb gisterochtend om 6 uur positief getest. Op dit moment ben ik nog in lichtelijke shock en is het kwartje nog niet echt gevallen. Maar met het uur wordt het besef meer en de blijdschap groter. We waren nog niet zo lang bezig nu 3 maanden en niet verwacht dat het zo snel raak zou zijn!



Volgens mijn eigen berekening ben ik nu 4 weken en 6 dagen zwanger en waarschijnlijk rond 22 november uitgerekend.

Op 13 april staat de eerste echo gepland!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Livy; wat een ontzettend nare periode heb je achter je dan zeg. Elke zwangerschap is anders, deze verloopt vast heel voorspoedig! Hier kun je in ieder geval lekker kletsen en je angsten van je afschrijven. In ieder geval van harte gefeliciteerd!



Ik heb met 9 weken en 4 dagen een afspraak met de verloskundige. Dus morgen nog 2 weekjes aftellen!

En jij? Heb je al contact gehad met een verloskundige?



Angel- Flower; wij willen de test waarschijnlijk ook laten doen. Ik vind het nogal een ding, maar een gehandicapt kind bespaar ik liever deze boze mensen wereld.



Schorpioentje; jij ook welkom en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! 3 maanden is netjes! Maar zo heb je er wel even aan kunnen wennen. Nu aftellen tot je echo! Spannend.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee. Uitgerekende datum is nu 18 november. 13 april naar vk voor een eerste echo. Super spannend. Herken wat angel-flower zegt, durven genieten is nog lastig. Kijk erg uit naar de afspraak.



Veel kwaaltjes bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel meiden. Jullie natuurlijk ook allemaal gefeliciteerd!



Ik heb gister de vk gebeld, ze zijn zo lief daar. Ze heeft me nu gepland voor 12 april, ik ben dan 7+2 als ik zelf reken. Ik had eerder en later mogen komen als ik dat had gewild. Super fijn! Nu zo gepland dat mocht het mis zijn, we het kunnen 'regelen' voor onze vakantie. Maar verder sta ik er positief in hoor



Voor wat betreft het vertellen.. Veel mensen in mijn omgeving weten dat we hier mee bezig zijn, ook door wat er allemaal gebeurd is. Daarom kan ik t super slecht voor me houden en aan de andere kant is het zo fijn als het niet goed gaat dat mensen toch op de hoogte zijn...



Ik heb (nog) bijna geen kwaaltjes. Moet alleen echt op tijd eten. En de borsten natuurlijk hebben jullie dat ook?



Combinatietest willen wij ws ook wel doen. Precies om wat jij zegt pinguïn..



We mogen allemaal een beetje tegelijkertijd naar de vk! Super leuk om als we zo dicht bij elkaar uitgerekend zijn elkaar op de hoogte te houden van elkaars zwangerschap!



Heel stom maar ik blijf steeds als ik in de buurt ben naar de positieve test kijken hahaha
Alle reacties Link kopieren
Nou de misselijkheid is bij mij in alle hevigheid toegeslagen deze week. Ik snap soms niet dat we hier vrijwillig voor kiezen......

Nou ja ze zeggen dat als de kleine er eenmaal is dat je alles vergeten bent he?! Dat is wel te hopen, want anders denk ik niet dat er nog een tweede komt.

En ja ik weet het het hoort erbij en ik mag niet klagen want ik ben tenminste zwanger enzo....... Pffff Ik hoop dat ik hier toch even een beetje mag klagen?

En dat je zo slecht slaapt? Ik wist echt niet dat dat een zwangerschapskwaaltje was, maar ik ben elke ochtend om half5 wakker! Dat terwijl ik dan alles behalve uitgerust ben. En mijn vriend heeft er last van omdat ie nog niet eens naar mijn borsten mag kijken haha, onder het mom van ik lijden, jij ook lijden (oke en omdat het gewoon echt zeer doet)
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Sinds eergisteren weet ik dat ik zwanger ben. Volgens mijn berekening 19 november uitgerekend. Mag ik er ook bij? Het wordt ons eerste kindje. Gisteren hebben we het mijn ouders verteld. Mijn schoonmoeder ligt helaas in het ziekenhuis dus we weten nog niet wanneer we het mijn schoonouders precies gaan vertellen. Paasmaandag zijn mijn zus en oma aan de beurt. :-)



Gefeliciteerd allemaal. Zo onwerkelijk hé
Alle reacties Link kopieren
Ohja voor de tabel: leeftijd 26 en mijn man is 32. Ud 19 november, 1e kindje, 12 april intake, 19 april inwendige echo.



Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Mag ik ook meeschrijven?

Mijn ud zal ongeveer 10 november zijn. 7 april de intake bij de vk en dan zullen we er wat meer zekerheid over hebben. Het wordt ons 2de kindje. De eerste is nu 15 maanden oud, dus zal, als alles goed gaat, nog voor dr 2de een broertje of zusje hebben, wel benieuwd hoe dat zal gaan!

Heb iets meer klachten dan tijdens mijn eerste zwangerschap, toen had ik nergens last van, nu erg vermoeid en soms lichte misselijkheid, ow en ik heb constant honger. De test was deze keer ook veel duidelijker dan bij de eerste, maar dat zal wel niks zeggen :P

Op het moment weet nog niemand het, maar we willen het onze ouders dit weekend toch wel gaan vertellen. We kunnen het bijna niet voor ons houden, en mocht het toch mis gaan, dan vinden we het ook fijn om dat met mensen te kunnen delen.

Een combinatietest hebben we de vorige keer laten doen en zullen we waarschijnlijk ook dit keer weer laten doen.



Voor de rest: Gefeliciteerd allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Denba, Bailcork & misspumpkin! Gefeliciteerd ook allemaal met jullie zwangerschap!



Wat vervelend dat je zo misselijk bent angel-flower! Dat lijkt me echt dra-ma! Maar inderdaad, het is voor een goed doel, hopelijk houd het na het eerste trimester ook op voor je. Is het echt all the way, of meer het misselijkheidsgevoel? Ik vind dat je hierover gewoon lekker mag klagen hoor, ik heb gewoon geluk (tot nu toe).



Livy; ik heb echt alleen een heel klein beetje gevoelige borsten. Verder heb ik wel eerder honger, maar verder niet noemenswaardige klachten, gelukkig! Zo houdt ik het makkelijk vol!



Ik ben de eerste week ook naar de test blijven kijken, maar nu ligt hij verstopt, want m'n zusje komt nog al eens aangekondigd bij mij in huis, haha.



bailcork; wat hebben jullie het al aan veel mensen verteld! Lijkt me heel fijn om je zwangerschap te kunnen delen met naasten. Hoe voel je je?



misspumpkin; wat leuk een tweede kindje! Jij kunt ons dus alles vertellen over het zwanger zijn apart wel dat een zelfde lichaam anders reageert met elke zwangerschap. Hopelijk blijven de klachten minimaal voor je, want het zal best drukker zijn met ook nog een kleintje om voor te zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Pinguïnlove. Ik heb drie testen achter elkaar gedaan hihi en heel vaak naar gekeken. Ze waren ook echt knalpositief. Ik was voor ik testte heel misselijk geweest. Daarna niet meer. Wel veel steekjes in mijn lies en een opgeblazen gevoel constant. Maar niks onhebbelijks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven