Uitgerekend begin december 2016

26-03-2016 12:48 614 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tabel zit VOL!

Meeschrijven mag natuurlijk altijd.





NaamLeeftijd/lft partnerUitgerekende datumhoeveelste kindjegeslachtKeet8432/4402-12-2016 2e kindjejongenJomi31/37geboren 5-11-20162e kindjejongenTess9026/3301-12-20161e kindjeMeisjesdl8629/2901-12-20162e kindjeVerrassingmbwh28/3010-12-20161e kindjeVerrassingpurple-pillow23/2412-12-20161e kindjemeisjeishetwaar26/2605-12-20161e kindjeJongenS1724/2507-12-20161e kindjeMeisje
Alle reacties Link kopieren
Hoi Jomi,



Ik heb afgelopen donderdag een positieve test in mijn handen gehad. Ik verwacht dat ik 1 december uitgerekend ben.

Gezellig om hier mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Hoi jomi en keet,



Ik heb ook afgelopen donderdag een positieve test gehad en ben ook 1 december uitgerekend:) Het lijkt me leuk om hier mee te kletsen! Hebben jullie last van kwaaltjes? Ik alleen iets zere borsten, verder nog niets.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog niet echt kwaaltjes. Ik voel ook alleen mijn borsten een beetje.

Ik heb al een dochter van 14 maanden en bij mijn vorige zwangerschap duurden het ook een paar weken voor ik echt kwaaltjes kreeg. Maar van mij mogen de kwaaltjes weg blijven .

Is het voor jullie de eerste zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk al een kleintje van 14 maanden. Voor mij is het mijn eerste kindje. Hoop inderdaad dat de kwaaltjes wegblijven.

Gaan we hier ook een tabel starten? Wel duidelijk misschien?
Alle reacties Link kopieren
He Keet en Tess!

Voor mij Is het ook de tweede, mijn eerste Is 2 jaar. De tweede komt rond zn derde verjaardag :-)

Hoe oud zijn jullie zelf? Ik ben 31, mn man is 37.

Als ik komende week tijd heb knutsel ik een tabel in elkaar!
Alle reacties Link kopieren
Oh en qua kwaaltjes ben ik af en toe misselijk en moe.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat we alle drie nog niet echt last hebben van heftige kwaaltjes.

Wat leuk Jomi dat je bent uitgerekend rond de derde verjaardag van je eerste kindje. Denk je dat hij er straks al iets van snapt als je buik begint te groeien?

Ik ben 32 en mijn man is 44.

Ben benieuwd of er de komende dagen nog wat dames een positieve test hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zeker een super leuk cadeau voor je oudste, een broertje of een zusje.



Ik ben 26 en mijn vriend is 33
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Gefeliciteerd! Hier ook een positieve test, ud zal of 30 nov of 1 dec zijn de websites zijn het er niet over eens, zal bij de eerste echo wel meer duidelijkheid krijgen, graag schrijf ik met jullie mee.



Wij zijn nu zwanger van ons 2e kindje (maar dit wordt de 3e zws afgelopen december miskraam gehad) blijheid is dus wel een stuk minder maar hopelijk gaat nu alles goed!



Hebben een dochter van 2 jaar. Zal ook net voor de geboorte 3 worden. Ik ben zelf 23 en mijn man 27.



Zijn jullie lang bezig geweest om zwanger te worden? En hebben al een afspraak gemaakt voor de vk?
Alle reacties Link kopieren
He mels, welkom! Wat naar een miskraam... hoe ver was je zwanger? Fijn dat je nu weer zwanger bent!



Ik ben 11 maanden bezig geweest om zwanger te worden, dus dat was niet heel snel (bij zoon was het in 1x keer raak).

Ik ga morgen de poli van het ziekenhuis bellen, ik moet onder controle in het ziekenhuis ivm mijn vorige zwangerschap (hoge bloeddruk).

Ik heb mijzelf al wel opgegeven voor moeders voor moeders. Gaan jullie daar ook aan meedoen?
Alle reacties Link kopieren
Zo tabel is gemaakt :-)
Alle reacties Link kopieren
Zo dat is snel gedaan ik was 10 weken zwanger, liep al vanaf het begin niet lekker eerst verdenking op een bbz maar toch goed gekomen dan weet je ergens al dat het niet goed zit, december miskraam en in januari operatie omdat het niet los kwam na de pillen.



Ik heb vrijdag de vk gemaild dus hopelijk morgen een reactie wannner ik langs mag komen. Moet as donderdag voor controle van de operatie nog naar het ziekenhuis dus misschien dan ook al wel een echo.



Ik twijfel over mvm als me internet het doet me er weer even in verdiepen heb het destijds bij me dochter niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje heftig Mels. Gelukkig nu weer zwanger!:)

Bij ons heeft het zwanger worden 4 maanden geduurd. Ik heb 2 maanden geleden ook al een keertje positief getest(voor nod) en toch ongesteld geworden. Merk nu dat het heel anders verloopt, zere borsten en veel puistjes:( Daar baal ik wel echt van haha, maar ja goed doel..

Wil aankomende zondag nog een keer een Clearblue met indicator doen als er dan + 3 staat ga ik de vk bellen.



Super Jomi. Ik moet me ook nog even goed verdiepen in mvm.



Hebben jullie het al aan dierbaren verteld of wachten jullie? Wij wachten sowieso de eerste echo af en dan vertellen we het onze ouders/broers zussen en beste vrienden.
Alle reacties Link kopieren
@mels: he wat naar! Kun je er dit keer wel ontspannen in staan of is het nu erg spannend?



@Tess: vervelend dat je toen een vroege miskraam had! Wacht je daarom op de clearblue?



Ik had zaterdag de clearblue gedaan met als uitslag: zwanger 2-3 :-)

Alleen mn moeder weet het, mn man wil wachten tot ik 6 wk ben voor we onze zussen en zijn vader vertellen dat ik zwanger ben.
Alle reacties Link kopieren
Idd jomi daarom wacht ik op de clearblue, toch een beetje onzeker. Ik had zondag ook 2-3 op de clearblue, vorige keer nooit gehaald.



Ja zo staat mijn vriend er ook in inderdaad, nog eventjes haha lijkt me zo leuk als het allemaal goed gaat en je kan het vertellen!



Paasdagen weer voorbij, hoop dat jullie leuke dagen gehad hebben.
Alle reacties Link kopieren
@mels, ik kan me helemaal voorstellen dat het even spannend is na je miskraam in december.

Ik heb afgelopen januari ook een miskraam gehad. Ik merk dat ik daarom gevoelsmatig minder drang heb om het heel snel tegen familie te vertellen. Dat had ik eerdere keren wel.

Ik vind het altijd wel leuk om het te vertellen als we met zijn allen bij elkaar zijn. Mijn broertje is in April jarig en misschien dat we het dan tegen mijn gezin vertellen. Maar daar hebben we het nog niet echt over gehad. Ik denk dat we sowieso nog een weekje of twee wachten.

Ik was na 3 maanden zwanger, toen ging het mis. Daarna ben ik 1 keer ongesteld geworden en nu weer zwanger :-). Hoop zo dat het nu goed gaat.

Ik heb me nog niet opgegeven voor mvm, ik twijfel nog een beetje. Ik wil het wel, maar tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik zo ziek geweest, dat mijn hoof niet echt stond naar het opvangen van urine. Daar ben ik nu ook een beetje bang voor. Daar zit mijn twijfel nog een beetje.



@jomi, top dat je al een tabel hebt gemaakt! Ik heb 11 april een afspraak bij de vk en 12 april de eerste echo.
Alle reacties Link kopieren
@jomi, ja ik merk heg wel heel erg ben nog niet echt blij en in me denken nog niet echt zwanger schoonouders kwamen gisteren met een fles champange binnen en ik dacht mm lekker terwijl ik bij de andere zwangerschappen gelijk dacht jammer maar nee.



@keet, hoe staan jij dan nu in deze zwangerschap? Voel je je anders?



Hier is het gisteren dan door de champagne verraden ik drink altijd en omdat ze het voor me gevoel opeens vroegen zei ik maar nee mag geen alchol ja toen was de weg open van waarom niet... Maar de rest van de famillie wachten we tot we de 10 weken over zijn omdat het daar de vorige keer mis ging.



Is het bij jullie niet omdat er eerder een mk is geweest de afspraken al bij 6 weken zijn ivp 8 of zelf soms 10 weken?
Alle reacties Link kopieren
@mels: is dat niet raar, dat je nu geen 'nu even niet' denkt bij alcohol? Hoe reageerden je schoonouders?



Ik moet morgen even de huisarts Bellen voor een verwijsbrief, die heb ik blijkbaar nodig voor een afspraak in het ziekenhuis.

Jij mag al snel heen Keet!
Alle reacties Link kopieren
Hier is het heel normaal om al zo snel naar de verloskundige te mogen. Ik mocht zelfs een week eerder al een echo als ik dat wilde ivm eerdere miskraam.

Weten jullie nog niet wanneer jullie een echo krijgen?



@Mels, ik voel me ook nog niet echt zwanger. Ik merk dat ik er veel minder aan denk dan bij mijn andere zwangerschappen. Ik ben er wel relaxed onder eigenlijk, ik ben niet heel erg bang dat het weer misgaat.

Ik weet nog dat ik bij mijn eerste zwangerschap de eerste weken ook niet veel voelde. Dat kwam rond de 7de a 8ste week. Toen ben ik in 1 week zo ziek geworden dat ik 1 week in het ziekenhuis heb gelegen.

Daar ben ik vooral bang voor. Ik hoop zo dat dat nu niet gaat gebeuren. Dus ik probeer er van te genieten zolang ik me gewoon oke voel.



@jomi, heb je een verwijsbrief van de huisarts nodig om naar de verloskundige te mogen?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Keet, snap dat je daar niet op zit te wachten, duimen maar dat je nu fluitend door week 7/8 vliegt.



Ik bel volgende week de vk, nu in de nachtdienst. Is normaal al niet m'n hobby, maar nu zo pril zwanger vind ik het helemaal niets
Alle reacties Link kopieren
Tess wat toevallig ik heb ook nachtdienst! Ik ben verpleegkundige en jij?



Nee die verwijsbrief heb ik nodig om onder controle te kunnen lopen in het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Waa zeker toevallig! Ik ben verzorgende ig. Moet je komende nacht ook??

Voor straks welterusten!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik er minder mee bezig ben om mezelf te beschermen tegen eventueel slecht nieuws.. Ik heb as vrijdag een echo voor de controle van de operatie en daarna pas 26 april een afspraak en echo bij de vk duurt dus ook nog heel lang.



@keet, hopelijk heb je het deze zws niet! in het ziekenhuis liggen is toch wel erg, wat had je dan precies?



@jomi & tess, na een bepaald tijd mag je dan toch ook geen nachtdiensten meer draaien?
Alle reacties Link kopieren
@Tess: Ja ik moet er nog twee, jij? Hoeveel uur werk jij? Ik 24. Welterusten!



@Mels: je werkgever kan je niet verplichten nog nachtdiensten te doen vanaf dat je zwanger bent. Bij ons in het ziekenhuis Is het gebruikelijk om geen nachten meer te doen vanaf 20 wk zwangerschap.

Maar vrijdag die echo word dan eigenlijk een echo om te kijken naar deze zwangerschap denk ik :-) want anders Was het een echo om te kijken of je baarmoeder leeg Is, maar nu zit er als het goed Is weer iemand in! :-)



Hebben jullie moeite om je mond te houden? Ik wel. Had ik vorige zwangerschap ook. Ik klets graag en deel graag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven