Uitgerekend begin oktober 2017

28-01-2017 12:12 1790 berichten
Dit topic is voor iedereen die uitgerekend is begin oktober 2017
Schrijf gezellig mee!

Gebruikersnaam: Oktober2017
Wachtwoord: Uitgerekend
Naam Leeftijd (v/m) # Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Mariel1986 31/31 1e 30 september Meisje! :heart: Bevallen op ... september! :love:
Theeleut88 28/31 1e 30 september Jongen! :heart: Bevallen op ... september! :love:
89Marloes 27/28 2e 13 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 13 september! :love:
PSVgirl 29/33 1e 15 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 19 september! :love:
BelgischMeisje 27/29 1e 12 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 23 september! :love:
Yastra 32/27 2e 8 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 25 september! :love:
Stefaniee 28/29 1e 3 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 28 september! :love:
Enorah 28/27 1e 7 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 2 oktober! :love:
Baggal 33/50+ 1e 9 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 3 oktober! :love:
Merl 28/30 1e 1 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 4 oktober! :love:
00suus00 28/34 1e 11 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 5 oktober! :love:
Ingelke_Kepringelke 30/35 2e 11 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 16 oktober! :love:
ennasje91 25/28 2e 19 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 18 oktober! :love:
Piena01 30/36 2e 2 oktober Verrassing :heart: :duckie:
Zwaan28 28/28 1e 5 oktober Jongen! :heart: :duckie:
Pantoffeldiertje 36/39 1e 5 oktober Meisje! :heart: :duckie:
English.breakfast 28/30 1e 6 oktober Jongen! :heart: :duckie:
Belle11 28/27 1e 12 oktober Jongen! :heart: :duckie:
LynLyn 31/33 2e 18 oktober Meisje! :heart: :duckie:
:redrose: Litano, Dorien_85, Aankleefsjaan, Mini-m & Innerpeace :hug:


LienKo, Car33, Aapje2015, HappyJoyJoy, Flower253 & Bloempje100 - jullie zijn zo stil, we hebben jullie uit de tabel gehaald. Als jullie toch nog meelezen/-schrijven kunnen jullie jezelf er gewoon weer inzetten!
anoniem_328227 wijzigde dit bericht op 24-10-2017 11:40
74.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:mariel1986 schreef op 19 april 2017 @ 11:03:

Ingelke, Belle, Merl, Marloes en Lynlyn; hebben jullie nog een update qua afspraken/ echo's/ geslacht? Dan kunnen we die in de tabel verwerken. T ziet er zo leeg uit bij jullie!Gefeliciteerd PSV-girl!



Mariel; had me voorgenomen de afspraken niet in de tabel te zetten eigenlijk. Ben wat dat betreft nogal lui aangelegd . Geslacht is nog niet bekend. Hopelijk is het te zien met de 20-weken-echo.



Voor de dames die ook een 2e verwachten; wat doen jullie qua wandelwagen?

Ik twijfel over zo'n dubbel-wagen; dochter zit niet meer zo graag in de wagen tegenwoordig en ze zijn (zelf 2e hands) behoorlijk duur. Zo'n plankje achter de wagen lijkt me persoonlijk oncomfortabel zitten. Of heeft iemand hier andere ervaringen mee?

Mogelijk kan ik ook het nieuwe kindje in de draagzak doen terwijl de ander in de wagen zit. Echter lijkt me dat ook zo'n gedoe aangezien we de winter in gaan.

Ik hoorde laatst van die karretjes om achter de fiets te hangen. Zo kan de kleine in de maxi-cosi in het wagentje en dochter op de fiets. Daar zit ze eigenlijk het liefst tegenwoordig. Ik neig nog het meest naar die optie.



Ben bang dat als ik geen voortuig hem om met 2 kids te gebruiken, ik amper de deur uit kom in mijn verlof straks.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Hoi meiden,



Psvgirl: wat super dat de nipt goed was!! Gefeliciteerd! Ik wacht nogsteeds ongeduldig vooral nu jullie de uitslag allemaal al hebben. Ik was vanochtend bij de verloskundige voor het hartje weer te luisteren (was allemaal goed! ) en vroeg er nog naar maar ze hadden nog van niemand de nipt binnen gehad en ze verwachtte dat het ook nog wel even kon duren.. naar welk lab is jouw bloed gestuurd?



English breakfast: fijn dat alles goed was! En welkom bij de boyzclub!



Yastra: jeetje, echt niet fijn! Snap dat je er van schrikt. Gelukkig is met de kleine alles goed! 20cm alweer ! Nog 30 te gaan ;)

Hoop dat de klachten nu verder uitblijven.



Baggal: ook al ziek :( balen jo, en jij klinkt ook niet als het type dat je even dagje daarvoor thuisblijft om uit te zieken. Toch goed naar jezelf luisteren he! Jij en de baby zijn het allerbelangrijkste! Balen van die hoestpastilles trouwens, nu kan je er toch niks meer aan doen dus niet te druk over maken. Op de bijsluiter nemen ze vaak ook het zekere voor het onzekere als ze niet weten of het iets doet he..



Mariel: netjes die tabel! Heb jij dus gedaan? ik heb nog geen datum voor de 20 weken echo maar dat zal wel met de 20 weken zijn he haha.



Ingelke: snap het dilemma van de kinderwagen. Al heb ik nog geen ander kind dus geen tip ofzo. Maar zo'n plankje klinkt wel handig maar ligt beetje aan de leeftijd van de oudste straks. zo'n plankje is denk ik meer handig voor kinderen die ook al een stuk kunnen lopen. En op zo'n plankje even kunnen uitrusten.



Suus: je vakantie klinkt heerlijk! Jammer dat het altijd zo snel weer voorbij gaat! Wel fanatiek jij met de quattocht haha!

Fijne terugreis! Hoop dat je buik niet te veel in de weg zit in het vliegtuig ;)



Fijn baggal trouwens dat je ergens wat van happyjoy heb gehoord. Zal dan toch wel goed gaan gelukkig.



Hier verder niks te melden. Alles gaat goed, weinig tot geen kwaaltjes. Vanochtend dus hartje weer gehoord dus nu 16+3 heel blij mee mijn dag kan niet meer stuk!
Alle reacties Link kopieren
Yastra Pfoeh wat zal je geschrokken zijn zeg! Fijn dat je goed opgevangen bent. Maar geen verloskundige in de buurt..? Enneh 20cm lang, waarvan de helft benen?? Dat lijkt me niet toch? Ik ben 9 dagen langer zwanger en hier zou baby ongeveer 18cm zijn. Of zijn jullie héél lang met héle lange benen? De Anita buikband gaat op het lijstje, hier ook heel erg last van bandenpijn..



Baggal beterschap!



Mariel werkdag was gister best oke, vandaag helaas thuis gebleven. Wel vanuit huis gewerkt maar kon echt mijn bed niet uit komen. Volgende week woensdag en vrijdag vrij genomen, lekker lang weekend! En ja ik woon in Nijmegen! Mooie bh! Zal ook eens naar Arnhem gaan. Zag dat ze bij Prenatal ook best veel hebben hangen. Ik moet zeggen, mijn bh's passen nog prima nu. Hopelijk blijft dit zo voorlopig..



PSVgirl gefeliciteerd met je goede uitslag!



Pff ben zó moe en slaap slecht want kan niet meer in mijn favoriete houding liggen (op mijn buik). Iemand ervaring met die speciale kussens voor zwangeren?



Kilo's vliegen er trouwens ineens aan, schrok me rot vanochtend een kilo erbij sinds een week, dat was niet de bedoeling.. Al zal het vast iets te maken hebben met mijn Paasweekend..



Fijne dag!



Edit: Merl fijn he om het hartje even te horen!
Alle reacties Link kopieren
Ik leer die van mij nu in een rap tempo een 'grote meid' te worden - zelf lopen, niet meer tillen maar mijn kleine is in oktober bijna 4 dus best wel wagen af.



De wandelwagen gebruiken we voor haar nu al een tijdje niet meer (tenzij ze moe of ziek is). Ze 'fietst' nu overal naartoe op haar loopfiets, zonder is helemaal niet vooruit de branden.



Maar mocht ze toch moeilijk gaan doen dan lijkt de buggypod me wel wat. Geen gedoe voor m'n voeten, niet zo breed en toch de voordelen van een duowagen.



PSVgirl gratz met je mooie nipt-uitslag!
Alle reacties Link kopieren
Mijn bloed is naar Maastricht gestuurd
@psvgirl: aah vandaar.. maastricht heeft het waarschijnlijk (toch als beetje uithoek van nederland) wat minder druk met de nipt aanvragen dan rotterdam.
Alle reacties Link kopieren
Yastra; buggypod, nog nooit van gehoord. Maar wat ik er van zie op Google best een handig ding inderdaad. Bedankt voor de tip.



Thee; ben ook een buikslaper en heb persoonlijk geen tips. Vriendinnen van mij zweren wel bij een voedingskussen in bed om zo lekker te kunnen liggen. Maar dat verschilt dus van persoon tot persoon of dat fijn is.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren
(Meelezer breekt even in)



Mijn bloedtest is ook naar Maastricht gestuurd (4-4 geprikt) en ik weet nog niets. Volgens mij is het een soort loterij of je snel of laat de uitslag krijgt.



Groetjes Pantoffeldiertje77 (ook uit Nijmegen)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 5 april mijn bloed laten afnemen en wij kregen gisteren de uitslag (academisch ziekenhuis in Amsterdam).

Overigens geen verdere uitslag op andere soort gen of sluipende ziektes. Aangegeven dat ze dit ook mochten meenemen. Morgen dus maar even bellen met de verloskundige.



Verder ben ik teruggezet naar 29 sept dus officieel niet meer in deze groep. En weten we dat we een meisje krijgen! Nu al verliefd!!
Alle reacties Link kopieren
Vanavond toch naar A&E geweest. Heb een virus. Morgen een echo.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Spannend baggal jullie Sweet pea zal vast nergens last van hebben. In dat opzicht zijn het net parasietjes ze pakken wat ze nodig hebben. Wel fijn dat jullie zo al een echo krijgen - stelt je instant gerust.



Hoe gaat het nu met je? Heb je er ook koorts bij gekregen?



Ingelke hier hebben we vorige keer de bugaboo cameleon 3 aangeschaft, zó blij mee - die wil ik ook echt niet inruilen voor een duowagen.



Willen ook weer een tripp trapp aanschaffen maar wat zijn die stoelen ineens omhoog geschoten in prijs Zelfs op marktplaats. Ik heb 'm in 2013 dacht ik voor 130 euro gekocht bij de Prénatal, en dat was niet tijdens de mama mazzeldagen...



Theeleut wij als ouders zijn niet bepaald lang - maar ga ervanuit dat ze bij het VU weten waar ze het over hebben, het is gewoon leuk om mee te krijgen, maak me er niet zo druk om weet wel wat dochter 35 cm was toen ze met 30 weken werd geboren ...
Alle reacties Link kopieren
Baggal; wat is A&E? Ik neem aan iets van een dokter. Wat voor virus heb je dan? Incl hoge koorts of valt dat mee? Krijg je nu van.A&E een echo?



Theeleut; relaxed! Bij mij ondersteunde het allemaal niet meer. Bij de Prenatal pas ik helaas niks met mijn G cup nu.. grr

En volgende week lang weekend. Lekker van genieten (en niet te vol plannen)!



Merl; fijn dat het zo goed voelde gisteren! 16 + 3, mooi! Misschien bellen om een afspraak te maken voor de 20 weken echo? Komt al wel snel dichtbij! Heb ik met 15 weken gedaan en toen was het nog lastig een afspraak in te plannen. Heb hem nu met 20 + 2 staan, als mijn vriend geen vrij hoeft te nemen. Ik heb dan een avonddienst en de afspraak is om 18.. oeps



Ik zit inmiddels weer thuis van werk. Vorige

week 4 halve dagen gewerkt en 5 (vd 7) dagen gigantische koppijn.. de fysio heeft vast gesteld dat het echt hormonaal is, ze kan geen spanning in mn rug/ schouders/ nek vinden waar het vandaan zou kunnen komen. De vk heeft ook al vast gesteld dat ik "gewoon erg veel last van mn hormonen heb".

Ga nu acupunctuur proberen, wellicht kan dat verlichting geven. Helaas was er 1 mei pas een plekje.

Afgesproken dat ik volgende week 3 dagen naar werk ga op dagen dat ik mij goed voel (mochten die er zijn). 1 mei heb ik weer een afspraak bij de bedrijfsarts.
Alle reacties Link kopieren
Mariel: accident & emergency. De eerste hulp zeg maar. Jij ook beterschap!



Yastra: Dat zei de Dr ook al. Maar zat tegen de grens van uitdrogen aan en met 38.7 wilde hij een extra echo doen. Ben ook niet meteen bang dat er iets met haar is, maar Vind het toch fijn om gerust gesteld te worden (hopelijk).



TripTrap stoelen vind ik ook erg mooi! Zijn hier £150 of zo. Vind ook de Stokke wagen erg gaaf. Omdat wij op een hoog wonen wil Ik iig wel een lichte wagen. Mijn broer heeft een Jools.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal he vervelend dat je zo beroerd bent. Hoop dat je je spoedig weer wat beter voelt!



Het klopt overigens wel dat het in de Randstad drukker is met de NIPT, tegen mij hadden ze gezegd dat het in Maastricht waarschijnlijk sneller zou gaan, waar mijn bloed dus ook heen is gestuurd. Uiteindelijk had ik binnen 12 dagen het verlossende antwoord. Maar goed, het zal idd ook wel heel random zijn wanneer je die uitslag krijgt.



Ik heb volgende week vrijdag om 18.10 de echo voor de geslachtsbepaling! Ben er wel een beetje zenuwachtig om, weet niet waarom. Zou 't toch wel heel leuk vinden als het nu een meisje wordt (heb al een jongen) maar twee jongetjes heeft toch ook wel weer wat.



Merl ik zou vast bellen voor de 20-weken. Ik moest dat ook vrij snel doen omdat de agenda daar aardig volliep. En toch wel lekker om die afspraak gepland te hebben.



PSV girl Ook voor jou zo fijn een goede NIPT uitslag!!
Alle reacties Link kopieren
@ mariel de 20 weken echo heb ik in de tabel gezet hoor

Vervelend dat de hoofdpijnklachten blijven. Rustig aan doen en als het niet gaat is het jammer voor het werk..

@ingelke ik hou het bij de kinderwagen die we al hebben de mutsy igo, ik zit er aan te denken om te kijken voor een meerijdplankje. Mijn dochter kan al goed lopen maar af en toe vindt ze het ook fijn dat ze getild wordt en met de kinderwagen erbij gaat dat niet lukken..

@baggal sterkte! Hoop dat de klachten snel verdwijnen en de echo goed is.

@yastra wij hebben hier ook de tripp trapp stoel en hebben ook plannen om er nog 1 aan te schaffen.. zit te twijfelen voor een newborn set vind ik wel erg leuk met zijn allen aan tafel.. maar het is ook aardig prijzig..

@theeleut vervelend dat je niet meer op je buik kan slapen.. bij mij lukt het af en toe nog, maar erg lekker ligt het niet meer. Je kan een voedingskussen proberen of dat wat voor je is.
Alle reacties Link kopieren
Newborn set hebben we hier ook - met de oudste bijna niet gebruikt (hebben ook een baby Bjorn wipper) maar denk dat we deze met de tweede wel erg vaak gaan gebruiken ritme moet voor onze oudste ook gewoon doorgaan en met z'n allen aan tafel hoort daarbij.



Baggal 38.7 is hoog ja, hou je wel vocht binnen? Of komt alles eruit? Het is zoiezo r*k het enige wat je kan doen is uitzitten. Hebben ze je vocht toegediend via een infuus? Hoop dat je je snel weer wat beter voelt iig!



Wat betreft wagens, volgens mij zijn het allemaal bakbeesten .... Zeker wanneer je ze omhoog mag tillen ... Mijn neef ging in 2014 ook voor de Stokke crusi (woonde toen ook 3 hoog achter in Amsterdam) hebben de wagen toen in de auto gestald ipv hem dagelijks op en neer te tillen.



Mariel fijn dat je werk zo met je meedenkt! Bewaakt je grenzen hè, niet meer gaan werken dan je aankan omdat je je schuldig voelt.
Alle reacties Link kopieren
Marloes, dan keek ik zeker scheel vd hoofdpijn! Misschien nog een tripp trapp via marktplaats aanschaffen? Wat is er zo fijn aan die stoelen?
Alle reacties Link kopieren
Yastra; Slim vd kinderwagen yastra, zeker een goede tip voor Baggal denk ik zo!



Ennasje; Leuk, de geslachtsecho!! Enne.. alles is goed toch? Jongen/ meisje, beiden hebben voor- en "nadelen".



Op werk was er al een vacature uitgegaan voor mij. Ik zou alleen liever werken en hoofdpijnvrij zijn dan thuis zitten met +- 5 dagen knallende koppijn in de week..
Wij hebben ook een Stokke Tripp Trapp opgehaald via Marktplaats. Een vriendin van me heeft er 1 voor hun zoontje, en ik vind het ideaal! Ga er alleen nog een stoel verkleiner bij kopen. De Newborn set neem ik niet, voor nu vindk het nog niet nodig.



Balen van het werken Mariel! Hop dat je je snel beter voelt. Wat gek dat ze al een vacature voor je hebben uit laten gaan.. Zo lang ben je toch nog niet thuis? Of is het een tijdelijke vacature, voor zwangerschapsvervanging ofzo?



Wat betreft de kinderwagen, wij hebben een Mutsy 4-rider Single Spoke gekregen van mijn nicht. Die had hem nog staan van haar zoon. Ik woon gelukkig op de begane grond, dus ik hoef hem niet te sjouwen, maar ik vind al die dingen zo groot! Wat een sta in de weg!! Ik moet er nog even een plekje voor gaan bedenken!



2e Paasdag zijn we naar de Babydump geweest en wat een spullen zeg! Hahah ik voelde me nog wel een beetje een 'leek'. We hebben wel al een campingbedje gekocht mét matras, die kregen we van mijn tante. En wat een prijzen zeg! Niet normaal wat je voor een nieuwe kinderwagen met alles erop en eraan betaald! Babyspullen zijn een goede business volgens mij :P



Verder voel ik me wel goed, ik heb soms rare steken in mijn buik, maar ik denk dat dat dan komt van mijn banden of van de groei van mijn baarmoeder. Ik zag dat de baarmoeder nu al 10x (!!) zo groot is geworden als hij normaal is! 1000gr weegt hij nu, terwijl hij 'normaal' 100gr weegt! En soms 's-avonds wat maagzuur klachten, maar lang leve de Rennie!



Ik ben trouwens per deze week gestopt met school, dus ik geniet nu heerlijk van mijn vrije tijd, mijn tijd om te kunnen brainstormen over wat we willen kopen, hoe en wat we met het kamertje willen en welke babypakketten ik allemaal ga aanvragen!
Alle reacties Link kopieren
Ben weer terug van de echo en alles was ok met de beeb. Volgens de meting was ik echter 11 Oktober uitgerekend - de andere metingen waren allemaal 9 Oktober, ook die van zaterdag dus we zien het wel. Ben iig blij dat het met haar ok is, al voel ik me wel verrot.

Yastra: Ik kon kiezen voor infuus, arts vond het borderline. Maar hij raadde ook aan om langs de HA te gaan om medicatie te krijgen voor het overgeven. Lukt dat niet, dan is infuus altijd nog een optie.



Ennasje: Spannend vrijdag! Twee jongens is natuurlijk ook heel leuk, maar begrijp je lichte voorkeur voor een meisje ook wel.



Stefaniee: baby's zijn idd booming business, net als trouwen overigens. Zodra je het woord baby of bruiloft noemt gaat de meter lopen. Was van plan de wagen via eBay te kopen. Vind het zo'n onzin om dat nieuw aan te schaffen. Zeker omdat het bij ons in beginsel bij een kind blijft.

Denk ook dat ik de wagen dan in de kofferbak van de auto gooi. We hebben een auto voor elke dag en mijn man heeft nog een auto voor de uitjes die hij toch niet zo vaak gebruikt. Kan dat ding dan mooi in!



Mariel: wat vervelend van de hoofdpijn! Lijkt me best apart om jouw baan zo aangeboden te zien. Heb je een vast contract?



Theeleut: hoezzie met jou? Was 't echt zo veel @ weegschaal?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal Fijn dat alles oké is met jullie dame, en wat betreft datum - lekker loslaten indd. je kan er zo weinig mee. Wat betreft wagen je kan het ook andersom doen - wagen nieuw kopen en over een jaar (of twee) weer voor een flink bedrag doorverkopen. Zeker wanneer je er een beetje normaal mee omgaat en de juiste (hippe) wagen neemt die erg populair is, is dit zo kostbaar als een tweedehands wagen kopen en je hebt de voordelen van een nieuwe wagen ... Het is wel een kwestie van timing - onze bugaboo zou het nu nog goed doen, maar wanneer er een versie 4 zou uitkomen dan stukke minder. Niet dat ik er nu vanaf wil
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat alles goed was Baggal!! Nu jij nog opknappen! Na de 12 weken gaan ze toch hun eigen gangetje qua groei.. en de uitgerekende datum bepalen ze dan toch ook niet meer na de 12 weken echo?



Stefanie, wat is er zo ideaal aan de tripp trapp? Nieuwsgierig! En relaxt, een kinderwagen krijgen!!

Mn moeder heeft er 1 voor ons gekocht op de 9 maanden beurs (moet nog betaald worden en wil ze met mn vader, ze zijn gescheiden, delen) maar nu zei de buurvrouw dat ik die van haar over kan nemen voor een klein bedrag. Een zwarte Mutsy voor 1 kindje gebruikt. Twijfel nu. Scheelt mijn mams met weinig inkomen een hoop geld maar nieuw vind ik gewoon leuk haha! In ieder geval, ze gaan m van zolder halen en dan kunnen we t weekend even gaan kijken. Kan natuurlijk wel een voetenzak, dekentje en luiertas nieuw kopen dan.



Enne... babyspullen zijn BELACHELIJK duur!!



School = de studie die je naast je werk deed toch? Fijn dat je nu wat meer rust hebt en energie voor baby zaken!!



Over mijn werk; ik had met +- 10 weken zwangerschap gehoord dat mijn contract volgend jaar niet verlengd wordt. Zou dan vast worden. En dit terwijl ik een opleiding zou gaan doen... daarom had ik er vertrouwen in dat het vast zou worden... vind het heel erg jammer!! Mijn 2 andere collega's zonder vast contract moeten er ook uit.. zo houden ze onze plekjes open met losse 1 jaars contracten ipv vaste..

Ik heb tot 30 januari verlof door al mn vrije dagen die ik na het zwangerschapsverlof zal opnemen. 2 weken erna verloopt mijn contract, dus ga in januari maar eens naar vacatures kijken. Voor nu, loslaten..

Mijn vervanger krijgt mijn aantal uren (28) aangeboden. Aangezien mensen nu al in de + uren zitten en iedereen nog vakantie gaat opnemen, zal de vacature nu al zijn uitgezet. Kans is ool groot dat als mijn hormonen/ hoofd zich zo blijven gedragen, ik niet volledig terug keer op de werkvloer. Maar heb nog hoop dat acupunctuur iets voor me kan betekenen!
De Tripp Trapp is ideaal omdat je niet persé een blad voor je kinderstoel hebt. Je kunt je kind dus gewoon goed aan tafel schuiven. De stoel is verstelbaar, dus je kind kan er tot een jaar of 4 (?) in zitten. Hij is van hout, makkelijk te schuren en in een ander kleurtje te verven.

Ik moet ook zeggen dat ik me niet echt verder heb verdiept, want iedereen die ik ken met kinderen heeft zo'n ding, hahaha.



School was inderdaad de studie die ik naast mijn werk deed. Ik werk 32 uur, dus vind het verder ook wel prima. Heb er vrede mee.
Alle reacties Link kopieren
Voordeel van de tripp trapp vind ik ook dat die niet zo lomp is, hij staat toch continu in het zicht in de woonkamer. En ideaal dat er geen blad voor hoeft te zitten. En het is een stoel die mee kan groeien met je kind. Volgens mij kan die nog langer door dan de 4 jaar die Stefanie zegt. En ja alle babyspullen zijn duur..
Alle reacties Link kopieren
Tsjeeh, wat is er veel geschreven.

Reageer even algemeen, wil niemand voor de kop stoten



Nipt: meiden met een goede uitslag, wat fijn! Kunnen jullie dat wat tot zover lukt los laten.

Meiden die nog wachten "fingerscrossed"



Babystuff: het is idd heel erg duur. Overal waar emotie bij komt spelen, baby, trouwen, begravenis wordt er misbruik gemaakt. En betaal je meer.

Hier alles 2 hands overgenomen. Echt een lachertje wat we nu kwijt waren. €500,00 voor een 2 jaar oude Babykamer, 5 maanden oude maxi-cosi murra4 incl maxi-cosi en een box . De sport was zo goedkoop en zo goed als nieuwe dingen te scoren en dat is gelukt.

Het wiegje dat ik wilde kon ik 2 hands niet vinden dus die heb ik in week 38 alsnog nieuw gekocht. En daar heeft ze tot 6 mnd nog in gelegen.



Wandelwagen: hier enorm in dubio om een dubbelewagen aanteschaffen. Als ik eentje wil is het de bugaboo want die rijdt kwa dubbelwagen t fijnst. Maar 2-hands zijn die rond de €1000,0 en dat heb ik er (nog) niet voor over. Een meerijdplankje vindt ik niks. Je loopt er dan niet comfortabel achter. En dragen, vond ik ivm lichamelijk herstel destijds te zwaar. Voor een keer prima, maar om continue te gaan doen is afwachten.

De tip die jij noemt Yastra, buggypod. Grandioos! Lijkt me ideaal en het is opklapbaar. Nu nog even t comfort afwachten, maar ik ga me zeker i

Verdiepen.



Tripptrapp: met de newborn set vanaf 4 maanden gebruikt, maar vanaf dat ze kon zitten overgegaan op die van Ikea! Teveel afstand tussen tafel en stoel en om nu zon plattray aan te schaffen, vond ik zonde. Daarom geïnvesteerd in de tafelstoel van Ikea. Ideaal! Veel makkelijker schoon te maken. En ze heeft zo haar eigen "tafeltje" straks als ze ouder is gebruiken we de trip Trapp wel weer, maar eerst kunnen we hem weer gebruiken met de newborn



Maar zo heeft ieder zijn wensen en ervaringen.



Voor de mama's met al een kindje.

Hebben jullie al nagedacht over de opvang van je eerste kindje tijdens je verlof?

laat je dit doorgaan, of stop je tijdelijk de opvang.

Benieuwd naar jullie mening/bevindingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven