Uitgerekend december 2012

28-03-2012 09:00 332 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Na een miskraam in augustus 2011 ben ik opnieuw zwanger! Afgelopen zaterdag al positief getest en vandaag opnieuw en ben echt zwanger

Ben waarschijnlijk uitgerekend op 3 december 2012.



Wie is ook net zwanger en heeft zin om hier samen te praten?



NaamLeeftijdUitgerekende datumKindjeBijzonderhedenAmeliemelo26 jaar28 Nov1e1 mei echo Saartje8428 jaar29 Nov1e11 april echoJuffrouwjansen?? jaarEind Nov??Lottie7437 jaarBegin Dec1echrisgirl28 jaarBegin Dec1eDedetje25 jaarBegin Dec1eBbbloemmm30 jaarBegin Dec1eJujanja23 jaar1 Dec1eBengelie30 jaar2 Dec1e17 april echoKatje7635 jaar3 Dec2eSanne198427 jaar3 Dec2e3 mei echoAya8427 jaar5 Dec1eMikky3333 jaar6 Dec1e23 april VKSenshi27 jaar10 Dec2eBellie8031 jaar11 Dec3e
Alle reacties Link kopieren
@ks; ik weet gelukkig niet hoe een miskraam is en hoop dat ook nooit te hoeven weten.. Hoe heb ik die indruk gewekt dan?



Ik lees vanalles; van dat het inderdaad 'normaal' is dat de kwaaltjes kunnen komen en verdwijnen tot aan het feit dat het naderend onheil kan betekenen..



Bedankt voor je reactie in ieder geval!

Ik hoop gewoon dat geen pijn en geen bloed goed nieuws is en mijn huilbuien ook
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,



Ik heb jullie reacties nog niet gelezen maar wil me graag aanlsuiten op jullie forum. Want... ik heb gisteren een zwangerschapstest gedaan en deze is POSITIEF! Ben zwanger van mijn 2e kindje. Ik heb inmiddels een dochter van ruim 13,5 maand. Alles is nog heel pril maar als alles goed gaat verwachten wij rondom 19 december ons tweede kindje.
Alle reacties Link kopieren
Mikky sorry ik heb gewoon te snel gelezen! Ik dacht te lezen 'eerder misgegaan' maar dat schreef je helemaal niet! Sukkel ben ik soms ook..



MaryJeanne gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Ks; oh, geeft niet! Las het even terug en is inderdaad rare zin..



Toch fijn medium dit he? Hoe zouden ze vroeger dan met hun angsten zijn omgegaan? Nu stuur ik mijn noodkreet het www op en hoop fijne, geruststellende reacties te krijgen..
Goedemorgen dames,



Ks

Is het gelukt om je mond te houden tegen je opa?

Ik voel soms een zeurderig, trekkerig gevoel onderin mijn buik. Beetje zwaar.



Mikky

Geweldige reacties! Je vaders reactie was dus ook positief? Hij zal moeten accepteren dat zijn meisje groot wordt. Ik begrijp je onzekerheid heel goed, maar geen kwaaltjes hoeft niets te betekenen. Sterkte.



Jujana

Jij op 3 mei ook je eerste echo! Al ben je dan al iets verder dan ik (ben dan 7 weken). Spannend hè! Baal je dat je misselijk bent of vind je het wel een ‘fijne bevestiging’?



Saartje

Jij ook al op 3 mei! Fijn dat je nu mag gaan tutten bij de vlos en het steriele ziekenhuisgebeuren achter je kunt laten. Jij maakt lange dagen zeg. Trek je dat een beetje? En balen dat je zo verkouden bent. Mag je neusspray? Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.



Caro

Al een opgezette buik ja? Ik kijk soms vol verwondering naar beneden van ‘wat gebeurt er allemaal daar binnen’, maar qua verandering is er nog niets te zien.



Lexie

Ook al uit het Noorden. Hoe ver ben jij nu?



Bloemmm

Jammer dat je niet meer meeschrijft, maar een hele fijne zwangerschap gewenst!



Maris

Gefeliciteerd! Wat een traject hebben jullie doorlopen zeg. En hoe fijn dat het nu gelukt is en je het hartje zelfs al gehoord hebt!



Senshi

Eens wat betreft de tabel. Ik heb het idee dat TO ons verlaten heeft. Misschien kunnen we, als ze zich binnen een week niet meldt oid, een nieuw topic openen (alleen de TO kan de tabel aanpassen).

Als mensen het te druk vinden kunnen we ook twee topics doen: Sinterklaas- en Kerstkindjes.



Welhello

Gefeliciteerd! Enig idee hoe ver je bent? Of is dat vaag omdat het niet gepland is?



Hommeltje

Gefeliciteerd! Geen idee of je dan een echo krijgt, ik zou even bellen om het te vragen. Waarom gaan jullie eigenlijk naar de gyn en niet naar de vlos?



Kim

Vervelend dat je zo misselijk bent. Die nachtdiensten lijken me heel zwaar, ik stort hier ’s avonds echt in. Om half elf uiterlijk lig ik in mijn bed.



MaryJeanne

Ook gefeliciteerd! Ik ben ook 19 december uitgerekend!



Hier gaat alles goed. Het nieuws dat het écht waar is begint te bezinken. De afgelopen maanden waren zenuwslopend en vaak hebben we ons afgevraagd of het überhaupt wel ging lukken. En dan opeens is alles anders.



Ik voel vooral mijn borsten, heb wat last van mijn darmen, ben moe en bij vlagen een beetje misselijk. Ik ga zo sporten, ben benieuwd hoe dat gaat.
Alle reacties Link kopieren
Frutje ik had hetzelfde bedacht: nog een weekje hier door schrijven en anders een nieuw topic openen. Maar.... 12-12, is het dan een sinterklaas- of kerstkindje?



Bij mij zijn het nu ook m'n darmen (vooral 's ochtends) en borsten.



Frutje sinds wanneer zijn jullie gestopt met de AC? Ik weet nog zo goed dat 2,5 jaar geleden vooral de eerste pak 'm beet 6 maanden vreselijk onzeker waren. Daarna ontstond een soort gewenning 'dat er toch niets gebeurde'. Niet wetende dat dat nóg 2 jaar zou duren.



Ik heb m'n opa dus niks verteld en m'n vader ook niet, maar wil het zoooooo graag! M'n vader is ook erg ziek geweest de afgelopen jaren en z'n gezondheid laat nog steeds erg te wensen over. Dus ook voor hem gaat er zo'n nieuwe fase aanbreken waarvan ik weet dat het zo'n nieuwe boost aan zijn/ hun leven gaat geven. Klinkt misschien heftig maar is wel zo..

Nog een week!



Net tranen bij wen reportage bij 'Jinek op zondag' en bij 'de taarten van Abel'. Ik heb het 'normaal' al snel maar nu nog veel sneller, haha!
Alle reacties Link kopieren
Allereerst allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen. Ik heb net snel over alle verhalen heen gelezen en wat zijn jullie al met veel! Ik ga moeite krijgen met jullie allemaal uit elkaar te houden.



@ Katje volgens mij heb ik al eens eerder met jou op een forum meegeschreven, kan dat kloppen?



Ik hoop dat het bij iedereen meevalt met de kwaaltjes en onzekerheden. Ik verbaasde me dat ik nu bij mijn 2e zwangerschap weer net zo onzeker ben als bij de eerste. Bij de eerste hadden we bijna een jaar nodig en nu is het na de eerste keer "raak"... Op welke manier je ook zwanger raakt het is en blijft een wonder!
Alle reacties Link kopieren
Hallo mag ik ook meeschrijven? Ik heb op 1e paasdag positief getest. Als alles goed blijft gaan dan wordt dit ons tweede wondertje. Heb weinig klachten ben niet misselijk heb geen obstipatie wat je veel leest eerder het tegenovergestelde lol. Ben wel erg moe en borsten beginnen te groeien en worden gevoeliger.

1 mei heb ik intake + echo kan haast niet wachten.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens volgens mijn eigen berekening ben ik 17 december uitgerekend.
Alle reacties Link kopieren
MaryJeanne, gefeliciteerd!

@ Mikky, hopelijk heb je gewoon mazzel en gewoon even geen

last van kwaaltjes. Het komt vast goed!

Haha Ks, gisteren heb ik ook ontzettend zitten janken om helemaal niks. Soms schiet ik ineens vol.



Iemand stelde de vraag hoever ik ben, volgens mijn eigen berekening had ik woensdag ongesteld moeten worden en dat werd ik dus niet. Had 2 dagen eerder al een positieve test. Nu heb ik een beetje moeite om deze zwangerschap echt te 'geloven' dus gister een CB digitaal test gedaan, die geeft er tenminste het woord 'zwanger aan'. Deze zei: zwanger 3+

En dat vind ik dus raar, dan zou ik (volgens cb) al langer dan 5 weken zwanger zijn, terwijl ik in maart gewoon ongesteld geweest ben. Ik ga morgen de verloskundige bellen en wellicht de huisarts om bloed te prikken en vast te stellen hoe ver ik nu echt ben!
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Miranda!
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen!



Wat is er weer veel geschreven, wat een gezellige drukte!

Voor de nieuwe zwangere, gefeliciteerd!

Het is inderdaad misschien handig om 2 nieuwe forums (of hoe je dat ook in het meervoud schrijft) te openen, omdat het anders misschien wel heel erg druk wordt, want er kunnen natuurlijk nog veel meer meiden zwanger worden en in december uitgerekend zijn. En het is ook wel leuk dat iedereen in de tabel kan staan!



Oh ik kom strax terug want vriendlief heeft het ontbijt klaar!

Fijne zondag!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik heb nog niet alle reacties doorgenomen maar ik zou me graag willen aansluiten bij dit topic. Ik heb gisteren 2 zwangerschapstesten gedaan (na ruim 2 weken overtijd) en beide positief! Niet gepland maar wel heel erg welkom. Ik ga morgen een afspraak bij de huisarts maken. Nog niet echt last van kwaaltjes, maar wel elke dag korte krampjes in m'n buik. Het is te vergelijken met menstruatiekramp. Ik hoop dat er nog ruimte is voor nog een persoon!
Alle reacties Link kopieren
Als jij m opent Lexie dan stap ik wel over
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Ja misschien wel handig om een nieuw topic te openen als de TO niet meer actief meeschrijft. Hopelijk is er niets ernstig aan de hand
Poeh ik was even zwemmen en moet meteen hele stukken bijlezen ;)



Vorig jaar hadden ze uitgerekend t/m 15 dec en uitgerekend vanaf 15 dec.



Is misschien wel wat overzichtelijker idd, maarja misschien heeft Sanne wel een reden dat ze er even niet is. Is ook zo lullig om opeens 2 nieuwe topics te openen ofniet?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,



Wow, even geen tijd en hopla!!!! Gefelciteerd alle nieuwe zwangeren.

Ik moest vrijdag om mezelf lachen. Was naar concert van Nightwish ( navraag gedaan bij de vk tot 20 weken kan je naar concert) en zag daar een blind setje, zo lief samen, zat meteen te janken, even verderop op het podium voor rolstoelen zat iemand helemaal uit zijn dak te gaan, hup daar gingen ze weer. Mijn vriend kwam niet meer bij ... en bedankt he!



@ Mikky, ik heb het ook, dinsdag is de eerste afspraak in de vruchtbaarheidskliniek. We krijgen dan de echo. Ik ben zo bang dat het niet goed is. mijn vriend wat minder. Ik heb zoveel last dat het wel goed moet zijn.



@ Misselijkheid is heel erg momenteel. Sinds de afgelopen week ben ik gewoon de hele dag door misselijk... en dan echt goed misselijk, niet met overgeven maar het voelt alsof het niet ver weg is.



@Borsten, aangezien ze groot zijn schijnen ze minder te groeien dan bij kleinere borsten maar ze zijn echt al voller en pijnlijk! Ik zit eraan te denken om die ahhbra te kopen voor tijdens het slapen!



Over twee weken komen mijn schoonouders langs, leuk dan kunnen we wat gaan bedenken voor waar de kinderkamer komt :-) Mijn ouders ga ik het na pinksteren vertellen, zit dan rond de 14 weken.



Vergeten jullie trouwens niet van het weer te genieten :-) Vitamine D is goed voor zwangeren
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is een idee: tot 15-12 en vanaf 15-12. Maar zullen we tot zaterdag wachten of Sanne zich nog meldt? We zijn wel met veel hè? Leuk!



Oh wat betreft concerten; wij gaan naar Radiohead in oktober. Tenminste, we hebben kaarten! Ben ik zoooo blij mee! Nou ja, rond die tijd maar eens kijken hoe ik me voel.

En de 28e ga ik naar de Lemonheads in Tivoli en er komt vast nog wel meer bij. Oja Lief-festival in september.

Wij hebben het plan om vanaf 10 september 3 weken naar Zuid-Afrika te gaan. Ehmm.. Tsja maar ff kijken ook of dat dan nog gaat. Is een werk nog in het 2e en 2 weken in het derde trimester.



Ik heb ook best grote borsten (75 d) , niet heeeel groot maar ook zeker niet klein. Ben 1,82 dus het is wel in verhouding zegmaar, maar ben benieuwd hoe groot ze nog gaan worden . Niet al té hoop ik, zo van, heee, 2 enorme borsten en een buik, en.. Hee, ks!



Het weer..? Hier in U. Is het echt bewolkt!:-(
Alle reacties Link kopieren
Hier ook bewolkt en koud.
Nou ik ben uitgerekend op 5 december, dus hier geen twijfel of ik dan bij het sint- of kersttopic hoor



Wij hebben in juli vakantie, gaan waarschijnlijk een weekje in eigen land (of misschien belgie of duitsland) en verder met het kamertje bezig. En in september nog naar een concert, dat lijkt me wel zwaar hoor, urenlang staan. *lees nu Bengelie: dat je tot 20 wk naar een concert mag! Hmm...dat ga ik even uitzoeken. Zou balen zijn!*

Vorig jaar zijn we drie weken naar Thailand geweest, al onder het mom van 'onze laatste vakantie met z'n 2en'. Heel fijn dat we dat toen gedaan hebben!



Hier is het behoorlijk bewolkt maar af en toe komt de zon door. We hangen nog heerlijk in onze jogginbroek op de bank. Vent kijkt F1, ik zit met de laptop op schoot. Kopje thee en koekjes erbij... heerlijk dagje!
Alle reacties Link kopieren
Het is goed om tot zaterdag te wachten en dan kijken wat we gaan doen met het topic...



Het is hier ook niet echt zonnig.. af en toe een waterig zonnetje waar al vrij snel steeds bewolking voor gaat zitten.



Bij ons stond er dit jaar niks op de planning qua vakantie, omdat ik in de horeca werk kan ik tijdens het drukke zomerseizoen geen vakantie opnemen.. Misschien zouden we in oktober/november nog gaan, maar door mijn duurder uitvallende studie zit dat er ook niet meer in... We gaan nog wel eind juni naar Summerfestival, had de kaartjes al besteld, maar moet nog even kijken of ik mee ga, het ligt er even aan hoe ik mij dan voel.. Het is een festival van 12.00 tot 0.00 uur, dus dat is wel erg lang en we rijden met vrienden mee en zijn dus wel afhankelijk...



Ik heb helemaal geen grote borsten (A-cupje), dus wordt steeds blijer met mijn boobies!! Eindelijk wat groter, voller en een decolete!



Zal zo even met vriendlief naar zijn broer om het nieuwtje te vertellen!

Fijne middag en lekker genieten van de zondag!
Alle reacties Link kopieren
Heeey,



Zo de berichten gaan snel hier zeg! Maar ik ben weer bijgelezen. Maar eerst ff de vraag beantwoorden. Ik mag niet naar de vlos omdat ik een schildklier ziekte heb (gehad). Mijn schildklier werkte destijds te snel(nu te langzaam), de ziekte van Graves heet het. Het gaat nu goed maar moet dus nu wel extra onder controle (over twee weken mag ik eerst naar de internist).



Verder ben ik even benieuwd wanneer iedereen het gaat vertellen aan bv ouders, werk, vrienden ed?



Ik zat zelf te denken om het mijn moeder te vertellen op Moederdag....en de vrienden wat later en het werk nog later maar wel lastig zeg..... Ben benieuwd wat jullie doen!



Verder allemaal een lekker relaxte zondag aan het houden? Ik heb vanochtend ng ff gesport dat ging eigenlijk prima ben nu wel moe overigens en heb me honger! Dus ga maar eens wat eten.....



Fijne dag nog allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,



Wat gaat het snel zeg op dit topic. Ik zie dat er veel zwangeren bij zijn gekomen. Gefeliciteerd allemaal! Ik heb nog niet alle berichten gelezen maar dat ga ik nog zeker doen.



Ik ben gisteren naar het ziekenhuis geweest voor een echo, omdat ik dacht dat een (3e) miskraam dreigde. Ik begon vrijdagavond te bloed (bruin bloed) en dit werd steeds heviger en roder. Ik merkte ook dat mijn borsten minder gevoelig waren, dus de angst sloeg toe. Ik heb gebeld met de verloskamer en ik kon gelijk terecht. Tot mijn grote verbazing was er een hartslag te zien op zowel de inwendige echo als de "normale" via de buik echo. De klinisch verloskundige vertelde dat het voorkomt dat zwangerschapsklachten soms verdwijnen en volgens haar zou ik nog meer gaan bloeden aangezien ze kon zien dat er nog oud bloed zat. Dat laatste is ook gebeurd. Na de echo ben ik nog heviger gaan bloeden met stolsels. Ondanks dat ik een hartslag heb gezien ben ik nog niet gerust. Ik had gelukkig voor vrijdag al een afspraak staan voor een echo, dus ik hoop dat ik het vol kan houden tot vrijdag.

Geniet van het zonnetje vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden,



Jeetje wat is er weer veel geschreven.



Ik heb momenteel ook niet zoveel kwaaltjes. Beetje zere borsten maar verder niets. Ben vandaag precies 5 weken. Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik nu al kots- en kotsmisselijk. Ik maak me dus ook lichtelijk zorgen. Denk opeens veel aan miskramen en andere ellende (google ook hoe het zou voelen, en dat is niet goed natuurlijk). Ach wie weet komt die misselijkheid opeens opzetten en zou ik willen dat ik terug naar dit gevoel kan...

Ik denk dat de angst komt van de hormonen en dat we beide zwangerschappen in de 1e ronde een tweede streep hadden. Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn.



Wat ik trouwens wel heb ik vreselijke huilbuien. Gister was mijn zoon ziek, hoge koorts. Wanneer ik mijn man sprak op skype kon ik alleen maar huilen. Zo'n beetje de hele dag. Ik mis hem heel erg. Normaal mis ik hem ook wel als hij op zakenreis is maar dit keer lijkt het wel heftiger.
Alle reacties Link kopieren
Zo ik heb alle reacties gelezen dus ben helemaal bij



@Ks04 & Caro26: Ik las dat jullie ook last hebben van buikkramp. Ik vind het wel een beetje eng omdat het als 'menstruatiepijn' aanvoelt.. elke keer als ik kramp voel ren ik naar een wc om te kijken of ik bloed. Ik heb het sinds vorige week dagelijks gehad voor een paar minuten.



@Lexie81 & Hommeltje: Ik heb het alleen aan m'n vader (en zijn vrouw) en onze beste vrienden verteld. Ik woon in 't buitenland en zij zijn zegmaar mijn 'familie'. Zij heeft ook een zoontje van 1 jaar dus ik kan wel bij haar terecht voor kwaaltjes, onzekerheden etc. Aan de 'rest vd wereld' vertel ik 't na 12 weken..



@Welhello: Zo herkenbaar van dat veel slapen. Ik ben de hele week echt in de middag al doodmoe. Vandaag om 15u ook even een dutje gedaan.



@Aya84: Ik hoop dat het komen en gaan van kwaaltjes normaal is. Mijn borsten zijn 't ene moment heel erg gevoelig en 't andere moment zijn ze weer normaal.



@Wanderlustig: Ik heb geen last van huilbuien, wel sinds een paar dagen prikkelig. Vandaag stond ik in de supermarkt met m'n vriend en ik kon maar niet besluiten wat voor saus we bij de vis moesten halen. Hij stelde hele normale vragen; waar heb je trek in.. zoetig of zoutig.. hartig of luchtig..etc. Ik kon het even niet hebben en snauwde hem af.. Wel m'n excuses aangeboden hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven