Uitgerekend 3de week april

17-08-2016 10:08 431 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijd/partnerKindjeUDjongen/meisjeBijzonderhedenMHvdW29 / 292de (zoon van 13 mnd)21 apriljongen Zaphyra31 / 321ste23 aprilmeisje 1 april Eline geborenDoor8729 / 1ste25 aprilmeisje Olifantjes28 / 281ste17 apriljongen Marielle848431 / 2de (dochter 1,5 jaar)16 april Miezemuis39 / 406de (andere kids tussen 2 en 14 jaar)19 aprilmeisje Julia 19 april geboren Maki9322 / 271ste20 april Zonnestraal8829 / 2de (dochter 13 mnd)18 april april zoon geboren Tweety0124 / 271ste25 aprilKaatje 1431 / 311ste21 april mamastudentvrouw284de16 aprilmeisje

23 januari geboren
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



De andere topic zitten behoorlijk vol, dus ik dacht ik maak gewoon een nieuwe. Ik ben 29 jaar oud en zwanger van mijn tweede kindje. Ik zou het leuk vinden om weer wat te kunnen kletsen met dames die in dezelfde periode zijn uitgerekend. Ik ben rond 23 april uitgerekend. Ik moet nog een officiële datum krijgen na de termijnecho.



Ik moet nog even een poging wagen tot het maken van een tabel. Maar daar kijk ik vond even naar. De tabel is dus nog even leeg.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben 31 jaar en uitgerekend op 22 april. Heb mijn 8 weken echo 12 september.

Dut is mijn eerste zwangerschap: )
Alle reacties Link kopieren
Hey!!



Ik heb vrijdag eerste echo ivm verhoogd kans op buiten baarmoederlijkezwangerschap. Voorlopige uitgerekende datum 25 April. Ook eerste kindje.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Zaphyra, leuk dat je mee wilt schrijven. Spannend, je eerste kindje! Hoe voel je je? Al veel last van zwangerschapskwaaltjes, of valt het mee? Ik heb vooral last van vage duizeligheid af en toen en een veel te goed reukvermogen. Ik vind momenteel alles stinken haha.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Door, vrijdag al een echo wat snel. Maar wel fijn dat ze zo snel alles checken. Hoe komt het dat je verhoogde kans hebt op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Of wil je dat liever niet delen?

Jij al last van misselijkheid Enzo? Of valt het mee?
Alle reacties Link kopieren
@MHvdW ik heb in een half jaar geleden geopereerd aan 1 van mijn eierstokken en daardoor blijft er dan misschien wat litteken weefsel achter wat ze dus niet zeker weten. En daar komt die verhoogde kans vandaan.



Ik heb wel heel erg last van mijn borsten en misselijk een beetje. Soms wat krampjes in mijn buik maar alles met een smile van oor tot oor haha. Ben helemaal gelukkig ik ben 29 trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Ik zou ook graag meeschrijven. Ik ben uitgerekend rond 17 april. Ik heb 30 augustus de eerste echo. Vriend en ik worden volgende week allebei 28 en dit is ons eerste kindje



Lichamelijk niets te klagen. Wel pijnlijke borsten en buikpijn, pukkeltjes maar is allemaal goed te doen. Geestelijk voel ik me wel wat minder. Vooral de angst dat het misgaat. Probeer het zoveel mogelijk van me af te zetten maar vind het best wel lastig

Hebben jullie hier ook last van?



XX
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, allemaal gefeliciteerd ook met jullie zwangerschap
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd zwangeren!



Ik zou ook wel graag mee willen schrijven! Ik weet sinds vorige week dat ik zwanger ben van ons 2e kindje, we hebben al een dochter van 1,5 jaar. Ben zelf 31 jaar. Uitgerekende datum zou ongeveer 18 april zijn, maar ik kan er best wat naast zitten. Ik ga morgen de vk bellen en een afspraak maken voor intake en de echo.

Voel me gelukkig goed! Wat steekjes in m'n buik, soms een wat onbestemd gevoel. Ik kijk erg uit naar de echo, ben benieuwd of alles goed is!
Alle reacties Link kopieren
Idd iedereen gefeliciteerd!!!



@olifantje ja dat heb ik ook wel hoor die angst maar ik probeer er niet zo bij stil te staan maar dat lukt natuurlijk totaal niet haha.



Ik ben echt van het google ik google alles wat ik me kan bedenken ik krijg daar een soort van rust van haha. Maar ik schrik me elke keer weer kapot over hoe vroeg je dingen moet regelen. Ik wist dat echt niet dacht je hebt ruim de tijd voor alles maar helaas. Dus ik ga ook alles na de eerste echo regelen.



Gaan jullie mee doen aan moeders voor moeders?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben indd ook van de google. Soms word ik er rustig van en soms helemaal niet

Het enige wat we kunnen doen is afwachten



Qua alles wat we moeten regelen ben ik nog niet zo mee bezig. Dat komt na de echo wss wel



Wat is moeders voor moeders precies?
Alle reacties Link kopieren
Moeders voor moeders af ik helaas niet omdat ik in t verleden bloedtransfusie heb gehad...



Hier klachten van vooral Krampen, zere borsten, meer afscheiding en duizelig. Ook slaap ik slecht en sommige geuren denk ik: vlug wegwezen hier.

Die angst hebben de meeste zwangeren denk ik wel. Ik check nu iig nog regelmatig of ik écht niet ongesteld ben geworden.

Hebben jullie t al aan mensen verteld en zo ja, hoe en wanneer?

Ik heb alleen mijn beste vriendin geappt, weet ik iig zeker van dat ze niks tegen anderen zegt.

Btw, ik zit momenteel nog in NYC met manlief en onze moeders (die nog van niks weten)
Alle reacties Link kopieren
Moeders voor Moeders zamelt urine in van pril zwangere vrouwen in Nederland om stellen met vruchtbaarheids-problemen te behandelen
Alle reacties Link kopieren
@Olifantjes moeders voor moeders is een organisatie die de urine van zwangere vrouwen inzamelt omdat daar een verhoogd hcg hormoon inzit en daarmee maken ze een bepaald soort medicatie van voor dames die moeilijker zwanger kunnen raken. Ik wil me na vrijdag ervoor gaan inschrijven. Er komt dan iemand thuis en die bespreekt alles. Het is voor 16 weken in ieder geval details weet ik niet precies.



@zaphyra dat is dan jammer idd



Hoe hebben jullie een verloskundige gekozen?
Alle reacties Link kopieren
Oh dat wist ik helemaal niet. Zou er best wel aan mee willen doen als ik daar anderen mee kan helpen



Zaphyra bij ons weten onze ouders en aantal familieleden het. De rest wil ik allemaal pas vertellen als we de eerste of eerste 2 echos gehad hebben. Wat knap zeg dat je je mond kunt houden tegen je moeder en schoonmoeder terwijl je samen op reis bent!!



Mijn verloskundige zit hier 5 min vandaan en heb er goede verhalen over gehoord en gelezen
Alle reacties Link kopieren
De onze zit bij ons in de buurt en krijgt lovende recensies. Meerdere van onze buren zijn door hen begeleid.



Olifantjes: Tis niet makkelijk, maar als ze t zouden weten word ik waarschijnlijk nogal betutteld en dáár heb ik geen zin in.

Gaan proberen om vandaag een foto te maken waarop ik stiekem een briefje laat zien met: ik ben zwanger! Om ze te verrassen met de vakantie foto's

Verder gaan we t mijn zussen en broertje met aanhang vertellen en zijn kant vd familie.
Alle reacties Link kopieren
Ahh leuk! Goeie idd om het bekend te maken!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel lastig om het nog stil te houden, maar we gaan het denk ik vertellen nadat we de eerste echo hebben gehad (als alles goed gaat).



Het twijfelen en de zorgen die je je maakt zijn niet vreemd. Dat had ik bij de eerste Mar dat heb ik nu ook weer. Ook omdat ik wel licht ongesteld ben geweest en maar een lichte positieve streep had. Menstruatie was wel heel licht en alleen een beetje bruinig, maar toch. Google moet je trouwens niet te veel doen hoor. Maak je jezelf alleen maar gek mee! Wat heel leuk is om te lezen en heel herkenbaar is metowe. Een online gebeuren voor zwangeren. Ik moet er altijd erg hard om lachen. Lekker in een beetje te relativeren.



@door, het valt best mee met wat je moet regelen hoor, nu in ieder geval verloskundige en vaak tussen 10 en 12 weken kraamzorg. De rest kun je echt nog wel even mee wachten hoor, dat heeft niet zo'n haast



MvM laat ik denk ik dit jaar schieten. Ik heb het de vorige keer gedaan maar ik was er niet zo'n fan van. Hoewel het wel heel fijn is om wat te kunnen doen voor vrouwen die niet zo makkelijk zwanger worden. Ik ben nu nog een beetje aan het twijfelen.



Mijn verloskundige doet aan cebterin pregnancy. Ik ben hier heel benieuwd naar. Hebben jullie dit ook, of hebben jullie een 'normale' VK?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige keer wel meegedaan aan MvM en vind eigenlijk dat ik er ook deze keer aan mee moet doen. Kleine moeite, waar je anderen bij wie het niet vanzelf gaat, mee kan helpen. Maar heb me nog niet aangemeld, dat moet ik nog doen!



Ik heb bij de eerste meegedaan aan centering pregnancy! Ik vond het erg leuk, maar dat is natuurlijk ook erg afhankelijk van de meiden in de groep. Wij hebben nog steeds een appgroepje, erg gezellig!

Denk dat ik het nu bij de 2e niet doe, puur omdat het meer tijd kost. Qua gezelligheid zou ik het zo weer doen!



Bij mij weten alleen een paar vriendinnen het. Maar denk dat ik iig bij de familie niet tot de echo ga wachten, dat duurt me veel te lang haha. Ik weet het nog maar een week, naar voor mijn gevoel weer ik het al weeeeeeken.



Wat gaat zeg, NYC! Geniet er nog even van!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan het 17 sep vertellen dat is mijn familie bij ons en mijn schoonouders wonen om de hoek dus die vertellen we het dan... En dan zit ik rond de 8 weken hebben de echo gehad dus.. dat moet goed komen.



Wat is centering pregnancy? heb ik echt nog nooit van gehoord haha
Alle reacties Link kopieren
quote:MHvdW schreef op 17 augustus 2016 @ 13:05:



@door, het valt best mee met wat je moet regelen hoor, nu in ieder geval verloskundige en vaak tussen 10 en 12 weken kraamzorg. De rest kun je echt nog wel even mee wachten hoor, dat heeft niet zo'n haast

Kan overal anders zijn natuurlijk maar bij ons in de buurt moet je tussen de 12 en 16 weken al de kraamhulp regelen je opgeven voor zwangerschap gym je bij 13 weken aan aanmelden voor de geslachtsbepalingsecho als je dat wilt natuurlijk haha. Verder idd moeders voor moeders.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me opzich wel leuk en gezellig centering pregnancy. Die van mij bieden het niet aan maar denk ook dat ik uiteindelijk sws zou kiezen voor een "normale" vk als ik wel de keuze had
Alle reacties Link kopieren
Wat moet je veel regelen dan. De 20 wekenecho krijg je toch vanzelf een afspraak voor bij de vk? Ik hoefde daar de vorige keer niet ergens anders een afspraak voor te maken. En zwangerschapagym zou idd kunnen als je dat wilt.

Met kraamzorg bedoelde ik inderdaad de kraamhulp. Die moet je echt niet vergeten....



Cebterin pregnancy is een vorm van verloskundige zorg waarbij je in een groepje zit met vrouwen die ongeveer evenalng zwanger zijn. De standaardcontroles doe je in dat groepje (bloeddruk enzo) en dan kun je ervaringen uitwisselen. De afspraken waarbij echo's worden gemaakt blijven wel individueel. Het is iets wat uit Amerika over is komen waaien. Ik ben erg benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
@MHvdW ja maar je kan een geslachtsbepaling echo al bij 16 weken laten doen bij een echo bureau dat bedoel en ik ben veel te benieuwd hahaha.



Klinkt wel heel bijzonder idd maar wij gaan dat denk ik niet doen want gok dat vriendlief daar niet op zit te wachten en die gaat met alle afspraken mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven