Uitgerekend eind augustus / begin september 2016

20-12-2015 15:40 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Kindje Geboren Geslacht Bijzonderheden
Eenhoornn Derde 1 augustus 2016 Jongen! Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden :rose:
Meme86 Eerste 23 augustus 2016 Meisje!
Suze27 Eerste 27 augustus 2016 Meisje!
Zjuulz84 Eerste 27 augustus 2016 Meisje! Baby 2 is onderweg! :heart:
Deadpool Eerste 29 augustus 2016 Meisje!
Cillr Tweede 31 augustus 2016 Meisje!
Thisisit Eerste .. augustus 2016 Baby 2 is onderweg! :heart:
Bubje Eerste 6 september 2016 Meisje!
Fitzgerald Eerste 7 september 2016 Jongen!
Dootje2 Tweede Jongen!
Crazycatlady Eerste Jongen!
:hug: Dikke knuffel voor: Zus1987, Bloempje300 & Wolkje82

Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
Eergister had ik, totaal onverwachts, een positieve test in mijn handen.

Direct na test naar de winkel om een digitale test te halen en ook deze gaf "zwanger" aan.



Ik ben onder behandeling bij een gynaecoloog en voortplantingsdeskundigen, maar deze zwangerschap is zonder medische hulp ontstaan.

Augustus 2014 een miskraam gehad bij 6 weken, dus ik vind het allemaal erg spannend!
Ik ben trouwens 26 augustus uitgerekend volgens de berekeningen op internet.
Alle reacties Link kopieren
Meld me! Vermoedelijk ud 24 augustus vanmorgen weer 2 testen gedaan want ben super onzeker. Test streep stond er eerder san de controle streep en volgens de CB 2-3 weken zwanger. Zit nu op een verjaardag dus later meer. Tabel weet ik wel te maken. Wij mogen 11 januari voor het eerst naar de VK.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag mee willen schrijven!



Ik had afgelopen maandag een positieve test in handen! Ook totaal onverwacht, want vriend en ik hadden een IUI behandeling erop zitten, tweede poging is afgebroken ivm een cyste en in de rustmaand (om de cyste te laten verdwijnen) ben ik zwanger geraakt!



Ik ben uiteraard heel blij, alleen wel nog voorzichtig omdat ik de eerste dagen wat last had van bruinverlies (sorry voor de details)... Dat lijkt nu wat minder, maar is nog niet helemaal weg. Ik heb verder ook echt geen enkele klachten, dus daar wordt ik ook wel wat onzeker van. Op 4 januari heb ik een eerste echo in het ziekenhuis, hopelijk ben ik dan wat geruster
Alle reacties Link kopieren
Mijn vermoedelijke uitgerekende datum (volgens internet) is 22 augustus.



@zus: heftig, je miskraam. Ik kan me voorstellen dat dit het extra spannend maakt! Ik hoop voor je dat het allemaal goed blijft gaan!



@thisisit: erg hè, die onzekerheid! Eerst de spannende periode van het proberen zwanger te worden en nu weer de onzekerheid of het allemaal goed blijft gaan. Maar volgens mij hebben de meeste zwangere dames daar last van
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het bijna pijnlijk om te zeggen omdat jullie niet zo makkelijk zwanger raakten. Wij zijn pas vanaf november bezig namelijk, had dat nooit verwacht omdat ik er zelf pas na 3 jaar was en dat was gigantisch zwaar voor vooral mijn moeder. De onzekerheid is toch killing alhoewel ik wel wat klachten heb. Zere tepels, slapeloosheid, eentje nenstruatieachtige pijntjes...



Of we ons nou druk maken of niet... Je kunt er toch niks aan doen als je gezind leeft... Dat probeer ik me maar voor te houden. Ook na 8 positieve tests vanaf maandag ben ik voorzichtig blij. Ben toch wel angstig dat het mis gaat.
Leuk thisisit en wolkje! Gefeliciteerd!



Ik moet morgen eerst mijn afspraken in het ziekenhuis afzeggen. Ik had namelijk een afspraak staan voor een baarmoederfoto en een evaluatie hiervan met de gynaecoloog. Daarna afspraak maken bij verloskundige.

Ik wil denk ik ook meedoen met moeders voor moeders.



Gister kerstdiner gehad op mijn werk. Dit was met vastgesteld menu. Mijn collega regelde alles en heb haar in vertrouwen genomen. Gelukkig kon er nog wat geregeld worden op een manier die niet opviel.

Alcoholvrije wijn met spa rood als champagne. Hert doorbakken etc.

Personeel ging er erg discreet mee om. Heel fijn. Wilde me eerst zelfs ziek melden.



@thisisit, fijn dat het zo snel raak was. Ik heb ook aantal klachten. Voornamelijk moe en pijnlijke borsten. Steekjes in liezen en pijn in onderrug.



@wolkje, wat fijn dat je in de rustmaand zwanger bent geraakt.

Is je cyste nu weg? 4 januari is al bijna 😊
Alle reacties Link kopieren
@thisisit: juist fijn dat het zo snel gelukt is bij jullie! En ik heb vanaf maandag ook al 5 testen gedaan... 😁



@zus: ik heb geen idee of de cyste weg is! Als ik afgelopen maandag ongesteld was geworden dan had ik op cyclusdag 3 weer een uitgangsecho gekregen, om te kijken of de cyste weg is, maar zover is het dus niet gekomen Ik zal de 4de wel zien bij de echo of de cyste weg is. Ik denk zelf van wel, hij zal in ieder geval minder groot zijn. Ik had namelijk wel wat klachten van de cyste (een druk aan de zijkant van mijn onderbuik) en dat heb ik nu niet meer
Alle reacties Link kopieren
Allemachtig alles lijkt wel enorm moeilijk te zijn😂 Tabel idem dito.



Wat fijn dat het personeel dat zo goed heeft opgelost dan kan jij ook genieten van het kerstdiner.



Ongelooflijk vind ik het gewoon. Ging er min of meer vanuit dat het dan bij mij ook wel even zou duren. Ik kan dus ook totaal niet meepraten over dat soort dingen en hopelijk blijft het goed gaan.



Moeilijk vind ik het wel om het niet te vertellen.... Wil eerst de echo zien dan ben ik bijna 8 weken.
Alle reacties Link kopieren
De tabel is er al! Goed bezig!!



Ik had het liefste meteen de hele familie willen langs gaan met de positieve test, maar mijn vriend was wat nuchterder en wil eerst de echo afwachten 😁

Alleen mijn zus weet het. Die hebben we na de positieve test gebeld omdat we niet overtuigd waren van het streepje. Zij was ook al op de hoogte van ons medische traject en we moesten het gewoon kwijt 😉
Alle reacties Link kopieren
Het streepje 4 dagen voor mijn nod was ook vaag net te zien zelfs, maar die vandaag geen twijfel over mogelijk.



Zeker met de kerst voor de deur valt het niet mee om het niet te laten merken. Toch wil ik die echo af proberen te wachten. Straks maak ik ze blij en is het niet goed.
Ik wil t het liefst ook van de daken schreeuwen. Man en ik zijn er nog niet over uit wanneer we het precies gaan vertellen. We willen het eerst even afwachten hoe het gaat lopen.

Bij mijn vorige zwangerschap testte ik positief op de dag dat mijn vader met spoed werd opgenomen. Hij balanceerde op het randje van leven of dood. Die stress is natuurlijk niet goed geweest. Ik ben blij dat ik nu 2 weken vakantie heb en heerlijk ontspannen ben ☺️



Ik zag ook op tegen het kerstmenu. Gelukkig in de menu's van kerst geen dingen die ik nu niet kan eten. Ik drink zelden alcohol dus dat gaat niet opvallen gelukkig. Met oud & nieuw doe ik wel proosten (zinder te drinken) om vervolgens mijn glas ergens neer te zetten en te vergeten.



Ik deed mijn test alleen en ik deed hem om de bevestiging dat ik niet zwanger was. Totaal in shock toen het teststreepje er eerder stond dan de controlestreep.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Mag ik met jullie meeschrijven? Vandaag positief getest met CB. Na dat ik de afgelopen dagen al 3x had getest maar niet overtuigt was door de andere testen haha. Ik ben 1-2weken zwanger volgens CB. Gaan jullie dan hiervan uit of van de weken die de arts gaat zeggen 3-4 ? Super spannend deze weken!!

@zus wat fijn zonder de medische hulp,

Ik zie dat jullie bijna allemaal al een afspraak hebben bij de Vk. Daar moet ik me nog even in verdiepen. Moeders voor moeders lijkt mij ook wel wat. Ik heb het van dichtbij meegemaakt dat het ook heel anders kan.

@wolkje wat vervelend die cyste, ik ken het. Had er zoveel last van dat ik vroeger ook geopereerd ben. Was even bang dat dit invloed kon hebben op het zwanger worden.



Moet je een echo maken met 8 weken of mag het bv ook met 10? Want waarom is het 8 weken?
Alle reacties Link kopieren
Knip
Welkom zonnebloem! Gefeliciteerd! Ik ga dan uit van 3-4 weken. Wanneer was je nod?

Bij mijn verloskundige krijg ik intake met 8 weken en echo met 10 weken, geloof ik.



@thisisit, met m'n vader is het uiteindelijk allemaal goed gekomen.

Heftig dat je zo'n zware operatie hebt gehad.



Lang leve de ochtend misselijkheid! Vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
Knip
Alle reacties Link kopieren
@zus: gelukkig dat het weer goedgekomen is met je vader! Maar vervelend, dat je zo'n last hebt van misselijkheid. Ik had het er met mijn vriend over, ik zou 'willen' dat ik wat klachten had, zodat ik wat meer bevestiging heb. Maar ik besef uiteraard ook dat ik blij moet zijn dat ik ze niet heb



@zonnebloem: welkom, gefeliciteerd! Volgens het ziekenhuis kon ik na een positieve test bellen om een afspraak te maken voor 3 weken later en dan krijg ik een vroege echo. Geen idee waarom al zo vroeg, maar ik ben er wel blij mee. Vriend en ik moeten dan alleen nadenken of we de controles in het ziekenhuis blijven doen, of toch een verloskundigepraktijk gaan zoeken. Daar zijn we nog niet helemaal over uit.



@thisisit: zo te horen heb je een flink ongeluk gehad. Hopelijk inmiddels alles helemaal goedgekomen?



@hier: ik moet komende 2 weken gewoon werken, behalve de feestdagen zelf. Aan de ene kant ben ik daar wel blij om, hopelijk gaat de tijd dan wat sneller om, want des te sneller kunnen we voor de echo
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Anderhalf jaar heb ik gehoopt mee te kunnen schrijven met een "uitgerekend in..." groepje. En nu heb ik positief getest en durf ik bijna geen bericht te plaatsen omdat ik zo bang ben dat ik dan de goden verzoek..

Ik had zaterdagochtend geheel onverwachts een positieve test in handen. Mijn man was zelfs al weg gegaan omdat ik geen hoop had, maar omdat we 's avonds een etentje hadden met wijn en sushi wilde ik een zwangerschap uitsluiten.

Er kwam direct een + en ook gister had ik weer een positieve test in handen.. Kan het nog steeds niet geloven en elke keer met plassen is het zo spannend...

Ik zie hier meer meiden die al langere tijd bezig zijn (Wolkje, ik geloof dat wij elkaar eerder ergens al hebben gesproken klopt dat?) maar ook waarbij het snel gelukt is. Gewoon blij mee zijn, het bespaart je een hoop ellende ;)

Ik ga straks de verloskundige bellen (ook dat vind ik spannend, dan word het zo echt)

Vonden jullie het ook zo gek om voor het eerst tegen je vriend/man te zeggen: volgens mij ben ik zwanger?

Ik heb net als Wolkje geen kwaaltjes, alleen wat steekjes rond mijn baarmoeder (dit heb ik al vanaf eisprong). Dat maakt het ook zo ongeloofwaardig.



Het is een heel verhaal geworden.. haha.. Ik hoor trouwens graag of ik mag meeschrijven...



Ik schrijf ook mee in een ander topic, maar die meiden zijn allemaal langer dan een jaar bezig om zwanger te worden dus daar ga ik niet alle gekke dingen bespreken, dat vond ik zelf ook niet fijn toen ik zelf nog niet zwanger was. (en nog steeds klinkt dit gek)
Welkom Suze! Tuurlijk mag je meeschrijven!

Van harte gefeliciteerd.

Ik vind het ook spannend om de verloskundige te bellen. Ik ga zo eerst t ziekenhuis afbellen en daarna de verloskundige. Ook denk ik dat ik me aanmeld voor moeders voor moeders.

Je hebt om zelfde reden getest als ik. Haha. Hoe heb je het je partner vertelt?



@thisisit, klinkt al een heftig ongeluk. Ben je er weer helemaal bovenop?



@wolkje, geniet er maar van dat je niet misselijk bent. Haha. Inmiddels bij mij ook weer gezakt.
Oh! Ik krijg m'n eerste echo in het ziekenhuis. Op maandag 11 januari. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Knip
Alle reacties Link kopieren
@Thisisit, ik weet wel hoe je de tabel moet aanpassen dus ik kan het ook doen.

Ik zie trouwens ook een topic uitgerekend 15-31 augustus 2016 (zie hem nu pas) maar ik denk dat er wel twee topics vol komen, is altijd zo druk



Moeders voor Moeders wil ik wel doen, omdat ik me zelf zo enorm onzeker heb gevoeld... als ik iemand anders kan helpen zou dat mooi zijn.



@Zus wiehoe je hebt een datum! Wat goed! En heel spannend idd..

Hoe oud zijn jullie? En is dit jullie eerste kindje? (Voor in de tabel)

Ik heb mijn man trouwens meteen huilend en trillend opgebeld en hem een foto gestuurd van de test...

Daarna de hele dag heen en weer geappt omdat we het niet geloofden :P
Alle reacties Link kopieren
Jij kan het veel beter en handiger zie ik al. Mooi! Hihi zo'n tabel is mijn ding niet zo.



Mvm misschien later als de familie het weer. Anders in dit dorp weet de buurt het eerder dan zij of ze horen het van een ander.
Alle reacties Link kopieren
Welkom suze! Jij ook van harte gefeliciteerd! Ik herken zo wat je schrijft! Ik durfde ook niet goed mee te schrijven met een uitgerekend groepje, ook bang dat ik de goden zou verzoeken, haha



Ik schrijf eigenlijk alleen mee in het zwanger vanaf september 2015 groepje, heb je daar al eens meegeschreven?



Beseffen jullie het allemaal al? Ik eerlijk gezegd nog niet echt! Soms overvalt het me en krijg ik zo'n gelukskriebel in mijn buik, maar echt beseffen lukt nog niet echt. Bij mijn vriend ook nog niet, maar hij zei al dat het pas echt blij durft te zijn na de eerste echo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven