Uitgerekend begin September 2017

26-12-2016 10:40 1143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lieve Dames,



Het lijkt me leuk om samen een te kunnen praten over het wel en wee van de zwangerschaps periode.

Zijn jullie uitgerekend in begin september (1 t/m 14 sept?) Dan lijkt het me leuk om samen erover te schrijven.

We hebben op eerste kerstdag positief getest, en vandaag nogmaals positief getest.

Wie sluit gezellig aan?

Naam
(leeftijd)
U.D. J/M KindjeAfsprakenBijzonderheden
BB87
29/28
01-09 Meisje 1e31/05 vk, 11/07 32 wk echogeen
RiverJoy
26/23
04-09 Meisje 1e4e ronde, 18/03 pretecho--
Bloes
32/32
03-09 Jongetje 2e--Gyn, bevallen in zkh, groeiecho's, zwangerschapsdiabetes
Ri88
28/32
03-09 Meisje 2e--vanaf wk 32 extra groeiecho's
Knotje
27/27
10-09 verrassing! 1econtrole vk 07/06ziekenhuisbevalling (poliklinisch tot nu toe)
dali80
36/40
06-09 Meisje 4e20 wk echo ?--
Toverspiegel
--/--
06-09 Meisje 2e--Gyn, ziekenhuisbevalling, groeiecho met 27 wk
Flowerzzz
29/--
04-09 Meisje 1e20/04 20 wk echo--
Fistik86
30/--
10-09 Jongetje 2e--endomyeriose en adenomyse, controle bij de gyn
NorthCape
31/31
15-09 Meisje 1e--bevallen in ziekenhuis, 32 weken extra echo

Mirriemirrie, Champignon & Mamsan(meisje), (tijdelijk) uit de tabel, ivm liever niet meer mee schrijven, lezen zo nu en dan wel mee.

Rovie, Cey_sam, Highfligh en Schuimblokje heb ik uit de tabel gehaald, hebben sinds een tijdje niet meer mee geschreven, willen jullie weer meeschrijven/in de tabel laat het me weten.

:rose: Lovelynoukske (meisje)
:rose: Eefje
:rose: Promesso
:rose: Sarina87
:rose: Sabrina-
anoniem_283049 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 11:03
44.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Ik mag pas 16 januari testen dus bij mij wordt het sws niet eerder dan eind september dus ik kan niet mee schrijven.

Wel echt een super leuk kerst cadeau!!

Had het hier ook gehoopt maar helaas.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel, we hopen nu dat alles goed blijft gaan! Hopelijk voor jou ook snel positief nieuws! Het kerst cadeau is wel echt het mooiste wat konden wensen!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd bb87! Wij hebben ook positief getest met kerst! Nu dus ook zwanger van ons eerste kindje. Ik zou graag willen meeschrijven!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, als je je gegevens doorgeeft zet ik ze vanavond/morgen in de tabel.. Hoe voel je je en heeft het lang voor jullie geduurd voordat je zwanger teste?
Nou, vooruit! Ik schrijf ook graag mee. Met het risico dat, als het onverhoopt mis gaat, dit topic in mijn lijst blijft staan. Wij hebben op kerstavond positief getest. Ik ben 32 en het wordt ons tweede kindje. We zijn er (uiteraard) heel blij mee. Ik weet niet precies waar ik in mijn cyclus zat, maar zal sowieso begin september uitgerekend zijn.



Helaas zit een onbevangen zwangerschap er voor mij niet (meer) in. Mijn eerste zwangerschap werd een miskraam (bij 6 weken) en de tweede ging wel goed, maar we hadden wel de pech dat ons zoontje met twee aangeboren afwijkingen geboren is. Hij is bijna 18 maanden en gelukkig gaat het het nu goed! Driemaal is scheepsrecht... dus ik hoop dat het geluk bij deze derde zwangerschap aan onze kant staat!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf 26 en mijn vriend 23. We zijn in augustus gestopt met de pil maar omdat ik bijna 12 jaar aan de pil ben geweest was er geen pijl te trekken op m'n cyclus. Laatste 2 maanden gelukkig wel een cyclus van 26 dagen en hebben toen clearblue ovulatie testen gebruikt en afgelopen vrijdag middag een lichte postieve test in onze handen gehad Was voor ons dus al in ronde 4 raak! Dit is ons eerste kindje dus alles is super spannend en nieuw.

Vanaf zondag ben ik misselijk met vlagen en heb ik veel buikkrampen alsof m'n baarmoeder uit rekt haha!

Hebben jullie al klachten?

Ik ga morgen de verloskundige bellen en dan hoor ik wanneer ik op gesprek mag komen. Heb me ook aangemeld voor moeders voor moeders. Gaan jullie dat ook doen?



Gefeliciteerd met jullie positieve test bloesje, ik hoop ook voor jullie dat nu alles goed gaat en jullie toch nog kunnen genieten.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Bloes, ik hoop ontzettend dat het deze keer alles goed gaat, wellicht wel fijn om mee te kunnen schrijven dan. Ik denk datje van het positieve uit moet gaan, maar hou inderdaad ook in je achterhoofd dat er altijd iets kan gebeuren. hopelijk kun je je gedachtes positief houden . Mag ik vragen wat je zoontje voor afwijkingen heeft? of hou je dat liever privé?



RiverJoy, wat fijn dat je eigenlijk al relatief snel zwanger bent geraakt. Vervelend dat je in het begin nog niet regelmatig bent, maar met dit nieuws ben je denk ik al snel van die gedachten af.. Wat bizar dat het zo veel scheelt met de kwaaltjes die iedereen heeft. Ik heb echt amper 'n klacht hoog uit dat ik liever iets wel of niet eet. Maar das hooguit een voorkeur ofzo. Lastig te beschrijven.



Heel raar ook om vanochtend de verloskundige te bellen. Real life tegen iemand vertellen dat je positief getest hebt. Haha



Zal ik jullie beide maar gewoon in de tabel zetten, is wel zo overzichtelijk.. Mocht het niet wenselijk meer zijn haal ik jullie eruit?
Alle reacties Link kopieren
bb87, ja gelukkig wel snel alleen zo voelde het soms niet. Had echt t gevoel dat ik niet vruchtbaar zou zijn ofzo maar gelukkig wel haha Hopelijk blijven je klachten minimaal!



Ja hoor zet mij er maar in!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens ook rond 5 sept uitgerekend!
Alle reacties Link kopieren
quote:RiverJoy schreef op 28 december 2016 @ 12:40:

Ik ben trouwens ook rond 5 sept uitgerekend! Zet ik dat erbij in, heb je ook al contact gehad met verloskundige? ik vond het zo raar om daarover te bellen, hihi.. Maar wel mooi! Pff echt gek, ik voel eigenlijk totaal niet aan mn lichaam dat ik zwanger zou kunnen zijn.
quote:Bb87 schreef op 27 december 2016 @ 18:54:

Gefeliciteerd Bloes, ik hoop ontzettend dat het deze keer alles goed gaat, wellicht wel fijn om mee te kunnen schrijven dan. Ik denk datje van het positieve uit moet gaan, maar hou inderdaad ook in je achterhoofd dat er altijd iets kan gebeuren. hopelijk kun je je gedachtes positief houden . Mag ik vragen wat je zoontje voor afwijkingen heeft? of hou je dat liever privé?



Mijn zoontje heeft een afwijking aan zijn darmen (de naam ervan noem ik liever niet). En hij had een hartafwijking, maar die is nu gelukkig helemaal verholpen. Ik probeer zeker van het positieve uit te gaan! De afgelopen 24 uur voelde ik me, net als jij, totaal niet zwanger. Net kreeg ik weer wat buikpijn en ik moet sinds gisteravond continu plassen. Dat herken ik wel van de vorige keer. Er is dus wel wat gaande, denk ik, maar ik vermoed dat ik er nog wel een testje aan ga wagen straks, voor de zekerheid.



Ik wacht nog even met het bellen van de verloskundige: eerst nog maar wat verder komen. Ik weet nog van de vorige keer dat ik de tijd tot de eerste afspraak véél te lang vond duren, dus ik dacht: als ik nou pas laat bel, hoef ik ook niet zo lang te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Bb87 Toevallig vanochtend gebeld. Ik heb 12 jan een vroege inwendige echo omdat mijn vriend 14 jan voor paar weken weg gaat naar t' buitenland. Dan ben ik 6 weken en paar dagen dus zouden ze iets met een inwendige echo kunnen zien. Hij wou er graag bij zijn dus hebben we t' zo gedaan. Verloskundige waarschuwde me wel dat dr kans er is dat er nog niet veel te zien is. Daarna heb ik 23 januari de intake en ook een echo in het ziekenhuis.

Ik vond het ook heel raar ja om te bellen haha maar heb ondertussen zoveel testen gedaan dat ik nu wel geloof dat ik echt zwanger ben + de klachten die ik heb.



Bloes Wat goed dat zijn hartafwijking verholpen is, is hij geopereerd? Heftig hoor! Positief blijven is het beste al snap ik dat het lastig is.
Alle reacties Link kopieren
Bloes, wat heftig. Heeft hij er zelf zo nog hinder van? Moet een heftige tijd voor jullie geweest zijn. Hoop dat alles voor zo ver goed verholpen is en dat hij zich toch goed kan ontwikkelen!



Hoe gaat het verder met jullie?

Mij eigenlijk weinig spannends, blijf weinig voelen of merken.. Soms een flinke steek bij snel opstaan of bukken, en een gekkig smaakje/droge mond.



Hoe gaan jullie om met oud en nieuw... Pff aardige gesprekken over met vriend. Ik ken m'n vrienden die geloven echt niet dat ik niet drink, zeker niet met oud en nieuw. En dan komen de vragen... Geloof me ze lezen zo van m'n gezicht af dat ik zwanger ben. Haha. Gelukkig 'mag' ik rijden is het eerste excuus.
Hoi allemaal!



Als het mag dan schrijf ik ook graag mee in dit topic! Vandaag heb ik positief getest! Ronde 2 dus we hebben daarin veel geluk gehad. Heel spannend en bijzonder.. We hebben al een geweldig zoontje van 17 maanden. Daarvoor een miskraam gehad met 6 weken. Dus ook nu durven we nog niet echt heel blij te zijn. Eerst maar eens een goede echo en de eerste maanden doorkomen! En komend weekend nog een keertje testen om te kijken of ze mooi oplopen.

Voor in de tabel: ik ben 28, vriend is 32. En ik vermoed dat de uitgerekende datum rond 7 september is.



Gefeliciteerd allemaal trouwens!



Bloes wat fijn om je hier te lezen! Volgens mij hebben we samen geschreven in het zwanger worden na miskraam topic. Goed om te lezen dat het goed gaat met je zoontje. Hopelijk deze keer een gezonde zwangerschap en baby!



Riverjoy hoe is het nu met de kwaaltjes? Erg misselijk of valt het mee?



Bb87 fijn dat je nog niet zo veel klachten hebt. Ik ook nog 0 kwaaltjes. Aan de ene kant fijn maar iets van bevestiging zou ook wel fijn zijn. Haha het kan ook nooit goed zijn

En die excuses moet je flink oefenen inderdaad.. Gelukkig drink ik sowieso bijna nooit dus ook bij mijn vorige zwangerschap had niemand het door. Het bobben kan inderdaad een goed smoesje zijn. Of dat je niet fit bent ofzo..?
Ri88: Leuk dat je hier ook bent! Fijn dat we weer samen kunnen schrijven. Volgens mij schelen onze kindjes ook niet veel in leeftijd, ik kan me herinneren dat jij maar een paar weken voor liep. Hopen dat we het hier allebei tot het eind volhouden!
Alle reacties Link kopieren
bb87, een droge mond hebben herken ik ook.

Met oud en nieuw bob ik gewoon, hou gewoon champage vast maar geef t daarna gelijk aan m'n vriend. M'n nicht weet wel al dat ik zwanger ben, dus die kan beetje voor backup zorgen.

Je kan ook zeggen dat vorige week de drank niet lekker is gevallen en dat je t' nu bij een colaatje houd. :P



ri88

Welkom! En gefeliciteerd natuurlijk! Leuk dat je mee schrijft.

Wat fijn dat je snel weer zwanger bent, alleen jammer dat je er nog niet van kan genieten. Hopelijk gaat het nu goed!

Ik ben soms wel bang dat ik te blij ben en daarna teleurgesteld word.. ik hoor het heel vaak dat vrouwen een miskraam krijgen. Ben toch wel heel bang.

Misselijkheid komt nog steeds met vlagen maar moet nu wel echt naar de WC rennen.



Bloes Had je nog een keer getest?



Gaan jullie je aanmelden voor moeders voor moeders?
Riverjoy: Ik heb woensdagmiddag getest, streepje was toen een stuk duidelijker gelukkig. Ik heb nog zo'n Clearblue met indicatie liggen, misschien dat ik die vandaag of morgen doe. (Edit: ik kon niet wachten. Net gedaan: 2-3 weken!)



Bb87: Met mijn zoontje gaat het goed! Hij heeft er momenteel geen hinder van. De kans dat hij er wel last van krijgt is zeker nog aanwezig. We hebben inderdaad een zwaar jaar gehad (6 operaties voor het kleine mannetje...). Nu is alles even rustig en daar genieten we enorm van.



MvM: ik heb het de vorige keer niet gedaan, vooral omdat ik het logistiek niet voor elkaar kreeg. Nu zou het wel moeten kunnen, denk ik. Maar ik ga pas bellen als ik de 6 weken gehaald heb, denk ik. Eerder mag je toch niet starten.



Kwaaltjes: die vallen hier tot nu toe erg mee! Gisteren deden mijn darmen moeilijk en had ik last van lage rugpijn en zeurende pijn in mijn liezen en bovenbenen. Misselijk ben ik niet (vorige zwangerschap ook niet) en borsten doen soms een beetje zeer (tijdens mijn vorige zwangerschap zijn ze niet eens gegroeid!). Maar meestal voel ik niets en vergeet ik wat er aan de hand is.



Ik hoop dat we jullie niet ongerust maken met ons miskraam-verleden. Het gaat echt vaker goed dan niet! Feit is wel: als je het eenmaal meegemaakt hebt, ben je die eerste weken nooit meer onbevangen. Maar toch zou ik dat veel liever zijn, hoor. Gewoon proberen om te blijven genieten dus!
Alle reacties Link kopieren
Ri88, leuk dat je mee wilt schrijven, grappig dat jullie elkaar al kennen, zo'n nieuw groepje om mee te praten is toch wel anders, schreef al zo'n 9 maanden mee met een andere groep, maar nu ik zwanger ben is het wel leuk om ook zo hier te schrijven. Ik heb jij ook maar meteen in de tabel gezet!



MvM, ik wil er wel aan mee doen, volgende week eens bellen, kijken of het te organiseren is. Weet echt niet waar ik de flessen mag plaatsen haha. Beetje raar zo net voor de deur ziet iedereen (voortuin is nog volledig leeg).



Bloes, wij gaan ook nog een CB halen, gewoon om even te zien wat er op komt te staan, heb er wel een goed gevoel bij ofzo. Maarja weet niet of dat nog veranderd. Voor zover hoop ik dat jullie zoontje er niet te veel hinder zal krijgen, maar de tijd zal het leren..



RiverJoy, ja dat van de champagne heb ik ook al met vriend afgesproken, ik probeer het gewoon zo te spelen, begin van de avond geen alcohol omdat ik graag nog een glaasje champagne wil dringen, als bob mag je maar 1 glaasje op de avond. tja, dat mn vriend die dan op drinkt hoeven zij niet te weten
Bloes volgens mij zitten onze zoontjes heel dicht op elkaar ja. En pff wat een heftoge tjjd hebben jullie gehad met 6 operaties. Ik kan me niet indenken hoe vreselijk spannend dat voor jullie geweest moet zijn..

Maar heel leuk dat we nu weer hier verder schrijven!



Riverjoy dat klinkt niet fijn dat je ook steeds moet overgeven.. hopelijk is het van korte duur!

Ik heb me de vorige keer niet aangemeld bij moeders voor moeders maar wil dat deze zwangerschap wel doen! En jij?



Bb87 bedankt voor het toevoegen in de tabel!
Alle reacties Link kopieren
RiverJoy, wat heftig zo misselijk al, ik had er helemaal overheen gelezen! .

Begreep dat je via de huisarts/apotheek geloof ik wel iets van pilletjes kan krijgen tegen de misselijkheid. Ik hoop dat je er snel vanaf bent!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op viva forum dus het is nog een beetje zoeken.

Ik ben 32 jaar en heb sinds afgelopen woensdag positieve testen.

Hoe lang ik nu precies zwanger ben weten we nog niet precies.

Ik heb pcos en mijn laatste menstruatie is 3 maanden geleden.

Eigenlijk zou ik niet moeten klagen en een gat in de lucht moeten springen. Maar eerlijk gezegd is het nog even wennen.

Ik heb een zoontje uit een eerdere relatie die nu 9 jaar is.

Zwanger worden duurde toen 1,5 jaar.

Na een jaar werd ik ziek en had allemaal cystes. Na een operatie heb ik toen te horen gekregen dat zwanger worden moeilijk ging worden en dat ik maar beter meteen aan de tweede kon beginnen. Dat zag ik op dat moment met mijn toenmalige partner niet zitten.

4 jaar geleden echt een onzettende lieve man tegengekomen en nu helemaal gelukkig in een nieuwe relatie.

2,5 jaar geleden onverwachts "zwanger" geraakt maar ging al na 2 dagen mis.

Zwanger worden was ineens wel mogelijk. Complete shock!

In september dit jaar de knoop doorgehakt en gestopt met de pil. Mijn vriend twijfelde op dat moment of we niet nog even moesten wachten.

Voorlopig toch maar een condoom gebruikt en eerst maar eens kijken hoe het zonder pil ging.

Sinds 1 december de condooms defenitief in de la gelaten en er samen voor gaan.

Verwachting was dat het toch wel even ging duren dus zou dan toch pas over 2 jaar moeder worden van de tweede.

Maar tot grote verbazing nu al een week posieve testen. Wist niet wat ik zag! Gelijk de eerste maand raak.

Nu dus maar 50 keer oer dag toch echt naar die positieve testen kijken vol ongeloof.

Maandag de huisarts bellen en hopelijk kunnen ze me helpen met meer onderzoek op de data te bepalen.

Ik vermoed dat ik nu op 5 weken zit dus begin september uitgerekend. Jeetje dat klinkt gek als ik het zo schrijf.

Allemaal van harte gefeliciteerd

Groetjes sabrina
Jeetje sabrina wat een verhaal zeg! En wat gaaf dat het nu tegen alle verwachtingen in, in 1x raak is! Ik kan me voorstellen dat je het bijna niet kunt geloven. Gefeliciteerd! En leuk dat je mee komt schrijven :-)

Heb je al last van kwaaltjes?
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen! Mag ik met jullie meeschrijven? Gisteren positief, nadat ik al een week wat vage klachten had. Maar het is toch echt raak...erg onwerkelijk allemaal. Maar we zijn superblij Voor ons is het 1e kindje en ben rond 7 sept uitgerekend.



Vriendlief heeft het ook al aan een vriend vertelt, terwijl hij degene was die wilde wachten tot de 12 weken



Qua kwaaltjes heb ik wat gevoelige borsten en soort van zwaar gevoel in mijn buik. En de hele dag honger!



Allemaal van harte gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Ben wel een beetje misselijk maar met regelmatig eten gaat het wel.

Momenteel vind ik het vooral spannend en slaap daardoor slecht.

Ik heb het ook dan weer erg koud en dan weer erg warm, geen idee of dat ook een zwangerschapskwaaltje is.



Leuk om op deze manier in contact te komen met anderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven