Uitgerekend begin September 2017

26-12-2016 10:40 1143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lieve Dames,



Het lijkt me leuk om samen een te kunnen praten over het wel en wee van de zwangerschaps periode.

Zijn jullie uitgerekend in begin september (1 t/m 14 sept?) Dan lijkt het me leuk om samen erover te schrijven.

We hebben op eerste kerstdag positief getest, en vandaag nogmaals positief getest.

Wie sluit gezellig aan?

Naam
(leeftijd)
U.D. J/M KindjeAfsprakenBijzonderheden
BB87
29/28
01-09 Meisje 1e31/05 vk, 11/07 32 wk echogeen
RiverJoy
26/23
04-09 Meisje 1e4e ronde, 18/03 pretecho--
Bloes
32/32
03-09 Jongetje 2e--Gyn, bevallen in zkh, groeiecho's, zwangerschapsdiabetes
Ri88
28/32
03-09 Meisje 2e--vanaf wk 32 extra groeiecho's
Knotje
27/27
10-09 verrassing! 1econtrole vk 07/06ziekenhuisbevalling (poliklinisch tot nu toe)
dali80
36/40
06-09 Meisje 4e20 wk echo ?--
Toverspiegel
--/--
06-09 Meisje 2e--Gyn, ziekenhuisbevalling, groeiecho met 27 wk
Flowerzzz
29/--
04-09 Meisje 1e20/04 20 wk echo--
Fistik86
30/--
10-09 Jongetje 2e--endomyeriose en adenomyse, controle bij de gyn
NorthCape
31/31
15-09 Meisje 1e--bevallen in ziekenhuis, 32 weken extra echo

Mirriemirrie, Champignon & Mamsan(meisje), (tijdelijk) uit de tabel, ivm liever niet meer mee schrijven, lezen zo nu en dan wel mee.

Rovie, Cey_sam, Highfligh en Schuimblokje heb ik uit de tabel gehaald, hebben sinds een tijdje niet meer mee geschreven, willen jullie weer meeschrijven/in de tabel laat het me weten.

:rose: Lovelynoukske (meisje)
:rose: Eefje
:rose: Promesso
:rose: Sarina87
:rose: Sabrina-
anoniem_283049 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 11:03
44.98% gewijzigd
quote:Highfligh schreef op 20 januari 2017 @ 16:49:

thanks lieve meiden...



Ik heb lichte kramp...en bij het afvegen nog beetje bloed. Pff, heftig dit, dat in spanning wachten...



Ben vandaag ook een stuk minder misselijk dan de afgelopen dagen. Toch probeer ik maar vertrouwen te hebben! Het kan nog alle kanten op.De 31e lijkt nog ver, maar je hebt al zoveel dagen gewacht... die laatste paar kunnen er ook nog wel bij! En, als het dan goed is de 31e, dan is dat veelzeggender dan alle informatie die je nu kunt krijgen. Hou vol! En tot die tijd hopelijk vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel!



@Toverspiegel, ik hoor van verschillende mensen dat ze een paar dagen zijn teruggezet de eerste echo en dan bij de termijn echo dezelfde dagen weer voortuit. Dat is wat de verloskundige ook zei, het is lastig in te schatten als het nog zo klein is. Dus we zien het wel de 9e en de 10e!



Mag mijn volgende echo in de tabel? 9 februari termijn echo en 13 februari de nekplooimeting.



Highfligh, hoe gaat het nu met je?
Wat een mooi gezicht, al die hartjes in de tabel

Ik kan ook bijna niet wachten tot het vrijdag is... Vind het heel erg spannend! Mijn gevoel gaat alle kanten uit, van veel vertrouwen tot 'het zal wel mis zijn'. Nog even geduld en dan weten we hoe het er nu voor staat..
hoi BB, mag mijn hartje ook nog in de tabel?

anders lijkt het net alsof jullie er ook al geen vertrouwen in hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ja, jouw hartje hoort er zeker wel bij Toverspiegel!



En als je toch bezig bent, Bb Tweede echo 1 feb
Alle reacties Link kopieren
Zeker toverspiegel! Sorry dat ik ernaast gelezen had.. ! Vul ik aan en jou echo ook knotje!!



Schuimblokje, jou echo's vul ik ook aan.



Wel ontzettend goed zoveel kloppende hartjes al! Hoop dat het zo goed mag blijven gaan, ookal is het voor sommige onzeker... Heel lastig lijkt me dat die dagen gevuld met onzekerheid! Alleen al wachten op de echo is spannend.



Hier ook nog maar een broek die past, zit nu ook in de was. Kan wel jurkjes aan, maar voor m'n gevoel valt m'n buik daar enorm in op, m'n vriend schrok verrast van het resultaat.



Hier is mijn misselijk zo goed als weg, echt alleen een week geleden flink last van gehad, vind het wel gek. Maar met vlagen voel ik wel lichte misselijkheid, dus het zit hopelijk wel goed. Maandag ochtend mogen ook wij hoop ik een kloppend hartje zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook lastig welke kleren ik aan moet. 's Ochtends past het allemaal nog en is m'n buikje bijna weg, maar aan het eind van de dag komt ie duidelijk tevoorschijn en dan zit niet alles meer fijn.



Nog maar twee nachtjes slapen, Bb! Hopelijk zien jullie ook een mooi kloppend hartje Hoe ver ben je dan volgens je eigen berekening?
Alle reacties Link kopieren
Precies 8 weken ben erg benieuwd!
quote:Bb87 schreef op 21 januari 2017 @ 13:40:

Zeker toverspiegel! Sorry dat ik ernaast gelezen had.. ! Vul ik aan en jou echo ook knotje!!



Schuimblokje, jou echo's vul ik ook aan.



Wel ontzettend goed zoveel kloppende hartjes al! Hoop dat het zo goed mag blijven gaan, ookal is het voor sommige onzeker... Heel lastig lijkt me dat die dagen gevuld met onzekerheid! Alleen al wachten op de echo is spannend.



Hier ook nog maar een broek die past, zit nu ook in de was. Kan wel jurkjes aan, maar voor m'n gevoel valt m'n buik daar enorm in op, m'n vriend schrok verrast van het resultaat.



Hier is mijn misselijk zo goed als weg, echt alleen een week geleden flink last van gehad, vind het wel gek. Maar met vlagen voel ik wel lichte misselijkheid, dus het zit hopelijk wel goed. Maandag ochtend mogen ook wij hoop ik een kloppend hartje zien.

yes, tnx!

En leuk/spannend bb! maandag al! Hoop dat het vruchtje goed te zien is!
Alle reacties Link kopieren
Hoe laat maandag BB? Ik heb dan ook me intake en echo
Alle reacties Link kopieren
hoi dames,

het valt wel op dat een aantal van ons terug gezet zijn qua weken/dagen.

ik heb geen idee of dit altijd zo is of zou het iets te maken hebben met drukte van de feestdagen?

geen idee of stress eventueel ook invloed heeft.

ondertussen maak ik me daar nu iets minder zorgen over.

bij mijn vorige zwangerschap is de datum ook heen en weer geschoven.

uiteindelijk vertelde ze dat het een klein kindje zou worden.

eenmaal bevallen bleek dat "kleine baby'tje "bijna 8 pond en 52 cm

kwam ik aan me kleertjes in maat 42 t/m 46.

mijn ouders hebben toen maar later op visite grotere kleertjes mee gebracht.

dus volgens mij is het geen exacte wetenschap. vooral het begin niet.

kloppende hartjes zijn een goed teken en als je op de volgende echo

weer groei en ontwikkelingen ziet, dan zal het wel goed zijn.

soms is de onzekerheid het ergste.

ik kijk er naar uit als we bij zo'n 18 weken komen.

met een beetje geluk kunnen we die kleine dan voelen.

als je dan twijfelt en je voelt zo'n schopje, dan is alles weer goed.



@eefje ; leuk dat we dezelfde dag een echo hebben.

ben wel benieuwd of dit keer ook 8 weken gemeten word of misschien meer.

en vooral wat er te zien is!



verder allemaal een dikke knuffel want die kunnen we zeker gebruiken



wel spannend hoor al die echo's en die hartjes staan super!

fijn dat er toch ook goed nieuws is voor diegene die bloedverlies hebben.
Hallo meiden! Kan ik nog mee schrijven? Ik ben 1 september uitgerekend en ik heb gister in verband met bloed verlies alvast een echo gehad, en een kloppend hartje gezien!
quote:Toverspiegel schreef op 21 januari 2017 @ 10:27:

[...]



Hey schuimblokje! we geen een beetje gelijk op zo. Ik heb een dag later dan jij de termijnecho, en tot die tijd is de termijn gewoon onzeker. Maar zolang er hartjes kloppen is het goed! Gefeliciteerd!Hoi meiden ik had even terug gelezen en ik zie dat jullie terug gezet zijn. Bij mijn echo gister was ik op de ene meting al 8,5 week en op de andere meting 7,5 week, ik moest dus 8 weken aanhouden. Ze zei tegen mij dat het erg lastig te meten is op dit termijn en dat ze het pas rond 10 weken met zekerheid kunnen zeggen. Misschien stelt het jullie wat gerust
Alle reacties Link kopieren
Wilmamaworden, gefeliciteerd met je zwangerschap! is het jullie eerste kindje? Was het snel raak of hebben jullie er langer over gedaan? Leuk dat je mee komt schrijven!



Sabrina, haha zit je dan met die mini kleertjes voor je flinke baby! En die schopjes voelen, daar kijk ik echt naar uit. Lijkt me zo bijzonder!



Hier begint de misselijkheid in de ochtend ook op te spelen. Gisteravond lag ik wat later in bed en werd vanmorgen om half 7 al wakker met een mega hongergevoel. Ik dacht het nog even te kunnen negeren en draaide me nog een keer om. Maar daar is m'n lichaam het niet mee eens. Dus nu zit ik op de bank en heb net maar ontbeten. Hopelijk kan ik zo nog een dutje doen.
Hoi knotje! Ja het is ons eerste kindje, 1 januari 2016 besloten ervoor te gaan en de dag voor kerst positief getest! Dus en klein jaar erover gedaan!!



Sterkte met je misselijkheid!!
Alle reacties Link kopieren
Hi! Vannacht een beetje bloedverlies gehad. :( Was een klein beetje bij afvegen en nadat ik was klaargekomen (zonder penetratie) Afwachten maar, verder eigenlijk geen krampen oid. Maar ben wel geschrokken.
Alle reacties Link kopieren
En net weer een beetje na het plassen, het is alleen wat rozig op het toiletpapier, geen bloed in de pot of in m'n ondergoed. Hopelijk blijft het hierbij.
Hè wat schrikken Promesso! Hopen dat t even tijdelijk was en het nu stopt! Hoeft niks te betekenen!



Welkom Wilmamaworden! Gefeliciteerd en gezellig dat je mee schrijft!
Alle reacties Link kopieren
Promesso, wat vervelend dat je wat bloedverlies had. snap dat je daar onzeker van wordt, maar het hoeft niks te betekenen he! Dus probeer het los te laten.



Wilmamaworden, dan was deze kerst voor jullie wel extra fijn als het bijna een jaar heeft geduurd! en je hebt dus al een echo gehad, dus kloppend hartje gezien? Hopelijk blijft alles goed gaan!



Edit: was dus nog niet helemaal wakker toen ik je eerste berichtje las. Fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien!
Alle reacties Link kopieren
Promesso vervelend dat bloed verlies, ze zeggen dat het daaronder allemaal wat meer doorbloed is, dus een klein beetje bloed hoeft niets te betekenen.. hopelijk blijft het bij deze beetjes..



Wilmamaworden, wat fijn dat je nu ook zwanger mag zijn! helemaal prettig dat je al een kloppend hartje hebt gezien! Ben je denk ik ook weer een beetje gerust gesteld. Hopelijk blijft nu alles goed gaan!



Morgen heb ik meteen half 9 de echo en intake, ideaal, niet morgen vroeg allemaal nog moeten wachten.. Best spannend nu toch hoor! vandaag tegen wat vrienden vertellen, we komen gezellig met wat goede vrienden samen, helaas de echo dan nog niet gehad maar toch gaan we het vertellen, leuker als iedereen zo samen ziet, anders kan het zomaar weer een maand verder zijn. En dan zijn ze gok ik allemaal al op de hoogte! haha

Er wordt hier en daar ook al wat gegist.



Hebben jullie het allemaal al verteld? Mn vriend wil het morgen van de daken af schreeuwen. Ik zelf heb zoiets, goede vrienden en familie die we komende tijd zien vertellen en na de 2e echo mag iedereen het weten.
Alle reacties Link kopieren
Spannend morgen BB! Ik moet helaas nog 1,5 week wachten. Wij hebben het tegen de familie verteld en aan een aantal vrienden.



Ik ga het proberen los te laten dames! Ga ook niet meer googlen, daar word je ook niet vrolijk van. Het is gewoon afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Overigens wacht ik tot de termijnecho om het echt 'wereldkundig' te maken, ook op mijn werk. In zit nu nog in m'n proeftijd (eindigt 1 feb) en als het goed is ben ik met 11 weken dus ruim door m'n proeftijd heen.
Hey promesso! Heb je al een echo gehad? Ik had ook wat bloed verlies en bij mij kwam het door een holte gevuld met bloed. Een klein beetje bloed kan geen kwaat, dat komt uit die holte, als het erger gaat bloeden moet ik rust houden anders kan het het vruchtje mee naar buiten nemen.



Dankjullie wel meiden! Ik heb inderdaad al een kloppend hartje gezien, zo fijn
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie het aan vrienden gaan vertellen vandaag, Bb! komt dus niet echt als een verrassing aangezien ze al aan het gissen zijn?



Wij hebben het onze ouders, broers en zussen verteld. Voor de rest wachten we nog even. Ik ben morgen ook nog maar 7 weken, dus ik wil sowieso de tweede echo van 1 februari afwachten. En als dan alles goed is, denk ik dat we langzaamaan onze oma's en rest van de familie en vrienden gaan inlichten. Wel lastig dat ik tegen vriendinnen en m'n vaste collega 'moet' liegen. De meesten weten namelijk dat ik al een tijd gestopt ben met de pil en ook wel m'n dipje heb gehad een paar maanden geleden, dus vragen er soms naar. Maargoed, ik hou het nog wel even vol om iets te verzinnen.



Wilmamaworden, heb je trouwens al last van kwaaltjes of valt het mee?
Alle reacties Link kopieren
Nee heb m'n 1e eerste echo rond de acht weken, dat is op 1 februari.



Het zijn nu een paar druppeltjes bloed, bah zeg... zal ik morgen de vk bellen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven