Uitgerekend begin oktober 2017

28-01-2017 12:12 1790 berichten
Dit topic is voor iedereen die uitgerekend is begin oktober 2017
Schrijf gezellig mee!

Gebruikersnaam: Oktober2017
Wachtwoord: Uitgerekend
Naam Leeftijd (v/m) # Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Mariel1986 31/31 1e 30 september Meisje! :heart: Bevallen op ... september! :love:
Theeleut88 28/31 1e 30 september Jongen! :heart: Bevallen op ... september! :love:
89Marloes 27/28 2e 13 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 13 september! :love:
PSVgirl 29/33 1e 15 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 19 september! :love:
BelgischMeisje 27/29 1e 12 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 23 september! :love:
Yastra 32/27 2e 8 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 25 september! :love:
Stefaniee 28/29 1e 3 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 28 september! :love:
Enorah 28/27 1e 7 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 2 oktober! :love:
Baggal 33/50+ 1e 9 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 3 oktober! :love:
Merl 28/30 1e 1 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 4 oktober! :love:
00suus00 28/34 1e 11 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 5 oktober! :love:
Ingelke_Kepringelke 30/35 2e 11 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 16 oktober! :love:
ennasje91 25/28 2e 19 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 18 oktober! :love:
Piena01 30/36 2e 2 oktober Verrassing :heart: :duckie:
Zwaan28 28/28 1e 5 oktober Jongen! :heart: :duckie:
Pantoffeldiertje 36/39 1e 5 oktober Meisje! :heart: :duckie:
English.breakfast 28/30 1e 6 oktober Jongen! :heart: :duckie:
Belle11 28/27 1e 12 oktober Jongen! :heart: :duckie:
LynLyn 31/33 2e 18 oktober Meisje! :heart: :duckie:
:redrose: Litano, Dorien_85, Aankleefsjaan, Mini-m & Innerpeace :hug:


LienKo, Car33, Aapje2015, HappyJoyJoy, Flower253 & Bloempje100 - jullie zijn zo stil, we hebben jullie uit de tabel gehaald. Als jullie toch nog meelezen/-schrijven kunnen jullie jezelf er gewoon weer inzetten!
anoniem_328227 wijzigde dit bericht op 24-10-2017 11:40
74.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te horen dat er weer mooie echo's zijn!

mariel hoop voor je dat je wat minder last van je klachten krijgt en op een goede manier nog wel deels zou kunnen werken. Anders is de periode wel erg lang lijkt me.. maar nu 2 weken even rust lijkt me heerlijk.

english breakfast mijn buikje is vooral in de avond al flink aanwezig. Een stuk meer dan bij mijn eerste. Heb een enkele spijkerbroek die nog lekker zit maar mag langzamerhand aan de positiekleding.

Vervelend flower hopen dat je wat op het werk kan regelen. Ik merk ook dat ik ongemerkt best vaak mijn dochter til.. even de trap op omdat ze niet opschiet.. even optillen bij de boekenkast voor het juiste boekje enz.. ik ben benieuwd hoe lang ik het op het werk vol ga houden.. bij de eerste heb ik de laatste periode ook in de ziektewet gezeten ivm bekken klachten maar wel tot het laatst toe halve dagen gewerkt. Nu vannacht nog 1 nachtje werken en dan hoef ik in ieder geval niet meer in de nachtdienst
Alle reacties Link kopieren
Thee; fijn dat de nekplooimeting goed was



Mariel; aj, in de ziektewet. Hopelijk kun je voldoende bijtanken.



Yastra; meen dat onze vk zei dat je ervoor kan kiezen om alleen op de genoemde syndromen te testen of op alles wat er maar te vinden kan zijn. Als je daar voor kiest bestaat er een kans dat er ziektes oid van jou aan het licht gaan komen die je misschien helemaal niet wilt weten. Ging het daarover?



Flower; ach wat vervelend zeg van je rug, bekken en banden. Niet tof om daar nu al zoveel last van te hebben en dan al de ziektewet in te moeten.



Zwaan; solliciteren? Heb ik iets gemist? Wanneer heb je een gesprek? Wel extra spannend, lijkt het me, als je de zwangerschap dan niet kenbaar wilt maken.



English.breakfast; gefeliciteerd! Fijn dat het zo goed gaat. Buik past nog prima in mijn kleren, maar is bij strakkere shirts wel behoorlijk zichtbaar. Gelukkig gaat het nieuws dit weekeind de wijde wereld in, dan hoef ik mijn buik niet meer in te houden in ieder geval .



Marloes; ook nachtdienst vannacht? Ik ook. Werk ze!
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren
Werkse Ingelke_Kepringelke mag je nog veel nachten? Of hoef je langzamerhand ook niet meer de nacht in?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje de ziektewet - wat pittig Mariel.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Yastra: wat fijn dat je echo weer top was. Naast Trisomy wordt er bij de NIPT bij meisjes ook getest op Turner. Ik ben benieuwd naar de uitslag. Zoals ik al eerder zei: het geslacht is leuk om te weten, maar zolang het gezond is heb ik verder geen voorkeur. Aan het eind van de week mag ik stoppen met de utrogestan. Wanneer moet jij beginnen?



Inner peace: Alles goed gegaan?



EnglishBreakfast: dat is wel handig dat je pa HA is! Even die geruststelling!



Hier: Het ziekenhuis heeft toch nog een gaatje gevonden: intake op 3 April en echo op de 5e. Ben dan 13 weken als het goed is. Denk als die goed is en de NIPT dat ik het iets meer vertel, al weet ik dat collega's al een vermoeden hebben. Nog steeds missslijk, maar vanmorgen niet gebraakt. Heb met mijn collega afgesproken (die 16 weken is) dat we dan maar taart @ litigation department gaan uit delen.



Overigens heb ik een een heel klein heuveltje. Buikje is een te groot woord, maar ik zie wel duidelijk verschil. Jullie? X
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mijn buik niet meer zo goed inhouden. Ik ben van me zelf stevig gebouwd en het het idee dat mijn buikje zich wat verplaatst heeft. Verder kan ik mijn corrigerende broekjes onder mijn jurkjes niet meer verdragen. Dus nu maar een positieleging onder mijn jurkje. Als je het weet zie je het misschien maar anders echt niet.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
Mariel nu lekker ontspannen meid. En je vooral niet schuldig voelen, geniet lekker van je rust.



Baggal Wat fijn, voor je - geen prikken meer! Ik mag vanaf week 16 beginnen, naast progesteron hebben ze een nieuw onderzoek lopen en is ons ook gevraagd of we dagelijks een kinderaspirine willen innemen (zou voor een betere doorbloeding kunnen zorgen) Denk niet dat ik hieraan mee ga doen. Heb het in het begin wel geslikt voor een betere innesteling, maar slik ook geen paracetamol nu, en 80 mg aspirine dagelijks zit me niet helemaal lekker (een halve tablet was al anders geweest, omdat ik deze hoeveelheid vaker online ben tegengekomen tijdens een zwangerschap bijvoorbeeld). We moeten er nog even onderzoek naar doen.



Nipt neven-bevindingen noemen ze het, hierop geldt het recht op niet-weten. Deze hoor je alleen wanneer je van tevoren hebt aangegeven dat je het wilt weten. Tenzij de arts van oordeel is dat het mogelijke belang van de zwangere vrouw bij niet-weten niet opweegt tegen het nadeel daarvan voor haarzelf of anderen (bij kanker bijvoorbeeld. Door middel van de test zouden ze bijvoorbeeld een of meerdere genetische afwijking kunnen vinden bij de foetus waar nog helemaal niks mee toe doen is (als in artsen weten nog helemaal niet wat het zou kunnen betekenen) Zou je dit dan willen weten? Of maakt dit je alleen maar onzeker en wil je het gewoon liever niet weten.



Hier trouwens ook al een klein buikje, iets groter aan het eind van de dag - darmen... Maar kan nog gewoon doorgaan voor niet-zwanger (moet mn buik dan wel inhouden) Broeken met elastiek dat recht op mn baarmoeder drukt kan ik niet meer aan, zit verschrikkelijk. Panties en stretch jurken gaan prima ..



Volgende maand 18 april hebben we trouwens een geslachtsbepalende pret-echo gepland staan, maar 11 april hebben we een echo in het ziekenhuis (krijg tot 24 weken om de 4 weken een echo om de baarmoedermond in de gaten te houden o.a.) Zou leuk zijn als ze de 11e al kunnen zien wat het gaat worden heb zo weinig geduld...
Alle reacties Link kopieren
Yastra Jeetje dat van die nevenbevindingen wist ik helemaal niet van de NIPT. Hier schrik ik toch wel een beetje van. Zelf ben ik hypochonder (waarvoor in therapie) en van dit soort dingen kan ik helemaal de pan uit flippen. Het feit dat ze zeg maar ook kanker kunnen vinden bijvoorbeeld. Dat maakt het wachten op de uitslag nog enger. Ik heb net nog met de vk gebeld over de NIPT en zij kunnen echt pas na 5 april voor mij een afspraak plannen, omdat zij pas op 5 april een meeting hebben over deze test en ze er zelf nu ook nog niet zoveel van weten (wat ik raar vind want hij is al wel langere tijd te doen in Nederland). Ik ben dan al bij 13 weken zwanger. Ik vind dat wel betrekkelijk laat..



Baggal hier helaas nog helemaal geen buikje, wat ik ook wel weer gek vind want ik ben vrij dun en had verwacht dat er toch al iets had moeten uitsteken boven mijn schaambot. Dat lees je althans op internet dat je nu al zoiets zou moeten voelen. Maar goed misschien voel ik wel niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Ennasje In het VU kunnen ze ook nog niks inplannen voor de NIPT, de site waarop dit moet gebeuren is nog afgesloten door het ministerie. Pas vanaf 1 april wordt deze toegankelijk. Tot 1 april kan de NIPT alleen worden aangeboden na een negatieve uitslag van de combinatietest. De afspraak die wij nu hebben gemaakt is voor weer een informatiegesprek waarna we documenten krijgen die we moeten tekenenen en dan mogen we gelijk door naar bloedafname (NIPT).



En wat betreft jezelf gek maken over de gegevens die je naderhand gepresenteerd krijgt: het is een optie. Je kan er altijd voor kiezen de informatie niet te willen weten, en dan delen ze deze ook niet met je (tenzij ze écht niet anders kunnen)



Wat betreft je buikje Boven mijn schaambot voel ik wel duidelijk m'n baarmoeder tevoorschijn komen, uitsteken kan ik het niet noemen, gewoon een mooie kleine ronding. Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Dames wat heftig zeg nu al in de ziektewet! Kom tot rust en hopelijk kunnen jullie wel weer aan de slag voor het verlof. Lijkt me anders best een lange periode t/m aug. Doe het rustig aan!!



Ben benieuwd wanneer jullie de uitslag krijgen van de NIPT na 1 april. Begreep van mijn vk dat ze er niks over mochten zeggen tot 1 april.. ben blij met m'n goede echo van gister, geen nipt meer voor ons.



Hier zeker al een buikje! Bizar want ben pas 0,2 kilo aangekomen. Toch is het overduidelijk al te zien. Vind ik best wel leuk stiekem.



Twee vragen:

- wanneer stoppen jullie met foliumzuur? Ik slik het nog steeds maar het is eigenlijk niet meer nodig na 12 weken..

- wanneer regelen jullie de kinderopvang? Ik ben er nog steeds niet uit; kdv of gastouder. Hoeveel uur wil ik minder gaan werken? Kreeg net ineens zo'n benauwd gevoel bij de gedachte dat ik dit allemaal moet gaan regelen ivm wachtlijsten maar ik wil eigenlijk gewoon zelf thuis blijven!!! Helaas verdien ik meer dan partner dus in ons geval niet zo handig misschien... lastig lastig
Alle reacties Link kopieren
Baggal fijn dat je de echo hebt kunnen verzetten! Weer iets om naar uit te kijken
Alle reacties Link kopieren
@theeleut ik gebruik de multivitaminen van compleet mama van davitamon, deze kan je de hele zwangerschap door gebruiken.

Wij zijn met onze dochter al bij een gastouder en als het goed is kan onze tweede daar ook terecht. Je moet voor jezelf bepalen wat je graag wilt kdv of gastouder.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat mijn voorkeur uitgaat naar GO maar vind dat ook tegelijkertijd lastig aangezien je niet precies weet in wat voor huis je kind terecht komt. En natuurlijk maak je kennis etc maar dan nog weet je het niet helemaal zeker..



Marloes heb jij je GO vanuit een bureau oid?
Alle reacties Link kopieren
Theeleut: mij is verteld dat we de uitslag van de NIPT binnen 5 tot 14 dagen zouden kunnen verwachten. Volgens mij zijn dat alle dagen, niet alleen maar werkdagen. Ik vind het "as usual" weer heel eng. Ik ben geen risico factor op basis van mijn leeftijd (33), maar toch. Een all clear Zal wel heel fijn zijn.



Ik neem aan dat dezelfde wachttijd in Nederland gehanteerd wordt.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal op zich wel maar aangezien per 1-4 de NIPT beschikbaar wordt gesteld voor alle zwangere vrouwen werd mij verteld dat de wachttijden aanzienlijk zullen oplopen ivm de hoeveelheid verwachte aanmeldingen. Vrouwen die de NIPT krijgen door bijv een afwijking in de combinatietest vallen onder Trident1 studie, deze gaan gewoon door en heeft de reguliere wachttijd. De vrouwen per 1-4 komen in de Trident2 studie en die heeft naar verwachting een langere wachttijd (aldus mijn vk ). Hopelijk heb je snel goed bericht!
Alle reacties Link kopieren
@theeleut via internet/ Facebook kwamen we er een aantal tegen. Bij 2 verschillende gesprekken gehad en een ochtendje proef gedraaid. Uiteindelijk moet het voor je goed voelen. Via de gastouder kwamen we bij het gastouderbureau uit. Maar je kan ook via een gastouderbureau en oproep plaatsen dat ze voor jou gaan zoeken naar een geschikte gastouder.
Alle reacties Link kopieren
Theeleut: ach - dat is natuurlijk ook zo. Er zullen veel mensen bewust wachten tot 1 April. Zeer begrijpelijk. Moet wel zeggen dat ik het wachten zenuwslopend vind. Dat gezegd hebbende, ik ben iemand die zich na de MMM overal druk om maakt - word er onzeker van.



Marloes: Goed geregeld met de GO! Ik ben er nog niet uit hoe wij dit gaan oplossen. Wij wonen in een zgn. gated community en er is een kinderdagverblijf. Mijn man wil zeker minder werken en ik zou bij voorkeur 4 dagen doen. Of het haalbaar is, is een tweede. Helaas heb ik niet zo'n baan waar ik van huis kan werken.



Belle: Hoe gaat het eigenlijk met jou?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
theeleut ik kan helaas niet meer terug in de slag. Fysiek gewoon niet haalbaar, dus het is een lange zit tot oktober maar vorige keer ben ik de tijd ook doorgekomen, dus dat komt nu ook wel goed met eentje rondlopen.

Wij hebben al een kdv waar de tweede ook heengaat. We zaten eerst bij een go, maar zij was iemand die makkelijk geld wilde verdienen en zoontje was erg hangerig omdat ie zich niet op z'n gemak voelde daar. Eerste gesprek voelde goed, meerder keren heen geweest om te wennen.. En uiteindelijk bleken veel dingen anders te gaan dan vantevoren gezegd/beloofd. Ik vond het ook erg vervelend dat er verder geen controle is op de go. Ze zijn de hele dag alleen en je hebt geen idee wat ze doen. Maargoed ik heb een rot ervaring en een paar vriendinnen ook, dus dat vertekend je beeld nogal natuurlijk zou zeker gewoon bij zowel kdv als go gaan kijken en je gevoel volgen.



En qua werk ben ik 24 uur gaan werken na m'n verlof vorige keer en dit blijf ik gewoon. Ik heb nog genoeg ouderschapsverlof over om bijna 3 jaar zo te blijven werken.
Everything happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Wij weten nog niet of onze kleine naar een kdv doen. Mijn contract loopt af in juli dus afwachten wat ze daarmee doen. En ik ben ook zelf werkzaam bij een kinderopvangorganisatie maar omdat ik flexibel en onregelmatig werken (0-uren contract) zijn wij nog heel erg aan het kijken wat wij willen. Beide oma's hebben al wel aangegeven dat ze willen oppassen en ook flexibel dus dat is al erg fijn. Wacht eerst nu mijn contract bespreking af en dan kijken we verder.
Alle reacties Link kopieren
Marloes; vannacht mijn laatste dienst van drie en dan, als het goed is, in april mijn laatste nachtdiensten tot na de bevalling.



Foliumzuur; ik slik het tot mijn potje op is. Nog een paar weken dus. Zag laatst dit bericht: http://www.nu.nl/lifestyl ... besitas-bij-kinderen.html over mogelijke schadelijke effecten van te lang foliumzuur slikken. Maar omdat het nog niet vast staat dat het schadelijk is, zou ik me er niets van aan trekken.



Kinderopvang; volgende week melden we de kleine aan bij de opvang waar dochterlief ook al zit. Dit omdat we eerst het nieuws wereldkundig willen maken voor de leidsters anders via het roddelcircuit in het dorp horen dat ze een kindje erbij krijgen .

Thee; je leest overal inderdaad dat er wachtlijsten zijn en dat je je dus snel moet aanmelden. Echter verschilt de drukte nogal per gemeente heb ik het idee. Dus misschien heb je nog wel even de ruimte om hierover na te denken.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat jullie over kinderopvang beginnen. Mijn vriend wil eigenlijk nog niet zoveel regelen of uberhaupt over kinderdagverblijf nadenken, omdat het nog 6 maanden duurt allemaal.. Niet zo handig :sarcastis: Maar misschien moet ik hem toch even gaan overtuigen dat dit toch ook wel moet, net als de kraamzorg.. Mijn schoonmoeder werkt bij een groot kinderdagverblijf, dus we krijgen alles mee van wat er wel en niet goed aan is. Ik ben er dus ook nog niet helemaal over uit of ik voor een go zou willen gaan of toch kdv.



Fijn dat het einde van de nachtdiensten in zicht is Ingelke!



Vandaag 12 weken! Jeej!

Vervelend dat voor jou ook je contract afloopt tijdens je zwangerschap psvgirl! Denk je dat ze moeilijk zullen doen over een verlenging? (Ik las vanochtend een bericht van de NOS dat het kabinet zich wil inzetten tegen discriminatie van zwangere vrouwen).

Mijn contract eindigt eind april. Dan moet ik klaar zijn met mijn promotieonderzoek. En ik móet dus gewoon opzoek naar iets nieuws en gaan solliciteren. Ik heb 7 april een solliciatiegesprek, maar ik zit zelf nog erg in dubio, omdat ik weet dat dit om een project van een jaar gaat. En als ik een groot deel en misschien het belangrijkste deel van het jaar weg ben is het voor hun niet handig, en voor mij misschien ook niet zo leuk. Dus ik ben er nog niet over uit, maar voorlopig ga ik het gesprek afwachten en niet vertellen dat ik zwanger ben..
Alle reacties Link kopieren
Even een ego post: De uitslag van de NIPT is goed terug gekomen: geen Turner, Trisomy 21, 13 of 18



En... we krijgen een meisje (de wens/voorkeur van mijn man)!! Ik ben zo gelukkig!! Ik vond het geslacht wat minder belangrijk. Ben gewoon heel erg blij dat ze gezond is!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal!!!! YES VROUW BEN ZO BLIJ VOOR JE!!!!



En een meisje! Wat heerlijk Geniet van dit heerlijke nieuws!
Alle reacties Link kopieren
WOEHOEEEEE



Baggal CONGRATZ!!



Alle reacties Link kopieren
Jaa Baggal, wat fantastisch! :blob!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven