Uitgerekend begin September 2017

26-12-2016 10:40 1143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lieve Dames,



Het lijkt me leuk om samen een te kunnen praten over het wel en wee van de zwangerschaps periode.

Zijn jullie uitgerekend in begin september (1 t/m 14 sept?) Dan lijkt het me leuk om samen erover te schrijven.

We hebben op eerste kerstdag positief getest, en vandaag nogmaals positief getest.

Wie sluit gezellig aan?

Naam
(leeftijd)
U.D. J/M KindjeAfsprakenBijzonderheden
BB87
29/28
01-09 Meisje 1e31/05 vk, 11/07 32 wk echogeen
RiverJoy
26/23
04-09 Meisje 1e4e ronde, 18/03 pretecho--
Bloes
32/32
03-09 Jongetje 2e--Gyn, bevallen in zkh, groeiecho's, zwangerschapsdiabetes
Ri88
28/32
03-09 Meisje 2e--vanaf wk 32 extra groeiecho's
Knotje
27/27
10-09 verrassing! 1econtrole vk 07/06ziekenhuisbevalling (poliklinisch tot nu toe)
dali80
36/40
06-09 Meisje 4e20 wk echo ?--
Toverspiegel
--/--
06-09 Meisje 2e--Gyn, ziekenhuisbevalling, groeiecho met 27 wk
Flowerzzz
29/--
04-09 Meisje 1e20/04 20 wk echo--
Fistik86
30/--
10-09 Jongetje 2e--endomyeriose en adenomyse, controle bij de gyn
NorthCape
31/31
15-09 Meisje 1e--bevallen in ziekenhuis, 32 weken extra echo

Mirriemirrie, Champignon & Mamsan(meisje), (tijdelijk) uit de tabel, ivm liever niet meer mee schrijven, lezen zo nu en dan wel mee.

Rovie, Cey_sam, Highfligh en Schuimblokje heb ik uit de tabel gehaald, hebben sinds een tijdje niet meer mee geschreven, willen jullie weer meeschrijven/in de tabel laat het me weten.

:rose: Lovelynoukske (meisje)
:rose: Eefje
:rose: Promesso
:rose: Sarina87
:rose: Sabrina-
anoniem_283049 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 11:03
44.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bloes, wat fijn dat je test duidelijker was woensdag! Cb test had ik ook gedaan, het woordje 'zwanger' deed me pas echt geloven dat het raak was.

Fijn dat je kwaaltjes meevallen! Hopen dat het zo blijft de rest van je zwangerschap.



Bb87, kan je hem niet achter je container kwijt die flessen? Als je belt dan komt ze langs om nog een hcg test te doen en om alles te bespreken. Je kan dan samen met haar kijken waar je die flessen kwijt kan.

Ja als het nog lang zo blijft dan ga ik even langs de huisarts, veloskundige zei aan de telefoon dat je om de 2 uur iets kleins moet eten zoals fruit of een cracker. Dat zou dan helpen tegen de misselijkheid.



Ri88, jaa ik heb me wel aangemeld, ze komen 7 januari langs om alles te besprken. Vind het toch wel iets moois wat je terug kan doen voor andere vrouwen. Lees zoveel verhalen hier op het forum van vrouwen die keer op keer maar niet zwanger worden.



Sabrina-, welkom! Leuk dat je mee komt schrijven. Wauw wat een verhaal! Lijkt me ontzettend fijn dat het nu in een keer raak is ondanks wat de dokters zeiden. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Al de verloskundige gebeld?



Mirriemirrie, ook welkom! En gefeliciteerd met je positieve test. Hoeveelste ronde was het raak? Ik heb ook de hele dag honger maar nergens trek in haha.
Welkom Mirriemirrie, leuk dat je mee schrijft. En gefeliciteerd natuurlijk :-)

Oh wat jammer dat je vriend t al heeft verteld terwijl dat niet de bedoeling was.. Dan is hij in ieder geval wel blij en enthousiast;-) Gaan jullie het daardoor al aan meer mensen vertellen?



Goed dat je je al hebt aangemeld voor mvm riverjoy! Inderdaad een mooie gedachte dat je anderen er misschien mee kunt helpen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden! Ik had dit topic al bij m'n favorieten staan, omdat ik hoopte dat ik mee zou kunnen schrijven. En ja hoor, een uur geleden een positieve test in handen! Het is nog heel onwerkelijk, maar er staan echt twee streepjes! Dus ik hoop dat ik met jullie mee mag schrijven.
Wat leuk knotje!! Gefeliciteerd!

Is het jullie eerste kindje? En hebben jullie er lang over gedaan om zwanger te worden?
Alle reacties Link kopieren
Het is ons eerste kindje ja! Dit was ronde 8. Ik heb een paar korte cyclussen gehad, ben eind mei gestopt met de pil. Laatste drie rondes ovulatietesten gebruikt en daardoor werd duidelijk dat de eisprong later was en m'n luteale fase dus korter was dan gemiddeld. Ik had dinsdag al m'n menstruatie verwacht, maar bleef uit. En net dus een licht positieve test!



Tabel: leeftijd 27/26, uitgerekend rond 9 september, ronde 8, eerste kindje
Alle reacties Link kopieren
Wellom Knotje! Gefeliciteerd met je positieve test! Zo ga je zeker 2017 geweldig in!
Alle reacties Link kopieren
Welkom knotje! Gefeliciteerd!



@Ri88: ik vind het niet zo erg dat hij het verteld heeft. Wat mij betreft vertel ik het ook aan familie en vrienden. Mocht het onverhoopt misgaan dan vind ik het wel fijn om dat ook te kunnen delen.



Gaan jullie het al vertellen of toch wat langer wachten?



Voor de tabel: leeftijd 31/35, uitgerekend 7 sept, ronde 4, 1e kindje



Fijne jaarwisseling dames, 2017 wordt een topjaar voor ons!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie mee willen schrijven dames! Wanneer ik achter m'n laptop kruip zal ik de tabel aanvullen, enne Gefeliciteerd he!!



Zal straks even op allen reageren, veel bij geschreven .
Alle reacties Link kopieren
Zo even wat uitgebreider meer schrijven, als het goed is heb ik nu iedereen in de tabel aangevuld, mocht je graag nog iets gewijzigd zien graag eventjes dik gedrukt erin zetten, dan vul ik dat aan .



Sabrina, wat een heftig verhaal joh, hopelijk is jullie nu ondanks alle ellende toch een mooie zwangerschap gegund! hopelijk kun je hier fijn mee schrijven. Hier trouwens ook sneller warm, dat koude valt wel mee.



Mirriemirrie, bizar is het het, ineens die test in je handen, ik had toen echt nog 0 klachten.. was puur alleen een testje of dat ik 1e kerstdag wel of niet een wijntje zou nemen die avond.. haha, die kon ik duidelijk beter laten staan .



RiverJoy, we moeten dat gesprek met MvM maar even aan gaan, voor staan geen containers van ons. Maar daar zal zij vast een passend antwoord op weten, en anders toch maar even bij de buren melden, die hebben wel een volle tuin..



Knotje, had je elke maand al het zwangerschaps topic bij je favorieten staan, of was dit een stom voorgevoel ;) in vedergeval erg leuk dat je ook een positieve test hebt. Spannend en erg leuk! als het goed is zal de test komende dagen steeds duidelijker worden.



Het goede nieuws vertellen

Wij willen het pas vertellen na de eerste echo, maar we hebben veel verjaardagen van zelfde vrienden staan, dat dit nogal een opgave wordt, ze kennen me een beetje. Dus om ons in te dekken vertellen we het volgend weekend waarschijnlijk al aan onze ouders, mocht het bij de vrienden toch al te snel op vallen weten zij het zeker eerder. Dat vinden we belangrijk. Maar hopelijk kunnen we het de vrienden na de echo vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit topic bij m'n favorieten staan sinds woensdag. Als het deze ronde raak was, zou ik begin september zijn uitgerekend had ik al bedacht dus vandaar! Ik schrijf ook al een tijd mee in twee zwanger worden topics dus was al actief op het forum.



Vertellen:

Wij kunnen waarschijnlijk niet wachten tot de eerste echo, dus ik denk dat we het volgend weekend aan onze ouders gaan vertellen. Maar eerst maandag nog eens testen Wil dat streepje wel donkerder zien worden haha



Kwaaltjes:

Nog niet echt, duidelijkste is geen menstruatie en een positieve zwangerschapstest! En verder heb ik steeds het gevoel dat ik moet plassen en misschien wat meer honger. Dus ben benieuwd wat er nog allemaal bij komt.



Mvm:

Daar ga ik me nog even in verdiepen.



Verloskundige:

Ik ga maandag nog een keer testen en dan bel ik komende week de verloskundige.



Jullie trouwens ook allemaal gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Mag ik hier ook meeschrijven? Als alles hier goed blijft gaan ben ik ook begin september uitgerekend

Ik heb gisterenavond voor het eerst getest en zag een heel licht streepje. Vanmorgen weer getest en weer een licht positieve test, streepje zelfs iets beter zichtbaar!

Het wordt allemaal heel spannend hier, want ik heb al een miskraam met 7 weken gehad in juni 2016..
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal! Wat een goed nieuws zeg! Ik denk dat ik me ook kan aanmelden, ik had net een vaag tweede streepje! Ik ben nogal een controlfreak, dus het was eigenlijk nog te vroeg om te testen (NOD is woensdag). Nu zou dit mijn derde zwangerschap zijn en zou het me ook echt niet verbazen. Wij zijn erg gezegend, en zijn steeds bij de eerste poging zwanger geworden. We hebben dus al twee prachtige kinderen! Maar dat maakt een derde keer niet minder spannend. Leuk om me hierbij aan te melden! We zijn heel voorzichtig superblij!
Lieve allemaal,



Ik wens jullie allemaal een fantastisch, gezond, mooi, gelukkig nieuw jaar! Dat 2017 het jaar mag worden waarin we een heel lief en gezond kindje gaan krijgen!



Welkom nog champignon en eefje! Gefeliciteerd met de zwangerschap!



Ik heb gisteren trouwens nog een tweede test gedaan en gelukkig was dat echt een knaltest!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar! Dat onze maanzaadjes maar fijn blijven zitten in onze buik en uitgroeien tot allemaal heel lieve, gezonde en knappe baby's!



Welkom Eefje en Champignon! Gefeliciteerd!



Ri88, fijn dat je een echte knaltest had! Ik ga morgen nog eens testen
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Allereerst gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap! Als het mag schrijf ik ook graag mee.



Ik heb vorige week positief getest maar het is nog steeds zo onwerkelijk. Ik voel en merk helemaal niks dus ga bijna twijfelen of het wel echt zo is. Het enige wat ik een soort van voel is onderin mijn buik een soort lichte spanning, beetje dat gevoel op je huid als je mint achtige doucheschuim gebruikt. En ik slaap ineens slecht, ik word 's nachts steeds wakker maar weet niet of dat hier mee te maken heeft. Maar geen gevoelige borsten of iets anders.

Ik ben toch een beetje bangig voor een miskraam, ken er veel in mn omgeving die het meegemaakt hebben dus dat speelt wel mee.



Ik ga trouwens meedoen aan moeders voor moeders, plassen moet je toch :p

En ze halen het thuis bij je op of je kan het afgeven ergens hoorde ik? Dus het hoeft niet op de kale stoep voor de deur ????
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal, ik zou ook graag meeschrijven! Ik heb gisteren, op oudejaars avond, heel onverwacht positief getest. Mijn vriend en ik waren niet bewust van plan om zwanger te raken, maar blijkbaar mogen wij begin september ook een kindje verwachten.



Dit is voor mij de eerste keer dat ik mee ga schrijven op een forum. Lijkt mij erg leuk om ervaringen te lezen en uit te wisselen. In ieder geval allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!



Voor de tabel: ik ben 30 jaar en dit is mijn (ja, echt!) vijfde kindje. Voor mijn vriend is het zijn eerste. Met zijn ex heeft hij een dochter. Ik heb nog geen afspraken of dergelijke. Ik ben rond 11 september uitgerekend.



Schuimblokje, ik zette ze in de voortuin in een afgesloten plastic zak. Ik was geregeld niet thuis wanneer MvM kwam. Ik heb ze ook wel eens in de niet afgesloten schuur gezet, de chauffeur nam ze dan mee en wisselde ze om.



En verder iedereen alle goeds voor het nieuwe jaar en onze kleine wonders in wording!
Alle reacties Link kopieren
Wauw, vijfde kindje Cey_sam! Wat bijzonder! Gefeliciteerd!



En Schuimblokje, ook gefeliciteerd! Ik voel ook nog niet echt veel. Vanmorgen iets gevoeligere borsten misschien en ik heb meer honger, maar verder weinig symptomen. Gek he, dat er toch vanalles gebeurt in je lichaam en je er niet veel van merkt.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen heb ik weer getest en er kwamen weer twee streepjes tevoorschijn. Nog duidelijker dan zaterdag! Begin het nu langzaam echt te geloven



Hoe gaat het met jullie allemaal?
Welkom schuimblokje en cey_sam!



Jeej wat fijn knotje! Toch fijn die bevestiging!

Met mij gaat het verder goed. Zit nu op 4wk+5d. Alleen echt nog zo goed als geen kwaaltjes dus dat maakt me wel onzeker..



Ik heb zojuist de vk gebeld en heb op 27 januari mijn afspraak staan! Dat mag ook in de tabel En mocht je toch bezig zijn dan kan er ook bij dat het de 2e ronde was.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik wil ook graag meeschrijven als het mag!



Afgelopen vrijdagavond voor het eerst positief getest, voor de zekerheid zaterdagochtend ook nog een test gedaan en echt zwanger!



Voor de tabel: ik ben 33 jaar en dit wordt mijn 3e kindje. Ik denk dat ik rond 11 September ben uitgerekend, maar ik kan het niet goed berekenen aangezien mijn cyclus raar/lang is. De vk belt me zo terug voor het inplannen van een eerste afspraak.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 20 januari de intake bij de vk, ik gok dat ik dan zo'n 6 weken ben. Met 8 weken krijg ik een eerste echo.
Alle reacties Link kopieren
Overigens zijn we nu zo'n half jaar bezig geweest, bij m'n 1e twee zwangerschappen was ik bij de 2e ronde zwanger dus dit was even schakelen. Aangezien mijn cyclussen heel erg lang waren, in combinatie met andere symptomen bestond het vermoeden van PCOS. Ik zou hiervoor in januari een afspraak hebben in het ziekenhuis, maar dit is dus niet nodig. Lastig wel om nu te bepalen hoe lang ik zwanger ben. Al gaf de CB-test zaterdag 1-2 weken aan dus ik houd nu zo'n vier weken aan.



Qua kwaaltjes heb ik eigenlijk (nog) nergens last van.
Wat leuk, veel nieuwe schrijfsters erbij! Ik ga jullie allemaal even welkom heten! En, voor iedereen natuurlijk een heel gelukkig nieuwjaar! 2017 wordt een heel bijzonder jaar!



Sabrina: Tjonge, wat een verhaal! Wat een wonder dat je nu zo snel zwanger bent! Ik heb het ook steeds koud en warm, dus wellicht hoort dat er inderdaad wel bij.



Mirriemirrie: Welkom en gefeliciteerd! Zijn er inmiddels al meer mensen op de hoogte?



Knotje: Jij voelde het vast al aankomen als dit topic bij je favorieten stond. Wel herkenbaar hoor, voor mijn eerste zwangerschap las ik tijdens mijn 'wachtweken' soms ook al mee met het topic waar ik graag bij wilde. Gefeliciteerd met je duidelijke test van vanochtend! Fijn hè?



Champignon: Hier nog een controlfreak. Het is nog wel even spannend voor je, lees ik. Hopelijk word je echt niet ongesteld meer. Leuk ook, een 3e! Dan kun je mij vast wel tips geven straks hoe het moet, van 1 naar 2. Daar kan ik me nu al druk om maken.



Schuimblokje: Gefeliciteerd! Die spanning in je buik herken ik wel. Raar gevoel is het. Nu ik voor de tweede (eigenlijk derde) keer zwanger ben, herkende ik het gevoel meteen weer.



Cey_sam: Wauw, je 5e kindje al! Wat mooi! Gefeliciteerd!



Promesso: Welkom en gefeliciteerd! Mooie start van het nieuwe jaar! Fijn dat je net zwanger bent voor je afspraak in het ziekenhuis.



Vertellen: Onze ouders zijn inmiddels op de hoogte. Mijn ouders kwamen er per ongeluk achter op 1e kerstdag, toen ik zei dat ik geen filet americain wilde en mijn moeder meteen de link legde. Afgelopen vrijdag hebben we het daarom ook vast aan mijn schoonouders verteld. Voor onze broers en zussen houden we het nog even geheim, in ieder geval tot de eerste echo.



Kwaaltjes: Over het algemeen voel ik me best goed! De zeurende buikpijn is helemaal verdwenen, het zware gevoel in mijn buik is er soms nog, mijn borsten zijn soms wat pijnlijk, maar niet vervelend. Ik ben ook best druk, omdat we hier al een 1,5-jarige rond hebben kruipen, dus ik heb zoveel afleiding dat ik het allemaal vaak ook gewoon niet voel. Gisteravond en vannacht was ik voor het eerst behoorlijk misselijk. Dat ben ik de vorige zwangerschap niet geweest, dus dat is wel balen eigenlijk. Ik ben best moe en eenmaal in bed slaap ik slecht en heb ik heel levendige dromen (nachtmerries vooral).



Moeders voor moeders: Vorige zwangerschap heb ik niet meegedaan, maar deze keer wil ik wel meedoen. Ik heb me net aangemeld.



Verloskundige heb ik net gebeld: in verband met ons verleden krijg ik 16 januari een vroege echo, daarna de intake. Nu begint het toch wel echt te worden. De meeste van de tijd lijkt het net alsof het niet over mij gaat, ik vind het nog heel onwerkelijk.



Voor in de tabel: Ik ben 32, mijn man ook. Uitgerekend: rond 2 september. 2e ronde, 16 januari intake en echo
Alle reacties Link kopieren
Wat voor verleden heb je Bloes? Fijn een vroege echo, hoe 'ver' ben je dan?



Wij hebben het dit weekend ook tegen onze ouders verteld, m'n zus en een vriendin wisten het al. En gisteravond ook tegen onze oudsten, vond ik wel heel bijzonder! Ze zijn 5 en 7 en reageerden heel leuk, wel duidelijk gezegd dat het nog 'mis' kan gaan.
quote:promesso schreef op 02 januari 2017 @ 10:50:

Wat voor verleden heb je Bloes? Fijn een vroege echo, hoe 'ver' ben je dan?







Mijn eerste zwangerschap werd een miskraam, tweede zwangerschap ging goed maar wel veel extra controle: ik had weinig vruchtwater, voelde bijna geen beweging en er werd een afwijking gezien bij 20 weken. Uiteindelijk is ons zoontje inderdaad en helaas geboren met aangeboren afwijkingen (eerder in het topic heb ik er iets over verteld). Onbevangen zwanger zit er helaas niet meer in en ik ben blij dat de VK dat meteen erkende. Sterker nog: ik had zelf nog niet eens verteld over mijn zorgen.

Ik ben dan 7 weken, denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven