Uitgerekend december 2012

28-03-2012 09:00 332 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Na een miskraam in augustus 2011 ben ik opnieuw zwanger! Afgelopen zaterdag al positief getest en vandaag opnieuw en ben echt zwanger

Ben waarschijnlijk uitgerekend op 3 december 2012.



Wie is ook net zwanger en heeft zin om hier samen te praten?



NaamLeeftijdUitgerekende datumKindjeBijzonderhedenAmeliemelo26 jaar28 Nov1e1 mei echo Saartje8428 jaar29 Nov1e11 april echoJuffrouwjansen?? jaarEind Nov??Lottie7437 jaarBegin Dec1echrisgirl28 jaarBegin Dec1eDedetje25 jaarBegin Dec1eBbbloemmm30 jaarBegin Dec1eJujanja23 jaar1 Dec1eBengelie30 jaar2 Dec1e17 april echoKatje7635 jaar3 Dec2eSanne198427 jaar3 Dec2e3 mei echoAya8427 jaar5 Dec1eMikky3333 jaar6 Dec1e23 april VKSenshi27 jaar10 Dec2eBellie8031 jaar11 Dec3e
Alle reacties Link kopieren
Dag dames



Ik heb het vandaag aan lief kunnen vertellen.. Hij was er stil van en zei alleen maar 'wauw....wauw...' Hij vind het heel erg jammer dat we nu niet lekker kunnen praten en het samen vieren, maar dat maken we goed als hij half juni weer thuis is! Ik zal niet zo lang meer wachten om het aan mijn schoonouders te vertellen (zij wonen vlak bij ons in de buurt), ik heb toch wel een beetje steun en wijze raad nodig. Vader en stiefmoeder wonen iets verder en die vertel ik het wel op paps verjaardag over een paar weken, leuk cadeau hoop ik

Maandag maar VK bellen, dan heb ik iets om naar uit te kijken!
Alle reacties Link kopieren
Dames, zijn er ook ex rokers onder jullie?

Ik was heb gerookt (wel lichte roker) tot ik ontdekte dat ik zwanger was en ben meteen gestopt..

Ik voel me hier zo schuldig over en schaam me ervoor.. Ik maak me er ook druk om.. De angst slaat nu beetje toe denk ik, is dat normaal?
Alle reacties Link kopieren
Oh en nog een vraag (sorry)

Ik slik zwangerschapsvitaminen maar lees op internet dat het slikken van foliumzuur niet meer nodig is na 8 wk, maar op de verpakking staat dat ik het kan doorslikken gedurende de hele zwangerschap en tijdens het (eventueel) borstvoeding geven.

Wat gaan jullie doen? Doorslikken? Of overstappen op gewone multi vitaminen?



Bedenk me net dat ik dit soort vragen natuurlijk ook gewoon aan de VK kan vragen, maar dat duurt nog wel even en bovendien voelt het wel fijn dat ik hier met jullie kan praten
Alle reacties Link kopieren
Ik had bij de apotheek gevraagd endie zei dat je dat zowieso de eerste drie maand moest slikken.. ik heb mama compleet van davitamon.. zitten allerlei vitaminen bij in.. verder weet ik nietof je dat de hele zwangerschap kunt gebruiken. Ik bel ook maandag en vk.. spannend.. moet er nog wel erg aan wennen..aan het idee dat er iets in me groeit.. maar wat leuk dat je vriend er ook zo blij mee is..!
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve zwangere dames!



ik nieuw hier en sinds afgelopen zaterdag positieve test, aller 1ste keer jippie en bloedtest vanuit ziekenhuis maandag was ook positief. Kei spannend! 12 april 1e afspraak voor hartje. kan niet wachten. Voor iedereen gefeliciteerd! Oh en ik dus ook begin december 2012 uitgerekend...
Alle reacties Link kopieren
Hier een afschuweljke nacht, vriend is opgenomen in ziekenhuis, ivm herkenning wil ik er niet te veel over schrijven, klachten hebben te maken met ernstge aandoening die volledig onder controle leken te zijn....maar goed, het komt wel goed, hij is super positief. ik vind het alleen heel naar dat ik nu niet tegen iedereen kan zeggen hoe ik me eigenlijk voel ( whaha behalve tegen de zusters in het ziekenhuis, die heel lief thee komen brengen)



sorry, jullie zitten natuurlijk ook niet op dit soort dingen te wachten... volgende keer een positieve reactie!
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meiden. Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!



@mikky: wat fijn zeg dat je eindelijk je vriend hebt gesproken en dat hij ook zo blij is met jullie zwangerschap.

Je mag hier zoveel vragen stellen als je wilt. Dat is helemaal niet erg. Daar is het forum ook voor.

Ik kan je vraag mbt het roken niet beantwoorden, want ik heb niet gerookt.

Ik slik nu alleen foliumzuur, maar ik ga overstappen op de mama compleet van davitamon. Die heb ik de vorige keer tijdens de hele zwangerschap geslikt en ook nog een tijdje daarna. Ze zijn me goed bevallen.



@jufrouwjansen: wat heftig zeg dat je virend is opgenomen in het ziekenhuis. Hopelijk gaat het snel weer beter met hem. Heel veel sterkte voor jullie beide.

En slecht nieuws mag je hier ook delen hoor. Daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Kunnen we je misschien ook een beetje tot steun zijn.



Zijn er meiden die al een kindje (of meerdere) hebben?

En gaat er iemand ook meedoen aan moeders voor moeders?
Alle reacties Link kopieren
Hoi !!



Ik heb net 2 testen van het kruidvat gedaan, 2 voor 5. Vandaag had ik mijn nod. En jaaa ze zijn allebei positief!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Net via internet zo een ´test´gedaan om te kijken wanneer je uitrekend zou zijn en er kwam 5 december uit!



Ik kan het eigenlijk nog niet geloven!! Net vriend gebeld, maar telefoon staat helaas uit en ik moet zo ook weer gaan werken dus het wordt wel 18.00 voor dat ik hem het nieuws kan brengen whihiii



Ik ben trouwens 24 jaar! En alle andere super gefeliciteerd en een gezonde zwangerschap gewenst!!
Alle reacties Link kopieren
vraagje, test en bloedtest beide positief met goede hcg waarde, maar ik ben toch zenuwachtig ivm aanhoudende zeurende onderbuikpijn. Herkent iemand dit?
Hoi meiden,



Na een nare miskraam vorig jaar (ok/nov 2011) die 6 weken duurde heb ik nu eindelijk weer een positieve test in mijn handen.

Ik vind het bijna de goden verzoeken om nu al mee te gaan schrijven maar ik moest het even kwijt.

Nu ga ik heel hard bidden dat het niet weer misgaat, ik ben zo bang dat ik er gewoon nog niet blij mee durf te zijn.



Alle dames, gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Dat onze kindjes maar gezond ter wereld mogen komen.
Alle reacties Link kopieren
Mikky, ik was ook een lichte roker. Eerst normaal, maar was al heel erg geminderd. Toen ik de test had, ben ik gelijk helemaal gestopt. Voel me niet schuldig, nu ben ik toch gestopt? Eerder wist ik niet dat ik zwanger was, wel dat er kans was natuurlijk, en daarom rookte ik ook veel minder, maar ik dronk ook af en toe wel een wijntje, dus dat heb ik ook vast wel op terwijl ik al zwanger was. En leverworst, en biefstuk.

Ik slik ook de zwangerschaps tablet dingen, en je kunt geen overdosis aan foliumzuur krijgen hoor! Tis niet erg als je het door blijft slikken. Tis wel erg als je het helemaal niet geslikt hebt!

Juffrouw, wat heftig zeg! veel sterkte!

Lottie, ik heb ook die onderbuikpijn. Ben er gister op gaan googlen, en kwam daar tegen dat dat veel voor komt als je zo rond de 5 weken zwanger bent, omdat je normaal dan je menstruatie had,e n je buik nog niet helemaal snapt dat dat niet meer nodig is en dus af en toe nog wel die buikpijn stuurt. Of dit klopt weet ik niet, maar ik vind het opzich wel een logische verklaring.

Schimmelteentje, gefeliciteerd! gewoon blij zijn hoor! Het kan bij iedereen mis gaan, waarom zou het twee keer bij jou mis gaan? En ik denk ook dat het verdriet niet minder is als het mis gaat en je geprobeerd hebt niet blij te zien. Dus, geniet er gewoon van! (al vind ik dat zelf ook heel moeilijk, haha, denk ook bij alles wat ik voel oh jee, wat is dit? En bij elke keer afvegen op het toilet kijk ik of het niet rood is, hahaha!)
Alle reacties Link kopieren
quote:jufrouwjansen schreef op 30 maart 2012 @ 10:29:

Hier een afschuweljke nacht, vriend is opgenomen in ziekenhuis, ivm herkenning wil ik er niet te veel over schrijven, klachten hebben te maken met ernstge aandoening die volledig onder controle leken te zijn....maar goed, het komt wel goed, hij is super positief. ik vind het alleen heel naar dat ik nu niet tegen iedereen kan zeggen hoe ik me eigenlijk voel ( whaha behalve tegen de zusters in het ziekenhuis, die heel lief thee komen brengen)





Sterkte!

sorry, jullie zitten natuurlijk ook niet op dit soort dingen te wachten... volgende keer een positieve reactie!
Alle reacties Link kopieren
Oh jee... ik bedenk me net... in augustus, als we op vakantie willen, ben ik zes maand zwanger. We hadden het plan om naar Kroatie te gaan, lekker rond reizen van plaats naar plaats. Wat denken jullie? Gewoon doen? Of beter niet?
Alle reacties Link kopieren
Hihi, steeds meer 'lotgenoten' dienen zich aan! Leuk en gefeliciteerd! Ik las ergens dat we vaker sex hebben vanwege de crisis, misschien brengt het een baby-boom teweeg?? haha! In ieder geval wel positief voor mijn werk, als pw'er in kinderopvang



Maar goed, ik kon niet wachten tot maandag met bellen naar VK, vanmiddag maar gedaan en heb 23 april mijn eerste afspraak! Volgens mij gaat het dan pas echt tot me door dringen.. Ga mijn schoonmoeder mee vragen aangezien lief er niet bij kan zijn, snik :(

Hoe zit het met de kwaaltjes bij jullie?? Ik voel me nog behoorlijk goed! Wel moe.. rommelend gevoel in buik af en aan gedurende de dag, borsten zijn amper nog gevoelig (en met cupje a hoop ik straks stiekem wel op mooi decollete) en af en toe vlaag van misselijkheid. Ik hoop tot zo dat die misselijkheid niet verergert, ik heb nl een braak fobie :s
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!

Ik wil me eigenlijk (voorzichtig aan) ook bij jullie voegen! Vind het nog heel onwerkelijk, het is ook nog 4 dagen voor mijn nod, maar heb sinds gisteren heeeeel licht positief getest met kruidvat test 2 vr 5 euro. Testjes die minder gevoelig zijn waren nog negatief, dus ik test nog even vrolijk verder Heb al wel veel symptomen, veel meer dan ik bij mijn vorige zwangerschappen in dit stadium had. Ik ben 31 jaar, en ben als het goed is 11 december uitgerekend.

Ik heb al een zoon van net 2 jaar en mijn dochter wordt over 2 weken 1 jaar. Ja we zetten er wat tempo achter ;)



Lottie ik wilde ook nog even reageren op je vraag over de buikpijn, ik heb nu ook weer die buikpijn, en in mijn vorige zwangerschappen dat ook gehad in het begin, dat is iets wat volgens mij heel veel zwangeren hebben, zoals Saartje ook al zei. Voelt een beetje zoals menstruatiepijn, en ik keek bij mijn eerdere zwangerschappen ook elk uur op de wc of ik niet ongesteld werd, maar dat doe ik nu niet meer. Ik zou me er niet teveel zorgen over maken.



Groetjes, bellie
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,



Ik ben ook zwanger en mijn uitgerekende datum is 5 december 2012. Ben super blij, maar ook heel bang. Dit is mijn 3e zwangerschap in 1 jaar tijd. De andere twee zijn helaas geëindigd in een miskraam. Ik mag met 6,5 week zwangerschap een echo maken, dus daar kijk ik al naar uit. Voor de rest geen last van misselijkheid. Wel erg pijnlijke borsten en tepels. Overigens ben ik 27 jaar en wordt dit mijn 1e kindje.



Groetjes,

Aya
Alle reacties Link kopieren
Hallo Bellie en Aya, gefeliciteerd hoor! En natuurlijk welkom!



Ik ga straks dagje A'dam met vriendin, shoppen en tapas eten, mmm! Zal alleen wel mijn verlanglijstje wat aanpassen nu denk ik Ik ga maar vast op zoek naar leuke leggings, rokjes, jurkjes ipv skinny jeans whahaha!
Alle reacties Link kopieren
Succes Mikky33, ik ging gisteren ook tapas eten en die menukaart staat VOL met dingen die je niet mag



Vraagje, zijn jullie ook zo rete-moe?? ik heb het vooral rond half negen 's avonds, kan dan gewoon niet meer dan ga ik maar naar bed haha
Hoi meiden.



Ten eerste alle zwangeren gefeliciteerd! Ik lees al vanaf het begin mee en vind het leuk als ik mee mag schrijven. Ben zwanger van ons 2e kindje. We hebben een zoontje van 13 maanden. Toch is het allemaal weer net zo spannend als bij de eerste. Oja, ik ben 10 december uitgerekend.



Sanne, lukt je tabel? Anders wil ik je wel helpen hoor..
Alle reacties Link kopieren
Welkom alle nieuwe zwangeren!!!



@juffrouwjansen hoe gaat het nu met je vriend?En je hoeft geen sorry te zeggen hoor. Daarvoor is dit topic om van alles met elkaar te delen. Sterkte in ieder geval!



@Senshi Ook welkom!Ik kom er nog niet helemaal uit met de tabel dus als je me wilt helpen graag.
Alle reacties Link kopieren
oh ja, we mogen (weer) vanalles niet eten! haha.. ga het lijstje er maar weer eens bijzoeken wat het ook weer precies was..

ga ik gelijk even doen.

leuk dagje shoppen mikky!

Ik ga van de week ook eens mijn kledingkast uitspitten en de winterkleren eruit doen (hoewel..?) en de zomer/oude zwangerschapskleren sorteren.. volgens mij heb ik een hoop nieuwe kleren nodig. Verheug me er wel enorm op.. zo'n dikke buik.
Alle reacties Link kopieren
@ameliemelo Ik word in de avond ook erg moe en kan me ogen dan nauwelijks open houden. Merk ook dat ik makkelijk 10 uur kan slapen. Ik ga volgende week 5 daagjes weg met een vriendin en ik hoop dan wel wat energieker te zijn...



Ik vroeg me trouwens af of het kwaad kan als ik voor het vliegen een oxazepam neem? Heb vliegangst en als ik ga vliegen neem ik altijd een oxazepam, maar ik weet dus niet of het verstandig is om dit pilletje te slikken terwijl ik zwanger ben. Weet iemand dit? Fijn weekend allemaal :-)
Hoi Sanne, ik heb de tabel gemaakt. Maar ik wist natuurlijk nog niet alle gegevens. Als je hier rechtsboven het bericht op Citeer bericht klikt komt de code er te staan. Deze kun je kopiëren naar je beginpost. Om dingen aan te passen is het eigenlijk heel makkelijk, maar als je iets niet weet roep maar hoor



NaamLeeftijdUitgerekende datumKindjeBijzonderhedenAmeliemelo?? jaar28 Nov?? Saartje84?? jaar29 Nov??Juffrouwjansen?? jaarEind Nov??Lottie74?? jaarBegin Dec??Jujanja?? jaar1 Dec??Katje76?? jaar3 Dec2eSanne198427 jaar5 Dec2eAya8427 jaar5 Dec1eMikky3333 jaar6 Dec??Senshi27 jaar10 Dec2eBellie8031 jaar11 Dec3e
Alle reacties Link kopieren
Leuk die tabel!



Aya, volgens mij kun je beter geen oxazepam nemen tijdens je zwangerschap. Ik mocht van mijn huisarts niets nemen toen ik zwanger was en super zenuwachtig was voor mijn bruiloft. Ik ben ook verpleegkundige, en voor zover ik weet zijn de meeste medicijnen niet oke in de zwangerschap. Misschien moet je het even aan jouw huisarts vragen?

maar je moet natuurlijk niet zo'n grote vliegangst hebben dat je zonder oxazepam de nooddeur opentrekt tijdens het vliegen he ;)
@Juffrouwjansen: Wat erg van je vriend! Ligt ie nog steeds in het ziekenhuis? Hopelijk knapt hij snel op.



@Bellie: succes met je kleding uitzoeken. Pff bij mij wordt het ook een ramp, ben nog niet eens mijn kilo's van de 1e zwangerschap kwijt. Maargoed we zien wel.. heb zo'n idee dat ik erg snel een dikke buik krijg.



@Mikky: Leuk winkelen en tapas eten.. jammie. Veel plezier



@Saartje: 6 maanden en dan rondreizen. Ik had het toen niet gekund ivm bekkenpijn enzo. Maarja sommige meiden hebben de hele zwangerschap nergens last van. Het is denk ik een beetje moeilijk in te schatten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven