Uitgerekend december 2012

28-03-2012 09:00 332 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Na een miskraam in augustus 2011 ben ik opnieuw zwanger! Afgelopen zaterdag al positief getest en vandaag opnieuw en ben echt zwanger

Ben waarschijnlijk uitgerekend op 3 december 2012.



Wie is ook net zwanger en heeft zin om hier samen te praten?



NaamLeeftijdUitgerekende datumKindjeBijzonderhedenAmeliemelo26 jaar28 Nov1e1 mei echo Saartje8428 jaar29 Nov1e11 april echoJuffrouwjansen?? jaarEind Nov??Lottie7437 jaarBegin Dec1echrisgirl28 jaarBegin Dec1eDedetje25 jaarBegin Dec1eBbbloemmm30 jaarBegin Dec1eJujanja23 jaar1 Dec1eBengelie30 jaar2 Dec1e17 april echoKatje7635 jaar3 Dec2eSanne198427 jaar3 Dec2e3 mei echoAya8427 jaar5 Dec1eMikky3333 jaar6 Dec1e23 april VKSenshi27 jaar10 Dec2eBellie8031 jaar11 Dec3e
Alle reacties Link kopieren
Zo tochmaar even weer een keer reageren.meestal lees ik mee via mn telefoon dus kan niet allemaal makkelijk bijhouden wie wat gepost heeft.reageer ik andere keer op als ik de pc weer tot mn beschikking heb.ik woon ook in een klein ienieminie dorpke in het noorden van het land. Ben vandaag zeven weekjes.whoehoe! Verder sinds afgelopen week echt ochtendmisselijk! Wat leuk dat er steeds meer bij komen!gezellig. Kan ik elke pauze even snel kijken wat de nieuwe reacties zijn!ik heb trouwen.3 mei eerste echo en ben dan 9.5 wk volgens mij!spannend!mag dat id tabel? Dankje! Reageer snel een x op de rest.lukt even niet zo makkelijk op de tel.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bij de gyn geweest en die vertelde dat ik vanaf nu "lekker mag gaan tutten bij de verloskundige"!!! JEUJ!!!!!! 3 mei hebben we de termijnecho dus dat is met 10 weken dan. Hey, zelfde datum als Jujanja!



@Sporten, ik sportte sowieso al een tijd niet, ben er eigenlijk een beetje te druk voor. Wil graag zwemmen, maar zou dan naar de andere kant van de stad waa rik woon moeten fietsen/rijden, en dat gaat me dan weer net te ver. Heb wel een fysiek vrij zware baan, wat nu mijn excuus is, hihi.

@werk, ik ben docent tekenen/handvaardigheid op een middelbare school, wat inhoud dat ik nooit zit, altijd rond ren en buiten het les geven nog allerlei projecten doen (die komende week dus tot 23.00 duren, 4 dagen..)

@ woonplaats vrij grote plaats in noord holland dicht bij het strand. (haha mensen die mij kennen zullen me nu echt herkennen, maar ach ja)



@opa vertellen, ik heb zelf ook een hele oude opa, maar ik vertel het hem echt pas als ik meer zekerheid heb, dus de eerste drie maanden door ben. Zou het zo erg vinden als ik opa moet vertellen dat het niet goed is gegaan!



@vakantie, wij zouden eigenlijk naar Kroatie gaan, maar durf het niet aan. Ik ben dan 6 maand, en weet niet of ik tegen de warmte kan. Ook zouden we daar gaan rondreizen, wat volgens mij niet prettig is dan. En, als er iets mis gaan, vind ik Kroatie niet een van de landen waar ik verwacht dat ze een hele goede gezondheidszorg hebben... Nu gaan we dus weekendjes doen. Barcelona, Parijs, Kopenhagen, enzovoort.



@Mikky, hoe ging het?



oh man, ik hoest als een zeehond en mijn neusholtes zitten helemaal vol... Morgen toch maar bij de drogist vragen of er iets is wat ik mag hebben....
Alle reacties Link kopieren
Meiden wat voelen jullie nu in je buik?
Alle reacties Link kopieren
Dames, net terug van verjaarsvisite, ben toch btje moe



Papa beseft het toch nog niet helemaal denk ik, al kreeg ik een dikke knuffel en noemde hij me weer 'muis' (mijn koosnaampje van vroeger) en begon al grapjes te maken (hij gaat vlgd jaar met de VUT en zei dat hij nu wel vast kon stoppen, opa's werken toch niet??) Stiefmoeder had het meteen in de gaten bij de slab om de fles, pap dacht dat het een ouderdomsgrapje was. Stiefmoeder tot stilte geseind en oma de test gegeven. Ze snapte het niet meteen, wist niet wat het was.. Toen ik zei dat het een zwangerschapstest was vroeg ze zich af wat zij daar nou mee moest en toen kon stiefmama niet meer: "SNAPPEN JULLIE HET DAN NIET?? WE WORDEN OPA EN OMA!!!! Oma heel verbaasd; echt?? Ja! Toen tranen was geluk dat ze dit nog mag meemaken, een achterkleinkind.. Gelukkig positieve reacties, ik was zo bang voor papa's reactie.. Hij is zo overbezorgd en dat uit hij altijd met kritiek en goedbedoelde adviezen die niet zo overkomen. Hij kan gewoon niet zeggen; ik vertrouw je, ben trots op je of ik hou van je...dat moet ik maar accepteren en blij worden van die kleine tekens, het koosnaampje en de knuffel...



@ks04; ik heb hele dag af en aan krampachtig gevoel, soms steekjes, maar ook dagen helemaal niets! Vannacht misselijk wakker geworden, cracker gegeten en toen was het weg. Beetje opgeblazen gevoel...Borsten doen ook geen zeer meer, zie alleen nog de verandering vd tepelhoven, de 'omlijning' (om t zo maar even te noemen) is zachter, alsof het uitloopt ofzo.., maar dat is al dagen zo en veranderd (nog??) niet.
Alle reacties Link kopieren
Ks04: ik voel (5 weken) bijna heel de dag kramp/steekjes. Sinds gisteren is dit minder. Verder af en toe misselijk(weeig gevoel). Voel me verder goed, niet extreem moe.



En ik heb wel last van opgezette buik. Lijk wel 15 weken haha
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen!



Mikky: wat leuk dat de reacties positief waren!



Saartje: wat fijn dat je naar de vk mag en en 3 mei de termijnecho hebt!



Ks: gefeliciteerd met je opa en veel plezier vandaag bij zijn verjaardag! Zal denk ik best moeilijk zijn om het nog even voor je te houden. Ik woon niet in W, maar in een 11stedentochtstad.. Het is trouwens hier in het noorden nou mooi weer, lekker zonnig!



Frutje: wat fijn dat je ouders/schoonouders en zussen helemaal door het dolle heen waren!



Ik voel eigenlijk hetzelfde als Caro, ook kramp/steekjes in de buik, maar dit niet de hele tijd, met vlagen. `s ochtends vooral last van misselijkheid, maar als ik dan iets heb gegeten dan gaat het wel weer en heb ook last van een opgezette buik...



Hebben jullie nog leuke weekendplannen?

Fijn weekend met hopelijk veel zon!
Alle reacties Link kopieren
Lexie m'n vriend komt uit 1 van de 11-steden, die met de F. Z'n ouders wonen daar ook!



Pffff wel raar om nu hier bij m'n vader te zijn en niks te vertellen! Gisteren wilde hij lekker een wijntje inschenken. Heb maar gezegd dat ik beetje hoofdpijn had... Was helemaal niet waar!



Ik heb vooral 's ochtends last van m'n darmen. Moet echt opstaan om naar de wc te gaan, best darmkranpen zegmaar. Dat gaat dan in de loop van de ochtend weg. En bij vlagen 's ochtends beetje misselijk maar niet heel erg. En het vermoeide gevoel is eigenlijk ook weer weg. Wel blijven de ongesteldheidsachtige krampjes. Maar is prima te doen.



Ohhh ik ben nú al ongeduldig. We weten het nog geen week en ik vind de tijd nú al langzaam gaan. Dat wordt nog wat!
Alle reacties Link kopieren
KS, ja lijkt mij heel raar om daar te zijn en niets te vertellen, terwijl je het zoooo graag wilt delen met mensen omdat je zooo blij bent! En dat ongeduldige herken ik.. Hopelijk zijn we snel bij de magische 12weken grens, of vertel jullie het eerder?
Alle reacties Link kopieren
Ja we vertellen het wel eerder. Volgende week maandag de 23e hebben we weer een echo en daarna vertellen we het. Ondanks dat het dan nog maar 8 weken is..
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik meld me weer af! Had me op verschillende forums aangemeld, waaronder hier, maar het is me allemaal toch te druk om bij te houden. Fijne zwangerschap allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hey bbloemm jammer maar verl schrijfplezier elders én uiteraard een hele goede zwangerschap toegewenst!
Nou dan wil ik wel in haar plaats



Hoi KS!



Ik ben ook zwanger! Vandaag 6w3d om precies te zijn. Ben volgens mij 5 december uitgerekend. Wij hebben sinds okt.2008 een kinderwens en zijn uiteindelijk in aanmerking gekomen voor IVF. Om een lang verhaal kort te maken... de eerste IVF is geslaagd! Hebben zelfs het hartje al gezien, afgelopen dagen had ik erge buikpijn en heb toen naar het zh gebeld. Had verwacht dat ze gingen zeggen: kijk het maar even aan, zolang er geen bloedverlies is niet teveel zorgen maken... maar nee, ik mocht meteen komen voor een echo! Dus dat heb ik gedaan, dat zag er allemaal goed uit en er was ook al een hartje te zien bijzonder hoor, zo'n knipperlichtje in je buik. 24 april heb ik weer een echo. Ben dan 8 wk, dus dan kunnen ze alweer meer zien dan nu.



Ik ga even wat lezen hier!
Alle reacties Link kopieren
Maris wat gaaf!! Superspannend en onwerkelijk hè?

Leuk als je hier mee gaat schrijven!
Welkom nieuwe zwangeren Gefeliciteerd!



Bij mij weet iedereen het op het werk al en alle familie. Ik kan het toch niet voor mezelf houden en wil dat ook niet. Maar dat is iedereen voor zich natuurlijk ;)



Ik moet nog bijna 4 weken wachten tot de echo, duurt lang nog. Kan mijn werkbroek al niet meer dichtkrijgen. Mijn darmen zijn helemaal opgeblazen. Poeeh.



Wel jammer dat de tabel niet up to date is, kan nu niet goed bijhouden wie er een echo heeft en/of hartje etc



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Ik breek even in om jullie te feliciteren met jullie zwangerschap!



2 jaar geleden rond deze tijd was ik ook net zwanger van mijn eerste kindje. Uiteindelijk op 31-12-2010 bevallen. Nu hopen we weer op een kindje maar december zal net niet meer mogelijk zijn.



Liefs
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ik weet dat dit al een druk topic is, maar ik vroeg me af of er nog een plekje vrij is voor mij!

Ik weet sinds donderdag dat ik zwanger ben, niet helemaal volgens planning, maar dat ben ik wel gewend (dat niets volgens planning verloopt in mijn leven

Ik hoop dat ik mee mag schrijven en dat het nog niet te druk is!
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Allereerst. Van harte gefeliciteerd iedereen!

Ik heb eergisteren en gisteren een test gedaan en deze waren beide positief! We waren wel even in check zeg! Ook omdat ik nog maar twee maanden met de pil gestopt ben...hadden niet gedacht dat het nu al zou lukken. 4,5 week ben ik nu op weg, voel me verder eigenlijk wel prima wel veel last van de onderbuik maar als ik de ervaringen lees is dat redelijk normaal. 15 mei hebben we een afspraak bij de gynacoloog, zo spannend! Duurt nog wel lang. Krijgen we dan een echo eigenlijk? Ik schrijf en lees graag met jullie mee.



Groetjes Leonie
Alle reacties Link kopieren
Ohja, en gefeliciteerd he!
This is not kosher!
Hoi meiden. Welkom hier en gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Natuurlijk is er nog plek om mee te schrijven! En al last van kwaaltjes?
Alle reacties Link kopieren
Zeg dat wel! Daarom ben ik ook gaan testen;

pijn in mijn borsten

misselijk en vol gevoel

Veel honger, drie happen eten en dan niet meer willen. En véél slaap, zo rond een uur of drie ben ik wel aan een dutje toe



Vind het nog wel lastig om heel blij te zijn. Ik ben iets te vroeg zwanger geworden, we wilden eind dit jaar gaan proberen. Ik studeer (hopelijk) binnen 3 maanden af, maar heb nog geen baan, vriend is ook nog bezig. Ik kan me heel erg zorgen maken of ik wel aan een baan ga komen. Pfff...
This is not kosher!
Hihi dan ben je zwanger ja, wat een kwalen al ;)

Dat is wel lastig ja geen baan. En nog 3 maanden studeren en dan een baan zoeken met een dikke buik lijkt me ook een lastige. Maar wie niet waagt wie niet wint. Weet natuurlijk ook niet wat voor opleiding je doet. Heeft je vriend/man wel een (goede) baan?
Alle reacties Link kopieren
Heeey,



Ook ik begin last te krijgen van kwaaltjes, vooral zere borsten zeg! En vanmiddag lag ik om twee uur voor pampers, en slapen zeg! Nou had ik vanochtend wel gesport maar zo knock out....

Vanavond ook nog afgesproken met vriendinnen om te gaan stappen (was al een paar weken geleden afgesproken). Ga gewoon mee maar heb al tegen een gezegd dat ik antibiotica slik ivm blaasontsteking.... Je moet toch wat! Wel lastig zeg dat liegen. Ook heb ik een schildklier die onder behandeling staan (waardes zijn momenteel al een tijdje goed) maar ik ga ook zeggen dat ie momenteel niet goed werkt dus ik nogal moe ben....kijk begin al aardig een expert te worden.



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:

@kim: welkom en gefeliciteerd. Leuk dat je met ons mee wilt schrijven. Hoe zijn de andere nachten gegaan?

Ik zou afgelopen weekend ook nachtdienst hebben, maar het was erg rustig op het werk, waardoor het niet nodig was en daar was ik erg blij mee.





Hooii

De andere nachtdiensten waren ook een drama.. En zit nu weer in de nachtdienst.. Maar ik ga wel aangeven dat het niet te doen is, ben zo misselijk...



Hoe doen de andere dat die ook nachtdiensten draaien??
Alle reacties Link kopieren
Ik snap helemaal niets van mijn lijf hoor...Zit huilend achter de pc...ik voel alweer aantal dagen niets meer! Voel mezelf gewoon even heel zielig, ben zo bang dat ik de 23e te horen krijg dat het niet goed is of dat het eerder misgaat en dan ben ik hier alleen...



Ja sorry hoor, ik weet gewoon even niet wat ik met mezelf aan moet
Alle reacties Link kopieren
Ohh mikky meid niet zo verdrietig zjjn, je weet niet of het goed of niet goed gaat toch?

Tsja ik heb 'makkelijk praten' want weet niet hoe een miskraam is en jij helaas wel. Maar het komt vaker voor toch, dat de 'kwaaltjes' weg gaan of minder worden?

Dikke voor jou in ieder geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven