Uitgerekend eerste helft februari 2017

05-06-2016 20:47 978 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKinderenUDBijzonderhedenD Ladies33/453e kindje 10 feb 18 feb Rayne Missy_ecco30/36 1e kindje 12 feb 13 feb Naud Sawi8926/29 1e kindje 10 feb 12 feb Sven Epinephrine87 29/291e kindje 7 feb 13 feb Hannah laura 27/28 1e kindje 16 feb 11 feb Noah Si3sj325/29 1e kindje 4 feb 19 jan Jason Bloempje28/32 2e kindje 14 feb Yara
Positief blijven
Alle reacties Link kopieren
Ik had gister een positieve test! M'n eerste kindje (en zwangerschap) na 2 jaar proberen en dik een jaar medische behandelingen. Super blij, maar ontzettend onwerkelijk!! Morgen ga ik een clear blue test halen om nog eens te testen!
Alle reacties Link kopieren
Hey dames, ik heb zaterdag positief getest! Zelfde als jou Missy, wilde het niet in andere groep zeggen omdat ik niet meer meeschreef maar jij nog van harte gefeliciteerd!! En D-Ladies natuurlijk ook! Vind het heel spannend, in februari ook een miskraam gehad dus voel de angst wel voor een nieuwe maar probeer positief te zijn natuurlijk! Lijkt me fijn om ervaringen te delen..
Alle reacties Link kopieren
Ha Dames, ik wil wel aansluiten?!

Ik heb afgelopen zondag positief getest! Ik vind het nog heel vreemd maar mijn vriend en ik zijn erg blij!

Omdat ik een onregelmatige cyclus heb weet ik niet precies wanneer ik ben uitgerekend, maar volgens internet zo ergens rond 8-10 februari 2017.

Ik ben trouwens 28, en dit wordt ons eerste kindje.
Alle reacties Link kopieren
Hey epine, proficiat! Waren jullie al lang aan het proberen? Voor onregelmatige cyclus had ik Clomid gekregen van het ziekenhuis al paar maanden.



Hebben jullie het al verteld aan mensen om je heen trouwens? Wij wel al mensen die dichtbij staan, eigenlijk heel vroeg natuurlijk maar bij vorige keer hadden we dat ook gedaan en toen ging het dus niet goed maar iedereen was toen juist heel betrokken en leefde met ons mee en kregen allemaal verhalen te horen van anderen die dat ook hadden meegemaakt dus vond het wel fijn om verteld te hebben. Het is toch ook niks vreemds of wat geheim moet blijven voor mensen die veel om je geven toch? Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Ik weet ook nog niet wanneer ik precies uitgerekend ben. Dat kunnen ze vast bij de eerste echo vertellen! Heb je al een afspraak staan?



@Sawi, dat was ook wel wat mijn afweging. Als er iets is, is het ook fijn dat je steun hebt! Toch hebben we het nog aan niemand verteld. We willen wachten tot we de echo hebben gehad. 1 vriendin heb ik het wel verteld, omdat zij ook in een traject zit en we samen erg moeilijk zwanger worden.
Alle reacties Link kopieren
Hey Missy misschien gekke vraag maar jij berichtte laatst meen ik iets over ben benieuwd hoe het zal zijn om seks te hebben terwijl je zwanger bent.. Nou wij probeerden dus een beetje gisteren maar meteen bij de eerste opwinding vanuit mij kreeg ik echt krampen! En echt zo naar dat het niet lekker meer was.. Dus toen maar gestopt en toen ging het ook meteen weg.. Dus hoop niet dat dat negen maanden lang zo gaat blijven..
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat het topic wat actiever lijkt te worden! Misschien zijn er nog wel meer dames die zich gaan aansluiten.



@ Missy, 2 jaar proberen, waarvan dus al een jaar in de MM... lijkt me erg heftig en intensief, zeker omdat de uitkomst onzeker is.. Wat ontzettend mooi dan dat het nu gelukt is! Mag ik vragen op welke manier je uiteindelijk zwanger bent geraakt? Als dat te persoonlijk is hoef je dat natuurlijk niet te zeggen hoor!



@ Sawi, lees ik het dus goed dat dit ook jullie eerste kindje is, maar dus wel 2de zwangerschap ivm de eerdere miskraam? Wat verdrietig zeg.. kan me voorstellen dat het nu nog wat onzekerder maakt? Hoe ver was je de vorige keer toe je de miskraam kreeg?

En blijkbaar was het zwanger worden ook al niet helemaal vanzelfsprekend aangezien je clomid slikte voor je menstruatie.

Over het seksen: Mijn vriend en ik hebben eergisteren ook seks gehad, de eerste keer sinds we weten dat ik zwanger ben. Vond het nog wat gek en had het idee dat de baarmoedermond wat gevoeliger was? Was dus ook wat minder prettig dan normaal, maar niet zodanig om te stoppen Maar hoop voor jullie dat je er geen 9 mnd last van hebt!





Bij mij en mijn vriend duurde het trouwens ruim 10 maanden voordat het raak was... Ik vond dat al best een tijd en merkte dat ik erg onzeker was of het wel op de natuurlijke manier zou lukken. Dat komt ook doordat ik een medische achtergrond heb van meerdere gynaecologische operaties waarbij ook 1 eierstok en eileider zijn verwijderd en er een risico was op verklevingen. Om die reden was ik onlangs dan ook door mijn eigen gynaecoloog doorverwezen naar de fertiliteitsarts om daar een eerste intake te krijgen en eventuele verdere onderzoeken. De afspraken waren net ingepland, vragenlijsten opgestuurd, maar heb deze week gebeld dat het niet meer nodig is! Het voelt echt als een enorm cadeau dat we toch niet verder het traject in hoeven!



Verder hebben wij het nog aan niemand verteld. Ik wordt morgen gebeld door m'n gynaecoloog om te kijken of ik in het zkh bij verloskunde onder controle ga komen, of gewoon bij een zelfstandige praktijk [hoop/ denk dat laatste]. Dan wil ik bellen voor een eerste afspraak en m'n vriend en ik willen dit weekend dan gaan bedenken wie we het wanneer willen gaan vertellen. Met onze ouders/ zussen willen we niet zo lang wachten, kijk er nu al naar uit!





Hoe oud zijn jullie verder? En hebben jullie al een afspraak bij de verloskundige staan?
Alle reacties Link kopieren
@epinefrine jeetje dat is ook niet makkelijk geweest wat jij hebt meegemaakt! Zo'n operaties lijken me heel heftig al helemaal als je kinderwens hebt.. Wat super dat het toch natuurlijk gelukt is! Zal wel vertrouwen geven!



Ik ben 26, vriend 29, is inderdaad onze tweede zwangerschap na eerst een miskraam met ongeveer 8 weken. Het was een missed abortion dus op de tweede echo zagen we ineens dat het hartje niet meer klopte, echt heel verdrietig geweest en nu inderdaad heel hard aan het hopen dat het deze keer wel goed gaat.. Ik had clomid vanwege onregelmatige cyclus, vorig jaar september daarmee begonnen toen na jaar pil gestopt het maar niet regelmatig werd. Maar uiteindelijk twee keer best snel zwanger geworden gelukkig. Ik heb 4 juli eerste echo.. Zo spannend.. Maar ga eerst drie weken op vakantie vanaf morgen dus wel goed voor afleiding!

Heb jij al last van kwaaltjes?

Ik wel wat misselijk sochtends en savonds en slaap echt minder goed dan anders, ook beetje duizelig soms.
Alle reacties Link kopieren
@ Sawi dank voor je reactie! Was inderdaad heftige tijd. Er was namelijk eierstokkanker geconstateerd op m'n 25ste, en ze gingen er in eerste instantie vanuit dat ook de andere eierstok verwijderd zou moeten worden.... toen leek de hele kinderwens ineens in duigen te vallen en was het überhaupt natuurlijk nog maar de vraag hoe het af zou lopen... Gelukkig is het uiteindelijk heel erg meegevallen, kanker bleek maar aan 1 kant te zitten en in vroeg stadium ontdekt zonder uitzaaiingen. Ivm mijn leeftijd werd gekozen voor biopt van andere eierstok en toen die goed bleek kon die dus definitief blijven zitten. Sindsdien onder controle (vandaar ook mn gynaecoloog), gelukkig is alles steeds goed. Destijds wel afgesproken om in ieder geval 2 jaar te wachten met kinderwens omdat áls de kanker terug zou komen de kans het grootst is binnen 2 jr. Na twee jaar zijn we 'begonnen' en nu dus na een kleine 3 jaar op de natuurlijke manier zwanger. Daarvan had ik drie jaar geleden niet durven dromen en als ik dit zo opschrijf is het ook best een verhaal en voel ik me heel dankbaar voor deze positieve wending

Gelukkig voel ik me al lange tijd erg goed en heb ik weer vertrouwen in mijn lijf. Ook mentaal gezien heb ik die periode nu een prima plek kunnen geven, dus m'n hoofd zit nu erg bij de zwangerschap/ kinderwens en nauwelijks meer bij kanker gelukkig :-)



Jouw verhaal vind ik ook wel heftig hoor! Zo'n missed abortion. Kan me voorstellen dat je al helemaal op de zwangerschapswolk zit en aan het fantaseren bent over de verdere zwangerschap en dan lijkt me dat zoiets heel hard aankomt!

Ik duim heel erg voor je dat het dit keer goed gaat! Hoe ver denk je dat je bent als je de echo hebt?



Ik merk dat ik me nog niet echt zorgen maak, maar het enthousiasme ook wel een beetje wil temperen omdat je gewoon weet dat er in de eerste periode nog van alles mis kan gaan. Daarom twijfel ik ook een beetje over wanneer vertellen. Enerzijds zou ik het juist fijn vinden dat als het misgaat je dat ook kunt delen met de mensen waar je close mee bent.

Anderzijds kunnen zij natuurlijk ook verdriet hebben, en lijkt het veiliger om ze pas blij te maken als je iets meer zekerheid hebt..





Bij mij zijn de kwaaltjes al best aanwezig. Ben 's ochtends misselijk, moeite met eten. Later op de dag wordt het wat beter al heb ik ook dan nog steeds vlagen. Ik moet zorgen dat ik regelmatig blijf eten, maar niet teveel in een keer. Gelukkig heb ik nog niet hoeven overgeven.

Ik slaap inderdaad ook veel slechter dan normaal, en de duizeligheid herken ik ook! Ook ben ik aan het einde van de dag eerder moe dan normaal. De misselijkheid vind ik het vervelendst, hoop dat dat niet veel erger gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Wauw knap hoor hoe je hierover kan vertellen, echt heftig geweest dus.. Mooi om te horen dat je positief bent en nu aan de goede dingen denkt in plaats van de nare dingen, echt knap! En zo mooi dat je nu zwanger bent dan! Ik vind het ook zo heerlijk opnieuw.. Zelfs de misselijkheid die echt niet heel fijn is, vind ik nu nog wel leuk als goed teken.. Ik zou dan bij de echo net iets over de 8 weken moeten zijn, geteld vanaf eerste dag laatste menstruatie. Wel spannend want is zelfde tijd als het vorige keer mis bleek te zijn.. Maarja deze keer is gewoon anders! Heel gek maar bij vorige had ik steeds gevoel van een meisje en nu van een jongetje!

Ik zou het niet kunnen verbergen voor m'n moeder die zou het denk ik ook meteen doorhebben haha.. En die misselijkheid is moeilijk te verbergen soms!
Alle reacties Link kopieren
Hooi! Pff lange werkdag gehad! Merk dat ik ook echt sneller moe ben (en inderdaad ook slechter slaap).



@epinefrine, jeetje! Op je 25e al kanker.. Dat is niet niks! Kan me goed indenken dat jullie heel blij zijn dat het toch gelukt is om zwanger te raken! Heel fijn!!

Ik ben na 10 maandag geen cyclus gestart met clomid. Dit een jaar gebruikt met 11x een eisprong. Daarna overgegaan op gonal f en pregnyl. Dat was na 3e rondes raak! Ik had het al niet meer echt verwacht (zonder nog meer hulp) dus een hele fijne verrassing!



We hebben vd week seks gehad voort eerst! Erg spannend vond ik dat. Ik had na m'n orgasme wel wat kramp en het is allemaal wat gevoeliger, maar het viel me mee. Ik las ook laatst in een artikel dat vanaf 16 weken je als vrouw meer zin krijgt, dus nog even doorzetten! Zal het artikel even weer opzoeken en delen!
Alle reacties Link kopieren
Oh en het vertellen, dat willen we pas doen na de echo. Omdat we dan ook iets hebben om te laten zien! En ook wel om 'zeker' te weten dat er een hartje klopt! Ik heb een echo in week 8 bij m'n fertiliteitsarts. Daarna maar een verloskundige zoeken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden wat leuk dat jullie gereageerd hebben. Willen jullie mee doen in deze groep? Beetje laat, maar de koppeling werkte niet
Positief blijven
Alle reacties Link kopieren
Mooi klein clubje zo!



Dit is de link waar ik het over had:

http://www.24baby.nl/zwan ... eks-tijdens-zwangerschap/
Alle reacties Link kopieren
Ja ik wil wel mee doen! Er is ook een andere club uitgerekend in februari 2017 waar ik stiekem mee lees, maar die groep is zo groot dat ik het niet goed kan volgen



Hoe gaat het met jullie?

Ik heb behoorlijk last van de misselijkheid. Het is echt zoeken hoe ik die een beetje kan onderdrukken. Dat vind ik best pittig.

Verder merk ik ook dat de vermoeidheid flink toeneemt. Allemaal voor het goede doel natuurlijk, maar moet nog wel een beetje m'n ritme vinden om goed te kunnen blijven werken etc.



Ik heb over twee weken op 27 juni de afspraak bij de verloskundige! Ik denk dat ik dan ergens tussen de 7 en 8 weken zal zijn, dus hopelijk op de eerste echo al iets te zien. Op aanraden van m'n arts kom ik dus wel bij verloskunde in het ziekenhuis terecht.



Hebben jullie je eerste afspraak al staan?

En hebben jullie het al aan mensen verteld? Wij nog niet, willen in ieder geval de eerste echo afwachten en dan onze ouders etc. vertellen. En in een iets later stadium ook aan vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Die andere club is idd erg groot! Dit is iets beter te doen!

Ik heb de 27e ook een echo, bij m'n gynaecoloog. Zit ik in mn 8e week. Dan krijg ik een verwijsbrief voor de verloskundige. Na de echo gaan we het vertellen aan onze familie en vrienden!

Gister ben ik gestart met 'moeders voor moeders'. Nog even weer bevestiging dat ik echt zwanger ben! Al merk ik ook dat ik veel meer slaap nodig heb, wat buikkrampen en eten steekt ook wat nauwer! Had net zin in een tosti, maar toen ik em voor me had staan was die zin ook weg!
Alle reacties Link kopieren
Ik zal een tabel aanmaken vanavond. Zet je gegevens zoals naam leeftijd en partner hoeveelste kind uitgerekende datum en bijzondere zoals datum echo of iets dik gedrukt dan voeg ik iedereen erin.

Ja zal dat de andere erg druk was. Ook is er een voor tweede helft februari.
Positief blijven
Alle reacties Link kopieren
Missy-ecco, 30 jaar partner 36. Eerste kindje, zwanger met hulp van zh en 27 juni eerste echo!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook gisteren gestart met moeders voor moeders was wel weer even fijn een goede test te zien.
Positief blijven
Alle reacties Link kopieren
Missy als ik vragen mag welke hulp heb je gehad vanuit het ziekenhuis?
Positief blijven
Alle reacties Link kopieren
Hey dames ik ben momenteel op vakantie! Dus eigenlijk heel fijn want kan de hele dag relaxen.. Merk toch ook wel vermoeidheid op en gevoelige borsten. Misselijkheid komt wel op maar als ik dan wat eet, al is het met tegenzin, dan gaat het weer over. Misschien had ik het al gezegd maar wij hebben het wel meteen aantal mensen verteld, ouders en broertjes, paar vriendinnen, heb ik vorige keer ook gedaan en toen wisten zij het ook van miskraam en hebben ons daarin juist kunnen steunen, en omdat ze zo nauw betrokken waren wilden we ze ook gewoon meteen weer dit goede nieuws vertellen! En natuurlijk snappen ze dat het vroeg is maar wil gewoon alle gevoel eromheen ook kunnen delen.

Zo leuk trouwens kan hier gewoon aan mensen aan de bar vertellen dat ik zwanger ben, kennen me toch niet en kijken me raar aan als ik iets zonder alcohol bestel haha, maar dan krijg je wel leuke reacties!

Ik heb m'n eerste echo op 4 juli dan zijn we net terug en ben ik denk dik 8 weken. Ik ben 26, vriend 29, hebben ook bij Ziekenhuis gelopen voor clomid vanwege onregelmatige cyclus. Dat hielp heel goed gelukkig. Is ons eerste kindje.
Alle reacties Link kopieren
Lekker Sawi! Wij gaan zaterdag op vakantie! Kan niet wachten! Relaxen en even zonder agenda! Geniet van de alcohol vrije drankjes!



@D-ladies, ik had zonder hulp geen cyclus. Ik heb 12 maanden clomid gebruikt en vanaf februari gonal f. Wel op de natuurlijke manier zwanger geworden!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,



ik heb de lijst aangepast met de gegevens die ik kon vinden. Klopt er iets niet of wil je wat aanpassen geef het aan en ik zal het doen.



Hoe gaat het met jullie?
Positief blijven
Alle reacties Link kopieren
Top! Ik weet niet zo goed wat m'n ud is.. Ik denk 8 feb.



Met mij gaat het best goed. Vooral moe en gespannen borsten. Maar over het algemeen prima!

Met jou, D-ladies?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven